כלל יהודי עתיק יומין:סלים וארזה

קצת קשה להדגים את זה בפורום, אבל תשימו לב שבשירים מתוך התפילה (בעיקר בחגים), כאשר העלילה המושרת שמחה- המנגינה עצובה, וכאשר העלילה עצובה- המנגינה שמחה.

דוג':

# תזמזמו את "שמחה לארצך" במנגינה של הרב קרליבך. שמתם לב כמה היא שקטה ועצובה? והמילים- שמחה לארצך וששון לעירך.

# מה הקטע הכי שמח בתפילת יוה"כ של אשכנזים? "אהה-אהה-אהה-אהה-אי-אי, אשמנו, בגדנו..."

הספרדים צוחקים? שימו לב לזה: מה הקטע הכי שמח בתפילת יוה"כ של ספרדים? "סקילה, שריפה, הרג וחנק..." עוד לא היתה בעולם עדה שהלחינה את שיטות ההוצאה להורג שלה...

                                                                         

                                                                                          קרדיט לג'קי לוי

שכחתי עוד דוגמה, מתוך ההלל:סלים וארזה
ברוב בתי הכנסת, "אודך, כי עניתני, ותהי לי לישועה"- במנגינה איטית, שקטה, בלי להפריע למניין בחדר השני בשטיבלך שנצמא באמצע מוסף...
גם בט' באב יש את אחת המנגינות הכי שמחות-אלעד
אלי ציון בעירה כמו אשה בציריה וכו'

גם אצל הספרדים את "אדון הסליחות..חטאנו לפניך" שרים במנגינה כזאת כאילו כבר נמחלו העוונות..
יש לספרדים...אנונימי (פותח)
גם את "אדון הסליחות..."

"...חטאנו לפניך..." במנגינה שיא השמיייחה!!!!
זה בדיוק הקטע!!!אור-נא
הרב קרליבך משווה את זה לאדם שחס ושלום בגד באישתו, ואז הוא התחרט וחזר אליה.. וכשהוא סיפר לה בדיוק איפה הוא היה ומה עשה הוא שר לה את זה...
אז תחשבו - אישה רגילה היתה מטיסה אותו לאלף הררי החושך [אם לא יותר...] אבל אנחנו אומרים לה' - תגיד שניה ברצינות, אם לא היינו חוטאים -איפה היית שומע ניגון כזה יפה?...
[בשם האשכנזים]
אברהם פריד שר" שישה מיליונים בשואה"  אנונימי (פותח)
(בשיר ירושלים את ירושתינו)
*mbd ט'
מה?!~מאיר~
הספרדים לא שרים סקילה שריפה הרג וחנק (לפחות אצלנו). מה שבאמת מצחיק אצלנו זה ששרים "חטאנו לפניך רחם עלינו".
לא ממש שרים...החזן אומר קול ואז קולים עונים420mal
בחצי מנגינה- סקילה שריפה הרג וחנק!!
לא~מאיר~
בתור מתפלל על בסיס קבוע בבית הכנסת המרוקאי ביותר עלי-אדמות, אסביר לך על מה מדובר. בקריאת כל ה"על חטא" זה הולך ככה. החזן אומר בניגון (עם סילסול קל בסוף) "על חטא שחטאנו לפניך באונס" והקהל זועק "תמחול!". החזן ממשיך "על חטא שחטאנו לפניך בבלי דעת" וקהל זועק "תסלח!" וכן הלאה מא' ועד ת'. ואז הוא ממשיך "על חטאים שאנחנו חייבים עליהם אשם" "תמחול ותסלח!" "על חטאים שאנו חייבים עליהם סקילה שריפה הרג וחנק" "תסלח ותמחול!" וזה המקסימום שירה שנמצא שם.
לא יודע מה הולך אצל המרוקאים,420mal
אצל ספרדים טיפוסיים טהורים זה הולך ככה:
מתחילים כמו שאמרת, ואז החזן אומר"על חטאים שאנחנו חייבים עליהם 4 מיתות ב"ד"-וכאן כל הקהל שר במקהלה:
סקילה שריפה הרג וחנק!!
אייוואאא!
הרב סולוביצ'יק מסביר את זהפאתחתותח
אשמנו בגדנו ביחיד נאמר במנגינה עצובה, כי אנחנו מתוודים על העוונותות ומבקשים כפרה.
לעומת זאת אשמנו בגדנו בציבור נאמר במנגינה, כי לציבור מובטחת הכפרה
אצל התימנים בוכים בקטעים הקשים..גלוק17
לק"י.

אני לא יודעת מה איתכם..
אצל התימנים בוכים כל הזמן!סלים וארזה
אצל תימנים?!~מאיר~
יש "ונתנה תוקף"?! הרי זה פיוט אשכנזי עד אשכנזי מאוד, שיועד לאשכנזים שלא יעבדו את ה' אלא מתוך הפחדה. כידוע, האשכנזים מכנים את הימים הללו "ימים נוראים", בעוד בפי הספרדים הם מקובלים יותר כ"ימי הרחמים והסליחות". בעוד אצל האשכנזים התפילה היא מטילת-אימה (כך שמעתי מפי אשכנזים, אני עצמי מימיי לא וויתרתי על בית כנסתי המרוקאי כמובן), אצל הספרדים זוהי תפילה הבאה מתוך שמחת היותנו בנים לקב"ה, ועל היותנו עומדים למשפטו הוא, הרחום והחנון.
אומנם אין מין הראוי לכתוב הודעות רציניות בפורום זהחגי עקיבא
נראה לכם שזה העינין של יום כיפור ליצור מחלוקת על בסיס כזה מטומטם
ואל תתרצו לעצמכם שזה בצחוק.....................
התכוונתי לא רק בתפילה!סלים וארזהאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך