יכול להיות שאני מוזרה או שמישהו מזדהה?כישוף כושל

לפעמים יש לי רגשות אשם ממש קשים על זה שזה פורום מעורב..

 

אני חושבת על זה שיש לי חברה שבקבוצת ווצאפ שיש בה גם בנים

ואני ממש לא מסכימה עם הדרך שלה

ואני לא ממש מצליחה לראות את ההבדל

 

אוף! יצא לי מבולבל קצת..אבל השאלה הכלית מובנת נכון?

 

חח אבוי..מוטיז
אני גם אקבל תשובה רצינית?כישוף כושל

זאת ממש דילמה..

 

 

אולי דווקא בגלל שכולם פה שיא הדוסים קשה לנו להתעסק בעניין

אני לא חושבת שזו בעיה אם את לא מדברת עם בניםמישהי=)

באישי, לפי מה שאת אומרת..

 

כול הכבוד Look Smile

באמת זה קצת מבלבל ...

ממליץ לך לשאול מישהו שאת מחבבת אותו ויודעת שהוא יודע משהו ,

זה יכול להיות חברה אמא אבא הוא כול דבר אחר .

צריכים להיות לך רגשות אשםנפתלי הדג

זה הגיוני וטבעי שיהיו לך רגשות אשם כי התפיסה שאת אוחזת בה היא לא תפיסה טבעית והגיונית.

ברגע שיוצאים מגבולות ההגיון כל מה שהוא הגיוני הופך להיות לא הגיוני, בדיוק כמו בסיפור של רבי נחמן.

מה?!!כישוף כושל

במה התפיסה שלי לא הגיונית??

 

בזה שאני רוצה להישמר מקשר עם בנים כל עוד זה לא למטרות נישואין??

בזה שאני רוצה לשמור את עצמי נקייה משיברונות לב ומכישלונות בשמירת נגיעה וכאלה?

במה השיטה שלי לא הגיונית?

 

 

 

 

סליחה עם זה נישמע תקיף...זה מחוסר הבנה..

בזה שאת הופכת כל קשר עם בניםנפתלי הדג

לקשר פסול. גם אם הוא לא כזה.

(לא את ספציפית- התפיסה שאת מאמינה בה..)

 

בזה שאת פוסלת כל דבר שיכול להיות טוב ובריא מטעמים לא הגיוניים שהם ת'כלס לא אמיתיים.

צניעות היא היגיון טהור- ברגע שהדברים מפסיקים להיות הגיוניים (אבל באמת, לא בתירוצים) אז יצאנו מהגבולות של הציווי.

 

הגישה שאת דוגלת בה היא לא רק גישה לא הגיונית- היא גם פסולה, כי היא הופכת אותנו לסוטים ואתכן לצעצועים.

אני לא מסתכלת על המישור הזה בכללכישוף כושל

אני מדברת מנקודת הנחה שבנות (ובאופן לא מכליל אני) 

בטוחות שיש קשר רציני מכל מחמאה אפילו הכי מרומזת ממישהו

 

המצב שנוצר אחרי זה הוא שיש משקעים חלומות על בעל מסויים דברים שאחר כך עושים בעיות

 

 

ועוד יותר בעייתי כשהדיבורים והחלומות הופכים לדבר שאי אפשר לעמוד בו ואז נפגשים

ומשם זה כמו חברים רגילים

גם נותן פתח יותר גדול לשיברונות וגם פותח פתח לאי שמירת נגיעה

 

לא בגלל שהבת או הבן רעים או משהו

בגלל שהם קטנים והם חושבים שהם מאוהבים וזה פשוט גולש למקומות רעים

 

אני חושבת (או לפחות מקווה) שרוב הבנים הדתיים לא חושבים על בנות בצורה כזאת

וזאת דרך אגב אחת הסיבות לסלידה שלי מהתרבות החילונית שאצלם זה כן בא ממחשבה כזאת

יש בזה אמת אבלנפתלי הדג

חלק מהנקודות שאמרת הן נכונות. אני לא מסכים עם המסלול ששירטת (מחמאות בפורום=חברות=פגישה אמיתית=התאהבות=הפסקת שמירת נגיעה)

וחוץ מזה, אני לא מסכים עם הנקודה שצריך למנוע דברים כאלה (כנ"ל הפגנות) בגלל הסכויים הקלושים שמה שציינת יקרה.

אתה לא מסכים (סליחה מראש)כישוף כושל

בגלל שאתה לא בת ואתה לא יודע עד כמה בנות נדלקות מכל מילה

 

באמת!חברה שלי חשבה שבנדוד שלי מתחיל איתה

רק מזה שהוא אמר לה לא לדבר איתי בטלפון כשאני בטיול משפחתי

זה קטע דפוק אצל בנות

נניח, אני עדיין לא חושב שזה משנהנפתלי הדג

ראיתי נקודתי השנייה לעיל..

