שאלה תיאולוגיתדניאל55

שבוע טוב לכם חברי/ות פורום צמע צדיקים/ות!!!

 

אתם יודעים על אדם דתי ממש בהגדרה.. עם כל המשתמע מזה...

אמאמא, ממש ממש קשה לו לקיים מצווה עקרונית מסוימת, ניקח את שבת כדוגמא,

הוא מוצא את עצמו שממש קשה לו למשל לא לברור..(למרות שהוא יודע שאסור) או לעשן..

אבל גם כל עברה עקרונית אחרת לאו דווקא שבת.

 

עכשיו זה קורה לו נגיד כל שבוע, הוא מרגיש רע עם זה מאוד! ואפילו לדוגמא הולך לגמילה מעישון והכל...

 

האם עליו: א) לא להתפלל \ללמוד\ לעשות מצוות אחרות\ להגיד לכולם שהוא לא דוס כמו שהם חושבים

ואם כבר הוא לומד או מתפלל אז זה צריך להיות אך ורק בהקשר הזה??

 

או עליו: ב) להוסיף טוב, להמשיך ללמוד תורה, להאמין בעצמו, לא לספר לכולם את החולשה שלו

ופשוט להמשיך ולקיים את שאר המצוות עד כמה שהוא יכול ובד בבד לעשות מה שהוא חושב לנכון שיעזור לו לחזור בתשובה גם באותו הקשר??

 

עופו על עצמכם בבקשה!! מקורות יהיו לי לעזר ממש!!

זה באמת יכול להציל נפשות

 

תודה רבה!

ושבוע טוב!

למה צריך מקורות?ריבוזום

ברור ש-ב.

מקור? כל התורה - כל הציוויום והמקורות על כל הדברים האחרים (לא הדבר שקשה לו בו). בשום מקום לא כתוב שהכל בטל אם אדם עובר על אחד מהדברים.

ב'שוברת גלים

בלי ספק.

 

ואחר הדברים זה פשוט תמשיך הלאה, הלאה.

אל תתקע בזה, אל תתן לזה להשפיע ולמלא את כל ישותך.

 

הגמרא בברכות דף נא. אומרת:כינוי נדר

" בעו מיניה מרב חסדא: מי שאכל ושתה ולא ברך, מהו שיחזור ויברך? אמר להו: מי שאכל שום וריחו נודף, יחזור ויאכל שום אחר כדי שיהא ריחו נודף?!"

 

אפשר ביאור??דניאל55
מי שחטא פעם אחת - אין לו הצדקה לחטוא שובחסין קדוש

באותו חטא עצמו, או בחטא אחר.

 

כן,מצטער.. אנסה להסביר בס"ד:כינוי נדר

" בעו [שאלו] מיניה[ממנו] מרב חסדא: מי שאכל ושתה ולא ברך, מהו [מה הדין] שיחזור ויברך? אמר להו [להם]: מי שאכל שום וריחו נודף, יחזור ויאכל שום אחר כדי שיהא ריחו נודף?!" [מי שאכל שום,ויש לו בעקבות כך ריח רע, יאכל עוד שום?! פשוט שלא. התכוון לומר להם, שזה שאדם אכל ושתה ולא בירך, או עשה מעשה שלילי אחר זה דבר אחד,והוא אומנם לא בסדר. אבל שימשיך לאכול ולשתות בלי לברך?אין סיבה שזה יהיה מותר..

 
משל יפה בעניין - לא להוסיף חטאמישהו10

 

בימי הצאר הרוסי ניקולאי נשלח פעם אחת חייל לעמוד על גשר ולהבטיח שהדרך תהיה פנויה בעת הגעת מרכבתו של הצאר. השעות עברו והצאר לא הגיע. חשב החייל שמן הסתם חל שינוי בנתיב הנסיעה, ומכיוון שהיום היה יום חם, פשט את בגדיו וירד לרחוץ בנהר. בעודו מתרחץ שמע פתאום את קול גלגלי המרכבה המלכותית. קפץ מיד מן המים וסימן בידו שהדרך פנויה.

הצאר, שראה לפניו חייל ערום, הורה לעצור ושאלו כיצד העז להתייצב כך לפניו. אמר החייל: "אמנם חטאתי שעזבתי את משמרתי, אך האם בגלל זה עליי להוסיף לחטוא ולעכב את מסעו של המלך?!".

כך פירשו חסידים את שאלת הקב"ה לאדם הראשון: "מי הגיד לך כי עירום אתה" – אמנם חטאת, אך מדוע אתה מוסיף לשקוע בחטא!

זה לא הכל או כלוםנפשי תערוג

אנחנו חיים בעולם שאוהב לחיות בקיצוניות

הכל שחור או לבן

הכל חייב להיות הכל או כלום

סוג של פרפקציוניסטיות, אבל בצד השלילי שלה!

 

והדבר הזה משפיע הרבה פעמים גם על עבודת ה' שלנו

 

כולנו מכירים את:

יצר הרע, 

אותו יצר עם פזם של למעלה מ5000 שנים,

יודע היטב איך הכשיל אותנו

 

הוא יודע איפה לנגוס, איפה לכרסם 

הכל רק כדי שלא נקיים את מצוות ה'

 

גם אם הוא יוריד מאיתנו רק מצווה אחת

רק ציווי אחד, כוונה אחת, אפילו משהו קטן

הוא הצליח במשימתו!

 

ואותו יצר מגיע בעיתות משבר

הוא רואה שקשה לך

הוא רואה שאת לא מצליחה להתמודד עם א' או עם ב'

יכול להיות שאלו דברים קטנים

ויכול להיות שאלו דברים מהותיים

 

זה כלל לא משנה לו

הוא יודע שיש לו כלל אחד בסיס בראש

לגרום לך פחות ופחות לעבוד את ה'

 

אז הוא מוצא פתח קטן

איזה הקלה שנהגת לעצמך

יכול להיות שהיא בסדר

ויכול להיות שבאמת היא לא בסדר

 

זה כלל לא משנה לו

הוא בא ואומר לך

 

"תגידי לי גברת

על מי את עובדת

הרי על הקב"ה אי אפשר לעבוד

גם לא על עצמך

 

אז למה את מרמה את כל העולם שאת דתיה?

את לא!

 

כן, גם אני זוכר שאתמול בלילה היו לך מחשבות גרועות

וכן, אני זוכר ששלשום עיגלת פינה בכשרות של החטיף ההוא, כן כן, זה היה כשר, אבל לא הכשר שאת נוהגת כל הזמן

ובכלל, לפני שבוע, אין על מה לדבר, על מה שעשית!

 

אז על מי לעזאזל את עובדת?

 

יאללה, צאי החוצה

גלי את הפנים האמיתיות שלך!

לפחות לא תהיי שקרנית!

 

אבל צריך לזכור

שהיצר הזה, כל מטרתו היא להכשיל

זה שהוא מעודד אותנו לצאת בהצהרות שאנחנו לא כמו מה שכולם חושבים 

זה אך ורק בשביל שהוא יוכל לתת לנו לגיטמיציה שזה בסדר להמשיך להתגלגל בתהום שהוא דחף אותנו אליה

 

צריך לעמוד על דעתנו

להתאפס ולהמשיל לו את המשל

 

נגיד ונתנו לך להכנס לחדר שיש בו אלפי מיני מרגליות

והקציבו לך כדקה לאסוף כל מה שאת מצליחה

 

גלוי וידוע לך שאין שום סיכוי שתצליחי לאסוף את הכל

אז מה נעשה? נשב בחיבוק ידיים?

למי שישב בחיבוק ידיים יקראו פארייאר,

 

תכנסי

תוציאי

תלחמי תרוצי

תאספי מה שתצליחי

 

ואם נפלת, לא נורא, קומי ותרוצי שוב!

 

דוד המלך מתאר לנו את אותו המקרה

הוא אומר שלבנאדם ממוצע יש שבעים שנה לחיו

מקסימום שמונים

 

אז נתייאש?

לא ננסה לעשות מצוות?

הרי אנחנו יודעים שניפול!

אנחנו יודעים שלא נצליח לקיים הכל

 

על גדולי ישראל סיפרו שנכשלו

אז מה אנחנו? אזובי הקיר?

 

לא!

חלילה מלחשוב ככה!

 

קום, התגבר כארי

תלחם

תחטוף עוד מצווה

כל זכות

 

כל מצווה זה יהלום

יהלום נצחי

כזה שאי אפשר לקנות בשום בורסה

 

כמה שתצליח תצליח

אף אחד לא מבקש ממך להיות משה רבינו

גם לא זושא

 

תהיה אתה!

תהיי את!

 

בדיוק כמו שהקב"ה רוצה שתהיי

עם היצרים התמודדויות שהוא נטע בתוכך

הרי כך הוא אוהב אותך!

 

 

 ואיזהו העשיר, השמח בחלקו

לא כי הוא שמח שלא הצליח להיות כמו משה רבניו

אלא כי הוא שמח שהוא בעצמו

חלקו

החלק האלוקי ממעל

מה שהצליח להשיג בעולם,

כדאי שישאף ליותר

זה המטרה!

 

אבל שלא יתייאש כי הוא רואה את ההר גבוה

הוא יודע שהוא קטן

הקב"ה לא רוצה שתגיע לפסגה ההיא

הקב"ה רוצה שתגיע לפסגה האישית שלך

 

 

בהצלחה!

 

 

(נכתב בלשון זכר ונקבה כאחד, כדי לכוון שלני המינים)

 

נפשי, תודה!!!דניאל55

הקטע שאני מסכימה איתך מילה במילה!!

 

אני רק מקווה שמי שבשבילו נפתח השרשור...

יבין את זה..

 

ושכולנו נזכה להבין את זה יותר ויותר טוב

ונהיה חזקים בדעותינו ובדעתנו הנכונה!!

כתבת יפה.פייגליניזית
עבר עריכה על ידי פייגליניזית בתאריך י"ב באלול תשע"ג 00:56

בהתחלה.

 

עד שאתה הינך בעצמך התחלת עם הקיצוניות והשחור לבן הזה.

 

מה אומרים המשפטים הללו: "

אז למה את מרמה את כל העולם שאת דתיה?

את לא!

"

 

אז על מי לעזאזל את עובדת?

 

יאללה, צאי החוצה

גלי את הפנים האמיתיות שלך!

לפחות לא תהיי שקרנית!

"

 

 

**************

כלומר, מה זה אומר "הלראות שאת דתייה" משל היננו תולים שלטים או סטעל המצח שאומרים זאת.

למה אני לא "דתייה" אם לעיתים אני נופלת פה ושם, בכשרות, בצניעות, בהלכות שבת, וכולי? (לצורך העניין כמובן)

מה זה אומר בכלל "דתייה"?

מה אומר לך שאין אדם מושלם בעולם, אבל פשוטו שאין, ולעולם אף אחד לא יוכל להיות דתי, כולו, רמח איבריו ושסה גידיו?

מה אומר לך שכל היהדות שלך ושלנו בנויה על יציאת מצרים שביטאה חירות אמיתית שבאה מתוך עבדות להשם?

בחירה חופשית הרי נמצאת תמיד, כמו שאמרת, העולם הוא לא שחור לבן, ואין קיצוניות לשום צד. ולכם גם לאמר "את לא דתייה" זה אחד הדברים הקיצוניים והראוותנים ששמעתי.

כי הרי מי הוא דתי? מבחינתי, ומבחינתך כמובן, אנחנו לא יכולים לראות מהי דרגת עבודת השם של האדם שמולנו, וגם לא את דרגת יראתו. אז איזה מקום יש לאמרה: "דלי את הפניםפ האמיתיות שלך, את לא דתייה"....

 

והיה אם היהדות כן הייתה דת, גם אז אני לא יודעת אם היינו יכולים לאמר בברור, יש אנשים שהם דתיים מוחלטים, ויש כאלה שצריכים לקלף את הקליפה הזו של הדת מעליהם, ולחשוף את עצמם.

 

כל השיטה שלך, מאוד מענינת ומשכנעת וכמובן נכונה, במידה מסוימת, אולי מוחטת. אבל ה"תגלי את פהנים האמיתיות שלך"- מהן הפנים האמיתיות שלי בכלל?

היש כאלה? כלומר, וודאי שיש מודעות עצמית וכולי, אבל מה זה "על מי לעזעזל את עובדת?"

מי בכלל עובד על מישהו?

בגלל שקשה לי בכך וכך, אני צריכה להשיל מעלי את הכל? 

יש לשולי רנד שיר יפהפה, שחושף במדויק את פניו של היצר הרע, בתור "כלב". 

:

היה שווה הכל לראות את הפנים שלו
מתעגלות בתדהמה, חלשה דעתו  הו וו
נחתתי עליו בלי רחמים
כל כלב בא היום שלו הנה בא היום שלו
ניחמתי את עצמי   פה תהא קבורתו   הו וו
ככה זה כשנלחמים   על החיים

 

אני דיברתי    הוא הקשיב   הוו איך הוא הקשיב
יכולתי לשמוע את  הראש שלו  רעות חושב

כל כך רציתי    להכאיב

 

***********************

 

רוני שוויקה, בספרו "שיר חדש" אומר:

 

 
אוייששש לא הבנת...דניאל55

הוא לגמרי מסכים איתך!!

 

המשפטים שציטטת הם משפטים ציניים...

משפטים שהוא אחכ מפריך..

 

 

רגע, אני באמצע לערוך....פייגליניזית
טוב, זה לא נותן לי, אז אני ממשיכה כאן:פייגליניזית

לכלבים יש עינייפ רעבות, והם אינם יודעים שובעה.אי אפשר להגיע לסיפוק מרדיפה אחר התאוות. כבר אמרו חכמים כי אין אדם יוצא מן העולם וחצי תאוותו בידו יש לו מאה, מבקש מאתיים, יש לו מאתיים מבקש ארבע מאות. תמיד יהייו שתי בהמות שיצליחו לברוח ממנו, עד שהאדם יתמוטט באפיסת כחות ויחזיר את נשמתו.... בן המלך מתחיל את נסיון התיקון ברדיפה אחר הבהמות דווקא על מנת לשלוט  בכוחותיו הבהמיים ולהכניע אותם...."

 

מה שאומר שצריך להתמודד עם הכלב הזה, שקוראים לו היצר הרע, לא לתת לו להגדיר אותנו, בצורה כה מוחלת וחד גוונית: "דתי"...

 

דניאל אומרת שבהמשך אתה מפריך את אותן אמרות. לא שמתי לב לכך. אני קוראת שוב.

נפשי- תודה!!!מאמע צאדיקה
ואו נפשי!! חיזקת!! תודה אהבת חינםאחרונה
לעניות דעתי ב'..יעל מהדרום
ברור שאופציה ב'פריסבי
פלוס לדבר עם אדם מוסמך (רב במקרה הזה) ולנסות לעזור. העיקר לא להתייאש!
פסיכולוג גם הולך או שחייב רב?דניאל55
תלוי במה מדוברפריסבי
אם זה לגבי עניין רוחני, שילך לרב ואם זה משהו נפשי, שילך לפסיכולוג. כל בעיה לפני האדם הנכון.
אם זה בעיה רוחנית שנובעת מקושי נפשי??דניאל55
ממ...פריסבי
אם יש משהו שקשה בקיום מצוות, הייתי מעדיף לפנות לרב. למה? כי לרב יש נסיון תורני פלוס נסיון אישי שלו. פסיכולוג לא בהכרח יכול לעזור במצב נפשי התלוי בדברים הקשורים לדת (יש מצב שהוא יכול לומר לך לא לקיים ‏X‏ כי זה פוגע בך והקב"ה לא יאשר את הפטור הזה). כמובן שהייתי פונה לרב שמכיר אותי הכי טוב ושאוכל לסמוך עליו.
ב'יטבתה

כי נראה לי שזה ינבע מתוך מקום של מצווה גוררת מצווה,

אמנם קשה לו למשל לקום בבוקר להניח תפילין אבל מנחה וערבית הוא מתפלל בדבקות וכו'.. בע"ה עם השתדלות ועבודה הוא יצליח גם שחרית בזמן!

אבל אם יעזוב הכל- אז לא מספיק שהפסיד אחד אלא שהפסיד את כולה.

להשתדל לשמור את המצוות כמה שיותרמושיקו

ואם הוא עוה עבירה שישעה בצנעה ישמור את זה בצנעה.

 

ב .. ברור..מייכ
מקור : המילה ברור מתחילה ב- ב ולכן אופציה ב..
מקור נוסף: בחפץ חיים, שמירת הלשון, אסור לאדם לספר לשון הרע על עצמו....

עבודה? בהצלחהה..

מזה קשור ללשון הרע על עצמו?דניאל55
כתבת באפשרות אמייכ
א שהאדם יספר שבעצם הוא לא כזה צדיק...
וזה לשון הרע.. כי זו כנראה המציאות..

אבל בדת המקסימה שלנו מתמקדים בטוב ולא בשלילה.. לכן לשון הרע שהוא אמת- אסור כי הוא רע..

על האדם להתמקד בחיוב ובטוב..
אהה סבבה נשמה!!דניאל55

תודה רבה רבה!!

בכיףמייכ
ב' + הערהקצת xחרת

 

כשיש משהו שרוצים לתקן ולאורך זמן מנסים ולא מצליחים יכול להיות שהדרך לא נכונה.

להרבה מהמעשים שלנו יש רווחים משניים, שלפעמים גדולים יותר מהרווח מהמעשה עצמו,

וכשמנסים להתנתק מאותו מעשה לא יעזור אם ההתמודדות היא רק מול הרווח הישיר, זה לא מספיק חזק.

 

קצת כמו "אכילה רגשית", מי שהצורך שלו בלזלול כל היום נובע מצורך נפשי, לא יעזור שהוא ינסה לעשות דיאטה בשביל להרזות, כי הוא לא פונה ל"רווח" הנכון. בשביל להצליח לרזות באמת הוא יצטרך להבין איזה תפקיד בדיוק הזלילה נותנת לו, מה היא ממלאת בפנים ואיך אפשר להשיג את אותם רווחים בדרך אחרת.

 

אותו דבר במצוות/עבירות שמגיעות ממקום של חסר נפשי כלשהו, שבאות למלא משהו-

להרגיש מאוד רע עם עצמך, להתמלא אשמה וכעס עצמי, ללכת ראש בראש, לזרוק הכל לפח- זו לא הדרך, להיפך, זה עלול רק להגביר את הצורך באותו מעשה (לרוב הצורך במעשה נובע מרגשות שליליים כלשהם, אז תוספת של כאלה לא ממש תפתור את הקושי).

בשביל להתמודד באמת- צריך קודם לקבל את זה שיש דברים שבזמן מסויים באמת אין לנו שליטה בהם, אנחנו מונעים מבפנים מדברים שלא תמיד מודעים, סוג של נכות, וגם זה מהקב"ה. אח"כ לנסות לברר מה הרווח בכל הסיפור, למה צריך אותו ואם יש דרך להשיג את אותו הרווח בדרך אחרת.

 

 

תקשיבי... את מ ק סי מ ה !!!דניאל55

ממש ממש ממש!!!

 

תודה רבה רבה!!

עלית על הנקודה בדיוק!

ועזרת לי להסביר זאת על הצד הטוב ביותר!!

 

את 2 השורות האחרונות אני בלי נדר אתלה בגדול בחדר שלי...

מקור -אדם כל שהוא

(ממאמר קידוש ה' של הרמב"ם, מועתק מאתר דעת, הכותרות כנראה שלהם)

"...לולא שהוא כתב דברים לא היה ראוי לנו להתרשל ממנו ולהחריש לו. והוא אמרו שמי שהתפלל מאנשי השמד, אין לו שכר בתפלה ההיא, ועבירה היא בידו. וידענו כי כל מה שיחובר בספר בריא הוא או חולה, אין ספק שיפורסם בידי בני אדם, וזהו מה שהירבה בדעות הנפסדות באנשים, לפי שאין בינך ובין הדעת הנפסדת אלא מה שיוחק על ספר ותעשה לו כת בלי ספק. לפיכך פחדנו שתגיע התשובה ההיא המשיבה מאחרי ה' ביד עם הארץ, וימצא שאין לו שכר בתפלה ולא יתפלל, וכמו יתר המצות אם יעשם שלא יהיה לו שכר במעשה אחת מהם. 
 


עמרי כפר בה', ונתקבלה תשובתו

והנני מבאר עתה במה שנפל בו זה המוסיף לההביל. כבר באר הספר שאחאב בן עמרי הכופר באל, ועובד ע"ז, שהעיד השם עליו "רק לא היה כאחאב" מ"א כ"א כ"ה, כשצם ב' שעות וחצי לפי שאמרו חז"ל תענית כ"ה ב' - בטלה גזרה מעליו. כמו שנאמר מ"א כ"א כ"ט "ויהי דבר ה' אל אליהו התשבי הראית כי נכנע אחאב מפני, יען כי נכנע מפני לא אביא הרעה בימיו, בימי בנו אביא הרעה על ביתו". ולא קיפח הקב"ה שכר תעניתו. ועגלון מלך מואב שהצר לישראל, לפי ששם כבוד לאלהי ישראל, כשאמר לו אהוד דבר אלהים לי אליך שופטים ג' י"ט ועמד מהכסא, גמלהו האל גמול טוב, ושם כסא שלמה שהוא כסא ה', כמו שאמר דה"א כ"ט כ"ג "וישב שלמה על כסא ה'", וכסא המלך המשיח מזרעו, כי רות המואביה הייתה בתו. וכן אמרו ע"ה נזיר כ"ג ב' "ולא קפח הקב"ה שכרו".


נבוכדנצר קיבל שכר על מעשה קטן

ונבוכדנצר הרשע, שהרג מישראל כחול אשר על שפת הים ושרף בית הדום רגליו של אלהינו בשביל שרץ ד' פסיעות להקדים שם המקום לשם חזקיהו כמו שאמרו סנהדרין צ"ו א' רהט בתריה ד' פסיעות, היה גמולו שמלך ארבעים שנה, כמו שמלך שלמה, ולא קיפח הקב"ה שכרו. 


עשיו קיבל שכר על כיבוד אב

ועשו הרשע שהעיד השם באיבתו שנאמר מלאכי א' ג' ואת עשו שנאתי, ובארו חז"ל רוע פעליו ואמרו ב"ב ט"ז ב'

"ובאותו היום עבר ה' עבירות, הרג את הנפש, ועבד ע"ז, ובעל נערה המאורסה, וכפר בתחיית המתים, ושט את הבכורה. נתעטף בטליתו ונכנס אצל יצחק אביו, אמר לו: אבא, יש מעשר למלח? אמר לו: כמה בני מדקדק במצוות!

ועם כל זה, כשהחזיק במצווה אחת, והיא כיבוד אב, והיה שכרו שנתן לו השם מלכות בלי הפסק, עד שיבוא מלך המשיח. כמו שאמרו ע"ה "אין בן דוד בא עד שייטול עשו שכר כבוד אב ואם", כדכתיב זכריה ב' י"ב "אחר כבוד שלחני אל הגוים". וזה דבר חז"ל בכמה מקומות "אין הקב"ה מקפח שכר כל בריה, אלא יגמול לעולם על פעולות הטוב לכל מי שיעשהו, ויענוש על מעשה הרע למי שיעשהו כל זמן שיעשהו". 


ישראל העושים מצוות בסתר - איך לא יקבלו גמול?

ואם אלו הכופרים המפורסמים יגמלם ה' גמול טוב על מעט מזעיר ממעשה הטוב, ישראל שנאנסו באונס השמד, ועושים מצוות בסתר, איך לא יגמלם ה' על כך? ולא יהיה הפרש אצלו בין עושה מצווה או אינו עושה, בין עובד אלוהים לאשר לא עבדו? 

וכל זה ייראה מדברי זה האיש. אלא כשיתפלל יעשה עברה, וכך כתב ואמר, "כי שתים רעות עשה עמי". וכבר נתבאר לך טעותו, ושהוא לא סר תמיד מהיות מגנה אנשי זמנו, עד שעבר זה לדבר בחוק החכמים ז"ל כמו שביארנו. ולא זה בלבד, אלא אף בחוק הבורא ית', ואמר שהוא יענוש על מעשה המצוות. וכה דיבר שתפלת אחד ממנו עבירה היא, ועל כמו זה אמר שלמה קהלת ה' ה' "ואל תאמר לפני המלאך כי שגגה היא"... 

 
תודה רבה על המאמץ!דניאל55

ופה עוד לא מדובר ברשעים בכלל..

אלא בחברה כמוני וכמוך.. שנפלו...

ובטח ובטח שה' מחכה לתפילתם ותפילותינו

 

ככ יצר הרע לחשוב אחרת...

ודאי ש-ב.a-a-a

מי שמתאים לו-מוזמן לעיין באורות התשובה י"ד ד:

 

ד. מַה שֶּׁמֻּטְבָּעִים לִפְעָמִים בִּמְנִיעוֹת• גְּדוֹלוֹת, בֵּין בְּעִנְיָנִים שֶׁבֵּין אָדָם לַמָּקוֹם, בֵּין בְּעִנְיָנִים שֶׁבֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ, לֹא יְעַכֵּב כְּלָל אֶת הַתְּשׁוּבָה הָרוּחָנִית•*. וְכֵיוָן שֶׁמְּבַקְּשִׁים לָשׁוּב אֶל ד' - שָׁבִים, וְהָאָדָם יִתְחַדֵּשׁ כִּבְרִיָּה חֲדָשָׁה. וְהַצִּיצִים• הַמַּעֲשִׂיִּים, שֶׁצְּרִיכִים לְזֵרוּז גָּדוֹל לְתַקְּנָם, יְצַפֶּה עֲלֵיהֶם תָּמִיד לְתַקְּנָם, וִיסַגֵּל לְעַצְמוֹ מִדַּת הַשִּׁפְלוּת בְּיוֹתֵר כָּל זְמַן שֶׁלֹּא תִּקֵּן אֵיזֶה דָּבָר בְּפֹעַל, מִמַּה שֶּׁיֵּשׁ לוֹ לְתַקֵּן בְּדֶרֶךְ מַעֲשִׂי, וְיִשְׁתּוֹקֵק לַתִּקּוּן הַשָּׁלֵם. וּמִמֵּילָא יָבֹא הַדָּבָר לִידֵי כָּךְ שֶׁיַּעַזְרֵהוּ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְתַקֵּן הַכֹּל בְּפֹעַל*. אֲבָל גַּם כְּשֶׁלֹּא נִזְדַּמֵּן לוֹ עֲדַיִן הַתִּקּוּן, בֵּין מִצַּד מְנִיעוֹת חִיצוֹנִיּוֹת אוֹ מִצַּד מְנִיעוֹת פְּנִימִיּוֹת, שֶׁעֲדַיִן אֵין רְצוֹנוֹ תַּקִּיף כָּל כָּךְ, וְהַהַסְכָּמָה לְדַרְכֵי הַתִּקּוּנִים הַמַּעֲשִׂיִּים עֲדַיִן לֹא בָּאָה לוֹ בְּהַשְׁלָמָה, מִכָּל מָקוֹם יֹאחֵז בַּתְּשׁוּבָה הָרוּחָנִית בְּכָל עֹז וָאֹמֶץ, וְיִהְיֶה תַּקִּיף בְּדַעְתּוֹ, שֶׁסּוֹף כָּל סוֹף אָחוּז הוּא בַּתְּשׁוּבָה, שֶׁהִיא עִנְיָן יָקָר מִכָּל מַה שֶּׁבָּעוֹלָם, וְיַרְבֶּה בְּתוֹרָה, בְּמִדּוֹת טוֹבוֹת, בְּחָכְמָה וּבְהַנְהָגָה יְשָׁרָה בְּכָל מַה דְּאֶפְשָר לוֹ, וְיִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ בִּתְפִלָּה לִפְנֵי קוֹנוֹ לְהוֹצִיא אֶל הַפֹּעַל אֶת חֶלְקֵי הַתְּשׁוּבָה שֶׁעֲדַיִן לֹא יָצְאוּ אֶל הַפֹּעַל, בַּעֲבוּר עַצְמוֹ וּבַעֲבוּר כְּלַל יִשְׂרָאֵל וּבְעַד כָּל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ וּבְעַד הַתִּקּוּן הַכְּלָלִי שֶׁל הַשְּׁכִינָה, אוֹר ד' בָּעוֹלָם, שֶׁיִּהְיֶה בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת, וְיִשְׁתּוֹקֵק שֶׁכָּל הַנְּשָׁמוֹת תִּהְיֶינָה מְתֻקָּנוֹת וְנֶהֱנוֹת מִזִּיו הַשְּׁכִינָה, וְהַכֹּל יִשְׂבְּעוּ טוֹב וְשִׁפְעַת חַיִּים.

תודה!!דניאל55

זה גם המקור שאני מצאתי..

אבל לצערי מישזה מכוון אליו.. כנראה עמוק בתוך היאוש... אוף

 

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.אחרונה

שלך באופן שוטף 

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודדאחרונה
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצוב
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
זה קורה כשאתה מנסה לכתוב לעצמך בשיחה אישיתיעל מהדרום
כל פעם שנכנסתי לשיחה אישית זה כתב ליבחור עצוב
כדי להיכנס לשיחה אישיתoo

צריך ללחוץ על שיחות אישיות בתפריט הצד ולא בתוך הכרטיס האישי

אכן זה מבלבל

תודהבחור עצוב
בינתיים נעלמו לי כל השיחות האישיות. 
כנראה המשוחח השניoo

העביר להסטוריה

אם לוחצים על 'הסטוריה' רואים את כל השיחות הסגורות

לא נוראבחור עצובאחרונה
זה לא באמת חשוב 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

אולי יעניין אותך