בעולם שלנו יש הרבה אנשים ,
חלקם טובים ![]()
וחלקם לא ...
לא יודע עם יצא לך פעם לחשוב על זה ,
אבל מה זה טוב בעניך ?
מה הדברים (המעשים או כול דבר ) שהופכים אדם לטוב ?
וחן להפך ...
אשמח לשמוע את דעתכם !
נתי![]()
בעולם שלנו יש הרבה אנשים ,
חלקם טובים ![]()
וחלקם לא ...
לא יודע עם יצא לך פעם לחשוב על זה ,
אבל מה זה טוב בעניך ?
מה הדברים (המעשים או כול דבר ) שהופכים אדם לטוב ?
וחן להפך ...
אשמח לשמוע את דעתכם !
נתי![]()
זה אדם שדבר ראשון - שואף לזה.
רוב האנשים הם כאלה.
או כמו שאמר הרב חנן פורת -
"רציתי להיות טוב"
מעבר לזה, בד"כ זה יהיה אדם שעוד נשארה בו קצת תמימות ואופטימיות, אדם שמאמין בטוב.
ומכאן נגזרים הרבה דברים.
בהחלט נקודה יפה אבל מה היא ההגדרה של טוב ?
יכול להיות כמה למשל -
ערבי חושב להיות טוב זה להתאבד במי שלא מאמין באמונה שלהם .
*בננית*אז ככה.
העולם הזה נברא ע"י אלוקים. שהוא הטוב המוחלט. האינסופי.
אין כאן ויכוח האם הוא טוב או רע.
פשוט טוב - נקודה.
מהו טוב?
כדי לדעת מהו טוב קיבלנו את התורה.
היא מאגדת בתוכה את כל הטוב, ומלמדת אותנו מהו. ואיך לחיות אותו, איך להגיע אליו.
הטוב הוא מורכב, זה לא על רגל אחת. חיים שלמים אנחנו חיים כדי להגיע אליו ולהבין את כל הפרטים, וגם אז מגיעים רק לקצה.
זה נורא פופוליסטי לומר היום "כל אחד ואמונתו" ו"אתה לא יכול לומר שהאמונה שלך היא הנכונה - זה סובייקטיבי" וכו'.
שומעים לא פעם אנשים מדברים ככה.
אז אני יוצאת נגד כל האמירות האלה.
זה עיוות.
בעולם יש אמת ושקר (הגישה הפוסט מודרנית חולקת על כך, וזו טעות).
האמת היא הטוב והשקר הוא הרע.
אנחנו משתדלים להתדבק באמת - שהיא בעצם הקב"ה. (או גילוי של הקב"ה? לא טובה בהגדרות)
טוב זה מושג אובייקטיבי.
ההבנה של כל אחד מהו הטוב היא סובייקטיבית. כי אנחנו בני אנוש שלא יודעים להבדיל בין טוב לרע. היצרים דוחפים למטה והנשמה למעלה.
אבל בעולם האמת לא יהיו בלבולים.
והטוב והרע לא ייתערבבו. זה מצב זמני של העולם הזה.
וזה על רגל אחת..
Look Smileאני רוצה לחזק כמה דברים .
אחד מהדברים שאנחנו פה,זה בשביל להנות (מה זה הנאה זה כבר דבר אחר )
התורה בהחלט מראה לנו את הטוב .
לכול אדם יש את הנפילות והבעיות שלו ...
הדברים האלו הם מלמעלה והם עוזרים ומכשלים אותך .
כשאדם נופל זה לא הופך אותו לרע .
בחסידות מזכרים הרבה את הנפש האלוקית ואת הנפש הבהמית
הנפש האלוקית שאופת למעלה - רחוניות .
הנפש הבהמית שאופת למטה - חומריות .
לדעתי ההגדרה של טוב זה פשוט אדם שלא מזיק ...
חחח לא יודע אך הגעתי לכול זה
וכול זה על רגל אחת ![]()
אחד מהדברים שאנחנו פה,זה בשביל להנות (מה זה הנאה זה כבר דבר אחר )
תתפלא, אבל עפ"י היהדות המטרה בעולם הזה רחוקה מאוד מלהנות.
המטרה בעולם היא עבודה קשה. קשה מאוד.
אנחנו נהנים פה כי הגוף לא יכול להתקיים בלי הנאות (וזו גם לא גישת התורה להסתגף),
אבל זו ממש לא המטרה
לכול אדם יש את הנפילות והבעיות שלו ...
הדברים האלו הם מלמעלה והם עוזרים ומכשלים אותך .
כשאדם נופל זה לא הופך אותו לרע .
זה לא הופך אותו לרע, אבל אסור להתבלבל -
המעשה עצמו נשאר רע!!
צריך להבדיל בין האדם עצמו למעשיו.
זה נכון שאנחנו נופלים ואי אפשר לא ליפול, כי אנחנו לא מושלמים - אבל זו לא מטרת החיים!
המטרה היא להישאר נקי בלי נפילות.
הנפילות יבואו בכ"מ, לא צריך ליצור אותן בכוונה בטענה שהן מביאות למקום יותר גבוה.
אם הקב"ה חושב שהנפילות יעלו אותך יותר גבוה הוא יראה לך את זה.
אבל לא להפוך נפילות למטרה!!
אנחנו טובים בטבענו, אבל המעשים שלנו יכולים להיות רעים.
זה לא סותר
כי 'אנחנו' זו הנפש שניתנה בנו ממקור עליון מושלם, ואילו המעשים הרעים הם תוצאה של היצרים שבגוף.
אה, ומה שכתבת בסוף נכון, ורק רציתי להעיר שלא החסידות המציאה את זה
Look Smileלא הייתי מספיק מדיוק בקטע של הנפילות ,
ללא ספק מסכים איתך 
לאדם יש מספר מטרות פה ,בעולם הזה .
כמה שידוע לי (ולא הרבה ...) לכול אדם יש פה את השליחות והתפקיד שלו .
לגביי ההנאה :
זה לא ממש מטרה תראי-
ברור לכולנו שה' קיים ואנחנו הבנים שלו ,
והוא לא רוצה שהיה לנו רע אני צודק?
לכן אנחנו גם פה בערך בשביל להנות ושוב, מה זה הנאה זה כבר דבר אחר 
לגביי הנפש האלוקית והבהמית אני ללא ממש בקיא גם בזה ![]()
מה שאני יודע שהחסידות מביאה את זה הרבה 
אשמח לדעת מי "המציא" את זה
יש לי הרבה מה ללמוד 
לילה טוב וחג שמח !
נתי
הנאה זו *ממש לא* מטרה.
מהי המטרה?
המטרה היא עבודת ה' אמיתית בשאיפה לשלמות.
מהם האמצעים לקנות את המטרה הזו?
האמצעים הם מגוונים. בעיקר ללמוד, להזכיר לעצמנו את חובתינו בעולם ועוד.
אבל הגענו לעולם הזה עם נשמה וגוף מחוברים.
הנשמה לא יכולה לפרוץ גבולות ולהיות משוחררת, היא משועבדת לגוף הגשמי.
ולכן, המשימה היא קשה. להתעלות רוחנית עם מגבלת הגוף הגשמי.
לכן אסור להתעלם מהגוף, וחובה לדאוג לו.
חובה לדאוג לגוף שלנו כדי שיוכל למלא את תפקידו - לממש את הפוטנציאל שבנשמה בעולם הזה. ולהתקדם.
טיפוח הגוף ושמירה עליו הוא אמצעי למטרה האמיתית.
זה לא אומר שזה לא חשוב, אבל אסור לשכוח מה האמצעי ומה המטרה.
אם מבלבלים ביניהם העולם תהו ובוהו..
ההנאה מהחיים הגשמיים לפעמים היא נצרכת כדי שהגוף יתפקד. כי אנחנו בסה"כ בני אדם.
אבל לא הנאה לשם הנאה. הנאה לשם עבודת ה'.
החסידות לא המציאה, היא פשוט מאוד הדגישה נושאים מסויימים (ולעיתים אפילו יותר מדי...)
בכל אופן זו היהדות. אלו לא רעיונות חדשים. הכל כלול בתורה
אדם טוב זה אחד שנותן משלו ואכפת לו ממך ,זה לפי דעתי סוג של מוטו כזה לבן אדם טוב באמת וכן להפך!!!!![]()
אבל באמת לא יצא לי להפגש אם הרבה אנשים כאלה ,כנראה הם באמת מיוחדים!!!![]()
חנוכה שמח לכולם,אם הרבה אור ושמחה!!!!!!!![]()
Look Smileיש הרבה אנשים כאלה רק צריך לחפש ![]()
המילה האהובה עלי אחרי המילה אור....![]()
טוב-זה מן דבר שלמותי כזה,משהו שאין לנו מושג כמה טוב זה יכול להיות...
איך מוסיפים טוב?
הדברים הקטנים, החיוכים הפשוטים, הרוגע והנחת והשמחה....![]()
ולעומת זאת ח"ו- הכעס, העצבנות, הכאב שאי אפשר לתאר במילים...![]()
טוב בעיני- זה לקחת את החיים בפשוט מן טוב- בחיוך, באהבה, במילה טובה....
להסתכל על כל דבר בצורה החיובית שלו... וזכור שה כ ל זה מאבא והוא רוצה את הכי טוב בשבילך...
ושנזכה באמת לרצות רק טוב ומתוך כך הקב"ה ישפיע עלינו מטובו האינסופי... חנוכה מאיר! שמחה ואור!
Look Smileהגדרה שאימצתי לי אותה לאדם מהו-
אדם הוא זה שלעולם אינו שוכח שהוא אדם...
לא די לאדם שהוא חכם לעצמו, אלא עליו לדעת שגם אחרים חכמים,
ואם לאו הם לומדים להיות חכמים.
לא די בזה שאדם הוא טוב וישר, אלא עליו להיות טוב לכל וללמד אחרים מידות טובות.
אדם הוא זה שלומד תמיד ויודע שעליו להוסיף וללמוד.
אני חושבת שההגדרה הזאת היא מצריכה מחשבה או מחשבות נוספות לאחר הקריאה הראשונה.
כי יש פה המון פרטים בפסקה הקצרה הזאת, מחויבויות לאדם שנברא מורם מהבהמה, עם פוטנציאל
כמעט אין סופי להיות יותר ממה שהוא עכשיו.
אני בהחלט חושבת שאדם ואדם טוב חד הם.
ואולי בגלל שאדם רע אינו ראוי לתואר אדם.
אדם טוב בשבילי זה אדם שלא אכפת לו רק מעצמו, וזה השורש.
שאכפת לו מאחרים ושואף לתקן את עצמו, בכללי חושב האם פעולה שלו תזיק \ תפגע לאחרים לפני שהוא עושה אותה.
אחלה שאלה
זה אדם, שאכפת לו מעצמו במידה,
אבל הוא רואה גם אנשים אחרים,
ומוכן לתת מעצמו להם.
אדם טוב זה לא רק לעיני החברה,
אלא גם בעיני עצמו.
מודעות עצמית.
לדעת גם את היתרונות שבך (ובכוונה שמתי את זה בהתחלה)
וגם את החסרונות.
זהו לבנתיים.
איכפתי וכו...
זה אחד שעוזר /מציל /איכפתי וכ"ו..גם לאנשים שהוא לא מכירה בכלל
אחד שמשדר אהבה לסביבה !!!
כמו לד"ו : [נגיד ש..] אני הולכת עם הרבה דפים ביד פתאום נפלתי /אני -הדפי מה שתירצו / ואנשים שעוברים לא מזיז להם
ואז אחד שרואה ומרחם באה ועוזר לי להסוף הכול מהריצפה - [סתם דוגמא זה לא באמת קרה לי
חחחח]
זה סימן של אחד שהוא טוב באמת לא רק לחברים שלו..אכפתי כזה
!!!!!!!!
לפגוש אחד כזה?!
ולפינחסה:א.בדר"כ כשאדם מייטיב לאחרים,זה בא קצת על חשבונו!!
וב.כמעט כולנו לא מסתפקים במה שיש לנו..כבר אמרו לנו "אין אדם מת,וחצי תאוותו בידו"..רק גדולים זכו לכך באמת!!
ואני אישית פגשתי כמה אנשים שמוגדרים טובים לפי ההגדרות שלכם.חוץ מהשפט האחרון של פינחסה...
וואו יצאתי לא ברורה בעליל..לא נורא!!

!!!מיכל =>
|אז לסיכוםLook Smileאדם טוב זה אדם שלא מזיק לאף אחד ,ועוזר כשצריך .
אדם שמבין את האחר .
אדם שיודע מי הוא ולא "עף" על עצמו .
אדם שעוזר לאחרים .
יש למישהו עוד משהו להוסיף \שחכתי משהו ?
שמח לראות שהחבר'ה של הפרום על רמה 
נתי
מה שאת רשמת זה יותר על בנאדם שצריך להכיר את עצמו .
הבאתי חלק ממני וחלק מפה.
Look Smile

Look Smileבאופן כללי אני חושב שאדם טוב זה אדם שבא להועיל לעולם
אין לי זמן לפרט, אולי תכף...
Look Smile
מישהי =)
רק אלוקים
בודדה ..
*בננית*
סאלח שבתי
תללה..
מבשרת שירה
טליה
פינחסה
אני אוהבת שוקולד
במבה !!!
ישי איילי
ועוד הרבה ........(סליחה אם שחכתי מישהו ) חחחח......
שיהיה לכולנו חג אורים שמח
!!!!!!!!!!!!
חג שמח נשמה!![]()

לדעתי..
אדם ההולך לפי התורה
למרות שלא רק
אדם מכבד
מקשיב
מכיל
בקיצור
עדי
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...