למה להיכנס לסיכונים?כישוף כושל

למה לא לנסות לפחות להישאר נקיים?

זה מה שהייתי רצה שבעלי ינסה לעשות בשבילי..

למה זה סיכונים?נפתלי הדג

אני חושב שהתנהגות כזו דופקת אותך. אם את רואה בכל בדיחה של גבר 'התחלה' אז זו בעיה. אני חושב שזה שיש אופציה בכלל שלול פורום כמו זה מסיבות כאלו מעידה על זה.

אני לא חושבת ככהכישוף כושל

 

אבל אתה חייב להסכים שיש אמת במה שכתבתי+העובדה שאתה לא בת אז הסיכויים שתבין בנות קטן..

 

 

וד"א אם הייתי חושבת כמו שאמרת מזמן הייתי עוזב את נסיונות..אני לא דפוקה אבל כשיש יותר מידי פעמים דברים מהסוג הזה דברים מתעוררים..

על זה אני לא יכול להתווכחנפתלי הדג

אבל אני חושב שהגישה הפסולה היא זו שמביאה לכדי הבעיות הללו.

ת'אמת?כישוף כושל

משו שאני יגיד ישנה?

כי אם כן אין לי בעיה כי יש לי השקפה מסויימת

אבל אם לא למה לבזבז אנרגיות?

 

בכל מקרה הדיון יצא מהקשרו

אני יוצאת מנקודת הנחה שונה ממך מהנקודה הזאת הייתי רוצה שיענו לי

בהצלחה! רק שיקוף קטן-נפתלי הדג

בעצם, ממה שאת אומרת יוצא שההשקפה שלך היא המטרה. את רוצה ללכת עם השקפה שמובילה למקום שיש לך סתירה בו- כלומר מצד אחד הדרך הסלולה של ההשקפה שלך מובילה לכיוון אחד- אבל ההגיון והטבע מובילים לכיוון אחר. את רוצה מישהו שיישב לך את שניהם.

בהצלחה, באמת. יוקל לי מאוד לראות אם תהיה פה תשובה משכנעת.

אני מנסה לראות עם זה באמת מנוגד להשקפה שליכישוף כושל

ואיזה פתרונות יש לזה..

 

בעיקרון הפסקתי להיות בנאדם של דיונים

 אני מחפשת תכל'ס

אין לי שום עניין בפילוסופיה מיותרת שמובילה לכלום

זו בעיה רצינית- אבל זה כבר נושא אחרנפתלי הדג

שחשוב לדון עליו בשרשור אחר.

לא מתבייש בפורום נסיונות פעיליםנפתלי הדג

והירידה לפסים אישיים היא מגעילה, אבל הבאת דוגמא מצונית.

אין שום דבר שקשור ללהתחיל עם בנות בנסיו"פ או ל'פירצה'. אין. יש הומור, יש צחוק- ואין בזה שום דבר פסול.

 

ותאמין לי, שחשבתי הרבה.

אז אולי בנות צריכות ללמוד משהו?ענבל

בס"ד

 

אולי בנות צריכות להבין שזה לא ככה?

 

[איזה מזל שאני חיזרית ולא בת ].

 

גם אני מכירה את השטויות האלה של בנות...

"הוא הסתכל עלי! בטח הוא רוצה אותי..."

אז לא, בנות פשוט צריכות להפנים שאם בן מסתכל לכיוון מסוים שבמקרה את נמצאת בו זה לא כי הוא רוצה אותך!

בחלק מהמקרים.

 

אם כל חייך את תפתחי חלומות מדברים כאלה אני חושבת שמצבך לא ישתפר ולהתנזר מזה לא יהיה כל כך דרף נכונה לדעתי.

 

אה וגם אני בת.

ולא, אני לא נדלקת מכל מילה...

אא"כ היא מאדם שאני יודעת שאוהב אותי ואז זה כבר לא חוכמה .

 

בקיצור, בנות צריכות להתחיל לחנך את עצמן.

ולא לנסות לברוח כי הן מפחדות.

לא אומרת שאת צריכה להתחיל לדבר עם בנים, אבל את די מגזימה.

בת של ה' מה שכתבת פה- הוא באמת נכון!אביגיל=)

מסיפורים של בנות שאני מכירה- בנים, תבינו שבנות זה עם אחר! כל מחמאה עושה משו! כן, גם אם בן יגיד לבת שהיא שפיצית  והוא ממש לא יתכוון מעבר- הבת תיקח את זה למקום אחר! (וזה קורה במיוחד בחברה דוסית שלא כ"כ רגילים לדבר..)

סתם לתשומת ליבכם!

פסולה?יוני
אם אתה לא מצליח להבין ואומר שאין בזה הגיון אז סבבה, מותר לך לא להבין.
אבל לקרוא לזה פסול זה ממש קטנוני..
פסולהנפתלי הדג

כי התוצאות שלה הם מאוד בעיתיות. מכל הצדדים (ואני מוכן לפרט)

אוקיי |מקשיב|יוני
הנה-נפתלי הדג

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t587554#6471131

(בעיקר הדיון שלי ושל שוקו)

איכסה' מלכנו

אתה מחליא עם הבוטות המתחסדת שלך.

קח אקמולנפתלי הדג

ואולי תבדוק אם יש לך אלרגיה לשכל..

תפסיקו בבקשה!כישוף כושל

מנעלים לדעתי הדיון מיצה את עצמו

אין קטע להשאיר פתוח בשביל זה

^^^!!!!! בלה בלה בלהמוטיז

 בלה בלה בלה בלה בלה בלה.

בלה בלה בלה!!!!

בלה? בלה בלה.

בלה בלה - בלה בלה בלה בלה...

 

 

 

 

(מחילה)

לא מתעצבן, משועשע כמה סטיגמות יכולות להיות נכונותנפתלי הדג
אין קשר בין הדברים שאמרתשואף לאור

הפרדה בין בנים לבנות היא הפרדה צנועה ומתבקשת,ורואים את ההשלכות הגרועות של חברה מעורבת בכל מקום אחר בעולם,איש ואישה נועדו להקים בית בטהרה ולהיות נאמנים אחד לשני,הדבר הזה אינו אפשרי כאשר החברה מעורבת ויש "פוטנציאל" של חברות וידידות אצל כל אחד ואחד.

 

זו לא גישה עלומה שמישהו המציא,זו גישת התורה,כמובן שפרטי ההלכות לא נומקו,אך לומר באופן עקרוני שחברה צנועה זו גישה לא הגיונית ? אני לא חושב שמותר לומר,ובודאי לא חושב שההגיון כביכול מונע את זה,להפך..

אני בעד הפרדהנפתלי הדג

אני נגד הגזמה

התורה היא הסמכות הבלעדית להגדיר את הגבולות הללושואף לאור

לפי מה קבעת שיש כאן הגזמה ?

התורה לא הגדירה את הגבולות הללונפתלי הדג

או ליתר דיוק- היא הגדירה אותן כסובייקטיבים, על הגבול בין האובייקטיבי לסובייקטיבי אני יכול לריב, כמו גם על מהו הסובייקטיבי בזמננו. ואת זה אני בדיוק עושה.

זה לא נכון,יש פוסקי הלכה וצריך לשאול אותםשואף לאור
אני לגמרי בעד שמירת נגיעה וצניעותמשהו בעולם הזה
ואני יודעת טוב מאוד (לצערי) איך קשר יכול להשאיר משקעים,
אבל אני לא רואה שום בעיה בלהדריך לדוג' עם בן!
כל עוד אתה שם לעצמך גבולות ברורים, ופועל מתוך מניעים טהורים ב100% אין שום סיבה שתיפול!
ובמה עצם השהיה בפורום שנוכחים בו בנים מפריע לקשר נישואים בעתיד?
ההפך- כשתחפשי חתן יהיה לך ח"ו קושי,
פתאום משמירת מרחק כ"כ גדול תצאי לדייטים, זה יהיה מעבר קיצוני נורא, את לא חושבת?
לא...בת מלך=)

תאמיני לי שאולי בהתחלה יהיה קצת קשה \מוזר!! (בפגישה הראשונה) אבל זה שווה את זה לעומת זאת שכל החיים תיחיי עם חברה מעורבת...

אבל אני ממש לא מסכימה איתך עם המשפט הזה:

כל עוד אתה שם לעצמך גבולות ברורים, ופועל מתוך מניעים טהורים ב100% אין שום סיבה שתיפול!

אז אולי גם תלכי ללמוד עם בנים וכל עוד שתשימי לעצמך גבולות לא תפלי!!.. או תשימי חצאית סנטימטר מתחת לברך ולא תתדרדרי זה קשה!!

ברור שזה משפיע על הנפש!!..ולפעמים לא מודעים\שמים לב לזה..וזה הכי מסוכן..

למה חז"ל אומרים לנו לא לקחת מספריים בשבת?! זה הרי לא מוקצה.(ברמת העיקרון). כי הם מודעים לזה שאת\ה יכול בלי לשים לב "בטעות" למרות שהכי לא יתכוונת לגזור..(שאת זה אסור בשבת.)אז הם פועלים במניע יותר מחמיר...כדי שלא תתדרדר\י..

לכן כבר מגיל קטן מחנכים את הילדים לגדול בחברה נפרדת...

תבררי עם עצמך מה הגבולות שלך...לולית10

אבל בעיקרון הפורום הזה שונה מקבוצה בווטסאפ- פה יש כללים, מנהלים , יש סינון של תוכן....

גם בווטסאפ יש תחושה יותר אינטימית וזאת עוד בעיה, כי פה זה הרבה יותר מפורסם, ואת גם לא מכירה את כולם אז את תחשבי פעמיים לפני שאת כותבת פה.... (זה לא אישי פשוט נוח לי לכתוב בגוף שני כשאני מגיבה...)

ולכן זה שונה...

נראה ליהדובדבן שבקצפת

שאין שום בעיה, במיוחד כשזה וירטואלי וזה בקבוצה גדולה. וגם יודעים בדיוק מה הגבולות.

אני לא יכולה להגיד לך מה ההבדל בין זה לבין ווצאפ במיוחד שאין לי מושג מה זה.

אבל אם יש לך רגשות אשם- זה לא אומר שאת מוזרה, אני בטוחה שיהיו כאלה שיזדהו איתך, גם אם אני לא.

בוא נודה באמת, אנחנו מזמן לא ווירטואלים.טובי =][=

לפחות הוותיקים שביננו. 

אז הותיקים שבכם נראה לי כבר יודעים מה הגבולות, לא?הדובדבן שבקצפת
נתון לשיקול דעת משתנה. טובי =][=

חייבת לציין שהשתפרנו מאוד, וכיום יש מפגשים ה ר מ ט י ם . 

מה שאומר, שכולכם באין להתנדבות חנוכה!!  

 

ואין לי כח להכנס לדיון, סליחה בת של.. 

הגבולות משתנים מאדם לאדם ענבל

בס"ד

 

יש פה כאלה שיראו בת ויברחו למדרכה השנייה

יש כאלה שיגידו שלום

ויש כאלה שאפילו, ה' ישמור, ישאלו אותה מה שלומה.

 

[כנל הפוך לגבי בנות].

 

בכללי משתדלים לכבד כל אחד ואחד

יש אולי הבדל קטן...nermer

זה שזה פומבי יכול להוריד הרבה מהתעוזה כאן בפורום.

אבל מצד שני, המון אנשים כאן אנונימיים... (כן, גם אם הם כותבים תחת ניק "גלוי")

במילה אחת - גבולותישי .א.

 

התאפקתי הרבה אבל אני חייב להגיבנחשון מהרחברון

אבל היא ביקשה שאני ישנה... היא הבינה ולא צריך  יותר

נו, באמת.יהודה פ.

מה הקשר ביניהם?

ממש אין חיבור בין הדברים.

(ולמה לתקוף בצורה פוגעת? לתשומת ליבנו!)

דרך אגבכישוף כושל

עם ובלי קשר מומלץ לקרוא ליצן החצר 

 

הפעם זה היה במקום עם כי בשפה מכאיבה מידי

אבל היו דברים מעולם

התגובה שלך הייתה לא צנועה.נפתלי הדג

כן, לא צנועה.

כי באמת, אם זה בעייתי לך- אל תהיה שם. הסתכלות והדגשה של הדבר הזה כלא צנוע היא חוסר צניעות ממשי ואמיתי (בטח הרבה יותר מהדבר עצמו)

איך זה הגיוני שכולם ראו את זה אחרי שהוא ערך??כישוף כושל
ראיתי לפני, לקחתי זמן עם המחשבהנפתלי הדג
אני אישית,איש_בנימין

לא רואה בזה שום בעיה בדיבור בין המינים אבל רק(!!!) במידה והגבולות ידועים בשני הצדדים

אנשים הקצינו והקצינו (מכוונות טובות בהחלט) ושכחו שהאידיאל היהודי הוא מעורב ואבות אבותינו חיו בצורה מעורבת

אפשר מקורות?כישוף כושל

אני לא מבינה מאיפה הבאת את זה?

איך אתה יודע שאבותינו חיו מעורב(מה שממש לא נשמע לי)

ואיך החלטת שהאידאל היהודי הוא מעורב?????

 

תנמק בבקשה..כי זה לא נשמע לי סביר

מקורות לחברה מעורבתאיש_בנימין

קודם כל זה מה שלמדתי והבנתי מרבותיי בישיבה ומהרב דרוקמן שליט"א.(וראיתי שגם הרב שרלו מביא את זה)

אלו עיקרי ההוכחות שאני זוכר

1. בזמן שמחת בית השואבה היו הגברים והנשים נכנסים בעזרת הנשים כדי לצפות(אח"כ משום שהגיעו לקלות ראש עשו שינויים והפרדה) ודורשים למה עשו הפרדה? כי קלות ראש מצויה יותר במקום של שמחה יתירה ו(מי שלא ראה שמחת בתה"ש...) מכאן למדים שההפרדה נעשתה בדיעבד בגלל קלות הראש שבשמחה אך ברחובות חיו אנשים ונשים ביחד

2.הראשל"צ הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל עונה לשואל בשו"ת שלו משפטי עוזיאל "ולא אמרו רבותינו אל תרבה שיחה עם האישה (אבות א' ה) אלא בשיחה בטלה שלא לצורך, ושיחה כזאת היא הגוררת עון, אבל לא שיחה של וכוח בענינים חשובים וצבוריים; ואין הישיבה במחיצה וכפיפה אחת לשם עבודת הצבור, שהיא עבודת הקדש, מרגילה לעבירה, ומביאה לידי קלות ראש, וכל ישראל האנשים והנשים קדושים הם, ואינם חשודים בפריצת גדר הצניעות והמוסר.(וכמו שמוכח מדברי הרמב"ם והשו"ע בדין זה שלא הזכירו חשש פריצותא אלא באיכא בהדייהו עבדים משום פריצותא דעבדים. )"

3.יש טענה בשם הב"ח שאומרת שאם החתונה מעורבת לא אומרים בשבע ברכות "שהשמחה במעונו" בזימון רק שבהמשך השו"ת אומר הב"ח:"וכן בסעודה בליל שבת ובשבת שחרית אין סועדים לשם בקראקא(כנראה קרקוב,משם הובא המנהג) כי אם בחורים ובתולות אין בו הרהורי עברה(!) אלא דווקא כשסועדין נשים בעולות בעל(הכוונה לנשואות) " (וזה לפי דעתי חידוש עצום..!)

4.הוכחה אחרונה שאבותינו חיו במעורב-קרבן פסח,בקרבן פסח ישנה חובה לגמור את כל הקרבן אז כידוע מביאים שכנים מכרים וכו' כדי לאכול ביחד את הקרבן ומדגיש (מחילה אבל אני לא זוכר מי...) שחייבים לאכול ביחד ואסור לעשות סעודה נפרדת רק לקטנים נשים או עבדים אלא כולם ביחד(למרות שאינם משפחה אחת)!

 

לסיכום חברה מעורבת קדושה היא לכתחילה אך רק באם היא קדושה ושומרים בה על ייחוד נגיעה וכו' כמו שהייתה בזמנים עברו וב"ה גם היום בהרבה מקומות. שנזכה...!

דבר ראשון תודה!כישוף כושל

 

2.אני קטנה ליד הרבנים וברור לי שיש אנשים אחרים שיוכלו להחזיר תשובה יותר מלומדת עם מקורות שונים

 

3.בכל זאת אענה ממה שאני יודעת וחושבת:

א. ידוע שנשים בקושי יצאו לרחובות באותה תקופה

ואני זוכרת (קצת במעורפל) שדיברנו פעם בשולחן שבת

על זה שהרמב"ם היה חדשן שחלקו עליו הרבה

בכך שאמר שאישה יכולה לצאת מביתה פעם בחודש

ובכל מקרה אני חושבת שאם אבותינו שחיו בתקופה יותר שמרנית היו צריכים הפרדה

אז קל וחומר|חש מורה בכיתה ג'| שאנחנו בקטנותינו צריכים להפריד

 

ב.זה לא אומר שהאידיאל הוא מעורב זה רק אומר שבענייני ציבור אפשר להקל ולדון ביחד

(כך אני הבנתי לפחות אם לא הבנתי נכון אשמח אם תסביר)

 

ושוב תודה!

אשמח עם אנשים יותר חכמים ממני יוכלו להביא גמהם מקורות לדעתם

קודם כל..איש_בנימין

לא באתי לפסוק,באתי להציג את הדעה שלי בעניין..

 

2.היו כמה תקופות בהיסטוריה היהודית...היה את תקופת בתיהמ"ק ואת הגלות ידוע שבתקופת הגלות החמירו הרבה יותר בדברים האלה מחששות ידועים..

3.זה שזה האידיאל הסברתי רק בנימוק הראשון...אגב זה לא רק ענייני ציבור זה מדבר (לפי הבנה שלי) גם על סתם דיון אחרי פעולת חב"ב בבני עקיבא..

פחחחה' מלכנו

גיבוב של סילופים, רח"ל

איך אין לך בושה להטעות כאן אנשים שאין להם מושג?!?!

טענה 1 מביישת, עיין בגמרא בסוכה.

טענה 2 לא קשורה כלל וכלל

טענות 3+4 לא מכיר תביא מקורות ובכל מקרה זה לא לפסיקת הלכה.

לעם ישראל יש 2 פוסקים

וואו!איש_בנימין

א.לזלזל זה תמיד קל...

ב. אתה מוזמן לפרט את הדעות שלך בפרטי

 

ו..קצת כבוד ולימוד תוכחה כמו שצריך לא יזיק....

צודקה' מלכנו

יכול להיות שהייתי בוטה מידי,

אבל סילוף של דברי תורה פה בפורום הזה יכול לתת לאנשים מסויימים "תחמושת"

נגד דברי תורה מפורשים.

 

אין לי שום עניין ללבן את זה איתך בפרטי,

אתה בחור רציני, קום ותפתח ספר.

אתה לא יכול סתם לזרוק הערות!כישוף כושל

(וסליחה שאני מתערבת)

 

אם אתה חושב שיש פה עיוות של הדברים

וחשוב לך שאנשים ידעו את האמת

ואתה באמת יודע את האמת ולא סתם זורק הערות

 

תביא מקורות משלך

 אני גם רוצה לדעת ואני לא באמת מבינה בללכת ולמצוא ספרים

לא משלי חלילהה' מלכנו

 

הרצי"ה : אני לא מכיר לזה שום היתר...וכל השם של תנועה מעורבת נורא ומזעזע מאוד

 

ועייני בשו"ת האגרות מוישה להשלמות

קודם כל הסתייגתי בכל תגובהאיש_בנימין

שאני לא בא לפסוק וזה לא דברים שאני אמרתי אלא גדולים ממני...

אשמח אם תכווין לאיזה ספר....

 

אשריך!!!ה' מלכנו

חזק וברוך על הרצון לברר!!!

תחומין ג' שו"ת של הרצי"ה

אגרות משה תעיין במפתח ותראה איפה,

ואפשר חסד נעוריך

 

 

הוכחה 4איש_בנימין

אשר דרשת את מקורה היא מאותו ספר אגרות משה של הגר"מ פיינשטייין זצ"ל (שמזה הוא מוכיח שלא צריך הפרדה בחתונות בקהל)

 

ומעניין לראות שדווקא הראי"ה בראייתו הכלל ישראלית הרחבה אהב אהד והצמיח את בנ"ע כתנועה מעורבת במכתביו לבנ"ע בספרי ליקוטי הראיה 

 

יש שתי דעות חלוקות בעניין הזה וכך זה היה מתמיד תלוי באיזה רבנים  ניתלה כי כל צד וגדוליו הוא (ולא פה נפרט...) ואז"ג...

 

הרצי"הה' מלכנו

אהד את בנ"ע אבל סלד ממעורבותה,

גר"מ פיינשטיין הוא מהמפרידים הגדולים ביותר, עיין בתשובותיו בנוגע למורה לילדים קטנים וכו'

על חתונה הוא פסק שמותר בדוחק

אין שתי דעות בעניין הזה, יש רק דעה אחת:

חברה כשרה ונפרדת

מחילה אבלאיש_בנימין
עדיין לא התמודדת עם אף לא אחת מהראיות....
להיפך,ה' מלכנו

הפרכתי אותם, אין לך ראיות.

לא ראיתי...איש_בנימין
מתחילת הראיות רק זלזלת ולא באמת התייחסת אם כן קרה ולא הבנתי נכון אתה מוזמן להפנות אותי ולא,לסתור את הראיה מהרציה לא מוכיח כלום....
זו לא המציאותשואף לאור

אתה יכול להסתכל במקורות הלכתיים

וואי, כבר ממש מרגיז אותי מה שהולך פה בזמן האחרון-עירית =)

בתור אחת שגדלה וגודלת בישוב שהבנ"ע נפרד יחסית והנוער קצת יותר מעורב-

ואני כן מנסה להקפיד -לא לדבר עם בנים סתם, אני חושבת שבאיזה שהוא מקום קצת פספסנו את הפואנטה.

בדורשלנו -סגירות כזאת זה לא טוב. יכול לשדר גם חילול ה'.

תחשבו שנפתלי בנט ועוד ח"כ דתיים וטובים כמותו לא היו מדברים עם בנות .איך הממשלה הייתה נראית היום.?

לפי דעתי, באיזה שהוא שלב בחיים,כולם, גם הדוסים ביותר ידברו עם המין השני, ולא רק בדייטים ועם הבעל..

לנהל דיונים בפורום פתוח, זה נראלי טוב ובריא(גם לא בוירטואלי, אלא במציאות, אני באופן אישי שומעת תובנות של בנים ל שבנות לא מגיעות אליהם בפעולות חב"ב ןכאלה- וזה מקסים ולא צריכה להיות בזה בעיה)

מסכימה שעם כל זה שזה וריטואלי- שיחות אישיות אולי יכולות להוות פה בעיה.ניהולים בפורום פתוח-בכיף.

ומי שלא רוצה- שלא יהיה!

אני מסכימה שהפרדה- צריך. השאלה באיזה רמה, וצריך לשים לב אם לא נקצין יותר מידיי,

 

שימו לב- שככל שסוגרים יותר בן אדם הוא יכול לפרוץ גבולות ולהגיע לדברים יותר חמורים.זה מה שאנחנו רוצים?

 

אם הכל יהיה נפרד נפרד, לא נדבר בכלל, אצל חלק מהאנשים זה יבוא לידי ביטוי במעשים חמורים,אז כבר עדיף שידברו מידיי פעם ,כמובן בגבוולות המותרים ולא יגיעו לשם.

איזה מקורות הלכתיים? אני אשמח לראות !איש_בנימין

אתה מוזמן לשלוח לי באישי...

עירית לעניו"ד זה שם של בת...לולית10
כן...התכוונתי לשואף לאור...איש_בנימין


אני חושבת שלהרגיש כזה דבר זו הגזמה שצריכה מיתון.שוקו =)

שסוטה מאוד מהדרך הנכונה ומדרך הצניעות האמיתית בכלל. 

אני לא מבינה מה את מגדירה כצניעותכישוף כושל

באמת לא בקטע האישי

פשוט כל פעם שיש דיון על הנושא אני לא מצליחה לקלוט איפה הגבול של הצניעות בעייניך

צניעותשוקו =)

מבחינת לבוש שרוול מתחת למרפק 

חצאית מתחת לברך. 

מחשוף 2 אצבעות מתחת לעצמות.

 

מבחינת בנים, אין בעיה בכלל לדבר בעניינים טכנים, מעבר דיונים וכאלה וחבר'ה שגדלו ביחד מהגן כמו אחים גם אין בעיה. 

כשזה מגיע כבר להוללות, גסויות, פלרטטנות וכו' מפה זה בעיה 

אין בעיה להיות באותו מקום עם בנים 

זה שאת מרגישה לא טוב כי הפורום עצמו לא נפרד זו בעיה, את לא מדברת עם בנים כשאת מגיבה למישהו בדיונים פה זה טכני זה שום דבר 

אם לא רוצה לדבר עם מישהו בש"א זה כבר עניין שלך ואם יש כאלה שיודעות/יודעים שזה יגרור אותם לדברים אחרים אז טוב מאוד שלא ידברו

אבל להרגיש שזה לא בסדר עצם העניין שיש פה בנים - תבדקי את עצמך בלי להעליב 

שלא תגיעי למצב שבן בעינייך יהיה דבר אסור, לא בסדר, וכשתגיעי למצב של דייטים ישר תקפצי על הזדמנות ותהרסי את עצמך כי לא ידעת מה זה בן ומה טוב בשבילך אפילו שאת חושבת שכן ומצטערת שזה גלש לעניין אישי.

הוצאת לי את המילים מהפה.בת הכפר
עכשיו כשאני יודעת מה את מתכוונתכישוף כושל

אני יכולה להגיב כמו שצריך:

 

אז פסקה א' לגמרי מסכימה

 

פסקה ב' כבר פחות.. איך את שמה את הגבול?

אם יש חברה מעורבת דברים גולשים

ולדעתי להגיד שלא זאת תמימות

תסתכלי בבני עקיבא כדוגמא:

אני לא חושבת שהם מעבירים פעולות בנושאי "הוללות גסות ופלרטטנות" כפי שהיגדרת 

אבל בכל זאת הדברים שם עקומים

ואם תסתכלי בסניפים לא מופרדים תוכלי לראות שיש הרבה קטעים של זוגות בתוך השבט

וכשיש לך חבר כבר קשה מאוד לא להגיע למקומות רעים

וגם אם ברוך ה' את חזקה ולא נופלת

העניין משאיר משקעים בנפש

כי ממש לא בטוח שהאיש עומד להיות בעלך

ואז מה?

את עם צלקות מקשרים קודמים ויש את המקום של ההשוואה

וכשיש משבר בזוגיות (ואין זוגיות בלי)

את תזכרי בגעגוע בקודם

ואל תבואו ותאמרו לי שגם בדייטים יכול להיות שבעלי לא יהיה הראשון שלי

אתם צודקים אבל אני מבחינתי יעשה את ההשתדלות לגרום לעצמי לכמה שפחות משקעים

 

ובקשר למה שכתבת עלי

1.כן-זה לא נחמד לרדת לפסים אישים

2.אני אתייחס בכל מקרה..הטיעונים האלה של "את לא תדעי להתמודד בדייטים"

לא עושים עלי רושם

גם אחותי גדלה כמוני ומחזיקה בדעות דומות לשלי וב"ה היא נשואה באושר

וגם לפני החתונה שלה לא דאגתי..מה? אין לי אחים? אני לא יודעת איך בנים מתנהגים?

 

-מילה אחרונה..כלהכבוד עם החזקת מעמד וקראת עד הסוף

 

 

 

אם את לא יודעת איפה הגבולשוקו =)

גם בחברה נפרדת את לא תדעי איפה הוא, באיזשהו שלב בחיים שלך תצטרכי לדבר ולהיפגש עם בנים ולא משנה לצורך מה

ראיתי כבר בנות שהיו בחברה נפרדת לגמרי כל החיים שלהם ומ"תעביר לי את המפתח" הבנים האלה נהיו חברים שלהן, 

זה דוגמא לכאלה שלא יודעים איפה הגבולות נמצאים - וזה לא משנה באיזו חברה. 

 

כן יש בנות שבחיים לא הייתי נותנת להם להתקרב לבן לא משנה כמה דוסות וחסודות הם נראות מבחוץ כי וואלה גבולות אין להן, ודווקא בחברה מעורבת נכונה אפשר יותר לבנות את הגבולות כי את רואה בנים, את ההתנהגות שלהם וכו' מפה את רואה מה צריך ומה לא צריך, שיש סוגים של בנים בעולם...לא להחליט שכל הבנים חושבים על כל דבר בצורה מינית כמו שראיתי אצל כמה בנות ועוד כמה דברים שלא יזיקו.

 

את יודעת איפה הגבולות טוב מאד. שמירת נגיעה, דברים שלא מדברים עליהם אחד ליד השני [לא צריכה להסביר נכון?], לא אווירה זולה וכו'.

 

דברים גולשים בחברה מעורבת לא נכונה לא בחברה נכונה

ראיתי דווקא דברים שגולשים הרבה יותר מהר בחברה נפרדת אל תשחקו לי אותה צדיקים פתאום.

 

מה זה משנה מה מעבירים בסניפי בנ"ע? 

יכולים לדבר על ערכים כמה שבא אבל האווירה בסניף יותר חשובה והפעולה שמעבירים בין 4 ל4וחצי לא תשנה את זה, 

אני מדריכה בבנ"ע גאה, אני אומרת לך שיש לי חניכות שאם לא היה להן את זה הן היו נמצאות בחברה אחרת מאוד וב"ה יש להם את הגבולות שלהם ולא כל בן שמתחיל לדבר איתם הם נהיות חברות שלו ומתמרחות לידו

חאלס עם הסטיגמות על בנ"ע אפילו אל תעלי את הנושא הזה. 

 

אפשר לחשוב שתמיד כשאת יוצאת לדייטים המדוייט הראשון שלך זה בעלך, משקעים את יכולה למצוא בכל מקום

אם יש גדרות ושמירה נכונה שום דבר לא ייקרה

לסגור עיניים ולהתעלם מהמציאות - זה כבר לא טוב.

 

1. כתבת על עצמך מצטערת היה בלתי נמנע. 

2. אין בעיה, כתבתי מה שאני חושבת ממש לא מנסה לשכנע אותך תחיי את החיים שלך איך שאת רוצה. 

לא כל אדם ברחוב הוא דוגמא לכלל האנשים כמוהו. 

ואל תשווי בין יחס בינך לבין אחים שלך ליחס בין בנים שהם לא אחים שלך. 

 

ד"א - ראיתי את המקורות ההלכתיים שאיש בנימין הראה וזה רק יותר מחזק אותי שחברה מעורבת עם גבולות והפרדה נכונה זה בסדר. 

 

בב"ח לתו"ע חושף שיניים

אבל איפה ההיתר?ה' מלכנו

מה זה כל אחד יחליט על "אידיאל קדוש" וישבור את כל הכלים?

לא הבנתי למה אתה מתכוון.שוקו =)
איפה ראית פסיקה שמתירה?ה' מלכנו

מתי ראית בעם ישראל כזה דבר?

תסתכל בתגובות קצת למעלה..שוקו =)
תעייני את בתגובותי בהמשךה' מלכנו


אני אכתוב פה כי זה דומה..כישוף כושל

מה אתם אומרים על להיות בחד"ר כשיש בנים?אווירה אחרת מהפורום זה יותר כמו התכתבות קבוצתית...

מה זה חד"ר?איש_בנימין
חדר ראשי..numb
עבר עריכה על ידי צבי-ליזציה בתאריך ט"ז בכסלו תשע"ד 02:21

זה סוגשל צ'אט קבוצתי כזה.

 

לפי דעתיאיש_בנימיןאחרונה
אין לי מקור אבל רק מתוך סברה יש צד להגיד שבתכל'ס לא יקרה איזה משו מיוחד כי זה רק ווירטואלי...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך