בסדר, אז אני חרדי, חשוך, קיצוניאאלעד

או כל דבר אחר שתרצו.

 

אבל מישהו מוכן למה אני צריך להראות לילדים שלי [בעז"ה] את סרטי הילדים המפורסמים?

אני מדבר על סרטים כמו מלך האריות וכדו' שאנשים אומרים שאין בהם כלל בעיה..

 

ולהסבר השאלה:

נניח ואחד מכם מכין סרט. בתוך הסרט, במודע או שלא במודע, הוא מכניס מוטיבים מהחיים שלו. גם אם הוא ממש לא רוצה בזה..

[מי שמכיר את הניסוי עם הפרסומת של קוקה קולה. בלי שאף אחד ראה, וזה השפיע בתת מודע]

יופי. עכשיו -כשיוצר סרט, גוי, שסיכוי טוב שכל החיים שלו לא בדיוק מתנהלים לפי דרכינו, חיי המשפחה המידות וכו'  - למה שאני אכניס אותו לבית שלי, לילדים הקטנים שלי שבקושי מבינים בן רע לטוב?

 

אז נכון, כשאין אופציה אחרת, אני לוקח את הטובה ביותר, אבל סרטים זה ממש לא חובה! ממש לא!

 

אשמח לדיון בלי רעש מיותר ודיבור תוקפני מדי..

 

 

חכמה בגויים תאמין.הסטלן הקטן
לא הבנתי את הקשר..אאלעד

תבדוק את ההקשר של המשפט הזה. תגלה בדיוק מתי חכמה בגויים תאמין. למי ומה בדיוק [לילדים? לא!!]

 

התכוונתי לזה.הסטלן הקטן

שיכול להיות שיש פה סרטים איכותיים מבחינה מקצועית והמסר שלהם לא שלילי ואולי אפ' חיובי.

אז לא צריך לפסול אותם רק בגלל שהם לא נעשו ע"י רבנים גדולים.

ואםאאלעד

נניח, בן אדם אנס [במחילה] יכין סרט, ואתה תראה אותו ולא תרגיש בבעיה, אתה תראה אותו לילדיך בלי שום פקפוק?

אני לא אראה אותו.הסטלן הקטן
אבל אם הוא אנס זה לא משנה אם הוא גוי או יהודי.
אין הכי נמי!!!אאלעד

גם יהודי פרוץ שמכין סרט - יש בזה בעיה..

אז אנחנו מסכימים?הסטלן הקטן
אם אתה סובראאלעד

שיש בעיה להראות לילד סרט של אדם, יהודי או גוי, שפרוץ בדבר מסויים[לפי הגדרה שלך], אנחנו מסכימים

חוכמה זה אומר מדעים ודברי שכלתניים - לא סרטיםה' מלכנו
ליצור סרט זו חכמה ..אם לא אומנות.בחורצ'יק
אני חושב שהכוונה הייתה לחכמה במאמר חז''ל הנ"ל.לך דומיה תהילה
חוכמה זה לא.ה' מלכנו

 בהקשר של חוכמה בגויים תאמין

 

ראיתי את התגובה של הסטלן הקטן אז הגבתי אליהה' מלכנו
משהוא אמר שצריך להראות?אני כמעט לא מכירה...אולפניסטית 1
ישלי הר של דברים להגיב... לא עכשיו... בע"ה מתישועץ על מים

אבל במידה מסוימת, אני מסכימה איתך... אבל לא בדיוק מתישו אפרט.

אני איתךבלחית ממש
בעז״ה הילדים שלי יראו רק ערוץ מאיר
שלי גם ואולי גם סרטים תמימים כאלה כמו מלך האריות..אני! =]
בוודאי שזה עדיף בהרבה..אבל לא בטוחבחורצ'יק

שאפשר ליפסול את האחרים.

צודק.אבל אני לא רואה בעיה במלך האריותחג'דומט

 

 

אני לגמרי מסכימה איתך!!!וחגדומט-במלך האריות יש>>&במבה!!!

מוטיב של כח.והחזק שורד!!(זה לא אומר שלא ראיתי.ראיתי,אבל לא חייתי על זה ואני לא רוצה שזה יהיה הסרט ילדות של הילדים שלי!!)..צוחק יצא קצת לא מובן אבל לא נורא...

 

שב"ש..

במלך האריות (הראשון!) ספציפית אין בעיהמשה

השני שמאלני מדי.

 

הבעיה העיקרית היא שצריך להכיר את סיפורי הבסיס של התרבות המערבית למינהם (האחים גרים למשל, ולא רק), אבל לא בטוח שבגיל שנתיים.

ככה"נ נכון יותר ללמד אותם לבגרות ובכך להרוויח פעמיים: גם שילמדו דברים שנחוצים להבנת התרבות הזו, וגם שישנאו אותם, במקום לשנוא את ש"י עגנון.

השני שמאלני רצח...!!חג'דומט
חח... לא חשבתי עלזה ככה אבל כשחושבים עלזה... נכון!אני! =]
למה צריך להכיר?מחפש את האור..

(חוץ מזה שתסתכל מה אלעד כתב, הוא דיבר על זה שאולי יוצר מכניס בתת מודע מסרים מהחיים שלו, למעשה הסרט נבנה על פי השפעות גויות - ככה שלא משנה אם אתה רואה בעיה או לא, ייתכן שהיא קיימת...).

 

אבל למה באמת לפי מה שאתה אומר, קריטי כ"כ להכיר את סיפורי הבסיס של התרבות המערבית?

ואם אני לא מכיר אני אצליח פחות בחיים?

אני שואל ברצינות...מאיפה אתה מביא את התפיסה שזה "חובה" להכיר את זה...?

למה אתם מתכוונים כשאתם אומריםנענע בחסה

השפעות של גויים???  מה כבר יכול להיות כ"כ לא טוב בגויים?

.....-]סבתא רוחלה

צודק... יש כ"כ הרבה דברים בסרטים האלו שהם סמויים  שמשפיעים על הנפש גם אם אנחנו לא רוצים,אנחנו פשוט לא יודעים. קוראים לזה תת מודע...

 

ואשרייך, הולכים יד ביד עם הקב"ה ולא צריך להצדק  אנחנו לא צריכים להוריד מהרמה (הרוחנית)שלנו בשביל להיות כמו כולם,זה לא חסך לא לראות,אלא זה חוסך אשליות מיותרות.

 

כול אחד יעשה מה שנראה לו... ב"הצלחה ושנזכה להתעלות  בעבודת ה'!!!

 

בעז"ה שנזכה לראות רק דברים טובים לנפש ושעושים טוב!!

 

הרבה שמחה ושבת שלום....

 

נ..ב-שיגדיו מה שיגידו צריך ללכת עם האמת שלנו ולא לפחד מהחברה.. אנחנו לא פה בשביל לרצות את האחרים כי זה לא יגמר.

ידוע שבסרטי דסני יש הרבה מסרים סמוייםיוני

אבל בא נתחיל בזה שאני מכיר כאלה שלא אוכלים בשר רק בגלל שאולי זה אמא של במבי.. 

שרואים דמויות של חיות עם רגשות ומחשבות זה יכול לפגוע בסדרי עולם של הילד והוא לא יבין מה ההבדל בין לשחוט בהמה לאדם.. 

אני חושבת שכל מקרה לגופו.*בננית*

יש סרטים שאני ממש לא ארצה להראות לילדים שלי.

אני אישית לא גדלתי על סרטים מצויירים. יש לי חור בהשכלה. אבל זה לא ממש מזיז לי.

 

יש סרטים מסויימים (תמימים) שלא תהיה לי בעייה להראות.

אבל נראה לי שכיפה אדומה, סינדרלה וכל אלה זה לא משהו מדהים.. /:

 

לא יודעת.. לא ממש החלטתי.

מה שבטוח - יש דברים שחד משמעית אני לא ארצה להראות להם.

 

בכל אופן יש משהו במה שאתה אומר. אפילו הרבה.

 

~ערוץ מאיר שליטעע~

~וגם בגן של דודו~

חושף שינייםמוציא לשון

לכו תדעו איזה סרטים יהיו עד אז וכמה שליטה בכללי, ללולית10

לא אישי לאף אחד, אבל עד כמה להורים תהיה שליטה בדור הזה על הילדים...:- \

יש לי זמן? נקווה...עץ על מים

מצד אחד, וואלה, העם איתך משנקרא.. גם אני לא רוצה שזה מה שהילדים שלי יראו.. 

מה גם שאני בעד לשפר את מה שיש לנו בעם שלנו ולא לקחת מעמים אחרים! אנחנו עם שיכול ליצור המון בפני עצמנו... 

[וכן יכולים ליצור גם דברים חינוכיים...!]

וכן, יש לך את כל הסיבות בעולם לחשוב מה שאתה חושב וזה הגיוני מאד לדעתי.

 

חוץ מזה שאני בדעה שהייתי מעדיפה שהילדים שלי יהיו עם חברים שלהם ולא מול המסך.

אני רואה ילדים היום שמכורים למסך בגיל 3 וזה עושה לי רע.

אחת הסיבות שבגללן אני מאד מאד רוצה לגור ביישוב, [מעבר לזה שאני שונאת עיר ובלה בלה בלה] אני חושבת שביישוב יש הרבה יותר חיי חברה לילדים מאשר בעיר.

 

 

מצד שני, אי אפשר לצאת באופן גורף נגד הסרטים האלה. מצטערת אבל אני אישית למדתי מהם לחיים.

יש גיל מסוים שבו כן אני חושבת שהסרטים האלה יכולים מאד להועיל. לא בגיל 3... אבל כן בגיל 7 כשהילד כבר קצת מקבל שכל במידה כזאת או אחרת. 

זה לא הכרחי בכלל, אבל זה לא אסור בתכלית האיסור.

 

זה אופציה, ופה זה הבחירה שלך...

 

כן יש רווח גם מהסרטים האלה שאין בסרטים שלנו. לאיודעת להגדיר אותו בדיוק... אבל הוא קיים. אבל כמובן בצורה מבוקרת. [ומסכימה עם הטוענים שמלך האריות 2 לא צריך להראות... אבל 1 הוא ממש טוב לדעתי.]

 

וזו הבחירה שלך, עם אשתך שתהיה בעזרת ה'. מה אתה רוצה להראות לילדים שלך, ובמידה מסוימת יש גם את העניין של לא להכיר את מלך האריות למשל זה סוג של חסך, חסך שאפשר לחיות איתו מעולה, אבל לפעמים החסכים שיש לילדים עושים בעיות בכל מיני דברים... כמה חברים יושבים לראות סרט ומה הבן שלך יעשה? יראה למרות שאתה לא מסכים? לא יראה? הוא  יצא בעיני החברים שלו מאפן כזה... גם זה שיקול. לא מכריע אבל שיקול קיים.

 

אבל שוב אני בכלל חושבת שלשבת כ"כ הרבה זמן מול סרט לילד זה לא טוב... אני לא הייתי רוצה בכלל שככה יהיו ילדי... אבל אם ההתקדמות של הטכנולוגיה היום...חצי חיוך

 

הצלחות!

 

כל מילה.*בננית*

כתבת ממש יפה!! מסכימה.

בתכל'ס את אומרת מה שאני אומרת -

יש בזה נק' נכונה. מצד שני לא כדאי לאסור בצורה חד משמעית.

הקיצר - איזון, אבל כל עוד זה לא עם דברים ממש בעיתיים.

ועדיף לא לראות יותר מדי..

תתחיל להשקיע מעכשיומושיקו

תקליט את עצמך מספר סיפורים ותשים להם תמונות מתאימות בלשב יותר מאוחר אתה יכול לומר לילדים לצייר ציורים מתאימים ולשים במקום התמונות.

 

 

דבר נוסף - יש את הקלטות של האסק ופרחי מיאמי שמרתקים לא פחות מסרטים מצויירים

מישהו אמר שאתה חייב להכניס סרטים הבייתה?מחפש את האור..

אתה ממש לא חייב, ואם זה הבחירה שאתה בוחר מתוך נקודת השקפתך התורנית על ההלכה, אז אשרייך, ובעזרת ה' זה לא יביא שום צרות...

 

כלומר, אז הילד לא ידע לדקלם את מולאן בעל פה, סוו וואט?

 

אז הילד לא יוכל להשלים ציטוט שחבר שלו התחיל מאיזה סרט - סוו וואט?

 

אז הילד לא ידע מי היה סימבה ומי זה סיד העצלן - זה לא מה שידפוק אותו בחיים.

 

במקסימום הוא לא יוכל לשבץ ציטוטים מסרטי ילדים בכתבות שהוא יכן אם יכן, ודברים כאלה.

 

שום דבר לא יקרה.

 

דורות של ילדים חרדים גדלים יפה מאוד בלי לצרוך את כל הרבות הזאת - וזה לא הנקודה שאנחנו חולקים עליהם בה...

 

אשריך  אלעד - הידבק בדרכך, רק זכור לבסס אותה עם הסברים לילדים, עם תרבות אלטרנטיבית לשעות הפנאי (גם לימוד תורה יכול להיכנס...) ועם ביסוס האמונה באופן כללי במשפחה כדי שגם כשיעמדו מול אתגרים לבד, ידעו לבחור, למשל, לא לצפות בסרט בישיבה התיכונית כשכל החבר'ה צופים...

 

שבת שלום!

העיקר שלא תהיה צבוע מול ילדך.פעמיים חי

אם אתה אוסר משהו על ילדך, כגון קריאת ספרים, ראית סרטים, קריאת עיתונים, צפייה בחדשות.

תדע לאסור זאת גם על עצמך. שלא תהיה צביעות שתוביל אח"כ לכפירה, שנאה וכעס ופירוד. כי אם יש משהו שילדים

מרגישים בו הכי טוב זה צביעות.

 

כל אחד יעשה את ההחלטות שלו מה מותר ומה אסור בתוך ביתו כחלק מתפיסתו בהלכה ובהנהגה.

אתה לא חייב, אבל לא מצאתי מסרים סמויים.לך דומיה תהילה

כן, ראיתי כל מיני קונספירציות שהרקעים והדמויות לכאורה

יוצרים מילים ומסרים סמויים, אבל עם קצת דמיון אפשר למצוא

כל דבר. גם בדברים התמימים ביותר. 

 

 

אז אתה לא חייב, אבל אני לוקח בערבון מוגבל את הטענות על

החדרת מסרים.

חוכמה זה דברים שכלתנים נטו כגוןפודינג111

המצאות טכנולוגיות וכד'

דווקא מלך האריות ... ?לטובה

לפני שנים ראיתי את הסרט הזה עם ילדה בת  שנתיים אני חושבת שהפסקתי אותו באמצע. 

ראיתי שהיא מפחדת ואני גם אכשהו התחלתי לפחד מהצבועים בעיקר ומהדוד

(ממש היה מוזר- התחלתי לראות את זה אולי כאילו דרכה).

בקיצור מאז אני חושבת שאת הסרט הזה לא צריך להראות לילדים (גם יותר גדולים).

 

ואם כבר מידות וכו' - יש בו הרבה אלימות, אי כבוד במשפחה ואף רצח!! 

 

ילדים מבינים יותר משחושבים. 

בכל אופן משהו נכנס. 

 

שבת-שלום! 

יש לי משהו לחדש לךאריק מהדרום
הניסוי המפורסם עם קוקה קולה והתת מודע מעולם לא אושר ןמעולם לא נוסה על אף אחד.
איזה ניסוי?לך דומיה תהילה

(נראה לי שאני יודע, אבל לא בטוח... בקשר למוזיקת רקע בפרסומות?)

אז לא.לך דומיה תהילה

(למרות שגם עליו שמעתי).

 

אבל אם כבר הזכרתי את הנושא:

הייתה טענה דומה בתקופה שאחרי המונדיאל האחרון. לכבוד המאורע יצא שיר

מסוים. על-פי הטענה, קוקה-קולה ידעה את הלחן כמה שנים לפני שהוא יצא רשמית

ואחת הפרסומות שלה הסתיימה בצלילים הראשונים של המנגינה. כך שבזמן

שהמאזין ישמע את השיר הוא יקשר אותו לקוקה-קולה ויעודד אותו לרכוש את

המוצר.

 

לא יודע אם זה הוכח או נכון.

אכן גם אני שמעתי מאנשי מיקצועלשם שבו ואחלמה
שמעולם לא נערך ניסוי כזה...
אתה יודע..אאלעד

סתם לחיים - בשביל להגיד "לא נוסה על אף אחד" אתה צריך מידע כמעט אין סופי..

 

בסדר, הבאתי דוגמא. ברור שיש השפעה תת הכרתית מדברים שרואים.

מסכים! (גם להגדרות בכותרת )מרדכי
בס"ד

במיוחד בימינו שלא חסר תחליפים (החל מבגן של דוד וטלדודס לגיל הרך וכלה במאיר לילדים ליותר מבוגרים) ולאט לאט זה מתפתח שיהיה תוכן מתאים גם לנוער (עד שבעז"ה הילדים שלנו יגיעו לגיל הזה)
הכל תלוי באיזה צורה מסתכלים על הסרט.הנסיך הקטן.

אני אישית רואה הרבה מסרים שמועברים בסרטים המצוירים

מלך האריות?! זה גאונות וחינוכי אש.פלספנית
צודק. אבל לא צריך להיות קיצוניים.אביה!!!

סרטים שיש בהם בעיה לא צריך לראות.

לדוגמא- טום וג'רי בכללי זה סרט סבבה לגמרי, מצויר, מצחיק והכל אבל כמו שאמרת יש בזה מסרים לא חינוכים בכלל!

טום כל הזמן מרביץ לג'רי ,ולמרות שהכל בצחוק וזה הקטע של הסרט דבר כזה אני לא יראה לילדים שלי.

אבל מלך האריות-מה רע?

זה לא הסרט הכי חינוכי בעולם, אבל גם לא צריך להגזים, וכל דבר שאנחנו עושים או רואים צריכים להיות עם מסרים חינוכים וטובים.

לא חרדית לא חשוכה ולא מראהסהרה

מלך האריות פסול אצלי אך ורק בגלל האח הקנאי שרוצח את אחיו המלך. בשבילי זה מספיק. רב הדיסני מלאים בבנות בלבוש מינימלי ומעלים על נס אהבה בסגנון של גויים. אני לא מרשה לילדים שלי לראות ואם הם רואים אצל שכנים אני לא מרשה להם לראות אצל השכנים האלה סרט יותר. יש מספיק ילדודס, מכון מאיר וכד'. לא צריך להשתגע על כל הקטע הזה. יתירה מכך, ברגע שילדים נחשפים לדיסני ודומיהם הם ברמה מקצועית כל כך גבוהה שמשהו דתי ומוסרי כבר לא נחשב מעניין. אז גם הראית להם זבל וגם מנעת מהם לראות טוב. 

לא בדיוק התפקיד של הורים לדעתי...

מ"א1 זה סרט מצוייןמשה

סקאר זה בדיוק שמעון פרס, רצח את אחיו והשתלט על השלטון בסיוע האוייב.

 

(אבל לא בטוח שזה מתאים לילדים קטנים ממש)

אשריך כל עוד אתה יכול לתת לילדים רק קדושה ושמירה.דכ

אחר כך הם גודלים ונחשפים מחברים לרוב ממילא. אז בנתיים יש להם בסיס טהור. ולך יש מה להתחנן להמשך סיעתא דשמיא בבחינת פיתחו לי פתח. מאמא מנוסה שכבר ילדיה בגיל עשרה ולואי ומלך האריות היה רק הנסיון שלנו...

אגב אני אל יודעת למה דווקא להתעסק בילדים~מישי~

לענ"ד סרטים לא בעייתיים בגיל ההתבגרות זה הרבה הרבה יותר גרוע. ראיתי כל מיני סרטי דיסני ביניהם גם מלך האריות הראשון והייתי ממש תמימה (זה דבר טוב כמובן) עד גיל מאוד מאוחר. למעשה עד הגיל שבו התחלתי להיחשף לצערי לדברים פחות טובים. (אפשר להגיד ממש בתחילת גיל ההתבגרות שלי.. אולי כיתה ז') אז נכון אח"כ הפסקתי כשעמדתי יותר על דעתי והבנתי שזה לא טוב. אבל להרבה ממנו יש שלב כלשהו בהתבגרות שבו הם רק חושבים שכולם טפשים \ מורדים בהורים\ פשוט לא מבינים את השמירה הקפדנית על מצוות ווד לא מפתחים בעצמם את האישיות שלהם (שכולל גם פיתוח מוסר, הבנת חשיבות של דברים וכו') ואז צריך תצשומת לב מיוחדת של ההורים כי מה שרואיםן בגיל הזה באמת משפםיע כי מצד אחד אתה בוגר יותר ומבין יותר מה זה אומר, עלול להתחבר לזה רגשית ולקבל מזה בניגוד לילד קטן שפשוט לא חושב על הדברים האלה והם לא נמצאים אצלו בכלל כי אין לו את המושגים האלה בכלל ומצד שני זה גיל שבו אני לא רוצה להודות שטעית ומזלזל באחרים (בהורים, במחנכים וכו') ולכן אתה תשאב לטומאה עוד יותר..באמת מה שהכי מסוכן זה לא סרטי הילדים שבד"כ מסרים בגיל הזה לא עוברים בתת מודע, אני גם קראתי ספרים שהיה בה אהבה לא 100 אחוז צנועה בתור ילדה קטנה והחלק הזה פשוט דילג עלי לא זכרתי כלום עד שניסיתי לקרוא שוב כשהייתי גדולה והבנתי שזה פשוט לא לענין בקיצור הרבה יותר חשוב שתשימו לב מה הילדים שלכם מכיתה ו לפחות עד כיתה ט' ואם הם לא מספיק חזקים בתחום זה אזאפילו עד כיתה יב- רואים. לזה יש השפעה קשה מאוד.

מממ... אני חייבת לציין שיש גם נוער שרואה סרטיםענבל
בס"ד

שאני מניחה שתגדירי כבעיתיים והוא נוער מאוד איכותי, ערכי ומוסרי...
אני לא רואה סתירה בין השניים.
ועוד לא קם האדם שאמר שאני לא מוסרית, ערכית או יחסית מעוצבת אישיותית או דתית...

זה סתם לגבי משפט מסוים שם שאני לא זוכרת לצטט אותו.

אגב, מישי, בחייאת, תתפנקי על האנטרים
אפשר להתדרדר מהר מאד מצריכת תוכןשואף לאור

מעבר לכך,השאלה היא לא לגבי האם הם איכותיים מהרבה בחינות או לא,ההתמקדות היא מבחינת כך שהתוכן הזה לא מתאים להם ופוגע,אם הם איכותיים אז אדרבא הסתירה חזיתית יותר.

אז רק כדי לחזק אותך...שושנה!

אצלנו בבית לא רואים את כל הסרטים של דיסני, (גם מלך האריות )

קופיקו וכאלה...

יש ערוץ מאיר לילדים,

יש ילדודס

יש 17 סרטים "בגן של דודו",

יש "מלכהלי",

יש "מנוחה פוקס" (-קצת תת רמה...)

ועוד...

ובאמת באמת - שזה לא היה חסר לנו!!

 

אני אישית לא בטוחה שהגן של דוד וערוץ מאיר~מישי~

הם טובים מבחינת החינוך שלהם.. כלומר הם דוסים ונקיים אבל מאוד שטחיים ואני לא רוצה שכך הילדים שלי התחנכו למצוות- בצורה זו.

ערוץ מאיר זה ממש לא שטחי!!!אביה!!!


לא מכירה את הכל- אסי וטוביה כן.~מישי~
יש שם דברים שטחיים ויש כאלה שממש לא!!שושנה!

אני לא יודעת מה איתך, אבל אני מכירה את כ---ל הסרטים של הגן של דודו,

 והרבה מהתוכניות של ערוץ מאיר לילדים (לא רק אסי וטוביה!! יש שם עוד המון לילדים!)

ורובם מאוד מחנכים ומלמדים אבל בדרך כייפית!

מה רצית?

שישמעו סיפורי תורה כל היום??

 

ועוד משו-

כל הסרטים שאת רואה - אין בהם שום דבר שטחי???

אני מדברת על מה שאני ראיתי~מישי~

עם נכדודים, אחים וכל מיני הזדמנויות שנקלעתי לזה (לא ממש מבחירתי.. אבל זה היה הדבר הכי טוב לעשות ורציתי באמת לבחון את התכוניות אם יש לי הזדמנות). מכל זה יצא שראיתי המון (!!!) תוכניות של הגן של דודו (בעצם הגן של דודו נראה יל ראיתי גם כשהייתי קטנה אבל לא בבית שלי או כמעט לא. אולי היתה לנו תוכנית אחת או שתיים) וכמה של אסי וטוביה ואולי עוד אחת מערוץ מאיר לא אסי וטוביה , נראה לי.

 

לגבי השאלה השניה- אני משתדלת שהסרטים שאני רואה לא יהיו בטחיים. לפעמים הם כן. אני גם לא ראוה הרבה סרטים למרות שאני צריכ לראות פחות. רק במצבים שאני באמת מפורקת וזה עוזר לי לקום ואז לפעמים זה מקום של סרט מצחיק כמובן לא גס ח"ו אבל גם לא מאוד עמוק- שיעודד ויאפשר להמשיך הלאה.

 

אני חושבת שגם בגיל קטן אפשר להשמיע סיפורי תורה ברמה שלהם אבל ברור שצריך גם דברים כיפיים כי כך זה בגיל צעיר, ובלי זה יצא רק רע..

 

אבל כן אני חושבת שזה יותר גרוע לתת סרט על היהדות שהוא שטחי מסתם סרט שטחי ועוד יותר סרט על יהדות שהוא לא מדויק ולא מציג אותה נכון. כן זה נראה לי מאוד מאוד בעייתי הרבה יותר מהרבה דברים אחרים, כן גם מלהראות לילד סרט של גוי, כי אני רוצה שהוא יתחנך ליהדות בצורה נכונה ולא שטחית ושלא יציגו לו את היהדות בדרך שטחית או לא מדויקת-. לא יודעת למה דווקא ראיתי את זה באסי וטוביה ובגן של דודו ואני גם לא מספיק זוכרת בשביל להגיד לך מה בדיוק כמה ולמה אבל אני מניחה שאני פשוט אבדוק לפני שאני אקנה. אני לא אפסול לפני שאני אבדוק כי אולי זה כן טוב.

בסופו של דבה אני רוצה לחנך בצורה מוסימת ויכול להיות שמשהו כביכול מחנך ומלמד בצורה כיפית לתורה אבל מבחינתי הוא לא מחנך ולא מלמד נכון והוא יוצר רושם מוטעה שכולנו יודעים שקשה מאוד לתקן. עד היום קשה לי בדברים מסוימים לחשוב בעצמי כי תקוע לי מה שאני זוכרת מגיל צעיר. וזה מזיק. לדוג' שהגננות בגן מספרות שהכותל הוא מבית המקדש ושבית המקדש ירד משמיים (לא רוצה להכנס לדיון הזה.. אבל יש מצווה לבנות בית מקדש כך שלהגיד שאנו לא צריכים לבנות בית מקדש זה בעיה. במיוחד שזה לא כתוב במפורש באף נביא.). סופו של דבר לא אראה לילדי סרטים שמבחינתי לא מציגים בצורה מספיק מדויקת בשבילי את התורה. ואם תשאלו למה תורה בצורה לא מדויקת נכנסת ללב של הילדים וסרטים של גויים לא- זה פשוט כי דברים של צניעות וכד', ושל ערכים אחרים פסולים (כגדון כל מיני ערכים של הנצרות) הילד לא תופס בגיל הזה אבל כשאתה מסביר לו דברים על התורה בצורה פשוטה וגם בערוץ מאיר ודומיו זה דברים שמיועדיעם לכך שילדים יכולים לתפוס ולא דברים שמבינים רק בגיל מבוגר (כמו כמה מהערכים המסולפים של הנצרות, כמו עניני צניעות למיניהם ועוד) ולכן זה מזיק.

בקיצור, מאוד חשוב לי לחנך בצורה שנראית לי מתאימה ולהראות את התורה בצורה שנראית לי מדויקת. זה נראה לי קריטי מאוד. במיוחד בגיל הזה שזוכרים כל דבר שאסי וטוביה אמרו ושהגננת אמרה וידוע שלהורים מאוד קשה לשנות את זה כי הגננת והסרטים הם נתפסים אצל הילד כבלתי מעורערים. (תשאלו את ההורים שלכם כמה הם ניסו להסביר לכם על משהו שהגננת אמרה שזה לא נכון ולא הקשבתם להם..)

אני מסכים איתךשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך ט"ו בתמוז תשע"ג 23:17

 

תוכן זה דבר מורכב.לא רק שבמציאות שלנו גם לסרטי ילדים ישנם אפילו בעיות של צניעות וגסות,אבל גם בסרט כזה שאין בו אלה בעלי חיים ישנם בודאי נורמות שלא שייכות לחברה יהודית,ישנם תפיסות השקפתיות ופילוסופיות שהן חלק בלתי נפרד מההתנהלות של הגיבור וכו'..

 

 

אתן דוגמא,לגיבור במלך האריות (כבר לא זוכר את שמו) ישנה חברה מגיל צעיר,או יותר נכון מישהי שהוא בקשראיתה והוא יתחתן איתה כשיתבגר.

מיצג כזה,לא רק שמחדיר דמיונות שכביכול אך ורק בצורה הזאת צריך לפגוש בבן הזוג ולהתחתן איתו,אלא שיש כאן פגם בכך שתופסים שחברות בין בן לבת צריכה להתחיל בגיל צעיר,כמובן שהאריות האלו לא שומרים נגיעה וכו'.. זה יכול להשמע מצחיק מהצד,הרי מדובר באריות מצויירים.

אולם מי שרוצה לראות אריות הולך לראות סרט טבע,לא סרט עם עלילה.מי שרואה סרט עם עלילה מתייחס לתוכן שמועבר בו,ולצורך העניין האריות האלו הן בני אדם בצורת אריות,שהרי אריות לא מדברים ולא מנהלים שום אורח חיים אינטלקטואלי כמו בסרט.כלומר בסופו של יום מה שקולטים מן הסרט אלו מסרים של השקפה ונורמות בין בני אדם ולא אריות !.

כמובן שניתן להבחין באופן מיידי שהמסרים הם מסרים מערביים אפילו מבלי שירצו להכניסם בכונה,אלא שכך היוצרים המערביים של הסרט חושבים בדרך כלל,וכך הם גם כתבו את העלילה.ולכן המידה שהתוכן טבול בתפיסות מקולקלות היא רבה.אבל יכולים אפילו להיות מסרים שמוכנסים בכונה.

 

שלוםשלום לxxxx

אני לא ראיתי סרטים לא מצוירים עד גיל מאד מכוער ואז שעברתי בית ספר התחלתי להכיר את זה ונסחפתי ואני מרגיש קצת שונה {הרבה} תתיחסו גם לילד ואני יודע שלחרדי זה לא קשור

לשואף לאור~מישי~

בסה"כ אני מסכימה איתך.

 

רק יש לשים לב שבענין צניעות זה אחרת. ילדים בגיל הזה באמת לא תופסים את זה כך וזה לא מזיק כי הם בכלל לא מבינים מה זה חתונה, מה זה קשר של נישואין. כמו שבגן שלי (ושל אחרים) היו מלא זוגות של ילדים שאמרו שכשהם יהיו גדולים הם יתחתנו.. כמו שבת דודות שלי ביקשה מאבא ואמא שלה שיתחתנו כדי שתהיה לה אחות קטנה (תודו מצחיק). בקיצור הם לא מבינים כלום. ולא תופסים כלום. כי התפיסה שלהם את הנישואין, אם אפשר לקרוא לזה כך, שמה שבעצם הם מבינים זה רק שיאמא יולדת תינוק (וגם את זה לא תמיד הם מבינים... יש הרבה אמירות מצחיקות של ילדים לגבי זה שאני לא זוכרת עכשיו..), עוברת עם הגיל. 

 

ברור שקולטים את המסר כבני אדם גם אם מדובר בחיות.. אבל צריך לבדוק איזה ערכים הם ערכים שייתפסו בגיל צעיר ואלו לא..

ואליו הם ערכים שקיימים בילדים קטנים מעצם הבנתם הילדותית את המציאות (וזה לא ממש משנה אם הם בגן נפרד או מעורב כל עוד הם רואים בנות דודות או שכנות או משהו כזה.. אולי ילד שרואה אך ורק את אחיות גדולות שלו זה אחרת.. אינני בטוחה) וחולפים עם הגיל..

 

אולי דווקא כמבוגר לא ראוי לראות מלך האריות..

 

בכל אופן צריך תמיד להיות ביקורתי ולא להגיד מה זה כבר יעשה אך כן גם לחשוב בהגיון מה יכול להשפיע ומה לא.. כלומר לא להגיד בביטחה אני אראה דברים לא צנועים וזה לא ישפיע על חיי אך כן לחשוב בצורה מושכלת מה יחכול להיות בעייתי שאני אראה, איזה השפעות יכולות להיות ואיזה לא.. וכו'.

תגובהשואף לאור

צריך לעשות הפרדה.אולי הם אינם מבינים דברים שיש בהם חוסר צניעות במובנים מסויימים אבל משתרשת תפיסה כבר מגיל קטן על הנושא.

מהיכן בנות חילוניות לדוגמא חושבות שזה לגיטמי וברור שיהיה להן חבר בגיל צעיר ללא קשר לחתונה ? זה לא אוטמטי,וזה לא רק בגלל שאין להן גבולות ברורים בנושא צניעות אז הן נותנות לרגש להוליך אותן ללא הבנה,אלא זה תפיסות מערביות שהן יורשות מהתכנים שהן נחשפו להן.

מה שהתכוונתי הוא שהחשש הוא יותר בגיל בוגר יותר,כמו בגיל ההתבגרות והלאה.אלא שהדברים נצרבו בתודעה שלו כבר כילד.כמובן שכמה הדבר ישפיע עליו תלוי באופי של האדם,וגם מה לימדו אותו כנגד זה בנוגע להלכה ותורה,וכמה תכנים כאלו הוא צרך.

 

ב.הדברים האלו יכולים להצרב בתודעה בתור נורמה, אני לא חושב שזה קשור לחוסר הבשלות שלו לגבי הבנה של מושג של זוגיות,הסכנה היא גם חינוכית וגם מעשית בגיל בוגר יותר.

 

ג.אני מסכים איתך,אבל מנסיוני התוכן שקיים בכלל לא ניתן לברירה,בכל יש בעיות ורובן אפילו בדברים מבוהקים כמו צניעות וגסות,החלק האחר הוא כמו שדיברנו,נורמות שליליות.

כמו כן הביקורתיות לא עוזרת למנוע לחלוטין את ההשפעות של הצפיה כאשר צורכים תוכן כזה באופן קבוע,אני אומר את זה מנסיון וברור לי שאין תרופה אלא לא לצפות בתכנים הללו.הביקורתיות כן יכולה להפחית את ההשפעה ואסור לוותר על זה בכל מקרה,אבל מה שנשאר מצפייה קבוע היא השפעה רבה מספיק גם עם הביקורת ולכן זה לא פיתרון.

 

תשובה~מישי~

בנות חילוניות חושבות שזה לגיטימי כי זה מקובל וכי כך ההורים מחנכים אותם..(וכך היה גם אצל הוריהם) אני חושבת שבנושא זה הכי חשוב מה שמחנכים.. אז תגיד לי אז מה גם זה חשוב.. אז זהו שבגיל הזה יש דברים מסוימים בטלויזיה לא מקושרות ישר לחיים האמיתיים באותו אופן. כמו שהם לא חושבים שהם יכולים לעוף ושמכוניות מדברות..

אני לא יודעת מה ראוי לראות ומה לא ואצטרך לבדוק כל דבר ותכן שאפסול בסופו של דבר את מלך האריות אבל אני עדיין חושבת שדברים מסוימים לא חודרים כי הם נשארים בתפיסת התמימות של הילד ולא משריש לו תפיסות כבר מגיל קטן על הנושא.

שוב אצטרך לבדוק את זה יותר וכמובן לא בכל דבר אפשר לברור ולפעמים עדיף לא לראות בכלל גם אם יש בזה גם ערך אם יש בזה בעיתיות צניעותית.... אבל צריך לבדוק כל דבר.. ולעשות שיקלול של הכל..

בכל מקרה אני חושבת שבגיל ההתבגרות צריך תשומת לב מרובה לענין.. במיוחד בתחילתו.. זה בהנחה שההורים מחנכים טוב אותו בגיל צעיר ושהילד חי יחסית בבועה... כלומר שעד שהוא בכיתה ו' נניח לא עולות שאלות כאלה והוא חי בתודעה של שמירת תורה ומצוות ושיש ערכים טובים וכאלה שלא- בצורה חזקה.

 

תגובהשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך ט"ז בתמוז תשע"ג 16:11

א.הן אכן רוכשות את זה מהסביבה והתוכן שהן צורכות (כאשר לסביבה ולתוכן שהן צורכות ישנה הדדיות רבות) ולא כ"כ מההורים,דבר שנחשב מביך.למעשה רואים שהנוער החילוני עושה דברים שהוריו לא עשו,שעוד בימיהם נחשב לדוגמא לא צנוע גם בשבילם,צורת ההתלבשות לדוגמא היא בדיוק כמו בסרטים וסדרות מהמערב וכו'.. ולא ירושה מן ההורים.

החינוך הוא בהחלט חשוב(ולכן לדעתי הדוגמא של הורים בציבור החילוני פחות שייכת,משום שלצערי הם נכנעים לנוער ומספקים תירוצים לעצמם כמו "כך זה הולך היום") אבל הוא נתקל בסתירה אם ילד צורך תכנים שמורים לו אחרת ושיש להם השפעה פסיכולוגית עד כדי שטיפת מח(מושג שנשמע קצת כבד,אבל הוא קיים בהרבה מקומות),ע"י יצירת אמפתיה לעלילה ולגיבור וקשירה של אנשים ברגש עם העלילה.

לכן גם אם מחנכים ילד באופן מובהק ע"י דיבור מפורש בנושא הוא נתקל בבלבול ברמה כזו או אחרת (ואינני יודע אם מחנכים לזה באופן מובהק ע"י דיבור מפורש,אני מקווה שאת מבינה למה אני מתכוון,יש דברים שפשוט סומכים עליהם(ונראה שגם זה נעשה ללא מודעות) שהילד ילמד מעצם כך שהוא חי במסגרת נפרדת וכו',ולמען האמת אני לא יודע אם זה נכון,נראה שיש הרבה צורך בדיבור מפורש).

 

בהחלט שהמסגרת שהוריו שלחו אותו משפיעה עליו גם כן(אולם מה במקרים שבמסגרת עצמה יש גם בעיות,שחבריו גם צורכים תוכן נכרי כזה ? ),אך גם התוכן שהוא אולי צורך יש השפעה.

 

מה שאני מנסה לומר הוא שחינוך הוא דבר חשוב,אבל הוא לא מספק חסינות.עצם כך שאדם מעוניין להחשף לתוכן מסויים פותח אצלו פתח,זה שונה מאדם לאדם אבל מי לא מושפע מצריכת תוכן באופן קבוע שאינו חיובי כולו ?.

 

כמו כן,מכוניות מדברות,ואנשים עפים אלו בסה"כ תפאורה לעלילה,היחס האינטלקטואלי ובין אישי בין הדמויות הוא תמיד רציני ורציונלי,ולכן אדם יכול להיות מושפע מהנורמה של ההתנהגות שלהם.

אדם מבין מה הבל ודמיון ומה אמיתי,גם ילד(שאולי מלא תקווה שאפשר לעוף,אבל מבין שבסופו של יום זה לא אמיתי,או לפחות לא שכיח,אבל הדיבור בין הדמויות זה לגמרי לא בגדר העל טבעי וזה ברור גם לו לדעתי).והאמת שזה יותר מזה,אנשים אולי מחפשים תפאורה שמוצאת חן בעיניהם אבל מה שעושה את העלילה זה דווקא היחסים בין הדמויות והחלק הרציונלי,ואם כך זה דווקא העיקר.

 

ב.למה את חושבת כך ? ילד לא מושפע מנורמות ? כיצד הוא מתבגר ונהיה חלק מהחברה אם הוא לא יורש את הנורמות שלה ? אם כך בהכרח שילד מושפע מנורמות.יכול להיות שלילד יש ממדי חסינות שאין לנער,אבל הוא לומד כל הזמן,גם הוא יכול להיות מושפע ושדברים יצרבו בתודעה שלו ושגם אם לא יבטא אותם בהווה אולי יבטא אותם כנער וכו'.

 

ג.כוונתי היא דווקא שמתוכן המדיה שקיים,לא ניתן לברור בכלל,אין תכנים שלא טבולים בקלקולים ובעיות.גם לא ניתן לצפות שיהיה אחרת,אורח החיים שלהם שונה משלנו בצורה מהותית,התפיסות והערכיות שלהם רדודים באופן אובייקטיבי,וכל שכן ביחס לחיי תורה.ואם חייהם כך,לא ניתן לצפות שהתוכן שהם יוצרים יהיה שונה.

תגובה~מישי~

בור שילד מושפע מנורמות!!! בסה"כ אני מסכימה כמעט עם כל דבריך. כן לא מספיק חינוך וכן מקבלים ערכי מערב וערכים מהסביבה- אם כי כמדומני בעיקר זה בגלל החברים איתם מתרועעים, וכמובן אם הם רואים סרטים לא צנועים וודאי זה משפיע.. 

פשוט אי לא ממש יודעת להסביר את זה אבל יש נורמות שהוא לא קולט, גם לא בתת מודע.. למה.. כי יש דברים שהוא לא יכול לתפוס בכלל ולכן הם פשוט חולפים ולא נשארים אצלו. כך אני רואה את זה מרשמים בהווה כלפי הצריכה שהיתה לי בעבר..וגם כלפי אנשיםן אחרים שאני מכירה.. ובכלל מהיכרות עם ילדים. זה לא אומר שאין דברים שמשפיעים ושנורמות לא משפיעים עליהם. וודאי שכן!!! אבל כן יש דברים בחולפים ולא נקלטים אצלם אפילו לא בתת מודע (או שהם משנים אותם בשכל על מנת שיתקבלו אצלם בהגיון של ילד כהגיוניים אבל זה לא כ"כ קשור). 

 

לגבי ג. לדעתי יש דברים שאי אפשר לברור בכלל ויש דברים כן. אני מבינה את מה שאתה אומר אבל אני בכל זאת חושבת שזה לא ממש חד משמעי אבל אני מבינה גם למה אתה חושב שכן..

 

אני חושבת שדי מיצינו את הדיון. הבנתי את טענותיך. אני שמחה שאמרת אותן . שאראה את זה גם מצד אחר..

בהמשך לדבריךשואף לאור

אני חושב שילד מושפע מכל דבר,יש יותר ויש פחות,לדעתי לומר שיש דברים שלילדים יש חסינות זה לא נכון,גם אם הם לא מבינים דברים מסויימים כעת,אקטים מסויימים נצרבים בתודעה ויכולים לצוף בגיל מאוחר יותר.לגבי הדוגמא שהבאתי,גם אם לא מבינים בכלל מה זה זוגיות,הצורה שבה זוגיות עובדת ומתפתחת בעלילה עלולה להצרב להם בתודעה כמודל לאיך זוגיות נראית(כאמור המידה של זה משתנה מאדם לאדם) וזה לא קשור לכך שעכשיו הם כלל לא במקום שהם בשלים או חפצים בזוגיות.

 

לגבי ג.יש לי נסיון עבר רב עם התכנים הקיימים,אבל אני לא יכול לראות כיצד ניתן לברור,משום שאין שום מעשה שאפשר לברור איתו.גם אם יש תוכן מסויים שהוא יותר טוב מאחרים הוא עדיין מכיל דברים מקולקלים,ואז כיצד ניתן לברור אותם ?

אם אין תוכן שלם,אני לא חושב שיש פתרון

 

בכל זאת הגבתי לגבי מה שכתבת כי היה לי מה להוסיף,כל טוב

 

בסדר. -~מישי~

ייתכן שאתה צודק. אני צריכה לחשוב על הדברים..

תודה רבה!

תודה לך,בהצלחהשואף לאור
וואלה צודק...געגוע..
תכל'ס עשה כרצונך. גם אני לא חושבתמישהי=)

שמולאן, מלך האריות וכו' סרטים עם תוכן מי יודע מה, אבל הם יחסית נקיים לכל מה שיש היום בחוץ.

או גם שהסרטים האלו חובה. הם לא. 

בהצלחה.

אף אחד לא אמר שחייבים לראות סרטםי.ל.
רוצה לשמוע סוד? ט!הר

לא ראיתי מלך האריות...

 

 

 

 

 

אמא שלי לא הראתה לנו דברים כאלה..אז אל תרגיש עוף מוזר

ראיתי. אבל הוא שאל למה. אמרתי לו שזה לא חובה.מישהי=)


^^כל מילה דניאלה .ד.
אתה לא צריך להראותSlow motion

אני ממש מעריכה הורים, לאו דווקא חרדים, שמגדלים את הילד על סיפורי צדיקים.

בלי קשר, יש בכל האגדות דברים מפחידים והכול, וילד לא צריך להיחשף לאמא חורגת מרושעת ומכשפות בגיל שלוש.

(לא שאני רואה בעיה במלך האריות.)

צודק אבל...נחמד להכיראחרונה

באמת יש בסרטים האלה מסרים:

מריבות אחים שמגיעות לרצח, בריחה מהבעיות, צפייה שמישהו אחר "יעשה לי/יעיר אותי", רחמים על רוצח (דבר נוצרי לחלוטין) וכל דבר כזה.

 

אבל זה קשה.

וזה כולם.

וזה "חור בהשכלה" אם לא ראית.

וזה יחסית בסדר.

 

אשרי מי שלא ראה, אין אפשרות לשים סרטים על משפחה שלווה, רגועה, חייבים משהו מעניין.

וזאת הבעיה.

 

אם זכית לא לראות אשריך, אני לא זכיתי.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך