רבי יהודה הנשיא לא המשיך להנהיג את הדור אחרי הסתלקותו, כי זה נוגד לתורה הקובעת שנשמת משה מלובשת בגופו של נשיא הדור שבכל דור (כמ"ש בזהר, ומוסבר בשיחה הראשונה בחלק כ"ו בלקוטי שיחות). גם האימרה "כל האומר נח נפשי' דרבי יידקר בחרב" - כמדומני שהמפרשים מסבירים שהם לא התכחשו לפטירתו, אך לא יכלו לסבול שיגידו כך (וזה היה רק ביום הסתלקותו עצמו!).
ובנוגע לדורנו, הרי עצם זה שהרבי שליט"א הבטיח שיביא בעצמו את הגאולה בדורנו וכו' - זוהי ההוכחה שהוא חי, כי אין מציאות של נשיא הדור שאינו חי! זהו סתירה מיני' ובי'! הרבי ברוב ענוותנותו ממשיך לקרוא לרבי הריי"צ נשיא הדור (לא רק בשנה שאחרי הסתקלותו כמו שכתבת, אלא) במשך כל שנות הנשיאות! וזה לא סותר לעובדא הברורה שהרבי בעצמו הוא נשיא הדור והוא אף מכיר בכך בעצמו (כמו לדוגמא שאומר בשיחת ש"פ תזריע-מצורע תנש"א שלקוטי שיחות זה ספר של נשיא דורנו), ואמר כמה פעמים ש"נשמתו בי" וש"אנו נשמה אחת בשני גופים" וכו' וכיו"ב. ומלבד זאת, נשיאותו של הרבי שליט"א בוודאי התחילה מרגע הסתלקותו של הרבי הריי"צ, כי לא יכול להיות מצב בעולם שאין רבי חי בגשמיות (ואף כתב בעצמו באגרת קודש מסויימת ש"התחלתי את תפקידי בשנת תש"י" - הל' אינו מדוייק).
נערך ע''י מאמין
| שלשלת היחס של הרבי שליט"א עד לדוד המלך - "חי וקים" מאמין |
א. דוד המלך ב. שלמה המלך ג. רחבעם המלך ד. אביהו המלך ה. אסא המלך ו. יהושפט המלך ז. יהורם המלך ח. אחזיהו המלך ט. יהואש המלך י. אמציהו המלך יא. עוזיהו המלך יב. יותם המלך יג. אחז המלך יד. חזקיהו המלך טו. מנשה המלך טז. אמון המלך יז. יאשיהו המלך יח. יהויקים המלך יט. יכניהו המלך כ. השר שאלתיאל כא. פדיה כב. זרובבל כג. משולם כד. חנניה כה. ברכיה כו. חסדיה כז. ישעיה כח. עובדיה כט. שכניה ל. שמעיה לא. נעריה לב. חזקיה ריש גלותא לג. התנא נתן דצוציתא ריש גלותא לד. ר' הונא ריש גלותא לה. ר' עקוב ריש גלותא לו. ר' נחום ריש גלותא לז. ר' יוחנן ריש גלותא לח. ר' שפט ריש גלותא לט. ר' ענן ריש גלותא מ. ר' הונא ריש גלותא מא. ר' נתן ריש גלותא מב. ר' נחמיה ריש גלותא מג. ר' עוקבן דצוציתא ריש גלותא מד. ר' אבא ריש גלותא מה. ר' ספרא ריש גלותא מו. מר זוטרא ריש גלותא מז. רב כהנא ריש גלותא מח. רב גוריא ריש גלותא מט. מר בוסתנאי ריש גלותא נ. רב יעקב ריש גלותא נא. רב מגיס ריש גלותא נב. רב נחמיה ריש גלותא נג. רב אבדימא ריש גלותא נד. רב פינחס ריש גלותא נה. רב חצוב ריש גלותא נו. רב שמואל גאון נז. רב יהודה גאון נח. רב חנניה גאון נט. רב שרירא גאון ס. רב האי גאון סא. הרה"ג ר' יוסף מרומי סב. הרה"ג ר' יחיאל סג. הרה"ג ר' אברהם סד. הרה"ג ר' עזריהו סה. הרה"ג ר' יחזקאל סו. הרה"ג ר' לעמיל סז. הרה"ג ר' עזריהו סח. הרה"ג ר' אליהו סט. הרה"ג ר' יוסף ע. הרה"ג ר' נחמן עא. הרה"ג ר' קלמן קלונימוס עב. הרה"ג ר' לייביש עג. הרה"ג ר' אלעזר עד. הרה"ג ר' ירחמיאל עה. הרה"ג ר' אריה זאב עו. הרה"ג ר' יעקב עז. הרה"ג ר' בצלאל עח. הרה"ג ר' יהודה ליוואי – המהר"ל הזקן עט. הרה"ג ר' בצלאל פ. הרה"ג ר' חיים מוורמייזא פא. הרה"ג ר' בצלאל פב. הרה"ג מרנא ורבנא יהודה ליוואי – המהר"ל מפראג פג. הרה"ג ר' בצלאל חריף פד. הרה"ג ר' שמואל פה. הרה"ג ר' יהודה לייב פו. הרה"ג ר' משה מפוזנא פז. הרה"ג ר' שניאור זלמן פח. הרה"ג הרה"ח ר' ברוך פט. הוד כ"ק אדמו"ר הזקן – רבי שניאור זלמן ברוכאוויטש מליאדי צ. הרבנית דבורה לאה (שגם בעלה הרב שלום שכנא היה צאצא בעל ה"מצודת דוד" שהוא מזרע בית דוד). צא. הוד כ"ק אדמו"ר הצמח צדק – רבי מנחם מענדל שניאורסאהן מליובאוויטש צב. הרה"ג הרה"ח רבי ברוך שלום – הרב"ש – שניאורסאהן צג. הרה"ג הרה"ח ר' לוי יצחק שניאורסאהן צד. הרה"ג הרה"ח ר' ברוך שניאור זלמן שניאורסאהן צה. הרה"ג והרה"ח המקובל וכו' ר' לוי יצחק שניאורסאהן צו. המלך המשיח – הוד כ"ק אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!" |
הדוגמא שהבאתי בנוגע לאברהם אבינו (למשל) היא אכן דוגמא הלכתית. על פי המבואר בשיחה, הרי (לפענ"ד) לא היה יכול אברהם אבינו לברך "שהכל" ולשתות מהמים, כי *מלכחילה* (גם בזמן שהיה בתוך המים) לא היה זה אלא ניסיון בלבד ("כל ה"נהר גדול", אשר, כבר ב"חצי הנהר הגיע המים עד צווארו" – לא היתה לו מציאות כלל (לא רק ברוחניות, אלא) גם בעולם הזה הגשמי")!
ובמקרה שלנו, הרי כפי שכתבת "ישנם מקרים חריגים". זה אחד מהם! רש"י כותב בסוף ספר דניאל ש"עתיד מלך משיחנו להתכסות לאחר שיתגלה וישוב ויתגלה".
אני לא אומר שהיה מלאך בדמות הרבי, כי אני לא יודע מה היה בדיוק. אך בוודאי שכל מה שאירע באותו יום לא היה אלא מעשה שטן, הניסיון האחרון לפני ההתגלות המושלמת. הרבי כעת נמצא ב-770 כמו תמיד (כך מובן בפשטות מקונטרס בית רבינו שבבבל שזהו מקומו הקבוע ששם מתפלל ולומד עם תלמידיו), ובע"ה יתגלה תיכף ומיד לעין כל!
בכל אופן, צריך לדעת שגוף לא יכול לחיות בלי ראש. זה לא סיסמא בעלמא, אלא יסוד בחסידות ובתורה. בהוספות ללקוטי שיחות ח"ב יש את השיחה הידועה שהרבי מסביר את גדרו של "רבי" בכלל, שהוא מקשר את עם ישראל עם הקב"ה עי"ז שהוא כלול משניהם יחדיו ("עצמות ומהות בעצמו, כפי ש"העמיד" את עצמו בגוף"). כדי לקשר אותנו להקב"ה, הוא מוכרח לחיות כנשמה בגוף גשמי כמונו. ובזה מתבטאת "גשמיותו".
אין הזמן גרמא עבורי כל כך לכתוב באריכות, ועל כן אציע שתעיין בקובץ שכבר יצא לאור בנושא זה בו מסביר את כל הענינים האלו בבהירות ובקצרה - "חי וקיים - התשובות לכל השאלות". ניתן לקרוא את תוכן הקובץ באינטרנט בכתובת http://www.chabad.fm/265/ (תעיין במיוחד בשאלה השניה: "שאפשר לראותו ולשמוע אותו").
בברכה שנזכה כולנו "לפקוח את העיניים" ולראות את המציאות האמיתית בעיני בשר, והוא יגאלנו תיכף ומיד ממש.
"יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!"
