שאלה דחופה.ניצוץ חן

מדוע בסוכות אנו לוקחים את ארבעת המינים, הרי כל השנה אנו מתפללים "וכל המינים כרגע יאבדו" אז מה קרה פתאום בסוכות?, 

  וחוץ מזה מה קרה שבכל השנה אנחנו חיים בזוגות  - שני מינים, ואילו כעת אנו מתאגדים לארבע מינים?, ואיך שלוש נשים תמר הדס וערבה, לאיש אחד, אחרי חרם דרבינו גרשום,   ???? (אולי זה אתרוג תימני - רעיון!*).  

ומה עם שיבת המינים המפורסמים מט"ו בשבט, לאן הם נעלמו ולא שבים??

 

אולי הכוונה למינים שגודלים מעץ חביתות ואולי:חגי עקיבא
אתרוג ותמר הם ההורים והדס וערבה הם הבנות שלהם
ותשובה לשאלה אחרת היא ששיבת המינים היא רק בט"ו בשבט כי כאשר אומרים וכל המינים כרגע יאובדו הם בורחים
מצא מין את מינואלעד
אענה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון
1 אנו מתפללים "וכל המינים כרגע יאבדו" כדי ששנה הבאה נזכה לברך על מינים חדשים, ולא נצטרך להכנס לספיקות של לולב ישן ומיובש וכד', מה גם שאין להם כמעט ריח אחרי שנה במשמרת.
2 א. חג סוכות חג משפחתי. כל המשפחה מצטופפת בדירת חדר, ומצטמצמת בחלק הכי יבש שלו, וכך עולה הגיבוש בתוך המשפחה. על כן מתרחבים אנו ל4 שזה יותר מסתם בני זוג.
ב. בסוכות אנו מתפשטים לעבר החוץ. יוצאים ממחנק הבית ומתפרסים במרחב הפתוח בינות לעצים ובתוך השדה הפתוח. דעתנו מתרחבת וכך גם מינינו.
3 אכן אנו הולכים לפי הדעה שהאתרוג המוזכר בתלמוד הינו האתרוג התימני, וכך מתיישבת שאלתך על מכונה.
4 שבעת המינים בהקשר של ט"ו בשבט לא גודלים בעונה זו כלל, ועל כן אין להם זכר.
אינם מינים כל ועיקר...הרב אמזלג
ראיתי שאלותיך, וכן ראיתי לנכון להשיב עליהן.
אענה על ראשון-ראשון ועל אחרון-אחרון.
בקשר לשאלתך בעניין ברכת המינים. הלא תמה אני על שאלתך ועל גודל שאלתך?! והלא בהדיא כתיבא מילתא, "...מהרה תעקר ותשבר ותמגר", וכן נאמר- בגמ', דסריס פסול, וכיוון דנסתרסו(נתעקרו) המינים, אבד כל צלמם, וליכא בהם בעיה כל ועיקר.
ותשובה זאת ג"כ תתרצא לאידך קושיא , דהרי אינם גברים כלל, וליכא לשאול, מדוע חד גברא לתלתא נשי, הרי אינו גבר כל עיקר?!

וג"כ הך תירוצא מיתרצא לקושיא שלישית! נעלמו עקבותיהם הגבריות, ונשארו בכלל נשי. בברכה, הרב יוסי אמזלג ראש ישיבת אור טובע, מנהל פורום ישיבות תיכוניות ורב הפורום במיל.
נסיון לתשובה.ניצוץ חן
תודה רבה על התשובות המחכימות - אנסה גם אני ליישב את השאלה.
"וכל המינים כרגע יאבדו" משום שחג הסוכות כולו חולף ברגע, וזה משום שיושבים כל הזמן על סיכות, כמו שכתוב "בסיכות תשבו שבעת ימים", אולם זה עצמו מעורר תמיהה - למה ביום טוב כל כך חשוב ובסוכה כל כך מפוארת יושבים על סיכות? מה המתח הגדול אנחנו לא בסרט, הרי כבר אנחנו אחרי הסרט "ימי תשובה":, אז למה אי אפשר קצת להרגע?
אסור להשתתף בבחירות הטמאות!!סבא גפטו
"שטן מה הוא אומר? זרוק פתק לקלפי וד' שנים אתה שלי".
"אסור להשתתף בבחירות לכנסת המינים"

נזכרתי בכרזות הנ"ל. כרזות של נטו"ק מלפני מס' שנים בעיה"ק ירושלם.
אענה על ראשון ראשון ועל שלישי שניסמיילי דוס
א. לכן לא אומרים ברכת המינים בסוכות, שלא יתיבשו ג. תמר זה בכלל איש,או הדס
צר לי אך בסוכות כן אומרים ברכת המיניםחגי עקיבא
אך אולי הכוונה רק ליום טוב ראשון שרק בו המצווה דאוריתא ,ואמת הוא שאין אומרים ברכת המינים ביום-טוב
ועוד הכוונה לאשכנזים שאין אומרים לעולם "המינים"
האשכנזים כן אומרים. לא יודע מה איתךאלעד
היתכוונתי אשכנזחגי עקיבאאחרונה
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך