------ דיון!!!!-- ישוב -עיר? חיסרונות ויתרונות!!ללללללל

שלום לכולם! בתור ילדה עירונסיטת מושבעת (-פתח תקווה..)

מעניין אותי מה את חושבים על לגור בעיר?  על לגור בישוב? איזה חיסרונות ויתרונות יש בכל דבר?

מבחינה חברתית, דתית וכו'..

איפה אתם תרצו לגור אחרי שתתחתנו?

 

יאללה סעו..

עיר!כמו רקפות

להתחבר לעמ"י! ובדוק שבעיר החינוך יותר טוב בסופו של דבר..

גרתי בילדותי ביישוב, עברנו לעיר.מישהי=)

ישוב- יש איפה לצאת, אוירה נקיה (לא נוסעים בשבת וכו') יש נוער אחלה, אנשים טובים מאוד.

עיר- זה עיר, זה גדול, רחב, הרבה אופציות, די שליחות, הילדים לומדים זהירות בדרכים

אין לי עוד כ"כ מה..

מישהי..אישיות?!

בעיר אין אחלה נוער??בעיר אין אחלה אנשים??!??!שאני יבין!!

 

ומה שליחות בלגור בעיר?זה כל אחד עם הרצון שלו..

לפני דעתי השליחות זה לגור ביישוב כדי לחזק את ההתישבות בארץ!!

(מאוד לא מסכימה עם מה שכתבת..)

 

 

לגור בעיר- יש הרבה יתרונות! הרבה מוסדות לימוד, גנים, מכללות וכו'.. (דתי/חילוני/חרדי.. לכל המגזרים), סופרים, חנויות, אוטובוסים (גישה להמון מקומות) וכו'..

             

לגור בישוב- זה לגור עם השכן..לחיות איתו, לגדול, ללמוד, לאכול בקיצור לחיות אחד את השני.. כולם פחות או יותר אותו סגנון.. וזה נותן קצת פחות.. כי אתה תקוע כל הזמן על החיים האלו.. נכון שיש גם יתרונות..לחנך את הילדים ברוח יהודית ישראלי מתנחלת.. וכו'..() אבל זה לא סותר שחינוך כזה א"א לקבל בעיר.. אין המון חנויות והכל על פי זמנים..

 

מבחינה חברתית- בשתיהם יש המון דברים..פעיליות לנוער, סניפים, דברים לשכונה/ישוב וכד'..

 

אני מעדיפה עיר.ובעזרתו יגור בעיר!!

 

יותר נח מבחינת הכל!!

 

ברור שיש, לא אמרתי שלא, אבל ציינתי דברים שוניםמישהי=)

פשוט..

ישוב, כל אחד חושב שהדשא של השכן ירוק יותר....ישי .א.

שמעתי על הרבה חסרונות של ישוב , אבל אני לא רואה את עצמי מצליח לגור בעיר בכלל....

אני חייב כל הזמן את החברה שיש בישוב, וגם את המרחב הפתוח.....

מצד אחד בעיר הכל קרוב וזמין....אריאל 12345

מצד שני גם הכל צפוף.(בישוב הכל יותר מרווח)

 

חח דווקא בעניין הזהענבל

בס"ד

 

הרבה מושבניקים מעדיפים את הדשא של עצמם

גמאני עירוניסטית! ואממ..*בננית*

זה עניין של אופי.

אני אישית אוהבת עיר.

אני רוצה כשאני אהיה גדולה לגור בעיר עם גרעין תורני ולהשפיע שם כמה שיותר. (בעז"ה)

 

משום מה אני אוהבת רעש (לא בצורה מופרזת, אבל כן..)

אני לא אוהבת ששקט ושומם.. זה מפריע לי, לוידעת למה (:

טחחח..אין התלבטות בכלל. ברור שיישוב.מירי ט.

פשוט איכות חיים.

בלי הבלאגן והלחץ של העיר.

שקט ופרטיות.

אוויר נקי בלי עשן מזוהם ממכוניות רבות ומפעלים.

יותר מרחב..לא כל מטר נתפס בבניין.

יש חיי קהילה מיוחדים כאלה..שותפות. זה המקום של כולנו...וכולם מכירים את כולם.

