הרבי הוא המשיח??נפשי תערוג

בעקבות התשובה של חיים שלמה

אתה צודק! - חסידות חב"ד

 

עיינתי קצת בהלכות מלכים לרמב"ם

הפעם שבהשוואה לרבי

בהנחה שכולם מקבלים את הרמב"ם לפסיקה בנושא הזה,

כי אף גדול אחר לא פסק ודיבר על כך (ממה שידוע לי)

 

הלכות מלכים ומלחמות פרק יא

ח  ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, ויילחם מלחמות ה'--הרי זה בחזקת שהוא משיח:  אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל--הרי זה משיח בוודאי.

 

נסיתי לראות אם הרבי עומד בתנאים:

ואם יעמוד מלך- הרבי, עם כל גדלותו, לא היה מלך

מבית דויד - אולי כן ואולי לא, אני לא מכיר את אילן היוחסין שלו

הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, - ב"ה הרבי היה כזה

ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, - אני לא חושב שמה שהרבי עשה הרמב"ם התכוון, אבל נתון למחלוקת.

ויילחם מלחמות ה'- הרבי לא היה מצביא, לא היה לו צבא והוא לא פיקד על צבא ולא עשה מלחמות (ואם תרצו להגיד שזה מלחמות רוחנית, בידוע שרבי עיקבא אמר שזאת מלחמה גשמית כמו שעשה בר כוזיבא)

 

-הרי זה בחזקת שהוא משיח:  - אם עמד בכל התנאים, הוא רק בחזקה של משיח, אבל כבר הוכח שהוא לפחות לא עמד בחצי מהתנאים, לכן הוא אפילו לא בחזקה.

 

אם עשה והצליח,- כאמור, הוא לא עשה והצליח, כי הוא לא עמד בתנאים הבסיסים

וניצח כל האומות שסביביו, - ברור שלא, כאמור הוא לא היה מפקד או מנהיג צבאי

ובנה מקדש במקומו,- בית המקדש עדיין לא בנוי בוכה

וקיבץ נדחי ישראל- ממש לא, הוא אולי קיבץ אותם לתורה, אבל להעלות אותם לארץ הוא לא עשה, הוא בעצמו גר בגולה.

-הרי זה משיח בוודאי.- 

 

מכאן ניתן להבין בבירור שהוא פשוט לא

לא קרוב להיות בחזקה

ובטח ובטח לא וודאי

 

וגם למי שירצה לבוא ולהגיד הוא היה

הרמב"ם מוסיף בסעיף אחרי זה:

ט  ואם לא הצליח עד כה, או נהרג--בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דויד השלמים הכשרים שמתו.  ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים, שנאמר "ומן המשכילים ייכשלו, לצרוף בהן ולברר וללבן--עד עת קץ:  כי עוד, למועד"

 

וכידוע, הרבי נפטר

ולכן הוא לא המשיח!

 

 

 

אני לא מבין איך דווקא חב"ד

החסידות שכל כך קרובה לרמב"ם והרבי בעצמו הנהיג ללמוד אותו 

לא רואים את מה שאני כתבתי

זה ממש בולט.

 

 

 

למה הם ממשיכים להאמין שהוא המשיח?

 

 

 

 

 

אני עונה על זה רק כי שלחת קישור-הלליש

אני חושבת, שאין לנו באמת דרך לדעת מיהו המשיח, עד שהוא לא מתגלה.

 

דבר שני-

 

אדם, גדול ככל שיהיה, וברור שהרבי היה אדם גדול מאוד ומורם מעם-

 

אבל, ברגע שהוא נפטר- קצת קשה שהוא יהיה המשיח,

 

המשיח צריך להיות אדם שחי!!

 

ולא, אני לא מקבלת את ה,נעלם מעיננו וכו'.. 

אנסה לענות בקצרה:אושר תמידי
(זה ממש בקצרה כי אני בלימודים ואין בידי זמן להאריך.)

מלך - אין מילים אפילו לתאר, כמה שאאריך,
את גדולתו של הרבי וברור שהוא מלך.
הרב כדורי זצ״ל התבטא על הרבי:
״נשר גדול בשמים״
וכמו שמושיקו אמר - לרבי יש ממלכה שלימה. כן, עד היום.
כל מי שביקר ב770 יודע זאת.

מבית דוד - יש אילן יוחסין שמגיע מהרבי עד לדוד המלך.
(האדמו״ר הזקן היה משושלת המהר״ל מפראג שידוע כצאצא של דוד המלך. קישור- הערך בויקי. http://he.m.wikipedia.org/wiki/מהר%22ל_מפראג)

הוגה בתורה - ב״ה שאתה מסכים.

ויכוף כל ישראל לילך בה - איפה שיש קוקה קולה יש חב״ד.
ב״ה הרבי דאג ודואג להחדיר יהדות לכל יהודי באשר הוא בארץ ובעולם ע״י השלוחים המפוזרים בכל מקום.

וילחם מלחמות ה׳ - מיהו יהודי, שלמות הארץ מלחמות ה׳ כפשוטו!

ובנה מקדש במקומו - במקומו! במקום שהוא נמצא בגלות.
ואכן 770 הוא בית מקדש מעט.



ותגובתינפשי תערוג

מלך הוא לא. זה לא משנה מה שאת מרגישה, תשאלי כל יהודי ממוצע שהוא לא חבדניק, הרבי לא היה מלך, בטח ובטח שהוא לא מוכר על ידי כלל ישראל כמלכם, בטח ובטח לא מוכר בעולם.

 

את אילן היוחסין צריך להכיר ולבדוק לעומק, אין לי את הכלים לבדוק את זה, אבל זה דבר שצריך בדיקה

 

יכוף כל ישראל- שוב, אני לא חושב שזה מה שהרמב"ם התכוון, אבל ניתן להתווכח על כך.

 

וילחם מלחמות ה'- זה שהוא היה בעד ארץ ישראל השלמה. בפועל, הוא לא לחם, לא היה לו צבא והוא לא היה מפקד.

ההקבלה לזה שהחסידיו הם החיילים נחמדה ברעיון, בפועל לא נכונה.

 

וזה ממש עצוב שאת עושה הקבלה בין בית המקדש ל770.

זה אפילו לא קרוב

תסתכל מה הרבי אמר לפני מלחמת ששת הימיםחשבשבת

ואיזה פעולות עשה לפני מלחמת יוה"כ כדי שננצח

 

ובסוף ניצחנו

 

אגב, כבר במלחמת ששת הימים הרבי אמר שאם לא יגמרו את העבודה ויכבשו את ערי הבירה במדינות הערביות תבוא עוד מלחמה - והערבים רק ישפרו את עמדותיהם בזמן הפסקת אשכי כל הסכם הפסקת האש לא שוה כלום

 

וזה הוכיח את עצמו

זה שהוא אמר זה לא אומר שהוא לחםנפשי תערוג

יש הבדל ענק בין אמירה לעשיה

עזוב אתה לא תבין....חשבשבת

למה מלחמה רוחנית נחשבת פחות ממלחה גשמית...

 

שהרבי נלחם בשרי מדינות ערב זה לא מלחמה???

 

וכבר כתבתי מקודם שהרב מרדכי אליהו אמר שהרבי הוא משיח וגם הבבא שאלי והרב כדורי

 

 

אני לא אבין?נפשי תערוג

אולי אתה לא מבין ומסנוור?

 

ודעת הרב אליהו שהרבי הוא המשיח פשוט לא נכונה:

"שנשאל הרב מה דעתו על הטענה כי הרבי מליובאוויטש הוא המשיח. ענה הרב אליהו כי כל זמן שחי אפשר היה לחשוב גם עליו כמועמד, אבל "מרגע שנפטר ונטמן" שוב אינו משיח, כי משיח הוא מבין החיים" (מעייני הישועה, ראש השנה תשס"ה)
 

אז אתה מודה בעצמךחשבשבת

שעד תשס"ה הרב מרדכי אליהו סבר שהרבי משיח

 

ומין הסתם הרב מרדכי אליהו שגדול יותר ממני וממך- היה לו סימוכין לע ניין זה

 

 

אז על מה את מתווכח בדיוק??

לא בכלל לאנפשי תערוג

במקרה אני מכיר את דעתו של הרב די טוב

הוא לא חשב שהוא משיח

 

אלא כמועמד

גם אני מועמד להיות משיח

וכרגע, לפי הרב אליהו זצ"ל יש לי יותר סיכוי מהרבי

 

כי אני ב"ה חי

והוא נפטר

 

זאת דעתו של הרב אליהו זצ"ל

|אנחה|מוטיז

למה המשחק?

כל רב והדיעה שלומושיקו

זכוו של כל אחד ללכת לפי רבותיו.

 

השאלה למה זה נוגע בפועל במעשה?

הוא הביא שדעת הרב אליהו זצ"ל היא שהרבי הוא המשיחנפשי תערוג

והוכחתי לו שזה פשוט לא נכון

 

 

 

אולימושיקו

הקשר בין הרבי לרב מרדכי אליהו הוא קשר נעלה שאף אחד לא יוכל להבין.

 

לא יודע אם הוא אמר בפירוש שהרבי הוא משיח.

 

אבל הוא העריץ את הרבי כמנהיג הדור

לא!!שלומי20104
רמבם זה לא דברים באויר!!
תקראי את כל המלכים ומלחמותיהם, תביני שבמלחמות האלה נהרגים ועם כל הכבוד למימרא ממית עצמו באהלה של תורה זה לא מלחמה.
די לסלף רמבם! הרמבם עשה הכל שהוא לא יסולף בחיבור הזה, כתב אותו בעברית אם כאלה דיוקי לשון רק שלא יסלפו אותו!
תגידו אנחנו לא הולכים לפי הרמבם אבל לסלף אותו זה כבר פגיעה באנטלגנציה שלכם וחוצפה כלפי רבינו הרמבם!
השאלה למה אתה קורא סילוף??חשבשבת

לדברי אמת שלא נשמעים או נראים לך??

 

ואני לא אוסיף לכתוב על זה כי זה לא ישכנע אפחד- כדי לדעת מה עומד מאחורי הדברים- צריךך ללמוד והרבה!!

 

ואם נראה לך שכולנו נולדנו עם זה בפה- אז תדע שלא!!

אבל כל מה שלמדנו לא יכול לענות לאנונימי אחד בפורום שחושב שרק הוא יודע מה האמת

 

סוף

תלמדי רמבם מלכים ומלחמות ותגידי טם זה לא סילוף?שלומי20104
לעיון נוסף בדעת הרמבםשלומי20104
עבר עריכה על ידי שלומי20104 בתאריך ח' באייר תשע"ג 17:51
אגרת תימן פרק ד.
ח"ו אני לא משווה בכלל בין הרבי לאותו המוסלמי.
דוגמא מהאיגרת "אבל איכות עמידת המשיח ובאיזה מקום יראה? בתחילה יראה בארץ ישראל, כי בארץ ישראל תהיה תחילת הראתו" לא זכור לי שה770 בארץ ישראל..
מפירוש המשניות סנהדרין פרק אשלומי20104
"ואני סבור שהסנהדרין תשוב לפני התגלות המשיח וזה יהיה אחד מסימניו"
כתוב שמשיח עומד על גג בית המקדש ואומר ענווים וכו'מושיקו

מדובר על חו"ל - כמו שגגות ירושלים לא נתקדשו כך המשיח יגיע ממקום שאדמתו אינו קדושה.

 

האם אגרת תימן זו 'הלכות הלכות' כמו המשנה תורה אגב?

 

סליחה אבל לא הבנתי מה אמרת?שלומי20104
ואתה צודק המעמד ההלכתי הרבה פחות מהיד החזקה.
(כמה שאני זוכר בסתירות בין החיבורים. אגרות הכי פחות הלכתי אחרי זה פירוש המשניות אחרי זה ספר המצוות והכי חזק זה היד החזקה)
אבל כל עוד אין סתירה עם כתבים אחרים אין סיבה להגיד שזה לא דעתו.
אני לא אנונימינפשי תערוג

ואני לא חושב שאני יודע את האמת

העלתי טענה שעלתה לי בראש

ובנתיים, אף אחד לא נתן לי תשובה מספקת

 

אני בכלל לא בא לקטרג או להיות אנטי

בכלל לא

אני מחפש תשובה אמיתית

אבל בנתיים לא קיבלתי

 

והאמת, עכשיו, אחרי הדיון הזה

אני לאט לאט מתחיל להאמין שאולי אין תשובה כזאת 

 

זה עצוב לי

כי זה אומר שכל המימרה של הרבי הוא המשיח

היא בגדר אמירה בלבד

ללא אחיזה במציאות

 

זה בסדר נראה לי התכוונו אלישלומי20104
ואני לא נפגע אני מוכן ליספוג אתזה בשביל לזעוק על ביזוי הרמבם!
האמת השרשור הזה ממש הפתיע אותינפשי תערוג

הייתי בטוח שיש להם תשובות הרבה יותר אמיתיות

וכאחד המגזרים שלומדים הכי הרבה רמב"ם, ציפתי מהם שלפחות על מה שהרמב"ם התכוון לא תהיה מחלוקת 

תשובה-(תשובות בשחור)מושיקו

הלכות מלכים ומלחמות פרק יא

ח  ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, ויילחם מלחמות ה'--הרי זה בחזקת שהוא משיח:  אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל--הרי זה משיח בוודאי.

 

נסיתי לראות אם הרבי עומד בתנאים:

ואם יעמוד מלך- הרבי, עם כל גדלותו, לא היה מלך - מה פירוש אז מלך?

מבית דויד - אולי כן ואולי לא, אני לא מכיר את אילן היוחסין שלו - לרבי יש שולשלת יוחסין למהרל מפראג שמיוחס למלכי בית דוד.

הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, - ב"ה הרבי היה כזה  - מסכים איתך

ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, - אני לא חושב שמה שהרבי עשה הרמב"ם התכוון, אבל נתון למחלוקת. -באמצעות מבצעי המצוות וכו' הרבי 'הכריח'' בדרכי נועם לקיים הרבה מצות ובהידור

ויילחם מלחמות ה'- הרבי לא היה מצביא, לא היה לו צבא והוא לא פיקד על צבא ולא עשה מלחמות (ואם תרצו להגיד שזה מלחמות רוחנית, בידוע שרבי עיקבא אמר שזאת מלחמה גשמית כמו שעשה בר כוזיבא) -מדובר על דברים שהוא פועל בעולם ע"י דברים רוחניים שהוא עושה.

 

-הרי זה בחזקת שהוא משיח:  - אם עמד בכל התנאים, הוא רק בחזקה של משיח, אבל כבר הוכח שהוא לפחות לא עמד בחצי מהתנאים, לכן הוא אפילו לא בחזקה. - חזקה זה יהיה רק כשהוא יבוא- עד אז זה בחזקת, אבל זה לא אומר שזה לא הוא. בכל אופן כל מה שלמטה זה נושא אחר לדיון בגלל שזה משיח וודאי

 

אם עשה והצליח,- כאמור, הוא לא עשה והצליח, כי הוא לא עמד בתנאים הבסיסים - 

וניצח כל האומות שסביביו, - ברור שלא, כאמור הוא לא היה מפקד או מנהיג צבאי

ובנה מקדש במקומו,- בית המקדש עדיין לא בנוי בוכה

וקיבץ נדחי ישראל- ממש לא, הוא אולי קיבץ אותם לתורה, אבל להעלות אותם לארץ הוא לא עשה, הוא בעצמו גר בגולה.

-הרי זה משיח בוודאי.- 

 

מכאן ניתן להבין בבירור שהוא פשוט לא

לא קרוב להיות בחזקה

ובטח ובטח לא וודאי

 

וגם למי שירצה לבוא ולהגיד הוא היה

הרמב"ם מוסיף בסעיף אחרי זה:

ט  ואם לא הצליח עד כה, או נהרג--בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דויד השלמים הכשרים שמתו.  ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים, שנאמר "ומן המשכילים ייכשלו, לצרוף בהן ולברר וללבן--עד עת קץ:  כי עוד, למועד"

 

וכידוע, הרבי נפטר 

ולכן הוא לא המשיח! 

יש הבדל בן נהרג לנפטר - למרות שאני אישית מאמין כמו הרבה חסידי חב"ד שהוא חי - משיח יכול לבוא מן המתים.

זה מעוגן בגמרא ובהלכה.

 

 

 

אני לא מבין איך דווקא חב"ד

החסידות שכל כך קרובה לרמב"ם והרבי בעצמו הנהיג ללמוד אותו 

לא רואים את מה שאני כתבתי

זה ממש בולט.

 

 

 

למה הם ממשיכים להאמין שהוא המשיח?

 

בכל אופן אני מצרף קישור עם חוברת שדנה בכל הנ"ל באופן מעמיק

http://www.shluchimcenter.org/kvatzim/yechi.pdf

מושיקו, חברים לא חברים... התשובות שלך מגוחכותמוטיז

לחלוטין!

פשוט בדיחה שכל בר דעת מזהה..

 

מחילה, לקרוא לדברים בשמם.

עד שאני משקיע בעריכה של הצבעים וכו' כך אתה מבטל?מושיקו

 

מוטי , קדימה פתח ספרים והפרך אחת לאחת את ההוכחות שמובאות בחוברת שבקישור.

אולי תעשה ממני בסוף ליטאי אם תצליח

יש הרבה דברים שלא פתחתי בחיי..מוטיז

אבל, אתה יודע.. מלך זאת לא הגדרה מסובכת, ואם תהיה אמיתי עם עצמך - תדע שאין קשר.

כנ"ל לגבי "יכוף כל ישראל". הרבי לא כף, ובטח לא את כל ישראל.

צבא ומצביא זה לא רוחני, לא לשקר!!

 

אתה יוצא מנקודת הנחה שכל מי שלא זכה להדבק ברבי הוא מטומטם?

אהממממושיקו

לא בדיוק אבל בערך

 

יש דברים שמי שלא פתח ספרים לא יבין זאת.

 

סתם לדוגמא חלק גדול מהסיבה שהתקשורת נגד חרדים בכל מיני נושאים - זה בגלל בורות.

תגובה:נפשי תערוג

1. מה זה מלך? תפתח הלכות מלכים לרמב"ם והרמב"ם מפרט שם מה זה מלך

דוגמא- 1. נמשך בשמן המשחה 2.רשאי לדון דיני חיים ודון אדם למיתה 3.יכול לפסוק מס על ישראל וכו'

בשלושת התנאים האלה הרבי לא עומד

 

2. כפה בדרכי נועם על ישראל לקיים מצוות, מצטער, אני לא חושב שלזה הרמ"ם התכוון

 

3. כבר אמרתי במפורש שמלחמות רוחניות זה לא המלחמות, עם מחלמות רוחניות לא כובשים שטחים כמו יהושע.

והרמב"ם מדבר רבות על כבישה על ידי מלך

רוחני זה פשוט לא, מלחמה זאת מלחמה גשמית

 

4. האם נפטר שונה מנהרג,

אתה יודע מה, סיכרנת אותי,

יצאתי לבדוק את הנושא,

פתחתי פרוייקט השו"ת והרצתי חיפוש על כל הרמב"ם "נפטר"

עברתי על כל התוצאות

הרמב"ם לא משתמש מעולם במושג נפטר במשמעות של מת

אלא במשמעות של פטור

לדוג'

רמב"ם הלכות גניבה פרק ד 

הלכה יא
מנה את כיסו ומצאו שלם המנין פטור, ואם לא ידעו הבעלים לא בגניבתו ולא בחזירתו אפילו מנין אינו צריך אלא כיון שהחזירו למקומו נפטר מאחריותו. 

 

לכן תשובתך שיש הבדל בין נהרג לנפטר לא מקובלת עליי

עכשיו אני שם לב שהרמב"ם כותב "והרי הוא ככל מלכי בית דויד השלמים הכשרים שמתו." 

כך שהרמב"ם לא עושה הבדל בין סוגי המוות

מה עם החוברת שהבאתי?מושיקו

ומה הם הגמ' שמשיח יכול לבוא מן המתים

זאת גמ'נפשי תערוג

הגמ' הזאת היא בגדר גמ' בלבד ולא הלכה

וכידוע שלא פוסקים הלכה מגמ'

וגם הרמב"ם ידע את הגמ' הזאת 

ואף על פי כן, פסק הפוך מכך.

 

ואם תחליט שבכל זאת הגמ' היא בגדר הלכה

אז אענה לך מה שהרב נריה זצ"ל היה עונה...

שאם הוא בא מהמתים,

למה לקחת את הרבי

 

נקווה שדוד המלך בכבודו ובעצמו יבוא!

הוא יותר מהרבי בכל המובנים, על זה כולם מסכימים.

 

 

 

כולם מסכימים שהעיקר שהוא יבואמושיקו


אז אתה מסכים איתי? נפשי תערוג


יש דעות באמת שדוד המלך הוא הוא יהיה המשיחלשם שבו ואחלמה

אני חושב שזה בגמרא.

הרבי? אם נסכים שהמשיח יכול להיות מהמתים,

אז תיאורטית אי אפשר להוכיח שהרבי לא יהיה המשיח

כי אולי הוא יהיה מלך ויעשה כל מה שצריך וכו'

אבל גם אי אפשר להוכיח שהוא יהיה.

 

וכמו שאמרו, אם הוא מן המתים, יותר הגיוני שזה יהיה דוד המלך בעצמו

משיח בן דודמושיקו

לא דוד בעצמו

זה בדיוק המחלוקת, אם דוד עצמו או צאצא שלולשם שבו ואחלמה


לגבי מלך באותו הרמבם אפילו אותו חלקשלומי20104
יש הגדרות ברורות מאוד. מלכים ומלחמות פרק א פסקא ג אין מעמידין מלך אלא על פי בית דין של 71 ועל פי נביא...
פסקא ז. כשמעמידין המלך מושחין אותו בשמן המשחה. זכור לך שעשו אתזה?
גם בעצמו הוא לא נהג דיני מלך כפי שזכור לי, לדוגמא הוא הסתפר כל יוםם? ישב על כסא מלכות? שם כתר?(הלכה ה)
אני לא יודע אבל היה לו ספר תורה איתו כל הזמן?
אבל לא מלחיץ אף אחדמוטיז

שדעות מופקעות כל כך - נחשבות לגיטימיות, לא רק אצל חב"דניקים, אלא גם בזה שאין שלילה אמיתית לאלו שמחזיקים בהן.. אצל דת"לים.

מלכי בית דוד לא צריכים משיחהמושיקו

ונביא שנביא אחר אמר עליו שהוא נביא - הרי הוא נביא.

 

 

האם זה חלק מהלכות מלך המשיח?(פרקים אחרונים של הרמב"ם)או מהלכות מלכים?

לא מדויק.שלומי20104

רק אם זה מלך בן מלך.
פרק א הלכה י"ב "ואין מושחין מלך בן מלך אלא אם כן היתה שם מחלוקת או מלחמה מושחין אותו כדי לסלק המחלוקת לפיכך משחו שלמה מפני מחלוקת אדוניה.."
אני מניח שאתה מבין שזה לא מלך בין מלך.
חוץ מזה שהלכה לפני במפורש "כשמושחין מלכי בית דוד.." כך שברור שיש מציאות של משיחת בית דוד..
צריך ללמוד לעומק..לאהוב את הרבי

לא מספיק משו שיטחי...

 

והכוונה שלי היא רצינית..

 

אם רוצים לדעת זה צריך להיות על בסיס זה שאנחנו לומדים את זה...

 

מה שהכי כיפי בעניין פה-

זה שפתאום זה בוער לכולם

כולם רוצים לדעת, כולם פותחים רמב"ם- וזה מה שהרבי רצה

 

שכולם יתחברו לרמב"ם, שכולם ילמדו אותו- שלא יהיה איזה ספר שמעיינים בו אחת ל...

 

אח..

פשוט תענוג

...עוגי פלצת
עבר עריכה על ידי עוגי פלצת בתאריך ח' באייר תשע"ג 14:31


>>הנורמלית האחרונה

http://www.mnow.co.il/

 

ואת כל המחלוקות אני משאירה לגדולים ממני...

נכסנתי וראיתינפשי תערוג

מה שכתוב שם לא שונה ממה שנכתב כאן

וזה מרגיש שממש מעקמים את דברי הרמב"ם כדי שהרבי יהיה המשיח

 

זה נשמע כאילו החליטו שהוא המשיח

ואז ניסו למצוא הוכחה לכך

נכוןמושיקו

והמקור לזה הוא מהגמרא.

 

שתלמידים דרשו על שם רבם שהוא המשיח

 

בלי יותר מידי תירוצים וסיבות - פשוט כך

 

והיו גם רבנים שדרשו אחר שמם

אגב מעקמים תהלכה...לאהוב את הרבי

מה בנוגע ליום העצמאות???

לא עיקום וסילוף??

 

היה דיונים סוערים באר"מ שנה שעברה...

 

ולדעתי זה נושא יותר שנוי במחלוקת מאשר אם הרבי הוא משיח או לא

 

כנראה כל אחד יש לו את הגישה שלו - ומכאן נובעת פסיקתו

 

בשני הנושאים-

 

אז נסה לשכנע אותנו על יום העצמאות- ונראה אם תצליח ננסה לשכנע אותך שהרבי משיח

 

סבבה?

 

בשו"ט

אנחנו לא מדברים עכשיו על יום העצמאותנפשי תערוג

ולא באתי לשכנע אף אחד

חיפשתי תשובות

באמת ובתמיד

 

למרות שאם בא לך לפתוח שרשור על יום העצמאות

בשמחה

אבל תנאי אחד בסיסי

לחשוב עם מוח

להבין הבנה נורמלית ופשוטה, לא פלפול יתר כמו שיש כאן וסילוף דברים ברורים

נכון-.לאהוב את הרבי

אבל אתה דיברת על "סילוף" כביכול של הלכה-

אז הבאתי דוגמא מאודד נפוצה איך כל אחד רואה ולומד את הדברים

 

התנאי הראשוני ללרצות להבין את הסוגיה הוא ללמוד את זה

 

http://www.chabad.info/images/notimage/64416_he_1.pdf

 

יש עוד משו שרציתי להעלות לך אבל מכיוון שהיא לא בנמצא  בנט אתה תצתרך לחכות

ובבקשה תסתכל על אופן לימוד הדברים

כי השיטה היא שיטה שונה מלימוד סתם

 

והנה יש כאן

ביאור מפורט על שאלותיך- אותם העליתה היום- עיין בזה

אנא דייק שים לב שסילוף אני אמרתי.שלומי20104
אל תאשים אותו בדברי.
הוא באמת בא בצורה של לשמוע אני ךצערי באתי לדיון חם ולכן יותר תקפתי.
ובכל זאת אני עומד מאחורי דברי.
אגב אתה מוזמן לפתוח דיון בנושא בשמחה.
אני אשמח גם כן לתשובה,לחיות באמת

באמת ובתמים.

אם תהיה, בלנ"ד אעביר לךנפשי תערוג

למרות שבאמת ובתמים

ממה שזה נראה עד עכשיו

 

יכול להיות שאין

מיסטר נפשי..חיים שלמה
אני חושב שקיבלת די והותר תשובות לכך שהרבי הוא מלך ולא סתם מלך,אלא מלך המשיח!! פה מוסבר למה הרבי מלך,ואם לא הבנת את זה,אז זה כבר לא יעזור אם ימשיכו להתווכח איתך.
אגב יש פסק דין של יותר מ300 רבנים שהרבי הוא מלך המשיח,וכנראה שהן למדו קצת יותר ממני וממך ביחד!
http://www.chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%99%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%9E%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%93%D7%95%D7%93
שמתם לב שהדיון הזה לא מוביל לשום מקום?+mp8

אין מה לנסות לשכנע,

וההסברים מוצו,

וכל אדם ימשיך להחזיק באמונתו,

עד שיבוא תשבי ויתרץ אץ כל הקושיות של כולם.

 

ולא נראה לי שהרבי אמר להתפלמס ולשכנע בדבר זהותו של משיח.

הוא דיבר הרבה על איך להכין את העולם לקראתו.

עדיף להתעסק בזה.

מסכים לגמריחיים שלמה
אבל הויכוח היה האם הרבי מלך,וזה כבר גלש להאם הרבי הוא מלך המשיח,שלא זה היתה כוונתי.
ובאמת אין שום עניין לפרסם את זהותו של משיח,בטח שלא בפורמים ובאינטרנט.
העיקר שמשיח יבוא ויתרץ לנו על כל השאלות תיכף ומייד ממש
באמת???!לאהוב את הרבי

אז מה זה הפסקה הבאה:

 

"לפרסם לכל אנשי הדור, שזכינו שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הרי הוא נעלה שלא בערך מאנשי הדור - שיהיה ה"שופטייך" ו"יועצייך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע להנהגת חיי היום יום הכללית, גם בהענינים ד"בכל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)". עד - הנבואה העיקרית [ובהערה: לא בתור חכם ושופט אלא בתור נביא, שזהו בוודאות. ראה מאמרי אדמו"ר הזקן הקצרים ע' שנג-ד] ש"לאלתר לגאולה", ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא".

 

לא יודעת אולי אין לי הבנה בלי ניקוד??

ראית איפה כתוב שצריך לפרסםחיים שלמה
שהוא מלך המשיח?
אני גם בעד לפרסם שהרבי הוא שופץ יועץ ונביא,הבעיה היא ששכחו לפרסם את זה כמעט,ומתמקדים בעיקר בלפרסם שהרבי הוא מלך המשיח ושהוא חי..
יש את המענה הידוע של הרבי לשליח ששאל האם לפרסם שהרבי משיח והרבי ענה לו שאין חיוב כלל לפרסם את זהותו של משיח אבל בעניני אהבת ישראל כן יש חיוב..משהו כזה...
שאלת ידעריבוזום

אני באמת לא יודעת ושואלת בשביל ידע ולא בשביל לפתח דיון. הרבי אמר\כתב בעצמו שהוא המשיח? במפורש? ברמז? מתי? (זה קצת נשמע מהדברים שלכים)

הוא עודד שירת "יחי אדוננו" בהתוועדויות שלולא פרייאר

זהו

בוודאי ולא רק בעידוד שירת יחי אלא גם:המעשה-העיקר

תשובת הרבי על החתימות לקבלת המלכות:  (מתוך "העובדות שמאחורי הפסק")

 

"נת' ות"ח, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'.

 

והזמ"ג שבאים מחודש ניסן והשפעתו ונכנסים לחודש אייר (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות.

 

בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ".(שנת התנש"א)

 

כשנתקבלה התשובה על החתימות זה פרץ את כל הגבולות. הבחורים רצו, צילמו את זה בהגדלה (כולל הנוסח אנו מקבלים עלינו את עול מלכותו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לפעול ולעשות ככל רצונו במסי"נ), והדביקו את הנוסח ואת התשובה של הרבי על כל הקירות ב-770.

 

מרוב התלהבות על התשובה שלחתי לקנות בקבוק גדול של משקה [אצל הרבי לפני שבת מכניסים בקשר עם אירועים גדולים של בתי חב"ד וכו' בקבוקי משקה, והרבי קורא לבוא ולהכריז על הפעולות ומוזג מהבקבוק שנלקח לאירוע]. שלחתי את הבקבוק למזכירות, וכתבתי שהמשקה הזה הוא בקשר להתוועדויות שיהיו בכל מקום ומקום בענין קבלת מלכותו של הרבי ע"י העם. אך המזכיר תיכף אמר שכלל לא ברור אם יגיש את הבקבוק הזה... בליל שבת כבר היה כל 770 על גלגלים, כשראו את הפתקים שהרבי קיבל את החתימות ות"ח, וצריכים לקבל את מלכותו. הזקנים וכל אלו שלא רגילים לטילים לא קונבנציונאליים, נכנסו קצת... האורות דתוהו התחילו קצת לשפשף את הכלים דתיקון.

 

 

1.מעניין לציין עובדות: 770 - גימ' 'בית משיח' וכן 'פרצת'-מה פרצת עליך פרץ (ביתו של נשיא הדור, ש"הנשיא הוא הכל")

2.שכונת המלך (איפה ש770 נמצא) נקראת בשם CROWN HEIGHTS -פסגת הכתר (לי"ח 'כתר זו המדריגה העומדת ממעל לעולם האצילות וממעל לעשר ספירות שבעולם הזה מדריגה זו ניצבת למעלה מהם ועומדת ככתר על ראש עולם האצילות )

3.רחוב בית המלך נרא בשם PRESIDENT - נשיא

4.רחוב בית המדרש נקרא בשם KINGSTON -אבן המלך

5." " וכן בשם EASTERN PARKWAY -הכביש מהיר המזרחי

 

 

פשוט לראות את הטירוף.מוטיז

לא ייאמן הפער בין איך כל בר דעת היה צריך להתייחס לקבוצה הזאת - ובין העדנה לה היא זוכה.

אני רק מקווה שאנשים שמקטינים את עצמם כל כך עד כדי שמפחדים לצייץ בלי פתק משמיים - גם הולכים בצעדים קטנים מספיק כדי לא לגרום יותר מידי נזק. לעצמם ולעולם.

הדיון הזה היה האם הרבי הוא המשיחנפשי תערוג

אחד מסימנים הוא מלך

 

נכון,וכתבתיחיים שלמה
שהויכוח גלש (לשירשור חדש) להאם הרבי מלך המשיח...
אחי אתה ועוקב אחרי השרשור?שלומי20104
יש פה יותר סתירות לזה שהוא מלך ק"ו מלך המשיח מהוכחות.
יותר נכון לא ראיתי פה תשובה אחת נורמלית.
התשובות פה ברמה של מאיפה יודעים שיש מצווה ללכת עם שטריימל, כתוב וילך משה, מה משה הלך בלי שטרימיל?!
זה הרמה של ההוכחות פה, סורי.
אחשליייחיים שלמה
קראת את הלינק הבא?? זה נראה לך סתירות יותר מהוכחות? נו באמת..
www.chabad.info/chabadpedia/index.php?title=%D7%99%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%9E%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%93%D7%95%D7%93
ואם לא הבנת את זה,כנראה שאתה צריך ללמוד חסידות,ואחר להבין ענינים יותר נעלים
אתה מרשה לי לא להגיב?שלומי20104
חוץ מזרע בית דוד שהנחתי מראש שזה נכון ולא פקפקתי בזה לרגע אין פה תירוץ לכלום.
כן, קראנו את מה שכתוב שםנפשי תערוג

זה לא שונה ממה שכתבתם כאן

זה אותן הטענות שצריך לעקם את האצבע ממש חזק כדי להגיד שזה יצא ככה

וזה נגד ההבנה הפשוטה

זאת הרמב"ם כ"כ רצה שתהיה ודקדק כל כך במילים שלו

 

ותגובה למה שנכתב שם:

מלך:

אני לא יודע מאיפה הם הביאו את ההגדרה למלך

אבל זאת לא ההגדרה של הרמב"ם

 

מזרע דוד:

הם הביאו שושלת גדולה ויפה

אבל כמו שאמרתי, לא בטוח שהיא נכונה. לי אין את הכלים לבדוק אותה

אני גם לא אומר שהיא לא, אלא שראוי לבדוק אותה

(חוץ מזה שאם תשים לב בשושלת יש גם אישה, שזה לחלק מהדעות מוציא אותו מזרע דוד)

 

הם לא התייחסו לשאר הטענות שהן:

- יכוף כל ישראל לעסוק בתורה

- ילחם את מלחמות ה'

- ניצחון האומות מסביב

- בניין בית המקדש

- קיבוץ נדחי ישראל

- המוות שלו

 

אתה מבין שהקישור שהבאת לוקה בחסר

הוא עוסק רק בשתי סגיות (מלך ובית דוד)

ובסוגיה של המלך, אני לא יודע מאיפה הוא הביא את הקביעה הזאת

אבל זה ממש לא מה שהרמב"ם אומר.

מ...צעיף ורוד

נסביר לך במילים פשוטות-

בשביל מה אתה שואל- בשביל לסתור? בשביל להבין.

זה קצת קשה לבוא למישהו ולהגיד לו תקשיב- הרבי הוא משיח, כי ככה וככה- צריך ללמוד בשביל לדעת, להבין. אלו דברים שנשגבים מאיתנו, ובכל זאת מי שלומד מצליח להבין אפילו קצת מן הדבר.

וננסה להסביר-

1- אמרת שהרב יוסף ז"ל, אמר שהרבי משיח לפני שהרבי ז"ל...- שאני אבין משהו אחד-= משיח זה מישהו שאלוקים יום אחד מחליט להתגלות לבנאדם ולהגיד לו- היי תקשיב- אתה המשיח?!

אני חושבת שיש מקום להאמין ולהבין שמשיח- נולד משיח!!- ונשמתו היא שונה משל שאר העם.

2- הרבי אמר ש"משה רבנו שבדור- משיח שבדור", עכשיו נסביר בפשטות-

ניצוץ של משה רבנו מתפשט ונמצא בכל דור אצל נשיא הדור.

בוא נבין מי נשיא הדור של הדור שלנו. זה לא רב- זה רבי=ראש בני ישראל. גדוול ומורם מעם, ושנשמתו היא ניצוץ של משה רבנו. הוא ילוד אישה- אך אלוקות שמלובשת בגוף(שכחתי את המשפט), זה שליח הקב"ה פה בעולם לעזורלנו- הממוצע המחבר.

עכשיו- כל סימני הרמב"ם, מתמלאים במלואם אצל הרבי- ואז תבוא ותגיד- אבל הוא לא מלך?!-

מי אם לא הרבי הוא מלך?!-

מי הוא הנשיא?- השופט, יועץ, נביא של הדור?-

מי כול בתוכו את כל נשמות הדור-רבי= מלך=נשיא= משה רבנו!

 

(הגדרתו של מלך היא לאו דווקא זה שלובש כתר על הראש- אם כי זה שאחראי על כולם- שכולל בתוכו את כולם- "הנשיא הוא הכל!"...

 

"מלך המשיח- מנחם שמו"- בעז"ה בקרוב ממש יבוא ויגאלנו- NOW!

אז זהושלומי20104
עבר עריכה על ידי שלומי20104 בתאריך ט' באייר תשע"ג 01:11
שברמבם כן כתוב בדיוק את ההגדרה שלובש כתר..
אין לי כח לויכוח הזה אין שום קשר בין דברייך לרמבם , סורי.
הלכות מלכים ומלחמות פרק ב הלכה ה.
" במלבושין נאים ומפוארים שנאמר מלך ביפיו תחזינה עיניך ויושב על כסא מלכותו בפלטרין שלו ומשים כתר בראשו וכל העם באין אליו בעת שירצה ועומדין לפניו ומשתחוים ארצה אפילו נביא עומד לפני המלך משתחוה ארצה 
>>נפשי תערוג

1. הרב אליהו זצ"ל לא אמר שהוא המשיח, אלא שיש סיכוי שהוא יכול להיות המשיח, אבל מאחר ונפטר, ברור שאיננו.

2. יש ברמב"ם את ההגדרה למלך, הרבי פשוט לא עומד בה

 

זה מתחיל להעיק שחוזרים על טענות שוב

אמרתם משהו, סתרתנו אותו, מוזמנים להגיד נימוק אחר

אבל לא לחזור על אותו נימוק, כי זה מאבד מהדיון

תודה

 

הזלזול שלך מגניב, תלוש לחלוטין.מוטיז

נפשי הגיע בצורה הכי מכבדת והכי כדי להבין, ואת מאשימה אותו בזה שהוא בא לסתור.

תלישות כזאת..

"אלוקות מלובשת בגוף"???לא פרייאר

לא נסחפנו קצת?

רק לי זה נשמע מנגינה ממקורות זרים?

(התבטאות מאד מאד עדינה)

 

גם אותי זה קצת הפחידנפשי תערוג


מסכימה עם נפשי תערוג.*בננית*

הרבי הוא לא המשיח!!

הוא נפטר, הוא לא מזרע בית דוד ויש עוד הרבה דברים..

וגם, זו כמעט ע"ז להאמין בבן אדם בצורה כזו. כאילו הוא אלוקים בכבודו ובעצמואפאטי

אאוצ׳ החוסר ידע הזה...המעשה-העיקר
אוי נו באמת. וגם יש דרך לומר כל דבר.*בננית*

וכן, מה שעושים ממנו זה כמעט ע"ז.

אם את אומרת על הרבי שלי שזה כמעט ---המעשה-העיקר
אז יש לי שיחה אישית איתך!!! ברצינות!!!
גם אני אומר. גמלי יש שיחה אישית? מעניין אותי...מוטיז


לא!המעשה-העיקר
אצלה זה היה כתוב בחתימה..
בכל אופן היא לא יצאה מזה בכבוד מסתומא גם אתה לא..

היא יצאה מזה בסדר גמור..מוטיזאחרונה

חכמה גדולה באמת, להשמיץ אח"כ בפורום..

בורות.חיים שלמה
זה סוד דברייך.
לכי לבית חבד ותבקשי תשובות,ותאמיני לי שתצאי משוכנעת. הצלחות
כל הבעיהכאןחשבשבת

שמנסים לקבל תשובהבשלוף

 

אז הינה-=יכוף כל ישראל- הרבי שולח לכל מקום שיש בו יהודי שליח שיפיע עליו לקים תורה ומוב(מי שלא רואהזאת-או עיווראו לרא יודע מה זה יכוף)

 

- ילחם את מלחמות ה'- הרבי בזמן מלמחות ישראל בפירוש נלחם בשרי הגויים שבשמים(מלחמת יו"כ מוכיחה את זה) תשב קת עם אנשי ביטחון מהתקופה ההיא ותשמע סיפורים, תדע שהרבי הנחה אותם בדיוק מה לעשות במלחמה גדי לנח עם כמה שפחות הרוגים (לא תמיד הם הקשיבו כמובן)- אגב גם הרמטכ"ל לא יוא לשדה הקרב אז בגלל זה הוא לא נחשב לוחם??

- ניצחון האומות מסביב- טוב ניצחון האומות מסביב- עמ"י ניצח את האומות מסביב בזכות הדרכה מדוייקת של הרבי, נמשיך בזה שארה"ב ורוסיה חתמו על הסקם הפסקת נשק בנ"א, זה היה בזכות הרבי, מפלת הגוש הקומוניסטי, הרבי אמר מפורשות שזה יקרה

- בניין בית המקדש- הובאה כאן לעיל שיחה שמסבירה בדיוק רב ונמרץ מהו בית המקדש של הגלות, אפחד כמובן לא טרח לעיין בה, אבל יש בה מקורות מאוד מדוייקים, וקת קשה לסכם ברגל אחת

http://www.chabad.info/images/notimage/64416_he_1.pdf

 

- קיבוץ נדחי ישראל- יעשה מיד שמשיח יגיע ומקדש ירד משמים

- המוות שלו- כתוב ברמב"ם עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו משיח, ולא שאלו ממנו חכמים, לא אות ולא מופת.- נהרג, לא נפטר, וע"כ אם היה נהרג(כמו שתוכנן שיחהיה כאשר ארי הלברשטם נרח) אז באמת לא היה לזה מקום

אבל כיוון שלא נהרג (ואני לא אכנס לויכוח אם נפטר או לא) אז עדיין בחזקת משיח

 

התגובה שלכם להנ"ל ידוע

 

בקשר למלך- אין לי מושג אם אתה יודע מה זה מלך באמת- אבל לפי כל ההגדרות הרבי הוא מלך- ומזרע בית דוד ושלמה

מי שאומר שלא אז או שאין לו הבנה או שהוא בא לנגח

 

בשו"ט

 

 

אני מציעחיים שלמה
שתבואו ל770 לשעה,ואחר כך נראה מה דעתכם חחח
כמו שהצעתי פעם בצמע:המעשה-העיקר
מפגש פורום ב770 הבנות למעלה הבנים למטה
יעללה לכי על זה...חשבשבת

ומי שבאמת זה מציק לו ומפריע לו ורוצה תשובות

 

לא בא לכאן לבקש תשובות מנערים ונערות

 

מציק לך???

 

לך לרב שידע להסביר לך

 

לפעמים אני מטערת שמשה קורנוויץ או ושמעון ויצנהדלר לא גולשים פה בפורום

הרבנים בשבילכםמושיקו

עצוב לראות שחסידי חב"ד שאמורים להיות בקיאים בנושא הזה מהפו ההלכתי לא בקיאים.

 

יאאלה תפתחו ספרים לפני תגובה זו או אחרת.

באמת שציפתי לדיון הלכתי ועמוק יותרנפשי תערוג

אני באמת מקווה שלרבנים שלכם יש תשובות

אחרת אני לא מבין איך אתם יכולים לחיות בשקר הזה

 

אני לא יודע אם כל הדרך היא שקר

אבל התשובות שהאתם כאן הם שקר ברור, עיוות של הרמב"ם והנחות יסוד מוטעות

 

אולי באמת תפתחו ספרים?

מי יודע, אולי עוד אקבל שכר על הדיון הזה

 

הייתי ב770 בארץנפשי תערוג

מספיק טוב?

ממש לאאושר תמידי
אין מה להשוות בכלל... זה רק מדגם.
ואני אגיב שובנפשי תערוג

יכוף- ראה ערך תגובתי הקודמות

 

ילחם- הרמב"ם אומר ילחם, יצא למלחמה, כמו שדוד, שאול, ושאר המלכים יצאו

ואם תבוא ותגיד שגם הרמטכ"ל לא יוצא לקרב ובכל זאת נחשב ללוחם.

אענה כי הוא מחלק את הפקודות בשטח. הוא זה שמורה איך להלחם

הרבי אולי המליץ, אבל ממנו ועד איש צבא יש מרחק רב

 

בית המקדש- הרמב"ם לא מזכיר בית מקדש של גלות, אני בכנות לא יודע מאיפה חשבתם על ההבקרה הזאת. אבל זאת לא כוונתו של הרמב"ם.

 

ניצחון האומות- עמ"י ניצח במלחמות בזכות הקב"ה. אולי גם לרבי היה זכויות במלחמות האלה, אבל הוא לא זה שניצח אותם.

ועוד משהו שממש הצחיק אותי, איך פתאום תקומתה של מדינת ישראל טובה לכם, הרי ידועה במפורש יחסה של חב"ד למדינה.

ולכן אתם לא יכולים להביא את המדינה ומלחמותיה, כי אז תמצאו בסתירה עצמית.

 

 

קיבוץ נדחי ישראל- הוא בעצמו גר בגלות ולא עודד עליה.

 

נהרג- פשוט לא מדויק, הרמ"ם לא משתמש בלשון נפטר כמוות אלא תמיד נהרג.

 

 

מלך- הרמב"ם נותן הגדרה מדוייקת למלך, הרבי לא עומד בה.

 

 

 

נפשי- בקשר לרב מרדכי אליהוחשבשבת

הוא נתן הסכמה לספר שנקרא יחי המלך המשיח- שם מדובר בדיוק על הנושא הזה

וזה שהרבי הוא מלך המשיח!(עפ"י הלכות מלכים לרמב"ם)

 

אני יודעת שכשרב נותן הסכמה לספר- הוא מסכים עם תוכנו- ז"א שהוא מסכים עם זה שהרבי הוא מה"מ

הוא לא סתם נותן הסכמה כי הספר יפה- ובטח לא הרב מרדכי אליהו שמאוד  הקפיד על הדברים האלה

 

שבשלום!!

אני אבדוק את הנושא בעז"הנפשי תערוג


דבר נוסף...חשבשבת

הויכוח פה קת הזכיר לי את הקראים(סליחה על ההשוואה)

 

לקחו את התורה שבכתב והלכו רק לפיה

 

לעומת זאת חז"ל ידעו איך לתרגם את התורה למעשה (דוג' לדבר לא תבערו אש בכל מושבותיכם וכד'...)

 

ככה גם פה-

כשלומדים את הרמב"ם לפי הבנה שיכלית שלנו- יכול להיות שנמצא באגים

 

אך כשלומדים זאת לאור השיחות של הרבי (והבאתי פה שיחה אחת- על העניין של מקדש במקומו) שזו הבנה אלוקית- אז הכל נעשה שונה- הרבי הרי מקפיד על כל תג וקוץ.

הרבי איש אמת- אין אלו עיגול פינות- הוא לא אומר סתם דברים בחלל האויר- כל מילה מדוייקת ומדודה הרבי לא יתן שקר לאף אחד, אתה לא חייב להסכים עם הדברים, אבל הם בהחלט נכונים (כמו עם 70 פנים לתורה)

 

 

בהצלחה

 

בקשר לספר- אם זה נושא שממש בוער לך- הוא מפרק שם אחת לאחת את הסוגיה הנ"ל והוא שווה קריאה בהחלט

 

שבת שלום!

אמרה יפהנפשי תערוג

אבל הרמב"ם בנה את ספרו כך שניתן להבין אותו עם הבנה שכלית

 

 

אני חושבת שהיא התכוונהלמה לא?!
לזה שנכון, אפשר להבין את דברי הרמבם בהבנה שכלית וכפשוטו.אבל שרוצי להשליך את דבריו על הרבי מיליובאוויטש למשל- אז צריך ללמוד גם את דבריו של הרבי כדי להבין.
(כמו למשל מכונה להרכבה- יש הוראות איך להרכיב אותה ולהפעיל- אך עדין צריך בעל יידע קודם- כדי לבנות אותה כמו שצריך. למרות ההוראות הפשוטות והמובנות כביכול.)
חשבשבת סליחה אם אלו לא היו כוונותיך
נכון מאודמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך י' באייר תשע"ג 21:40

אבל יש עשרות מפרשים שהסבירו את הרמבם

 

בין השאר הרבי הסביר אין ספור כללים והלכות ברמבם ולא רק בהלכות מלכים ומלך המשיח

 

למשל  הספר הזה

http://www.hebrewbooks.org/16000

 

או חידושים וביאורים בש"ס וברמבם

אכן- השיח של פר' קדושיםחשבשבת

על הלכות גזילה ברמב"ם-

 

מדהימה איך הרבי מדייק בכל דבר

 

שבוע טוב!

אגב על רשב"י נאמר שהוא הוי' צדקנומושיקו

אני לא מצפה מאף אחד שיבין זאת בלי למוד ולפתוח ספרים - אך אם נאמר כזה דבר בגמרא יש לזה מקור והסבר.

 

לכן אין לפתוח דיון על זה מול אנשים שאינם יושבים ולומדים בבית המדרש ובקיאים בספרים

 

מי שזה ממש קשה אשמח להסביר באישי.

נפשי תערוג-למה לא?!
משו אחד שקצת לא מובן לי-
העלת את דברי הרמב"ם וביקשת הסבר.קיבלת- סתרת אותו.
למה עכשיו אתה מצפה?, אני מאמינה שלכל אחד יש את הסיבות שלו להאמין במה שהוא מאמין. וזה לא על פי דמיונות ורצונות אלא דברים כתובים.
אנשים פה ענו מהיידע האישי שלהם שכל כך מובן להם אחרי ששנים הם לומדים על זה ודנים בזה, וכן, אני בטוחה שבהתחלה זה לא היה מובן גם להם.כמו כל עניין הגלות.
אבל...
בסדר- אז פתאום הרמב"ם לא מתאים לשיטה(למרות שזה לא נכון), אבל מפה והלאה אני חושבת שאם מטרתך היא לדעת- וכנראה שכך- לך ותפתח ספר, לך לבית חבד הקרוב- ויסבירו לך.
אני חושבת שפה, בפורום- האנשים יודעים בדיוק את התשובה, הרי כל החיים הם לומדים על זה, רק שהפורום מסנוור.כן.מישו אומר משו וכמה מתנגדים ולא באמת עונים(וכמו שראינו שהרבה פה חזרו על המיידע רק בשפה קצת שונה,
אז...
בהצלחה רבה לך, שתסיק את המסקנות הנכונות.
שבת שלום אחים ואחיות שלי!!

ואחרי שהיום פה כמה מקרים על אנשים שענו בקצת...- רק להבהיר-
(ש...הדברים נאמרו בהכי רוגע ורצון להסביר שיש. בתקווה שגם יתקבלו כך!)

לא קראתי את כל הדיון המפרך הזה אבל..haim770

ב"ה

... בפשטות: דבר מלך שלטון.

הדרך לברר אם יש למי שהוא תכונה של מלך היא לראות אם דבריו מתקבלים ונשמעים ע"י אחרים.

בעצם כל רב הוא מלך קטן, כפי שרואים הברכה לרב היא יעריך ימים על ממלכתו וכן מאן מלכי רבנן.

ואין לטעות ולטעון שמלכותו צריכה להיות על כל העם, כי גם דוד מלך ישראל בתחילת דרכו שלט על אנשי חברון בלבד שהיו מיעוט בעם ישראל ובכל זאת נקרא דוד המלך.

אז בלי שום פקפוק ניתן לאומר שהרבי הוא מלך ואפילו ב"ה" הידיעה המלך, כי לפחות דבריו נשמעים ע"י חסידיו, שמקיימים או משתדלים לקיים בלי לסתות ימינה או שמאלה,  בכל ההיסטוריה, המלכים לדורותיהם היו צריכים מערכת הקיפה ומערכת שיפוט כדי שהניתנים יהיו נשמעים להם, אצל הרבי וזה גדולתו בתכונתו כמלך, נשמעים לו ללא כל צרכי הקיפה ושיפוט, בבחינת מלכות שמים ומלכתו ברצון יקבלו עליהם.

כך שהטענה כאילו הרבי לא היה מלך, לדעתי טעות ביסודה.

כשיהיה לי כוח ואם תשובתי זו בענין מלך תתקבלנה, אנסה לענות לשאר הטענות.

לא התקבלהמוטיז

היא מגוחכת, ואתה יודע את זה.

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך