השיעור של חצרוני - גבורה ותרבות יהודית.טובי =][=

הפעם זה ארוך. מאוד. חושף שיניים 

מרשה לכם לדלג לאמצע. מחילה. לא הצלחתי לצמצם. 

 

 

חג חנוכה. נצחון המכבים על הרומאים. וגם בחג הזה, אנחנו לא חוגגים אותו רק משמחה על נצחון העבר.

אלא גם בו יש לנו מסר ללמוד לעצמנו. לכל אחד ואחת.

 

בחג הזה, נצחו ה"דוסים". השמרנים. הלפלפים..

יהודה המכבי ואחיו לא היו אנשים ענקים, שלמדו מיומנויות לחימה רבות. להפך. הם היו הדוסים.. האלה שישבו ולמדו.

(ועכשיו שיעור דמיון מודרך תחשבו על בינישי"ם בשיעור י' במרכז הרב, ותנסו לחשוב אם הם יצליחו עכשיו להלחם בצבא ארצות הברית. נסו ותהנו )

 

אז איך נצחו? מאיפה הכוח?

רבי נחמן אומר: "עיקר הגבורה היא בלב". הגבורה, האומץ - מקורם בלב. אדם אמיץ בלבו, לא בשכלו.

ואם הגבורה היא בלב, אז איפה הגבורה של ה97% הנותרים של העם - שהתיונו? מה, אין להם גבורה. הרי היא בלב..

אז גבורה, זה דבר הטמון בכל כל יהודי. "ישראל עזים שבאומות". כי את הגבורה, את העוז - צריך לגלות.

היא קיימת, אבל מסתתרת. ואיזו גבורה זו? גבורה של תורה! כי אם לא - היא תתקפל יופי.

אנחנו רואים יפה מאוד איך במדינתנו הקדושה והמרוממת, יודעים להתקפל יפה מאוד. ולתת לאויב חזרה את שטחיו. ועוד לקרוא לזה 'שלום של אמיצים'. ממש גבורה ואומץ יש בנסיגה.

 

נחזור לעינין..

חודש כיסלו. ובמילה 'כסלו' תמונות שתי מילים. 'כיס' ו 'לב'. (אומנם עם ו', אבל זה דומה. משו בסיגון שלא תפסתי..]

הלב שלנו הוא כמו כיס. כיס שמכיל הרבה דברים. הרבה מידות. אנחנו יכולים לקחת אותם לטוב ולרע.

גיבור, זה אדם טוב. אבל גם פושע, שיש לו אומץ לעשות קרב יריות מטורף עם שוטרים הוא גיבור. אבל לכיוון השלילי. ורבי נחמן אומר שכשאנחנו משתמשים במידה, לא נותר לנו כוח לצד ההפוך.

לכן, לא פלא שלפעמים לרע יש לנו מלא כוח - ושאנחנו רוצים להשתמש באותו כוח לכיוון החיובי - אין לנו כוח. הוא נגמר. השתמשנו בו לרע.

כנ"ל מידת האהבה. אדם יכול להיות עם אלף בנות, ולכן אחר כך אחרי החתונה לא יהיה לו טוב עם אשתו. הוא בזבז כבר את רגש האהבה.

אבל -- כשאדם חוזר בתשובה המידות חוזרות אליו. ל'תשובה' יש כוח אדיר של משיכה. היא מסוגלת למשוך את הכוחות שלנו שטבעו בבוץ.

 

ורק אם נכניס טוב לליבנו - הוא יצליח להיות גיבור לצד החיובי.

(כדי לכם להמשיך לקרוא, עכשיו מגיע החלק היפה <ר>)

בחג אנחנו נוהגים להגיד את : "מזמור שיר חנוכת הבית לדוד".

למדה מודגש לדוד, הרי כל המזמורים נכתבו על ידו. אלא שזה בא להדגיש לנו. אצל דוד המלך תמונה הדרך לבנות את הבית. [בית ה'.]

דוד המלך, בא בשם ה'. לא בשם הכוח והמלחמה. איך הוא בא לגולית? בשם אלוקיו. לא עם כל ציוד המלחמה כמו גוליית - והוא ניצח. ומימנו למדו המכבים. שגם באו בכוח ה'. "מי לה' אלי".

הם באו בשם ה'. לא כמו המתיוונים שרצו להדמות ליונים. הם היו הפאנטים. הקיצונים. שהלכו עם ה'. (ואל תחשבו שהמתיונים לא באו מבתים דתיים. הם היו אנשים רגילים ממש!)

הם היו שפוטים של ה', לא של הגוים. לא של אובמה.

 

ומה זה הבית? בית המקדש.   

ובתקופת המכבים לא בנו מקדש, אלא טהרו את המזבח. מזבח זה מקום שמקריבים בו קורבנות. הם לא טיהרו את קודש הקודשים. זה לא הדבר הקריטי.

וזה בא ללמד אותנו שאם אנחנו באמת רוצים להיות בבית ה'. באמת רוצים להתקרב אליו - אנחנו צריכים להקריב מעצמנו! לא להיות חצי בזה. חצי בזה.

דוד המלך ומהכבים לא שמעו מוזיקה לועזית הם לא גם ראו סרטים, וקראו ספרים של תרבות יון על הדרך.

ברובד הפנימי שלנו. מה אנחנו שרים בסעד"ש? "בלבבי משכן אבנה.. ובמשכן מזבח אשים לקרני הודו".

 

מזבח. להקריב. לו בפשרות. מה אני מקריב? דבר שחשוב לי. לא דבר שקל לי איתו. דווקא מה שקשה לנו, אבל אנחנו יודעים שצריך שינוי. שיפור.

ואנחנו צריכים להחליט אם באמת אנחנו מוכנים להקריב. אם אנחנו באמת מוכנים לשנוא את הרע.

כי אי אפשר לנצח את השקר אם אנחנו אוהבים אותו. "אוהבי ה' - שנאו רע".

כי מה שאתה אוהב - מנצח אותך! וזה מה שעשו היונים. הם שילבו בין התרבות היהודית. לזו הגוית. היונית.

הם תרגמו את התורה ליונית. כי מה הבעיה, נשלב בין השנים.

 

ולפעמים, גם אנחנו במקום הזה של המתיונים. אנחנו לומדים תורה, אבל תוך כדי רואים סרטים מסוימים, שומעים שירים מסוימים.. אנחנו מנסים לשלב בין שני הדברים. (הלוואי וזה היה יותר קל להפסיק עם זה. )

ואחר כך אנחנו לא מבינים למה אנחנו לא כל כך מתחברים לתורה. למה זה לא בא לנו טביעי.

כי אצלנו בלב יש 100% יכולת להתחבר. ואנחנו מחברים את עצמנו גם לדברים לא טובים - אז כבר לא נותר בנו כוח לתורה. אנחנו גם טיפה מתיונים.

המלחמה קיימת גם היום. אנטיוכוס רק שינה את השם.

 

ורגע נחת לבנות שבחבורה -

מי הרגה את אנטיוכוס? את מקור הרוע? יהודית! אישה!

כי לאישה יש מטבעה את המקום הזה של חיבור לה'.. לכן גם נשים חיבות במצווה.

אישה מחוברת בטבעה לאלוקים. אנחנו צריכות (וצריכים ) שיהיה לנו חיבור טבעי לה'. לא חיבור חיצוני לה'.

מה זה טבעי? חי. רגיל. כמו שאנחנו לא חושבים לפני שאנחנו נושמים. התורה צריכה להיות טבועה - טבעית בתוכו.

 

ועוד נושא - יש מחלוקת בין בית הילל לבית שמאי. האם 'הולך ומוסיף' או 'הולך ופחות'. אבל בשניהם מודגשת המילה 'הולך'. כי יהודי תמיד הולך! יהודי לא נשאר במקום. הוא לא יכול לא לעשות רע, אבל גם לא לעשות טוב. זה או או.

הלב של היהודי זה כמו בור. בבור יש או נחשים ועקרבים [כמו אצל יוסף] או מים. אין אמצע.

 

יש לנו פה עינין של "סור מרע, ועשה טוב". בטוב - תוסיף. ברע - תמעיט. ביהדות גם "לא תעשה" זה מצווה. לפעמים צריך גם לא לעשות.

 

אנחנו צריכים שמקור ההנאות שלנו, האהבה, השמחה שלנו - תהיה מחוברת לטוב.

והנאה, עונג - שייכת למקום של אהבה. כי אני לא נהנה מדבר שאני לא אוהב.

אנחנו צריכים להתענג על ה'. ואם העונג במקום שלילי - אז בעונג, יש גם אותיות נגע.

כי לא נשאר לי כבר מקום ברגש לקלוט דברים חיובים. שבת זה דבר מדהים - אבל יש אנשים שבשבילם היא סיוט.. אין להם כבר כוח להנות מימנה. העונג שלהם במקום אחר.

 

ובחנוכה, זה הזמן לשנות. להשתנות!

ודווקא היום - נר שני של חנוכה. זה היום שהוא 'הולך ומוסיף'. הראשון. כי אתמול יצרנו. אבל ההתחלה של ההוספה היא היום. וכל ההתחלות קשות.

ולהתחיל להשתנות, להתקדם. זה הכי קשה. והיום כדי לקבל דבר אחר להתחיל בו.

ולהתפלל על זה! ה', תן לי כוח להתחיל מחדש. להשתנות. תן לי את הגבורה ללכת איתך באמת, ולא בתרבות הגוים. גם היום הזה מקושר ליצחק אבינו - שמימנו לומדים על גבורה. הוא הסכים להעקד על המזבח.

ולהתפלל גם שה' יראה לנו במה כדי להתחיל.

 

כנ"ל 'מה עוז צור'. יש שם את כל הגלויות. ואיך מנצחים? בחנוכת המזבח! ביכולת להקריב.

 

אז סיכום בשלוש מילים - בשביל להיות גיבור צריך להתחבר לתורה, להיות מוכן להקריב!

שנזכה.

סליחה על האורך. לא הצלחתי לקצר.

 

תרשום, תרשום:

-מישי אמרה פעם.. "אין לי אומץ להתאבד".

אבל בעצם, התאבדות זה בכלל לא אומץ. זאת הבריחה הכי גדולה שיש. אדם מוכן לסבול דקה שתיים, בידיעה שזהו - זה נגמר לתמיד.

אתם יודעים מה זה לחיות פה 120 שנה?!?! לא פשוט בכלל.

 

-מקום לא בריא זה לא רק סמים וסגרויות. אפשר להחמיר במצוות, ממקום לא בריא בנפש. של חרדה. של אובססיה.

אדם יכול להנות מצומי. ממסכנות. אדם כזה יכול לגרום לעצמו לקושי, כדי לראות את עצמו סובל. כי הוא שנוא ת'צמו. מזוכיסט שמחמיר על עצמו כדי להקשות על עצמו. ממש עבודת ה' בריאה ונכונה.

 
ממש יפה! שב"ש (:משהו בעולם הזה
אני אקרא בעז"ה בהזדמנות!ננח=)

זה קצת ארוך מידי אבל ממש באלי לקרוא הכל..

 

תודה נשמה! שבת שלום ומבורך!חיוך

מדהים. כרגיל. אשרייך שזיכית אותנו מקום אחר
וואו, אשרייך !!batsheva100
כרגיל מהמם!!!בן של מלך
ב"ה
תודה רבה!!
ומתי יהיה שיעור לבנים עם חצרוני??
תשאל אותו טובי =][=

אם אתה מעונין בהקלטות - יש לי כמה. 

וואו....מתחברת=)

כיף לנשמה.....

אררוך|מיואש|מיכל =>
תעברי לאמצע סוף. טובי =][=
קראתי הכל, מהמם!! תודה*בננית*
תודה רבה! זה יפה, "עיקר הגבורה היא בלב". אשרייך.ליבי עולה אליךאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך