(לאחר דיון נוקב-) האם מותר, הלכתית,גפן36

לאכול חול?

או שיש לברור היטב ואז מותר?

אחותי טוענת שיש על מי לסמוך, שכן רבי אליעזר בן הורקנוס

אכל חול, כידוע, ומכאן ראיה לטענתה שמותר.

אחי שמע את הנ"ל וטוען- "פשיטא!" (תראו מה זה קימוץ במילים)

ואני הקטנה טוענת שהרב אכל עפר, לא חול.

וכידוע לחול יש יותר סיכוי להפוך לבית גידול למיני בע"ח שונים,

מפני קירבתו למקור מים...

השאלה היא מה הפסק, ואם לברור- אז באיזו דרך ולמה יש לשים לב..

בעל נפש יברור את החול ואז יאכלבועית מחשבה
עקרונית מותראנונימי (פותח)

אבל היות ולא ברור מה מברכים, כדאי להמנע מכך כל זמן שאפשר.

זו לא שאלה, כמדומני,גפן36

לא המוציא, לא מזונות, לא גפן, לא עץ.

הכי טבעי אדמה, אבל אז זה בורא האדמה, ולא פרי האדמה, אז לכאורה נראה ששהכל.

 

מה השאלה? "בורא פרי האדמה"חני.
ושאלה נוספת- מה מברכים ברכה ראשונה על עכביש?גפן36

לעניות דעתי- על חי בורא נפשות,

על כל מצב אחר שהכל.

וספק במחוסר הכרה.

 

אחותי- בורא נפשות.

 

(אין ברכה אחרונה, כי אין כזית, לפי כל הפוסקים.)

מברכים ברכה אחרונה לפני האכילהחפרנית גאה=)

שמא נמות בסופה

לא ברור שאין ברכה אחרונהאנונימי (פותח)

אם אוכלים את כולו..

כמדומני- יש דיעה שאומרת שאם אוכלים פרי שלם מברכים ברכה אחרונה גם אם אין שיעור.

מקור הדין בחיי. נחמיה
דין בריה הוא בדברים מן החי.
אבל יברכו קודם הרואים משנה הבריות על האוכל
נראה לענ"דהרב שליטאזצ"ל

שאל כבודו האם מותר לאכול חול?

נראה לפרש ע"פ מה ששאל הרב החויפר את חברו הרב הקודח

"כמה חול יכול לאכול חול ביום חול?"

וענה לו הרב הקודח "שחול לא אוכל חול ביום חול אלא חול אוכל חול רק בשבת"

לאור האמור לעיל נ"ל דבוודאי מותר לאכול חול דהנה הוה עובדא

אומנם יש לשאול למה החול אוכל חול רק בשבת?

ותירץ הגאון רב' ליזער בסיפרו חולות אליעזר

חול הוא מאכל חשוב על כן שמרו החול לשבת ולא אכלו ביום חול

ויש להקשות על פירוש זה הרי חול זהו הדבר הבזוי שכולם דורכים עליו ולכאורה אסור לאוכלו בשבת

ולכן צריך לומר שהחול דנןהיה תייר ובביקורו בארצנו הק' קנה חול ציבעוני הנמכר בבקבוקים ועולה כמה וכמה זוזים וזהו החול הראוי לאוכלו בשבת

ולענין הברירה:

אם קנה חול בבקבוק יחפש עליו את ההכשר שכידוע חולות גושקטיף נקיים מתולעים

אבל אם לקח סתם חול יש לברור את הגרגירים אחד אחד לאור הירח

תודה רבה לכבוד הרב שליטאזצ"לגפן36

שאלה הלקוחה מחיי היומיום-

רב שנפטר,

ועודנו חי.

מה יש לעשות ביום בו נסתר גופו מעיננו?

להתאבל על שלא שב, בחינת תשעה באב,

או לעשות הילולה, בחינת צדיקים במיתתם קרויים חיים?

הוא לא הראשון שחווה את זהנוגה---

נא הפנה שאלתך לפורום המתאים.

 

ויש גם צדיקים שמקובל על כולם שהם נפטרו, אך עדיין חסידיהם נשארו "תקועים".

לכבוד הגפן ה36הרב שליטאזצ"ל

 לגבי השאלה מה דין יום שנפטר בו רב אך הוא עדיין חי

 

על סוגיא זו נישברו הרבה קולמוסים וכבר דנו בה כל גדולי רבני השטו"ת שליטא וזצל וגם כאלה שהם שליטאזצל
אין כאן המקום לפרט את כל השתשלות הענינים אך למסקנה נראה שביום פטירתו של רב שכזה צריך לעשות הילולה
אבל ביום הסתלקותו מחויבים אנו לבכות ולהצטער על אובדנו של צדיק מן הארץ או לחילופין לצאת למסע חיפושים אחריו
 
לגבי דידי אוכל לומר שביום הסתלקותי אני יוצא למסע חיפושים נרחב אחרי עצמי בעזרתי ובעזרת הרב שליטאזצל ושלושתינו
ביחד מחפשים אותי עד שמוצאים
אולם לעומת זאת ביום פטירתי אני עורך לבני המשפחה והידידים הקרובים הילולה רבה לכבוד שמי שהרי אני רב גדול חכם ובקי בכל מילי דשטותא ומילאתי כרסי ב... אה וגם צנוע גדול מאוד עד שאמרו עלי שאני הצנוע הידוע
 
נ.ב אני מחפש תורמים ליום ההילולה כדי להרחיב את החגיגות
 
נ.נ.ב ידוע שכל מי שתורם להוצאות ההילולה הגדולה והנשגבת ביום פטירתי זוכה לישועות גדולות פרטים בעלוני בית הכנסת בשבת הקרובה
ואם עושים הילולה ביום פטירתוגפן36

(שאגב- לעולם יוצא ביום הסתלקותו, מה שמעורר תהיות גדולות על תשובתך הקודמת)

היום בו נולד- שמחה או כלום?

מבין השיטין ניכר...הרב שליטאזצ"ל

שאינך משתייכת לחצר חסידות שלי

כידוע חסידי לא מסתפקים ביום אחד של הילולה ושמחה אלא עושים חגיגות במשך הרבה זמן

(מעיין פסטיבל רבין אבל בסיטרא דיקדושה)

לגבי השאלה מה עושים ביום הולדתו

נ"ל שמיכיוון שיום זה יוצא בדיוק ביום פטירתו אין שום בעיה לחגוג אדרבה נוסף עוד סיבה לסיבה ולעוד יום בפסטיבל

חחח אתה אחד המצחיקים.נועם ה
לכבוד ידידי האברך החשוב גפן36רב שמילעראחרונה

הגיע לידי מכתבו לאחר גילגוליו הרבים

ונראה לענ"ד להסכים עם דעת בועית מחשבה וגם אני הקטן מצטרף להנ"ל

ועוד באתי להוסיף שמידת חסידות היא להתרחק מן החול

ולאכול רק את העפר שחזקתו ברור ומנוקה מן כל מיני מרעין בישין כדעת כבודו המלומד בהלכה.

חותם לכבוד התורה,

שמילער

 

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך