יש למישו בדיחות של דוסים?Nice!!
הנה כמה..חג'דומט

 

א. רב רפורמי, קונסרבטיבי,ואורתודוקסי מחליטים שצריך שתהיה הלכה אחידה לכולם.

הם יושבים ומתחילים בדיונים עד שיצא עשן לבן. בסוף היום הם מוציאים פסק משותף: אסור לעשן.

לאחר שבועיים הם נפגשים שוב, כל אחד עם סגריה בפה! 

שואלים את הרפורמי "למה אתה מעשן?! אסור!" והוא עונה "תראה.. ההלכה גמישה.."

שואלים את הקונסרביטיבי: "למה אתה מעשן?! אסור!" והוא עונה "תראה הזמנים השתנו.. אתה מבין.. עבר כבר זמן מלפני שבועיים וזה כבר לא מתאים לדור..

שואלים את האורתודוקסי:"אתה??? למה אתה מעשן??? ענה הרב :" אני? מכרתי את הריאות לגוי.."

 

ב. בדיחה עם גוון אנטישמי,תתמודדו..

פעם היה ספר שסיפר בחינם אנשי דת.

יום ראשון, מגיע הכומר להסתפר. אחרי התספורת שואל הכומר את הספר "טוב כמה זה עולה לי?" עונה לו הספר "אתה? אתה בחינם,כאן אנשי דת לא משלמים.." 

בוקר פותח הספר את דלת ביתו ומגלה שם שישיית וודקה כאות תודה מהכומר.

 

יום שני,מגיע השייח.  אחרי התספורת שואל השייח את הספר "טוב, כמה זה עולה לי?" עונה לו הספר "אתה? בחינם,כאן אנשי דת לא משלמים..." בבוקר ופתח הספר את דלת ביתו ומגלה שם שישיית ערק,כאות תודה מהשייח.

 

יום שלישי, מגיע הרב. אחרי התספורת, כמה עולה, בחינם. בבוקר פותח הספר את דלת ביתו ומגלה שישיית רבנים

 

ג. בדיחות מרכז..:

 

איך מרכזניק מתכונן לשבת? מוציא את העט מהכיס.

 

מרכזניק מתדלק בתחנה, שואל אותו המתדלק," אשראי?" עונה לו המרכזניק "אשריך!"

 

מרכזניק מגיע הביתה בספירת העומר ושואל את אישתו, "מה יש לאכול?" עונה האישה,"אתמול היה שניצל.."

   

חזק..!!! ateretfa
אחת מוכרת..מעפר אני באה

מרכזניק יוצא מהחניה על האוטו ההורים צועקים לו: "אורות, אורות" הוא אומר להם:"לקחתי לקחתי"

הנה בערךדניאלהה

מרכזניק ואיזה אחת מטילים על החוף

היא:איזה זקיעה מדהימה!

הואמציץ בשעון) לא יש עוד שתי דקות

 

מכיניסט ואיזה אחת מטילים על החוף

היא: איזה שקיעה מדהימה!

הוא: שיט מנחה!

בינישדניאלהה

בייני"ש: קווים לדמותו

*


לענוד בגאווה עט, עט-עיפרון, ופק"ל קלמר על דש החולצה המשובצת.
*

לעמוד בטרמפיאדה עם התיק על הגב ומשנה עם סימניה בכיס הקדמי.
* לתפוש את עצמך מתופף על הסטנדר או מתנדנד בעמידה בלי ממש להבין למה.
* לקרוא לחרדיים "גלותיים" ו"אנטי-ציוניים", אבל לשמוע את כל הדיסקים שלהם וללמוד בהברה אשכנזית.
* להגיד "שכוייעך" במקום "תודה". "ממש" במקום "אשכרה". ו"לא, לא, זה בסדר. לא קרה כלום" במקום "אם לא הייתי בייני"ש מזמן הייתי שוחט אותך!".
* לענות במשך חצי שעה על השאלה "מתי אתה מתגייס?".
* לענות במשך שנייה ורבע על השאלה "מה אתה מתכנן לחיים?". (ח-ת-ו-נ-ה. מ-ש-פ-ח-ה!)
* להכריז: "אני עומד להיכנס לכושר" ולא לעשות דבר בנידון.
* לספר: "יש קטע בסרט אחד שממש במקרה יצא לי לראות" למרות שראית אותו כבר שש פעמים.
* לענות: "תראה יש כאן חילוק, מצד אחד... ומצד שני..." גם כשאין לך ממש תשובה.
* למלא צ´ק בתאריך עברי רק כדי שתוכל להטיף לפקידה "מה, את לא יודעת מה זה ניסן?"
* להסביר שגם כשאתה מבטל סדר זה "לשמה". 
* לעטר כל ספר, מחברת או כלי כתיבה ב-"לה"ו, בחזקת... מותר להשתמש בד´ אמות ולהחזיר למקום!" ועל נייר טואלט "לזיכוי הרבים".
* להשתמש בטלכרד המקום בסרגל.
* לשאול פוסקים שאלות מפוצצות למרות שאת התשובה אתה כבר יודע.
* לנהל שיחות שלמות אחרי ברכת ´המפיל´ בעזרת הגיית "נו" בכל הוואריאציות האפשריות. 
* לשמור את הפלאיירים של ההפגנות בתור דפי טיוטא.
* להיות הגורם הפוסק בבית.
* לסכם את כל מה שהרב מוציא מהפה. גם בדיחות ושיעולים.
* להקים גמ"ח, לא משנה למה - מקיסם שיניים בודד ועד טוסטר אובן מקולקל.
* לעשות ´כוונות´ בכל ברכה וברכה, אבל לירות את "תיכתב-ותחתם-לחיים-טובים-ולשלום" בנשימה אחת.
* לפזם שיר במסדרון ולשמוע מכל החדרים "שששששששש!!!".

