ראשית אקדים כי אין ברצוני כעת להיכנס בעובי קורת בית הבד
של הדיון הכללי כאן, מכמה סיבות ובעיקר משום שאין עיתותי
כ"כ בידי לכתוב כל אשר על ליבי, ודומני שבכגון דא נכונה האימרה
או הכל או לא כלום.
רק ארצה להיטפל לעצם הערתך מהיחס של איפה ואיפה
כלפי המקורות, שפעם אנו מעתיקים אותם באדיקות לדורינו
ופעם אנו מעדיפים להתייחס אליהן כלא רלוונטים:
ובכן, אין ספק כי יהודי אורתודוקסי קלאסי רואה עצמו מחוייב
לכל דברי חז"ל שנפסקו להלכה או שהובאו כהוראה למעשה
ע"י גדולי הפוסקים המחזיקים בשולי גלימתו.
ניתן להתווכח על כך, אך המציאות מראה שהספר שהתקבל
על רוב רובו של העם השומר תו"מ הוא דווקא ספר השו"ע
לעומת ספרי הלכה אחרים (רי"ף, רמב"ם, רא"ש, טור, אורחות
חיים, אגודה והרשימה ארוכה). קבלתו בהיקף כזה של השו"ע היא היא
גם מקור סמכותו הכמעט בלעדית.
משום כך, כל הלכה שלא הובאה בשו"ע, אע"פ שהובאה בפוסקים
הקודמים, גדולים ככל שיהיו, אין בכוחה להיכנס לגדר של חיוב,
אלא לכל היותר תהיה המלצה או חומרא (כתבתי בצורה הכי
גסה שניתן, רק לצורך העניין).
ההלכה הזאת שהבאת, למרבה הפלא או שלא, לא מופיעה בשו"ע.
לכן אין כל בסיס לטענותיך בדבר חוסר ההקפדה עליה.
מה שכן, אני נוהג להשתמש בהלכה הזאת שציטטת כנגד כל מיני
אנשים שקמים בדורינו המדמים שלהם נגלו תעלומות, שרוצים לקעקע
את סמכותו של השו"ע באמתלא של היתלות בדברי הרמב"ם בעיקר,
ולפעמים משלשלים עצמם עוד לתקופת הגאונים. את אותם אנשים
אני נוהג לעמת עם שאלה דומה לשאלה שהצגת - אם כבר אז כבר -
האם האם מקפידים על ההלכה הזאת? ומה לגבי הכשר הבשר?
ולא חסרות עוד דוגמאות.