הפס' מחולק (מפוסק) ככה לפי הטעמים:
"גור אריה, יהודה, מטרף, בני עלית. כרע, רבץ כאריה, וכלביא, מי יקימנו"
המילה "מטרף" נראית לא קשורה לפסוק, היא נראית 'תלושה' לפי פיסוק הטעמים.
ולכן נוצרה מחלקות בין הפרשנים.
לפי הפרשנים שמפרשים לפי המסורה, המילה טרף היא בסוגריים.
הם אומרים- מהטרף, המעמד שלך בני=יהודה עלה.
סוג של סיבה למה מעמדו של יהודה עלה ושאפשר היה להשמיט כביכול את המילה טרף.
(חלק מהפרשנים שמפרשים כך הם רמב"ן, רשב"ם, רד"ק, ראב"ע ועוד כמה.)
רמב"ן אומר: שיעקב לא ידע כל ימיו שהאחים מכרו את יוסף, הוא היה בטוח שאלה היו עוברי אורח.
והם התביישו להודות באמת, וחששו שמא יעקב יכעס ויקלל אותם כמו שעשה לראובן ולשמעון ולוי.
לכן זה לא יכול להיות קשור למכירת יוסף.
רשב"ם אומר: שהכוונה היא שיהודה משול לאריה שכל החיות מפחדות ממנו,
"לאחר שעלית מלטרוף טרף באומות ותכרע ותשכב בעירך, לא יבוא אויב להחרידך ולהקימך ממקומך",
ז"א אחרי הכיבוש אף אומה לא תעיז להלחם בך.
(ומוסיף את מה שכתבתי בהודעתי הקודמת)
אך ניתן לערער על פירושו, מכיוון שהמילה בני אינה מתיחסת בפירוש ליהודה כמילה כפולה.
רד"ק אומר: "מרוב טרף עלית לשם ולתהילה ולתפארת"
יש פרשנים שמפרשים את הפס' "גור אריה, יהודה, מטרף בני, עלית.."
מכיוון שלא הסתדר להם שהמילה מטרף מיותרת כביכול.
ואז בני זה בעצם יוסף ומטרף בני הכוונה לפרשת מכירת יוסף.
(חלק מהפרשנים שמפרשים כך הם רש"י, רס"ג, ספורנו ועוד כמה.)
רש"י כבר הוסבר 
רס"ג אומר: "גור אריה, אתה יהודה תהיה כגור אריה כי הצלת את בני מטרף"
ספורנו אומר: מטרף בני, עלית. "אתה יוסף בני עלית מטרפו שלא טרף אותך באפו להמיתך"
(אני משערת שהכוונה כאן לפרשה עם אשת פוטיפר)
ומה שמיוחד בפירושו של הספורנו הוא שהוא מתיחס לעלייתו של יוסף ולא של יהודה, במילה "עלית".
אור החיים: מיחס את המילה "בני" גם ליוסף וגם ליהודה- הוא אומר מהטרף של בני יוסף, בני יהודה עלית.
"...לומר עתה עליו שעלה מהחשד. והדעת נותנת כי מעולם לא עלה על דעת יעקב
שהאחים ישלחו יד ביוסף לחשוד אחד מהם"
מקווה שזה מובן 