רון וויזלי הקיא חשופיות בביתו של האגריד,
כי בלע אותן בלי ברכה ואסור לאדם להינות
ממאכל שנכנס לפיו בלי ברכה?
רון וויזלי הקיא חשופיות בביתו של האגריד,
כי בלע אותן בלי ברכה ואסור לאדם להינות
ממאכל שנכנס לפיו בלי ברכה?
לענ"ד פשיטא שלא היה צריך לברך כלל יען כי הוא לא נהנה מהן ואף הן גרמו לו סבל רב, והרי למדנו שעל מאכל שלא נהנה ממנו לא צריך לברך כלל כגון תרופה.
אך הסתפקתי קשות מדוע לא הלך למרפאה, אמנם מובן מדוע הלך תחילה לבקתתו של האגריד (פשט הכתוב שהיא הייתה הכי קרובה) אך מדוע לאחר מכן לא הלך למרפאה, הרי יכלו להתגלות תופעות נוספות ונראה שגובל הדבר בפיקוח נפש ח"ו...
ונראה לומר שהכירה הרמיוני בחכמתה הרבה את הכישוף הנ"ל וידעה שאין סכנה כנ"ל ושאין במרפאה רפואה למכתו...
ועוד נראה לפרש שלא רצו להסתבך עם המורים ולגלות את סיבת הפגיעה ולהסתכן בעונש...
ועוד נראה שהאגריד לטעמו נהג ש'מה שיבוא יבוא וכשיבוא לא תהיה ברירה אלא להתמודד איתו' עכ"ל...
והן לא נכנסו לפיו. ועל מה שנכנס שלא בדרך אכילה, לא מברכים.
רון התכוון לקלל רשע והתהפכה קללתו על ראשו ובאו חשופיות במעיו. לכן היה עליו לפשפש במעשיו מדוע הגיעה
לו אותה התהפכות לרעה, והאם מאלפוי (שר"י) היה באותו זמן רשע גמור (מאחר שקילל בת ישראל כשרה וחסודה - הרמיוני (יש עיון בראשונים האם הרמיוני התלבשה שלא בצניעות ולכן מותר לקללה או לירוק עליה וצ"ע)) או שמא היה בחזקת רשע, שבו הכתוב אומר שיחזור בתשובה, וידוע שאדם נידון ע"ש סופו. וצ"ע.
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
אפשר פילאטיס ולא זומבה
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
בגרויות חורף פטור מלספור
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונהאתם שטוניקים גאוניים
פעם היינו חברות;)
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
בשביל הלא מעודכנים
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.