מה אתם אומרים?כישוף כושל

לדבר עם בנים למטרה מוסיימת

כמו אירגון הפגנות וכדומה..

 

 

אני אישית נגד..אפרט בהמשך..מה אתם אומרים?

מאנשים שראיתי סביביצבי-ליזציה

זה מביא לחתונות. שכל אחד יקח מזה איזה מסקנה שהוא רוצה כי אין לי כוח לכתוב ארוך לכאן ולכאן, אשמח לפרשנות .

לאן עוד נגיע?נפתלי הדג

טוב, אני מניח שזה הויכוח בין בנ"ע לאריאל, לא? האם המטרה מקדשת את האמצעים..

 

אבל כשחושבים על זה, זה אפילו לא זה.

אני חושב שלהתחיל לאסור דברים כאלו זה לא רק דבר רע מבחינת ההפסד ספציפית- זה רע מהותית.

כן, החיים הם מעורבים וצריך לדעת לעבוד עם בני המין השני בלי שבתודעה שלך יצוף כל הזמן הקטע הזה של בנים בנות והקטע המיני. הרגע שאת אומרת שדבר כזה הוא לא אפשרי את בעצם אומרת שכל פעם שאני (ובכוונה אני מוריד את זה לפס האישי) מדבר עם בת אני מסתכל על הצד המיני שלה, ולהפך. אני חושב שלא רק שזה לא נכון-- זה פסול ולא חינוכי.

הוויכוח בין בנ"ע לאריאל הוא לא אם המטרה מקדשת את הדתי לאומי
נפתלי-אתה 100% צודק!אביגיל=)
ארגון הפגנות? ? (בפנים אני רצינית מאוד..)המתיקות שבשכחה
וגם ברצינות..אני מאמינה שישנו גבול דק שמסתמן בין הקשר וההתערבות הבריאים והנורמליים לבין אלה שכבר לא.
אני אישית לא תומכת בחברה נפרדת לגמרי..אני חושבת שהפרדה צריכה להיות קיימת אבל לא באופן שימנע מהתנהלות בריאה להתקיים.
כי אם נשים לב, אנחנו חיים בעולם מעורב, בבוא הזמן כולם יצטרכו ''להתמוד'' עם זה אבל עצם זה שאנחנו קוראים לזה ''להתמודד'' מבהיר לי שאולי קצת איבדנו מהפשטות הטבעית.
נכון, יש קשיים, מכשולים וכל זה..אבל אולי אם נפסיק לרגע להסתכל רק עליהם אז נצליח להתגבר עליהם ביותר קלות..במיוחד אם את אומרת שהדיבור נעשה לצורך ברור..והנה מגיע האבל הגדול שסותר את כל מה שאמרתי...
אם נסתכל על הדברים האלו בפועל, נגלה שהעניין קצת הרבה יותר מורכב ולפעמים אנשים שיתחילו 'דיבור' תחת כותרת של 'מטרה נעלה מאוד ברורה' ימשיכו לדברים שהם לא רוצים להגיע אליהם ואז כל המשפטים היפים על התערבות טבעית, צורך בסיסי, אל תסתכלו רק על האפקט המיני...הולכים לאיבוד!
ומתוך אמונה תמימה שאנו לא רוצים להגיד להם סתם ביי בי, אני חושבת שכאן נכנסת העבודה האישית של כל אחד ואחת
...בסופו של דבר, אתם מכירים את עצמכם קצת יותר ממה שאתם (ויותר מכך-אחרים)באמת חושבים ולכן, תשבו עם עצמכם, נסו להגיע למחשבה האמיתית, לא המזוייפת המושפעת, 'אני באמת מסוגלת? '. 'אני רציני יכול? ?' 'זה הזמן המתאים? ?'
ואחרי כל הבירורים המעיקים הללו אני מאמינה שכל אחד -בערך, לא מתחייבת לסטטיסטיקות- יגיע למסקנות שיקדמו רק אותו ויתאימו ספציפית לו , כי כאן זה כבר שלב אישי ומתוך כך נוכל לייצר את החברה האמיתית והבריאה ביותר שלא מפחדת משילוב מסודר ומתאים.
בהצלחה...
ולגבי ההפגנה, תזהרו בספר של שיינפלד יצא מזה התאהבות +בגידה כואבת...זה לא תהליך מומלץ!!
לגבי מיקי...nermer

הוא אומר שלא מכל דבר בספר שלו צריך ללמוד... כולל סגנון כתיבה.

 

(למרות שהוא לימד אותי הרבה ממה שאני יודע, את הכתיבה שלו, והרעיונות שלו - אני לא אוהב.)

אם זה לעניינים ארגוניים ועניניים אז כן.מישהי=)
אבל עדיין להזהר מאוד.nermer
בטח שצריך להיזהר!אבל תסלח לי,בכל מקום צריך להיזהרבדמייך חיי

בס"ד

 זה צריך להיות מובן מאליו,

לפחות מבחינתי..

להיזהר.. כן.מישהי=)

כשזה לא למטרה ארגונית.

כשזה לא למטרה ארגנוית עדיף בכלל לא להכנס לזה...nermer
לא אכנס ממש לדיון אבל שאלה אחת:ענבל

בס"ד

 

אם בנים לא ידברו עם בנות כדי לארגן דברים, אז מה הם יעשו? יתקשרו במכתבים?

לא זה גם איסור!! מה פתאום? <צ>מישהי=)
יונת דואר, מתווך או שנלמד מהארי פוטר - ינשוף! Resiste
יאללה, סגרנו על ינשופים ותנשמות?מישהי=)
כמה דבריםכישוף כושל

1.אני ממש לא אוהבת את הצורה הצינית שבה הגבתם פה..

2.לא חייבים לארגן יחד דברים.

.מישהו פעם איים עליך באקדח כדי שתעשי את זה??

וכל מקרה במקרה שחייבים תמיד אפשר להעביר את העניינים דרך זוג נשואי

הבת לאישה הנשואה שתעביר לבעלה והוא לבן..

אני חושב שזה מוגזםnermer

אבל בכ"ז, גם בעניינים טכניים צריך להזהר מאוד.

אני הייתי מאוד רצינית.ענבל

בס"ד

 

מצטערת שלא הובנתי...

 

[לרוב אם אכתוב בציניות אוסיף סימן.].

 

מה הקשר לאיומי אקדח?

אולי נעשה גם מחיצה באמצע העולם?

את מקצינה את זה בצורה מאוד מוגזמת.

 

ואני חושבת שבת הכפר כתבה מאוד יפה.

אין לי כ"כ מה להוסיף עליה...

 

בנים יארגנו משו אחד ובנות משו שניalezish

אפשרות שניה, שיהיה אחראים ורק הם ייפגשו

נראלי שיצאתם מפרופורציה!בת הכפר

בלי רצון להעליב אף אחד, אבל- מה זה השטויות האלה?!

 

השאלה הבסיסית של הדיון הזה כבר מעלה תהיות.

 

אם על עצם הדיבור עם בנים למטרה מסוימת מתעוררת שאלה אז בעיני יש כאן בעיה. כי רואים כאן התייחסות לדבר חיובי כדבר העלול להוביל להדרדרות רוחנית ומשם הלאה,במקום להתמקד בדבר החיובי יש יחס ל'שליליות' של דיבור עם בנים. ומכאן בעצם משתמע שאי אפשר לבוא במגע (לא פיזי- למי שלא הבין) עם בני המין השני כי זה מעורר חשיבה לא צנועה\ לא נכונה\ לא רצויה, ולכן לא נבוא איתם במגע בכלל.

אז יוצא שזה סתם חוסר התמודדות עם הבעיה. כי אם היה ניסיון להבין למה זה ככה מן הסתם היה מתעורר הרצון לתקן את מה שלא תקין, ורק אז היה צורך להפסיק את הקשר (שכמו שאמרנו אינו שלילי)- כי בשלב הזה של התיקון הוא אינו נכון באופן אישי.

 

צר לי, מי שבמקום הזה כל פעם שהוא מתדיין או כל דבר דומה עם בן\בת (בהתאמה) שיעשה 'חושבים'.

 

נקודה למחשבה:

-אולי אם היינו יוצאים מהמקום הזה של הפרדה טוטאלית ומפסיקים לעודד סגירות כ"כ גדולה, אז לא כל דיבור חיובי היה נחשב ל'מאורע' שיש לבדוק האם הוא נכון, והיינו במקום של טבעיות ולא של מיניות שמביכה את שני הצדדים.

 

-התמקדות גדולה כ"כ בנקודה הזאת היא חלק ממה שהופך אותה למינית ונותן לה חלק גדול מהפוטנציאל להדרדרות. או שזה ביצה ותרנגולת...

 

 

ושוב חוזרת- אין לי שום כוונה לפגוע, רק לעלות נקודה שמעצבנת אותי בכל פעם שאני רואה דיונים דומים בפורום הזה.

 

ורק עכשיו שמתי לב שכתבתי די דומה לעדי...

 

ולכל מי שהצליח לעקוב עד לכאן- מקווה שהובנתי.

 

די מסכימה איתך אבל רק נקודה קטנה:ענבל

בס"ד

 

דיברת גם על מגע.

יש הבדל קטן-

מגע אסור באופן מאוד ברור.

דיבור זה תחום די אפור .

שימי לב...בן-ציון

היא כתבה בצורה ברורה שהכוונה למגע לא פיזי!

כלומר - תקשורת(דיבור וכו')

אופס. סליחה. חוזרת בי תודה על ההארה!ענבל
יארגנו דברים בנפרדדי"מ


סמסים....קצת מעצבן אבל אפשרי...י.ל.
לא קראתי את התגובות.*חזרזיר*

זה לא כן או לא.
מנסיון אישי שלי -
אפשרי, אבל צריך מאוד להזהר.
ארגנתי עם כמה בנים בחיים שלי דברים.
אצל חלק זה באמת היה אפשרי לעבוד - טכני נטו. ושם זה נגמר.
אצל חלק זה פשוט לא הלך וברגע שזה קורה - חותכים את העבודה.
 

כן, פשוט יוצאים, בלי לחשוב פעמיים!!

יש דברים שחשובים יותר מהמטרה,
וברגע שהמטרה לא העיקר בקשר שלכם, הייתי ממליצה להתרחק.

 

 

ועוד מקצת נסיון - יהיו שלבים בחיים שתעבדי עם בנים,
זה עוד שלב שמגיעים אליו
(לדוג' - כרגע אני קומונרית - יוצא לעבוד מול רכזי נוער, קומונרים וכ'ו)
וצריך לדעת איך לעשות את זה.
אז לא לא לעשות את זה אלא לדעת איך לעשות את זה.
 

אני יגיד את זה בקצרה, כי אין לי כח כבר לדון בזה...ישי .א.

תכלס הסוגיה הזאת מאוד מורכבת, וכל אחד יש לו את החברה שבה הוא גדל, והיא זו שהשפיע עליו ועל הנהגותיו.

בנושאים האלה לכל אחד יש הלכה משלו, בענין של : לדבר, לא לדבר, לדבר מעט, רק מה שנצרך, וכו' וכו'....

אבל אני חושב שבאופן כללי כמו בכל דבר ובמיוחד בנושא הזה צריך לשים גבולות, אם גדלת במקום נפרד והורגלת שלא מדברים עם בנים, וזה הגבולות שלך, אז לא שווה בשביל שום דבר לפרוץ את הגבולות האלה.
מצד שני אם גדלת במקום מעורב שבו כן מדברים עם בנים, והגבולות הם שונים, אז אני לא רואה סיבה שלא לעשות את זה. וכן על זו הדרך....

מה פתאום!!!שוקו =)

אם תדברי עם בן אפילו רק ל"אני צריכה את המפתחות" זה פשוט פוגע לך במקומות עמוקים בנפש והורס אותך בלי שאת שמה לב!!!!! <צ> <צ> <צ> 

באמת? כן כשצריך - אז מדברים עם בנים והעולם לא ייחרב, גם מעבר זה בריא וטוב הגזמתם כבר עם הגישה הנפרדת הזו שעברה את גבולות הטעם הטוב מזמן. 

כמה דבריםכישוף כושל

א.למה זה בריא וטוב לחיות בחברה נפרדת?זה בריא שכשתהי נשואה יהיו לך שריטות מקשרים קודמים?

ב.לא אמרתי שאסור לשאול על מפתחות אז אל תוציאי לי מילים מהפה

ג.לא רק לך אלא באופן כללי..

למה אנשים פה חושבים שאם הם כותבים<צ> זה יותר בסדר?

יש <צ>של צחוק הדדי..שגם עליה יש וויכוח אבל אני בכל זאת יותר מבינה

אבל להשתמש בציניות בדיון?זה להוציא אותו מהקשרו ולא להתייחס ברצינות להערות

בנוסף לעובדה שפה בפורום הזה זה תמיד מתחיל בכמה אנשים צינים ואחר כך זה מתדרדר לדיון בפסים אישים..

וכבר קרה לי מספר פעמים פה ולכן אני מתרחקת מהפורום הזה..

הפורום לא יכול להיות מקום של אלימות מילולית

א. למה את חושבת שאם החברה לא נפרדתשוקו =)

זה אומר שיהיה לי קשרים עם בנים? אני גדלה בחברה מעורבת, מהמעון אנחנו ביחד 

אני בכתה י"א אף פעם לא היה לי חבר ומשהו שקרוב לזה ולא שלא היו לי הזדמנויות 

ולא רק אני - כל השבט. 

ב. לא הגבתי דווקא אלייך התגובה שלי הייתה בכללי. 

 

וכתבתי <צ> כדי שלא מישהו ח"ס יחשוב שהכוונתי לזה ברצינות...

וכן התגבה הזו הייתה ציניות ומראה [מלשון ראי] לחלק מהדעות שהולכות פה.

טוב אז...בת מלך=)

קודם כל משו שצורם לי...

מישהי כאן כתבת שאלה ומצפה לתגובה יפה ולא עם "התנפלויות" גם אם את\ה לא מסכימ\ה אם זה למה להתנפל? (נק' למחשבה..)

 

ולשאלה...

ב"ה יש מקומות שהחברה בהם לא מעורבת וללא שום ספק זה חיובי מאוווד!

ולכן לא כ"כ רגילים לדבר עם בנים...

לפי דעתי אם יש לך אחים גדולים שיכולים לדבר תני להם.. אם לא אז תסמסי...(אני מבינה אותך זה מביך לדבר איתם..)

 

 

אשרייך! צאאאדיקה!! !!

 

וואו...ענבל

בס"ד

 

לגבי השורה הראשונה בתוכן שלך יש לי מה להגיד.

 

את רוצה אולי להסביר לי, במטותא מנך, מדוע ולמה אדם שהייתה לו חברה בגיל צעיר, יותר שרוט מאדם שיצא עם עשרים בנות לפנייך?

אם תתני לי הסבר הגיוני אני עכשיו מפרידה את העולם סבבה?

 

זה טיעון די טפשי...

גם כשיוצאים לדייטים נשחקים ונשרטים, לפעמים אפילו יותר מכשחברים בגיל צעיר.

 

אז די להעלות את הטיעון הזה, הוא לא באמת מחזיק מים.

זה לא נכון ברוב המקריםדי"מ

מי שיוצא למטרת חתונה הוא ממוקד מטרה ואם הוא רואה שזה לא שייך אז מפסיקים,ולכן בדרך כלל אין קשרים עמוקים.

זה כבר תלוי בלמה אתם חברים ואיזה סוג של חברים...ענבל

בס"ד

 

אפשר להיות חברים למטרת חתונה ולהיפרד כשזה יהיה לא רלונטי.

זה לא עובד ככה....די"מאחרונה
מחילה מכבודך,ה' מלכנו

לא מצאתי בשולחן ערוך שום היתר לכזה דבר,

אומנם אני לא בקיא ככ אבל אם תוכלי להאיר את עיני.. אשמח!

 

"הגזמתם כבר עם הגישה הנפרדת הזו שעברה את גבולות הטעם הטוב מזמן"?

אני חושב קצת שאתם הגזמתם עם פריצת הגדרות שאתם מבצעים על כל צעד ושעל.

נקודה הלכתית (לא ויכוח)נפתלי הדג

לא רוצה להתווכח, רק להעיר על השאלה-

כתבת "לא מצאתי בשו"ע שום היתר", לא צריך למצוא בשו"ע היתר- צריך למצוא בו איסור הפוך.

נקודת ההנחה של ההלכה היא מותר- אוסרים אחר כך.

 

ושוב, אני לא רוצה לדון על המקרה ספציפית ברגע זה- אלא להעיר על הגישה.

כל אחד איך שהוא רגיל מיכל =>
לא, כל אחד ע"פ תורת ישראלה' מלכנו
נכון יותר מדויק !מיכל =>
ועכשיו נשאלת השאלה מה אומרת תורת ישראלנפתלי הדג

ואין לדבר סוף

 

ד"א, תורת ישראל או מרת- כל אחד איך שהוא רגיל...

איפה ראית את זה?ה' מלכנו
שהבסיס הוא היתר?נפתלי הדג

זה ברור, כל פסיקת ההלכה משתלשלת ככה, כל הפסיקה הגמרתית מוכיחה שדברים אסורים = יוצאים מנקודת הנחה שהם מותרים.

אל תנסה להתחמק,ה' מלכנו

איפה ראית שכל אחד עושה מה שהוא רגיל?

אה, לא רציתי להיכנס לזה אבל..נפתלי הדג

קודם כל 'מה שהוא רגיל', זה כמובן בגבולות מסוימים והגיון מסוים, כלומר צניעות היא עניין סובייקטיבי בחלקו הגדול ('מאוד מאוד', כמו שאומר זאת השו"ע)- דבר שמצד אחד יכול להוות פירצה ומצד שני אמור למנוע פירצות וחוסר הגיון.

 

אם אתה מתעקש, בתחומין כ' אם אני לא טועה,יש מאמר של הרב יוני רוזנצוויג שלמדתי את עיקריו אבל אני חייב להודות שלא העמקתי, אני יודע שיש שם תגובות של הרב אריאל שהתנגד ותגובה שלו- ואני צריך לעיין.

אני יודע שהרב רבינוביץ' (ראש ישיבת מעלה אדומים) סמך את ידיו על המאמר.

כמו כן דנתי בנושא עם הרב גנץ (משעלבים, לא ממעלה אליהו) והוא הסכים לנקודה שלמעלה.

למען האמת, רוב הרבנים מסכימים על הנקודה הזו-0 השאלה היא מה הוא גבול הסובייקטיבי ומה המצב היום.

 

נ.ב.

לא ניסיתי להתחמק, פשוט לא הבנתי למה התכוונת.

תראהה' מלכנו

בכל המונולוג הארוך הזה הסתובבת סביב עצמך בלי לכתוב כלום,

 

 אשמח אם תסגר על עצמך ותחזור לפה לכתוב את תשובתך המספקת.

תראהנפתלי הדג

בכל המונולוג הזה הבאתי לך מקורות והסתמכויות לדעתי שכבר ידועה- אבל אחזור עליה בע"ה היום בצהריים כשיהיו לי הזמן והפניות.

 

כמו כן, בתור אחד שמתיימר להבין בהלכה הייתי מצפה שכשמביאים לך מקורות (כמו שעשו כבר בשרשור הזה) תתאמץ קצת ותפתח ספר, אני יודע שזה קשה אבל רק ככה לומדים. תפסיק לבקש שאנשים יביאו לך תשובות מספקות הלכתית בכפית. יש כאן תשובות טובות לכל מיני נושאים- אף אחת מהם לא שווה לפסיקה הלכתית מלאה וברור שהן יהיו פגומות מאוד.

 

אני די סגור על עצמי, אני גם יודע שלכתוב בנימוס התחלתי כל שהוא לא הרג אף אחד.

תראה2ה' מלכנו

כמו שאני מכיר את הרב גנץ מתל אביב שהוא אחיו של הרב משעלבים, 

הוא תלמיד מובהק של הרב צביהודה וודאי שסובר שחברה מעורבת אסורה.

 

"תפסיק לבקש שאנשים יביאו לך תשובות מספקות הלכתית בכפית. יש כאן תשובות טובות לכל מיני נושאים- אף אחת מהם לא שווה לפסיקה הלכתית מלאה וברור שהן יהיו פגומות מאוד."

 

לא ביקשתי בכפית ביקשתי שלא תבלבל את המוח,

הבאת כרך מתחומין מרב לא מוכר, והתחלת להתפלמס עם עצמך עליו בלי להביא שום פריט מידע,

זה מראה שאין לך שמץ של מושג על מה זה מדבר...

 

תראה3נפתלי הדג

1. לא אמרתי שהוא התיר חברה מעורבת. אמרתי שהוא אמר שצניעות זה עניין סובייקטיבי. יש הבדל גדול שבאמת לא קיים לפי הגישה שלך לדברים.

 

2. זה מאוד משעשע כמה שהתפיסה שלך את העולם רדודה. אתה דורש מאנשם מקורות והסברים ואז כשאתה לא מבין אותם אתה לא רק פוסל אותם מהסיבה הזו אתה גם טוען שהם בעצמם לא מבינים.

אתה בעצם חושב שכל התורה וההלכה מתאיהמ וחייבת להיות מתאימה לתפיסה הצרה והמצומצמת שלך- מה שהוא לא אתה הוא חשוך וטיפש. יש בזה אמת, תפיסת עולם צרה היא דרך יעילה ומוכחת להתמודד עם המון בעיות (כמו מחשבת יתר שכשהיא מתועלת לא נכון יכולה להביא לכפירה [שזה ד"א, דבר שאני ממש לא מפחד ממנו]) אבל היא דרך צרה, בורה ומעוותת.

אתה מנסה להראות לכולם שאני טיפש ובכל הודעה אתה דפק עוד מסמר בארון של עצמך.

התגובות הכוחניות שלך לא מכאיבות לי, הפוך, דעתי רק מתחזקת כשאני רואה לאן אדם אמיתי (ובזה אני בהחלט מעריך אותך- אתה הולך עד הסוף עם הדרך שבחרת) מגיע כשהוא הולך בדרך שלך.

אני יודע בדיוק מה אתה הולך להגיב, אבל שעשע אותי, קדימה.

אז זה מה שכותבים כשנגמרות המילים?ה' מלכנו

(ידעת שאכתוב את זה..)

לא ממש, כשלי נגמרות המיליםנפתלי הדג

אני כותב- 'ואללה, אני צריך לחשוב על זה' או 'אני באמת צריך לבדוק את זה' או 'לא חשבתי על זה מספיק'.

 

(ואתה יודע טוב מאוד שעשיתי את זה בעבר כאן)

 

אין לי בעיה להגיד שהטיעון של מישהו הגיוני ושיש בו משהו.

יש לי בעיה עם דמגוגים שכמותך שבטוחים שאם הם יגידו משהו מספיק פעמים הוא יהפוך לאמת, או שאם הם ידמיינו מספיק חזק שהם מבינים וחכמים וכל השאר בורים, טיפשים ועמי הארצות זה יהיה כך.

 

ואולי, רק אולי, למדתי קצת, ממש טיפה, באמת. ובדקתי, ממש בקטנה. ואני יודע, באמת קצת.

ואולי...אולי אתה לא?

למה לא?רוני הולנדר

למה לא???

תעשי את זה, זה לא מחייב שאת פתאום מדברת עם בנים

ואת גם יכולה לשלוח להם מכתבים או מסרונים

 

 

נ.ב

 

את באריאל נכון?!

איזה סניף בארץ??

כישוף כושל

רצינית?!!?!?

 

לדעתי אין בעיהמשהו בעולם הזה
כל עוד השיחה היא למטרה מסויימת (הפגנה, הדרכה וכו') וכל עוד מתמקדים על הנושא ולא גולשים לצדדים אישיים מידיי אני לא רואה בזה משהו פסול,
תזכרי בסופו של דבר צריך להתחתן עם אחד מהם (; ועדיף שאנחנו נבחר!
יאללה ניראלי שאף אחד פה לא ישנה את הדעה שלובת מלך=)

בכל מקרה...

אז זה סתם לנסות "לטחון מים.."

עזבו..

שכל אחד יעשה משהו חושב בהתאם למה שהוא רגיל..

זה סתם להתווכח...

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך