הרבי הוא המשיח?נפשי תערוג
האם אני ביבי?איש השקים
אנחנו לא יודעים
נעלם מהבנתנו
הלליש
תיכנס , מה אמר רב עובדיה, זה מוכיח שהרבי פסק ברוראליעזר ברקאחרונה
N-US; mso-bidi-language:HE; mso-fareast-font-family:'Times New Roman'; mso-fareast-language
N-US">
N-US; mso-bidi-language:HE; mso-fareast-font-family:'Times New Roman'; mso-fareast-language
N-US">איך צריך לקבל אותו. ואי אפשר סתם ככה לקפוץ נגדו.
N-US; mso-bidi-language:HE; mso-fareast-font-family:'Times New Roman'; mso-fareast-language
N-US"> ttp://tinyurl.com/6tnrw7w
זצ"ל. הוא זצ"ללשם שבו ואחלמה
לדברי אחיין שלי כן
כתר הרימון
לא. הרבי אינו בכלל, לא קיים, מת.מוטיז
*נפטראיש השקים
לא.. אני מתכוון למצב העכשוי, שאכתוב פטור?מוטיז
זצ"ל זה המצב העכשווי
הלליש
מה השאלה?!עוגי פלצת
ויש חתימות של רבנים לא חב"דיקים?נפשי תערוג
לא עברתי על כל החתימות
אבל ממה שעברתי
95% חב"דיניקים או קרובים לחסידות חב"ד
אכןמושיקו
כולל של הרב יעקב יוסף.
הוא חתם על כך לפני שהרבי נפטרנפשי תערוג
סתם תובנה שעלתה לי בשבתמושיקו
יש מושג של תשובה לפי השואל.
האם שאלו את הרבנים הנ"ל האם הרבי משיח עכשיו או ששאלו אותם לפי מה שכתוב במקום פלוני האם זה עדיין תקף.
לענין הראיון הזה המקור לא אוביקטיבי.
זה אמיתי???ת.
אכןמושיקו
אני מכיר את מי שהחתימות המקוריות (כולל את אלו שביקשו לא לפרסם)נמצאות אצלו
יו..יש שם חתימה של אבא שלי...לא ידעתי..מירי ט.
אני חושב שהתייאשתי מלשכנע חבדניקיםאריק מהדרום
בערך בגיל 14 התייאשתי.
עזוב אותך, כל עוד הם ממשיכים לעבוד את ה׳ בדרכם המיוחדת תניח להם לנפשם.
זה באמת לא יוביל לשום מקום, סמוך עליי, ואולי טוב שכך.
כמו לנסות לערער תלמיד מרכז הרב שהציונות אין לה קשר עם היהדות.
כי זו שיטה מבוססת, לא רק אגדה אורבניתעוגי פלצת
יש על זה ספרות...
גישה מוזרה מעט...מוטיז
אין דרך לשכנע, הם כן משכנעים, וזה לא מדאיג.
לא, זה לא מדאיגאריק מהדרום
משום מה אני מניח שיום יבוא והם יבינו את זה בעצמם ובינתיים הם חברים טובים מאוד גם אם לא מסכימים עם כל מה שהם אומרים.
אגב, אאל״ט היה על זה שרשור לפני כמה חודשים פה שיצא לגמרי מפרופורציות, היזהרו בכבוד חבריכם, אנשים.
אני לא מנסה לשכנע אותםנפשי תערוג
אני רוצה להבין האם יש איזה הגיון מאחורי הקביעה הזאת שהוא המשיח
אם במנעלים נפלה שלהבת...מאמע צאדיקה
דעתי היא שתיקח את השירשרו הזה חזרה לפורום שממנו הוא בא
ותחסוך לכולנו את המלחמות עולם האלו
תודה
חן חן
אני פתחתי אותו כדי שיענו לי שםנפשי תערוג
זה פשוט חומר נפץ...הלליש
כמו שנאמרבנדא מצוי!!
מה ההבדל בין משה רבינו לרבי?
משה רבינו יודעים שהוא מת אבל לא יודעים איפה הוא קבור
הרבי יודעים איפה הוא קבור אבל לא יודעים אם הוא מת


ואנחנו נדע מי הוא המשיח רק כשהוא יגיע!!
מה פתאום?! הרב יצחק גינזבורג הוא המשיח!אלירז
הוא עומד בתנאים?
נפשי תערוג
הוא לפחות לא נפטר (ב"ה)אדם ישר
שזה תנאי די קריטי כדי להיות משיח. או גם כדי להיות עובד ניקיון לצורך העניין
וקצת ברצינות: לא יודע אם הוא המשיח, אבל יש לו תורה מאוד רחבה ומעניינת.
אפשר לתרץ אתזה איכשהו...אושר תמידי
ששלוחו של אדם כמותו.
לא מבינה איך אפשר להגיד את זה בכללSO WHAT
ברור שלא, הוא מת! גם אם אולי היה ראוי, הוא כבר לא.. חבל מאד, אבל אין מה לעשות..
זה אולי לא במקום להגיד את זה, אבל..
אני היחידה שהקטע הזה של "משיח שיחזור מן המתים" עושה לה אסוציאציה ליהודי אחר שתלמידיו חשבו אותו דבר???
לאמוטיז
אני יודע למי את מכוונת..חיים שלמה
זה נהרג,וזה נפטר!! ומשיח יכול לבוא מן המתים.
שאלו נראה לי ת האדמו''ר הקודם של גור האם הרבי הוא משיח ואז הוא אמר אני יודע שאני משיח ואתה יודע שאתה לא משיח,אז מה אכפת לך שאומרים לך שהוא המשיח??
ובאמת,אני חושב שהויכוח הזה לא ישכנע אף אחד.
"לבר כוכבא." ??בצלםאלוקים
אם קלטתי אותה ..אז יותר כמו ההוא שאין לנקוב בשמו
(איף יו נואו וואט איי מין...)
מי בעד לנעול?אריק מהדרום
נגדמוטיז
אני בעדdoni
בעדבצלםאלוקים
לא וזה שזה עושה לך אסוציאציה כזאת ולעוד רביםאריק מהדרום
לא אומר שמותר לזרוק את השכל ולהעליב את החבדניקים, הם לא הופכים את הרבי לאלוה חס ושלום וזה מאוד משמעותי.
אם החבדניקים היו עוברים את הגבול היו מספיק רבנים אמיצים שהיו מוציאים אותם מכלל ישראל חס ושלום וכבר נעשו דברים כאלה בעבר לצערינו.
אלא שלשמחתינו הם לא עשו זאת וחסידות חבד עדיין חלק בלתי נפרד מעם ישראל ואפילו חלק חשוב מאוד.
את רוצה לדבר בחריפות? אפשר. כמו שאת רואה, גם אני למדתי את הסוגיה לעומק בעבר.
תיזהרי מאוד בדבריך- הם חלק מכלל ישראל וחלק חשוב מאין כמותו ואסור לך לפגוע בהם בשום צורה. מדאורייתא.
^^^מילים כדורבנות!יעל מהדרום
לא ייאמן עד כמה הטענה "למה רבנים לא מתנגדים" יכולהמוטיז
להשאיר את הבנאדם קטן קטן קטן וחסר משמעות.
הסיבה שלא מתנגדים לחב"ד זה כי אצל החרדים אין להם השפעה, והדת"לים לא מתנגדים לכלום. (<הכללה, אני יודע)
אנשים שמאבדים לחלוטין את הראש הם סכנה אמיתית, ופשע לדבר על "כבוד" ו"חלק מעמישראל" כדי להתעלם מבעיות ששל ממש.
אתה בטח מתכווןdoni
"הדתל"ים גם ככה לא מתנגדים לכלום, אז החרדים שקובעים-הכל-בכל-מקרה יקבעו את הלך הרוח בציבור לגבי החבדניק"ים".
מוטי במחילהאריק מהדרום
ובכל מקרה אני חושש שתעשה בדיוק את אותה טעות מלפני כמה חודשים, שתירה חיצים לכל עבר ובסוף ינעלו ותפתח שרשור התנצלות. בבקשה תיזהר.
לא יורה כלום, אבל זה ממש לא בסדר.מוטיז
יש קבוצה של אנשים, שכמו שאמרת אי אפשר לשכנע אותם בדברים פשוטים.
אבל, הם דוקא כן משכנעים אין סוף אנשים שמצטרפים אליהם, אבל אותך זה לא מעניין, אתה ממשיך לברבר על אהבת ישראל.. זה נחמד מאד כעיקרון אבל לא כשיש בעיה אמיתית, שההשפעה שלה גדלה והולכת..
אני לא יודע אם רק אני מרגיש את זה, אבל התחושה בפורום חב"ד היא : "פה מפעילים רק 70% מהמוח".
קבוצה שמשכנעת אנשים ומייצרת טפשים עם 70% מוח - היא יותר מסוכנת מכל דבר אחר.
מה גם, שכל ילד שינסה רגע להבין, איך אנשים מסוגלים לא לראות את האמת והשכל הישר המרקדים תחת אפם.. יקלוט שיש כאן כנראה בעיה גדולה יותר, משהו עמוק יותר.
ואין ספק שהנושא הוא - שבין בחב"ד ובין בברסלב - בן אדם תפס הרבה מקום, רמה מסויימת של סגידה לאדם, הערצה מעבר לרצוי, שגורמת להתלהבות ולבלגן בניקוז, שגורם לחלק מהשכל לנזול. (וכמובן, חשש רציני לעבודה זרה)
להגיד שזה לא מעניין אותי זה שקראריק מהדרום
אני לא רואה בזה שחבד חושבים שהרבי זצל הוא המשיח בעיה גדולה מזה שחסידי סאטמר מתיחסים למדחנת ישראל כצעשה שטן וגם אותם אני לא מנסה לשענע כבר אחרי ניסיון מריר אחד.
בסןפו של דבר אני מאמין שיבוא המשיח, יהא אשר יהא, וכולם יבינו את הטעויות של עצמם.
עדיין לא דואג. מצטער.
אבל ברור שזו לא הנקודה.מוטיז
אם הנקודה היתה רק האמונה בו כמשיח - לא היה מסובך להוכיח שהרמב"ם כותב אחרת לחלוטין בצורה מאד פשוטה..
אלא מה.. יש סיבה לזה שהם לא רואים את הפשיטות הזאת, והסיבה הזאת היא בעייתית.
וההבדל הגדול בין חב"ד ובין הסאטמר, סאטמר לא גדלה, חב"ד כן.
אבל כתבתי את זה כבר קודם, התעלמת, כנראה שזה לא משנה לך, זה אומר או שאתה לא אכפתי או שאתה קל דעת, בטח לא שאתה יותר אוהב ישראל מזה שכן מפחד מזה.
זה מה שחשוב, כשיש בעיות של ממש - מתמודדים, לא ממלמלים "אהבת ישראל"...
תראו לי אנשים שעוזבים את חב"דמוטיז
אין כאלה, כי יש שם משהו שבא במקום 30% האחוז מוח שחסרים, יש שם אש, יש עוצמות, אתה רואה סרטון של חב"ד אתה מזהה "משהו", וה"משהו הזה הוא הכי גרוע, כי הוא בא במקום שכל ישר וחיבור למציאות.
זה איום ונורא בפנ"ע, אבל בתורה שלנו גם יש הגדרות למשהו הזה, שיהפכו אותו לנורא גם לאלה שלא מעוניינים להפעיל את השכל בלי אישור רב.
ה״משהו״ הזהאושר תמידי
לעצמות-אין-סוף!!!
עובדה שאתה מזהה את ה״משהו״ הזה...
מה שאתה עושה עכשיו זה פשוט הכחשה עצמית...
הו לא,מוטיז
אני פשוט בוחר ב"משהו" האמיתי.
תורה מסיני, לא תורות של בני אדם אח"כ...
הרב שך אמר כידוע "הכת הכי קרובה ליהדות"לא פרייאר
הרבי שליט״א מלך המשיח חי וקיים בגוף גשמי!המעשה-העיקר
אחד מאלפי חסידיו הנאמנים הוא הרב יצחק גינזבורג.
רב״=י ר. אש, ב. ני, י. שראל
נשמת הצדיק היא אפוא בחינת 'ראש' לגבי נשמות ההמון, ועל-ידי הקשר עמה, מתקשרות כולן עם השורש העליון של כל הנשמות - עם השכינה. מכאן ההתבטלות המוחלטת של חסיד לרבו.
שלמות הקשר הזה קיימת בין נשמת משיח לבין נשמות כל ישראל. נשמתו של משיח-צדקנו היא הגבוהה והעליונה מכל הנשמות. עליו נאמר (ישעיה נב,יג): "הנה ישכיל עבדי, ירום ונישא וגבה מאוד", ומבואר בתורת הקבלה (רמ"ז לזוהר חלק ב, מ,ג; חלק ג, רס,ב; ועוד), שהמשיח יעמוד בדרגה העליונה ביותר - הוא זוכה לדרגת הנשמה שנקראת 'יחידה'.
ניצוץ מאותה נשמה שוכן בליבו של כל יהודי, וזהו 'ניצוץ משיח' שבקרבו. כאשר כל יהודי קושר את עצמו עם הנשמה הכללית של הדור, שהוא בחינת המשיח של הדור, הוא מגלה בכך את עצם נשמתו שלו וגם מסייע לגילוי נשמת משיח הכללית ולבוא הגאולה האמיתית והשלמה
אשמח אם תאירי את עינילא פרייאר
הלכות מלכים ומלחמות פרק יא
הלכה א: המלך המשיח עתיד לעמוד, ולהחזיר מלכות בית דויד ליושנה הממשלה הראשונה, ובונה מקדש, ומקבץ נדחי ישראל.
לפי מה שאני יודע הרב מנחם מנדל שנאורסון ז"ל לא עמד אף לא באחד משלושת התנאים שהרמב"ם מציב.
והרי ברור שרמב"ם הוא ידע...
עכשיו ראיתי את השרשור המקביללא פרייאר
וחזרתי על טענות שכבר העלו שם
כמה שאוכל:המעשה-העיקר
ואם יעמוד מלך- שהומלך ע"פ נביא או שהסכימו עליו כל ישראל
מבית דויד -הרבי הוא דור ה 14 מהמהר"ל מפראג והמהר"ל הוא משושלת בית דוד
הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, -להסכמת כולם
ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, - הרבי הראשון ששלח שלוחים לכל חור בעולם ותפקידם של השלוחים -שלוחו של אדם כמותו- לקרב את היהודים לאביהם שבשמים באהבה וקירוב לבבות ("עשה מצווה אחת הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה")
ויילחם מלחמות ה'- מלחמת מיהו יהודי ומלחמת שלימות העם והארץ א"י לעם ישראל ע"פ תורת ישראל ,הקים את הארגון צבאות ה' לילדי ישראל וכל אחד מהחיילים נלחם את מלחמות ה' בתוקף ובגבורה (ומה שהולך בקעמפים של חב"ד זה לא סתם כיף אלא מתכוונים לכל מילה חייל מפקד וכל הדרגות למינהם)
("וכל מי שאינו מאמין בו, או מי שאינו מחכה לביאתו.." -צריך לדעת מי הוא ע"מ שיאמינו בו ולכן צריך ללמוד ואי אפשר סתם
לומר אני מאמין שיבוא מי שיבוא..)
בונה מקדש במקומו
בהתוועדות תשמ"ב ח"א עמ' 227 אומר הרבי שליט"א מלך המשיח:
"וכפס"ד הרמב"ם (הל' מלכים ספי"א) שלכל לראש יהי' הענין ד"ילחם מלחמות ה' כו' ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל", עד שיודעים שהוא "משיח ודאי", וזוהי כבר שלימות הגאולה, וה"שיריים" דעבודת משיח הם- "יתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד...."
ונשאלת השאלה האם בניית בית המקדש בירושלים שיורד מלמעלה מוכן לא יפעל בדרך ממילא את "יעבדו את ה' שכם אחד", רק מעוצמת המחזה?(כפי שהגמרא מספרת על תק' שלמה, שהיו באים גויים לסחור בארץ והיו רואים את תפארת בית המקדש והיו מתבטלים ונשארים בארץ והלא הדברים ק"ו שזה על בנין בשר ודם אזי על "מקדש אד-ני כוננו ידיך לא כל שכן?)אז מדוע יצטרך המשיח להמשיך את פעולתו לתקן העולם בתור ה"שיריים" של עבודתו?
על כן חייב לומר שאין זה כפי שסוברים המקשים שמדובר בבית המקדש שבירושלים, אלא בבית מקדש מעט עיקרי שבונה מלך המשיח (ולעיני בשר ודם נראה בחיצוניות, מבנה מיוחד ותו לא, ולכן חייב המשיח לתקן העולם, כהמשך עבודתו).
המעניין הוא שגם את זה הרבי פעל (ראה בקובץ "ימות המשיח חלק "שבע מצוות בני נח").
וראה גם בהערה 112 בבית רבינו שבבבל ששם הרבי אומר:
"ומעין זה גם בסוף זמן הגלות- ש"בית רבינו שבבבל" "יקרא (גם) לכל העמים" ע"י השתדלות בהפצת הלימוד והקיום דמצוות שנצטוו בני נח.
מקבץ נדחי ישראל- הרבי אמר להתחיל להכין בנינים ליהודים עולי רוסיה עוד לפני שגורבצוב עלה לשלטון,
הישיבה הראשונה לעולי תימן ורוסיה שנפתחב באה"ק היתה של חבד בהוראת הנשיא הרבי וכו'
חברה זה לימוד ארוך! -יגעת ומצאת (אזי) תאמין , מי שרוצה אולי אפשר לפתוח שיעורים בפורום חב"ד..
די עם המטאפורות. להגיד לעשות זה עדיין לא לעשות.עין הקורא
בסופו של דבר, מלחמות, קיבוץ גלויות ובנין בית המקדש
הם ענין פיזי ממשי.
הרבי לא התקרב לכל זה.
הוא לא נלחם, לא בנה את ביהמ"ק,
ובסופו של דבר, הקיבוץ היהודי הכי גדול בחו"ל הם החב"דניקים.
ואני לא מדבר על השלוחים, אלא על סתם תושבים.
כל החבדניקים, בלי יוצא מן הכלל, מצטטים מה שנוח להם מהרמב"ם ושוכחים את השאר.
קודם כל, משיח לא צריך בכלל להיות תלמיד חכם:
"אל יעלה על דעתך שהמלך המשיח, צריך לעשות אותות ומופתים, ומחדש דברים בעולם, או מחייה מתים, וכיוצא בדברים אלו שהטיפשים אומרים; אין הדבר כן--שהרי רבי עקיבה חכם גדול מחכמי משנה היה, והוא היה נושא כליו של בן כוזבא המלך, והוא היה אומר עליו, שהוא המלך המשיח. ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח, עד שנהרג בעוונות; כיון שנהרג, נודע שאינו משיח, ולא שאלו ממנו חכמים, לא אות ולא מופת." (רמב"ם מלכים יא, ו)
ובפרט המשך ההלכה ש'המעשה העיקר ציטטה:
ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה, ויילחם מלחמות ה'--הרי זה בחזקת שהוא משיח: אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל--הרי זה משיח בוודאי.
ט ואם לא הצליח עד כה, או נהרג--בידוע שאינו זה שהבטיחה עליו תורה, והרי הוא ככל מלכי בית דויד השלמים הכשרים שמתו. ולא העמידו הקדוש ברוך הוא אלא לנסות בו רבים, שנאמר "ומן המשכילים ייכשלו, לצרוף בהן ולברר וללבן--עד עת קץ: כי עוד, למועד" (שם, ח, ט)
כי מבין המתים, עם כל הכבוד וההערצה, יש לנו טובים יותר.
למשל, דוד המלך בעצמו, שממש עשה את כל הדברים הנדרשים ממשיח,
אבל בסוף גם הוא מת ולא היה משיח, חבל על דאבדין.
הקב"ה עדיין יודע יותר טוב מהרבי, ויפתח בדורו כשמואל בדורו.
זה מאוד עצוב שלא זכינו שהרבי יהיה משיח,
אבל זה לא אומר שמותר בגלל זה לעוות עלינו את הכתובים.
״זאת הייתה דעתי לא היתה לי ברירה״המעשה-העיקר
אני הצבעתי לשמיים, אתה צללת
במים, ואמרת לא, אני אמרתי כן,
ואם אמרתי יש, אתה צחקת אין.
צדיק באמונתו יחיה וברבו יאמין ודי למבין !
לא להרגיז באתי אלא לענות על שאלה סליחה מראש!
הכי טוב
עין הקורא
ממש לא טובמוטיז
70% מוח.מוטיז
ו30% אמונה?אושר תמידי
30% הרגש המשכר של סגידה לאדם..מוטיז
שעבד בנצרות, עבד אצל שבתאי צבי, ועובד גם היום כלפי אנשים מתים.
טוב אתה נעול ומסרב להקשיבאריק מהדרום
את הרבי לא הפכו לאלוה כמו את ישו.
הרבי לא המיר את דתו כמו שבתאי צבי.
שני עקרונות מאוד חשובים כדי להבין את הסוגיה, ואל תגיד לי שאין היום רבנים מספיק אמיצים כדי להוציא ציבור מכלל ישראל ואם הם לא עושים זאת זה כנראה כי בניגוד אליך יש להם פרופורציות ולא כי אין להם השפעה או שהם מסונוורים מאהבת ישראל.
יש מבין?
בחייך מוטי, הצלחת לעצבן אותי. מחילה.
כאילו הבעיה בשבתאי צבי היתה שהוא המיר את דתומוטיז
אין רבנים אמיצים כדי להוציא ציבור מכלל ישראל, אין.
רק אצל חרדים, שלא מזדקקים לזה כעת.
מי שמדבר בשם "אהבת ישראל" כדי להתעלם מבעיות אמיתיות הוא בעיה.
אחת הבעיותאריק מהדרום
אתה יודע מה, אני פשוט אפסיק להתווכח איתך עכשיו מר 100% מוח אתה כנראה חכם מדי בשבילי ואתה מלא לעז על הרבי ועל כל גדולי ישראל בדור הזה.
תקרא לי כשתרגע אני טשמח לדבר איתך על דברים אחרים.
לעז על הרבי שעודדמוטיז
יחס של משיח כלפיו, למרות שידע שהוא לא כזה..
רבי שנסחף אחרי טירוף ההמון, והתחיל להאמין בזה בעצמו.
מאיפה אתה מכיר את זה?מושיקו
אגב הסגידה של החסידים לרבי הוא בכל חסידות מתוקנת שיש אדמור- רק ש
א.חב"ד יותר פתוחה לציבור
ב.בגלל א יש כאלה שמקנאים ומכפישים אותה באמצעות כל מיני תירוצים,למרות שמקבלים בהבנה מישהו אחר שעושה אותו הדבר.
ברצינות?מוטיז
הרי אתה בעצמך אמרת שיש הבדל גדול בין חב"ד ושאר החסידויות בהקשר הזה..
מה.. עכשיו זה לא מתאים לך אז אתה בוחר לומר משהו אחר?
בכלל, מתברר לי כל הזמן שהחב"דניקים והברסלברס מסתירים כל הזמן את הדברים הפיקנטיים.. שיגרמו לכל בן אדם שפוי לברוח.
ההבדל העיקרי בין חב"ד וחסידויות בודדות לבין השארמושיקו
שהיום הרבה חצרות חסידויות עברו למתכונת מפלגתית מאשר חסידית.
יש עוד כמה חסידויות בודדות וחב"ד ששמרו את יסודות החסידות ולא נהיו מפלגתיות.
אתה קורא לזהאושר תמידי
אני קוראת לזה הדרך שלי להתקשר לקב״ה בצורה הכי טובה שיש.
כל אחד וההסתכלות שלו.
זאת לא הסתכלות, זאת עבודה זרה.מוטיז
ואתה בור כסיל ועם הארץ שפוסח על שתי הסעיפיםהמעשה-העיקר
היי לא להתעצבן לא אמרתי עליך שאתה עובד ע״ז ח״ו רח״ל - וגם אמרו חז״ל ״כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה״
תבקשו ממנה לומר את דעתה על הרב שךמוטיז
אם תצליחו לגרום לה לפתוח את הפה תגלו זלזול לא פחות מהזלזול שלי ב"רבי" שלהם...
את לא מעצבנת אותי כמו שהזוי אחר לא יצליח לעצבן אותי.. זה לא מספיק משמעותי.
אולי, זו עדיין איננה הצדקה טובה דיה.עין הקורא
הצדקה למה?מוטיז
הצדקה לזלזול שלך ברבי שלה.עין הקורא
לא זאת הסיבה לזלזולמוטיז
שהרי הרב שך מעולם לא היה הרב שלי..
אבל החבדים פה ישתמשו כשצריך ב"לא לזלזל ברבנים"..
וגם כל השאר, שידעו שאני לא המזלזל היחיד..
תמשיך לחפש אקשן..חיים שלמה
נשמע שלא קיבלת יחס בשום מקום בחייך הקצרים,ועל כן אתה מנסה ללא הרף לקבל פה את היחס שלא יצא לך לקבל.
אז חלאס!
אגב,אם תהיה אתאיסט יום אחד אני ממש לא יתפלא.
תגובות שרחוקות מאתאיסטיות. להפך-אדם שמאמין באמתmp752
באלוקים ולא בשטויות. מי שמאמין בצורה לא נכונה יש לו יותר סיכוי ליפול.יש עוד תגובות דומות רק כתובות בצורה מתחמקת יותר. גם אם אתה לא אוהב לשמוע את זה, אין צורך להשמיץ.
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר
מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?
יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.
האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?
תגיד אוצר החוכמההפי
תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים
באיזה הקשר זה פורום?
תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר
ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.
זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.
זה קצת מצחיק אבלנקדימון
מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.
זו פרשנות בלבד.
לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה
כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.
חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.
בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.
אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה
עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר 
יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?
פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
דייטיםאבוד
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד
יש פורום לנו שנועד לזה.
לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.
מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
ו...
בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭
פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28
אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..
ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים.. מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?
השאלה מה חשוב לךפשוט אני..
לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++.
אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...
נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...
מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.
נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.
מצטרף לנאמרנפשי תערוג
הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה
לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.
עלה 7000+
שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש
לעומת זאת.
אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת.
את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק
כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.
אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.
כמו שכתבו כולםפצל"פ
זה תלוי למה את משתמשת...
וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות
אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם
אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל
אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק
אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי
מה הצורך?משה
מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.
קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28
נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה..
תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.
שלך באופן שוטף
תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים
הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?
איזה צד עדיף.
תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי
זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.
הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים
יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.
השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.
קשה להכריע.
ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.
כלל נחמדזיויק
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב
כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה? אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).
לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי
אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.
בטח לא 2 שקל..
בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.
במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.
נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע.
אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי
ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..
לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
^^^
פ.א.
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.
הבהרה חשובהשפיכת לב
מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.
הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.
הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
למה?הרמוניה
סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?
אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.
לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.
הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה, כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר. ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.
לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃
מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?
לשם כך יש שיעורים ולימודים.
אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.
סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי
יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,
עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית
נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה
שתעביר אותו
או תתיימר לחנך איתו
..הרמוניה
בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.
זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.
ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.
..הרמוניה
בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)
מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.
בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.
וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה.
התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה
סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?
המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
וככה גם מספר טוב.
נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות.
אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה
כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.
חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.
אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי
אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות.
אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
המקום שלכם בעולםזיויק
הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?
יהיה ברור אי פעם?
איך אחרים רואים את המקום שלכם?
זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?
רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂
אולי הבנתי, אז-הרמוניה
אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש.
שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.
אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.
אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.
זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
לא, כיהרמוניה
אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.
וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.
אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו.
יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.
בלבלתזיויק
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה
היא הדרך, לא המטרה.
מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.
הטלת כאן פצצהזיויק
כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.
תוכלי לבאר את כוונתך?
אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
היעוד שליoo
ברור לי מאד
לעשות טוב לעצמי ולאחרים
ללמוד ולהשתפר מיום ליום
אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי
את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם
זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
זה יכול להיותoo
יעוד של כל מי שרוצה בזה
לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים
לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט
בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.
ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?
מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה
אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל
לשבור הרגלים קבועיםזיויק
יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?
כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.
איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?
ההובי של חייoo
לשנות הרגלים רעים
ליצור הרגלים טובים
כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל
ממליצה על ספר כוחו של הרגל
הוא מסביר את הרעיון של
טריגר- פעולה- תגמול
איך להיפטר/ ליצור הרגל
אמיתי? זה קל לך?זיויק
לשנותoo
או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך
הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו
לא אוהבים תהליכים
וזה גורם לקושי בהשגת דברים
אני כן אוהבת תהליכים
מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות
לרוב גם נהנת מהדרך
לכן בעיניי זה לא קשה
אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים
נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.
ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר
ללכת בצעדים קטנים
ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע
תהיי ספציפית?זיויק
אשתדלנפש חיה.
לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות
ופירט איך לעשות את זה צעד צעד
זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.
לגבי הצעדים הקטנים-
נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז
קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)
לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)
כשהייתה לי מטרה גדולה
השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....
היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי
רק צריך לרצות
ולעשות משהו קטן בכיוון.
תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג
ומוסיפים כמה שיכולים