יעוץ חבריםhaim770

ב"ה

שאלתי גם באור לסופר כך שאין טעם לענות פעמיים.

התבקשתי לתת הצעת מחיר למזוזה בגודל 40 או 50 ס"מ בכתב האר"י או בכתב המיוחס.

איך מכינים קולמוס לכתב כזה גדול?

ולמי שיש נסיון האם זה כמו כתב רגיל (גודל 15-20) או שזה הרבה יותר קשה או יותר קל?

תודה

כן .. יש ניסיון .. ורק קנה יספק לך את הכתב והמהודראילן ח.
וזה יותר גדול .. למשל במזוזה גודל 20 גובה שורה הוא 9 מ״מ תחשוב שהגודל 40 גובה השורה הוא 18 מ״מ ... כפול. יוצא שגודל הקולמוס לפחות 3 מ״מ וכל גובה האות הוא 9 מ״מ...ואת זה ניתן בקלות לעשות בקנה. בהצלחה.
נראה ליאות והדר

שזה די קשה לכתוב כתב חב"ד או אר"י בקנה, אפשר אבל קשה...

לפי השיעורים שאילן כותב, לענ"ד עדיין אפשר לכתוב את זה בקולמוס נוצה. 

בגודל הזה כמובן כתיבה תהיה אטית יותר ומרשימה ביותר.

 כדאי לבקש את הקלף מה"ליבה של היריעה" לא מהתחלה שלה ולא מהסוף שלה, אלא מהאמצע, גם אם ירצו יותר כסף זה שווה, תוסיף את זה לתשלום הסופי. 

 

שלחתי דוגמאות לר' יחיאל מאור לסופר אשלח לך גם בעז"haim770

ב"ה

בעז"ה במייל. אני משתגע מעלית קבצים לפורומים.

אות אתה צודק...אילן ח.
אכן כן . לכתוב בקנה כתב האר״י זה קשה ולא כדאי. וכל זה בכתב בינוני ומטה. אבל ככל שהכתב יותר גדול הקנה הוא פיתרון מצויין ולכן הצעתי. אתה פשוט יכול לכתוב איתו בגדול כל צורה וקוץ שתרצה .. הוא חד מאוד. וחזק כשלעצמו. ונכון שהשיעור יכול להספיק גם בנוצה.. אבל מפני קימורה יהיה יותר קשה ...ורק שכבוד אות ואני נפגש יבין כבודו על מה אני מדבר. מחכה בכליון עינים...בהצלחה.
לגבי הכתבאות והדר

רואים שציירת יותר מאשר שכתבת, יכול להיות שזה טבעי בגודל הזה (לא יודע, אין לי נסיון)

נראה מאוד יפה ומרשים,

תקח לא פחות 2500-3000 ש"ח למזוזה כזאת, מי שרוצה דברים הזויים ישלם מחירים הזויים...

ה' נתן ה' לקח יהיה שם ה' מבורךhaim770

ב"ה

לאחר הצגת הקושי וקבלת הצעת המחיר, השיגעון חזר לפסים רגילים, הלקוח יסתפק במזוזה גודל 20.

בכל אופן שמחתי לעשות את הניסיון, ואני מודה מאוד לכל החברים ובראשם ר' יחיאל שענו לשאלותי.

וכאן המקום להעיר הערת חבר שלא מן הפורום, שכתב גודל 40 ס"מ, בשום אופן לא ניתן לכתוב את שמות ה' אם טבילה אחת, אז גם זו לטובה שזה ירד.

אני מוחה, זה כתיבה !haim770

ב"ה

השיפוץ הסופי הכן בציור אם חוד הקולמוס.

ולדעתי לא ניתן לכתב כתב מיוחס ללא שיפוצים או שזה מאוד קשה ויוצא לא מי יודע מה, ראה ערך זירקינד, כותב שורה ב-2,3 דקות אבל אי אפשר להשוואת אם הכתב של שמשון כהנא. מה לעשות לא כולם מוכשרים כר' ראובן הסופר, גילוי נאות היה לו מורה מצויין !!!

חיים 770 שלום..אילן ח.אחרונה
אני כתבתי מזוזה בגודל יריעה של ס״ת..56
אין ספק שזה היה אתגר מעניין במיוחד.. יצאה נהדרת ויפיפיה... והכל בקנה..וכן אפשר לכתוב את ה׳ בטבילה אחת. אם הייתי יכול להראות לך בצילום היית מאמין אבל מה שהרצון חושק הזמן עושק...ואוליי...בהצלחה.
אייל קלף - מי מכיר מי יודע?הכותב

האם למישהו יצא להשתמש בקלף של אייל קלף? חוויות מנסיונכם?

שבוע טוב ובשורות טובות

פשוט תנסהאות והדראחרונה
שאלה על ספר שערי הלכההכותב
עבר עריכה על ידי הכותב בתאריך כ"ז באב תשפ"ה 10:47

בתמונה המצ''ב מתוך שערי הלכה לרב חזות. לכאורה זו לא ההסבר הקלאסי לחק תוכות, ואף לא הזכיר עניין גרירת דיו ומחיקה אלא שינוי אות לחברת ע''י הוספת דיו. פספסתי משהו?

 

 

לא מכיר פרשנות כזאתעזריאל ברגר

 נראה לי שגוי לחלוטין.

(למדתי סופרות-סת"ם)

בפורום אחר השיבוני כךהכותב

כך השיבוני. ועדיין אין הדברים מתיישבים היטב בלשון המחבר:
 

אסביר את הענין ומקווה שלזה התכוון בספר שציינת,

אכן כל אות צריכה להיות ע"י מעשה כתיבה כצורתה ולא ע"י חקיקה או אמצעי אחר שאינו מעשה כתיבה (כמו נפלה טיפת דיו ונעשה אות או חצי אות,

חק תוכות הגדרתו חוקק תוך האות או סביבתה וע"י זה נוצר האות, אמנם נחלקו האחרונים (ב"י ורמ"א באה"ע עם הרד"ך) אם חקק חצי אות והשלימה ע"י כתיבה או שנפלה טיפת דיו ונעשה חצי אות כגון גג וא"ו או יו"ד והשלים את האות (עשה לה ירך) ע"י כתיבה אם אזלינן בתר הסוף, שסיים האות ע"י מעשה כתיבה או שכיון שחלק נעשה בפסול ולא כל האות נוצרה ע"י כתיבה הכל פסול (ע משנ"ב סי ל"ב סע י"ז ס"ק ס"ז).

אבל ישנו עוד דין שמובא באחרונים שנקרא ח"ת ע"י כתיבה כלומר שגרם לאות לעמוד בצורתה והכשירה ע"י כתיבה אע"פ שבאמת זה לא ע"י חקיקה מ"מ קרי ליה חק תוכות ע"י כתיבה, כיון שגם היא לא נוצרה ע"י מעשה בגוף האות עצמה, אחת הדוגמאות לזה היא: כתב כ"ף כפופה מתחת לכ"ף פשוטה וצד ימין של הגג נגע בירך הכ"ף שלמעלה באותו רגע הכ"ף פשוטה נעשתה לכ"ף כפופה גדולה ופסולה, אלא שאם ממשיך בכתיבה אחת את צורת הכ"ף כפופה כבר ניכר שלמעלה זו כ"ף פשוטה ולמטה זו כ"ף כפופה רק שנוגעת קצת והרי להלכה אפשר להפריד אותיות שנדבקו אם ניכרת צורתן, רק כאן נעשה שינוי צורה לרגע אחד והסכימו רוב ככל האחרונים (מלבד היריעות שלמה) שהסת"ם פסול כיון שנעשה ח"ת ע"י כתיבה ואסור להפריד ובתו"מ אין תקנה ובס"ת צריך לגרור הכ"ף שלמעלה ולכותבה מחדש. (מיהו גם הרב מועלם מסכים לעצם הדין של השינוי צורה רק שאם זה היה ע"י מעשה כתיבה אחד בלי שהגביה ידו כיון שהיה שינוי צורה לרגע אחד ובאותו מעשה נכשר שרי לתקן). וישנם הרבה דוגמאות לזה ולכן צריך זהירות.

אבל לשון הרב הנזכר שצטטת לכאורה מורה שכל שעשה אות שאינה שלימה ואחר"כ הוסיף עליה הוי ח"ת ובפשטות זה אינו נכון מדין חק תוכות אלא מדין כסדרן בתו"מ אם המשיך לכתוב.

אלא אם כן כוונתו שהאות הראשונה היתה לא לשמה או לא ע"י מעשה כתיבה שאז באנו למחלוקת שהזכרתי למעלה בין הרד"ך לב"י והרמ"א.


 

לא פספסתאות והדראחרונה
ההסבר הזה לא קלאסי ולא מודרני אלא שיבוש. 
קלף ירושלים - שאלההכותב
תחת איזו השגחה עומד הקלף שלהם? ומה החוויה שלכם מהקלף? 
זה קניגסברגאות והדראחרונה

בעל החנות זאב גפני יהודי מיוחד שמבין בקלף, מוכר דברים טובים. 

נראה לי שבהכשר של הרב מועלם

היי רציתי לשאולאנונימי (פותח)

בתור סופר מתחיל עם כתב לא רע בכלל ביחס לסופרים אחרים וותיקים(לא מילים שלי, כך שאיני נגוע בדבר) האם אפשר לקבל על מזוזה 250 ש"ח מסוחר?

ואם מישהו מבין בנושא אשמח לשאול כמה שאלות בפרטי

קשה לענות בלי לראותאות והדראחרונה

אפילו לא כתבת איזה כתב אתה כותב

אבל בכל מקרה אני לא מבין גדול בעולם הסוחרים

הידורים והמלצות בתפילין פצפונותהמצפה לישועה

שלום!

על מה כדאי להקפיד בתפילין פצפונות?

ראיתי כל מיני כאלו שכותבים 50 הידורים...אני לא מזלזל אבל לא מתלהב מכותרות בלי הסברים.

נ ב. גם מבחינת גודל האם יש נפ"מ בגדלים 2.2 2.4

אשמח להרחבה כמה שניתן.

ברוכים תהיו!

פספסתי את הודעה הזאתאות והדר

יש את הדברים החשובים בכל תפילין, שזה כתב הלכתי, ללא דיבוקים עם תגים שחורים וברורים וכו וכו

תוספות חשובות לפצפונים:

1. קלף של תפילין של ראש, צריך להיות דק מאוד (במיוחד קדש ו והיה אם)

2. כדאי שהפרשיות הנל שיהיו גם קצרות כמה שאפשר.

3. לגבי גודל הבתים רש"י ורת ביחד לא יהיו יותר מ 8ס"מ ביחד עם תיתורא ומעברתא. כדאי שרשי יהיה מעט גדול יותר מר"ת

יישר כחהמצפה לישועה
ברוך תהיה
כנס לאתר של מכון בית אלמחיר תפיליןאחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט באייר תשפ"ה 10:10

באתר יש רשימה מפורטת של 60 או 70 הידורים וזה רק בפרשיות התפילין. אולי יש שם גם רשימת הידורים בבתי תפילין צריך לחפש..

 

יש פה מתייגים?אנונימי (פותח)

אשמח לדעת אם תשתפו מה התשלום עבור

מזוזה

יריעת ס"ת

תפילין

 

תיוג יפה ומדויק 

תודה רבה

המלצותאנונימי (פותח)
מחפש המלצות ללימוד סת"ם (מכון או אדם שמלמד באופן פרטי עם העדפה גדולה לפרטי)  באיזור המרכז אם מישהו מכיר אדם ירא שמים או מכון של אנשים יראי שמים אשמח לשמוע או לקבל מספר טלפון🙏
מצטרף לבקשה, גם באיזור המרכז👆מתנות באדם
אין כלום ?מתנות באדם
יש כמה מלמדים בבני ברקאות והדראחרונה

אני ממליץ ללמוד באופן פרטי או בקבוצה קטנטנה

אם תרצה תפנה אלי בפרטי ואוכל לתת לך מספרים של מלמדים בכתב אשכנזי. 

פרסוםאנונימי (פותח)
היי רציתי לשאול, מישהו פה פירסם/חשב לפרסם את זה שהוא סופר סת"ם? פרסום בעיתון/בדיגיטל בעיקר

אולי יעניין אותך