חידה!מישהו10

הרבה זמן שלא הבאתי אחת כזאת

 

למעבדה משטרתית הגיעו 200 כוסות משקה, כאשר ידוע שבאחת מהן יש רעל ויש לגלות כמובן באיזה. כיוון שעלות כל בדיקה היא גבוהה והמשטרה מנסה לחסוך את כספה למען מטרות "חשובות" (לערבים, כמובן) , יש למצוא את הכוס המורעלת במינימום בדיקות. כיצד לעשות זאת?

זה קל, צריך לחפש את הכוס עם הגולגולת עליה..הרועה


תפרט קצת יותר מה הבדיקות מה הרעל ומה ההגבלות
נניח שאי אפשר לזהות את הרעל, ע"י צבע, טעם, משקלמישהו10

ריח ושלצורך הגילוי יש מכשיר מיוחד שמגלה אותו, לא רלוונטי איזה.

מה אמצעי הבדיקה שעומדים לרשותה?yosi90
שוב, מכשיר מיוחד לא משנה איזה.מישהו10
המכשיר מגלה רעל בכל ריכוז שהוא?ריבוזום
אז אפשרריבוזום

לחלק לקבוצות של 100 ולערבב  את המשקה מכל הכוסות בקבוצה יחד.

עכשיו ע"י בדיקה אחת נפסול מאה כוסות.

אח"כ נחלק לקבוצות של חמישים את המאה שחשודות כמורעלות.

נפסול חמישים.

אותו דבר עם עשרים וחמש.

אז 12 מול 13

6 מול 7 במקרה הרע

3 מול 4

2 מול 2

1 מול 1

 

סה"כ 8 בדיקות.

 

דוז פואהמישהו10
לא נראה לי ששמעתי את החידה הזוריבוזום

ספציפית מתישהוא בעבר,

אבל זו חידה קלה למי שרגיל לצורת החשיבה הזו.

וזה מזכיר לי חידה אחרתריבוזום

אותו סגנון, אבל הרבה יותר קשה. אחפש ואביא אותה כאן בע"ה עוד מעט, אבל תצטרכו קצת לשבור את הראש!

זה נקרא חיפוש אריה במדבר.מישהו10
מהמם! אפשר לשדרג את המכשיר...מייכ

ואז תוך מדידה אחת למצוא..

 

האמת שהמצאתי את זה עכשיו..

 

גם המכשיר המשודרג בודק כוס אחת בלבד. אך יש לו תכונה מיוחדת..

 

מהי התכונה?

 

וכיצד נעשה זאת?

 

 

 

המכשירריבוזום

יודע לא רק לזהות אם יש רעל או לא, אלא גם כמה רעל.

מכל כוס נשים כמות אחרת.

סהכ אחנו צריכים כוס אחת שלמה.

אז נסמן ב-X את הכמות שניקח מהכוס הראשונה. ב-2X את הכמות שניקח מהשניה וכו'.

נקבל כי X(1+2+3+...+200)=1

כלומר,

X

כפול

201*200 חלקי 2

זה

1

 

אז ניקח מהכוס הראשונה

אחד חלקי 20100

משניה שניים חלקי זה וכו'...

 

בהנחה שלזה התכוונת,

הכרתי חידה דומה

פצצה אשששש!מייכ
יש קירובים טובים יותרנפשי תערוג

אבל לא יודע אם אפשר ליישם אותם על הכוסות

ידעתי שזה זה..הרועה

חיפוש בינארי הוא די מוכר, מצד שני יותר קל לפסול את השאלה מלנסח אלגוריתם..

 

|מצטמרר מזכרונות על מימוש באסמבלי|

חיפוש בינארי יעיל בעיקר על רשימה ממויינתמשה

ופחות על רשימה אקראית.

 

בממויינת יש לך יחסית מהר השערה של ימין/שמאל.

זה סוג של בינארי..הרועה

אתה מחלק לשניים מגלה באיזה קבוצה זה.

אבל אבל אבלמאמע צאדיקה

ברגע שאתה מערבב- אתה כבר לא יודע מה היה תכולת הכוס המקורית!!

מערבב, לא מרוקן את הכוס המקורית..בצלםאלוקים


נותנים ל200 @@@@@ לשתות!חיהלב
אבל היועץ המשפטי לא מרשה!!מישהו10

וההוראה שלו היא לבצע זאת במינימום בדיקות כדי לחסוך בחיי ה@@@@...

אנחנו לא מדברים על אותו דבר...חיהלב
אני כתבתי חמש שטרודלים ואתה ארבע!
אה אולי התכוונת ביחיד ואני ברבים.
בסדר.
הבדיקה יכולה לבדוק רק כוס אחת כל פעם?yosi90
עוד חידה!ריבוזום

יש לכם שנים-עשר כדורים, שנראים אותו הדבר בדיוק. כולם באותו משקל, חוץ מאחד, ששוקל יותר מהם. יש לכם אפשרות לשקילת כדורים במאזני כפות. כמה שקילות צריך?

 

חידה נוספת (ועכשיו זה יותר קשה).

אותו מצב כמו קודם, אבל הכדור החריג הוא או קל יותר או כבד יותר - לא ידוע. בכמה שקילות תמצאו אותו + תגלו אם הוא קל יותר או כבד יותר מהשאר?

 

רמז: אותו מספר שקילות לשתי השאלות!

מחלקים במשקולת ל6/6 אח״כ ל3/3 אח״כ ל1/1יהלום מקורי
זה היה החלק הקל ריבוזום

 

תשובה לחידה השניהתילה

מחלקים את הכדורים לשלוש קבוצות של 4.

שמים על המאזניים 4 מול 4.

במקרה ושני הערימות שוות שמים אותם בצד ולוקחים את הרביעיה השלישית (בתוכה נמצא הכדור החריג).

לוקחים מתוכה 3 כדורים ושוקלים מול 3 כדורים רגילים.

במקרה ושני הערימות שוות שמים אותם בצד ושוקלים את הכדור האחרון, שעכשיו ידוע שהוא החריג, מול כדור רגיל.

כך גם מצאנו אותו וגם אם הוא כבד יותר או קל.

 

אם שני הערימות של השלישיות כדורים לא היו שוות, כבר ניתן לראות האם הכדור החריג קל יותר או כבד ואז-

לוקחים שניים מ'קבוצת החריגים' ושמים אותם אחד מול השני במאזניים. מי שקל יותר או כבד יותר (תלוי בשקילה הקודמת- הוא החריג. אם שניהם שווים, אז השלישי שלא נשקל הוא החריג ואת משקלו אנחנו כבר יודעים.

סה"כ 3 שקילות.

 

עד כאן אם שני הערימות של הרביעיות (בשקילה הראשונה) שוות.

אם הן לא.. אז הדרך עוד ארוכה..צוחק

(כשיהיה לי כוח לחשוב על זה ולהקליד את זה..נחזור לפהחושף שיניים)

 

יפה! נמתין להמשך...ריבוזום

 

ההמשך..באדיבות סבתאתילה

אחרי ששוקלים את שני הרביעיות והן לא שוות- זוכרים מה היא הקבוצה של הקלים ומה של הכבדים.

לוקחים שני כדורים מקבוצת הכבדים ואחד קל- שמים בצד אחד, ועוד שני כבדים וקל בצד שני.

אם הקבוצות שוות- לוקחים את שני הקלים שנשארו ושמים אחד מול שני- מה שיותר קל הוא החריג.

אם הן לא שוות, אנחנו יודעים שהחריג הוא או הקל במדידה השניה או אחד משני הכבדים במדידה הזאת.

לוקחים את שני הכבדים החשודים ושמים אותם אחד מול השני.

אם הם שווים- הקל מהקבוצה השניה הוא החריג.

אם הם לא שווים- הכבד מבניהם הוא החריג.

 

שוב בשלוש שקילות..

תמסרי לסבתא....ריבוזום

מיקרופוןכל הכבוד! חיוך גדול

 

או שרק כתבת מהמחשב שלה? צוחק

 

[הניסוח "אם הן לא שוות, אנחנו יודעים שהחריג הוא או הקל במדידה השניה או אחד משני הכבדים במדידה הזאת."

לא לגמרי ברור, אבל שיערתי למה התכוונת]

 

 

היא פתרה (את החלק השני) תילה
פתרוןמישהו10

 

כן, כבר ראיתי שפתרו, אבל אני רוצה להבין את ההוכחה אז אני מנסח אותה מחדש, שום דבר מעבר לזה,

מה גם שגם אני הצלחתי בעצמי רק את החצי הקל (אקיצר אני כותב את זה רק בשביל עצמי).

 

 

נחלק את 12 המטבעות לשלוש קבוצות של ארבע מטבעות. בשקילה הראשונה נשווה שתיים מהקבוצות האלה ונבחין בין 2 מקרים: מקרה ראשון - המאזניים במצב שווי משקל, מקרה שני - המאזנים אינם במצב שווי משקל.

 

 

במקרה הראשון המטבע המזויף בהכרח בקבוצה שלא נשקלה, נשים בצד את אחד המטבעות מקבוצה זאת, ונשקול את 3 המטבעות הנותרים ביחס ל- 3 מטבעות שאנו בטוחים שהם אינם מזוייפים. אם המאזניים במצב של שווי משקל, המטבע שהנחנו בצד הוא המזויף, נשווה אותו למטבע אמיתי בשקילה שנותרה לנו כדי לגלות אם הוא קל או כבד יותר וסיימנו.

אחרת, המאזניים אינם במצב של שווי משקל, וניתן גם להסיק האם המטבע המזויף קל או כבד יותר.

כעת, ניקח שני מטבעות מהקבוצה החשודה ונשווה ביניהם ואת השלישי נשים בצד, אם המאזניים בשווי משקל, השלישי שבצד הוא המזויף וסיימנו, כי הרי אנו כבר יודעים אם הוא קל או כבד יותר, אם המאזניים אינם בשווי משקל, גם כאן כמובן שסיימנו.

 

במקרה השני, נסמן ב- a,b,c,d את המטבעות בצד "הקל" וב- A,B,C,D את המטבעות בצד "הכבד".

נשים בצד את C,D ונשקול את a,b,A לעומת c,d,B.

אם המאזניים בשווי משקל המטבע המזויף הוא אחד מבין C,D ואנו יודעים כבר שהוא כבד יותר, שקילה שלישית ביניהם תקבע מיהו.

אם המאזניים אינם בשווי משקל והצד של a,b,A כבד יותר אזי המטבע המזויף הוא אחד מבין  A,c,d ושקילה שלישית בין c ו- d תכריע. אם המאזניים אינם בשווי משקל והצד של c,d,B כבד יותר אזי המטבע המזויף הוא אחד מבין B,a,b  ושקילה שלישית בין a ו- b  תכריע.

 

אכן, חידה קשה...

 

אפשר להשתמש ב8 אמצעי בדיקהNamy

בכל כוס ניתן לעשות קומבינציה שחלק מאמצעי הבדיקה יבדקו אותה וחלק מהן לא (יש לכך 256 קומבינציות עם 8 אמצעי בדיקה כי 8^2 = 256).

אחר כך, רואים באלו אמצעי בדיקה נמצא הרעל ופונים לכוס שדווקא אותם אמצעי בדיקה בדקו אותה.

יש בקומה אחת שלושה מתגים, והנורה בקומה מעלבצלםאלוקים

מותר לעלות רק פעם אחת כדי לגלות את המתג הנכון.

איך עושים את זה?

המממעין הקורא

מדליק את הראשון לכמה דקות,

מכבה ומדליק את השני.

עולה למעלה

אם הנורה דולקת - זה השני.

אם היא כבויה וחמה - זה הראשון.

אם היא כבויה וקרה - זה השלישי...

עוד חידה..הרועה

יש חדר עם מאה אנשים בשורה, כל אחד רואה את כל מי שלפניו (הראשון 99, השני 98..) לכל אחד על הראש יש כובע שחור או לבן.

 

כל אחד צריך להגיד מילה אחת וכולם שומעים מה הוא אמר מותר להגיד שחור או לבן, אם זה הצבע של הכובע שיש לו על הראש הוא ניצל אם לא הוא מת מוות בייסורים (קלים), לפני שהם נכנסים לחדר מותר להם לתכנן יחד מה לעשות.

 

איך הם יצילו כמה שיותר אנשים ממוות ביסורים קלים.

אממ...ריבוזום

נראה כאילו אין מנוס מכך שהראשון בשורה (שאיש אינו רואה אותו) ימות מוות בייסורים קלים בסיכוי של חצי,

וכל השאר יינצלו (למשל ע"י שהראשון, שרואה את כולם יגיד לפי הסדר את צבעי הכובעים של כל מי שלפניו; כל אחד זוכר מה נאמר לגביו ואז לפי הסדר אומר מה צבע כובעו.) הראשון מנחש...

נראה לי שאו שפספסתי משהו מהותי, או שהחידה צריכה ללכת קצת אחרת..

 

(כמובן, אם כל אחד יכול להסתכל על צבע הכובע שלו עצמריבוזום

אז כולם יינצלו. אבל אז זה עוד יותר טפשי מההבנה הראשונה שאסור להם להסתכל על הכובע שלהם.)

אופס, לא קראתי נכון את החידהריבוזום

מותר להגיד מילה אחת...

 

הנחתי שזה אובייס שאסור להם להסתכל על עצמם..הרועה
עבר עריכה על ידי הרועה בתאריך כ"ח בתמוז תשע"ג 21:33

וכן, הראשון הולך למות מיתה משונה.

כן, אז יש לי פתרון שיציל את כולם בודאות חוץ ממנו,ריבוזום

אבל הכרתי כבר חידות דומות, אז לא אענה כאן.

וכשיש שלוש צבעים?הרועה
ממ, זה לא משנה, זה רקריבוזום

מאריך את הזמן שהם ישהו בחדר...

|סקרן|הרועה

תפרטי?

יש פה הנחהריבוזום

שהאנשים יכולים לספור בלב בקצב אחיד, או משהו כזה (או שיש להם שעונים, אבל זו הנחה יותר מוגזמת..)

 

אז הם קובעים שכל אחד אומר את הצבע שלו, שאותו למד ממי שלפניו, אבל מעביר לבא אחריו אינפורמציה לגבי צבע כובעו הוא, ע"י הזמן בו הוא מכריז.

 

למשל, כובעים בצבע לבן, אדום ושחור -

הראשון מכריז את צבע כובעו של השני.

השני למד את צבע כובעו, ויודע מה יכריז. הוא יכריז זאת ב - נניח דקה - הראשונה, אם צבע הכובע של מי שלפניו לבן, בדקה השניה אם צסע הכובע של מי שלפניו שחור ובדקה השלישית אם צבע כובעו של מי שלפניו אדום.

כעת השלישי למד את צבע כובעו, ובדומה לשני יעביר לרביעי את המידע על צבע כובעו של הרביעי ע"י זמן ההכרזה.

 

וכו'...

 

נניח שלאהרועה

החלל והזמן זה דבר הפכפך כשמוות ביסורים מצפה לך.

והמילה האחת שמותר לכל אחד להגיד חייבת להיותריבוזום

או שחור או לבן?

ואתה בטוח שאתה לא צריך *סנכרון* כלשהוא בזמן?ריבוזום

כן, רק שחור או לבן ובלי סנכרון זמניםהרועה


אם זה כמו הפתרון שלי, כמות ומגוון הצבעים לא משנה.בצלםאלוקים
מכירה..תילה

יש פתרון לחידה הזאת גם עם 3 צבעים?

בטוח שיש השאלה היא כמה תוכלי להצילהרועה

חמישים ברור שתצליחי, הראשון אומר מה יש לשני השני חוזר אחריו השלישי אומר מה יש לרביעי והלאה..

 

לכמה תצליחי לעלות?

נו אז זה לא פיתרון..יש פיתרון להציל 100?תילה

כי זה לא נראלי הגיוני.

להציל מאה לא אבל אפשר לעלות לקרוב למאההרועה
יותר קרוב מחמישים?תילה
הפתרון הוא אותו עיקרון של החידה הזאת עם 2 צבעים?תילה
אני ניסיתי משהו כזה, כןהרועה

אולי אפשר גם אחרת..

הם עומדים בשורה..?? לא הבנתי בדיוקבצלםאלוקים

בכל מקרה למה שהראשון לא יחלק אותם לקבוצות של שחור ולבן..? או שזה לא אפשרי?

אם הם יכולים לעשות הכל ולהסתדר ולארגן..אז מה הבעיה בעצם לארגן 2 קבוצות..וגם את הראשון אפשר יהיה לסדר לקבוצה שמתאימה לו..?

או שתסביר לי שוב את הכללים..

הם עומדים בטורהרועה

כל אחד רואה רק את מי שלפניו, אסור לזוז אסור ללב לפעום, אסור להגיד כלום חוץ ממילה אחת והיא הצבע של אחד הכובעים.

 

לפני זה יש זמן לתאם

אוקי אני מנסה משובצלםאלוקים

כשהם בחוץ הם יכולים לדעת בדיוק כמה שחורים יש וכמה לבנים יש.

 

הראשון אומר שחור או לבן.. ואז השאלה שלי היא אם הם רואים את התוצאה..אם ממיתים אותו או לא.

אם לא, אני צריכה לחפש דרך אחרת.

אם כן..

אם הוא צדק, אני השניה ויודעת שיש נניח 40 שחורים, והוא אמר שחור..אני רואה את כל מי שלפני..ורואה אם יש שם 39 או 38.. אם 38, אני אומרת "שחור". וכן הלאה על זו הדרך. (אם הוא אמר לבן והוצא להורג..אני מצפה ל 39 שחורים. שחור וצדק, כנ"ל. לבן וצדק..40 שחורים.)

אז זה נראה לי נחמד. אבל כמובן תלוי בזה שיודעים מה התוצאה של זה שהיה לפני.

ייאי, פתרתי!ריבוזום

הראשון אומר לבן או שחור לפי האם כמות הלבנים שהוא רואה לפניו זוגית או אי-זוגית.

 

ואז כל אחד יכול לחשב מה הצבע שעל ראשו, אחרי שהוא שומע את כל מי שמאחוריו מכריזים, וכמובן, רואה את כל מי שלפניו.

בעצם מה שאמרתי זה לא טובבצלםאלוקים

ריבוזום- כבוד !!

התקשתי בחידה מפני שריבוזום

ברור שהצבע ש-99 אנשים אומרים (אם 99 ניצלים) אינו יכול להעביר שום אינפורמציה, כי הוא נקבע ע"פ צבע הכובע שעל ראשם. אז חפרתי גם לתילה באישי האם בטוח אין שום סנכרון בזמן או העברת אינפורמציה בדרך אחרת.

כי המשפט שאמרתי בטוח נכון - שצבע הכובע אצל 99 לא מעביר אינפורמציה.

תילה הבטיחה לי שאין העברת אינפורמציה בדרך אחרת (זמנים או כל דבר אחר), כך שנפנתי לחשוב על כיוון אחר

 

חידה יפה!

 

יפה!הרועה

וככה התחיל ביט הזוגיות. 

 

עכשיו בשלוש צבעים.

ועוד חידה-תילה

ישנה חבית שעליה ארבעה מתגים שממוקמים בריבוע.

כל מתג יכול להיות על צד ירוק או אדום כאשר במידה וכל המתגים על אותו הצבע- ירוק או אדום- החבית נפתחת.

מעל כל מתג יש מכסה שמכסה אותו לגמרי והחבית סימטרית לחלוטין.

מותר לך לפתוח 2 מכסים כל פעם, לשנות את המתגים שבתוכם או שלא, כרצונך, ולסגור.

אחרי הסגירה החבית מסתובבת ואתה לא יכול לדעת מה פתחת ומה לא.

ואז שוב אתה רשאי לפתוח 2 מכסים וכו' והחבית שוב מסתובבת וכו' ככה כמה פעמים שתרצה. 

איך תוכל לפתוח את החבית בוודאות גמורה (לא סטטיסטית)?

 

יאללה נראה אותכם מגניב

פתרוןריבוזום

א. פותחים שני מכסים שאחד מול השני ומוודאים ששני המתגים שלהם ירוקים.

אם גם שני האחרים ירוקים - החבית תיפתח.

אחרת נמשיך:

ב. פותחים מכסה אחד.

אם המתג שלו אדום, הופכים אותו לירוק, ופותחים גם את זה שמולו ומודאים שהוא ירוק. וסיימנו.

אם המתג שלו ירוק, פותחים מכסה שמולו. אם המתג שלו אדום - הופכים לירוק וסיימנו. אם ירוק - הופכים את שניהם לאדומים. אם החבית לא נפתחת, כעת המצב הוא בהכרח שלושה אדומים וירוק אחד.

ג. פותחים מכסה אחד. אם הוא ירוק - הופכים לאדום וסיימנו. אם הוא אדום - הופכים לירוק. כעת המצב הוא אחד מבין שניים:

או אדום מול אדום, ירוק מול ירוק. או: אדום מול ירוק, אדום מול ירוק.

ד. בודקים מה המצב מבין השניים שכתבתי בסעיף הוקדם ע"י פתיחת שני מכסים שאחד מול השני. אם קיבלנו ששני מכסים שאחד מול השני שפתחתנו הם אותו צבע- נהפוך לצבע השני וסיימנו. אם קיבלנו שצבעיהם שונים,

ה. נפתח שני מכסים שאחד ליד השני, נחליף את צבעיהם ונקבל מצב של אדום מול אדום וירוק מול ירוק.

ו. נפתח שניים שהם אחד מול השני ונחליף לשניהם את הצבע.

תיקנתי השמטה קטנהריבוזום

ואוסיף הערה: כל סעיף מתאים ל"סיבוב" חדש, כלומר, פתיחה של שני מכסים אחרי סיבוב של החבית.

10 נקודות! הידד הידד לריבוזום!תילה

ויותר בקיצור..

1. פותחים שני מכסים אחד ליד השני ומשנים את שני המתגים לירוק.

2. פותחים שני מכסים אחד באלכסון לשני ומשנים אותם לירוק.

מכיוון שהחבית עדין לא נפתחת, הגענו למצב של שלושה ירוקים ואדום.

3. פותחים שני מכסים באלכסון ומשנים רק אחד לאדום. (בהנחה שלא יצא לנו אדום אחרת נחליף אותו לירוק וגמרנו..)

4. פותחים שני מכסים אחד ליד השני: אם הם אותו צבע, משנים אותם וגמרנו, אם הם לא אותו צבע גם כן משנים אותם.

עכשיו יש לנו שני אלכסונים באותו צבע.

5. פותחים אלכסון, משנים את צבעו, והחבית נפתחת.

תודה! ותודה על החידה ריבוזוםאחרונה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך