אתמול הייתי אצל סבתא שלייהודיה גאה!!

וראיתי שהיה רשום על איזה בנין: 

"בת ישראל התלבשי צנוע"    

תאמינו לי מה שהתחשק לי לעשות באותו רגע זה לכתוב ליד: 

בן ישראל שמור על עניך    או  בן ישראל אל תסתכל על בנות

צוחקצוחקצוחק

מה הבעיות שלך להיות צנועה??נעמי7
אין קשר בין השניים את צריכה היות צנועה כי זו חובהסושי בטריאקי

הלכתית ולא בגלל שבנים מסתכלים

תפתחי שו"ע ותראי שגם כשאדם נמצא לבדו הוא חייב להתנהג בצניעות.

כנסי..הבת שלו..

"מה ה' אלוקיך שואל מעמך? כי אם הצנע לכת עם ה' אלוקיך".. כפרה! הצניעות זה ממש לא בגלל הבנים!!! זה בשבילך! וצריך להיות צנועים גם בחדרי חדרים, שאת לבד... אם את צריכה פירוט... בשמחה!! בדקתי המון את הנושא ויש לי סיכומים יפים בעניין...

את צודקת..ליאורוש
אבל ברגע ששמים לך שלטים כמו במאה שערים, עם ההלכות של הבגדים, זה ממש דורש לכתוב לבנים את זה..
.....הבת שלו..

זה באמת לא מועיל לשים כאלה שלטים!! אני ממש לא בעד!! רק צריך לזכור שלבנים יש מלחמה קשה... וצריך קצת לכבד...

מסכימה לגמרי עם הבת שלו..>>>במבה!!!

בנות קחו את החיים בפרופורציות!! סתאאם.כ"כ קשה לך ללכת בצניעות?

ונראלי שלבנים יש עבודה פי אלף קשה משלנו..ויש להם ת'זכות לבקש את זה גם אם זה בשלטים בראש חוצות!!!!

ותחשבי אולי מה גורם לך התעצבן על השלטים האלה?!זה מראה על עצמך משו..יש הרבה שזה לא מזיז להם.כי הם בטוחים במה שהם עושים!!..נקודה למחשבה!!

אני דווקא ממש בעד.ענבל
בס"ד

להגיד לבנים תשמרו על העיניים שלכם זה יפה בתיאוריה.
במציאות את לא יכולה לומר למישהו תלך עם הפנים בריצפה (יש כאלו שעושים זאת אבל...) ולו רק בגלל שגם אז אפשר לראות מזוית העין ואז גם הייתן מתלוננות שלא מסתכלים עליכם כשאתן מדברות.

אני חושבת שהשלטים האלה מאוד נכונים, שצריך מאוד לכבד אותם ושאין מה לצחוק עליהם.
ותאמיני לי שהרבה במאה שערים הולכים עם הפנים בריצפה בגלל המצב המזויע של בנות כיום.

וכמובן שצניעות זה לא בשביל הבנים ובלה בלה בלה אבח זה לא נושא השרשור לכן לא אחפור על זה.
עצבנת אותי.!!!asaf300

תקשיבי. כמה שבן ישמור על העניים, במצב היום של בנות ישראל הצדיקות, הוא לא יצליח! מפני שכמה שהוא ישמר וישים את הראש ברצפה. אין, זה לא אפשרי. לכן, את כן את תתלבשי צנועה גם בגלל עצמך וגם כדי לא להחשיל את החבר שלך שעומד לידך..

שתה כוס מים אחינוסושי בטריאקי

היא צודקת שהצניעות היא קודם כל בשבילנו למה? כי ככה ההלכה אומרת "מלא כל הארץ כבודו" ה' נמצא בכל מקום

ולכן יש בעייה להתנהג בחוסר צניעות גם בחדרי חדרים ואפילו במקלחת יש הלכות שמדריכות איך להתנהג.

תשרשר נכון...ענבל

בס"ד

 

חשבתי שהתעצבנת עלי

מציק לי שזה מציק לאנשים.פונ3'ה!!
לכל מי שלא הבין-הנסיך הקטן.

נראלי שהים התכוונה שכל הזמן מעירים לבנות שיהיו צנועות ולא מסתכלים על עצמם והם עושים לפעמים דברים די לא יפים...(דוג'-החרדים בבית שמש שכל הזמן מסתכלים על בנות וזה לא פחות לא צנוע מחצאית קצרה ומחשוף...)

 

מאיפה הבאת את זה שהחרדים בבית שמשהילושית

כל הזמן מסתכלים על בנות?

 

אינלי מושג מאיפה היא הביאה את זה..תן חיוך....=)

אבל חוץ מזה ש"חדרים בבית שמש" זה ממש הכללה, תראי מה קורה כשמישי הולכת שם לא צנועה..

נכון, יש להם איזה משו נסתר כזה שכל פעם שמישי הולכת לא צנועה-כולם מתנפלי עליה בלי להסתכל.. מאוד הגיוני..!

וואו יש חוסר צניעות שקופץ..ענבל

בס"ד

 

גם בנות בכיתה שלי שהולכות לא צנוע זה מציק לי... ואני בת.

יש דברים שממש קופצים גם אם את ממש משתדלת לא להסתכל.

 

אל תיתממו, אתן יודעות את זה בדיוק כמוני.

פ'חחח חוסר צניעות שקופץ?תן חיוך....=)

פליזז! את אל תיתממי..

מי שמסתכל-רואה.

המשפט שלך לא הגיוני.

בשביל לראות משו-צריך להסתכל! במיוחד אם החוסר צניעות על ילדה, איך ראית את זה לעזעזל???

לא כל דבר מוצדק. הם חיים טוב, גם בלי ההצדקות האלו.. יש מעשים לא נכונים לכל אדם. אצל אותם אנשים שעשו את זה-זה היה מעשה לא נכון. אין שום סיבה להצדקה הזאת.

שכל אחד יחיה איך שהוא רוצה.. או בשביל מי שרוצה-לפי התורה, אבל זה עדיין לא מצדיק לשפוט מישו, וק"ו לבזות אותו (בעדינות!) בגלל שהוא לא הלך לפי התורה.

אני מבינה שאת לא רואה את נשות הרחוב הולכות כמו שהןהנורמלית האחרונה

הולכות, נכון?

 

כי אני כן רואה, למרות שאני משתדלת לא להסתכל. וגם חוסר צניעות עדין הרבה יותר אני רואה- לא כי אני מסתכלת עליו דווקא, אני מסתכלת על הבת אדם- ואני רואה, מתוך המכלול, גם את זה.

 

איך לומר- דווקא המשפט שלך קצת לא הגיוני... האם אני יכולה לא לראות משהו ש*קיים* ועומד לי מול העיינים?!

^^^^ ולא אמרתי לבזות, דיברתי על השלטים.ענבל

בס"ד

 

ותתפלאי, אני מה זה לא מעונינת לראות את המחשוף של חברות שלי..

 

וראי איזה פלא!!!

הוא קופץ!!

אני לא יכולה להתעלם!!!

אלוקים יודע כמה הייתי רוצה אבל זה לא אפשרי!!

מה?.הבת שלו..

וווואאוווווווו!! איז הכללה!! במקרה אני גרה באזור בית שמש ומכירה מקרוב את השלטים והסיפורים! זה ממש לא נכון שעוברת בת לא צנועה הם מתנפלים עליה!!! תפסיקו עם הסטיגמות ועם מה שאומרים בתקשורת!!!!

זה קמצוץ של קמצוץ של חרדים שעושים את זה!!! כל כך קשה לכבד??!! לכבד את עצמך!!! לכבד את אבא שבשמיים!!

ובכלל...משהו מכוסה הוא מיוחד הרבה יותר. איזה מתנה תעדיפי לקבל, עטופה או לא? איזה טופי היית בוחרת לקחת, טופי עטוף או טופי מקולף?                                                                    

^^^^^^^^^^כל מילההילושית


אל תשווי אותנו לטופי..מישהי=)

בת שהולכת צנוע זה בשביל עצמה.

לאהבת שלו..

לא משווה אותנו לטופי! אנחנו הרבה יותר זה היה כדאי לנסות להסביר יותר טוב שכשאנחנו מכוסות זה יותר יפה ויתר מכבד...

אני יודעת כנראה הייתי צריכה לשים את זה מישהי=)
איך כתב בפורום מישהו בעבר?י"ל

בת לא צנועה ליד בן  ולדרוש ממנו לא להסתכל זה כמו לשים שמנת ליד חתול ולדרוש ממנו לא לאכול

רחמנא ליצלן, ביה"מ הראשון נחרב בין השאר בגללה' מלכנו

נשים לא צנועות

זה כבר בעיה של הבנים! בנות צריכות להיות צנועות כדיתן חיוך....=)

לכבד את עצמם! בכלל בלי קשר לבנים.

ואל תהפכו את זה לסיבה ותוצאה-אם מישי הלכה לא צנוע, בן הסתכל עליה וכו'..
בנים לא צריכים להסתכל. בנות צריכות ללכת צנוע. ואפחד לא אחראי על השני. זהו. יותר פשוט מזה??

זה לא פשוט.צבי-ליזציה

בחורה צריכה לשמור על עצמה בשביל עצמה, אבל חלק מזה זה גם לא להחטיא בנים! המחטיא חוטא בעצמו. וברור שיש גבול לכמה שאת חייבת אבל הוא מבורר בהלכה.

זה נכון שאנחנו צריכות ללכת צנוע, אבל-עירית =)

אבל זה ממש לא עוזר- לכתוב שלט\להדביק מדבקה\לרסס על הקיר-

 

"בת ישראל תתלבשי בצניעות" וכל מיני כאלה,

 

זה דווקא גורם אפילו נראלי לעוד יותר אנטי- "מי הם שיגידו לי איך ללכת" וכו'..

 

נראלי שהפתרונות כדי שבנות ילכו צנוע, הן פתרונות אחרים: של הסברה,של חינוך מגיל צעיר, של אמירה של אמא-"אני לא משלמת לך על בגד שלא צנוע" ,לא יודעת מה עוד.

 

מניסיון- הבנות שלא הולכות צנוע, לא משתכנעות ללכת צנוע בגלל השלט ב100 שערים, קרית ספר,בני ברק או כל איזור חרדי אחר.

 

 

לא משתכנעות.אבל לא רוצות\מפחדות להיכנס לשכונהי"ל
נכון אבלשלום לxxxxאחרונה
הם צריכות קצת עידוד ושאומרים להם שזעוזר לאחריפ זה יותר קל
מניסיון-יהודיה גאה!!

גם כשבת הולכת מאוד צנוע (חצאית ארוכה, חולצה סגורה וכו..) בכל זאת יהיו בנים שיסתכלו עליה.

אם היא הולכת כפי גדרי ההלכהשואף לאור

אז זו לא אשמתה (אבל באמת צריך לבדוק בספרי הלכה את הגדרים האלו,כי פעמים יש שלא מבינות שהן לא מתלבשות צנוע).לבן במצב הזה ניתנת סוף סוף אפשרות לשמור על העיניים ולא להנזק רוחנית (ולכן יש לו מצווה לשמור על העיניים גם בחברה צנועה),אבל במציאות שהרחוב לא צנוע קשה לשמור על העיניים(קשה אבל חייב,זה לא אומר שהוא פטור),ובכל זאת באם ירצה או לא הוא יראה באונס דברים לא צנועים שיזיקו לו רוחנית.אבל במצב כזה יש לו הזדמנות לשמור על העיניים ולא להנזק.

נכון אבל פחותשלום לxxxx
הכל תלוי מאיזה מקום זה בא.....ישי .א.

זה נכון מאוד שבנות ישראל צריכות ללכת צנוע וכ' וכו' במיוחד כשיש בנים

אבל אם שמים שלט "בת ישראל התלבשי צנוע" בתור מן פקודה כזו משחייבת, אז כמו שאני מכיר את רב הבנות הפחות דוסיות(בנות אל תתכחשו לאופי שלכם)  זה רק יגרום להם ללכת עוד יותר לא צנוע דווקה, כי מבחינתם הם לא מבינות את החשיבות של הדבר הזה או שהם מבינות והם לא יכולות להתמודד מול זה

בשתי המצבים זה יגרום להם ללכת עוד יותר לא צנוע - כי זה מגיע ממקום של חובה וכפייה.

עדין לא שמעתי על בת שהשלט הזה גרם לה ללכת יותר בצניעות. אני אשמח לשמוע על דבר כזה....

שורה תחתונה למה השלט גרם? למעין שנאת ישראל ושכמה סבנות יתעצבנו מזה וילכו עוד יותר לא צנוע.

 

למה לא לנסח שלט בסגנון "בת ישראל היקרה ואהובה, אנו הגברים קשה לנו להתמודד מול יצרנו, אנא עזרי לנו בהתמודדות זו והתלבשי צנוע יותר" שמתם לב להבדל הקטן? בשתיהם הבקשה היתה אותה בקשה, אבל אני בטוח שהניסוח השני אולי יגרום לכמה בנות להשטדל ללכת צנוע יותר מתוך הבנה ואולי יחסוך גם שנאת ישראל!

^^^ אם הם היו מנסחים שלט בסגנון שכתבת זה פשוטישראליתת

יראה אחרת!!

 

אבל בכללי אני ממש לא אוהבת ששמים שלטים כאלה !!!

יש לי משהו לחדש לך...ענבל

בס"ד

 

בהרבה שלטים שאני ראיתי כתוב "בנות ישראל אנא כבדו את שכונתנו ולכו בלבוש צנוע!"

 

ממש לא ככפייה אלא כבקשה.

 

ובקשר אם זה אי פעם עזר, אז כן לי זה פעם עזר..

אמנם אני הולכת לפי מה שהם רושמים שם תמיד אבל באותו יום נראה לי הלכתי עם שרוולי שלושת רבעי או משהו ופשוט איכשהו הסתרתי אותם לא זוכרת מה עשיתי..

אבל בהחלט השפיעה עלי הבקשה שלהם "כבדו אותנו, בבקשה".

 

כמו שאם היו באים ליישוב שלי והיו מכבדים ככה גם אנחנו באים למקומות אחרים ומכבדים.

ועושים מה שאפשר..

בנות לא דוסיות שיראו את השלט לא נראה לי ילכו יותר לא צנוע ממה שהן הולכות כבר..

אבל לחרדים אין הרבה מה לעשות מעבר.

 

ותאמינו לי שהסברה יש מספיק..

יש לי הרגשה שלהרבה בנות נושא הצניעות יצא מכל החורים.

 

תקנו אותי אם אני טועה .

כשאני יעלה לשמיים אני יבקש מהקב"ה:ממייששההוו

שליום אחד ייתן לכל הבנים שכל של בנות ולכל הבנות שכל של בנים

ואז הבנות יבינו כמה קשה לבן לא להסתכל על בת לא צנועה וכמה חזק היצר שלנו בנושא הזה..

והבנים יבינו מה כל כך קשה לבת להתלבש צנוע?!

לממיששההוו בהחלט נכון..תללה...
וואי, שמתי לייק!ילדה אחת!!

ומשתדלים להבין אחד את השני.

הלוואי שכבר יהיה טוב, גאולה, ביה"מק.

ואז כבר לא יהיו ת'צרות האלו.. 

..גיימס פוטר
הסיבה שכמעט ריק בחצי מהפורומים פה זה כי הייתי בתקופת הקורונה שפשוט היה פה מפוצץ ועכשיו זה רגיל? 
עכשיו בגלל המלחמה הם עוד יחסית פעילים😅הרמוניה

זה ירד מאדד (ברוך ה'..)

כבר זמן רב שאין מצטרפים צעירים חדשים לפורומיםפ.א.
והפעילות בפורומים ירדה משמעותית 
חד משמעית בקורונה היה ה הרבה.סוורוס סנייפאחרונה

אבל עכשיו יש פחות פעילות ממה שהיה לפני הקורונה

מי רוצה לחזור ללימודים??ניגון❤️

ואוו איך בא לי כבר את החופש הגדולל🤭

אני כבר שנה וחצי בבית...ההרהמורניקאחרונה
גם פרה זקנה יכולה להניב חלב..😌😌עוד חומייני חי
כעעען כען
למה אתם חיים?מעייןאהבה

מה הסיבות שלכם בחיים?

חתירה מתמדת להגשמה עצמיתפ.א.
כי ככההרשפון הנודד

בבסיס אני חי כי זה לא דורש ממנו שום פעולה אלא קורה לבד.

ואני ממשיך לחיות כי אני רוצה להתפתח ולהיות יותר שלם ומאמין שעוד יהיה לי טוב.

בנוסף אני מרגיש שיש לי פה תפקיד בעולם שאולי יהיה משמעותי

אני חיהניגון♥️
כדי לעשות טוב לעולם ולאנשים ואני מאמינה שכל אחד יכול להפוך את העולם למקום יותר טוב ושמח ואוהב ♥️ וגם לעבוד את ה' שזה הכל בסוף
נהנה מהחיים פשוטההרהמורניק
וואוצאצא

לא יודע.

מבררים את זה, מחפשים את זה

הלוואי וידעתי

אם כבר הגעתי לעולם ואני כאן - נעשה הכל כדי להנותGini
מהחיים, לחיות טוב, באושר, בשמחה, בסיפוק, ולדאוג לעתיד שלנו כאן 
אני הגעתי למסקנה שהחיים זהגלגל שבו אני עולה ויורדתתמימלה..?אחרונה

כל הזמן והמטרה שלי היא לאסוף כמה שיותר כוחות כשאני למעלה כדי להצליח לעלות אחרי הירידה הבאה...

ככה עד שיבוא המשיח....

יש אנשים!הרשפון הנודד

הפורום חזק להיות פעיל והם דיבורים חזקים אז מוזמנים להעלות נושאים מעניינים שאתם מתלבטים בהם אם סתם שאלות, חוויות, רגשות ופריקות

למישהו יש הדרן?איידן

יש לי הדרן ויש תקלה ואין לי אינטרנט במכשיר (שהוא גם ככה דפוק (חצי טאצ) ובלתי נסבל) אני לא יכולה לקבל לטלפון אימיילים ובנוסף האפליקציה שלהם לא עובדת 

יש למישהו דרך לעזור לי?

בבקשה אני נואשת נראלי אם עד סוף שבוע הם לא חוזרים אליי אני עוברת לנוקיה (ונוקיה זה זוועה)

אם מישהו יעזור לי אני אשמח מאוד

למישו יש את היי סקול מיוזיקל בדרייב?נחט

או סרטים אחרים 

יש פה אנשים ערים?מעייןאהבה
תמיד...אנא בכחאחרונה

אולי יעניין אותך