טוב, כמעט את כולם.

אין פחד להסתובב ביישוב לבד מחשש לפושעים..

כלומר, ברור שיש את החשש וביישוב אין ביטוח מסכנות..

אבל בתכל'ס האחוזים נמוכים יותר.

עיר היא כל כך המונית וצפופה!

זה דוחה אותי.

 

הייתרון של העיר זה שהכל קרוב. יש אפשרויות וגישה לחנויות, לקניונים,

למרפאות, להכל..

אבל יש פשרה-לגור ביישוב שקרוב לעיר.

לא חור.

זה ממש אחלה. מתה על המושב שלי.אוהב

לא מסוגלת לחשוב על חיים בעיר...

לא ארצה את זה לעולם.

^^^^דרךחדשה_

אבל אצלי אני מתפשרת על עיר..

וגם אני הייתי רוצה לגור ביש/וב שקרוב לעיר!

כי באמת ביישוב צריך אוטו! זה אלף בת!!

וגם צריך קצת יותר חנויות..

אבל עדיין ישוב זאת חוייה!!

יייישוב!! ברור לי כ"כ. לנצח!ילדה אחת!!

עיר - היתרון היחיד זה שהכל קרוב, אבל זה לא שווה את זה.

 

ישוב - איכות חיים. וכל מילה מיותרת.

ערבות הדדית ואכפתיות, ואהבה.

חיים של שותפות, של לדעת מה קורה אצל השכן, ולהכיר את כוווולם!

וכן, תתעצבנו או לא - אבל נראלי שבישוב הסניף / נוער יותר פעילים.

כי יש תנועה אחת בד"כ, שכולם בה. וזה בערך האופציה היחידה לעשות מעניין אז זה פעיל מלאא.

אנחנו בישוב כל היום עסוקים בלתרום ולתרום ולתרום. ולשפר ת'ישוב, ולהתנדבב. (בנוער כילו...)

 

לוידעת. באארור לי!

וסתכלו עלי בתור אחת שמעריצה את הישוב שלה!!אוהב

אין כמוהו, ובאמת אני אומרת.

תלוי איזו עיר ותלוי איזה יישוב...שִׁירָה

 

 

 

איפה אני ארצה לגור?

 

חברון!! להיות קרובה לאבות ולאימהות.

 

או ירושליים,קרוב למקדש...

 

ואולי בית לחם..אמא רחל,השכינה הקדושה

ילדה אחת..ומה את חושבת שבעיר כל היום חושבים עלאישיות?!

איך להרוס?!ולהרוס!ולהרוס!! (<??>)

 

ממש לא..

גם בעיר האנשים חושבים איך לתרום ולתרום ולתרום!!

ואיך לשפר תצכונה!!!!!!

 

נכון שיש דברים שאת בהחלט צודקת לישוב.

אבל זה מזה שעצבן שככה את "יורדת" ו"מורדיה" את הערך של הנוער בשכונה.

כי זה דווקא בגלל שיש כמה תנועות נוער, אז הנוער הוא לא רק הסניף שלך.

או עירבוב של כמה!!

 

תעריצי את היישוב שלך, בכיף!

אבל אין לך תזכות להשמיץ אף אחד אחר!

אוי זה ממש לא נכון!ענבל

בס"ד

 

ואני גרה ביישוב..

 

בעיר יש סניפים שעושים מעל ומעבר!!!

בדיוק כמו ביישובים אם לא יותר.

זאת הייתה אמירה ממש מגעילה ולא נכונה.

 

תעשי לי טובה, תכירי את הסניפים עליהם את מדברת ואז דברי.

אי אפשר להחליט על פי שמועות.

אני אפילו לא אתחיל להתייחס...לך דומיה תהילה
תלוי מאיזו בחינה..ענבל

בס"ד

 

אחרי החתונה ארצה לגור ביישוב או בשכונה בעיר ששיש בה מין חיים חברתיים קטנים כאלו (כמו שכונת רימונים בצפת... המודל שלי לשכונה בעיר שהייתי מוכנה לגור בה [בשכונה, לא בעיר]).

 

אני חושבת שביישוב יש מספר יתרונות-

א. כמובן פחות השפעה זרה מבעיר ופחות פיתויים.

ב. חיי קהילה, ערבות הדדית מאוד גדולה

ג. מרחב עצום לילדים שהם יכולים לצאת ואף אחד לא ידאג להם... במיוחד אם זה יישוב כמו שלי שהכבישים הם רק מסביב ליישוב ולא בתוכו אז בכלל לרוב לא דואגים לילדים.

 

בעיר יש גם יתרונות-

יותר מקומות לצאת אליהם כשאתה גדול יחסית, יותר מבחר של בתי ספר, תנועות נוער, מקומות עבודה..

אתה לא חי בבועה ואז יוצא לעולם הגדול ומקבל כאפה לפנים..

יותר מקומות לקניית דברים.

 

כמובן שבשני הדברים יש גם חסרונות:

יישוב-

בועה בועתית למדי (למרות שגם צפת בועתית למדי..)

אתה לא נחשף לרוב למגזרים אחרים וחי במין חממה כזאת ואז יוצא לעולם ומגלה שאתה לא יודע כלום

אין יותר מדי בחירה של מקומות עבודה או בתי ספר או תנועות נוער, לרוב יש תנועת נוער אחת, בית ספר אזורי ופנימיות..

לפעמים אנשים חודרים לך לפרטיות מרוב שכולם כאן מכירים את כולם אתה מרגיש שהם יודעים עליך הכל.

בשביל לצאת אתה חייב טרמפים ואין כמעט אוטובוסים

העיר הכי קרובה אליך זאת טבריה ואין שם מה לקנות () וגם כמעט לא מגיעים לשם..

 

עיר-

המון המון השפעה זרה, לדעתי יותר קשה לגדל ילדים בצורה טובה בעיר.

פחות מקומות לילדים לצאת- לחברים צריך אוטובוסים וזה מסובך, בשביל ללכת לבית ספר הרבה פעמים צריך אוטובוסים, ילדים צריכים לחצות לבד..

צריך כל הזמן לשמור על הילדים שלא יצאו מהדלת.

בלי קשר גם בעיר הרבה אנשים מפחדים ללכת בלילה כי יכולים לעשות להם כל מיני דברים..

יש פחות עזרה הדדית ולמי לפנות..

ביישוב יותר קל לפנות כשיש לך בעיה או משהו.

 

זהו.

סיימתי. .

עירוניסטית אילתית!!!!ateretfa

טוב אז בעיר שלי תמצאו בעיקר חסרונות..

אבל לא בכל מקום..יש מקומות סוג של סגורים..לא ממש אלא הגדרה של מקומות של הקהילה..לדוגמא איפה שאני גרה ועוד אזור אזור אחד מוגדר בתור האזור של הקהילה\דתיים וכו'..

כמובן שזה שכונה רגילה שפשוט כל הקהילה\ דתיים עברה אליה (באופן ספונטני)

אבל באמת כשיורדים לאזור החנויות, קניונים, בתי המלון זה הבדל עצום!!!!

אני מרגישה בבית שלי אולי כמו מיני ישוב..פשוט ילדים נכנסים ויוצאים כל הזמן! כולם מכירים את כולם יש לנו גינה מתחת לבית שגם מי שגר באזור השני בא אליה וזה נותן הרגשת אחדות...

כמובן שלחנך ילדים פה זה אולי לא הכי טוב מבחינה דתית אבל לא על כולם זה משפיע או אולי קצת..(תראו אותי )

בכל אופן עכשיו כשאני חושבת על זה אני לא רוצה שכל הזמן יכנסו ויצאו לי מהבית ילדים כמו אולי בישוב (אני לא יודעת איך זה שם אני רק חושבת..) אז אולי להשאר בעיר זה טוב אבל לא עיר גדולה..עיר ישובית (מצפה רמון וכו'...(כמו אחותי))

אני גרה בעיר ורוצה לגור בישוב..אני! =]
מושב! ^_^שונמית
מאחז!!!!!!אריאל דל"ת
בעיר יש יותר מקום לקדש שם שמים.לך דומיה תהילה

רק מי שגם בעיר מבין כמה יש אנשים שלא יודעים כלום... עצוב

לפי דעתי יישוב או שכונה קהילתיתalezish

שאין בין זה לבין יישוב שום הבדל, אבל ברור שירושלים....

מבחינת חינוך ילדים-ברוריה!

בעיר- מצד אחד יותר קשה כי יש המון השפעות רעות מסביב ואנחנו שונים מכולם,

          מצד שני יותר קל כי ברור שאנחנו זה משהו אחד וכל שאר האנשים זה משהו אחר.

בישוב- מצד אחד יותר קל כי כולם דוסים ואנחנו לא המוזרים היחידים

            מצד שני יותר קשה כי אם כולם דוסים כל מה שמישהו עושה הוא בסדר, ולא באמת הכל בסדר...

ביישוב אין השפעות רעות?לך דומיה תהילה

ביישובים יש אותן תופעות כמו בערים. אולי יותר בשקט, אולי בשינויים ובמידתיות אחרת,

אבל זה קיים. ביישובים כולם דוסים? באמת? אני יודע שזה לא נכון...

 

 

העיקר הוא מה שקורה בבית והחינוך שאתה מקבל. אם זה מסודר אצלך, המגורים בעיר

לא יפגעו בך. בכלל. יותר קל ביישוב, יותר קל להתמודד, אבל בעיר יש הזדמנות להיות

קשוב גם לציבורים אחרים ובאמת להכיר את עמ"י. זה קשר בלתי-אמצעי. לאו דווקא מדבר

על חילוניים, גם על חרדים ומסורתיים. באיזשהו מקום, לחיות בעיר נותן לך להבין שאתה

לא לבד בעולם.

אם השיקולים לבחירת מקום מגורים הם על-פי נוחות, אז יש יתרונות לכאן ולכאן. אבל אם

מי שרוצה להתחבר לעם, לא כמס שפתיים, ולא רק להתלונן מרחוק כמה טומאה יש בתל

אביב, חיפה ואילת - שיבוא!

 

מגורים ביישוב לא מבטיחים קהילתיות וקהילתיות יכולה להיות גם בעיר. לא צריך להכיר את

כולם, מספיק להכיר את אלה שבשכונה שלך.

אושר, אף אחד לא אומר שבעיר כולם יוצאים כופרים.ענבל
בס"ד

רק אמרו שיחסית ביישוב יש הרבה פחות השפעות רעות...
לא אמרו כולם דוסים, אבל לפחות כולם שומרי תורה ומצוות.
חוץ מזה שברור שבעיר יש יותר דברים רעים מביישוב..

זה לא אומר שאסור לגור בעיר, כל אחד יגור איפה שינחנו ליבו.
אבל ביישוב בהחלט יש יותר חיי קהילתיות מבעיר בדרך כלל.
(שוב, הבאתי כדוגמה את שכונת רימונים בצפת שהיא באמת נראית כמו יישוב קטן וגם מרגישה ככה... אבל היא יחסית מיוחדת במינה.).
ומה עם ישובים לא דתיים/מעורבים?מרב.
או גרעין תורני כמו בלוד-שהריבוע שם חוגג?
ותתפלאו, אבל גם ביישובים "דוסים רציניים", כמו ביתאל *למשל*, יש המון המון הההמון לאן להדרדר וממי להיות מושפע. המון.
לדוסים בעיר הרבה יותר קל להגיד "זה לא וזה כן" ובישוב זה יותר קשה.
אמאשלי גדלה במושבה די גדולה והיה להם ברור אצל מי מותר לאכול ולמי מותר ללכת לשחק בשבת.
אצלי- יכולתי בכיף ללכת לכל חבר/ה ו"כולה יש שם טלוויזיה" והופס להגיע למקומות שההורים שלי לא רצו שאני אגיע..
בעיר הגבול הרבה יותר ברור.

אני לא סובלת ערים, וכתבתי למטה למה.. אבל מבחינה דתית וערכית- נראלי שהחינוך שלי לילדים יהיה טיפי יותר קשה מהחינוך של העירוניסטים, מהסיבה הפשוטה שלהם יהיה גבול עבה להציב ולי לא.
אני לא אמרתי שאמרו "יוצאים כופרים".לך דומיה תהילה

"כולם דוסים" זה ציטוט של התגובה אליה שירשרתי.

 

אילו דברים רעים יש בעיר שביישוב אין? תחבורה

בשבת? 

 

לא אמרתי איפה לגור, מתחילת הדיון חשבתי שהוא

מיותר, אבל ההנחה שלגור בעיר פירושו לגור במקום

פחות טוב היא כוללנית וכתושב עיר לא יכולתי להימנע

מלהתערב.

 

אם אנשים לא יודעים איך זה לגור, מילא. אבל אלה

דברים לא מבוססים שנזרקים לחלל האוויר בלי שום

אחריות.

סבבה. מסכימה ענבל
אושר,מרב.

אתה חייב להסכים איתי שבעיר הכל יותר פרוץ.

בישוב אתה לא תראה שלטי חוצות של נשים עם לבוש מינימלי,

הקולנוע יהיה קצת יותר רחוק מהבית,

הברים- סביר להניח שלא תדע מה זה עד שתגיע לגיל שבד"כ יוצאים לברים,

 

לפעמים הבועה של הישוב זה טוב לחינוך של הילדים.

כמובן, כל אחד והשיקול שלו של-

קידוש שמיים VS חינוך חזק VS בועתיות יתר.

 

אבל כן, בעיר הכל יותר פתוח.

ולא בקטעים שלי שהבן שלי יקום כל בוקר לתוך גוף של אישה בפרצוף במקום שדה פורח..

ואני לא רוצה שהוא יחזור הביתה דרך כבישים סואנים במקום בשביל נחמד..

ולא באלי הרבה דברים שיש בעיר ואין בישוב.

כמובן שזה כל אחד וההחלטות שלו,

אבל אין ספק שבעיר יותר קשה מבחינה דתית, למרות שגם בישוב יש בעיות כאלה..

לא חייב ולא מסכים...לך דומיה תהילה

שלטי חוצות לא ממלאים את כל ההוויה של מגורים בעיר.

 

מי שלא רוצה ללכת לקולנוע לא ילך לקולנוע. אבל בכנות,

זה לא שאף אחד לא צופה בסרטים במחשב...

 

לא כל הילדים בעיר ראו אי-פעם בר בעיניים. לרוב, הידיעה

היא מהתקשורת וגם זה כשהם יחסית בוגרים וההשפעה על

החינוך שלהם היא לא כזאת דרמטית.

 

לא כל הכבישים בעיר סואנים, ילדים לא חוצים כביש סואן לבד.

יש כבישים צדדיים, יש שבילים והתנועה בהם היא לא יותר

סואנת מאשר ביישוב.

 

כמו שאמרתי קודם, העיקר הוא מה שקורה בבית, איזה חינוך

הילד מקבל. חינוך ביישוב הוא לא בהכרח יותר איכותי מחינוך

בעיר. 

ילדים הם לא טיפשים, הם יודעים להפריד בין מה מותר למה

אסור. מסבירים להם, אומרים להם "כן" ו"לא" והם קולטים. הם

לא חווים טראומה והאמונה שלהם לא מעורערת יותר מאמונת

חבריהם מהיישוב.

 

אם כבר, השוק מגיע כשהם בוגרים ומגלים אנשים שונים מהם

ונחשפים לנורמות שונות משלהם.

סליחה.. החייב היה פשוט חלק בלתי נפרד מהמשפטים שלי.מרב.

 

נכון שזה לא כל ההוויה.

אבל זה חלק.

ואני יודעת על מה אני מדברת.

אולי אני מרובעת מהישוב, אבל השנה גיליתי כמה דברים על ערים..

ואני עוד חיה השנה בעיר קטנה, בלי הרבה פרסומת.

אבל..

השבוע הגיע אלי ילד- ממשפחה מקסימה!!!!!!- ודפק לי משפט שאני לא אחזור עליו פה..

כששאלתי אותו "מאיפה אתה יודע מה זה אומר??"

אז הוא אמר לי: "מה הבעיה? זה כתוב לי מול הבית!"

וזה לא משו שמישו יגיד לך בישוב.. [לא המשפט שאני לא אחזור עליו. ה"זה כתוב לי מול הבית"..]

 

בוודאי שזה תלוי בסופו של דבר בחינוך מהבית,

אבל גם החברה מאוד משפיעה.

ובישוב, או בקהילה דתית בעיר- גם אם וכשיש את האנשים הפחות "טובים"- זה עדיין משפיע.

אני יכולה להעיד על עצמי שאם לא הייתי גדלה בישוב כ"כ בועתי גם לא הייתי יוצאת מה שאני היום.

 

 

 

 

גם אני יודע על מה אני מדבר.לך דומיה תהילה

טוב, יש לנו מחלוקת במציאות...

 

אני עדיין עומד מאחורי מה שציינתי.

מסכימה עם 2 משפטים האחרונים.אביה!!!

אני גרה בעיר בשכונה של דתיים ויש שם גרעין מדהיםם!!

כולם של קשורים אחד לשני כמו משפחה,כולם עוזרים אחד לשני,וכולם אוהבים אחד ת'שני...,ניראה לי בדיוק כמו ישובים...,וגם משפיעים המון על החברה מסיב ה שלא קורה בישובים...

אבל כשני יהיה גדולה אני ירצה לגור בישוב,אבל קרוב לעיר,כי אי אפשר להסתדר בלי חנויות וכ'ו...]כי יש שם שטחים ענקיים של מרחבים,שאת זה אני אוהבת...

נראה לי עירozd

אבל מקום רגוע כן? לא תל אביב או משהו...

 

פשוט באמת שבעיר התחנכתי הרבה יותר טוב ממה שביישוב יש כל מיני סיבות אבל אין לי כוח לחפור, וזה הרבה יותר תורם לעמ"י

 

וחוץ מזה לא יודע זה כזה באופי שלי, ז"א אני ממש לא עירוניסט אבל אני אוהב שבכל קרוב כזה טוב לא יודע ממש איף להסביר את זה...

ישוב ישוב ישוב וישוב..אש להבה

עדיף משו עוד יותר קטן

זה כזה מצחיק שכל מי שאומר ישובozd

נותן מלא חסרונות בעיר וכו' בלי שהוא מכיר באמת...

 

אני אישית הושפעתי הרבה יותר מהעיר (לטובה) מאשר היישוב.

 

בעיר אתה יודע שאתה שונה מהחילונים ווביישוב אם יש חפיפינקים אין את הגישה הזאת של "אני לא כמוהם" לפחות לא באותה רמה ואז המצב מתדרדר... (ברור שבעיר יש הרבה שפעות רעות וכאלה אבל לדעתי זה רק מציג את העניין של "אני פשוט לא רוצה להיראות כמוהם"..

אז אחרי הרבה מחשבות.. מרב.
ישוב.
ולו מהסיבה הקטנה שאני צריכה מרחב, שקט, רוגע.. ובערים בד"כ יש תחושה של מהירות וצפיפות.
כמובן, יש גם ערים שקטות..
ישלי שלוש ערים שאולי אני אגור בהן-
ירושלים, כי זה מקום מדהים שאפשר לוותר על החלום של החווה בשבילה.
צפת, שוב, מקום מדהים. וגם די שקט שם.. זה לא ערים גדולות..
יקנעם.. |משוחד| כי זאת עיר קטנה, ממש קטנה. האוטובוס שעושה הכי הרבה סיבובים שם גומר אחרי פחות משעה את הסיבוב בשעת עומס.
וגם קהילתית בטירוף. זה באמת משפחה אחת גדולה שם.

אני לא מפחדת בעיר מהחינוך של הילדים, כי זה תלוי בי.
וגם אין לי בעיה לגור בישוב מעורב..
הבעיה שלי זה הבניינים, האווירה המהירה והצפופה והמלאה..
אני צריכה רוגע. לראות ת'דשא והעצים והכלב שלי מהחלון ולנשום אוויר נקי ולא פיח :-X
זה למה אני אלך לישוב,
ו.. כן, יש גם ישובים שאני אפסול על עומס אוכלוסין
ת'אמת שאם לפי מה שאני באמת רוצהה---ילדה אחת!!

אז אפילו לא ישובב.

מושב קטן כזה, קיבוץ, משו ככה.. קטנצ'יק. וקהילתי הכיי.

מלאאא דשא ופרחים ופרות וטרקטורונים. ובתי קרקע. ואויר כיפי כזה.

זה מה שאני באמת באמת שואפת אליו, השאלה אם הוא יקרה...=]

אני גרה בכזה מקום..ולא רגילה למשו אחר. זה בעיה.מירי ט.

אין לי מושג מה אני אעשה אם לא יהיה לי בעתיד כסף לבית ביישוב קטן, זה הרי יותר יקר..ואני אצטרך לגור בעיר..

מצידי שיהיה בקראוון...העיקר במושב/יישוב קטן..

מושב, הפתרון המושלם D:SimplePlan

כי בעיר א"א להסתובב, וישוב זה בועה.

^^^^אין. אין עליו. כפרה על המושב שלי..מירי ט.


וואיי עשה לי טוב השרשור הזה....חח מירי קולמוס הנפש 3>
נכון..? לומדים להעריךמירי ט.
אז ככה: ישוב טוב מעיר פי מליון.פעמיים חי

ישוב: בתור ילד, 3-13 זה המקום הטוב ביותר בעולם. יש שקט, חברים, וואדי, הרפתקאות, צבא, רבש"ץ, נחשים, עקרבים, 

גינה, בית פרטי בלי שכנים שאפשר להפריע להם בטעות, כולם מכירים את כולם, לא נבהלים אם הילד קצת מאחר כי בטח הוא אצל השכנה.

בתור נער, הישוב בגדול כשלעצמו הוא משעמם ומשמים... ואין יותר מידי מה לעשות בימות החול..

אבל בשבתות ובחופשים זה הזמן הכי כיפי. כולם יוצאים החוצה, מדברים, יש נוער בכיכר, גיטרות, מנגל ספונטאני בין לילה, פויקה, טיול זריחה, פק"ל קפה, רכז נוער...מצד שני בגלל השעמום אז לפעמים יש כאלה שזה גורר אותם לוונדליזם, סמים, בלאגנים..

אבל בישוב שלי כמעת ואין תופעות כאלה.

 

ברור שיישוב!!פלצור

לא הייתי אומר שמאחז מתאים לכולם כי קשה לשרוד שם, אבל ביישובים קטנים שצריך להרחיב אותם!!! מקומות שצריכים עזרה!!

ליישב את יהודה ושומרון!!

כולם הולכים לגרעינים תורניים ושכחו כבר מלהתיישב במקומות חדשים ביו"ש...

באותה מידה אפשר לומר הפוך...לך דומיה תהילה

אתה מדבר כאילו המפעל של הגרעינים לא חשוב.

חס ושלום!!פלצור

אם לא היו גרעינים תורניים, הייתי ראשון רץ לפתוח כזה. אלא שצריך לפזר את הכוחות.

והיום, חוץ מנוער אהוב מאוד בעיני שמוסר את נפשו  כ פ ש ו ט ו על ארץ ישראל, אין אנשים שדואגים ליישב יישובים.

משפחות, זוגות צעירים, כבר לא עומד להם בראש חשיבות ההתיישבות. רק אם מסתדר אז הולכים לגור במקומות כאלה.

האידיאל שעומד היום הוא גרעינים. צריך לא לשכוח את האידיאל גם של ארץ ישראל.

ופה אני חושב שאנשים יכולים לנטות לארץ ישראל, כי אם לא אנחנו, מי כן??

 

זה הרושם שנוצר אצלך... יש לך נתונים ממשיים?לך דומיה תהילה

גם הגרעינים התורניים הם ארץ-ישראל.

עכו, לוד, מזרח ירושלים, יפו, רמלה, נצרת...

אני גם גר בפתח תקווהממשיך לצעוד

לכל מקום יש את היתרונות והחסרונות שלו

בית בודד במאחז !batsheva100

סתם..

אולי יום אחד יהיה לי אומץ ! חיוך

בתור אחת שגרה בשניהם :

לדעתי יישוב זה טוב אבל זה קצת סגור,

אתה מכיר רק דתיים מתנחלים, לא מחובר ככ לעם.

מצד שני עיר זה פתוח וזה אבל זה גם ממש סכנה דתית..

לוידעת אפילו הסניף שלנו ברמה ממש נמוכה (לא הולכת)

אבל זה בונה אותך.

אז כל אחד מה שהוא מעדיף.

דווקא יש הרבה יישובים שהנוער שלהם מתקלקל...הנסיך הקטן.אחרונה

זה לא קשור לעיר או יישוב...

 

..גיימס פוטר
הסיבה שכמעט ריק בחצי מהפורומים פה זה כי הייתי בתקופת הקורונה שפשוט היה פה מפוצץ ועכשיו זה רגיל? 
עכשיו בגלל המלחמה הם עוד יחסית פעילים😅הרמוניה

זה ירד מאדד (ברוך ה'..)

כבר זמן רב שאין מצטרפים צעירים חדשים לפורומיםפ.א.
והפעילות בפורומים ירדה משמעותית 
חד משמעית בקורונה היה ה הרבה.סוורוס סנייפאחרונה

אבל עכשיו יש פחות פעילות ממה שהיה לפני הקורונה

מי רוצה לחזור ללימודים??ניגון❤️

ואוו איך בא לי כבר את החופש הגדולל🤭

אני כבר שנה וחצי בבית...ההרהמורניקאחרונה
גם פרה זקנה יכולה להניב חלב..😌😌עוד חומייני חי
כעעען כען
למה אתם חיים?מעייןאהבה

מה הסיבות שלכם בחיים?

חתירה מתמדת להגשמה עצמיתפ.א.
כי ככההרשפון הנודד

בבסיס אני חי כי זה לא דורש ממנו שום פעולה אלא קורה לבד.

ואני ממשיך לחיות כי אני רוצה להתפתח ולהיות יותר שלם ומאמין שעוד יהיה לי טוב.

בנוסף אני מרגיש שיש לי פה תפקיד בעולם שאולי יהיה משמעותי

אני חיהניגון♥️
כדי לעשות טוב לעולם ולאנשים ואני מאמינה שכל אחד יכול להפוך את העולם למקום יותר טוב ושמח ואוהב ♥️ וגם לעבוד את ה' שזה הכל בסוף
נהנה מהחיים פשוטההרהמורניק
וואוצאצא

לא יודע.

מבררים את זה, מחפשים את זה

הלוואי וידעתי

אם כבר הגעתי לעולם ואני כאן - נעשה הכל כדי להנותGini
מהחיים, לחיות טוב, באושר, בשמחה, בסיפוק, ולדאוג לעתיד שלנו כאן 
אני הגעתי למסקנה שהחיים זהגלגל שבו אני עולה ויורדתתמימלה..?אחרונה

כל הזמן והמטרה שלי היא לאסוף כמה שיותר כוחות כשאני למעלה כדי להצליח לעלות אחרי הירידה הבאה...

ככה עד שיבוא המשיח....

יש אנשים!הרשפון הנודד

הפורום חזק להיות פעיל והם דיבורים חזקים אז מוזמנים להעלות נושאים מעניינים שאתם מתלבטים בהם אם סתם שאלות, חוויות, רגשות ופריקות

למישהו יש הדרן?איידן

יש לי הדרן ויש תקלה ואין לי אינטרנט במכשיר (שהוא גם ככה דפוק (חצי טאצ) ובלתי נסבל) אני לא יכולה לקבל לטלפון אימיילים ובנוסף האפליקציה שלהם לא עובדת 

יש למישהו דרך לעזור לי?

בבקשה אני נואשת נראלי אם עד סוף שבוע הם לא חוזרים אליי אני עוברת לנוקיה (ונוקיה זה זוועה)

אם מישהו יעזור לי אני אשמח מאוד

למישו יש את היי סקול מיוזיקל בדרייב?נחט

או סרטים אחרים 

יש פה אנשים ערים?מעייןאהבה
תמיד...אנא בכחאחרונה

אולי יעניין אותך