הציעו לשולמית לצאת עם בחור מרכזניק.
לפני הדייט היא מתארגנת מול המראה ומתלבטת אם לסגור עוד כפתור בחולצה או לא. לבסוף החליטה שלא.
כשנכנסה לאוטו של המדוייט הוא אמר תוך כדי פזילה אליה לסגור את הכפתור. שולמית הסמיקה ותוך כדי שסגרה את כפתור חולצתה בידיים רועדות קיללה את עצמה בלב שזה היה ברור שצריך היה לסגור את הכפתור. הרי היא יוצאת עם מרכזניק.
המרכזניק שפתאום הבין מה קרה הסמיק אף הוא ואמר: "התכוונתי לכפתור של הדלת...." ואחרי זה היא אמרה לו תפתח אורות. והוא התפדח שהוא בא בלי והיא התכוונה לאורות של הרכב

טייס טס עם מטוסו מעל הרי הרוקי. לפתע נדם לבן של אחד המנועים, אחוז פאניקה תפס הטייס את המקרופון וצעק: "יש איזה מישהו שיכול לעשות מעשה דתי?.. קם הרב ממקומו והחל לאסוף כסף מהנוסעים...

בחור ישיבה הולך לו ברחוב בחברון פתאום הוא רואה מחבל עם סכין שלופה רץ באטרף לעברו.. הבחור מברך בכוונה ובקול גדול-
"ברוך אתה ה´ אלוהינו מלך העולם אשר קדשנו במצוותיו וצוונו למות על קידוש השם"
המחבל נבהל מהאיש המטורף, וחוזר בריצה לכוון ממנו הגיע, רואה זאת הבחור, נחרד, ומיד מתחיל לרוץ אחרי המחבל תוך שהוא מצביע על עצמו בהחלטיות ומשמיע "הממממ המממממממממ!!!!!!!"

יום אחד, היה ר´ פנחס קונוי מהלך לו לכיוון הגשר שהיה מתוח מעל הנהר המקומי (שבידוע, עיירה שאין בקרבתה קתדרלה, ונהר אינו מושך מימיו דרכה - אינה מקום ישוב!).
עם שהתקרב אל הגשר, ראה יהודי עומד על המעקה ומתעתד לטרוף נפשו בכפו.
- "המתן! אל תקפוץ!" צעק לו ר´ פנחס.
- "למה?" תמה האיש, בעודו מנסה לשמור על שיווי המשקל על המעקה הצר.
- "יש כל כך הרבה סיבות לחיות! אל תקפוץ!" קרא שוב לעברו ר´ פנחס.
- "באמת? וכי מדוע כדאי לי לחיות?"
- "ראה", אמר לו ר´ פנחס. "אתה יהודי?"
- "כן", ענה לו האיש.
- "גם אני יהודי!" צווח ר´ פנחס בשמחה."יהודי דתי או משכיל?"
- "דתי. דתי" ענה האיש.
- "גם אני!" שמח ר´ פנחס בצווחה. "דתי-דתי, או דתי מודרני?"
- "דתי דתי" ענה האיש, רגליו רועדות על המעקה.
- "גם אני!" צהל ר´ פנחס בגיל. "חסיד או מתנגד?"
- "מתנגד!" ענה האיש.
- "גם אני!" עלץ ר´ פנחס גלויות. "מתנגד ליטוואק או פולאק?"
- "ליטוואק, ליטוואק" ענה האיש.
- "גם אני!" רינן ר´ פנחס. "אוסט ליטוואק או בריסקער?"
- "אוסט ליטוואק" ענה לו האיש, תוך שהוא מצליח להתייצב סוף-סוף על המעקה.
- "גם אני!" דץ ר´ פנחס כשנהרה נשפכת על פניו. "מוסרניק?"
- "לא, אני לא מוסרניק" ענה לו האיש.
- "אפיקוירס!" זעם ר´ פנחס קונוי, ודחפו מהמעקה אל הנהר.

ברנש אחד נפטר ומצא עצמו בשערי גן-עדן, מחכה שיסכימו לקבלו. המלאך פתח את ספרו הענק כדי לראות אם האיש עשה משהו בחייו שיזכה אותו בכניסה לגן עדן. אחרי דקות אחדות קמט המלאך את מצחו והודיע: "מעולם לא עשית משהו ממש רע בחייך, אבל גם איני מצליח למצוא איזכור למעשה ממש טוב. אם תוכל להצביע על מעשה טוב אחד במיוחד ארשה לך להיכנס לגן עדן.
האיש שלנו חשב דקות אחדות, ואז אמר: "כן, בעצם, היתה פעם שנסעתי בכביש המהיר וראיתי קבוצה ענקית של אופנוענים-בריונים מציקים לאשה מסכנה. עצרתי את מכוניתי לראות מה בדיוק קורה שם. ובאמת ראיתי שהיו שם בערך 50 בריונים גלוחי-ראש מציקים לנערה המסכנה המפוחדת. בלי פחד יצאתי מתוך מכוניתי, הוצאתי מתא המטען מוט ברזל והלכתי לעבר מנהיג הכנופיה, בריון-קשקשים מפחיד ממש עם מעיל עור ושרשרת מאפו עד אוזניו. כשצעדתי לעברו יצרו הבריונים הללו מעגל מסביבי , אז קרעתי את השרשרת ממנו והכיתי במוט שבידי על ראשו, השכבתי אותו, הסתובבתי וצעקתי אליהם "עזבו את הנערה המסכנה הזו!, אתם כולכם חבורת חיות חולניות מופרעות! לכו הביתה לפני שאכה את כולכם!"
כולו מלא רושם, שאל המלאך "באמת? מתי כל זה קרה?
"לפני שתי דקות", ענה האיש
מה ראשי תיבות של אלול? אני לאומן ואשתי להוריה
תנין יהודי ותנין ארמי נפגשים בנחל. התנין היהודי: "שלום, אני תנין", התנין הארמי: "אנא תנינא"..

באמצע שיעור (בבבל?) קוטע אחד התלמידים: "אה, סליחה המורה.." המורה משיב: "לא המורה, אמורא!" (בשמיעה זה יותר טוב)

נוצרי מוסלמי ויהודי יושבים במטוס, עד שבא כוזרי ומבלבל להם ת´מח...
מעשה בארבעה פוסקים .שהיו יושבים בכל פעם ומתווכחים בענייני הלכה ולימוד. שלושה מהם היו תמיד מסכימים ביניהם, אבל לרביעי, ליטבק חריף ועקשן במיוחד, תמיד היתה סברה הפוכה. כשלא יכלו יותר להתווכח איתו, היו אומרים לו "טוב, אתה אחד, אנחנו שלושה; ´אחרי רבים להטות´; חובה עליך לקבל את דעת הרוב". 
יום אחד הוא כל כך היה בטוח שהוא צודק, שלא יכול היה לוותר. הרי זה היה ברור לגמרי מהדיוק בתוספות ומהרמב"ם שהלכה כמו שהוא טוען, והם טועים. אי אפשר יותר ככה. לאחר שביקשו ממנו לקבל את הכרעת שלושתם, פרש כפיו לשמים, ואמר "ריבונו של עולם. הרי ברור לך שאני צודק. אם אתה מסכים על ידי, עשה נא נס מובהק". באותו רגע ממש נזדעזעה האדמה והקירות מטו ליפול. "אה", ביטלו אותו השלושה אחרי שנרגעו, "יכולה להיות במיקרה רעידת אדמה". 
אבל הוא לא ויתר. "ריבונו של עולם, אם אני צודק, עשה נא נס יותר מובהק". באותו רגע ממש, למרות שהיה אמצע הקיץ, החל לרדת שלג. "אה", ביטלו השלושה, "זה אמנם נדיר מאד, אבל יכול להיות שלג בקיץ, זה לא מוכיח שום דבר". 
"ריבונו של עולם, אני מתחנן, תן להם להבין שאתה מסכים איתי". באותו רגע ממש יצתה בת-קול משמים ואמרה "ה ו א צ ו ד ק".
גירדו שלושת הפוסקים בזקנם, ולבסוף אמרו "נו, טוב, אז עכשיו זה שלושה נגד שנים".
והפדיחות הקבועות של העלייה לתורה:- "יעמוד אפרים בן ...?" 
- "חמישים"
- "האבא, האבא"
- "שמונים"
- "ברכו את ה´ המבורך"
- - "ברוך ה´ המבורך לעולם ועד"
- "אני יודע, יודע; ברוך ה´ המבורך לעולם ועד"
(בית הכנסת, חזרת הש"ץ של שחרית)
- "נישט אין שאבעס גערעט, שמעתי שאתה מוכר את הוולוו"
- "נישט אין שאבעס גערעט, נכון"
- "נישט אין שאבעס גערעט, כמה?"
- "נישט אין שאבעס גערעט, מאה אלף"
(קריאה בתורה שלישי)
- "נישט אין שאבעס גערעט, תשעים הולך?"
- "נישט אין שאבעס גערעט, לא בא בחשבון"
(הפטרה)
- "נישט אין שאבעס גערעט, מה לגבי תשעים וחמש?"
- "נישט אין שאבעס גערעט, זה כבר לא אקטואלי".
כוללניק ישן במיטתו. לידו נמה רעייתו. לפתע הוא מתעורר ושומע את התינוק בוכה בחדר השני. 
מתחיל הכוללניק לפלפל, אם אני אעיר את אישתי, שתרגיע את התינוק, לא יהיה לה כוח לעבוד כמו שצריך מחר והיא הרי המפרנסת ומצד שני, אם אני אקום, לא אוכל ללמוד מחר כמו שצריך...
ואז נזכר הכוללניק שאין דבר שאין לו מקור או תשובה בתורה והרי פסוק מפורש הוא, "רבות מחשבות בלב איש ועצת ה´ - היא תקום". הוא מעיר את אישתו עם החידוש הנפלא.
עונה לו אשתו אחרי עיון קל, לא הבנת את הפסוק נכון צ"ל כך " רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא : תקום!."הוא אומר לה: "אין בעיה, את לא רוצה לקום - "יקום פורקן מן שמיא"
מעשה ברבנים ופרופסורים בגרמניה שרצו לנסח את הסידור הרפורמי הראשון. כשהגיעו ל"יקום פורקן" התלבטו; לבטל את הראשון, השני או בכלל את שניהם?
קם אחד הפרופסורים ואמר: "יש לבטל את שניהם כמו שלמדנו מספר בראשית ז´ 23- "וימח את כל היקום".
 
זה משל אחריםדניאלהה
-עד שמוצאים איפה בסידור "עלינו לשבח" כבר גומרים להגיד אותו...
-לא לאכול לחם כי אין לך כוח ליטול ידיים...
-לחזור מטיול עם שיזוף על היד מהשעון עד המרפק...
-לדעת כבר מהגן שישראל יצאו ממצרים שישים ריבוא אבל אף פעם לא לזכור כמה זה ריבוא...
-להתפלל מנחה עשרים שניות לפני שקיעה...
-לא לאכול בשרי כי מי יודע איזה שוקולד שווה יזדמן לי...
-להמציא פעלים-התחמץ,השתכנז,התברמץ,התחסד וכו'...
-לא להבין של מי החתונה שהוזמנת אליה כי כתוב פייגא ציפורה שייני ולא ציפי...
-להרדם בתחילת הדרשה ולהתעורר ב"שנזכה"...
-לשאול בסוף כל סיפור-"הוא חזר בתשובה?"...
-להבין שהבנאדם נטל ידיים לפני שהוא בא אליך עם ידיים נוטפות המושטות לעבר בגדיך ולהגיד לו:"כן,אתה יכול לנגב"...
-לחכות לטרמפים ולהגיד על כל מי שלא עוצר לך שזה בטח יולדת...
-לקום בליל שבת,להדליק את האור בשירותים,להבהל ולכבות...
-לשבת על מדור השידוכים של "בשבע" ולנסות לשדך ביניהם...
-לשיר בדביקות "לכה דודי" ואז לדבר בכל הדרשה...
-להאמין בכל הלב שבשבת לא משמינים...
-להוריד את כל ספרי הקודש מהשולחן בשיא הצדיקות ואז להתיישב עליו-לא משנה שזה מעין מזבח...
-לקחת רק שנייה מחק מחבר,להשתמש ואז לבקש רשות כדי שלא יהיה גזל...
-לשים בצדקה עשר אגורות שמוצאים ברחוב...
-להגיד לשון הרע ואז כשמעירים לך להגיד:"אבל מה,זה נכון.וחוצמיזה שאם הוא היה פה לא היה אכפת לי להגיד לו את זה...וחוץ מיזה שזה ממש לתועלת!!!"...
-להתפלל בשבת תפילת עמידה בשיא הדביקות ולגלות שאני ב"סלח לנו" ואז להסתכל לכל הצדדים לראות שאף אחד לא ראה שהתבלבלתי...
 
אבל רק אצל דוסים-
אמיתיים כל זה לא קורה...

דברים שקורים לך רק בימים הנוראים:

1.     אתה מברר כל שנה מחדש מה זה בדיוק "רוביא", "כרתי" ו"קרא".

2.     אתה משרטט שרטוט ארכיטקטוני מדויק של בית הכנסת כדי להסביר לאשתך איפה היא
         יושבת השנה.

3.   אתה מרגיע את אשתך כשהיא מגלה ששוב הושיבו אותה מאחורה מדי ובדיוק מתחת
         למזגן, ובלב אתה מתפלל שבשנה הבאה יתנו לך מקום משובח שכזה.

4.     אתה מתלבט אם עדיף להשתמש השנה ב"מחזור רבה" בשביל לדפדף בכיף את כל
         הפיוטים, או ב"רינת ישראל" שחוסך את הדפדוף. בסוף אתה הולך על "מחזור
         המקדש" ומקבל נקע בשורש כף היד.

5.     אתה תוהה בחרדה מי יהיה שליח הציבור במוסף: חזן מקצועי; חובבן מזמר; או שמא
         השילוב המקובל: חובבן מזמר שבטוח שהוא חזן מקצועי.

6.     אתה מדפדף בפעם העשרים ותשע לסוף מוסף ומחשב כמה עמודים עוד נשארו.

7.     אתה מנסה להסתיר את זה שאתה משתמש באצבעות כדי לספור כמה פעמים כבר אמרת את
         מזמור "למנצח".

8.     אתה מחזיק את עצמך שלא להתפוצץ מצחוק כשקול השופר נשבר ועובר בפתאומיות מקול
         בס עבה לקול סופרן מקרטע.

9.     אתה מגחך על כל אלה שמתלהבים מ"תקיעה גדולה" ובכל זאת לא מתאפק ומציץ בשעון
         כדי למדוד שניות.

10. אתה שועט לקידוש ראש השנה רק כדי לגלות ששוב מדובר בבייגלה משנה שעברה,
"     
עוגת הבית" שפג תוקפה ו"סופר דרינק" מנטה.

11. אתה מדפדף בהיסטריה במחזור כשקוראים לך לפתוח ארון, ומחפש את ה"סוגרין את
         הארון" כדי לא לפשל.

12. אתה מאכיל דגים וירטואליים בפירורי חלה יבשים במזרקה היבשה שבגן הציבורי,
         וממש לא מרגיש כמו אחד שזקוק לאשפוז כפוי.

13. אתה מחשב איך לפזר 20 מטבעות של שקל בין 49 קופות צדקה שמונחות במנחה בערב
         יום הכיפורים על הבימה.

14. לפני שאתה יוצא מהבית לתפילת ערב יום הכיפורים, אתה מציץ החוצה לוודא שכולם
         אכן הולכים עם טלית לתפילה בערב, כדי לא לצאת אידיוט.

15.  אתה מקפיד ללכת רק על הכביש הריק ממכוניות וכמעט נדרס על ידי עדר זאטוטים
         על אופניים.

16.  מישהו מעיר לך על כך שלא ראוי לנעול קרוקס ביום הכיפורים. אותו מישהו תמיד
         נעול בכפכפי גומי עירקיות מהמאה הקודמת או בנעלי בד לבנות בסגנון של
         מתעשר קשיש מפלורידה.

17.  למרות שמדובר ביום הכיפורים, עוברות במחשבתך מחשבות של "לא תחמוד", "לא
         תגנוב" ו "לא תרצח" והכל בגלל שקית הבמבה של הילד שיושב לפניך.

18.  חוש הריח שלך מתחדד לרמות של רוטוויילר עצבני, ואתה מסוגל לזהות איזה סוג
         של ביסלי נפתח זה עתה בעזרת נשים שורה 9 כסא שלישי מימין, ומהו תאריך התפוגה שלו.

19.  אתה מניח את ברכיך על פיסת טישו חצי-משומשת, וכורע בזהירות כדי שלא לנגוח
         ברגליו של הזה שלפניך ולא לבעוט בפדחתו של הזה מאחוריך. רגע, באיזה
         מה"כורעים ומשתחווים" לא באמת כורעים ומשתחווים?

20.  אתה חוטף קריזה כשבמוצאי יום הכיפורים תמיד מישהו גורר אותך לריקודי ה-"לשנה
         הבאה" המעצבנים. כשהסיוט נגמר, דוחפים לך את הקידוש לבנה. המחמירים גם מוסיפים  הלצה חבוטה ומכריזים: "הציבור מוזמן לקידוש" לפני קידוש לבנה.

 

 
חחחחחח חזקקקאבודה!

.......להגיד "לא, לא, זה בסדר. לא קרה כלום" במקום "אם לא הייתי בייני"ש מזמן הייתי שוחט אותך!".

לענות במשך חצי שעה על השאלה "מתי אתה מתגייס?" לך דומיה תהילה

* להכריז: "אני עומד להיכנס לכושר" ולא לעשות דבר בנידון.  צוחק

בצלםאלוקים

זאת במיוחד הצחיקה אותי:

יום אחד, היה ר´ פנחס קונוי מהלך לו לכיוון הגשר שהיה מתוח מעל הנהר המקומי (שבידוע, עיירה שאין בקרבתה קתדרלה, ונהר אינו מושך מימיו דרכה - אינה מקום ישוב!).
עם שהתקרב אל הגשר, ראה יהודי עומד על המעקה ומתעתד לטרוף נפשו בכפו.
- "המתן! אל תקפוץ!" צעק לו ר´ פנחס.
- "למה?" תמה האיש, בעודו מנסה לשמור על שיווי המשקל על המעקה הצר.
- "יש כל כך הרבה סיבות לחיות! אל תקפוץ!" קרא שוב לעברו ר´ פנחס.
- "באמת? וכי מדוע כדאי לי לחיות?"
- "ראה", אמר לו ר´ פנחס. "אתה יהודי?"
- "כן", ענה לו האיש.
- "גם אני יהודי!" צווח ר´ פנחס בשמחה."יהודי דתי או משכיל?"
- "דתי. דתי" ענה האיש.
- "גם אני!" שמח ר´ פנחס בצווחה. "דתי-דתי, או דתי מודרני?"
- "דתי דתי" ענה האיש, רגליו רועדות על המעקה.
- "גם אני!" צהל ר´ פנחס בגיל. "חסיד או מתנגד?"
- "מתנגד!" ענה האיש.
- "גם אני!" עלץ ר´ פנחס גלויות. "מתנגד ליטוואק או פולאק?"
- "ליטוואק, ליטוואק" ענה האיש.
- "גם אני!" רינן ר´ פנחס. "אוסט ליטוואק או בריסקער?"
- "אוסט ליטוואק" ענה לו האיש, תוך שהוא מצליח להתייצב סוף-סוף על המעקה.
- "גם אני!" דץ ר´ פנחס כשנהרה נשפכת על פניו. "מוסרניק?"
- "לא, אני לא מוסרניק" ענה לו האיש.
- "אפיקוירס!" זעם ר´ פנחס קונוי, ודחפו מהמעקה אל הנהר.

 

פשוט אדיר!

והבדיחה המתוקנת:קטנציק

בייני"ש ובת-דודתו [שם קוד... אבל זו כבר בדיחה אחרת] יושבים על ספסל. 

היא: "תראה איזו שקיעה יפה!"

הוא: "לא יש עוד שתי דקות..."

אחרי כמה זמן של דיבורים על "איך ייראה שולח השבת" וכו'...

הוא [מציץ בשעון]: "תראי איזו שקיעה יפה של רבינו תם..."

שני ביינישים נפגשיםניגון הרועה

אחד שואל את השני: נו, מה שלום חמותך שתחיה?

עונה לו: חמותי שתחיה? חמותך שתחיה!!

א-לוהי בנט הבייניש: כשנפתלי בנט נולד הוא נתן סטירה למלאך והמלאך שכח את כל התורה כולה.

כשהקב"ה אומר בנט, המלאכים עונים ברוך שם כבוד מלכותו..

אם אתה כבר מתחיל עם בדיחות בנט..חג'דומט

-נפתלי בנט וטרומפלדור שיחקו הורדת ידיים. נפתלי בנט לא הבין את המשחק.

 

-האם בנט יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים?

 

-איפה היה בנט בשואה?!

 

-נפתלי בנט מגיע הביתה מאוחר בלילה, אישתו אומרת לו "אלוקים אדירים!! איפה היית?!", והוא ענה "גילת,אמרתי לך כבר כשאנחנו בבית את יכול לקרוא לי נפתלי.."

("לא הבין את המשחק...")מוטיז
דווקא את זו לא הבנתי..בחורצ'יק
שונא להסביר בדיחות...הסטלן הקטן
טרומפלדור היה גידם אז הבדיחה היא שבנט חשב שצריך ממש להוריד לו את היד ולכן הוא נשאר עם יד אחת בלבד.
פאדיחה...מוטיז

הבנתי את זה אחרת לגמרי...

 

 

תודה.בחורצ'יק

אבל סתם ככה לא ניראה לי שזה מתאים....

בחורצ'יק- לטרומפלדור אין יד..חג'דומטאחרונה
כשבנט מקלף קלמנטינה-לקלמטינה יש ריח של בנט אvעד
משו גם על ביינישיםרייצ'ל=)

בייניש בדייט:

הבחורה:יווו!!איזה שקיעה מהממת!!

הבייניש:לא,יש עוד 5 דקות...

צוחק

מקרה אמיתי:חג'דומט

נער ברמצווה חילוני עלה לתורה:

 

-ברכו את השם המבורך (ללא שם ה')!

-לא,לא!! השם המפורש!!

-אה.. ברכו את השם המפורש!

 

נתפסה לי הלסת לשבועיים אחרי ששמעתי את זה

בדיחות..הנסיך הקטן.

רב אחד רואה אחד מאנשי העיירה שלו נכנס למסעדה לא כשרה, הרב מחכה לו בחוץ ליד הדלת....ואז שהאיש יוצא הרב שואל אותו: "תגיד, למה אכלת במסעדה לא כשרה?"
ענה האיש: "ראית אותי שנכנסתי?" הרב השיב: "כן"
האיש: "ראית אותי שאכלתי?" הרב: "כן" האיש: "ראית אותי שיצאתי?" הרב: "כן" אז האיש אומר: "נו אז הכל היה בהשגחת הרבנות"

 

כומר רוצה ללמוד גמרא מיהודי

אומר הכומר לרב, " הרבה דברים לימדת אותי אבל דבר אחד אני רוצה ללמוד ואתה לא מוכן – אני רוצה שתלמד אותי גמרא."
אומר לו הרב, " אתה גוי ויש לך ראש של גוי, אין סיכוי שתצליח להבין גמרא."
הפציר הכומר ברב עד שהסכים.
אמר לו הרב, "אני מסכים ללמד אותך גמרא בתנאי שתענה לי על שאלה אחת."
"טוב", משיב הכומר, "מה השאלה?"
שואל אותו הרב, "שני אנשים נופלים דרך ארובה, אחד יוצא מלוכלך ואחד יוצא נקי מי מבין שניהם ילך להתרחץ?"
"פשוט מאוד", עונה הכומר, " המלוכלך יתרחץ והנקי לא."
"אמרתי לך שלא תצליח להבין", אומר לו הרב, "בדיוק להפך – הנקי מסתכל על המלוכלך, חושב שגם הוא מלוכלך והולך להתרחץ, המלוכלך לעומת זאת, מסתכל על הנקי חושב שגם הוא נקי ולא הולך להתרחץ."
"על זה לא חשבתי", מסכים הכומר, "שאל אותי עוד שאלה."
"טוב", אומר הרב, "שני אנשים נופלים דרך ארובה, אחד יוצא מלוכלך ואחד יוצא נקי, מי מבין שניהם ילך להתרחץ?"
"פשוט מאוד", עונה הכומר בביטחון, "הנקי מסתכל על המלוכלך, חושב שגם הוא מלוכלך והולך להתרחץ, המלוכלך לעומת זאת מסתכל על הנקי חושב שגם הוא נקי ולא הולך להתרחץ."
"שוב טעית", אומר לו הרב, "אמרתי לך שלא תצליח להבין, הנקי מסתכל במראה, רואה שהוא נקי ולא הולך להתרחץ, המלוכלך מסתכל במראה רואה שהוא מלוכלך והולך להתרחץ."
"אבל לא אמרת שיש שם מראה", מתלונן הכומר.
"זה מה שאמרתי לך", עונה הרב, " זה הראש שלך – אתה גוי ולא תצליח להבין – לפי הגמרא צריך לחשוב על כל ההבטים האפשריים – צריך לחשוב על כל האפשרויות."
"טוב", נאנח הכומר, "בא ננסה שוב, שאל אותי עוד שאלה."
"פעם אחרונה", אומר הרב, "שני אנשים נופלים דרך ארובה, אחד יוצא מלוכלך ואחד יוצא נקי, מי מבין שניהם ילך להתרחץ?"
"זה נורא פשוט", מחייך הכומר, " אם אין שם מראה – הנקי מסתכל על המלוכלך, חושב שגם הוא מלוכלך והולך להתרחץ, המלוכלך לעומת זאת מסתכל על הנקי חושב שגם הוא נקי ולא הולך להתרחץ. אם יש שם מראההנקי מסתכל במראה, רואה שהוא נקי ולא הולך להתרחץ, המלוכלך מסתכל במראה רואה שהוא מלוכלך והולך להתרחץ."
אומר לו הרב, " אמרתי לך שלא תצליח להבין – אתה גוי ויש לך ראש של גוי – תסביר לי איך יכול להיות ששני אנשים יפלו דרך ארובה – אחד יצא מלוכלך והשני יצא נקי?!"

 

רב גדול עלה לשמיים ופגש מלאכים.   "למה אני בדרגת המלאכים? שאל אותו רב. "כי אתה רב" אמרו לו המלאכים. כעבור יום עלה נהג מונית לשמיים ועלה לדרגת משה רבינו. שאל הרב את המלאכים: מדוע הוא בדרגת מושה רבינו ואני שאני רב גדול אצל המלאכים? אמרו לו: "בגלל שבמונית שלו הנוסעים התפללו תהילים כול הדרך עד היעד"!!!

 

כל הכסף עלה לשמיים. מגיע השטר של ה-200 וה' מחליט לשים אותו בגיהינום, מגיע השטר של ה-100 - לגיהינום, מגיע ה - 50 - לגיהינום, 20 - לגיהינום, 10 - כנ"ל, המטבע של ה - 5 -לגיהינום 2 - גם 1 - כנ"ל.     ואז הגיעו חצי השקל ו - 10 אגורות -לגן עדן.      התעצבנו כולם והתלוננו לה': "למה הם הגיעו לגן עדן הרי הם המטבעות הכי פשוטים"    ענה להם ה': "המטבעות האלה הם הכי צדיקים הם היו בבית הכנסת"

 

שאלה: מה הנס הראשון במגילת אסתר?
תשובה: שפרסי עשה משתה!!!!

ש: איך נפלו גיבורים?
ת: שמו להם רגל..

 

 

חמודה הבדיחה על המסעדהבצלםאלוקים

רק בקשר לכסף וגן עדן- השטרות ה"כבדים" מתלוננים..ואז מקבלים תשובה -"אתכם לא ראינו הרבה זמן בבית כנסת.."

 

 

ועוד בדיחה:

משפחה ערביה- אבן אמא ובן , הולכים לרב ומבקשים להתגייר.

הוא לוקח אותם לנהר..ומעמיד קרש בין 2 הקצוות ואומר שמי שמצליח לעבור הוא יהודי.

האבא מתחיל..כמעט נופל..מצליח להגיע לקצה השני.

האמא עוברת לאט לאט..נזהרת לא ליפול- ו..מצליחה.

שניהם מחכים..הבן מתחיל לעבור..ו...בום ! נופל למים!

האמא מתחילה לבכות...-יא איבניייי וכו וכו....מייללת ובוכה...

ואז האבא אומר לה- מה את בוכה? סתם ערבי !!

 

בייני"ש שהצחיק ק אותיהמצב חסה

בייני"ש הולך ברחוב ופוגש את חבר שלו מדבר עם בת על ספסל

 

חבר שלו מתגונן מראש: "תכיר, זו בת דודה שלי"

- "כן, לפני שבועיים היא היתה בת דודה שלי.."

על הטלפון הצבורי במרכז היה כתוב-הסטלן הקטן
״אמרי נא אחותי את״.
הצחקתם כולכם...הנורמלית האחרונה
אהבתי את ההורדת ידים ואת השם המפורש-טומי-


מה ההבדל בין חרדים לחילוניםalezish

שחילונים כל היום חושבים על כסף ובנות

 

 

 

וחרדים על פרנוסה ושידוכים

לא קראתי הכל אבל יש לי כמה טוביםסולי הגינגי"

אחד נכנס לבית כנסת רואה את חבר שלו גונב מהקופת צדקה 

אומר לו מה השתגעת את לא רואה כתוב "לא תגנוב " תתביש לך 

חבר שלו אומר לו אתה לא קראת נכון כתוב "לא תגנוב " "לא יהיה לך"

הסתכלתי בחתימה שלך זה באמת נכון?בחורצ'יק
לא צריך מקחר כדי לגולת שזה מסדתר לבד במחalezish
אם הצלחת לקרוא את זה אז כןסולי הגינגי"
בדיחה על מרכזניקיםא"י זה קשה

מרכזניק אחד הולך לחדר אוכל רואה את חבר שלו אוכל מרק עם מזלג הוא שואל אותו מה אתה עושה? הוא עונה לו: מה הבעיה יש דין לבוד!צוחק 

 

למי שלא הבין

 

 

 

 

 

 

 

לבוד זה כלל הלכתי שאומר שדברים שנמצאים בטווח של 3 טפחים (במיוחד בדיני עירובין) נחשב מחובר

עוד אחד...אסור להתייאש

בחתונה אורתודוכסית אמא של הכלה בהריון

בחתונה קונסרבטיבית הכלה בהריון

בחתונה רפורמית הרב בהריון..

חחח. ואהבתי את שאר הבדיחות..

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך