אותי...
א. אני בהחלט מכיר את ומכיר ב- פסיקתו של הרב עובדיה.
לא באתי לצמצם אותה או להוריד אותה.
הסברתי כבר בהודעה הראשונה שאני בהחלט מכיר את ומכיר ב'- גדולתו של הרב,
אבל זו הכרה שכלית ללא השפעה רגשית.
לא באתי לרגע לומר שהוא לא היה גדול או דברים שכאלה.
ב. בודאי שבמהלך הלימוד פתחתי ספרים של הרב עובדיה,
אבל לא הלכתי לפי פסקיו.
את בטח יודעת שבלימוד עיון פותחים הרבה ספרים,
אבל זה לא אומר שאני מרגיש את השפעתו של הריטב"א על חיי.
ג. אני מכיר עוד גישות ביחס לאחדות ההלכה,
גישות שגם הן רואות עין בעין בשוב ה' ציון,
ובכל זאת סוברות שעל כל עדה ועדה להמשיך ולשמר את המסורת שבידיה.
בענייני ציבור לעומת זאת יש לשאוף לפסיקה מאוחדת יותר.
אגב (עם כל ה"להבדיל" הנדרשים),
בן גוריון הכיר מאוד בערכה של שיבת ציון, וכחלק מרצונו ליצור משהו מאחד,
ציווה על כל עובדי המדינה לעברת את שמותיהם ושמות משפחתם.
זה בודאי לא דבר שגרם לאחדות או יצר מציאות.
עוד אגב,
"עשה לך רב" זו אמירה שמכירה בכך שש דעות שונות ופסיקות שונות ועל כל אחד לעשות לו רב.
בית שמאי היו ונותרו בית שמאי עד אחרון ימיהם.
בעז"ה כשתקום סנהדרין,
מי יודע מה ואיך יהיה...
ד. הכרותו עם רבנים גדולים או הותק שלו כדיין לא משפיעים על הרגשתי.
הם גורמים לי להבין את גדולתו,
אבל לא משפיעים על הכאב או הצער.
ה. רואים שאנחנו לא מכירים.
התפיסה שלי לא מצומצמת לאנ"ש. ממש לא.
אני בהחלט יכול להבין את אלה שמתאבלים,
אבל כל השאלה היתה על עצמי.
אני לא אבל ולא עצוב (אני גם לא צוהל משמחה כמובן...).
ההכרה שלי בגדולתו אינה גורמת לי להרגיש כבן יתום או אפילו כתלמיד יתום.
האם זו בעיה?