חבדניקים... (אני רק חצי...) שאלות לי...כבשה=)

יש למישהו מושג באיזשהי הערכה, כמה אחוזים מחסידי חב"ד אומרים שהרבי חי ממש בגוף גשמי, נושם, אוכל, ישן וכו' (ואגב, איך הם מסבירים מה היה בג' תמוז? הרי קברו מישהו??) וכמה רק מתבטאים 'הרבי חי' במשמעות רוחנית - שההשפעה שלו נמשכת? ואם יש כאלה, כמה גם אומרים בפה מלא שהרבי נפטר?

 

בבקשה לא לאכול אותי על השאלה, בעיקרון לי זה לא ככ מזיז, אחרי שיענו לי אני אגיד למה אני שואלת וגם למה אני לא רוצה להגיד עכשיו.

 כמעט שכחתי את השאלות הבאות... מה חושבים בחב"ד על המאחזים-גבעות ועל נוער הגבעות?

ואני אשגע אתכם עוד קצת (אין לי פשוט מקום אחר לשאול את השאלות האלה, וזה חשוב לי, אני ככה מתקרבת לחב"ד ורוצה לדעת יותר...) למה מכנים את בנות חב"ד אחיו"ת? מה הר"ת? תסבירו...

תודה רבה רבה רבה!!!

הנקודה היא יותר פנימיתמושיקו

ראיתי לאחרונה מכתב של הרבי על כך שבפרשיות האחרונות כתוב "המקום אשר יבחר ה'" ולא ירושלים או ארץ ישראל, כי העיקר היא איפה הבן אדם נמצא במקום הרוחני, המקום הגשמי לא תופס מקום אצל חסיד ובעיקר לא אצל הרבי.

 

בשבילנו הגדרה של בן אדם חי הוא שהוא אוכל שותה וישן, אצל צדיקים כמו הרבי החיים הגשמיים הם אחרים לגמרי - וכשאומרים חי בגוף גשמי מתכוונים לגשמיות אחרת לגמרי ובשביל להבין את הנקודה הזו כראוי צריך ללמוד חסידות

כלומר אף אחד לא באמת מתכוון שהרבי חי במושגיםכבשה=)

הרגילים הגשמיים איך שליטווקים יגדירו אותם? הבנתי נכון?

ותשובות לשאלות האחרות יש? תודה רבה!!!

אנחנו כן מתכוונים במושגים האלו...חשבשבת

כי זהו המושג של חיים בגוף גשמי שאנו מכירים- אנשים גשמיים שכמונו

 

מבחינת הצדיק- הרבי - חייו הגשמיים הם שונים לגמרי ממה שאנו חושבים

 

 

ליתר ביאור כאן

החיים של הרבי לא היו אף פעם כחיים רגילים שלנומושיקו
וכדברי אדמור הזקן על הבעל שם טוב.שאם הוא לא היה אומר במפורש שהוא ילוד אשה הוא לא היה מאמין שהוא כזה
לבדוק.הגמרא: אדם אוכל, חיי אישות ושרותים כבהמה.דובובש

ואם מישהו אומר על מישהו אחרת, הוא פוסל כל פעולה שההוא השתתף בה כשצריך בשבילה בן אדם .  אז בית דין שבה הוא היה דיין זה לא בית דין ומה שפסק לא נחשב. אם מכרו דרכו חמץ - זה לא נקרא. ואם היה עד בגירושין האשה נשארת נשואה והילדים שתלד ממישהו אחר  ... .

 ובכלל יש עוד בעיה בגלל יהיה יהודי גדול כמה שיהיה הוא ובית הדין שלו לא יכולים לקדש את החודש . רק מי שבארץ ישראל יכול.

 הראו לי שהרמב"ם כתב (הלכות שגגות פרק יג ) :

אין משגיחין ( כלומר לא שמים לב ) על יושבי חוצה לארץ שאין קרוי קהל אלא בני ארץ ישראל .

הרבי חי וקיים!משיח עכשיו!

ומבחינתי הוא יכול לצאת מגוף ולהיכנס לגוף מתי שמתחשק לו (ר' ראובן דונין)

טוב אבל לא כל חבד סוברים ככה. את זה אני יודעתכבשה=)

בבירור. כי כבר פגשתי כאלה.

אז יש לכם הערכה לאחוזים לפי מה שאמרתי בפתיחת השרשור? אפילו בערך בערך...

ובקשר למאחזים ולאחיו"ת? (ראה הודעת פתיחה

לא כל חבדניק אומר את כל מה שהוא חושב באמתמושיקו

אלא אומר כל דבר לפי ערך המקבל

לכבשה, מושיקו רומז בחבד המחשבות מעל הנכתב. היכנסייאניסן

את שואלת כמישהו מבחוץ לגמרי.  ומחלקת את חבד כמו העיתונאים למשיחיסטים ולא משיחיסטים , אבל הכל הרבה יותר נעלם ולא ברור. היה כאן דיון מעניין   בפורום , שהיתחיל  ב יג ניסן   http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t541067

הרבי הוא הקב"ה? (לבקשתו של ניתאלי הארבלי) י נפשי תערוגי(40 תגובות)

  

 וגם בדיוק יותר ממה שנאמר לא נאמר. והעיקר הוא עצם העלאת הנושא לדיון . החלוקה היום זה בין א-לוהיסטים למשיחיסטים. חלק אומרים בפרוש וחלק יודעים שעוד לא העת לגלות ויש להסתפק  באמירת משיח.  וחלק באמת לא מאמינים שהוא א-לוהים.  הרבי עובדיה , שאני בהחלט לא מקבל את כל הגישה שלו , בטוח שזה ענין רק של חלק קטן וסגור http://tinyurl.com/6tnrw7w  

לא אמרנו שהרבי לא חי חיים גשמייםחשבשבת

ההיפך- אמרנו שהרבי חי חיים גשמיים- רק שחייו הגשמיים של צדיק שונים משלנו

 

באחוזים

 

99 אחוד מחב"ד סוברים שהרבי הוא משיח

85 אחוז סוברים שהרבי חי

חשבשבת? הלוווו?!חיים שלמה
85% אחוז טוענים שהרבי חי? אני רוצה להבין לאיזה חיים את מתכוונת.
חיים גשמיים? כמו שהיו עד ג' תמוז..
או חי וקיים באופן של מה זרעו בחיים אף הוא בחיים?! שזה 100% מחב''ד מאמינים.
אין שום 85% בחב''ד שחושבים שהרבי חי בגוף גשמי כמו עד להסתלקותו בג' תמוז תשנ''ד.
אם עדיין בטוחה בכך,את מוזמנת לעשות ביקורים בכפר חב''ד,קרית מלאכי,קראון הייטס,אוסטרליה ובכל העולם למעט צפת....
אני ממליץ לכולם לקרוא את הספר הנסיון האחרון לרב וולפא.
שם הוא מסביר שחייבת להיות הסתלקות בכדי שהרבי יתגלה כמשיח בגאולה ואין כאן המקום להאריך.
מסכים עם 99% אחוז מחב''ד שסוברים שהרבי אכן משיח!
רב וולפא שליט"א לצבור - משיח, בפרטי - א לוהיםיאניסן

וככה זה יותר ויותר  לא רק בצפת .

רק תבדקו כמה אומרים גם לציבור ש"ויאמינו בה' ובמשה " - אומר שמשה זה א לוהים ושהרבי הנשמה של משה היום הוא א לוהים.

חיים שלמהחשבשבת

זה בדוק

 

אפילו יואל כהן אומר יחי- לידיעתך

 

ואני לא מדברת על אשתו....

חשבשבת,תעני ואל תגמגמיחיים שלמה
עבר עריכה על ידי חיים שלמה בתאריך ז' באלול תשע"ג 12:36
בדוק שמה בדוק...אותי את מחרטטת??????????
איפה את חיה בדיוק???
לא משנה שהתעלמת מהשאלות שלי וזרקת לי כמה גיבובי מילים,אז לראיה את מביאה את החוזר ר' יואל כהן?
לא ראיתי בחיי(וראיתי אותו הרבה) אומר יחי בריש גלי...אלא אם כן את חדרת לעזרת הגברים או שהתחפשת לגבר וראית...
ומה הקשר לאמירת יחי ולזה שהרבי חי וקיים בגוף גשמי ב?770?????
מהההה???
בגלל שאת משייכת יחי לגוף גשמי,אז חבדניק שאומר יחי באוהל של הרבי כופר לדעתך? או שהוא תינוק מסכן שנשבה???????
יחי לא קשור לגוף גשמי!! רק אנשים מגושמים רואים את זה כך.
לכי לר' יואל והוא יסביר לך טוב טוב מהי ההכרזה הזו,והאם הוא אומר אותה,איפה,ומתי!(זה שהרוב בחבד הולכים לאוהל,את יודעת? בעצם 95% מחבד הולכים ו5% כמוך לא הולכים. בעצם 3% גג.)
צאי מהסרט שבנית לעצמך ותתחילי עולמות אחרים,ולא את עולמך?עצמך.
חוץ מזה קצת ריספקט לא יזיק לך בכלל. ר' יואל הוא קודם כל חסיד ענק של הרבי! חוזר של הרבי. הראשי יש לומר.
מה זה יואל??? הוא חבר שלך אולי? חוצפה יסגא.! זה מה שיש לי לומר לך.
דבריי נכתבו בסערת רגשות אדירה,סליחה אם פגעתי!!!
היא התכוונה למי שעיין בחומר הזה פעם אחת לפחותמושיקו

ומי שלא למד ומגדיר את עצמו חבדניק - אם כ הכבוד לאו דווקא שהוא יכול להיות אובייקטיבי עם כל השטיפת  מוח שעושים לו..

 

 

כולם מאמינים בזה שהרבי חי רק כל אחד והפרשנות שלו לנושא "מהם חיי הצדיק "על פי תורתו של הרבי

על איזה חומר אתה מדבר??חיים שלמה
ואכן כולם מאמינים בחייו של הרבי.
אני למשל לא מאמין שחיים של נשיא הדור חייבים להתבטאות בהליכה בשביל,או בחלוקת דולרים בראשון...
עיקר חייו של הרבי מתבטא בפן הרוחני.
התורה שלו,התלמידים שלו,ההליכה בדרכיו!
כשהולכים לאורו,שחיים את השיחות שלו אז הרבי חי וקיים. ולזה מסכימים כל חסידי חב''ד. אנטים ומשיחיסטים ב''ה.
כל העיסוק הזה בגשמיות הוא נסיון של השטן לפלג ביננו,ולהבעיר לחינם את אש המחלוקת.
חיים שלמהחשבשבת
עבר עריכה על ידי חשבשבת בתאריך ח' באלול תשע"ג 11:47

לפי הודעתיך- אתה לא סגור על עצמך ב100 אחוז

 

רקאגיד זאת:

 

השיחות של הרבי מנא נ"ב- הם הסיכום והביאור לכל תורת הרבי ולכל תורת הרבאים- יש שם מראה מקומות עצומים, ומי שלומד קצת עוד דברים מעבר מבין שבתוך השיחות האלו גנוזה כל תורת החסידות

 

השיחות האלו הם גם החידוש של הדור שלנו- מיעוט שבמיעוט מתורה חדשה מאיתי תצא-(כמו שהרבי מציין)- ובכל השיחות לכל אורך הדרך הרבי מביא גילויים ועניינים ממקור ראשון, בקשר לנצחיות חייו של נשיא הדור בגוף גשמי דווקא (אין שינוי דגניזה), שהרבי בעצמו משיח- נביא אחר נביא " צריך לפרסם לכל אנשי הדור שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה שלא בערך וכו...." (ושהרבי מוסיף- בשיחה- כפי שמבוטא בראשי תיבות מי"ד- שזה סדר הדורות האחרון- מנחם מענדל, יוסף יצחק דובער)

 

הרבי בשיחות אומר- שעמ"י הוא גוף ונשיא הדור הוא ראש וכמו שהגוף (עמ"י)הוא גשמי ומוחשי ככה גם הראש(נשיא הדור) צריך להיות גשמי- בגוף גשמי- לא יכול להיות גוף גשמי וראש רק ברוחניות- זה לא בערך עמ"י

זה כמו מה שניסו הערב רב להגיד בחטא העגל- זהו משה עלה לשמים וניהיה רוחני- אנחנו גשמיים אנחנו רוצים מנהיג גשמי!! ועשו את העגל- והסוף ידוע ועצוב מאוד.

 

יש עוד הרבה מאוד ציטויטים ומראי מקומות - משיחות, תניא,מדרשים ומהתנ"ך והגמרא והמדרשים שהרבי מביא כדי להוכיח עניין זה.

 

אתה, בתור בוגר ישיבת צפת- מאמינה שעבדו איתכם על העניין הזה,מאמינה שלימדו אותכם לעומק-

אי אפשר לאחוז בשתי הדעות מי שאוחז בשתיהן מפסיד את העיקר- כי הוא כל הזמן בקונפליקט- הוא לא פה ולא שם, ואתה יכול להסביר אתזה בצורה הגיונית ושיכלית רק לעצמך- וספק אם אתה מבין איפה אתה נמצא

 

 אי אפשר להגיד אני מאמין שהרבי חי ברוחניות- ולכתוב שליט"א- כי זה חיים גשמיים, אי אפשר להגיד יחי- ואתה בעצמך אמרת שיחי זה חיים גשמיים-(אבל אתה מכוון את זה לחיים רוחניים -?!)- וללכת לאוהל.

 

מה שמוכיח שכל מי שאומר יחי- ועיין אי פעם ברצינות בסוגיא- ואפילו אם הוא הולך לאוהל, מאמין שהרבי חי בגוף גשמי, [רק שלעיתים השטן- המקטרג, המבלבל והמשטה מהדרך גורם לנו לראות כאילו זו דרך האמת (קונטרס ומעיין) והבלבול הזה בסופו של דבר לא מביא לדברים חיוביים].- זה בד"כ אנשים שרוצים לרצות את כולם או את רובם- כדאי מאוד במוקדם או במאוחר להחליט איפה אנחנו עומדים ואיפה עומדת ההתקשרות שלנו לרבי, לעשות בדק בית ולתקן את הדרוש תיקון.

 

מקווה שלא תקרא הודעה זו- כי תמים שנמצא אצל הרבי בד אמות- עדיף שיעסוק בלימוד אמיתי של כל חלקי התורה מאשר לכתוב  כל מיני הודעות בפורום זה או אחר- לא נראלי שזה מוביל ליותר התקשרות. (ומצטערת על ההטפה).

ואם אפשר קצת יותר עדינות בהודעותיך וקצת פחות אימפולסיביות- כיאה לתמים שלומד אצל הרבי!

 

מאחלים לך- שההתקשרות שלך לרבי תיהיה במאה אחוז- בלי פשרות כאלה ואחרות.

 

ומה עם הנקודה שבכל דור חייב להיות נשיא בגוף?מושיקו

אתה יודע מה המקורות לזה בשיחותיו של הרבי?(רמז:לא מנ"א נ"ב)

 

ומדוע לא כל תלמידיו של ר' יואל לא מצהירים על הרבי כמלך המשיח כמוהו(לפחות במסגרות פנימיות)

מצטער אם פגעתי ב'חשבשבת'חיים שלמה
אני לא הולך לטחון פה שוב מים!
כל חצי שנה הויכוח הזה עולה לגבי הפורום.
חבל על האנרגיות שלי,ושלכם כמובן.
גם אם אסביר ואתן לך מקורות משיחות ידועות והוראות מפורשות של הרבי,לכם יהיה הרבה יותר נוח לחיות עם המציאות שבניתם לעצמכם,ושאני חייתי בה לא מעט שנים!!!
אני יכול להגיד לך שלמדתי והפכתי כל שיחה של הרבי,וידיאו,הכל מהכל!!
בתור בוגר צפת שסיים את הישיבה בהצטיינות ובחביבות יתר על רבני ומשפיעי הישיבה,אני יכול לומר שרוב הרבנים בישיבה הולכים לאוהל ומעודדים בסתר הליכה לשם.
היו לי שיחות עם כולם שם שצריך לדרבן את הבחורים,ולא לפחד מהבחורים ומהרעש שהם יעשו, כמו שעשו בעבר לרב בישיבה,שלא אזכיר את שמו מפני כבודו.
סיפר לי המשפיע שלי מצפת שעופר מיודבניק אמר לו שהוא שם יחי בכיפה כדי שהבחורים יתקרבו אליו!! כן כן,ככה ''משפיע''קונה לו מושפעים לצערנו.
תמשיכו לחיות באופריה שכלום לא קרה,ותשקרו את כולם כולל עצמכם.
שמות לרבי באוהל יתקבלו באישי בברכה.
נ.ב
חשבשבת סליחה שלא ירדתי לרמה של היציאות חירום שלך.
ובאווירת חודש אלול וכו' וכו' וד''ל.
אתה בדיוק כמו השמאלנים שאומרים על הימניים שהםלאהוב את הרבי

הזויים..

 

גם מפלגת העבודה היתה פעם בעד התיישבות- וביום התפכחה (?!)

זה אומר שמה שהם אומרים זה הדבר הנכון? שו המציאות הנכונה?

 

מה המקורות שעליהם מסתמך הרבי?הרבי לא מדבר סתם!לבריאות
לקט עצום של מקורות תורניים מכל חלקי התורהמושיקו

בהם לרבי יש ידע הרבה יותר נרחב מהרבה צדיקים וגאונים

פשוט ביקשתי מקור תנ"ך גמרא וכו' שכבל דור יש נשיאלבריאות

ולגמרי בסדר שתראה מקור שהרבי יודע עליו ואחרים לא ידעו.  ולפי מה שאתה כותב יוצא שצדיקים וגאונים אחרים אמרו שזה לא ככה . נכון ? ואם בן, מה המקורות שלהם ?

מושיקו אמר לך שהרבי משוחרר ממקורות. הוא המקור.שונרה
מהתה אומר, התורה הכתובה והמסורה כבר פאסה ולא מקור?לבריאות
הנה מקורות שוניםלאהוב את הרבי

שמוזכרים בשיחות של הרבי:

 

בחומש במדבר (פרק כ"א, פסוק כ"א) מבאר רש"י את הסיבה לכך שבמקום אחד אומרת התורה שעם ישראל שלח מלאכים למלך האמורי ואילו במקום אחר מיוחסת שליחתם למשה רבנו בלבד:

"שמשה הוא ישראל וישראל הם משה, לומר לך שנשיא הדור הוא ככל הדור, כי הנשיא הוא הכל". וכדברי חז"ל במכילתא (בשלח ט"ו) שמשה רבנו שקול כנגד כל ישראל. ומבואר בקבלה (ראה רמ"ז לזהר חלק ב מ') ובחסידות (תורה ומדע חלק א עמ' 33) שזהו משום שנשמת משה, נשיא הדור, הינה נשמה כללית, הכוללת את כל נשמות ישראל שבדורו.

 

בזוהר (תיקון ס"ט) כתוב: "אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא" ובמדרש (בראשית רבה פרק נ"ו) מובא: "אין דור שאין בו כמשה" דהיינו שמשה רבנו- נשיא הדור - ישנו בכל דור ודור (ציס"ע), וכך מובא גם במקומות רבים בתורת החסידות "מוכרח להיות "משה" בכל דור ודור, שבו מלובשת נשמת משה" (לקוטי שיחות כרך כ"ו). יתירה מזו, הרבי שליט"א מלך המשיח מדגיש בריבוי מקומות בשיחותיו הקדושות ש:"משיח-הוא נשיא הדור . . נמצא שנשיא הדור, משה רבינו שבדור, הוא גם משיח צדקנו שבדור (שיחת שמחת תורה תשמ"ו – וחוזר על כך בשיחה זו שמונה פעמים!). דהיינו שבכל דור, נשיא אותו דור הוא המשיח שבדור המזומן לישועת ישראל.

 

בגמרא:ירובעל בדורו-כמשה בדורו, ירובעל לא היה משיחלבריאות

 ראש השנה דף כה עמוד ב :  ירובעל בדורו - כמשה בדורו.

 זה ברור שירובעל זה לא ממש כמו משה .

  אתה ועוד הרבה מאוד לא יכולים להזכיר את הרבי בלי להוטסיף לו את התואר "משיח".

 אני ראיתי שחז"ל משכירים המון את משה בלי להגיד "משה - אדוננו ורבנו מלך המשיח" .

 אתה מכיר אפילו מקום אחד במשנה או בגמרא וכו' ששם כתוב משה המשיח או משהו דומה .

 ביקשתי מקורות בחז"ל . אם יש לך אולי תיתן ?

מהר"ל ועץ חיים יעזרו?מושיקו
מכל המקורות עולה שנשיא הדור קיים בכל דוראלעד

וכפי שכבר רמזו כאן, אפילו בחז"ל אומרים שיפתח בדורו כשמואל בדורו, וכו'

אבל מעבר לתהיה שמא הרבי גם בחייו כלל לא היה נשיא (הואיל וכלל עם ישראל לא קיבל אותו ככזה בדווקא), אין מכאן שום ראיה שהרבי נשאר כזה, לאחר פטירתו.

ואפילו יעקב אבינו ורבי יהודה הנשיא - שעליהם יש דעות שנותרו בחיים, לפחות במובן מסויים, אפילו הם לא זכו להמשך הנשיאות גם לאחר הסתלקותם!

 

אני מנסה לדמין מה היה קורה אילו חלק מעם ישראל לא היה מקבל את העובדה שהנשיאות עברה ממשה רבינו ע"ה ליהושוע בן נון מחליפו בתפקיד, למשל. אוי מה היה לנו.

באמת היו חלקים מעם ישראל שלא קיבלו עליהם את הנהגתםמושיקו

של ממשכי דרכו של משה רבינו - לפני הכול הם עם קשה עורף

אחיות= אחיות של התמימיםמשיח עכשיו!

תמימים הם בחורים חב"דים שלומדים עדיין בישיבה/ בקבוצה/ בשליחוס' לפי החתונה.

הבנות באותו הגיל נקראות "אחיות התמימים".

 

כל החב"דניקים מאמינים שהרבי הוא נשיא הדור והמשיח, רק שלא כולם אומרים את זה (הם חוששים כנראה שזה ירחיק)

ביום שישי האחרוןאלעד

ישבתי לשיחה עם חב"דניק ישיש ובר אוריין. יהודי יקר מאוד.

 

מן הון להון שאלתי אותו האם גם לפני ההסתלקות היו עסוקים בחב"ד בעיקר ביחי ובמשיח וכד' כמו היום

הוא נאנח מעמקי לבבו וענה לי ממש בשברון לב "מה פתאום! ואבוי לנו שהיום הופכים את כל גדולי החסידים לסמרטוטים כי הם לא עוסקים בזה ולא צועקים יחי"

ממש....משיח עכשיו!

מה עם הפסק דין שעמלו עליו רבנים רבים והגישו אותו לרבי?????????????????..

מה עם הפסק דין שעמלו עליו רבנים רבים?משיח עכשיו!

ולא חסרות עוד דוגמאות

וואי יא ניסן אכלת אותי!!כבשה=)

סליחה לא התכוונתי להקפיץ ככה...

בכל אופן תודה על התשובות...

המשך...כבשה=)

לא התכוונתי בשאלה על האחוזים לצאת כמו העיתונאים... סליחה... כנראה לא ניסחתי נכון...

אני לא לגמרי מבחוץ אבל מה לעשות שאני גם לא לגמרי בפנים... מתקרבת לאט לאט... ועדיין המון לא ברור... מחפשת את עצמי.  אז בהצלחה לכולנו בכל הבירורים!!!

ובאמת תודה!

דרך אגב.. אם אפשר עצה....כבשה=)

 

מושיקו כתב 'ללמוד חסידות' ... בתור חב"דניקים לגמרי, ש לכם הצעות מה כדאי באופן ספציפי ללמוד כדי להבין את הרעיונות של חב"ד? אני כבר לומדת חת"ת יומי, בשבתות ליקוטי שיחות (עם המהדורה של תורת חב"ד לבני הישיבות שיש שם 3 חלקים: 1. שיחה על רעיונות מהפירוש לרש"י של הרבי  2. שיחה על  חסידות בפרשה 3. שיחה על סוגיה ספציפית בפרשה  ) ובזמן פנוי - בעיקר נסיעות, אני קוראת גליונות "מעיינותיך". אז יש משהו ספציפי שעוד כדאי?

תודה רבה.

סליחה שאני משגעת אתכם... באמת שישלם ה' שכרכם על העזרה הרבה!!!

שיחות דבר מלכות-נ"א נ"ב. ותניא(עם ביאורים)חשבשבת

בהצלחה

מוזמנת לחברותא בדבר מלכות.. משיח נאו בפומ!
לא יודעת מי זה הרב הישיש...חשבשבת

אבל מה שאני כן יודעת שעסקו בזה מאוד

 

והרבי בעצמו עסק בזה- בנ"א נ"ב, ואח"כ בעידוד היחי בנ"ג נ"ד

 

או שהוא חי בשנים שלפני מ"ח אותו רב ישיש...

הבטחתי לא להגיב, אבל יש כאן סילוף ההיסטוריהhaim770

ב"ה

תשי"א- המאמר הראשון של הרבי "באתי לגני", שבו הרבי אמר והסביר התקיד של דור השביעי עד כדי כך שאיזה מתנגד התבטא: "המשיגענר הזה חושב שהוא משיח ואומר את זה בפומבי". כך שלא רק לפני ג' תמוז נ"ד, התעסקו בחב"ד בעניני משיח אלה הרבה הרבה לפני כן, בעצם מתחילת הנשיאות בקשר לרבי, ועוד לםפני כן לגבי האדמו"רים הקודמים.

בעל התניא אמר על הצמח צדק ששמו מנחם מענדל, זה מנחם ינחמנו, והחסידים שהיו בטוחים שהצמח צדק יהיה מלך המשיח בעקבות דברי בעל התניא קראו לממשיך של בעל התניא האדמו"ר האמצעי, כי בעל התניא הוא האדמו"ר הראשון, הצמח צדק הוא מלך המשיח אז מי שבניהם הוא האדמו"ר האמצעי.

 

יש כמה ישישים, שקשה להם אם הדור הצעיר אבל זו לא סיבה לסלף את ההיסטוריה.

הרב חדקוב, מזכירו הראשי והאישי של הרבי, מיד לאחר כ"ז אדר נ"ב, אמר שצריכים לגנוז את הדבר מלכות (הרי יש שם גילויים נפלאים והתבטאויות שלא משאירים מקום לספק למה מתכוון הרבי), וצעירי הצאון, התמימים של הקבוצה, לאו דוקא הצפתים אמרו אנחנו נגנוז אותך ולא את השיחות של הרבי !!!

בחב"ד תמיד היה כבוד לזקני החסידים אבל עד הגבול שהם נוגדים בדיעותיהם את דברי הרבי המפורשים. לאחר הסתלכות הריי"צ, ר' ניסן נעמנוב ע"ה שהיה מקושר מאוד אליו, התקשה להחליף רבי כמו שמחליפים חולצה ובמשך כחמש שנים נמנע מלהפגש אם הרבי, לא בגלל שהוא לא קבלו, או ח"ו עניני כבוד שהרבי יותר צעיר ממנו, אך ורק מהסיבה שהוא היה מקושר באמת לריי"צ. המפנה קרא כשהגיעו התלמידים השלוחים מ-770 וכשהוא שמע אותם ואת ההתלהבות שלהם ואת הערצה לרבי הוא נסע ונקשר בחבלי אבותות כפי שהיה קשור לריי"צ, ואני הקטן שמעתי את תשובתו שהוא נתן לחבר שלי בשנת תשמ"א. חברי הגיע לקייץ לישיבה, שאל אותי "אומרים בחב"ד שהרבי הוא המשיח?" אמרתי לו גש לר' ניסן ותשאל אותו מה הוא אומר? ור' ניסן ענה "חסיד גור או חסיד בעלז שאינו מאמין שרבו הוא המשיח שיחפש חסידות אחרת", משמע שלהאמין שרבך הוא המשיח הוא אחד מדרכי החסידות ההכרחיים, כך ש"אותו ישיש", באותו מידה יכול לחפש לעצמו רבי חדש !!! כן, אף אחד לא חייב להאמין שהרבי הוא משיח, אבל מי שאינו מאמין ..... שיחפש מקום אחר !!!

בקשר ל"יחי" זה נכון שזה התחיל הרבה יותר מאוחר אבל גם לפני כ"ז אדר ולא לפני ג' תמוז ובוודאי לא אחרי. מי שמעונין לסלף את ההיסטוריה יכול לעשות זאת בישיבה מסויימת בבני ברק אבל אין מקומו בחב"ד.

סליחה אם עוד פעם התפרצתי, אבל תבינו לא יכולתי לשתוק על דברי ההבל האלו. אז אנא תשמרו על הגינות ואמת ואני המשיך לשמור על שקט !

קישור מיוחד שמביא מקורות ועונה על השאלותבן ציון גגולה
תסלחו לי... זה נשמע ממש מוזר, אולי תוכלו להסבירקופיקו=)

איך זה שבכל חסידות אמורים לחשוב שהאדמו"ר שלהם הוא המשיח, הרי אפשר להעריך, לכבד, ולהיות חסיד של אדם עד הסוף ולהתבטל לו לחלוטין והכל הכל גם בלי שהוא יהיה המשיח.!! משיח יש אחד!!! שאמור לאחד את עם ישראל! הרי גם בזמן בית המקדש היה מלך, והיו הסנהדרין שהיו תלמידי חכמים עצומים ואני בטוחה שהם היו בדרגת 'צדיקים' שצריך להידבק בהם וכו' (בלי להעביר פה שיעור בנושא אבל הם לא היו המלך כי מלך יש אחד על כל העם! (בתכלס היו שניים אבל באידיאל...)

למה ההתבטלות לאדמו"ר והכבוד המקסימלי אליו חייב לבוא לידי ביטוי במחשבה שהוא המשיח? משיח אמור להיות אחד, לא נראה לי שמישהוא חושב שצריכים להיות משיחים כמספר החסידויות... (נראה לי שזה יהיה עצוב...) ומה העניין, לחשוב 'כאילו' ולא להתכוון לזה באמת?

חוץ מזה שבאמת לכל חסידות יש אופי משלה וכל אדמו"ר הוא אחר ומותאם לחסידות שלו ככה שלא נראה לי שמשיח זה תפקיד שמתאים לכל אדמו"ר (בלי לצאת ח"ו מזלזלת בתלמידי חכמים חס ושלום!!, אם מישהו הבין ככה אז לא לזה התכוונתי!!!!)

דווקא, למרות שאני לא ממש חבדניקית, אין לי שום בעיה אם זה שאומרים שהרבי יהיה המשיח כי דווקא לעניות דעתי (המבוססת על דברי גדולים ממני ששמעתי) הוא כן מותאם לתכונות המשיח המובאות ברמב"ם וכן עשה עבודה עצומה בהיקף עולמי להכנה לקראת ימות המשיח ולאיחוד עם ישראל (עבודה שחסידיו ב"ה ממשיכים כיום - יישר כוח עצום!!! שכרכם הרבה מאוד!) ככה שזה ממש מסתדר ומתאים.

ביצור אם מישהו יוכל להסביר, אשמח.  ואם יצאה נימה תקיפה/תוקפת ומתריסה בדבריי, או איזה שהוא זלזול באי מי אני מתנצלת וממש לא התכוונתי!!!

תודה רבה!!

כישיא ההערכה לחשוב שהוא משיחמושיקו

וכל אחד צריך לחשוב כך על רבו אם נא מעריך אותו באמת(גמרא שם שם)

משנה מפורשת על מחלוקת בין זקנים לצעירים-אלעד

תניא, רבי שמעון בן אלעזר אומר, אם יאמרו לך ילדים בנה, וזקנים סתור, שמע לזקנים, ואל תשמע לילדים, שבנין ילדים סתירה וסתירת זקנים בנין

אתה רוצה דווקא זקנים בבקשהhaim770

ב"ה

ר' מענדל פוטרפס, התבטא מיד לאחר ג' תמוז : "הקלוניגער (הכוונה ליצר הרע) רוצה לבלבל אותנו ואנו צריכים להתחזק באמונה שהרבי הוא משיח"

ר' ראובן דונין לא הלך אם כיפת יחי אבל הלך קבוע אם דיגלון.

ר' דוד חנזין מי שהיה זקן רבני חב"ד השתתף בכל הכינוסים (כינוסי הכנה וכינוסי רבתי) של ר' זימרוני צ'יק.

ר' איצקה שפרינגר היוזם של הסטלייט ביו"ד שבט תשנ"ג.

הרב רלב"ג שלימד את חתנו הרב וולפא מי הוא הרבי, וגם זוגתו הרבנית סימה שהייתה צאצאה של הרבנית מנוחה רחל מחברון.

כל אלו מרוב זקנתם הפכו להיות ע"ה, ומי הם הזקנים של היום ? הכן כמה "סמרטוטים" שלפני 20 שנה הזקנים ההם לא התחשבו בדיעותיהם בכי הוא זה כנראה שגם אותו "ישיש" מבניהם, חבורה של "אופורטוניסטים" שניצלו את החלל הריק שנוצר בפטירת הרבנים ההם !!! אז הכן צריכים לשמוע למשנה המפורשת וללכת אחרי הזקנים (האמיתיים לא אלו שנהפכו זקנים בעל כורחם).

הרב גץ ע"ה, רב הקוטל לשעבר, כשהגיע לארץ היה משהוא בסביבות גיל העשרים והתמנה לרב הישוב כרם בן זמרא, אחד המתפללים שאל אותו האם הוא לא צעיר מדי להיות רב? והרב גץ בחיוכו המיוחד ענה, הבעיה הזו תפטר אם הזמן !!!

בעוד 20 שנה כל הישישים של היום יהו כנראה ע"ה, זהו דרכו של עולם, והצעירים של היום יהפכו לישישים, ואז לדעתך נצטרך להשמע אליהם אם כל המשתמע מכך, לא להליכה לאוהל, לענוד כולם דיגלון וכיפות יחי, להדביק תמונה של הרבי אם כיתוב משיח על עץ רענן ועל כל עמוד חשמל.

והשאלה שלי היא למה אנחנו צריכים לחכות עוד 20 שנה? כשאפשר היום לקשר את עם ישראל אם הרבי, רק בגלל כמה סרבנים כמו אלעד או כמה מסלפי ההיסטוריה כמו אותו ישיש !!!!

חיים שלמה, מה האחוזים לדעתך?כבשה=)
אני גר בכפר חב"ד והזקנים המכובדים בעד יחי אדוננובן ציון גגולה

ב"ה

 

יש מחלוקת בחב"ד בנושא והיחידים שיכולים להכריע

אותה הם לא חבדניקים שיחקרו את הנושא לעומק

ויעוררו את החבדניקים לדבוק בשיחות של הרבי

ובכך יביאו שלום לעולם

 

לא קוראים לי מינה צמח...חיים שלמה
אבל להערכתי, רוב חסידי חב''ד מודים בכך שהרבי הסתלק וחלים על גופו כל דיני הקבורה שמובאים בהלכה.
שאני אומר רוב אני מתכוון ללא פחות מ 90%!
שלא יספרו לך סיפורים שרוב חב'ד משיחיסטית ולא הולכת לציון הרבי,וכו' וכו'
הרבי פעם התבטא על פטירת הרבי הריי''צ בקשר למשפט של הספרים בתשמ''ה,והרבי אמר (אני לא זוכר את הלשון המדוייקת) שהרבי(הכוונה לרבי הקודם,רבי יוסף יצחק) חי יותר,ומיום ליום נהיה בריא יותר וחזק יותר! ממש במילים כאלו!
עכשיו יבוא מצחיק ויגיד שלא צריך ללכת לציון של רבי יוסף יצחק,כי הרבי אמר שהוא שהוא נהיה בריא וחזק מיום ליום....כמובן שאפילו לא יקשיבו לו וימישכו הלאה..
הרי ברור לכל חסיד נורמלי שהרבי מתכוון במילים של בריאות וחוזק מיום ליום,לתורת החסידות שהרבי חי נושם ומפיץ אותה על ידי חסידיו!
הרי עברו אז,40 שנה מפטירת הרבי הריי''צ(רבי יוסף יצחק)! וככל שעובר הזמן הרבי אומר שהוא נהיה בריא יותר וחזק יותר(הרבי אמר את זה ביידיש כמובן)
כלומר,למדים מכך שחייו של נשיא הדור(ולומדים איך להתייחס לנשיא הדור,כמו שהרבי התייחס לחותנו הרבי הריי''צ) תלויים בהפצת המעיינות חוצה!!! לא סתם הרבי מסר את נפשו במשפט הידוע שנקרא בשם דידן נצח!
הרבי התבטא שחייו של נשיא הדור טמונים בתוך כל אותם ספרים!!
לצערנו,בג' תמוז קרה מה שקרה,והיו אנשים שבהתחלה לא האמינו. זה לא נתפס להם שהרבי עכשיו יקבר על פי השולחן ערוך(וישנה צוואה של הרבי),אז היו כאלה שלא הלכו אז להלוויה, ואחרי חודש כן הלכו לציון..אחרי שהמוח שלט על הלב,והם נרגעו הם הבינו שישנה פה מציאות שעל פי שולחן ערוך אי אפשר להתעלם ממנה.
אי אפשר להשאיר את הרבי בבית הרפואה ולומר,לא קרה לו כלום,הוא חי וקיים בגוף גשמי...זה פשוט הזוי לחשוב ככה.
אין לדיין אלא מה שעיניו רואות,ופסקו הרבנים שהרבי צריך להיקבר על כל כללי הטקס שנכתב בשולחן ערוך.
מי שנח לו להתעלם מהמציאות,אין לי מה לומר לו.
יכול להיות שהוא חכם יותר מרבני חב''ד,אולי הוא ראה את הרבי אחרי ג תמוז..ומכך הוא מסיק שהרבי חי וקיים.(אגב,אנשים ראו את הבאבא סאלי אחרי הסלקותו)ולא שמעתי שטוענים שהוא חי..בקיצור,בואו לא ניכנע להרגשים,ולסחטנות רגשית מיותרת.
הרבי חי וקיים על פי מאמר הכתוב,מה זרעו בחיים אף הוא בחיים.
ונסיים בברכת משיח עכשיו!!!!
המטאור האקדמי בודק:כמה אחוזים בחב"ד הם משיחיסטים?בן ציון גגולה

ב"ה

 

משיחסיטים ואלו שלעת עתה אינם יכולים להגיד

נתונים שונים

הנה מחקר אובייקטיבי הבודק מספר נושאים:

 ראיון מרתק בעיתון 'מקור ראשון' עם המטאור האקדמי
פרופ' דב שוורץ על תנועת חב"ד והמשיחיות:

בין היתר המחקר עונה על שאלות חשובות כגון:
1. כמה אחוזים מהחב"דניקים הם משיחיסטים?
2. האם הרבי היה בצורה כל שהיא ציוני?
ועוד...
קריאה נעימה!
http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=65845

את לא תקבלי פה תשובהדתי לאומי

כל צד יאמר שהוא הרוב..

אם את רוצה תשובה אמיתית תקראי את המקורות שיש לכלבן ציון גגולה

ב"ה

 

אחד מהמצדדים ואז תכריעי מי לדעתך צודק באמונתו

ואולי תכריעי את המחלוקת בחב"ד להיגמר סוף סוף

חיים שלמה - תודה רבה!!!כבשה=)
לחשוב שהרבי מת ואתה חי זה הזוי ונגד האדמור הזקןבן ציון גגולה
ראה ספר התניא פרקים ב ו מב וראה הערה 5 בספרבן ציון גגולה

ב"ה

 

"שיעורים בספר התניא"

שהוא פירוש על התניא

שהרבי שליט"א הסכים עליו

ראה שם 

פרק מב הערה 5

הראתי זאת למשפיע אבא זלמנוב מכפר חב"ד

והוא אמר שבמפורש

הכוונה היא שנשיא הדור חי ממש בגוף

בשמחה,כבשהחיים שלמה

סרט:ההנהגה הקדושה לא ללכת לאיזור המצבה שעשו לרביבן ציון גגולה
וואו. איזה טיעונים חלשים. לא מחזיקים מיםדתי לאומי

כאילו הוא סימן מטרה- לא ללכת לאוהל. ואחר כך התחיל לחפש סיבות לדבר.

סרטון: הסבר הלכתי כיצד הרבי חי היום בגוףבן ציון גגולה
חיים שלמה על מי אתה צוחק בדיוק?haim770

ב"ה

אין לי כוח להעתיק את כל הרעיון אם הרב אייזיק לנדא (אומנם מצפת אבל מתון מאוד) המתפרסם השבוע בבית משיח, אבל שתבין מה אתה עושה אכתוב קיצור של הקיצור של הנקודה.

הוא סיפר שהתאריח אצל בעל משפחה שסיפר לילדיו מעשה שהיה אשתקד ב-770, יצאתי מהדלת הראשית ופגשתי בחבר שאמר בהתלהבות היום הושענה רבה ובדיוק במקום זה בפתח הסוכה הרבי מחלק לקח למי שלא קיבל בערב יום כיפור, ואמרתי לו בחיוך הלקח נגמר תבוא בהזדמנות אחרת. הרב לנדא לא הגיב מיד כדי לא לבייש את האיש ליד משפחתו אבל בהזדמנות הזכיר לו את הסיפור ואמר לו, ההתנהגות שלך אינה פוגעת באמונתו של אותו יהודי תמים היא פוגעת באמונה שלך ושל ילדיך בלבד !

אז אתה יכול לצחוק ולהתלוצץ על אמונה תמימה של יהודים אחרים אבל בינך לבין עצמיך בשעת קר"ש שעל המיטה, תבדוק היטב היטב עד כמה אתה מאמין ברבי וכמה אמונתך איתנה ואינה ניתנת לשינויים.

שיחה מפורשת של הרבי אומרת שכל מי שהכיר את הריי"צ וגם מי שלא הכיר אותו ע"י תמונה יכול לסגור את עיניו ולדמיין שהוא נמצא בקרבתו. ואת זה לצערי ולדעתי אתה שולל, מה איכפת לך שיהודי אחר, כן מאמין? הוא לא רצח אף אחד, מקסימום החייה את המתים במחשבה, ואין בזה כל פסול, גם לא הלכתי, הרבי אמר את הנ"ל על הריי"צ והריי"צ אמר את זה על החפץ חיים כשהביאו לו עיתון עם הידיעה שהחפץ חיים הסתלק אמר ער לעבט, ער לעבט, הוא חי הוא חי. ולא שמענו שהרבי והריי"צ עברו על השולחן ערוך !!!

למה אתה מתייחס?, תמשיך להפיץ אורמושיקו
הצחוק שלי היה מופנהחיים שלמה
כלפי התגובה של הדתי לאומי..מה שהוא כתב היה משעשע ומצחיק.
אני נזהר מאוד לא לפגוע ברגשות של אנשים שלא מאמינים כמותי!
איפה כבודו ראה שאני שולל שמי שלא ראה את הריי"צ לא יכול לדמיינו ללא תמונה?
אני שללתי את זה???
הרי זה הדעה הרווחת אצל כל חבדניק נורמלי!
ומה שהרבי התכוון לריי"צ ומה שהריי"צ התכוון לחפץ חיים שונה ב360 מעלות ממה שהמשיחיסטים הקיצוניים מנסים לדמות.
אדרבא דווקא הסברתי בתגובתי הקודמת את מה שהרבי דיבר על הרבי הקודם,שהוא חי יותר ובריא יותר וכו' ולא באופן של גוף גשמי ב770...אלא באופן של מה זרעו בחיים אף הוא בחיים,ולכן הרבי חי יותר ובריא יותר מיום ליום..
למה החלטת שזה שונה ב-360 מעלותhaim770

ב"ה

אנו כחסידים התרגלנו לקחת את דברי הרביים כאמת לאמתא ולא כמטפאורות.

וזה בדיוק התירוץ שנתן הרב וולפא למתקפה של הרב מזוז, שהוא ידיד חב"ד אמיתי, ויצא נגד חב"ד במתקפה כוללת בהסכמה שנתן לאיזה ספר.

הרי כשבעינינו כל אמרה של רבי היא אמת לאמתא גם אם לא מבינים אותה כגון "בלי הפסק בנתיים" וקרא ג' תמוז, אז גם כשהרבי אומר שלא לישון בסוכה לא ניתן לבוא בטענות לחסידי חב"ד כי הם נמסרים בעיוורון לדברי רבם, אבל אם האמרה "בלי הפסק בינתתים ניתנת לפרשנות אולי גם במקרא של הסוכה וסעודה שלישית חסידי חב"ד לא הבינו את כוונת רבם כדבעי ובוודאי שהרבי לא התכוון שחסידיו יעברו על הלכות השו"ע מפורשות !!!

צריך להבין דבר אחד, בג' תמוז, המציאות תפחה על הפנים של חסידות חב"ד ויש סתירה איומה בן דברי הרבי למציאות, את זה לא ניתן להכחיש.

חסידי חב"ד התפלגו בדיעותיהם מין הקצה אל הקצה:

מן הקל אל הכבד:

  1. הרבי היה צדיק גדול שרצה להחיש את הגאולה ולא הצליח, דעה הרווחת אצל החברים של חב"ד, שחושבים שהרבי היה צדיק אמיתי ושחסידיו הגזימו במה שמיחסים לו.
  2. יש לבחור רבי חדש, שינהיג את החסידות והוא בסופו יהיה הגואל, אם הקב"ה יחליט לשלוח אותו ואם עדיין לא, יבוא עוד אחד תחתיו כמו בכל חסידות אחרת.
  3. זרעו בחיים אף הוא בחיים, הגברת מפעל השליחות עד תחיית המתים (בנינינו עד עכשיו אף אחד לא הצליח להסביר לי מה ההבדל בן אלו לבין חסידות ברסלב, גם להם יש רבנים ומשפיעים, אפילו שחלקם חושבים שהם גילגול של ר' נחמן, זה קיים גם אצלינו, לא מפורשות אבל כטוב לב המלך ביין, לרב גולדברג ר"י מגד"ה יש לפעמים יציאות מוזרות???)
  4. לא לכאן ולא לכאן, הולכים לאוהל וכותבים באגרות בו זמנית, וזה לגיטימי ביותר.
  5. חי וקיים בגוף גשמי ולא יודעים היכן.
  6. חי וקיים בגוף גשמי ב-770.
  7. אלוקיסטים, שהשתיקה יפה להם.

ולפי דעתי כל הדעות האלו, אינם דעות אמיתיות, אלה דעות שבאים לתרץ את הסטירה האיומה הנ"ל.

הרי אם אתה חושב רק בהגיון וגשמי גרידא ללא פן אמונתי ורגשי, הדבר העצום ששמו הרבי מליובאוויטש, היה ונגמר ואף אחד אינו מסוגל להסביר מה היה כוונותיו כשהודיע לדגומה בתור נבואה, שבת פרשת שופטים שהנה הנה משיח בא, נבואה טובה חייבת על"פ ההלכה ברמב"ם להתקיים וזה לא קרא ! גם לא מסתבר להגיד שהרבי היה נוכל וכל אמרותיו בנושא הגאולה היו כדיבורים בעלמה, איזה זכות היה לו לעשות כך, לתת אמונת שווא לחסידיו ודרכם לכל עם ישראל ולכל האנושות (7 מצוות בני נח). בהיסטוריה היהודית דברים כגון אלו נקראו משיחי שקר !

אז כדי לא להגיע למצבים כאלו, חייבים להכניס אמונה ולא שכל גרידא, ואם מכניסים אמונה אז מה ההבדל בין קצת אמונה (זרעו בחיים) או הרבה אמונה (חי וקיים בגוף גשמי)?

הנח להם לישראל להתמודד כל אחד בצורתו, אם מה שהרבי הסכים לכך, ג' תמוז !

לי אישית מפריע מאוד, השידוכין, והפילוג המשתרע בהם, דיו מה שהתורה אסרה, לא להתחתן אם גויים, ומי שמשדך את בנו או את ביתו אם חסיד לא חב"ד כבר מקוטלג כנותן ביתו לעם ארץ, ועכשיו הוסיפו עוד איסור דאורייתא לא להשתדך בין הפלגים בחב"ד !!!! בוודאי שכך לא מביאים את המשיח המיוחל !!!! אינני רוצה להשמע כאחד שמקרר את אמונתם של עם ישראל אבל במצב הנתון, יותר ויותר אקטואלים דברי הרש"ב "המשיח האמיתי אתם לא רוצים אותו והמשיח שאתם רוצים לא יבוא לעולם !"

זה שונה ב360 מעלותחיים שלמה
כי הרבי הריי"צ לא אמר שאין ציון של החפץ חיים ושאין צורך בהליכה לקברו,או בכלל לנהוג במנהגי אבלות..את זה הוא לא אמר,אבל משיחיסטים שאומרים על הרבי שהוא חי וקיים בגוף גשמי ב770 בעצם שוללים הליכה לאוהל או בכלל מנהגי אבילות..לכן המקרים שונים.
עם שאר דבריך אני מסכים,ואני בעד לראות את הטוב ומחובר אצלנו,שמוסכמים על כולם ושכל אחד יכבד את האמונה של חברו ולא חלילה שנתנהג כמו תלמידי רבי עקיבא וכו'
הרב גלוכובסקי מבית דין רבני חב"ד לא מדליק נר לרביבן ציון גגולה

ב"ה

 

בג' תמוז

כך סיפר לי בנו יחיאל גלוכבוסקי

שהתוועדנו ביחד ב770

הרב גלוכובסקי הוא אדם שהרבי

מינה לתפקידו והוא מראשי רבני חב"ד

אולי גם הוא הזוי בעיניך?

הרב ירוסלבסקי מזכיר הבית דיןחיים שלמה
מדליק נר בג' תמוז.
אולי הוא הזוי בעינך? וגם כל שאר רבני הבית דין למעט הרב יורקביץ כנראה..
לא הוכחת פה כלום,ותלמד שמראיות כאלו לא מביאים הוכחות.
מה זה משנה מי כן מדליק או מי לא?haim770אחרונה

ב"ה

הגיע הזמן להפסיק להסתכל על מה האחרים עושים !

  1. הולך לאוהל
  2. לא הולך לאוהל
  3. מדליק נר
  4. אינו מדליק נר.
  5. הולך אם כיפת יחי
  6. הולך אם כיפה רגילה
  7. עונד דיגלון
  8. לא עונד דיגלון
  9. אוכל שתי כפיות טשולנט
  10. אוכל ארבע כפיות טשולנט
  11. הולך אם חולצה בחוץ
  12. הולך אם עניבה
  13. ועוד היד נטויה !!!!

מה שחשוב הוא מה אני עושה ומה אני צריך לעשות, ואת זה כל אחד צריך לענות בינו לבין עצמו בלי להסתכל מה פלוני או מה אלמוני עושה או לא עושה, לא נמאס לכם המשחקים הילדותיים האלו ?

אני לא ידעתי אם לצחוק או לבכות כשבני אמר לי שביום כיפור הוא דיבר אם עושה לך רב שלו, שאמר לו להיות ביום כיפור באוהל, אין לי שום דבר נגד האוהל, אבל הרבי מעולם לא היה בשום חג ושבתות באוהל והוא ידע טוב מאוד היכן לחפש את הריי"צ. כולם המכונים האנטיים והמכונים המשיחיסטים והמכונים האלוקיסטים ממצאים דברים חדשים שלא היו מעולם וזה הופך להלכה למשה מסיני !!!!

גם מבחינת ברוב עם הדרת מלך, אין מקום למי שנמצא בניו יורק לא להיות ב-770 !!!, אני לעולם לא הבנתי את אלו שגרים בקראון הייסט ופותחים בית כנסת פרטי, דבר שהיה גם לפני ג' תמוז. דחילק, הרבי נמצא כ-100 מטר ממך ואתה הולך להתפלל במקום אחר? מילא מי שלא זכה לנסוע אבל מי שכבר נסע והגיע לשם, מצטער לא מצליח להבין, ואיני מדבר כלל על האוהל. מי שחושב שהרבי באוהל צריך משדה התעופה להגיע לאוהל ולהשאר שם כל החודש, מה פתאום להיכנס ל-770? כנראה שכולם מבולבלים ואינם יודעים לאן ללכת אז הולכים פעם לפה ופעם לשם ופעם לחנויות בבורו-פארק ופעם לאייסטצייד ופעם במנהטן, למה לא לאונג איילנד וללוס אנגלס ובכלל למה לא ללאס-וגאס?

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

חבדניקים מתגייסים לצבא כמו דתיים לאומייםתמימלה..?
או לא מתגייסים כמו חרדים?
לא זה ולא זהתות"ח!

הם מתגייסים (לא יודע בדיוק כמה אחוזי הגיוס שם, אבל הם לא כמו החרדים, זה בטוח), אבל לעומת הדתיים-לאומיים שמתייחסים לצבא כחלק מהתחייה הלאומית של עם ישראל, כחלק מהגאולה, החב"דניקים מתייחסים אל זה בצורה פרגמטית, שצריך צבא באופן טכני כדי להגן על העם (כך לפחות ידוע לי). אגב, זו תפיסה שדומה גם לתפיסה החילונית את הצבא. הויכוח העקרוני הזה הוא לא רק לגבי הצבא, אלא לגבי כל מוסדות המדינה וכו'.

אממתמימלה..?

אבל בחבד הכל סובב סביב השליחות של האדם, אז אולי בטוחים שזו השליחות של הבחורים בגיל הזה...

אני יודעת שבתי ספר של חבד וכאלו לא נחשבים חרדיים אלא ממלכתידתי כי הרבי רצה שאנשים שלא שולחים את הילדים שלהם לחרדי-ישלחו לחבד ויקבלו חינוך מספיק חרדי ומספיק ממלכתי... אז ישיבות חבדניקיות זה כמו הסדר או כמו ישיבות חרדיות?

נכון, את צודקתתות"ח!

חשבתי על זה, התלבטתי אם לכתוב את זה. חלק מהמידד של השירות בצה"ל בחב"ד זה המידד של השליחות, שכדי לקדש את שם ה' בעולם ולגרום לשם שלו להיות אהוב בעולם, הם הולכים לצבא (לא יודע בוודאות אם זה השיקול שלהם, אבל זה בהחלט הגיוני). אבל בסופו של דבר אצלם זה רק כלי כדי להגן/לקדש את שם ה' בעולם. מבחינת התפיסה החבדי"ת אין ערך עצמי (ערך מקודש) לצבא. לא כ"כ הבנתי את השאלה שלך בסוף.

נ.ב אינני חב"דניק והדברים נכתבו לפי ראות עיניי. עדיף שתשאלי חב"דניק שיסביר לך את תפיסתם.

תודהתמימלה..?
השאלה היתהבישיבות חרדיות אסור להתגייס, בהסדר חלק מהישיבה זה הצבא, איפה חבד ממוקמות על הרף של אסור עד חובה?
בשמחהתות"ח!

אה, עכשיו הבנתי. לא יודע. מניח שבאמצע (יש אפשרות אך לא חובה)

איפשהו באמצעפונקציה

יש ישיבות שהמקובל בהן הוא לעשות פטור (כמו הישיבה בכפר חבד) ויש כאלה שיש להן הסכמים עם הצבא על שירות אחרי שנת לימודים ב770 ורצוי גם חתונה (כמו הישיבה בקרית גת)

שתיהן ישיבות גדולות עם לא מעט תלמידים.

אבל חייבת להדגיש שבסופו של דבר זו תהיה הבחירה האישית של הבחור לכאן או לכאן וזה לא משנה איפה הוא לומד.

באף ישיבה אין איסור מפורש ללכת לצבא (אלא רק מינימום דחיית שירות עד אחרי החתונה) אבל גם אין יותר מידי עידוד לצבא.

רעיונית זו מה שהבחור רוצהפונקציה

לדוגמא במשפחה שלי חלק עשו פטור משירות וחלק שירתו.

אחת הבעיות המרכזיות שגורמות להמון בחורים להוציא פטור זה שהצבא עושה להם בעיות עם שנת הלימודים ב770 אחרי 3 שנים בישיבה גדולה ואף בחור לא רוצה להיות עריק ולהסתבך.


התוצאה היא שחלק מהבחורים עושים פטור וחלק חותמים על הסכם מסויים שדוחה להם את השירות לאחרי החתונה.


לרוב מי שעשה פטור כבר לא יעשה צבא, אם כי יש כאלה שמבטלים אותו (לפעמים אפילו בגיל 30+ ואז הם מתגייסים לפיקוד העורף, הרבנות או כל מיני דברים בסגנון).

ממ מענייןתמימלה..?אחרונה

תודה

מחפש ספרים חב"דים על תפילהred panda

היי,

במסגרת מאמר שאני עושה על תפילה וכוונותיה , מחפש  שמות של ספרים חב"דיים על עניין התפילה וכוונותיה (מה לכוון וכו'). ברמת הידע שלי, למדתי בעיקר את ספר התניא ועוד מספר קונטרסים קטנים.

תודה!

ספרים לישיבה חסידיתישיבת שפע

שלום וברכה,

מחפשים תרומה של ספרי קודש לבית מדרש בישיבת שפע מקור חיים בירושלים- ישיבה תיכונית בניחוח חסידי מיסודו וברוחו של הרב עדין אבן ישראל שטיינזלץ זצ"ל.

מחפשים בעיקר ספרי חסידות והלכה, אך כל ספר יתקבל בברכה.

ניתן ליצור קשר במייל oyagel@yeshivatshefa.org.il

תזכו למצוות

דיוק כל אות במילים "כי ה' לצד הזה", כמו "לך לשלום"hamedinai

תקציר:


האדמו"ר מלובביץ׳ (חב"ד) לנתניהו -


"תצטרך להיאבק עם 119 אנשים, בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא לצד הזה״.


דיוק המילים "לצד הזה" ולא "בצד הזה", דומה מאוד למה שבתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר בדרך אפשר ב2 אופנים 👇


לדייק בכל אות. צוטט בשם הרבי "כיוון שהקב"ה בצד הזה". משמיעת הקלטת שומעים ברור שהרבי אמר "כיוון שהקב"ה לצד הזה", עם אות למ"ד, לא אות בי"ת.

https://x.com/OrwellTruth1984/status/1759284144620667267


מה זה משנה? בתלמוד מדייקים שצריך להגיד "לך לשלום" ולא "לך בשלום".


הסבר #1: אולי כי למ"ד זה לשון לימוד, צריך ללמוד ולהתקדם.


נכון בהקשר לשלום, למרות שבהשקפה הראשונה נראה כאילו אם עושים פשרה משיגים שלום, הנה כאשר לומדים את הנושא לעומק, מגלים שזה נכון רק בהקשר לאויב ידידותי ומתחשב, המריבות שבתוכנו. כאשר מדובר בהקשר לאויב האכזרי החיצוני זה הפוך: כל כניעה אליו רק מרחיקה את השלום.


נכון גם בהקשר ל"צד הזה". צריך ללמוד את הצד, האם הוא באמת הצד שאפשר להגיד עליו "הקדוש ברוך לצד הזה". יש "ידידים" במרכאות שטוענים שהם בצד הזה, אבל הנכון הוא שהם באמצע. כמה באמצע? תלוי מה עמדתנו, כי אם אנחנו נסכים לעמוד עם רגל אחת ביבשה ורגל אחת בים, טענת שונאי ציון ועוכרי ישראל תהיה שזה לא מספיק, ועמדת ה"ידידים" האלו תהיה שצריך להתפשר. זה למה עמדת ישראל צריכה להיות מה שיותר ימינה, שאז גם אם תהיה פשרה, היא תהיה יותר רחוקה מהים.


הסבר #2: ההבדל בין "לך בשלום" ו"לך לשלום", זה שהאות למד הקדמית משמעותה להתקדם לכוון, לא לעמוד במקום אחד. "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", ביחד עם זה נאמר עליהם "ילכו מחיל ⁵אל חיל". לא להסתפק עם "שלום" שלא עושים לנו שואה רחמנא ליצלן ולהגיד שאם אפשר לחגוג יום עצמאות, זו כבר "ראשית צמיחת גאולתנו", כי בהשוואה למה שהיה בימי הביניים זה מצב מזהיר. גם אם המצב מזהיר, צריך להתקדם שיהיה עוד יותר "מחיל אך חיל", אחרת זה לא שלום.


אותו דבר גם עם "לצד הזה". גם אם זה כבר הצד הנכון, ובלשון התלמוד הובא בספר תניא קדישא בתחילתו

ספריית ליובאוויטש

"ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה..", צריך להתקדם עוד ועוד "לצד הזה", כי צדיק זה מלשון "צד", להתקדם עוד ועוד בכוון להיות צדיק, "ילכו מחיל אל חיל".

מבקשת עזרה במזוןiskabelka1

שלום ,. אני אם יחידנית - רווקה , מגדלת ילד בן 7 לבדי . אחרי שאימא נפטרה מסרטן אני נשארתי לבדי בעולם הזה . אין לי משפחה ואין לי קרובים .

עשיתי ילד בטיפולי פוריות , , כדי שיהיה לי בשביל מי לחיות .

כיום הוא לומד בכיתה ב' בבית ספר דתי ,ירא שמיים ! צדיק אמיתי !

לילד אין אבא - לכן  אין מזונות .  נתקלתי בקשיים מאוד גדולים ת בגלל חובות ., גרה ברמלה  . מבקשת עזרה במזון , מצרכים בסיסים כמו קונפלקס , ממרח שוקולד, ביצים , חמאה, שמן ,פסטה חלב,,ירקות . לא נעים בכלל לבקש עזרה, אבל בלי שאלות ,רק מהנתינה מהלב ..... בבקשה אשמח אם תושיטו יד של עזרה .🙏

תפני לבית חב"ד ברמלהבת.
אני פניתי אליהם ברמלה - לא קיבלתי מהם שום מענהiskabelka1
נסי לפנות לארגון כולל חבדפונקציה
איך השיחה של הרבי על צמאה לך נפשי עזרה לי להבין...hamedinai

המכשול הכי מרכזי להגיע לשלום - מחנות הפליטים.


75 שנה שהם "פליטים" , דבר שאין לו אח וריע בהיסטוריה.


כל קיומו של עם ישראל הוא פלא ונס על-טבעי, ובאותה מידה גם שנאת ישראל אין לה הסבר הגיוני.


מחנות הפליטים מתוחזקות במיוחד בכדי לשמר את ההתנגדות לקיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.


ביחד עם זה, מחנות פליטים אלו גורמים לנו להיזכר שאנחנו יהודים עם היסטוריה של אלפי שנים שחזרנו לארצנו.


אחרת נשאלת השאלה: באיזו זכות מגיע יליד רוסיה שיש לה ארץ הכי גדולה בעולם, מעולם לא דיבר עברית, כותב משמאל לימין, בא עם נשק בידיים מול הטוענים שהם צאצאים של פליטי 48.


אולי יש פה מסר מן השמים:


וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת.. חַי אָנִי נְאֻם אֲ-דֹנָי ה' אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה... אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם (יחזקאל כ לב).


לכן אם נחזור בתשובה ייבטל הצורך של מחנות פליטים אלו, כי כבר גמרו והשלימו את תפקידם וייעודם.


כי כל הסיבה לקיומם הלא-טבעי היה בכדי לעורר אותנו שלא נתחמק מהשאלה #באיזו_זכות ולמה הארץ שייכת לנו.


סימוכין:


הביאור הידוע על הניגון "צמאה לך נפשי.. אך טי דורין.."

האזינו: כשהרבי שר והסביר את הניגון `צמאה לך נפשי` ● מיוחד


שכל תפקידו של היצר הרע רק להעלות את האדם למדרגה יותר נעלית, ואם כן כאשר האדם השלים את המשימה, מתבטל הצורך של היצר הרע.


זה היה משיחת פורים ה'תשח"י (1958).


והפלא ופלא, בתלמוד (סוכה נב ב) מובא קשר בין היצר הרע לישמעאלים:


"ארבעה מתחרט עליהן הקב"ה שבראם, ואלו הן: גלות, כשדים, וישמעאלים, ויצר הרע".

זה באמת הזוי ברמה ששומעים רק משרופים.מי האיש? הח"ח!אחרונה

ראיתי כבר בזמנו את העלונים שמתארים איך יבוא המשיח ואז משבר האקלים ייעלם כהרף עין (ועוד נגזרה מכך מסקנה שאין מה להיות מוטרדים).
לחשוב שמחנות הפליטים הרעילים והמסוכנים - והעמוסים אנשים מלאי שיטנה ומשטמה לישראל - משמשים כאיזה מטה זעם הולוגרפי תיאולוגי, זה בערך אותו ההיגיון.

אגב, העלונים ההם הופיעו למיטב זכרוני עוד כשבחיים היתה חיותו, אבל גם אם אני טועה בכרונולוגיה הזו אזי מכל מקום הם הופיעו כשהמשיחיזם שלאחר המוות עוד היה בשיאו.

מובן שכל התפיסה הזו נשענת על ימי ההאדרה המטורללת למבצע "סופה במדבר" (שחרור כוויית מהפלישה העירקית) ותום הקומוניזם במדינות הסובייטיות-לשעבר, שיצרו שבתאות ברורה ומובהקת.

מחפש ספר בנרותיונה ב

אני מחפש את הספר "שערי לימוד החסידות" של הרב מיכאל חנוך גולומב

גם יד שניה

מישהו יודע היכן ניתן להשיג?

אולי יעניין אותך