הלכות נהיגה נכונהואלאד
א. שיויתי שוטר לנגדי תמיד הוא כלל גדול בתורת הנהיגה, ובאין שוטר – אין אלוהים.

 
ב. הוי עז כיגואר וקל כסמארט, רץ כאלפא וגיבור כטוסון לעשות מה שבא לך על הכביש.

 
ג. מייד כשייכנס לרכבו ימשמש בכרית האוויר שלו ובחגורתו, שרבו הסיכויים שיזדקק להן.

 
ד. טוב להחזיק ההגה ביד אחת, שתהא ידו השנייה פנויה לעסוק בתורת החיוג. והמחמירים עוסקים בתורת החיוג ביד אחת ובלגימת הקפה ביד השנייה. יש שנהגו להוציא ידם האחת אל מחוץ לחלון, ולא ידעתי מנהג זה מניין.

 
ה. ירבה אדם בשיחה עם האישה בנייד בזמן הנהיגה ובלבד שלא ידבר במכשיר הדיבורית, שמא יבוא לידי תקלה ויאחז בטעות בהגה בשתי ידיו.

 
ו. מצווה גדולה להיות בעקיפה תמיד, שנאמר: "תסור מן הדרך אשר יורוך מימין ומשמאל, שוב מימין ושוב משמאל".

 
ז. הרכב מקום הטומאה הוא, ואסור לו לאדם להרהר בדברי מוסר שם. על כן טוב שיהרהר בעסקיו ובחשבונותיו שלא יבא לידי הרהור של ואהבת לרעך כמוך חלילה.

 
ח. שעת עצירת הרכב ברמזור או בפקק שעת רצון היא. חסידים שבתל אביב מקפידים וקוראים באשמורת הבוקר, בפקקא דאיילון, את כל עיתוני היום באחד מקרא ושניים תרגום. נשים צדקניות נוהגות לסלסל בשערן ולשחק בקוקוהיהן בכל עצירה ועצירה מחדש.

 
ט. זקנות שבירושלים היו מדליקות את אורות הערפל האחוריים מראשית החורף ועד סוף הקיץ, לקיים מה שנאמר: "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה". משרבו סומים בישראל בגלל הסינוור, התירו חכמים להתנגש בפגושיהן ולכבותם.

 
י. רגילים הם בני ישראל במסעות ובחניות במדבר סיני ועל כן מותרים הם בחניות כפולות ומשולשות. באשמורת הבוקר, בשעת הורדת תינוקות של בית רבן במוסדותיהם, התירו חכמים גם חניות מרובעות. ובכרכים המוקפים פיצוציות יש המתירים גם חנייה מחומשת.


יא. מצווה דאורייתא לנהוג ג' פעמים בשנה בבני-ברק ולברך הגומל בשם ובמלכות. במקצת קהילות מברכים גם "ברוך שעשה לי נס במקום הזה". 

יב. בית הלל אומרים: יאותת, יאט ויפנה. בית שמאי אומרים: יאט, יפנה ורק אז יאותת. ונהגו ישראל שלא לאותת כלל, ומנהג ישראל דין הוא.

  

יג. מנהג טוב הוא לצפור בעת שפורענויות מתרגשות לבוא לעולם. ויש המחמירים לצפור גם כשבנות ישראל נושאות חן בעיניהם. מי ששכח לצפור בערב, יצפור בלא ברכה בבוקר. 

 

יד. הרואה מקום שנעשתה בו תאונה לישראל יעצור את רכבו, יבהה במתרחש וישהה שם קמעא. חסידים ואנשי מעשה אף יאמרו: "תראה, הלך לו השאסי".  

 

טו. התשובה היא יסודו של עולם, ומייד כשחש האדם חרטה על המסלול בו בחר, מצווה מן המובחר לסטות מיד לכל נתיב אחר אליו מתחשק לו לעבור, ואין מוחין בידו.  

 

טז. גזרה מלכות הרשעה כי יש ללבוש אפוד זוהר בעת שהייה בצד הדרך – ואינו מנהג טוב: שהנהגים החוזים מרחוק באפוד הזוהר סוברים בטעות כי מדובר בשוטר ומאטים רכבם לשווא.  

 

יז. הרואה פיאט מולטיפלה וטויוטה פריוס ודיהאטסו מאטריה - מברך: "ברוך משנה המכוניות". 

 

יח. אין איסור אונאה בשוטר. ומותר לאדם לטעון כי הוא בהריון, אשתו במילואים, וחמותו הבריאה גוססת כדי להימנע מתשלום קנס לרשויות.  

 

יט. בני ישראל מלכים בני מלכים הם ואין ראוי שיתדלקו רכביהם בעצמם. משרבו עוונותינו, גזרה מלכות הרשעה על תדלוק עצמי, ובני ישראל מלכלכים ידיהם בדלק ובסולר כדי לחסוך שקל שמונים. 

 

כ. לעולם יסתכל אדם בשלושה דברים ויבוא לידי תאונה: בשלטי חוצות, בסימוני מע"צ ובמדבקת "איך אני נוהג?" שלפניו.


______________________________________________
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3593655,00.html

חזק ביותר יש גם אתotk100
כא. הכביש הוא 'מקום סכנה' צריך לברוח ממנו כמה שיותר מהר לפחות 180 קמ"ש וכל המרב הרי זה משובח
ציטוט מהתגובות היפותotk100

 

2. ומהדרין מאותיין שמאלה ואז פונים ימינה שנאמר "בתחבולות תעשה לך מלחמה"

26.  ותהא מהירות הקול גדולה ממהירות האור! ונשמע את הצפצוף מאחור לפני שנראה את האור הירוק ברמזור מלפנים.

28.  הווה עוקף את האיטי שלפניך ומיד תפוס את הנתיב השמאלי והורד מהירות - כאמור: "חתוך לנער על פי דרכו..."

31.  קראתי את זה תוך כדי נהיגה וכמעט עשיתי תאונה.  (לת)

37.  דיווח חי מהשטח הרגע ראיתי משהו שמצריך עוד הלכה: תמיד הראשון ברמזור, מתקדם כל הזמן עוד סנטימטר ועוד סנטימטר בזמן שיש אדום ברמזור עד שחצי מהרכב שלו כבר עבר את הקו, ואז כשיש סוף סוף ירוק - הוא חולם וצריך לצפצף לו כדי שיזוז...

מעניין לעניין---רחלקה

טיפים לקראת הטסט:

1. אל תרד מ 70 קמ"ש.
2. תדפוק לפחות בלימת חירום אחת לפני רמזור ובזמן הבלימה תוריד את הידיים מההגה, תשים אותן על העיניים ותגיד:" אימאלה אני מפחד!!!"
3. תתחיל לדבר עם הטסטר על איך נותנים רישיונות למטומטמים על הכביש תוך כדי מעבר 2 נתיבים בלי איתות ושימוש בהנדברקס לביצוע יו-טרן.
4. לפני תחילת הטסט תבקש מהטסטר תזכורת מה זה הגז ומה זה הקלאץ' כי אתה תמיד מתבלבל.
5. כשאתה מסתכל אחורה אל תשתמש במראה ופשוט תסובב את כל הגוף אחורה, תסביר לטסטר שככה יש לך את כל שדה הראייה.
6. כשאתה עומד ברמזור תשים בניוטרל ותן פול גז.
7. כשאתה רואה שהרמזור מתחלף לכתום תן גז, ותסביר לטסטר ש"חבל להפסיד את הרמזור..."
8. תשים דיסק מזרחי ותן פול ווליום.
9. כשתראה זקן עם כיסא גלגלים עובר מעבר חצייה, תצעק לעברו:"בו'אנה, מי נתן לך רשיון?"
10. לפני שאתה יוצא מהחניון תסביר לטסטר שאתה רוצה כמה דקות להראות לו איך מרימים הנדבקרס.
11. דבר חשוב מאוד, תבקש מהטסטר לחגור תוך כדי הסבר:"אתה עוד תצטרך את החגורה, תאמין לי...".
12. אם אתה מרגיש שהטסטר בא לבלום אותך שים את רגל שמאל מתחת לדוושת הבלם תוך כדי לחיצה בריאה על הגז.
13. כשהטסטר מבקש ממך לחנות תגיד לו:"עזוב אותך, יש אדום לבן בהמשך, נחנה שם..."
14. תבקש מהטסטר שיצביע לך לאן הוא רוצה שתסע כי אתה לא זוכר איזו יד זו השמאלית.
15. וכלל אחרון והכי חשוב- תרגע...כולה טסט

... באותו עניין: תמיד, אבל תמיד,סלים וארזה

תעשו טסט רק בתל-אביב. זה המקום הכי טוב לטסטים.

למה?

הוא לא יכול לבחון אותך על חניה.ץ..

אתה יכול לעבור את כל הטסט רק בחיפושים!

חחחחחח...פרת משה רבינואחרונה

עוד חוקי טסטים:

א. תמיד תתווכחו עם הטסטר. לא משנה מה עשית ומה הוא עשה - תתווכחו. וכל המרבה הרי זה משובח.

ב. המרים יד על חברו נקרא רשע, אך המרים קולו על הטסטר נקרא צדיק...

ג. הגבר מהירות לפני מעבר חציה, ולאחר מכן ספוק כפיך, "חבל! לא הצלחתי לדרוס את החתולה!"

ד. כשיש תמרור אדום עם סימן של מכונית - היכנס תוך כדי אמירה, "איך אני אוהב את המסלולים האלה.. רק למכוניות מותר!"

לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות

הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,

מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.

העונה להגדרות הצניעות ?

פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני

אפשר פילאטיס ולא זומבה

גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות

כמובן.

 

ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר

הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש

לזוג, הליכון זוגי

נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג

בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש

הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש

הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים

ואכן אנחנו אומרים מודיםאנונימי (2)
3 פעמים ביום בכל יום, ועוד כהנה וכהנה תודות, שירות והללים.


הלל המיוחד אומרים רק בזמן המיוחד כדי שלא נהיה דשים את ההלל בעקבינו ונמצא שכרינו בהפסדנו

בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה

של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה

למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני

יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם

האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא 

על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת

מה הדיןקעלעברימבאר
של שמיניסט שנהיה בן 18 במהלך ספירת הגומר? האם הופקע מכלל תלמיד ומפסיק לספור בברכה?
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני

 כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים

אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני

בגרויות חורף פטור מלספור  

כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
סופר מהראשון, כך מי שעושה מועד ב סופר ממועד א
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
אפילו בגרויות קיץ? יספור עד מועד ג? או שאצל שמיניסט כזה החופש התחיל מספטמבר של 6 שנים לפני כן...
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
או שהשמינית שנה הזאת היא שמינית שבשמינית שבגאו"ה (ישיבה גאונית הונללו)? 
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני

והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים

וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה

וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
אם טועים בספירה ומוסיפים ימים, ראוי להם שיתווספו ואם מורידים ימים, למעליותא הוא
שמיניסטים לא סופרים125690
הלימודים בשמינית נגמרים מוקדם יותר (החופש בפועל שלי התחיל היום)
יא עוקץדורין השמיני

אנחנו נשארים אחרי היסודי

אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר

יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני

בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל 

על כן צריך לספור הכל

הרמוניהאחרונה

אתם שטוניקים גאוניים

..מפוצלשת(:

@אני))))

זוכרת תמקום הזה???

עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
ישןן
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))

פעם היינו חברות;)

נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
לא בא לי לדבר בפורום הזה
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני

מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.

מה היה שםדורין השמיניאחרונה

 בשביל הלא מעודכנים

תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות

יש לכם ממנו זכרונות טובים?

 

יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?

 

תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")

אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה

@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?

 

נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
האם אדם המשחק כדור מים ונתן מכה תוך כדי ריחוף בפחות מג טפחים והכניס, נחשב שער או אינו נחשב שער?
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
הניגון הוא בשהרגלים יצאו מחוץ למים
שאלה רבתיקופת חיסכון

אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?

הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
לוודא שהוא טובע לגמרי.
שאלהשמיניסט באמ"ש
אם עברתי בשבת מרשות היחיד אחת לאחרת ע"י שיגור ולא עברתי ברשות הרבים שבאמצע, האם הוצאתי מרשות לרשות?
לא125690

זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.

יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד

מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
יותר מאלפיים אמה?
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690

אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.

אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר

אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
או במנהרת הזמן?
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה

זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.

אולי יעניין אותך