שמירת נגיעה- מאחיםSlow motion

לפני כמה ימים, פתאום גיליתי שו"ת באיזה אתר, שומר שצריך לשמור נגיעה מאחים.

מ..ה? מצטערת, אני לא רואה בזה היגיון. אם למישהו עושה משהו לגעת באח שלו, יש לו בעיה. (חשוב לציין שאני לא סתם אומרת, מצאתי גם כאלו שאומרים שמותר...)

בכל מקרה, אתם שומרים נגיעה מאחים? מה דעתכם?

לא..אש להבה

ממש לא...

וגם אף פעם לא שמעתי על זה...

יש פורום דתי פלוס.בחורצ'יק

אם את רוצה אפשר להעלות דיון.והועלה שם כבר דיון כזה..

יש לך קישור בשבילי לדיון הזה? לא ידעתי.Slow motion
משתדל לשמור...אמיר ורשואר
תפני להמצב חסה שיכניס אותך לפורום הוא סגור..בחורצ'יק
ולמה לעזאזל אתה לא יכול להגיב פה?ענבל
חששתי שיכעסו\שתיכעסי לכן כתבתיבחורצ'יק

"אם את רוצה" ולא רציתי להיות נחרץ שא"א פה.סליחה...

לא קשור לנחרצות...ענבל
בס"ד

קשור לזה שאם יש שם אז אין פה.
להזכירכם הפורום הזה מיועד לכל הדברים שאתם מעלים...
אני מתכוון לומרבחורצ'יק

שאם היא רוצה,אולי היא לא יודעת שקיים פורום כזה בכלל,לשאלות מהסוג הזה,ואולי בעיקר לזה שהועלה שם דיון כזה והיא יכולה לעיין בו .

לא אמרתי לה "זה לא המקום יש פורום 'דתי פלוס'!"

 

עזוב. אם אגיב סתם אתעצבן.ענבל
בס"ד

לפחות עכשיו אני מבינה למה יבש פה...

ולמה מתלוננים שהרמה ירודה.

בעיה שלכם.
ענבלמרדכי
בס"ד

תשמרי את השרשור הזה למי שבא אלייך בתלונות על שהפורום יבש, וזה תסיימי את הדיון הזה, חבל שזה ימשיך להתפתח
דווקא שם יבש!בחורצ'יק
היי,תרגעי. את מנהלת לא?מ!תק ללא ע!תק

התגובות שלך לפעמים לא הכי נחמדות לאנשים..כדאי שתשימי לב.

דווקא בגלל שהיא מנהלת היא צריכה לדאוג לפורוםאש קודש.

וזה חורה שאנשים הולכים לפורומים אחרים ואז מתלוננים.

אשים לב כשיגידו לי את זה בצורה אחרת...ענבל
בס"ד

גם ביקורת צריך לדעת להעביר.
וסמכי עלי שהדרך היא לא על גבי הפורום.

בתודה מראש.
זה לא נכון. מותר לגעת באחים.חג'דומט
מותר,אבל אני דיברתי עם מישהי שאמרה לי שאבא שלהדניאל!!

לא רוצה שהיא תיגע באחים שלה..

אנשים לא נגיד מה..

דניאלאמיר ורשואר

כל אחד והרבנים שלו

אני התייעצתי עם הר"מ שלי והוא אמר לי מה שהוא אמר

אני לא אומר את זה בתור הוראת ציבור ואני לא גם לא מביא את הנוסח

המדויק של מה שהוא אמר לי (אני עצלן)

אבל ממש אשמח אם לא תהפכי רבנים שאת לא מכירה לאנשים "הזוים"

בתו"מר

אמיר אתה................גיגי

אתה צודק ב100 אחוז

אסור לזלזל ברבנים

זה ח"ו לא היה בכוונה של זילזולדניאל!!

אבל אני אישית לא מקפידה על זה וגם לא ניראלי שזה נחוץ..

נו נגידגיגי


ברור!!!אמיר ורשואר

אני קורא לך הזוי בגלל שאני מכבד ומעריך אותך... <צ>

פעם ראשונהלטובה

שנתקלתי בזה היה באולפנא. 

אח"כ התברר לי שמאחים גדולים לא צריך

ומקטנים ממך צריך. (אני חושבת רק אם הם עברו את גיל 12-13.)

 

 

 

באיזה שבת שלקחו אותנו לפני שנים.לטובה

 

 

עפ"י הלכה (מה שידוע לי)הנורמלית האחרונה

מותר לגעת באחים, רק שיש בעיה עם נגיעה של חיבה קבל עם ועולם...

מה שכתוב ברמב"ם:ליבי עולה אליך

 

ללחוץ יד וזה מותר.

 

חיבוק ונשיקה- "מכוער"

 

זה באמת נשמע לי הגיוני

גיגי,אתה לא צריך לתקוף..דניאל!!

בסה"כ אמרתי שזה נשמע לי מוגזם..

ישר אתה מתנפל..

לא תקפתי ואני בת לא לקרוא לי בלשון זכרגיגי
?????אסור לתת לאח חיבוק?זה קצת מוגזם.קצת הרבהauchv
ברור שלא שומרים נגיעה מאחים! מה זה החרטות האלה?!שוקו =)

וכןןן אני מחבקת את אח שלי כי אני אוהבת אותו!

עם המון המון חיבה!

תאכלו את הלב. 

 

אין שום איסור כזה 

מסכים עם דעתך אבל לא בצורה שאמרת אותה צבי-ליזציה
תעשי מה שבא לך ומה שעולה לך בראשגיגי
באמת קצת חרטות...!אפוווש

גמאני מחבקת את אחשלי ונותנת גם נשיקה  למרות שהוא דיי גד'ול...

ממש לא קשור!!

סתם שאלה- ומה בקשר לבני דודים? מותר ?

בנדוד שלי כזה בערך בגיל שלי שנה מעליי... וכזה שנפגשים זה כזה חיבוק או יד על הכתף... זה נראלכם מותר ?

 

זה לא "חרטות",אסור לדבר כך.לגבי מה שאת שואלתשואף לאור

שלום,מדובר בדברי תורה,ולכן אסור לומר כך

לגבי מה שאת שואלת,זה אסור,אינני יודע אם לכל הדעות.אם את רוצה לברר לעומק תשאלי רב(אפשר גם בשאל את הרב אם לא פנים מול פנים),אולם עד אז כמובן שלא לגעת.

לא אומרים חרטות על דברי תורה!יהודיזההכי אחי

את אומרת את זה גם על דברי האמוראים והתנאים שלא נפסקו להלכה? את אומרת את זה גם על השולחן-ערוך במקומות שרמ"א חולק עליו (אם את אשכנזיה) או על רמ"א במקומות שהשו"ע חולק עליו (אם את ספרדייה). כל אחד ומנהגיו - אסור לזלזל!

 

ולגבי שאלתך: בן דוד (וגם דוד) הוא כמו כל אדם זר אחר. הרי מותר לך להתחתן אתו! איך יעלה על הדעת שלא להקפיד על צניעות עם אדם שיכול להיות בעלך? (לפחות תיאורטית)

התורה שלנו מלאה בסייגים והחמרותיוני
ולמה ילדים לומדים בנפרד? בשביל ההרגל מגיל קטן. אותו דבר אלה שמלמדים את הילדים שלהם לשמור נגיעה בין אחים זה בשביל להרגיל אותם שבמין השני לא נוגעים.
אני אפילו לא הולכת לענות לזה.שוקו =)


ברור!!! התורה מיושנת ופרמיטיבית וממש לא מתאימהאמיר ורשואר

לדור ה"נאור" של ימינו... <צ>

ועל זה נאמר" מתחילה עובדי עבודה זרה היו אבותינו"...

מי כאן הפרמטיבי???

אמיר יקר, הם לא אמרו פרימיטיבים על התורה.שוקו =)

כי פשוט...אין בתורה שום איסור או הלכה כזאת. 

אז גם בהורים אסור לגעת?Slow motion

לדעתי אם זה סייג, זה חמור מידי.

אני נוגעת באח שלי,עץ על מים
אבל לא מגע של חיבה. וזה הבעיה העיקרית.

לדעתי יש בהלכה הזו הגיון נכון.
שמירת נגיעה מאחיםאור הגנוז
לפי הידוע לי מההלכה יש בעית נגיעה באחים מעל גיל מצוות כמובן במקרה שלא מתראים למעלה מחודש (כלומר לא גרים באותו בית וכו') לכן אני השתדלתי להגיע מהשרות לאומי פעם בשלושה שבועות. בעיה נוספת היא באחות נשואה ומאותו הטעם. כי כמו שאמרו לפני בד"כ אין חיבה של עריות בין אחים אך כאשר לא מתראים תדיר יש סיכוי קטנטן שזה יקרה ולכן הסייג הזה
כל הדברים בערבון מוגבל כי את הדברים שמעתי לפני 20 שנה.
וואו זה כבר מוגזם !!!אפוווש

אני נותנת לאחשלי חיבוק כי אני אוהבת אותו כי הוא אח שלי!! לא משום סיבה אחרת...!!!!!!

אממmotiml77
אין חילוק כזה. מה שיש זה לגבי ייחוד שמותר להתייחד רק אם זה לפחות מחודש
שומרים, מגדולים, בחיבוק ונשיקה.כתר הרימון
תשובהשואף לאור

א.יש שאוסרים,אינני יודע מה היחס אם זה הרוב או רבים.אבל יש שאוסרים.

 

ב.יש מי שמתיר(אולי עוד מתירים,כתבתי בלשון יחיד על סמך הקישור הנ"ל):

 

http://www.kipa.co.il/ask/show/183047

 

 

אתם צריכים לשאול את ההורים כיצד לנהוג ולפי מי ללכת.

 

 

וחברים שימו לב לצורה של התגובות,שלא יצא מזה בזיון תורה ובזיון יהודים אחרים.

כל הכבודגיגי

אתה צודק אסור לעשות בזיון לתורה

וכול הכבוד שאתה מביא הלכות!צוחק

לשמור נגיעה מאחים?! איזה מוזר! לא שמעתי על זה אף פציפי1111

אף פעם!

נקודה למחשבה...אמיר ורשואר

לעניות דעתי השרשור הזה כבר איבד כל טעם

וכדאי (ואף רצוי) למוחקו/לנעולו

אני בהלםmotiml77
התגובות של אנשים פה ממש לא תואמים לאנשים שאכפת להם מהלכה,משמירת התורה.
בושה שאלו פני הציבור
motim77 צודק. אין איסור בסתם נגיעה. ועם אח זה סתםרות פורר

 אם  האח שלי נותן לי נשיקה בלחי זה ממש ממש בלי שום משהו מיני.

 אז אין בזה שום כלום איסור.

 גם אם מישהו מעצבן אותי ואני דוחפת אותו , זה לא שום איסור.  או אם מישהו נותן בחנות כסף ביד של מוכרת זה לא איסור.

 ומי שאומר שכל זה אסור פשוט לא אכפת לו מהלכה  ומשמירת התורה.

אוי. לא התכוונתי שיכתבו פה תגובות מזלזלותSlow motion

בכל אופן, אני לא יודעת, לפי ההיגיון זה לא נשמע נורמאלי.

הרי כמו שלבנים מותר לגעת בבנים, למרות שיש את הסטיות מהטבע, גם כאן זה ככה. לא? זה אח שלי. הוא חלק ממני. אם יש מישהו שנמשך לאחותו זו בעיה שלו וזה לא דרך הטבע... אם אני מחבקת את אח שלי, זה מתוך המובן הכי תמים וטהור שיש. אני לא מצליחה להסביר, אבל אני ככ לא מבינה את זה. אז גם אסור לגעת בהורה, בילד שלך,  ועוד מעט גם בבעל/אישה? 

(1. אני לא יודעת איך אנשים יקראו את התגובה הזו, אבל אין פה אף זלזול.

2. למרות ששמעתי (לפני כמה ימים) על זה שיש אומרים שצריך לשמור נגיעה בין אחים, אני לא עושה את זה, מהחלטה מודעת. וזו לא עבירה, כי יש הרבה רבנים שמתירים. כמו שיש כאלו שהולכות עם חולצה עד המרפק וכאלו עד שורש כף היד.)

ובכל אופן זה לא דומההרוזן!

אפילו אילו נאמר שבנים לבנים זו חריגה טבעית, היא עדיין חריגה מן הרגיל.

לעומת זאת אח לאחותו זה מקרה פרטי של בנים לבנות. במקרה הכללי, של בנים לבנות, עלולות להיות מכשלות גדולות, ולכן יש להתייחס בצורה אחרת למקרים הפרטיים.

צריך גם להבין שזה לא דומה לגזירות רגילות של חז"ל. איסורי קירבה לעריות הם איסורים דאורייתא.

צריך להעמיק היטב כדי להבין את הטעם של האיסור. על פי מה שהשגתי בלימודי בינתיים, זה פשוט לגשת בדרך הלא-נכונה לחיבור בין בנים לבנות.

 

הדבר לא דומה לבן ואמו או נכד וסבתו - הקשר של אמא/סבתא לבן/נכד הוא קשר של הולדה. זה קשר עמוק יותר מקשר של אחווה.

אדם שמאבד את עצמו עם אחותו זה לא טבעי, אבל זה בכל זאת פחות בלתי-נורמלי מאדם שבא על אמו או סבתו, כיוון שהאדם ממש יצא מתוך אמו וסבתו. הקשר לאחותו הוא ששניהם יצאו מאותו מקור; זה אכן קשר קרוב מאוד, אבל בכל זאת פחות מאשר הקשר עם המקור עצמו.

ובכל זאתSlow motion

תסכל בחוץ- כמה כאלו אתה רואה שנמשכים לאחותם?

וכמה כאלו עם נטיות הפוכות?

אני לא מכירה אף אחד מהסוג הראשון, אבל שמעתי על כאלו מהסוג השני. זה הרבה יותר נפוץ.

בנים ובנות רגיל זה שונה ואני מבינה למה אסור לגעת.

אבל אח ואחות? זה נראה לי הכי טבעי שנותנים מכות, מחבקים, וכו'... קראתי איזה שו"ת שאומר שאסור לאחות לשמור על אחיה בקטן בן תשע, ואסור לאח להרים את אחותו בת ארבע. זה באמת נראה לך נורמאלי? זה אחים. מבחינתי בקטע הזה, אח שלי הוא בדיוק כמו בת. 

אלא שזה לא נכוןהרוזן!

אח שלך הוא בן.

מצטער, ניסינו, אבל הוא נשאר בן אפאטי

 

וברצינות -

זה לא עובד ככה. השאלה היא לא כמה אנשים כאלה יש, אלא מה סוג הקשר.

קשר של בן עם בן הוא במהותו שונה, והוא מתעוות רק כשהוא עובר את הגבולות (תשלימו לבד. לא, בעצם - זה מזעזע, אל תשלימו לבד).

קשר של בן עם בת הוא נפלא, אבל כיוון שהוא כל כך מיוחד - הוא מגיע רק בדרכים מסוימות, והוא מתעוות בכל אופן אחר. אחת מהן היא שניים לא נשואים שמקיימים מגע כלשהו.

 

תראי, יהיה גם מי שיגיד שזה לא נורמלי גם כשזה לא אחים. האמת שאני מבין אמירה כזו יותר מהאמירה שלך: למה נגיעה במישהו היא לא בסדר, אבל כשזה אח שלי אז פתאום ה לא נורמלי להגיד שזה לא בסדר? אני מתכוון למה מבחינה שכלית, לא מבחינה רגשית.

 

ובכל אופן, כנראה שבאמת כדאי להעמיק יותר בהבנת היסודות של שמירת נגיעה, כדי להבין למה הם שייכים גם באחים. מה שעלה בידי מסברא ראשונית כבר כתבתי.

אממ... אז ככה...אברי
)וואו כמה זמן לא הגבתי פה...)

אחותי למדה במעלה לבונה.. והרב גדי(כבוד!!! לחצי מהאולפנה שכאן...) לימד אותם שבגמרא כתוב שמי שמנשק את אחותו טיפש...
אני ברמת העיקרון לא שמרתי נגיעה ועכשיו התחלתי... אבל עד כדי כך של לא לגעת באחותי זה מוגזם...
אני לא בדקתי מה כתוב בגמרא.. אבל אני בטוח ב90% שאין שום בעיה לחבק את אחותי... דיברו בגמרא על נשיקה ועל טיפשות.
גם אחותי הגדולה(מי שמכירה יכולה לשאול אותה/אחותי הקטנה) הייתה תקופה שהיא שמרה ממני נגיעה... אחר כך היא אמרה שבאמת זה היה מאוד טיפשי מצידה...
קיצורו של דבר... אין שום איסור מוחלט על מגע... אם כן אז על מגע של חיבה וגם אז מסוג מסוים ומי שמעניין אותו באמת כדאי שיבדוק...
יומטוב...
אממ... אז ככה...אברי
)וואו כמה זמן לא הגבתי פה...)

אחותי למדה במעלה לבונה.. והרב גדי(כבוד!!! לחצי מהאולפנה שכאן...) לימד אותם שבגמרא כתוב שמי שמנשק את אחותו טיפש...
אני ברמת העיקרון לא שמרתי נגיעה ועכשיו התחלתי... אבל עד כדי כך של לא לגעת באחותי זה מוגזם...
אני לא בדקתי מה כתוב בגמרא.. אבל אני בטוח ב90% שאין שום בעיה לחבק את אחותי... דיברו בגמרא על נשיקה ועל טיפשות.
גם אחותי הגדולה(מי שמכירה יכולה לשאול אותה/אחותי הקטנה) הייתה תקופה שהיא שמרה ממני נגיעה... אחר כך היא אמרה שבאמת זה היה מאוד טיפשי מצידה...
קיצורו של דבר... אין שום איסור מוחלט על מגע... אם כן אז על מגע של חיבה וגם אז מסוג מסוים ומי שמעניין אותו באמת כדאי שיבדוק...
יומטוב...
לדעתי זה דווקא יפה ומכובד אם זה לא פוגע בשני/הדנדשית
בדקתי את הסוגיה הזאת ו...ישי .א.

השו"ת הזה מסתמך על דברי הרמב"ם שאומר שאסור לגעת באחותו, בכלל איסורי הנגיעה.
אך היום לא נוהגים כך, למרות שיש פוסקים שכן נהגו כך, הרמב"ם בעצמו כותב שהכל כמנהג המקום והמדינה, כך לדוגמה כיום אף אחד לא נוהג כדברי הרמב"ם שלא תצא אישה לשווקים יותר מפעם בחודש, לכן הרבה פוסקים אומרים שמותר, אבל להיזהר לא לעבור את גבול הנגיעה...

זה לא שאסור.מעפר אני באה

לא ראוי לגעת באח או אחות נגיעות חיבה כמו חיבוקים ונשיקות במיוחד לא ברבים..

זה לא שאם נוגעים באחות סתם ככה עוברים על הלכה..

להלכה- לחיצת יד מותר וחיבוק אסור (הרב אבינר)טוביה'אחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך