הרבי הוא הקב"ה? (לבקשתו של ניתאלי הארבלי)נפשי תערוג
לאמושיקו
המקור לזה הוא משיחת אחרון של פסח שהרבי אומר ש"רבי זה עצמות ומהות כפי שהעמיד עצמו בגוף"
ההסבר הוא כך.
הקב"ה הוא בלתי מוגבל והוא ברא עולם מוגבל, אם הוא 'יכניס' את עצמו כמו שהוא לעולם הזה העולם יתבטל ממציאותו, מכיון שכך ה' ברא את סדר ההשתלשלות וכח הגבול שה' ברא כלים שמצמצמים את האור הגדול לדרגה שהעולם יוכל לקלוט אותו.
מי שמקדש את עצמו בעולם יכול להגיע לדרגות גבוהות ע"י קשר ישיר עם ה'(כמובן יהודים בלבד)ע"י תורה ומצוות שה' נתן אותם בעולם שנוכל להתקרב אילו ולהתאחד איתו.
בשביל לעזור לברואיו למצוא את הדר הנכונה להתחבר אילו ה' שם צדיקים בכל דור שהם מדריכים את מקושריהם ומקרבים אותם לה'.
כמו שהיה אצל משה פירמידה שרי אלפים שרי מאות ועשרות וכו' כך יש דרגות שונות של צדיקים שכל אחד קשור בשורש נשמתו לצדיק מסויים - בכל אופן משה היה למעלה בקצה הפירמידה וה' התלבש בו ועל ידו ודרכו כל הצדיקים מקבלים ומעבירים הלאה לתלמידיהם ומעוררים את החלק האלוקי הקטן שמלובש בכל אחד ואחד.
לא אומר אומר שמשה אלוקים אלא שגופו הגשמי של משה זה סוג גשמיות אחר שאנחנו לא מכירים והוא מתאחד עם ה' ביחוד גמור.
שלכן משה יכל לומר "ונתתי גשמיכם בעיתם וכו'" למרות ש' נותן.
וכמו כן יש בכל משה שבדור שהוא מתאחד ממש עם הדרגה הגבוהה של ה' והוא ממשיך אותה לעולם בכלי הנבראים.
עד"ז ראינו שאמרו על רשב"י שהוא ה' הוי' וכו' (בזהר ובירושלמי)מצד גודל ועוצם דרגתו שהוא מאוחד לגמרי עם ה' (שזה הגיע לשיא ביום הסתלקותו-שלכן חוגגים את זה בשמחה גדולה כי זה מתגלה כל שנה מחדש ביום ההסתלקות).
זה ההסבר על רגל אחת.
אם רוצים לפתוח דיון ע"ז, תגובות לא ענינות ימחקו - למי שצרך תמיד יש שיחה או מסר אישי שאפשר לדון בדברים אישיים שם.
נ.ב.בנוסף לכך כל נביא הוא "דבר הוי' דיבר בי ומילתו על לשוני" כפשוטו ממש
ב.יש כאלו שמרגישים ענין לנפנף במשפט הזה בלי להסביר אותו ואותם אלו הפיצו את הסטיקרים הללו
מקורות לכל הנ"ל - תניא ושיחות של הרבי
מי שהוציא את הפלייר הזה לא סובר כמוךאלעד
החי לא יכול להכחיש את החי
הוא סובר כמונימושיקו
רק הוא לא יודע איך לבטא את זה נכון.
מזכיר לי שפעם מישהו שאל אותי מה זה ראשי תיבות דא"ח(דברי אלוקים חיים).
אחרי שפיענחתי לו אז הוא אמר לי "אה אתם אומרים על הרבי שהוא אלוקים.."
דיון שבו אחד ימחוק כל מה שלא כמוהו ?חמושקה
לכוווולם כאן יש חוכמה בינה ודעת . ונדמה לי שצריך לתת לכל אחד לכתוב מהחוכמה בינה ודעת שלו , וכולנו נחשוב על זה כל אחד עם החוכמה בינה ודעת שלו .
חכמה בינה דעת זה יש אצל הרבי. אצלנו זה רק לשמוע לונורא
לכן טוב שמושיקו בודק כל דבר שמישהו כותב. אם זה לפי הרבי מצוה להשאיר . ואם זה לא אז מי צריך את זה ?
הרבי אמר פעם שאסור גם לנו לברך חונן דעת ?שוחט
כי שמה בברכ כתוב ....חוכמה בינה ודעת , ברוך אתה ה' חונן הדעת.
אז אתה רוצה לגיד שזה לבטלה אצלנו ?
אנחנו מברכים חונן הדעת כמו עיור שמברך מאורי האשדובובש
העיור לא רואה אבל מברך על זה שאחרים רואים ומצילים אותו מליפול לבורות וכל מיני מכשולים.
כך אנחנו החסידים מברכים חונן הדעת על זה שלרבי יש דעת והוא אומר לנו בכל דבר מה לעשות.
אפשר מקור לדברים?עוד מישהי
בס"ד
בנוגע להשוואה של ברכת חונן הדעת למאורי האש של עיוור-
דווקא חב"ד- שאדמו"ר הזקן מסר את הנפש כדי שלחסידים תהייה הבנה והשגה, חכמה בינה ודעת, והלביש אלוקות בספר ששכל של נפש בהמית יכול להבין וכ', ודווקא בחב"ד שלא אימצו את השיטה של "צדיק באמונתו יחייה" בניגוד לאדמוריי פולין, מה המקור לזה?
(למען הסר ספק אני חבדניקית... )
זה לגמרי בפרוש בשולחן ערוך של קארודובובש
ושו"ע הרב לא נגד .
זה אומנם לא כתוב על מאורי האש אבל כן כתוב על הברכה יוצר המאורות שלפני קריית שמע.
ככה כתוב בשולחן ערוך של יוסף קארו באורח חיים , קריאת שמע , סט ב ( תודה למי בעזר לי למצוא)
"אף על פי שלא ראה מאורות מימיו, פורס שמע ומברך יוצר המאורות שהוא נהנה במאורות שרואין אחרים שיורוהו הדרך אשר ילך בה"
וזה בדיוק מה שאנחנו כלפי הרבי .
וכולם כאן מסכימים כאן שהכל אנחנו הולכים לפי שכל של הרבי , ואפילו את "עוד מישהי" לא אומרת בואו נחשוב על זה בשכל שלנו כאילו , אבל את כן יודעת שהולכים רק לפי השכל של הרבי ואת רוצה רק שאני אראה לך איפה הרבי כתב את זה.
לא התכוונתי להלכה, אלא להשוואהעוד מישהי
בס"ד
אפילו אני "עוד מישהי", בפסגת שאיפותיי רוצה היות בטלה לרבי, (ותמיד יש מה להתקדם בזה )
אלא שמדברך עולה (ואולי טעיתי בכוונתך) כאילו אין לשכל שלנו שום משמעות, ואני לא חושבת שזאת שיטת חב"ד.
כל העניין זה עבודה שהרבי תובע מאייתנו, וכדי שתהייה עבודה פנימית צריך להתשמש בשכל, ולזכך אותו עד כמה שניתן.
הגאולה כבר כאן אך אנו אלא שצריכים לפקוח את העניים ולראות אותה, נכון? (ראייה=חכמה)
הרבי אומר שעניין הדירה בתחתונים זה שהתחתון כפי שהוא בתחתוניותו יתחבר לעליון כפי שהוא בעליונותו, ואם התחתון לגמריי בביטול, בלי שום תחושת קיום, אז אין כאן חיבור של שניים באמת. (דבר מלכות פרשת במדבר)
אז יש עניינים שהם לגמרי למעלה מהשגנתנו, (וגם זה יתוקן בגאולה שאז "הארץ מלאה דעה את ה'"),
אבל השאיפה היא להבין עד כמה שניתן להבין.
כמו התורה עצמה שהיא חכמתו של הקב"ה, וזה שאנו לא משיגים את הסודות הטמונים בה עד הסוף, לא פוטר אותנו מללהשתמש בשכלנו, ללמוד ולהבין מה שאנחנו כן מסוגלים.
כמובן שהולכים רק לפי השכל של הרבי, אבל כמדומני שהדרך היא לעבוד עם השכל שלנו כמה שרק ניתן, וכן, בהחלט רמה מסויימת של חכמה בינה ודעת יש בכולנו, ועם זה (בין השאר) עובדים.
וכן בקשתי שתראה לי מקור איפה הרבי משווה את השכל שלנו לעיניים של עיוור, שכל שאיפתו היא להימצא ליד מישהו שרואה טוב? לענ"ד מש הפוך, העיניים של כל עמי"י בריאות אנו רק צריכים ללמוד איך פוקחים אותן. (ע"י למידת תורתו של הרבי כמובן) ואם תראה לי שהרבי כן כתב כך אז סליחה מראש, ואשמח ללמוד ולנסות להפנים את דברי קדשו.
כל יהודי הוא חלק מהקב"היוני
יש שרוטים יותר ויש שרוטים פחות..
ברצינות.
על משה רבינו נאמר חציו ומטה אדם חציו ומעלה אלוקים, משה רבינו/ משיח שבדור, יש בו יותר חלק מאלוקים מאשר ביהודי הפשוט כי הוא נשמה כללית של הדור (לא אני המצאתי)
יש גם כרזות עם תמונה של הרש"ב וכתוב שהוא משיח..יוני
חחחחח על זה אתה מתבסס?ניתאי הארבלי
אז ידוע לכל שבכל ציבור יש אנשים המעורערים בנפשם ברמות שונות ממתי המסכנים הנ"ל עולים כאינדיקציה?
נו באמת.אושר תמידי
אורות דתוהו בלי כלים דתיקוןחיים שלמה
זה ממש משמח לשמוע שגם אתם חושבים שזה לא תקין!נפשי תערוג
תודה 
משמח אותך שאנחנו לא לוקים בנפשנו?ניתאי הארבלי

מה שיותר הזוי זה להסתכל תמיד בחצי הכוס הריקה....haim770
ב"ה
.... ולא המלאה !!!
וזה במידה רבה מזכיר את מחול השדים שהיה לאחר רציחתו של יצחק רבין, שהשמאל ניסה להלביש על כל ימני מצוי התווית של רוצח בפוטנציאל !!
נפשי, איני יודע אם אתה עושה את זה במודע, אבל זה מבהיל, לקחת מעשי של בן אדם בודד, שגוי כמה שיהיה, ולהלביש אותו כאילו כל חסידי חב"ד הם עובדי עבודה זרה.
למה לא להסתכל על הצד החיובי ביותר, לדוגמה, הרב מרדכי אליהו זצ"ל ביציאתו מהקודש פנימה אמר "לא נפגשתי אם גדול בנגלה דתורה ולא אם גדול בחכמת הח"ן, נפגשתי אם מלאך אלוקים צבאות של ממש !", הרב זצ"ל לא נחשד בעבודה זרה, ח"ו.
אז אני בחשבון פשוט בין דברי הרב מד"א זצ"ל ודברי הבלע של אותו אחד, לא צריך להסס ולחפש מתחת לשטיח, איפה להפליל את חסידי חב"ד.
ברצונך להמשיך בדרך הנילוזה זו, זכותך, רק שתדע שאתה מתעסק אם אש ! והצעת ידיד, תחזור בך, כמה שיותר מהר.
כשפוגעים בפרט, די קל לבקש ממנו סליחה, אפילו אחרי 120, הולכים על קברו במעמד של 10 ומבקשים סליחה, אבל כשמלכלכים על כלל, די קשה לגשת לכל אחד ואחד ולבקש את סליחתם, לכן לאותו איש מבני ברק ולכל ההולכים בדרכיו המעוותות, אין סליחה ואין מחילה, כי אין לא שום אפשרות גם אם רצונו בכך לגשת לכל אחד ואחד מחסידי חב"ד.
^^מושיקו
תגובה ענינית ומתבקשת.
מנוסחת בטוב טעם
אני לא מכיר את חב"ד כמוכםנפשי תערוג
איני יודע שרוב הציבור לא חושב ככה
לא האשמתי, ביקשתי הסבר
ואם אתם גם חושבים כמוני, אין צורך בהסבר
יש פסק הלכה של ראשי רבני המשיחיסטים נגד האלוקיסטיםבן ציון גגולה
ב"ה
ישנם שני סוגים של חסידי חב"ד
משיחיסטים ולא משיחסטים
שניהם מאמינים שהרבי הוא המשיח
ובפועלים בדרכים שונות כפי שהרבי הנחה
חלק מהשליחים להתנהג בצורה אחת וחלק בצורה
שנייה
כל השוני הוא בשיטת השיווק והפרסום
וכן לגבי הצורה שבה הרבי חי
אבל ישנם שני סוגים של חבדניקים שהם אינם
מקובלים על הציבור החבדי הכללי והם
הכופרים בכך שהרבי הוא המשיח
וכן האמינים בו שהוא בורא עולם
ולגבי אלו שכופרים בכך שהרבי הוא המשיח
ובראשם הרב יחזקאל סופר
הוציאו ראשי הרבנים והמשפיעים הלא משיחסטים
הבארה שדבריו אינם חלק מהשפקת חב"ד
ולגבי אלו שאומרים שהרבי הוא אלוקים
הוציאו ראשי רבני המשיחסטים שהדברים האלו
אינם נכונים אלא שהרבי הוא משיח בן דוד
כפי שהרבי מגלה לנו זאת בשיחותיו בעצמו
ושהוא השליח של בורא עולם לגאול אותנו
ולא שהוא בורא עולם בעצמו חס ושלום
שכל תפקידו של הרבי הוא לקשר אותנו
לבורא עולם ועל זה מוסר את נפשו
מבוקר ועד לילה
תודה רבה
נפשי תערוג
תודה על הכנותאלעד
לגגולה.אומרים אלוהים אחרים, אז צריך לגיד אלוקיסטיםחמושקה
חמושקה, זו טעות!ניתאי הארבלי
צר לי, שמעתי על זה שמועה לא מבוססת,אבל אין לי הסברhaim770
שאלתי . לכולם ברור כשמש שאלוהים-אחרים זה חולחמושקה
לא רק חול אלא זה עבודה זרה.
הראו לי את זה ברור למשל ברד"ק על הפסוק בראשית לא נג.:
אל' אברהם ואל' נחור - א-להי אברהם קודש, אלהי נחור חול, והוא אלהים אחרים שהיא עבודת הכוכבים !
אז לא צריך להגיד דברים לא נכונים כאילו שהרבי אמר אותם.
סליחה???ניתאי הארבלי
אני אחפש את המקור לכך, לבנתיים אל תזלזלי במה שאת לא יודעת עדיין... לפעמים עדיף לשתוק אם את לא יודעת עובדות...
ניתאי הצדיקחיים שלמה

מצטערת,למה שבכלל לא יסכים אם כתבתי משהו 100% נכון?חמושקה
הבאתי את הרד"ק על הפסוק בראשית לא נג.:
אל' אברהם ואל' נחור - א-להי אברהם קודש, אלהי נחור חול, והוא אלהים אחרים שהיא עבודת הכוכבים !
אז שלא יגיד שהרבי התייחס בכלל לדבר כזה עבודת כוכבים בכבוד כאילו זה קדוש חס וחלילה.
אני באמת לא רוצה להכנס לדיון הזהאלעדאחרונה
אבל שמות אלוקים של קדש וחול מופיעים ומובדלים גם בפן ההלכתי המוסכם על כולם,
חז"ל ראשונים ואחרונים, מקובלים למדנים ופוסקים,
וחומרת ההבדל בין השמות באה לידי ביטוי בייחוד בענייני כתיבת השם בסת"ם.
האם יש אלוקות גם בפסלים? ודאי, בבחינת "אין עוד מלבדו" וכד' המורים שהכל אלוקות גמורה.
אבל אנחנו לא מתייחסים אליהם כך, ולו בשל החשש שהם עצמם יהפכו לאלוקות,
בדיוק כפי שהחלו לעבוד ע"ז, וה' יתברך שיבץ בנו עיני בשר כדי שנבדיל בין הטמא ובין הטהור,
אפילו אם הטמא ביסודו טהור ג"כ.
ואכמ"ל.
ויש גם איזה פסק של האלוקיסטים על המשיחיסטים ?דובובש
ההסבר הוא פשוטhaim770
ב"ה
מה שקובע את עמדת חב"ד בכל נושא שיהיה הוא אך ורק עמדת הרבי.
יש סוגיות שהם ברורות לחלוטין כגון:
- שלמות הארץ
- מי הוא יהודי















טיפה=)
זה רק מצחיק, לא יותר מזה.
(ועוד מאמינים לאדם שכתב את זה? אני בכל אופן לא...)
דפקא יותר עצוב ממצחיק.הנורמלית האחרונה
אנשים שהתבלגן להם המח לגמרי.
בהמשך להסבר פשוט ובעקבות פרשת השבועhaim770
ב"ה
אולי, בדוחק, כדי לדון אותם לכף זכות, ניתן להשוות בין מפיצי התמונות בסגנון, שהם כמו המרגלים.
הרבי מסביר שעיקר חטא המרגלים, שהיו כזכור, ראשי השבטים, הוא שהם רצו תיכף ומיד לעבור למצב של לעתיד לבוא בלי לעבור את התקופה הנדרשת של זריעת האדמה, וחשבו למנוע את הכניסה לארץ, כדי להישאר במיני-גאולה שהייתה במדבר.
ללא צורך בהתעסקות בעולם הזה הגשמי, להתספק במזון רוחני, על המן היו מברכים המוציא לחם מן השמים.
סליחה הרבי הוא לא ה'!מני-הינדי היפה
תפסיקו אם הקטע הזה, זה לא יכול להיותhaim770
ב"ה
לפני שירת הים כתובף "ויאמינו בה' ובמשה עבדו", כך שזה שני דברים נפרדים.
ויש שמוסיפים ש"ויאמינו בה' ובמשה עבדו" נאמר בסדר עולה.
פרוש נפלא ששמעתי על ויאמינו בה' שמסביר את הכלחדשבחבד
את זה שמעתי , ונסחפתי אחרי זה. אם אנחנו צריכים להבין מלה או פסוק בתנ"ך תמיד כדאי להיסתכל על הכל .
אז הכל זה :
ויושע ה' את ישראל ביום ההוא מיד מצרים .
וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים
וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים
וייראו העם את ה'
ויאמינו בה' ובמשה עבדו
ואם ניסתכל בפנימיות של כל פסוק זה אומר:
ויושע ה' את ישראל ביום ההוא מיד מצרים . ( ה' לבדו בלי אף אחד ביחד איתו)
וירא ישראל את מצרים מת על שפת הים (ישראל רק ראו ואיש מישראל לא השתתף )
וירא ישראל את היד הגדולה אשר עשה ה' במצרים ( ה' לבדו בלי אף אחד ביחד איתו)
וייראו העם את ה' ( ה' לבדו בלי אף אחד ביחד איתו)
ויאמינו בה' ובמשה עבדו .( אונקלוס: והימינו במימרא דיי ובנביאות משה עבדיה:
נתנו את מלוא האמון בה' ובנביאות של משה עבד ה' ).
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
לא זה ולא זהתות"ח!
הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.
אממתמימלה..?
אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...
אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?
נכון, את צודקתתות"ח!
חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.
נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.
תודהתמימלה..?
בשמחהתות"ח!
אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)
איפשהו באמצעפונקציה
יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)
שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.
אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.
באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.
רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה
לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.
אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.
התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.
לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).
ממ מענייןתמימלה..?אחרונה
תודה
מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda
היי,
במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.
תודה!
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע
שלום וברכה,
מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.
מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.
ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il
תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai
תקציר:
האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -
"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.
דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇
לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.
https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267
מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".
הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.
נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.
נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.
הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.
אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו
"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".
מבקשת עזרה במזוןiskabelka1
שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .
עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .
כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !
לילד אין אבא - לכן אין מזונות . נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏
תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai
המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.
75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.
כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.
מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.
אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.
אולי יש פה מסר מן השמים:
וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).
לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.
כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.
סימוכין:
הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."
האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד
שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.
זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).
והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:
"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".
זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה
ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.
אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.
מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.
מחפש ספר בנרותיונה ב
אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב
גם יד שניה
מישהו יודע היכן ניתן להשיג?
