ועכשיו אני אשאלכישוף כושל

משו שכבר שאלו אותי פה פעם ועניתי בגמגום

 

 

 

ברור שרוצים אותה אני לא מתריסה או משו

 

 

אבל מישו יודע מה זאת הגאולה שמדברים עליה כל הזמן?

אני אנסה בלנ"ד.חג'דומט

גאולה=תיקון.

 

תיקון העולם.

 

זה מגיע בשני חלקים.

 

1.תיקון בדרך הטבע. בית המקדש על הר הבית. עמ"י  במדינת ישראל על א"י השלמה מהווה מרכז עולמי למוסר ותרבות. כל שאר הדתות עוברות מן העולם וכל העולם קורא בשם ה'. "מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים". בעקבות התחזקות הרוח גם החומר מתגבר,ויש שפע חומרי אדיר,בעקבות השפע הרוחני.

 

2.תיקון למעלה מדרך הטבע: תחיית המתים,וגר זאב עם גבס (),בעלי החיים עולים למדרגת מדבר,האדם עולה למדרגה אחרת לגמרי,היהודי עוד יותר. בסופו של תהליך ארוך העולם חוזר לגן עדן. העולם הבא מצליח להתגשם בעולם הזה. לכן יש גם תחיית המתים. כי העולם הבא יורד לעולם הזה.

 

זה מה שאני יודע..

וואי חדג'ומט זה ממש יפה!מתנחלת איפשהוא
וואו !יש לזה מקורות?כישוף כושל
בכל ספרי הרב זצ"ל והמהרל והכוזרי.חג'דומט
יישר כח!בחורצ'יק
נחמד.אריאל דל"ת

אם יורשה לי להרחיב את השאלה- איך אנחנו מביאים את הגאולה הזאת?

 

[ואגב, בנוגע לחלק 2.- הרמב"ם חולק עלייך במפורש. עיי"ש הלכות מלכים ומלחמותיהם פרק אחרון אאל"ט..]

'עולם כמנהגו נוהג'נפתלי הדג

להבנתי, גאולה היא מצב בו המצב הסובב אותנו מגיע למצב בו אנחנו יכולים לנצל את יכולותינו באופן הטוב ביותר האנושי. (יותר מדי מצבים..)

יש דעות (נניח זו שמעליי) שאומרות (ובצדק מסוים) שכרגע העולם פגום, ושהגאולה היא מהות התיקון. התיאור וגר זאב עם כבש אומר שהגאולה היא מצב של גן עדן, של התעלות ודבקות מושלמת בקב"ה.

אני לא מאמין בדעה הזאת. היא מאוד יפה וישרה- אבל פשוטה ופשטנית מדי ויותר מזה, היא לא הגיונית

כמו שאמרתי במקומות אחירם, אני לא מאמין שהעולם נברא בכדי להגיע למטרה מסוימת- כי אם כך, הקב"ה היה יכול לברוא את העולם גאול, לא? (והתשובה של ר"ע לטורנוסרופוס על מילה לא עובדת כאן) אם המטרה היא דבקות מושלמת בקב"ה, אז למה לבזבז את כל האנרגיה הזו בדרך? אז למה הקב"ה היה צריך להגביל את עצמנו ולברוא עולם?

 

המטרה היא הדרך.

אין עניין בהגעה אל יעד מסוים. אין אידיאל. שאיפה למקום בו נפסיק להתקדם ונדבוק בקב"ה היא קצת ילדותית ובעיקר לא מציאותית.

דבקות מושלמת בקב"ה פירושה איבוד של הייחודיות האנושית שבנו.

גאולה היא מצב בו גר זאב עם כבש. מצב בו כל יצור ובריאה בעולם שואפים אל עבודת ה' בדרכם ובאמת הייחודית להם- תוך כדי התמודדות תמידית. ללא כפייה, ללא אחידות ואפילו ללא הסכמה כללית- רק הבנה.

הוא ברא אותו גאול. לפני חטא אדם הראשון.חג'דומט

עולם של עשייה והתמודדות,אבל אחרת לגמרי.

 

 

 

הגאולה הקלאסיתנפתלי הדג

(שאותה הצגת בתגובה שלך)

היא לא גאולה של התמודדות.

בגן עדן אמנם הייתה התמודדות- אבל אפילו התמודדות כזו לא נשארת אצלך.

מה גם שלא חסרות דעות האומרות שהקב"ה סובב בכוונה כך שהאדם יאכל מהעץ.

אז לפי מה שאתה אומר-אריאל דל"ת

הגאולה היא ההתמודדות עם היצה"ר- היא לא משהו ממשי, אלא התמודדות תמידית ללא כל מטרה.

 

אם כך גוברת השאלה שלך- למה ה' הביא אותנו לעולם הזה?? מה העיניין שלו שנתמודד??

שאלה מצוינתנפתלי הדג

שאני לא סגור עליה במאה אחוז בעצמי.

 

אבל לדעתי הנקודה היא כזו, יש בדרך עניין. יש בהתמודדות עניין.

מה העניין של הקב"ה? קשה לי להגיד, די ברור שזה לא להגיע לאותו המצב של ההתחלה.

נפתלילולית10

רש"י למילה "בראשית" אומר שהעולם נברא עם מטרה

שהאות ב=בשביל העולם נברא עם מטרה מסוימת. בשביל ראשית. 

ראשית =עמ"י שנקראו ראשית תבואתו ובשביל התורה שנקראת ראשית דרכו.

לעולם הזה יש מטרה, הוא נברא מתוקן אבל אחרי חטא האדם הראשון התנאים בעולם השתנו, נוצר קלקול מסוים בעולם ואנחו צריכים לתקן את העולם...

אם טעיתי מוזמנים לתקן...

אני מסכימה בעיקרון עם מה שכתבת אבל לא עם זה ש'אתה לא מאמין שהעולם נברא כדי להגיע למטרה מסוימת'

אתה צודק שהדרך חשובה ואולי אפילו היא העיקר אבל זה לא אומר שאין מטרה...

אם אין מטרה אז גם אין דרך לעבור ולהתקדם בה לאנשהו (=לעבר המטרה...)

כמו שאמרתינפתלי הדג

יש דעות שאומרות שהקב"ה גרם לאדם בכוונה לחטוא.

 

חוץ מזה, עצם בריאת העולם היא הגבלה של הקב"ה, היא קלקול של השלמות (שבירת כלים והגבלה)- היא יצירת מקום בו הקב"ה לא נמצא באופן מושלם.

להגיד שהקב"ה הגביל את עצמו (או הוגבל בעל כורחו, שזה דבר מוזר להגיד) רק כדי להגיע לאותו המצב שוב זה קצת פרדוקסלי..

לנפתלי הדג (שם יפה) שאלה-ונסי

ב"ה

אתה לא חושב שזה לא מוסרי לברוא עולם ללא מטרה? רק בשביל דרך?

זה נשמע כמו לרוץ על הליכון או כמו אוגר בכלוב.

זה לא מוסרי בעיניי משום שזה לומר לאדם- אתה צריך להיות טוב, אבל לעולם לא תצליח. עליך לעשות את העולם למקום טוב יותר לחיות בו- אבל לעולם זה לא יקרה.

אז מה מצפים?

 

לי זה מתקשר  לדיון המפורסם על מסכת אבות (א,ג) האם זה שלא צריך לעבוד על מנת לקבל פרס, אומר ש(חלילה) אין פרס?

אתה יכול לחלוק עלי לגבי ההקשר.

http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=16206&cat_id=3730

לדעתי זה  קשור לנושא. ממליצה לשמוע.

 

(אגב, לא מהפורום. שמחה להכיר!) 

השאלה הפוכה-אריאל דל"ת

אם לפי דברייך נבראנו עם מטרה מסויימת, שיש לה סוף- אז מה יקרה בעצם שנגיע לסוף?

מה ישקרה שנרוץ עד שנגיע לקו הסיום? העולם ייגמר? יגיע לייעודו ו..?

 

אולי הגננת תגיד שכולנו נחיה בגן עדן- אבל מה העיניין שלנו להיות בגן עדן?

אין עיניין לברוא עולם מתוקן עם אנשים מתוקנים שכל התכלית שלהם זה תיקון בזמן שהם כבר הגיעו לתיקון שלהם...

 

 

יש הרבה אמת בשאלה של נפתלי, השאלה היא הפוכה- מה יהיה שנגמור הכל?

מוסרי?נפתלי הדג

אני לא מבין לגמרי את המוסר והנקודה של הקב"ה.

 

אבל אני חושב שזה לא מוסרי באותה מידה לגרום למשהו להיות פגום (להוריד נשמה לעולם, נניח) רק כדי שבסוף הוא יחזור לאותו המצב?

 

יש שכר, זה לא שאין- אבל הוא לא המטרה, הוא עוד משהו בדרך (זה קצת יותר מורכב מזה, א בל זה דיון אחר שלא ניסחתי בו מספיק את המחשבות שלי..)

 

אני לא כ"כ בקטע של שיעורים מצולמים...יותר אוהב טקסט..אולי אראה בהזדמנות..

 

 

לי זה מאוד מתקשר לדיון של ב"ה וב"ש האם טוב לו לאדם שנברא או שלא- והאם העולם הזה הוא פרוזדור לטרקלין או שיש לו עניין בפני  עצמו.

ממש לא...אריאל דל"ת

אתה אומר את זה על סמך מה?

 

כי ה' ברא את העולם בכוונה לא גאול, ה' ברא פה את העולם כדי שימלוך. ואין מלך בלא עם.

 

בחטא אדם הראשון מה שניסו לעשות זה לפאר את שמו של הקב"ה ע"י ירידה לתוך הקליפות ומשם לברר את שמו, משם להאדיר את שמו של ה' יתברך.. הבעיה היחידה שה' ביקש לא לאכול מעץ הדעת. זה בעצם לא היה חטא של תאווה, הרי היצה"ר היה בחוץ- בנחש. ורק אדם הראשון וכל הנשמות שחטאו איתו הכניסו אותו פנימה, זה היה בכוונה- בשביל להאדיר את שמו של ה'.

 

 

אבל אתה בהחלט צודק שהמטרה היא הדרך, גם תיקון העולם משאיר לנו ייעוד- להמליך את שמו של ה'. זה תמיד הדרך. ותמיד ממליכים את שמו.

 

 

בכ"מ- השאלה פה היא על הגאולה, לא על מה שאנחנו צריכים לעשות אחריה.

לא בדיוק הבנתי על מה הגבתנפתלי הדגאחרונה
לפי הבנתי.איש_בנימין

קודם כל גאולה מבחינת מילון היא "שחרור והצלה של אדם או של קבוצה מצרה או משיעבוד."

בתנך גאולה גם מופיעה בהקשר של לפדות פרות מהקדושה שלהם והחזר קרקעות

אז אני מניח שאת מתכוונת לאחרית הימים...

אחרית הימים מתחלקת ל6 תקופות(כוזרי,רמב"ם)

 

1.עקבתא דמשיחא(סוף הגלות,עקבות המשיח) על תקופה זו מוסבת המשנה האחרונה בסוטה "חוצפא יסגא,יוקר יאמיר וכו')

2.מלחמת גוג ומגוג(ישנה מחלוקת גדולה אם המלחמה תסתיים בתור שלב או תימשך{מהרש"א} עד אחרי ביאת המשיח) שזה מלחמה של הרבה עמים שיתאגדו כנגד עמ"י (שלב זה מובא בכמה פרקים ביחזקאל ובילקו"ש על סוף ישעיה)

3.התגלות אליהו. כמו שמובא בסוף מלאכי "הנה אנוכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום השם" תפקיד אליהו לפי המשנה בעדויות יהיה לפרש את המחלוקות ולעשות שלום ולפי הגמרא בעירובין זה יהיה יממה בדיוק לפני שלב 5

4.תחיית המתים. כפשוטו כל המתים מכל הדורות יקומו לתחייה ו"כל האומר אין תחיית המתים מן התורה-אין לו חלק לעולם הבא" סנהדרין י (?) והוכחות מובאות בסיפורים על גויים בגמרא ששאלו את רבן גמליאל

5.ביאת המשיח-השלב העיקרי יבוא מלך מזרע דוד ימלוך על כל העם,תוארך תוחלת החיים,וגר זאב עם כבש(מטפוארה או לא זו מחלוקת בגמרא) בקיצור יהיה פאנן אש..חיוך גדול

6.העולם הבא זו התקופה שיש בה הכי הרבה מחלוקות..בקיצור רסג סובר שזהו עולם של האדם(גם חומר וגם שמה) המתוקן והמזוכך והרמב"ם טוען שזהו עולם שגומל רק לנשמות זוהי אחת ממתנות שניתנו לעמ"י בייסורים.

 

 

לסיום אביא שתי מימרות שצריך לחשוב עליהן.. "יפה שעה אחת בתשובה ומעשים טובים בעולם הזה מכל חיי העולם הבא" (המשנה ב-אבות)

 

ב."ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך בדברי מדרשות האמורים בעניינים אלו וכיוצא בהן; ולא ישימם עיקר--שאינן מביאין לא לידי אהבה, ולא לידי יראה. וכן לא יחשב הקיצין; אמרו חכמים, תפוח דעתן של מחשבי קיצין. אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר"

 

שנזכה בעז"ה בכל זה במהרה בימינו ואע"פ שיתמהמה עם כל זה נחכה לו בכל יום!!

 

אין לי כוח להאריך אבל בקיצורמשיח נאו!
הנקודה שב גאולה במקום לראות שולחן תראה את הניצוץ האלוקי שמחייה אותו וכתוצאה מזה יהיו מעדנים מצויים כעפר וגר זהב עם כבש וכו
לדחוס נושא כל כך מורכב לתוך משפט אחד..\:אריאל דל"ת


מלחמת גוג ומגוג זה לא השואה?כישוף כושל

ובקשר לב'

 

זה לא קשור לחישוב הקץ

 

אבל כל הזמן אני מדברת על להביא גאולה

ופתאום התקילו אותי ב'מה זה' ונבוכתי

וחשוב גם לסמן מטרה כדי לעבוד ולהגיע עליה

..איש_בנימין
לא נראה לי תסתכלי בתיאור של יחזקאל את המלחמה בפרק ל ולהביא גאולה משמעו להביא לתיקון העולם והאדם
ובאופן ספציפי?איך זה מושלך לחיים שלנוכישוף כושל

איך מתקנים עולם???|מחפש פטיש ומסמר|

חחח ב"ה יש לי מה לענות!איש_בנימין
עבר עריכה על ידי איש_בנימין בתאריך א' בטבת תשע"ד 11:31
|StartP|
לא מזמן דיברתי על זה עם הרב שלי אמרתי לו קצת בזעם על צרות המגזר שלנו שמנסה להיות בכל העולמות ובסוף הרבה נופלים(שזה נושא שמאוד כואב לי...)ואיך אפשר לעשות וכו' הוא ענה לי שיש סדר בעולם ואז הביא את הקטע הזה מעשה בתלמיד שהגיע לרב שלו ואמר לו בהתלהבות "אני הולך לתקן את העולם!". אחרי חודשיים שאל הרב "נו, תיקנת את העולם?". ענה התלמיד - "לא. אני תיקנתי, אבל הם לא תיקנו. הם לא בסדר". "אולי כל העולם קצת גדול עליך", אמר לו הרב, "אולי תצמצם את המשימה ותתחיל לתקן את המדינה שלך?".|EndP|
|StartP|
התלמיד התלהב מהרעיון ויצא לדרך להשפיע על אנשים לחיות על פי אמות המידה שאימץ. אחרי חודשיים שאל אותו שוב הרב "נו, כבר תיקנת את המדינה?". התלמיד לא התבלבל: "עשיתי מה שצריך, אבל הם לא רוצים להקשיב לי". הרב ענה: "אולי תתחיל לתקן את העיר? כאן אתה מכיר את האנשים והם מכירים אותך, זה בטח יהיה הרבה יותר קל".
התלמיד שוב יצא לדרך, ואחרי חודשיים שאל אותו הרב "נו, יש התקדמות בעיר?". התלמיד הסביר לו שגם כאן בעיר לא מקשיבים. הרב ניסה לצמצם את המשימה: "אולי תתחיל לתקן את המשפחה הקרובה שלך? הם קרובים אליך ובטח ישמעו לך. זה יהיה הרבה יותר קל".|EndP|
|StartP|
אחרי חודשיים שאל הרב האם תיקן התלמיד את משפחתו. אמר לו התלמיד, כולו מיואש: "גם הם לא מקשיבים לי. אני כבר לא יודע מה לעשות - אני מדבר עם אנשים, מנסה להשפיע ולתקן אותם, אבל הם לא משתכנעים". ענה לו הרב: "יש לי רעיון. תתחיל לתקן את עצמך קודם כל. תעבוד על המידות, תלמד איך לכבד את הזולת, תרבה באהבת ישראל, תגרום לכך שדעת הבריות תהיה נוחה ממך, ומתוך זה שתהיה מתוקן בעצמך, תשמש דוגמה יפה למשפחה. משפחתך תקרין זאת כלפי העיר, העיר תשפיע על כל המדינה, וכך המדינה תהיה סמל למופת עבור כל העולם". זאת אומרת יש סדר בדברים תתחיל מעצמך ואז הוא הוסיף שלרצי"ה (הרב שלי הוא מרכזניק בנשמתו ממש!) היה מנהג שכשתלמיד היה שואל אותו איך מתקנים את העולם,את העם וכו' הרב שתק,לקח קנקן שפך לכוס עד עד שנהייתה מלאה וכל המים נשפכו ואמר לאותו תלמיד,כשתתמלא לגמרי עד הסוף התורה שלמדת כבר תצא לאור ותשפך מעליה! בהצלחה לכולנו!  "אימתי קאתי מר? לכשיפוצו מעיינותיך חוצה!"|EndP|
ואוו זה ממש יפה!!כישוף כושל

אבל עדיין משו לא נשמע לי...

 

 

מה אנחנו צריכים להצטמצם??

לא לנסות אפילו לעשות משו יותר גדול?

זו בדיוק הפסקה האחרונהאיש_בנימין
כשבנאדם מתמלא מספיק בעצמו הפצת התורה והמידות שלו תגיע מאליה
אוקי,אריאל דל"ת

אז לפי דברייך- אם היינו חיים לפני 75 שנה, בגרמניה- והייתה מגיעה אוניית מעפילים לחוף-

אז אתה לא היית עולה כי עוד לא התמלאת מספיק, וממילא ברגע שתתמלא אז כולם יתמלאו והגאולה תגיע?

 

אני בספק.

 

 

2,000 שנה אנחנו מתמלאים, עד שלא קם איזה יהודי מתבולל שבקושי יודע מה זה תפילין וחלם לעלות לארץ נשארנו בגלות..

 

 

מצטער- אולי בשק"ית חושבת שכן ענית לה, אני ממש לא חושב ככה.

 

 

היא שואלת מה היא צריכה לעשות בשביל להביא את הגאולה- לא סתם היא אמרה "פטיש ומסמר". אנשים רוצים תשובות מעשיות- לא איזה דיבור באוויר על "בואו נתמלא כמו כוס תה והכל ישפריץ החוצה ותבוא הגאולה"

כן?? ואיך היא תבוא?

 

בטח תצא איזה בת קול מהשמיים- "אזרחי כדור הארץ- אזל לנו מלאי התה- אנחנו מתכבדים להציג בפניכם את הגאולה!!!"

ואז מלא קונפיטי, ענן לבן, משיח יוצא, כל היהודים בגלות מגיעים לפה על כנפי נשרים.

 

 

אז לא.

יפה! אבל אני מכירה שזה היה איזה רב צדיקלולית10

ומפורסם (ששכחתי כרגע מי הוא...) ולא תלמיד ורב

מממממ...אריאל דל"ת

אתה מכיר בנאדם שהתמלא? |תוהה לעצמו|

זה לא כמו כוס תה, אין לה סוף כלשהו.. זה אל שאתה מגיע לשלב מסויים ומשם אתה מתחיל לנזול החוצה..\:

 

 

מתקנים עולםנפתלי הדג

בלי פטיש ובלי מסמר.

כמו שאמרתי.

את העולם מתקנים בפרטים הקטנים (הרי שם אלוקים נמצא, כדברי אלברט איינשטיין..) בזה שאנחנו חיים את מה שאנחנו מאמינים בו.

בהבנה של השונה והאחר, בהכלת אמיתות שונות ובחיים של אמת. אמת היא מדבקת- כשאתה חי את האמת שלך זה מעודד אחרים לחיות את האמת שלהם, כשאתה אוהב ורוצה להעניק מהאור שלך זה מדליק עוד ועוד ועוד אורות.

הרב מרדכי אליהו זצוק"ל אמר שהשואה היא כן מלחמתלולית10

גוג ומגוג.

הוא אמר שסבלנו מספיק ושמי שלא מאמין שלא היתה מלחמת גוג ומגוג כי יש לו הוכחות אז הוא יהיה במלחמה הזאת...

נראלי זה ברעיון של מי שלא מאמין בעין הרע עין הרע לא חלה עליו בכלל...(אבל יכול להיות גם שזה לא קשור)

לא שמעתי עלזהאיש_בנימין
ומי אני בכלל שיחלוק על הרב אליהו זצ'ל אבל השואה לא תואמת לתיאורי יחזקאל בכלל אשמח למקור וכנראה זו דעת יחיד אבל אם כן נחמד מאוד שאנחנו בשלב מתקדם כבר(;
לא כל נבואה היא כפשוטה, אתה צריך לדעת את זה..אריאל דל"ת

כתוב שהמשיח יבוא נישא על כנפי רוח- אתה חושב שהוא באמת יבוא מהאוויר על ענן?

 

נבואה זה לא כפשוטו. ממש לא.

תחיית המתים לפני המשיח??? |מתלהבת|לולית10
מחלוקת..אריאל דל"ת

לפי הרמב"ם לא, צר לי- אבל הוא ערבב פה המון דעות וזה יצא סבטוחה..

 

 

בקיצור:google

1)בנית בית המקדש השלישי.

2)המלך המשיח-יהיה מלך שיאחד את כל ישראל ..(יפתור את כל המחלוקות)

3)תחית המתים...ואז כמובן כמו שחג'דומט אמר: "וגר זאב עם גבס" וכו'  ;)

חג שמח....

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך