מתנה - הסבר הלכתי על פי הרמב"ם כיצד הרבי הוא המשיחבן ציון גגולה
חזקת משיחבן ציון גגולה

ב"ה

 

הקדמה:

הביאורים המובאים כאן הוסכמו ע"י גדולי ישראל מכל החוגים

ההסכמות נמצאות בפסק דין שהרבי הוא בחזקת משיח

ע"י גדולי רבני ישראל מחב"ד ושלא מחב"ד

וכן בספר "יחי המלך המשיח" של הרב וולפא שמבאר כיצד

מתקיימים ברבי סימני "בחזקת משיח" ובו הסכמות של גדולי ישראל

מכל החוגים.

 

1.יעמוד מלך מבית דוד לרבי יש שושלת יוחסין עד דוד המלך

השושלת דרך אביו עד לאדמור הזקן שהוא מיוחס עד המרה"ל

מפראג שהוא ידוע ביחוסו לדוד המלך.

עמידתו של הרבי כי מלך מתבטא בצורת הנהגתו את חב"ד

כצבא, וכן כל גינוני מלך אפשריים נשיאותו היא בהנהגת עם ישראל

גם בפן התורני וכן בחיי היום יום, הוא מלך בעצם.

שליטתו מתבטאת גם באופן של הנהגה פוליטית כאשר במקרה

ששלחו שליחים מארה"ב לרוסיה לעסוק בענייני חב"ד

הם קיבלו מארה"ב תעודות שהם שליחים של מדינת 770 ולא אזרחי ארה"ב ובכך מתבטאת גם מלכות פוליטית בזמן הגלות.
 

2. הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה – חידושיו מבטאים גאונות עצומה בכל רבדי התורה וכפי שהם
מתקשרים לדורנו , תורתו נלמדת בכל רחבי עולם התורה ואין אח

וריע לרמתו התורנית, רשימת חידושיו באה לידי ביטוי במאות ספרים

של חידושי תורה.
 

3. ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה- פונה לכל עם ישראל במכתביו , בפועל שולח שלוחים לכל העם בכל מקום בכדור הארץ

שמחזקים יהודים מכל הסוגים להתחזק בענייני יהדות וכן דואגים להם לעזרה בכל מיני עניינים גשמיים עד הצלת חיים.
משפיע על עם ישראל בכל תחומי היהדות כגון : אי נגיעה בזקן אי אכילת חלב עכו"ם ואפילו להדר בכשרות מהודרת, ללכת עם ציציות החוצה ובכך להראות גאון יעקב, החדרת אמונה חזקה בביאת המשיח, ניגוני חב"ד מנוגנים ע"י כל החוגים וגורמים לבני התורה דבקות בהשם, תורת חסידות חב"ד מחזקת באמונה את עם ישראל ובתוכם את לומדי התורה, החדרת ראייה חדשה על היחס לקדמה ובתוכה הטכנולוגיה,החדרת מודעות על חשיבה חיובית גם בפן הרפואי. חיזוק אהבת החינם בן איש לרעהו ועוד ועוד............

 

4.וילחם מלחמות ה'נלחם שלא ימסרו את שטחי ארץ ישראל לערבים,כמו כן נלחם שישנו את החוק מיהו יהודי בכנסת למקורו ההלכתי בשולחן ערוך שהוא שיהודי הוא מי שנולד לאם יהודי או התגייר כהלכה,

מראה את אמיתות התורה מול המדע ומראה כיצד הם משתלבים יחד

בדרך שהמדע מחזק את האמונה באדם.

נלחם נגד ברה"מ לשעבר בשמירת הדת ע"י שלוחים שעושים פעולות בסתר של עשיית ברית מילה חתונות ועוד ליהודים תחת השלטון הקומוניסטי שנלחם באמונה בבורא ומגדיר שהניצחון במלחמה יהיה בנפילת השלטון באופן מוחלט.

נלחם בצרפת כדי להחדיר יהדות במדינה שחרתה על עצמה שחרור מערכי הדת כפי שהיא מתבטאת בשלטון דמוקרטי כלומר ללא מנהיג עליון

בכך מושלם סימני חזקת משיח.

משיח בוודאיבן ציון גגולה

ב"ה

 

הקדמה

הביאורים הבאים באים מתוך שיחותיו של הרבי

הם עדיין לא הוצגו לחכמי ישראל

 

5.אם עשה והצליח – מנצח את ברה"מ ע"י הפלתה

מנצח את צרפת ע"י הקמת ישיבות בה וביסוס היהדות

אצל הקהילה היהודית, הופך את האמנון של שירת המרש

לניגון חסידי מבאר כי העלה אותו לקדושה מאחר שעם ישראל

ניצח את העם הצרפתי

יש לבאר כי מלחמה רוחנית היא מלחמה לכל דבר כפי שאנו מוצאים

בתנ"ך אצל המלך חזקיה הצדיק שנלחם בצבא של סנחריב מלך אשור ע"י לימוד תורה כלומר ע"י פעולות רוחניות וללא צבא רגלי.

תמונות גדולות של רבני ישראל נכנסות לבתי ישראל לאחר שבתחילה

הייתה התנגדות של עולם התורה להכנסות תמונות לבתים מפני

האיסור לא תעשה לך תמונה

כל התחומים בהם כף את עם ישראל מצליחים

ומתקדמים בכך שהספרדים והאשכנזים יותר מתקרבים לקבל לאהוב ולכבד אחד לשני ועד להתחתן אחד עם השני, ההבנה כי אין עוד מלבדו מתחזקת כאמונה יהודית

בסיסית ושמירת המצוות בהידור והאמונה בביאת המשיח לוהטת אצל כל החוגים ועוד ועוד...

תנועת התשובה הולכת וגדלה כאשר כל החוגים עוסקים בה.
 

6.ובנה מקדש במקומו – מבאר בשיחה מוגה שלו שנקראת "בית רבינו שבבל" כי בניית והרחבת בית הכנסת שלו

770 היא קיום התחלתי של ההלכה של בניין בית המקדש השלישי

כיוון שרשום בהלכה שהמשיח בונה מקדש במקומו – הרבי מבאר

שבמקומו ברמז הכוונה היא למקומו בזמן הגלות כלומר ב770.

מבאר מהגמרא שהשכינה נמצאת במקום של נשיא הדור ומגלה על פי מקורות בתלמוד כי בית המקדש השלישי ירד בנוי ומשוכלל מן השמיים ב770[מעניין שעורכי עיתון "הארץ" קלטו את הנקודה הזו בזמנו ופרסמו את הדברים כפשוטם] , וכן שכל התפילות של עם ישראל בכל בתי הכנסת בעולם עולות לשמיים דרך 770, כמו כן אומר ל770 יש שתי גימטריות שקשורות אליה והם: א. פרצת –שממנו מתגלה תורת החסידות בכל העולם והוא המקום שממנו יוצאת אורה של התורה לכל העולם
ב. בית משיח – בכך מרמז שהוא משיח בן דוד כיוון שביתו הוא 770

ועוד הרבי מוסיף ששם מתקיים המדרש שבו רשום שהמשיח עומד על גג בית המקדש ומכריז לעם ישראל: ענווים הגיע זמן גאולתכם.

יש לקרוא את השיחה עם המראי מקומות שהרבי מביא כדי להבין אותה על פי ההלכה.

 

7. וקבץ נדחי ישראל – מבאר שהמשיח תוקע בשופר גדול ומעורר

את עם ישראל להתקרב לאביהם שבשמיים

המשיח עושה זאת במדינות שבהם רע ליהודים[מיצר] בגלל רדיפות ולכן

הם מתרחקים מהדת מתחושה שהבורא לא איתם יחד

או במדינות שבהם טוב ליהודים[עושר] בגשמיות ולכן

הם לא מרגישים צורך באמונה שתעזור להם במשהו בחיים

מהנקודה שבה הם נמצאים הרבי מראה להם כיצד בורא עולם

איתם וכיצד חייהם משתלבים עם היהדות.

בני ישראל מתקבצים מכל רחבי תבל לבית של הרבי ב770

כמו כן הם מתקבצים לבתי חב"ד ברחבי כדור הארץ ובמקומות האלו בני ישראל מתחברים לבורא עולם לתורה ואחד לשני ועוד המשיח

פועל שהם יתקבצו ויעלו לארץ ישראל שהיא תכלית השלימות

של קיבוץ הגלויות.

ובכך מתחילים להתקיים ברבי הסימנים של

 – הרי זה משיח בוודאי

8.ויתקן את כל העולם כולו לעבוד את השם שכם אחד –

כאשר יש לרבי יום הולדת

כבר למעלה מ30 שנה על פי החוק האמריקאי חותם

נשיא ארה"ב על מסמך שבו הוא קורא ליום הזה
"
יום החינוך" ובו לומדים תלמידי ארה"ב את 7 מצוות בני נוח

כפי שרשום בתורת משה

יש להעיר כי הם מציינים זאת כל שנה בתאריך לועזי אחר ותאריך

עברי זהה שהוא יא' ניסן יום הולדתו של הרבי.

כמו כן ארה"ב משפיעה כיום תרבותית על כל האנושות ובכך

גם 7 מצוות בני נוח עוברות לידיעה אצל אומות העולם

כמו כן שליחי חב"ד בקשר ישיר עם מנהיגי אומות העולם ומעבירים

להם את המסר להעביר לאזרחיהם את 7 המצוות וכן החסידים בעצמם מלמדים את האומות.

-בנוסף מחוקק חוק "דקת שתיקה"
בהשארת הרבי שבו עומדים דומיה דקה אחת

תלמידי ארה"ב ובו הם חושבים על בורא עולם

ובכך הרבי מקשר את האומות לתורת משה

כפי שרשום בהלכה ברמב"ם שצווה משה רבינו לכוף את כל באי עולם

ב7 מצוות בני נוח וכן הרבי מחדיר בהם את האמונה בבורא

שהיא המצווה הראשנה מתוך 7 המצוות.

ההלכה עצמה כפי שהיא מובאת ברמב"םבן ציון גגולה

ב"ה

 

מתוך ספר "היד החזקה" בספר "שופטים" ובתוכו הלכות מלכים

בפרק יא הלכה ד:

וזוהי ההלכה: ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק

במצוות כדוד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה,ויכוף כל ישראל

לילך בה ולחזק בדקה וילחם מלחמות ה'

– הרי זה בחזקת שהוא משיח.

אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל

 – הרי זה משיח בוודאי,

ויתקן את העולם כלו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר: כי אז אהפוך

אל העמים שפה ברורה לקרוא כלם בשם ה' ולעבדו שכם אחד.

הבהרה חשובהבן ציון גגולה

ב"ה

 

הסבר כללי:

על פי כללי פסיקת שולחן ערוך בהקדמה

בטור לחלק אורח חיים קובע מרן שאם פוסק משלושת

עמודי ההוראה סובר דיעה מסויימת ואין שאר הפוסקים

חולקים עליו הדיעה שלו היא ההלכה.

במקרה שלנו הפוסק היחיד שעוסק בנושא זיהוי זהותו של משיח בן דוד הוא הרמב"ם.

הספר שבו הרמב"ם רשם את הפסיקה שלו ההלכתית הוא "היד החזקה" שהוא מקבץ של 14 ספרים שמתחברים ליחידה אחת ומקיפים את כל החוקים בכל הנושאים ביהדות.

לגבי משיח בן דוד הרמב"ם פסק את הדרך לזהות אותו

ההלכות לזיהוי רשומות בספר "שופטים" ובתוכו הלכות מלכים

בפרק יא הלכה ד

סרט: דעת חכמי ישראל בנושאבן ציון גגולה
אתר הסברה למעוניינים ללמוד יותר לעומקבן ציון גגולה

ב"ה

 

אתר זה הוא רק בהתחלת הקמתו

בעתיד הוא יהיה משוכלל ומסודר ויספק

תשובות כראוי על כל השאלות בנושא:

http://rbisrael.org/

 

ותגובתי ידועה נפשי תערוג

אם שממש מתעקש, יכול לעיין בדפים הקודמים של הפורום

 

 

אשמח לראות אותה שוב אם תרצה לכתוב אותה כעתבן ציון גגולה
היה על זה ויכוח שלם, דפדף כמה דפים אחורהנפשי תערוג
הבנתי,ראיתי אותם,הבאתי חידושים אשמח אם תתייחסבן ציון גגולה
לדוגמא הידעת שהרבי ביקש שיבנו לו ארמון בכפר חב"ד?בן ציון גגולה

ב"ה

 

אני גר שם כיום והרבי ביקש שיבנו לו בית

שם ליד הבניין ההעתק של 770 ששייך לרבי הקודם.

הנה הסרט שהרבי מבקש זאת החסיד זושא רבקין ז"לבן ציון גגולה

ב"ה

 

הרבי מבקש מחסיד חב"ד שיבנה לו ארמון בכפר חב"ד

הרב של הכפר מאשר וצפו מה קרה בתהליך

 

http://video.chabad.info/newvideo/video.php?id=1288

חיים שלמה
לא נותר לי אלא לצחוק!!!! לבינתיים...
זה שהוא לא יודע להתבטא זה לא אומר שהוא לא צודקמושיקו

נאי לא מכיר הרבה חב'רה כמוהו שחפרו את הנושא ישר והפוך לפני שהשתכנעו..

אולי.אלעד

אבל אי אפשר אפילו להתווכח איתו..

אבל..ארמונות בחול
מה זה משנה בעצם מי זה המשיח?
העיקר שהוא כבר יבוא!!

גם הרבי בעצמו לא התעסק בגילוי מיהו המשיח.. אלא איך מזרזים את ביאתו..
לבן ציון גגולה. בבקשה תן גם משהו שבאמת משכנעחדשבחבד

כך מה שכתבת זה נחמד למי שיודע  בחוש שהרבי משיח.

אבל למה זה לא משכנע את כולם , גם את אלה שעוד לא בחבד?  בגלל שזה לא משכנע. זה הכל לא לפי מה שפשוט ברמב"ם . לשיר מרסלייז זה לא ניצחון על צרפת כמו שלשיר  מנגינה של התקוה זה לא ניצחון עך הציונים והמדינה שלהם.

וככה כל הדברים , זה לא ממש ניצחון במלחמה כפי שכל אחד מבין.

 בבקשה תיתן נימוק שממש ממש ישכע.

הרבי התעסק בזה ועוד איךלאהוב את הרבי

זו טעות נפוצה להגיד שלא,

 

זה כמו להגיד שהרבי הוא לא הרבי של חב"ד- כי כל שנת תש"י הרבי סרב להיות רבי...

 

היתה תקופה שהרבי התנגד באמת- אבל בנ"א בפירוש הרבי לא התנגד,

 

הרבי אומר שצריכים שלושה רבנים שיפסקו שמשיח יבא- ובאמת הגישו לרבי פסק דין שהוא משיח עם חתימה של שלושה רבנים והרבי כתב על שה תשואות חן ונתקבל בברכה,

הרבי התעסק במשך שנים בעניין משיח- ושחבדניקית תגיד כזה משפט- זאת או בורות או טיפשות

 

את יכולה להגיד בא נדבר על זה בשושו בינונו בלי שאפחד ידע אבל להגיד "מה זה משנה מי משיח והרבי לא התעסק עם זה..." זה ממש עיוות המציאות.

 

כי מי שלומד את השחות של נא נב

 

רואה את הוידיואים   מהשנים הנל והמענות קודש- רואה בדיוק מה הרבי אומר ורוצה

 

ליתר הרחבה את יכולה לקרא את הספרים הסגולים שנקראים "בית חיינו"

 

שבת שלום!

הוא העיד על עצמו שהוא המשיח?נפשי תערוג

לא בערך ולא ברמז

חד משמעית, כמו שהוא ידע להיות חד משמעי

 

אם כן,

אפשר לקבל מקור וציטוט?

בזמנו הפניתי אותך לספר "יחי המלך המשיח"לאהוב את הרבי

להבנתי לא עיינת בו....

 

כשתעיין בו תודיע לי...

כוונתך לספר הזה?נפשי תערוג

http://www.shluchimcenter.org/kvatzim/yechi.pdf

 

אם כן,

אפשר להפנות אותי לעמוד ספציפי?

תודה

 

אל תטרח, בכ"מ לא תמצא.אלעד
זה שהוא הסכים שיכתבו עליו את התואר הזה לא מספיק?מושיקו
שאלתי אם הוא אמרנפשי תערוג

זה שהוא הסכים שיכתבו זה משהו אחר

הוא לא אמר במפורשמושיקו

אבל נתן מספיק רמזים ברורים ביותר שמי שלומד אותם מבין מיד מה הכוונה.

 

 

 

הרבי התעסק בגילוי מיהו המשיח??ארמונות בחול

הרבי ביקש לקרב את ביאתו, הוא התמקד באיך להכין את העולם להתגלות שלו.. 

לא כתבתי מה הדעה שלי..אם הוא המשיח הוא לא, רק כתבתי שזאת לא הייתה הגישה שלו להתעסק כל כך מיהו המשיח.

לא ניראלי שהבנת את מה שכתבתי, ואם הבנת אז תסבירי את עצמך שוב..

אם יש לך עוד מקורות שמראים שהוא כן התעסק בזה אז אשמח לראות.

הנושא הזה נטחן עד דק!חיים שלמה
למי שעדיין יש שאלות,כמו שנפשי אמר,שידפדף כמה דפים אחורה בבקשה.
שבוע טוב ומבורך.
להגיד שהרבי לא מתעסק בזהות הגואל זו טעות!!...לאהוב את הרבי

בעשרות ואולי אף יותר שיחות, הרבי אומר: כ"ק מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו המשיח בדורנו וממלא מקומו- מיהו אותו ממלא מקום???

לי כל החיים אמרו שהרבי הוא הממלא מקום של אדמו"ר הריי"ץ.

 

ובאמת הנושא נטחן פה עד דק...

 

נפשי הקישור לא נפתח לי אז אין לי מושג- אבל אין עמוד ספציפי הספר בנוי  לקריאה למי שרוצה לדעת ביסודיות את הנושא, ואתה ציינת זאת.- שאתה רוצה לדעת

 

אלעד גם אותךהפניתי ל מישהו- אין לי מושג מה עשית בנידון... בכולופן מומלץ ביותר מה שאמרתי לך בזמנו

 

בשו"ט

מחקרים מחוץ לחב"ד:האם הרבי אמר על עצמו שהוא המשיח?בן ציון גגולה

ב"ה

 

ב"ה
 
מחקרים שעשו אנשי מחקר מחוץ לחב"ד בשאלה : האם הרבי בשיחותיו אומר שהוא
שליח השם לגאול את עם ישראל - המלך המשיח בלשון ההלכתית?

 

א. רב מהציבור הדתי לאומי -הרב יעקב גוטליב שעשה מחקר
של 8 שנים בנושא על פי הרמב"ם והשיחות של הרבי
והוציא ספר שאומר שהרבי אומר שהוא מלך מהמשיח וכן כך על פי ההלכה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=46303
וכן בכנס בבת ים של גאולה ומשיח ביחד עם ברוך מרזל
וחבר כנסת של האיחוד הלאומי - ביאר את הנושא בהרחבה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47172
ופירט את הדברים בהרחבה בעלון ''מעייני הישועה
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=52302

 

ב. מחקר חדש של תומר פרסיקו
[יש לציין שהתכתבתי עם כותב המאמר לאחר שפרסם אותו והוא לא ידע שהרבי נביא ולכן דברי הרבי הם וודאיים ולא תקווה או אפשרות ולכן מסקנתו של בהתאם]
במגזין ´תכלת - כתב-עת למחשבה ישראלית´ התפרסמה כתבה ארוכה ומקיפה שעסקה באמונת חסידי חב"ד כי הרבי הוא מלך המשיח ? לנוכח סערת הרוחות שמוסיפה לעורר האמונה המשיחית בחב"ד, מתבקשת תשובה לשאלה קריטית אחת: האם סבר הרבי מליובאוויטש עצמו כי הוא אכן המלך המשיח? ? למרות התעקשותו של הזרם המשיחי בחב"ד שהרבי אמנם האמין בכך, הצליחו החוגים המתונים יותר בתנועה לטעת בקרב הציבור הרחב את הרושם שמנהיגם מעולם לא הציג עצמו באופן כזה, או, לכל היותר, ש"לא אישר ולא הכחיש" את הטענות בדבר משיחיותו ? אלא שהרושם הזה אינו עולה בקנה אחד עם המציאות. הראיות החד־משמעיות שאציג להלן מלמדות כי רממ"ש אכן האמין, ואף עודד את חסידיו להאמין, שהוא המשיח העתיד להתגלות קבל עם ועדה ולהביא את הגאולה השלמה אל העולם
וההמשך במקור המצורף :
http://www.techelet.org.il/article.php?id=448
 
ג.מחקר של פרופ' חלמיש ממייסדי כתב-העת המכובד 'דעת, לחקר פילוסופיה יהודית וקבלה' – היו"ל על-ידי אוניברסיטת בר-אילן – ועורכו הראשי כבר למעלה מ-‏30 שנה
 שקובע כי בעל התניא עסק בגאולה והרבי אמר שהוא מלך המשיח
http://www.chabad.info/index


יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

המטאור האקדמי בודק: כמה אחוזים בחב"ד הם משיחיסטים?בן ציון גגולה

ב"ה
 
ד.ראיון מרתק בעיתון 'מקור ראשון' עם המטאור האקדמי
פרופ' דב שוורץ על תנועת חב"ד והמשיחיות:
בין היתר המחקר עונה על שאלות חשובות כגון:
1. כמה אחוזים מהחב"דניקים הם משיחיסטים?
2. האם הרבי היה בצורה כל שהיא ציוני?
ועוד...
קריאה נעימה!
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=65845

תשובה לחדש בחבדבן ציון גגולה

ב"ה

 

בעניין חזקת משיח יש את הספר "יחי המלך המשיח"

ובו הסכמות של גדולי ישראל

ובו יש פירוט הלכתי

לגבי משיח בוודאי

יש את השיחות של הרבי

תאמר לי איזה פרטים אתה מעוניין ללמוד

ואפנה אותך למקורות המדוייקים

נ.בבן ציון גגולה

ב"ה

 

שינוי הניגון הצרפתי והפיכתו הוא כתוספת

נכון שמי שלומד את הרמב"ם לא יקשר

זאת בצדק.

הרבי הוא נביא והוא מגלה לנו שכל המאורעות

האלו הם פעולותיו של המשיח

ועלינו כיהודים להאמין לנביא כפי שמובא בשולחן ערוך

לגבי סימני המשיח הם מבוארים היטב בספר שהפנתי

אותך אליו שם אין צורך באמונה בדברי הרבי כנביא אלא

נתונים הלכתיים אשר מראים כיצד הרבי הוא המשיח

שאלה למחשבה: בקשתו לבנות לו ארמון בארץ משמעותה?בן ציון גגולה
לנפשי תערוג לבקשתך-מקור מדוייק משיחה מוגהת של הרביבן ציון גגולה

ב"ה

 

איפה הרבי אומר שהוא משיח בן דוד?

בשיחת פרשת "משפטים" מתאריך ז"ך שבט, תשנ"ב

[בסעיף ו בשיחה] מתייחס לפסק דין של רבני ישראל שהוא

"בחזקת משיח" ואומר שהוא מסיני כלומר נכון על פי ההלכה

ומוסיף שהוא לא רק "בחזקת משיח" אלא משיח בוודאי – כלומר

משיח בן דוד כלומר שהוא המשיח ולא יבוא משהו אחר במקומו לעולם.

בשיחה עצמה הרבי מגלה שמאורע שקרה בעולם קשור לפסק דין הזה

המאורע שקרה הוא ששתי נשיאי המעצמות הגדולות
רוסיה וארה"ב באו לניו יורק יחד עם נשיאי מדינות
אחרות לחתום על הסכם צמצום כלי נשק אטומי,
הרבי מבאר[סעיף ב] שעצם קיום המאורע הזה מראה על
פעולה של מלך המשיח שפועל על העמים את החזון
הנבואי שרשום שיקרה בגאולה בתנ"ך בנביא ישעיה
פרק ב פסוק ד:"וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם
למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה"
הרבי מבאר שעצם ההחלטה לקיים את המאורע הזה
לא בבירת ארה"ב אלא במדינת ניו- יורק במקום האו"ם
היא כי זוהי המדינה שבה גר נשיא הדור[סעיף ג]
שהוא זה שפועל את הפעולה הזו ע"י
הפצת תורת החסידות משם
שהיא מכינה ומביאה את העולם להתנהג בהתאם
לתהליך הגאולה.
כמו כן הרבי מגלה שבניין האו"ם הוקם בניו יורק כי הוא
גר שם ומתוכו הוא יפעל על העולם את חזון הנביא
שרשום על הכניסה לבניין האו"ם.[הערות 24 ו26]

בנוסף הרבי מגלה שההחלטה לצמצם את כלי הנשק

האטומי באה לראשם של מנהיגי אומות העולם בגלל

פסק הדין של רבני ישראל שהוא המשיח ושבפסק דין

פועל על אומות העולם לשנות את המציאות שהם יפעלו

על פי מה שפסקו רבנים בכך שהם בעקבות הפסק מחליטים

בשכלם לעשות פעולות של הגאולה.[סעיף ו]

בנוסף הרבי מפנה בשיחה לשיחת "בית רבינו שבבל"
[הערה 18
הפנייה שם לשיחה
בספר השיחות ה'תשנ"ב ח"ב עמ' 465 ואילך]

ששם הוא אומר שבית המקדש השלישי יתגלה מן השמיים

תחילה בביתו בניו יורק-ב770 ומשם יעבור להר הבית בירושלים.

כשמחברים את תוכן השיחה ואת המראה מקומות

אליהם הרבי שולח רואים בבירור שהרבי אומר שהוא

משיח בן דוד בצורה חד משמעית

אין צורך ללמוד את כל השיחה (שיחת פרשת "משפטים" נב)

בשביל להבין זאת

מספיק לקרוא את 6 הסעיפים הראשונים שלה.

תודה רבהנפשי תערוג

אפשר בבקשה לצטט את דבריו של הרבי כפי שנאמרו?

יותר טוב מציטוט הנה השיחה המלאה- קריאה נעימהבן ציון גגולה

 ב"ה

 

שיחת "פרשת משפטים" תשנ"ב ז"ך באדר א  - זהותו של משיח בן דוד

 

 

 

 

 

 

כדי להבין שהרבי מגלה את זהותו של משיח בן דוד מספיק לקרוא

את 6 הסעיפים הראשונים של השיחה

וכן את הערה 148 בסוף השיחה

קריאה נעימה!

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=267&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=268&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=269&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=270&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=271&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

 

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=272&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=273&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=274&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=275&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=276&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=277&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=278&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=279&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=280&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=281&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=282&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

 

 

הוא לא מדבר שם על עצמונפשי תערוג

עמ' 271

http://otzar770.com/library/display_page.asp?nPageNumber=271&ilSC=40&nBookId=177&cPartLetter=B

 

צד שמאלי

 

הוא מדבר על הנשיא שיום הילולא שלו בי' שבט

והרי זה האדמו"ר שהיה לפניו

ולא הוא

 

וגם

הוא כותב שהמשיח יגיע בעתיד

משמע, גם האדמו"ר שקדם לו לא היה המשיח

כי הוא נפטר (על זה אין מחלוקת, נכון? כי הרבי בעצמו עלה לקברו) לפני השיחה הזאת

 

אלמוני והרב וולפא עונים ל"עולם קטן"- רבי הוא משיח?משיח עכשיו!
ראיות לכך שהרבי מדבר על עצמובן ציון גגולה

ב"ה

 

דרכו של הרבי בשיחותיו לומר שנשיא הדור שהוא המשיח

הוא הרבי הקודם

אך כאשר קוראים בעיון את השיחות מגלים שהוא מתכוון

גם לעצמו

לדוגמא בסעיף ו בשיחה הרבי מתייחס לפסק דין שעשו

עליו שהוא בחזקת משיח ואומר שהוא מסיני

בפסק דין נרשם שמו של הרבי ולא של הרבי הקודם

והרבי קיבל את הפסק דין

כלומר שהרבי מתכוון לעצמו שאם לא כן היה מתנגד

לפסק דין ואומר שהוא לא נכון כי הרבי הקודם הוא המשיח

אך לא רק שהרבי לא התנגד אלא קיבל את הפסק דין ובכך

הצהיר שכל מה שאמר על חמיו אמר על עצמו

שהוא משיח בן דוד

 

יש לכך דוגמאות נוספות חזקות ההמחישות זאת הנה עוד אחת

בשיחת פרשת תזריע-מצורע משנת תשנ"א מיום ו' באייר

בסעיף יב כך אומר שם הרבי " ...ובפרט בתורתו (מאמרים וליקוטי שיחות)

של נשיא דורנו"

 

ידוע לרבי הקודם לא היה ספר בשם ליקוטי שיחות ומכאן שהרבי מדבר על עצמו

זאת ועוד ראיות רבות מביאות את כל הקוראים שהרבי מתכוון לעצמו ולכן פוסקים

מהדור פסקו שהוא משיח בן דוד ונביא ולא על הרבי הקודם

ראה גם הערה 148 בסוף השיחהבן ציון גגולה

ב"ה

 

אחרי סעיף ו שם רואים בבירור שהוא מתכוון לעצמו

כפי שביארנו ניתן לראות את ההערה בסוף השיחה שם

הוא אומר ישירות שהוא המשיח

את הערות הוא אמר?נפשי תערוג
כן- הסבר כלליבן ציון גגולה
ב"ה

הדרך של השיחות המוגהות של הרבי
היא כך
הרבי אומר שיחה
חסידים כותבים אותה ומביאים
מקורות לפי הידע שלהם
הרבי עובר על גוף השיחה ומוסיף
מקורות ומתקן ומוסיף כפי הבנתו
לאחר שהשיחה מוכנה היא נקראת
שיחה מוגהת כלומר כל הכתוב בה
הוא רשמית דברי הרבי
את הערות לשיחה הרבי כותב...הנורמלית האחרונה

יש הערות שהרבי מביא רק מקור של דברים, ויש הערות שהרבי מרחיב בהם את השיחה.

 

יש כאלה שאומרים שמה שכתוב בהערות זה הדברים הכי חשובים.

 

אבל בין כך ובין כך שניהם דברי אלוקים חיים

 

הרבי לא כתוב שום דבר - אבל מגיהה את מה שעורכיםמושיקו
בבקשה מיודעים שמשיח.ע"י שמתוכחים אומרים שהוא לאחדשבחבד

המשיח מביא אור לעולם . כולם  יודעים ללכת אחרי האור ויודעים ת'אמת.

 מה זה אומר ? זה אומר שכאשר  המלך המשיח בא , והוא בא, אז כולם יודעים בחוש שהוא המשיח.

 ואם אתם רק מתוכחים ומביאים הוכחות שהוא משיח ועוד הוכחות. אז זה רק אומרר לכולם כאילו המשיח לא הצליח להביא ת'אורק לעולם ושיש ויכוחים על משהו נכון, ומיזה כולם יגידו שהוא באמת לא משיח.

במקורותינו רשום שבתחילה לא כולם ידעו מיהו המשיחבן ציון גגולה
ב"ה
לכן יש צורך בפירסום זהותו
ועל ידי כך איחוד עם ישראל
תחת מנהיגותו להביא את הגאולה
ידעו יותר ויותר. לא יהיה ויכוח. מי שישמע יאמין בו.חדשבחבד

לא יקרה דבר כזה שאנשים יצטרכו להתאמץ להוכיח למישהו שהוא המשיח .

נכון מה שכתבת שבהתחלה לא כולם ידעו מי הוא המשיח . נכון שיש צורך בפירסום זהותו.

 

 אבל מה אנחנו רואים על ההמשך מה שכתבת ?

 נהיה "איחוד עם ישראל תחת מנביגותו " ?

 מי שמתוכח להוכיח שהוא המשיח בעצם אומר שאין איחוד בקבלת המשיח . אומר שאין מנהיגותו.

 ובגלל זה אני חושב שאלו שמתוכחים הם בעצם אומרים את ההפך , ורק מקלקלים שכולם יכירו שזה המשיח.

אנחנו לא מתווכחיםמשיח עכשיו!

אנחנו מפיצים את בשורת הגאולה!

דבריך נראים סותרים-אנא באר אותםבן ציון גגולהאחרונה
ב"ה
אתה אומר שנכון
שצריכים לפרסם את
זהותו
אז זה מה שאנחנו
עושים
אז איך זה נגד השקפתך?
ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך