אני בחיים לא יבין מה הבעיה בנזםנגד הרוח

ועוד יותר בחור שלישי.

 

אנשים מבוססים על דיעות קדומות. לא נותנים להתקדם.

אומרים שזה "זול" "וערסי" "נובע ממרידה"

וכך מתייגים אותנו ולא נותנים לנו הזדמנות להראות מה יש מעבר לסממנים החיצוניים,

שגם הם לא בהכרח מעידים על משו שבפנים.

 

זאת בעיה גדולה של הדור שלנו.

כל התיוג וההסתכלות החיצונית הזו.

הלכתי עם חצאית טיפה מעל הברך וישר מתחילים להסתכל עלי בתדהמה ולהגיד שהתקלקלתי.

 

דייייי. נ מ א ס.

כל הזמן מדברים על איסורי לשון הרע ורכילות, 

ובדיוק בזה אתם חוטאים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

לי נמאס. 

 

 

זה לא סותר, 2 הדברים אסוריםמרדכי
נזם וחור שלישי זה לא אסור.ענבל
גם אם אין איסור מפורש, אז זאת בעיית צניעותמרדכי
בס"ד

ורוב הרבנים אוסרים את זה ואומרים שבנות לא צריכות ללכת כך.
בחיים לא שמעתי שנזם אסור.סתם אחת
לרבקה אמנו היה נזם.
יש לך מקורות לזה? איזה רבנים אוסרים?

|מתכננת לעשות|
אולי הוא התכווןפייגליניזית

לחצאית מעל הברך, מול איסור לשון הרע? אם כך, צודק בהחלט. 

הרגע הזה...מוטיז

שאדם ממקם את עצמו הצד האחד של המטבע, כשבצד השני החברה המפגרת כולה...

מעורר השראה. |מורשם|

הרגע הזהנפתלי הדג

שאדם מספיק חסר טאקט כדי לתקוף בציניות אדם אחר שהרגע אמר שהוא מתוסכל בדיוק מאותו הדבר.

 

מעורר בחילה |מקיא|

 

 

 

(ובלי קשר- מוטי, אתה בסדר אתה)

לא הבנתי את הביקורת שלך על הטאקט...מוטיז

מגיע מישהו ומטיח בחברה כולה האשמות חמורות - מטבע הדברים החברה מתגוננת..  

במיוחד כשזה "מגוחך מתוכו".. (על משקל איזה מושג בגמרא שאני לא לגמרי זוכר, ולכן לא אבזה את עצמי)

 

 

מוטי חמודנגד הרוח

לא אמרתי שהחברה מפגרת, ולא מיקמתי את עצמי בצד אחר של המטבע מכולם.

אני הצגתי פה בעיה שנוגעת בהרבה מאד אנשים. לא רק בי.

 

אז בבקשה אל תוציא דברים מהקשרם, ואל תנסה להוציא אותי מפגרת.

רוב תודות

ומרדכי-נגד הרוח

מה אסור בזה? 

זה פשוט לא לפי רוח ההלכה, אבל בהלכה עצמה אין שום איסור מפורש על זה!!!!

 

יש ענין לא לפגוע בגוףמושיקו

בנוסף

הבעיה היא לא בנזם אלא שמה שהוא מסמל - אי צניעות.

 

הערבית הולכות מכוסות מכל צד - אבל הבגדים לא צנועים בגלל צורתם וצבעם.

 

אז לא כל מה שהנתונים היבשים שלו הם לא צנועים זה באמת כך

איך בדיוק זה פוגע בגוף?נגד הרוח


טוב אתה מהמחמירים. אני בכלל לא בכיוון הזה.נגד הרוח


מושיקו- זה לא כ"כ מדויק... ערביות:אביגיל=)

טוב, אז אולי הן מכוסות מכל צד.... אבל מי שאומר להן להתכסות (הגברים הערבים) מתנהגים בחוסר צניעות. זה ההבדל ביננו ובינהם. אדם ערבי דורש מאשתו להיות צנועה לא כי זו האמת. אלא כדי שהיא תהיה רק לו ורח"ל מה שהוא עושה כשהיא לא יודעת....

ביהדות מתלבשים בצניעות לא כדי שלא יראו את הגוף, אלא כדי שיוכלו לראות את הפנימיות....

סוף.

עגילים בכללי זה פגיעה בגוף וזה מותר, ככה שהטענהחופשיה לנפשי

שזאת פגיעה בגוף לא תופסת

"ובדיוק בזה אתם חוטאים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"מוטיז


אהא! הנה חוסר הטאקט! בדיוק כאן!נפתלי הדג

כשתוקפים אותך- לא תמיד צריך לעבור למצב של מגננה.

אני יודעת שזו צורת חשיבה חדשה בשבילך אבל אני אנסה בכל זאת, למרות שאתה כבר זקן ורגיל (במיוחד זקן..).

אם מישהו תוקף אותך- זה לא אומר שאתה צריך להחזיר. לפעמים כן, נכון- אבל מידה הרבה יותר טובה היא לנסות להבין מה מפריע לו, לנסות לראות מה הבעיה פה-ולהגיב בצורה מכבדת- בטח אם ההתקפה באה ממקום של כאב ושל תחושת פגיעה.

עוד מסמר בארון לא יוסיף כלום.

הספקת להביא ארונות ומסמרים ודרמה..מוטיז

אני פשוט מביט בספקנות מזלזלת באינסוף המהפכנים המושלמים שטוענים טענות על החברה.. ושתמיד נמצאים בצד מסויים..

 

לא חשבת על זה שאולי יש אנשים שחושבים אחרת ממך בעניין מהי התשובה האמיתית ל"בעיה" המוצגת, הא?

לא חשבת.... |טופח על גבו של הדג|

אני לא חושב שהיא מנסה להיות מהפכניתנפתלי הדג

נכון, מי שנפגע תמיד נמצא באותו הצד- הצד של עצמו.

אין שום קשר לדעתי בנוגע לבעיה. לא הבעתי אותה או הזכרתי אותה ואין לך שום שמץ של מושג מה היא.

אני חשבתי על האדם בצד השני של המקלדת ההיא שבסה"כ רצתה לפרוק תסכול כלשהו- והתגובה הראשונית שהיא קיבלה הייתה תוקפנית, מזלזלת וצינית.

 

חשבת על זה?

 

 

(ואי אפשר לטפוח על גב של דג!!)

(ודרמה זה הכי נחמד)

לא הצד של עצמו.מוטיז

צד אחר, לא חשוב, בכללי אני לא אתחיל להביע דעה ולדבר על מישהי ספציפית איתך בפורום.

 

היא לא פרקה תסכול, היא התלוננה והטיחה האשמות ודיברה על בעיות הדור.

אדם שמחפש רק לפרוק - יודע לעשות את זה בתיאור ההרגשות שלו בלבד, בלי להאשים את הדור, אוקע?

 

(דגים גם לא מדברים לרוב, ואתה מדבר, הרבה, אז אפשר גם לטפוח..)

(דרמה נוסח "למצוא את נמו.." |תקוע בעניין הדג|)

מוטי,נגד הרוח

אמרתי, ושוב אמרתי שזה היה נשמע תוקפני והכללתי מדי.

התכוונתי לחלק מסויים מן החברה שלנו.

 

ואתה לא יכול להגיד מה אדם מחפש לפרוק. כל אחד פורק ומביע את זה בצורה אחרת.

וזאת דרך הפריקה שלי, ואם זה לא נאה לך אז פשוט לך לעזאזל.

 

אחלהמוטיז

ואם לא מוצאת חן בעינייך הדרך בא אני מגיב לפריקות - לכי לעזאזל. |מנומס|

 

אולי ניפגש שם..מנפנף

(באמת, זה לא היה אמור להיות נושא ארוך כל כך, הערתי הערה לא יותר תוקפנית מהפריקה, אתם התחלתם לדון אז עניתי |מושך בכתפיו|)

פשוט תתבגר. זה הכלנגד הרוח
כמובן.. כמובן.. נשתדל.. כולנו. מוטיז


נראה לי נסיים בזהנפתלי הדג

שאני לא חושב שזה דיון ספציפי על מישהי אלא על גישה כללית.

 

וזה שהיא התנסחה בצורה מסוימת לא הופך את מה שהיא אמרה לשונה. הפריקה שלה הייתה של תסכול מהחברה ולכן החברה הייתה חייבת להיות שם.

 

(הממ...)

טוב סליחה.נגד הרוח

אז לא אתם. התכוונתי לאנשים המתייגים.

 

מוטיז אתה ככ קטנוני שאתה מתעכב על משפט קטן שקצת סטה מתפקידו.

 

והייי נפתליינגד הרוח

לא התכוונתי לתקוף, וסליחה עצומה אם זה היה נשמע ככה!

 

זה מגיע ממקום כואב ולא מבין.

ועל מקרים כאלה שחוזרים על עצמם שוב ושוב ושוב.

 

ברור, הבנתינפתלי הדג

אבל ברור גם שבסופו של דבר השאיפה שלך היא שהחברה תשתנה- וזה לגיטימי.

אני לא מצפה מהחברה שתשתנה,נגד הרוח

אני מצפה מחלק מסויים ממנה שילמד לקבל. ולהקשיב. ולראות מעבר.

 

אני לא באה לחנך אנשים. רק להאיר את עיניהם.

 

הקטנוניות והאבסורדיות היא בזה..מוטיז

שתוך כדי שאת מנסה להיחלץ מלפיתתה החונקת של החברה שתוחבת את אפה בעניינייך - תוך כדי כך את מסבירה לחברה כולה מהן הבעיות שלה...

מבינה? תקראי שוב ותגידי אם מה שכתבת לא אבסורדי..

 

את צועקת על ששופטים אותך - ובד בבד את שופטת ומסבירה יפה יפה לכולנו מהן בעיות הדור.

הבנת למה זה מצחיק עכשיו?

 

עאענגד הרוח

לא באה ממקום של לשפוט. באה ממקום עובדתי ומציאותי!

לא מכלילה, רק אומרת שיש המוני אנשים כאלה.

והכל מניסיון. לצערי.

 

אני לא צועקת על אנשים ששופטים אותי, שישפטו כמה שהם רוצים.

אני צועקת וכואבת על כך שאנשים מתייגים ומסתכלים רק חיצונית.

 

ויש הבדל בין תיוג לשפיטה. לפחות כך אני חושבת ורואה את זה.

 

ועזוב, באמת שאין לי כח לאנשים כמוך. שרוצים למצוא תחכום בכל דבר.

אתה לא יכול להתווכח עם מה שאני מרגישה ועם עובדות מחיי היומיום שלי.

אולי הצגתי את זה בצורה קצת צעקנית ותוקפת, אז שוב, סליחה! זאת לא הייתה הכוונה!

 

 

יום טוב |מגחך|מוטיז
גם לך נגד הרוח
היי! לא יפה לערוך ואז להשאיר אותי הרע בסיפור..מוטיז

יום טוב |נחמד|

למה את משווה בין נזם לחצאיתמופים

חצאית מעל הברך זה אסור הלכתית, (לא רוח לא גשם ולא עננים, אסור הלכתית! שוק באישה ערוה כתוב בגמרא במפורש!)

נזם לא אסור הלכתית, (לדעתי לפחות)

 

ממילא אני בתור אחד שלא מכיר אותך בכלל יפריע לי יותר החצאית מאשר הנזם, כי אני ערב עלייך (כמו בערבות על חוב) ואם את עושה משהו אסור כולנו אוכלים אותה.

 

אבל אני לא מבין את הטענות שלך על הדור - הבגדים שאנחנו לובשים הם שדר שאנחנו משדרים לחברה לאיזה חוג אני משתייך, יכול להיות כמובן שאין התאמה בין הפנימיות לחיצוניות, אבל זה נקרא "צביעות" שאדם מראה מבחוץ מה שהוא לא מבפנים.

 

את עושה שהחיצוניות שלך תיראה כמו "זול","ערסי","מרידה","מקולקלת" (כלשונך) ואז את מתפלאת שחושבים את זה עלייך, מה הפלא שחושבים כך! את בעצמך התלבשת בצורה מסוימת וידעת זה יתקבל כך, אז הבינו את השדר שלך כמו שהוא.

 

אם מישהו היה מכריח את כל האנשים להתלבש בצורה מסוימת, אף אחד לא היה לומד מהבגדים על האדם, כיון שהאדם עצמו הוא זה שבוחר מה ללבוש, אוטומאטית יש בזה שדר לחברה "הנה אני כך, תכירו!"

היי מופים.נגד הרוח

קודם כל, בא נסדר את הדברים.

 

לא השוותי בין חצאית לבין נזם.

זה מקרה אחר, וזה מקרה שני.

זה שתי דוגמאות שונות בהן אנשים מסויימים חושבים שהם מלכי העולם ומתייגים אותי לפיהם.

 

ובעניין החצאית אתה צודק, בעיה שלי. אני לא מספיק חזקה כדי ללכת עם חצאיות ארוכות.

זה עניין אישי עם עצמי,

ולא אמור לגעת לך או להזיז לך בכל צורה שהיא.

 

הבגדים שאנחנו לובשים לא משדרים כמעט שום דבר. הם משדרים רק על החיצוניות, ובכלל לא מראה את הפנימי.

זה לא צביעות. צר לי שאני לא מספיק חזקה וצדיקה כמוך כדי להיות מגובשת בין הפנימיות שלי לחיצוניות שלי.

 

אני לא אמרתי שזה זול,וערסי,ומרידה. אני ציטטתי את האנשים המסויימים שאומרים ומתייגים אותי בדיוק במילים האלה.

 

ומה אני מתווכחת איתך בכלל? למה אני מצפה שתבין?

חי בבועה ולא מתחבר למי שלא כמוהו.(לפחות ככה אתה מציג את עצמך בתגובה)

טוב נו, שיהיה לך בכיף.

 

אני את שלי אמרתי.

לא באה לכאן בשביל להתווכח. באה לכאן בשביל להבהיר את הנקודה ואת העמדה שלי.

ומי שלא מבין או שיש לו בעיה עם דבריי שיתעלם. זהו.

 

 

 

 

 

 

אם תוכלי לדבר בעדינות זה יהיה יותר נחמדמופים

את כועסת כל הזמן , וחבל!

 

את אומרת "לא אמור לגעת לך או להזיז לך בכל צורה שהיא"

ואני שואל: קראת מה שכתבתי על ערבות? למה שלא יזיז לי? אם אלוקים ציוה עלי להיות אחראי במידת יכולתי על כל היהודים שיעשו מה שהוא מבקש, ואני רואה (לצערינו) הרבה מאד אנשים שלא עושים כך, אני אמנם לא אעשה דברים שלא יעזרו, ולא אעיר להם, אבל למה שלא יהיה אכפת לי?

 

למה זה צדיקות בעייניך שהחיצוניות והפנימיות יהיו מגובשים, יש המון חילונים שהם מראים בדיוק מה שהם, יש המון דתיים שמראים בדיוק מה שהם, ויש אנשים שלא מראים מה שהם, זה לא קשור לצדיקות דווקא, אבל די נדיר שאדם ישדר מה שהוא לא!

 

לא אמרת שזה כל הדברים האלה, אבל אמרת שזה מתקבל כך, ממילא זה השדר שאת משדרת.

נניח שיש אנשים שהחליטו שפירוש המילה "עפיפון" היא "אני מקולקלת", ואת תלכי אליהם ותאמרי להם "עפיפון", אז ברור שהם יחשבו שאת מקולקלת! את רוצה שהם לא יחשבו? אל תאמרי "עפיפון", את רוצה כן לומר - אז תאמרי! אבל אל תתפלאי שאנשים מבינים אותך אחרת ממה שאת באמת את גרמת את זה לעצמך

לא נכנסת לדיון אבל דבר אחד-ענבל

בס"ד

 

"אני את שלי אמרתי.

לא באה לכאן בשביל להתווכח. באה לכאן בשביל להבהיר את הנקודה ואת העמדה שלי.

ומי שלא מבין או שיש לו בעיה עם דבריי שיתעלם. זהו."

 

סליחה?

באת לכאן רק להבהיר נקודה וללכת?

בלי להתדיין?

מטרת הפורום היא להתדיין.

לא לזרוק פצצה וללכת.

אז את לא ממש יכולה להשתמש בטיעון הזה...

וזה, תסלחי לי, די טיפשי לבוא ולא לצפות לתגובות ולדיון.

אין לי כח להיכנס לזה.נגד הרוח

באמת חבל שפרסמתי את זה פה.

למה ציפיתי?

חבורת דוסים שחיים בסרט.

 

כן כן, עכשיו אתם  תצאו עלי.

לא אכפת לי.

 

שיהיה לכם יום מקסים

זה פורום דוסי, את יודעת...להבה=)
כמו שאמרת זה לא לפי רוח ההלכה...בת מלך=)

וגם אם לא כתוב בפרוש צריך להיות מספיק עם ראש גדול..ולדעת שלא  הולכים ככה למרות שזה לא כתוב בפרוש..

מה אם לא יגידו לך  משהו בברור לא תעשי אותו תהיה ראש קטן?!

לא כתוב בתורה לא להדליק את האור בשבת..אבל לא מדליקים למה?! כי ככה חז"ל פסקו.

ובידיוק ככה חז"ל(גדולי הדור של ימיניו.) שראו שהעולם מתפתח אסרו אתזה..

וזו האמת...חצי חיוך

בגדים לא משדרים שום דבר?Resiste

אם אני לובש חולצה עם הדפס של כהנא, לא העברתי לך מסר כלשהו? את לא יכולה להסיק מסקנות כלשהן?

אם תלכי עם חצאית עד הקרסול וחולצה אחרי המרפק, אני לא אדע לאיזה מגזר את משתייכת?

הם משדרים המון.

 

על אף שאני די רחוק מהדת, אני חושב שנזם לנשים זה פשוט לא יפה. אתן נראות כמו פרות.

(מתנצל על הגסות בפני הבנות עם הנזם, ועל הצביעות כי בעברי היו לי לא מעט פירסינגים מוציא לשון)

 

אבל, הפסקה האחרונה היא זו שגרמה לי להגיב.

איזו נערה חכמה מגיעה לפורום וטוענת שיהא כאן רק בשביל להביע את דעיותיה?

את יודעת שזה מאוד טיפשי? העמדות שלך לא מרתקות אף אחד, עצם הדיון מעניין.

לבוא לכאן ולעלות נושא לדיון, אבל להתעלם מהתגובות בטיעון "אני לא כאן בשביל דיונים" זה מטומטם.

 

לקרוא למשתמשי פורום דוסי "דוסים" זה גם כן נורא חכם חושף שיניים

וואי!! פשוט מוזר הקטע הזה שאדם שלא חזק במשואביגיל=)

מתרץ את זה בכך ש... פשוט יש לי בעיה בזה...

אז תפתרי אותה!!

בשביל מה אנחנו בעולם?

כדי להשתפר!!

ולא כדי לומר- "בואו נשאיר את זה בצד, זאת בעיה "

 

הרבה בהצלחה בחיים צדיקה!

כמה שאנחנו רחוקים! ה' רוצה כ"כ שנתקרב אליו!

בעיות צניעות או לא,רותם333

רציתי להגיד שאת צודקת!!,חבל שאנשים לא מודעים לתופעה הזאת, כי אני באתי מהמקום הזה של ההתנשאות ואני רוצה להגיד כמה דברים ולנסות להוסיף דבר שלדעתי הוא חשוב,זה קורה היום.אוקי?זה קורה מה שהיא כתבה.זה קורה ואי אפשר להגיד שזה לא קורה כי זה קורה.עכשיו,יש לי חברה שהיא לא הכי דתייה(היא כן מבית דתי) שיש ואני מאוהבת בה!פשוט ילדה מדהימה,קיצר אז כן,היא הולכת עם חצאית קצרה (ואני מתכוונת לקצרה.לא מעל הברך.אלא מעל מעל מעל הברך.),והיא הולכת עם מחשופים,ויש לה משהו כמו 68 חורים חח..אבל אני מנסה כמה שפחות להתייחס לזה,וברגע שעושים את זה מגלים מלא דברים עליה..למשל שהיא כל כך אכפתית ועוזרת..והיא באמת ילדה עם לב ענק ופשוט ילדה מדהימה!וכנל ככה על עוד חברה שלי,בקיצור יש באמת את הבעיה הזאת שאחרי שאתה חוזר בתשובה או מתחזק או דתי מלידה (ברוך ה' התיקון יותר קל לעניות דעתי) אתה מתחיל להתנשא ברוב המקרים מעל כולם ולשפוט את כולם,אבל מהרגע שאני  אמרתי לעצמי:לנסות לא לשפוט אנשים ולנסות כמה שפחות לתייג ופשוט לא הסתכלתי על הבגדים,באמת שפתאום גיליתי דברים שלא ראיתי קודם!קיצר את צודקת,וזה מעצבן שעושים את זה וזה לא אמור להיות ככה.אבל אין מה לעשות,ככה היצר הרע.הוא נכנס לאט לאט,ובסוף גומר אותך..ואנשים מרכלים ומספרים לשון הרע ומסתכלים עליך במבטים פוגעים ותאמיני לי שהם לא רוצים לעשות את זה!אבל זה קורה בלי לשים לב אפילו,מה לעשות,בהמון דברים הם התחזקו ורק בקטע שהכי פוגע ושהכי צריך להתייחס אליו 'בין אדם לחברו' הם לא עצרו רגע ובדקו מה הם עושים לא נכון..אבל תני לאנשים האלה הזדמנות,(במיוחד כי הייתי אחת כזאת חח אז אני אשמח להזדמנות ממך ב"ה ;) ,ותדוני אותם לכף זכות למרות שזה קשה ויש לך מיליון סיבות למה לא לעשות את זה.בקיצור,זה קורה וזה באמת לא יפה ולא מוסרי,אבל נשאר רק להתפלל לה' שאנשים יבינו שלשון הרע  זה פשוט דבר חמור שהורס בני אדם!שובר אותם!ולסיכום,אנשים מצטערת אם זה מציק לכם,אבל זאת עובדה!הדברים האלה קורים!אנשים מרכלים על אחרים או מזלזלים בהם,או חושבים עליהם דברים,או כל דבר אחר רע שתרצו כי הם לא כמוהם בצניעות בדת או בהקשר לזה.כן!!!אוקי? ובתור אחת שהייתה כזאת,זה לא בסדר!וכן צריך מודעות לזה,וצריך שאנשים יבינו שצריך לכבד אנשים אחרים ולא לרכל עליהם ישר,ולא לשפוט אותם ישר לפי החיצוניות.כל מי שהגיב פה,לפי מה שהבנתי כנראה שלא יצא לכם לדבר הרבה בחיים לשון הרע על מישהו שלא התלבש כמוכם(נגיד בצניעות),ותקנו אותי אם אני טועה כי אין לי שמץ של מושג עליכם,או שלא יצא לכם לתייג מישהו רק בגלל החיצוניות,או לשפוט אותו או כל מילה אחרת שמעידה על יכולת של פגיעה בבן אדם.אבל אתם לא יכולים להתכחש לעובדה שדברים כאלה קורים!ו'נגד הרוח' את לא היחידה שאומרת את זה,זה קרה לעוד חברות שלי וזה פשוט מגעיל ההתנהגות הזאת!וחברות שלי בערך אמרו כמעט כמוך!סיכום אחרון,וואלה,לפי ההלכה זה לא מתאים.ויש דברים שלא ראויים,אבל אנשים צריכים להפסיק להסתכל על הבגדים!אפילו שכן,הבגדים מעידים על האדם המון דברים,וגם לי יש את הרגעים האלה שאני ממש מצטערת על מישהי או מישהו שלא הולכים לפי ההלכה,או לקצה הזה או ,וכמובן שבאמצע.(ללכת בפריצות,ללכת חצי צנוע).אבל למה לא לנסות להסתכל גם קצת בפנימיות לפני שמתייגים?יש לך מושג מה עבר על הבן אדם?יש לך מושג מה חינכו אותו לעשות בבית?אולי אמרו לו שמותר לו ללכת ככה,והוא חושב שזה בסדר?אולי הוא פשוט לא מבין למה צריך ללכת בצניעות?אולי באמת קשה לו?(כמו שנגד הרוח אמרה)ויש עוד סיבות,אתם יודעים שיש לי שתי חברות שההורים שלהם הכי דוסים שיש!הכי!אבל הבנות שלהן הולכות בחוסר צניעות גמורה.בקיצור,כן,אולי הדעה שלי שונה כמעט מכל הדעות פה אבל צריך שמישהו יגיד את זה!יום טוב לכם ומקווה שהארתי ולא ה*ע*רתי.

צודקים. סליחה! טעיתי.נגד הרוח

ורותם תודה רבה.

פעם הבאהפייגליניזית

תקצרי את שלושת השורות הראשונות למילה אחת, "קורה" . ייקל עלינו.

פייגליניזית-חח לא חושבת שאני אצליח אי פעםרותם333

קורץלנסח את עצמי בקצרה 

את לא צריכה להבין.פייגליניזית

הלכתית אני לא חושבת שניתן להכריע לכאן או לכאן, אך "אין דרכן של בנות ישראל לילך כך", 

כיום, מדובר בהלכות הגויים, אומנם רבקה אמינו הלכה כן, ואולי המקור של הנזם הוא ממנה, אז ניתן לאמר שמקורו בתרבות היהודית, באיזהוא מקום.. אולי.

 

כיום, ביתו של הנזם הוא לא אצל שומרות המצוות למינהן. וע"כ זה חריג, והתפרש בחברה כאסור, מה גם שכן ניתן לאמר שזה מושך, הרי מה מושך? משהו חריג.

 

(משהי פעם אמרה לי משהו מאוד נכון: את רוצה להיות מקובלת בחברה מסוימת? את רוצה? אכלת אותה, כעת את מחוייבת לכל הכללים והקודים שלה. אם הם לא מוצאים חן בעינייך, אל תתפלאי שמדיחים אותך." אישית קצת קשה לי עם זה, אך ברור לי שזה נכון במידה מסוימת, פרקטית, לפחות.)

 

אבל חמודה... באותה נשימה אני רואה שני דברים, שאחד מהם הוא הלכה מפורשת, ואחד מהם הוא צורת לבוש. את מזכירה את עניין החצאית, ביחד עם הנזם... אז אולי במקום להעלות את הנזם להלכה, את הורדת החצאית למקום של הנזם- שהוא לא הלכה, בעצם?שימי לב לזה, נקודה משמעותית בהחלט.

 

"להגיד שהתקלקלתי", קלישאה מוכרת, מזל שאת לא גרה בשכונה עם מרפסות,(?;) אז גם היית נדקרת מהאצבעות הארוכות שמופנות אלייך. 

 

השאלה שנשאלת היא מה נקודת המוצא שלךיבצאחרונה
מדוע החלטת ללכת עם חצאית מעל הברך, בשעה שאת הרי יודעת שזה גבולי מבחינת צניעות. לדעתי, בענין הזה ההלכה היא הכוונה הסובייקטיבית של האדם. אם פתאום אני מתחיל ללכת עם כיפה קטנה למשל, או כל מיני לבושים שלא הייתי רגיל להם בהתחלה, השאלה היא למה. אם תשאלי את עצמך תגיעי בסופו של דבר לתשובה. זה כבר לא ענין של צניעות.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך