השיעור של חצרוני. - אור. חושך. נסיונות. וכו'.טובי =][=

זהירות - זה ארווווווווווך. מאוד  

סליחה ומחילה. אני מסכמת בשביל עצמי, ומעלה כי אנשים בקשו. כך שתלונות על אורך יתקבלו בהבנה. אבל סורי, לא יודעת לקצר. חושף שיניים

 

סיימנו את חנוכה.. את החג של האור. ולכל נר, יש הילה שנשפכת ומאירה את החושך.

כשפלורסנט מאיר, זה לא הוא עצמו שמעיר את החדר. הוא נקודה קטנה.. מה שמאיר את כל החדש זאת ההילה המשתפכת מימנו. וההארה היא תוצאת האור הקטן שנדלק.

 

ועכשיו.. אנחנו יכולים להחליט עם לקחת איתנו את האור של חנוכה לכל השנה. לחושך. כי בכל מקום מואר, יש גם חושך, עד שתבוא הגאולה ולא יהיה חושך יותר.

אבל עד אז, אנחנו צריכים ללמוד להכניס את האור אלינו. גם למציאות היותר קשה.

 

תחשבו שניה על פנס גדול. אם יכוונו אותו לעניים שלכם - אתם ישר תעצמו את העינים. אתם תראו חושך. אתם פשוט תסתנוורו. ותרגישו חושך כביכול.

אבל הי! זה אור!  כי חושך, זה בעצם אור שאנחנו עדין לא מסוגלים להכיל כרגע.

וזה בא ללמד אותנו שהאור הגדול, טמון דווקא בחושך. כאשר אנחנו לא רואים.

 

ועל החושך.. האור..  נלמד מכמה פסוקים מההלל..

שלב 1: "יסור יסרני י-ה, ולמוות לא נתנני".

לרוב, כאשר מגיעים יסורים. מגיע החושך. ישר אנחנו מרגישים שהכול דפוק, ושאין לנו סיכוי, וכולם נגדי, אה. בטח אלוקים גם שונא אותי, כי הכול רע וחשוך. זה מה שישר עולה לנו שמגיע לו חושך..

אבל כאן, דוד המלך רוצה לתת לנו כלל. כאשר מופיע שם ה' בצורה של ''י-ה' זאת בעצם מידת החסד.

כי כשה' נותן לי יסורים - הוא בעצם עושה איתי חסד!! לא, זה לא שהכול דפוק, ושהוא שונא אותי. להפך.

כי תחשבו שניה, מי מקבל עונש? אדם שמבין. שאחרי למעשיו ושיכול להשתנות ולתקן.

כי אם אבא יתן עונש לבן שלו ממקום של "בואנה, הילד הזה כזה מעפן. נעניש אותו" העונש רק יזיק.

כנ"ל משוגע שרצח חס וחלילה. הוא יכנס לאשפוז פסיכיאטרי. לא לבית כלא. כי הוא משוגע, הוא לא אחראי למעשיו.

 

ברגש שנבין שהייסורים של ה' זה חסד, זה נ.צ שעוזרים לנו להתקדם - אז נוכל גם להמשיך ל"ולמוות לא נתנני".

כשאדם בורח, לא טוב לא בחיים. שהוא חושב שהכול דפוק - הוא לא חיי באמת. הוא בורח.

כי מי שחי באמת, לא בורח מהחיים. כי ממה בורחים? מדבר שאנחנו לא רוצים להיות בו. אז מי שבורח, לא חי באמת

[וכמו שכתבתי כבר אלף פעמים. יש אנספור בריחות אינטלגנטיות כיד הדמיון הטובה עלכם. לא רק לסמים וסגריות. מישי יכולה להיות אוזן קשבת לכולם. 'כותל הדמעות', אבל כל זה זה בעצם בריחה מהדמעות של עצמה. כי להתמודד איתן זה כבר הרבה יותר מסובך. כנ"ל צומי. ככה אני מדליקה אור בעצמי, הייתי בסדר, עזרתי לאחרים. אבל זה לא אור אמיתי. זאת בריחה שתתפוצץ מתישהו..]

 

לברוח זה רע!

אז סיכום בינים לשלב מספר 1 - ה' לא נגדי. הייסורים הם חסד. ואם נבין זאת, נפסיק לברוח למוות הרוחני וגם חס וחלילה הפיזי.  

 

שלב הבא. "פתחו לי שערי צדק, אבוא בם אודיה".

מידת הצדק קשורה גם למידת האמת. ה', תן בי כוח להבין מה אתה רוצה. לגלות את האמת שלך. תן בי את הרצון לפתוח שער אל הנוקדה הזו. של האמת.

וגם מאיפה תצמח האמת? "אמת מארץ תצמח". אפילו אם אדם קבור כולו באדמה, והוא רוצה לצאת לאמת - הוא יצמח בזכותו. היא מצמיחה אותו.

 

ומה זה לצמוח? לצמוח זה לגדול. לעלות. להתפתח מהמקום שאני נמצא בו. להגיע לתובנות מהחושך. מהכאב.

הייסורים באים בעצם כאשר אני במקום שיש לי את הכלים לצמוח, ואני לא צומחת. יש לי כלים להפסיק לברוח - ואני לא מפסיקה.

רבי נחמן אומר שכול עוד אין בנו כלים לצמוח, אז לברוח זה דווקא סבבה. לברוח זה לא רק מידה רעה. אם יבוא מחבל, ותהיה בת לבד ותהיה לה אופציה לברוח - אין טעם שהיא תחליט 'להתמודד', 'להתגבר', בקיצור להלחם בהם. מומלץ מאוד שתברח!! אין לה כלים לעמוד מולם.

 

שלב 3 - "זה השער לה', צדיקים יבואו בו".

מקודם, בקשנו את האמת. וכרגע, יש פה גם את המילה 'זה', שזה משהו נוכח. לא רק "פתחו לי שערי צדק" שזה בעתיק. וזה בא ללמד אותנו, שכאשר ה' נותן יסורים זה רק בגלל שבשורש שלי - אני צדיקה!! אני טובה!!

השורש של היהודי הוא טוב. לא משנה מה עשיתי, ועד כמה יהיו לי אלף תרותים הגיונים למה רצחתי את הטוב שיש בי. כן, אני יכולה לטעות.

 

אבל מי אמת שטוב זה דבר שלא טועה?! שלא מתקדם?!

אנחנו צריכים להפסיק עם התפיסה הילדותית שטוב זה דבר מושלם, שלא צריך ליטוש- ושעד שלא נהיה שם אנחנו דפוקים. ובשביל להשתנות, חיבים חיבים להבין שמיסודי אני טוב. כי אם לא, למה שאתקן?! וגם אם אצליח לשנות, זה יהיה רק שינוי קוסמתי. זה יהיה איפור. זה לא יהיה אמיתי.

וזה קריטי! יום יבוא, ובע"ה בקרוב נהיה הורים. אולי גם את הילדים שלנו נאהב רק כאשר נרגיש שהם טובים, כמו שאנחנו מתייחסים לעצמנו?! אם הם יטעו, אז זהו? לא נאהב אותם?!

 

כן. יש בי משהו מצדיקות! "אין צדיק בארץ אשר לא יחטא". גם כשאנחנו חוטאים - אנחנו בשורש צדיקים.

 

שלב 4 - "אודך כי עניתני, ותהיא לי לישועה".

אנחנו מודים על 'עניתני'. ואת 'עניתני' ניתן לקחת לשני רבדים.

1. מלשון עונה. תודה ה' שענית לי. תודה שהקשבת לתפלתי, לבקשתי - ואז תהיה לי ישועה.

2.מלשון עינוים. תודה ה' שנתת לי עינויים. כן, על זה שעינית אותי. וה'ותהיא', זה בעתיד. אני יודעת שתהיה ישועה בהמשך, למרות שכרגע אני לא רואה אותה.

 

שלב 5- "אבן מאסו הבונים, הייתה לראש פינה".

כשאנחנו במצב של יאוש. שדי, אנחנו לא מסוגלים יותר. נמאס לנו, ואנחנו רוצים לזרוק הכול - דווקא במצב הזה. זה ממש לפני 'הייתה לראש פינה'!

נקודת התחלה לבינין מפואר. טקס הנחת אבן הפינה זה לבינין חדש. זה אומר שאנחנו ממש לפני המדרגה הבאה שלנו. דווקא הקושי הזה, שאנחנו רוצים לזרוק הכל. הקושי הזה, מוביל לצמיחה הבאה. ומה לעשות, הוא צריך לבוא. אין קיצורי דרך. לא היה תקציב ל'מדרגות נעות'.

 

שלב 6- "מעת ה' הייתה זאת - היא נפלאת בעיננו" .

ישנם גם מצבים של צורך לקבל בלי להבין. זה היה מעת ה'. אנחנו לא מבינים הכל. ואיך מתמודדים עם זה?

עם הצורך לעשות מבלי להבין? "זה היום עשה ה', נגילה ונשמח בו.". זה היום, לא מחר, לא שבוע הבא.

להחליט שהיום אני מתמודד!! ברגע שאני מצמצמת את העבודה ליום אחד, קל לי יותר. וכך בע"ה אולי יהיה לי כוח לעבוד גם מחר. אבל את כל הכוח, מרכזים עכשיו. לא נופלים ליאוש של מה יהיה.



 

ובסוף של הלל. דבר יפה של הרב אליהו

"ענה ה' הושיע נא,

ענה ה' הצלחנה".

 

אחרי שאנחנו מבינים שביסודנו אנחנו טובים, למרות הדברים שעוד צריכים תיקון. אז אנחנו יכולים להתפלל על זה.. אנחנו נמצאים במצב של 'נא'. מה זה אוכל נא? אוכל שהוא לא מבושל כל צורכו, אבל גם לא לא מבושל בכלל. אנחנו לא גרועים לגמרי, לא רעים. אבל גם לא טובים לגמרים. אנחנו במצב נא.

אז כאן מבקשים מה', למרות שאני נא - תושיע אותי. תצליח דרכי.

 

שבת שלום!! סימתי

תופים 

סליחה שאני מאריכה משבוע לשבוע. זה לעצמי בעיקר, כך שאתם ממש לא חייבים לקרוא  

תרשום, תרשום:

-העולם המדעי, החילוני, הלא יודעת מה. אומר שהאמונה מתכחשת למציאות.

אבל האמונה היא בעצם הסתכלות עמוקה יותר! אפילו שבמציאות ניראה לי דפוק. ה' יתברך שיודע את העבר, ההווה, והעתיד מכונן שזה יוביל אותי לאור בסוף. ההסתכלות האנושית היא הלא נכונה.

 

-גם בחושך יש ניגון. ולפעמים הוא יותר מסתורי ועמוק. הרבה פעמים כדי להתחבר.. אנחנו מכבים את האור כדי להתחבר. יש סוד גם בחושף.

 

-אין רע יורד מהשמים. רק טוב. אנחנו הופכים טוב לקללה.

כסף נניח זה אחלה דבר. אבל הוא יכול להיות גם קללה אם הוא לא הולך למקום טוב.

חזל אומרים על "אתה בחרתנו מכול העמים". נתת לנו את יכולת הבחירה. כמו שאם היה כתוב "אתה נטעתנו" , זה היה אומר שאנחנו נטועים. אז כשאר כתוב אתה בחרתנו, זה בעצם נתן לנו את היכולת לבחור.  

וואייי, תודה. מחזק ועוזר.נולאית


אין לי סבלנות לקרוא..מישי' מאפושו'

ואתמול סיימנו מוקדם מהצפי, ובכל זאת לא הלכתי לשיעור!

 

[כותבת את זה כדי להקפיץ שיישאר במקום נח לעתיד, כשבעזה"י אקרא]

^^^מצטרפת לתודותמבשרת שירה
את מחייה אותי עם זה כל פעם תודה שפיצית! אשרייך!!מקום אחר
טובי, את מותק!!מעפר אני באה

יישר כח!

בכייף. שמחה שזה עוזר לעוד אנשים חוץ מלי.טובי =][=אחרונה

|מקפיץ| 

פעם אחרונה ודי. 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך