בלון הליום (;מיני קוקוס

אהלן, הצטרפתי הרגע אז אם יש את זה בשרשור אחר אני אשמח שתקשרו אותי...

 

אז ככה-

אני נמצאת בסניף מעורב, וגם בחב"ב ביחד.

אנחנו די דוסים, כולם כמעט שומרים נגיעה, אין חברים וכאלה...

 

בזמן האחרון קצת התחזקתי וזה לא נראה לי כזה נכון להיות ככה... (אני לא כ"כ סגורה על עצמי). הבעיה שאני בישוב קטן, וממש כיף לי בסניף... ואם אני עוזבת אז אין לי לאן לעבור, וגם אני די מנותקת מהחברה בישוב...

 

קראתי השבת בעלון של "קרוב אליך" שצריך לוותר ולעשות את רצון ה' דווקא איפה שהכי קשה לך, בדברים שאתה הכי אוהב. (היה סיפור על ילדה קטנה שממש אהבה בלוני הליום, וכל פעם שהיה לה בלון היא העיפה אותו לשמיים ואמרה שהיא נותנת אותו לה'חיוך גדול)

 

אז מה לעשות? אני ממש לא רוצה לעזוב... אולי יש דרך להשאר במסגרת ההלכה? מבולבל

 

תודה ולילה טוובצוחקחיוך

ההלכה מתירה את זה...מאיר.

אין שום איסור בהלכה לשבת עם בנים ולדבר איתם

זה אפילו לא סייג יש רבנים שידועים כמחמירים ומתירים את זה(_לדוגמה הרב אליקים לבנון)

אז גם אם את מתחזקת זה עדין מותר וכבוד בסיסי לבנאדם

ההלכה לא מתירה את זה!מבשרת שירה

כתוב בשו"ע שצריך להתרחק מהאישה מאוד מאוד.

 

צריך להבדיל בין איסור להמלצהמאיר.

הרבה פעמים בחזל יש דברים שמורים לנו להזהר מהם אבל הם

מותרים כגון זה 

לפי מה שלמדתי השו"ע התכוון לומר שזה לא אסור בהלכה אבל 

מכיוון שזה נושא רגיש אז זו ההמלצה שלו 

דבר ראשון אשרייך (:משהו בעולם הזה
דבר שני, אין עם זה ש-ו-ם בעיה הלכתית.. בחברה מעורבת בכלל ובחברה מעורבת שמקפידה על ההלכות האלו בפרט.
כמובן שימי לב שאין חשש ליפול בנסיונות הרגילים (קול באישה, נגיעה, ייחוד, צניעות, קשר שלמטרות לא רציניות, הרהורים וכו')...
אין שום סיבה להחמיר זה לא מקרב אותך לק"בה ברוך הואמאיר.

יותר מלפני כן

קב"ה-זה קדוש ברוך הוא,לא?!אמריקאית גאה!!
תודה רבה חבר'המיני קוקוס

ממש עזרתם מוציא לשון

 

ועוד משו קטן:

נגיד שאני כן שומרת לא לשיר ליד בנים, אבל אנשים שאיתי ביחד לא מקפידים, זה סבבה?

 

ו.. מורלים וכאלה שעושים ביחד זה בסדר?

 

תודה שובחיוך גדול

זה סבבה ואפילו מצויןמאיר.

ממליץ לך ללמוד את ההלכות של העניין 

אין בעיה בשירת נשים?!איש_בנימין
איפה קראת את זה?
כן, אין בעיה (:משהו בעולם הזה
ואיפה למדת את זה?איש_בנימין

אולי במסכת ברכות? שבה שמואל אומר "קול באשה ערווה שנאמר כי קולך ערב ומראך נאוה"

או בסוטה? "אמר רב יוסף: זמרי גברי ועני נשי - פריצותא, זמרי נשי ועני גברי - כאש בנעורת."

או הרמבם בהלכות תשובה "ואם המזמרת אשה, יש שם איסור חמישי, לאומרם ז"ל 'קול באשה ערוה' "

או בהלכה בת זמנינו שכותב השו"ע בפירוש "ואסור לשמוע קול אישה"

אגב המאירי בכלל הבין מהגמרא שאפילו קול דיבור אסור לשמוע כמו שכותב במקום על הגמרא בברכות "ובאשה אחרת אפילו באצבע קטנה כל שהוא מכוין לראות או לשמוע אסור בכל שעה ולהסתכל בה ולשמוע קולה אפילו קול שאינו של זמר וכמו שאמרו בקידושין…"

לא במסכת ברכות ולא בסוטה ולא בהלכות תשובה וגםמשהו בעולם הזה
לא בשולחן ערוך...
עשיתי שאלת רב (למקרה שאתה דואג אותו רב נורא מקפיד בנושא הזה).
והוא ענה לי שכל עוד אני לא עושה מוראלים ליד בנים או לבד ואם אין סיכוי שבן כלשהוא ישמע את הקול שלי ובטח שלא יזהה אותו זה בסדר.


יכול להיות שלא תסכים עם זה אבל זו כבר שאלה של איזה רב כל אדם בוחר לו..
חחח נו באמת...איש_בנימין
בתחילה אמרת שאין בעיה עם שירת נשים ואח'כ אמרת שעשית שאלת רב לפי שאלה עם מלא סייגים... קודםכל לשיר בחבורה זה יותר קל לפי חלק מהפוסקים ואם את לא שרה ליד בנים בעוונה אז בכלל....
אינני חולק על רבך אבל אני מאמין שהוא למד את המקורות שציינתי ולפי כך פסק,המקרה שציינת ,כמו שאמרתי בהתחלה ממש שונה מהאמירה אין בעיה בשירת נשים...
התגובה שלי הייתה למיני קוקיס ולא אלייך,משהו בעולם הזה
אמרתי שאין בעיה אם היא מקפידה לא לשיר והבנים שבסניף לא כ"כ מקפידים, כי זה תלוי בה אם היא בוחרת לשיר או לא..
שים לב לסדר התגובות (;
בעיקרון כן זה פשוט סגנון דיבור וכתיבה אצלימאיר.


קודשא בריך הוא..Hakuna.Matata
על הרצון להתחזק והנכונות להקריב, לא דווקא על הדרך.משהו בעולם הזה
ומה רע בלפרגן קצת?? (;
אחלה, תודה לשניכםמיני קוקוס

מוציא לשון

אין רע בלהתחזק...מאיר.

אבל יש הבדל בין החמרות מיותרות(לדוג' נשות הטאליבן וכו')

לבין ההלכה וזה גם יכול לפגוע ברגשות הבנים בשבט שלה כך

שעל חשש החמרה היא  עוברת על ואהבת לרעך כמוך

כמובן שאין  בהודעה שום דבר אישי רק טיפ לחיים

איפה אפשר ללמוד את ההלכות האלה?מיני קוקוס


יש המון ספרים של הרב אבינרמאיר.

המון שות"ים באינטרנט של הרב יוני לביא וכו

ואפשר גם איתי בפרטי אם יהיה זמן ואני ידע

סדרת הספרים של הרב הסמאיר.
ברור שיש סיבה להחמיר! אבל לא במקרה הזה..ozd

ברור שהמצב האידיאלי זה לא להיות בנוער עורב שבנים ובנות ביחד, כתוב שצריך (לבנים) להתרחק מהאישה מאוד מאוד, אסור להסתכל באצבע קטנה של אישה (להנאה) ועוד...

 

אתה לא יכול להגיד שאין עם זה שום בעיה. אבל לדעתי במקרה הזה עדיף שהיא תישאר בנוער ותהיה בקשר עם החברה שלה ביישוב מאשר שהיא תתנתק תוכל להיות משועממת/מדוכאת וזה יוביל למצבים לא טובים..

לא יכול להיות שאדם יעשה ענין הלכתי וזה יפגע בו.המצב חסה

זה בעיה גדולה כמו שאמרת בעצמך, לכן עדיף שלא להיות שם וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים

קודם כל, שכוייח צדיקה בצל ירוק

לפי איך שאת מתארת את הסניף אין בעיה.

ברור שהדברים לא כ"כ פשוטים, ואם החבר'ה 

אצלכם לא היו כמו שתארת הייתה בעייתיות מסוימת.

 

 לפי התיאורים, זכית באחלה סניף.. מוציא לשון

איזה סניף זה? הוא בשומרון אם לא אז לא משנהמאיר.
תכל'ס..מיני קוקוס

באמת אחלה סניףמוציא לשון

ולא, לא בשומרון...

 

תודהצוחק

זה לא ככ פשוט גם להתיר ככה סתם...תמר*

ראשית, אשרייך ואני חושבת שבהחלט בענייני צניעות תמיד אפשר להשתדל יותר.

זה לא ככ פשוט להתיר !!!(כמו שמצאו להתיר פה) ...אם קוראים טוב טוב את היתרי הרבנים רואים שלא פעם זה רק בדיעבד וממש לא מלכתחילה... מומלץ לקרוא את הספר "קדושים תהיו" של הרב שמואל כץ, שעוסק בדיוק בשאלות האלו.

אני מכירה מקרה ממש דומה לשלך , של מישהי שהדריכה במעורב וגם ממש לא הרגישה בנוח ועזבה וככ ככ שמחה על הצעד האמיץ שעשתה, וגם היום שנתיים אחרי היא לא מתחרטת...

הגיע באמת הזמן שהשינוי יבוא מלמטה , מהחניכים ומהמדריכים שיבקשו יותר הפרדה וויותרקדושה...בהצלחה רבה!!

 

לא נראה לי שכל כך פשוט הלכתית לבלות בחברה מעורבתאורין

הרב אבינר כל הזמן מצטט את השולחן ערוך שצריך להתרחק מאד מאד.

כדאי לך לשאול את הרב אבינר בסמס או להתקשר בלילה

ואשרייך על ההתחזקות והרצון לעשות נחת רוח להשם יתברך

וואי וואירותם333
ב"ה
אני לא יודעת מאיפה כולכם הסכמתם שאין בזה כל בעיה.רוב הרבנים אומרים שזו בעיה וגם בעיה לא פשוטה.אל תנסו לפסוק לה.תמיד יש חשש ליפול בחברה מעורבת!!מה אתם חושבים שכולם צדיקים טהורים שומרים על הכל?(כולם כמעט,זה מה שהיא כתבה)עובדה שהיא כתבה גם על השירת נשים שהיא בערך אחת מאלה שמקפידים וחברות שלה לא כל כך -לפי הבנתי-ולא תמיד זה צנוע להשתגע ולצרוח מורלים.לסיכום אני ממליצה לך לשאול רב שמבין בנושא ונגיש אלייך.
אין שום איסור בהלכה לשבת ליד בנים ולדבר איתם?ברצינות עכשיו?כמעט חצי מהדיונים בפורום הזה זה האם מותר לדבר עם בנים וכו.ואני אחדש לאלה שכתבו שאין.אז אין בעיה בלדבר עם בנים סתם ככה.היי שלום או כל מיני משפטים ישירים בלי חיבה וכולי מותר,אבל מי התיר לדבר עם בנים ולשבת ככה סתם?
אם אני טועה,תקנו אותי על דברים שלא הבנתי נכון.
נשמה זה הניסיון שלך!מבשרת שירה

והייתי אומרת לך כן לעזוב.

לכי תדעי לאן זה יתפתח.

לא סומכים על הנס.

מאיפה אתם מביאים את כל הדעות המפוצצות האלה שאין בעיה???מת

אה, וברוכה הבאה

בעז"ה תצליחי!

מה? למה אסור?מאיר.

אין בתורה בוודאות  מקום שרשום שאסור לדבר עם בנים

כל האיסור של חכמים הוא גדר לעריות כלומר אין מהתורה שום איסור

גם חכמים לא אסרו לגמרי ורק הורו לא להרבות שיחה(וגם זה כי התחתנו בימיהם מוקדם)

וגם כיום יש עשרות רבנים  שמתירים 

וחוצמזה תמיד אפשר להתחתן מוקדם בגלל זה 

ולכל  האלה שאמרו שאסור אשמח אם הוא יכול לתת מקורות לשיטתו

אגב ביררתי את הנושא עם המדריך שלי בפנימיה והוא הסביר לי שאין בעיה וכו'

השולחן ערוךאורין
איפה זה רשום שם???מאיר.

לא חוכמה להגיד סתם שם מפוצץ

 

מוזמנת לעיין כאן:אלעד
אבן העזר סימן כ"א סעיף א'מופים

צריך להתרחק מן הנשים מאד מאד... ולא יקל ראש כנגדן

 

זה נקרא להתרחק, לדבר על הא ועל דא? 

לצרוח מורלים זה לא קלות ראש?

ופעולות בצוותא. ולא מפליא שמכאן גם נוצריםאורין

קשרי ידידות קרובים. ברור שזה נגד ההלכה

הרמב"ן פוסק שמותר...מאיר.

ומה הבעיה בדיבור עם בנים????

אתם מפחדים שזה ישפיע עליכם?

אחד מהחברים שלי נשוי היום באושר וסיפר לי

שבילדותו היה בסניף נפרד וגדל בידיעה שקשר כלשהו עם בת זה חטא וכאלה

ואחרי שנים הוא ראה בנשים אוביקט מיני ודבר שגורם לך לחטוא

וככה הוא הסתכל על כולם: על נשים בעבודה ועל אשתו וכו'

אז אם זה מה שאתם רוצים אז בבקשה תגדלו קצת ותבינו שאתם טועים

אין בדברים נימה אישית או כוונה לפגוע  באף אחד\אחת

 

איפה הרמב"ן הזה?!מופים

מביאים לך שולחן ערוך, תתמודד!

אני לא מפחד משום דבר, רק מנסה לעשות מה שהקב"ה ביקש.

הרמבן בהשגותיו על הרמבם:מאיר.

אבל לפי העיון בתלמוד אין הדבר כן 

"אין בקירבה כגון חיבוק ונישוק לאו זה האיסור הוא מדרבנן...אסמכתא בעלמא והרבה מאוד כן 

בספרא ובספרי"

וזה על נגיעה אז תעשה קל וחומר על דיבור ומורל

 

והשולחן ערוך אוסר רק מגע לא דיבור ולא מורליםמאיר.
הרמב"ן מתיר מגע מדאורייתא ואוסר מדרבנן.מופים

מה זה קשור לענייננו?

 

ברור שהרחקה מנשים היא דרבנן, אז מה? דרבנן לא צריך לקיים?!

 

והשלחן ערוך לא אוסר רק מגע, אתה פשוט לא קראת מה שציטטתי 

 

צריך להרחיק מהנשים מאד מאד ולא יקל ראש כנגדה

כל הדיבור פה בשרשור זה על דיבור ואת זה אף אחד לאמאיר.

אוסר

 

מותר לדבר עניינית.מופים

אסור לעשות קלות ראש. צחוקים ומורלים.

 

ובאופן כללי צריך להתרחק.

השו"ע לא מגדיר מה זה להתרחק, אבל זה מאד פשוט - להתרחק!

 

אם אתה קונה במכולת אתה יכול לשאול כמה זה עולה, אם אתה מגיע לתחנה אתה יכול לשאול אם עבר האוטובוס, אבל שיחות מעמיקות זה לא להתרחק!

 

זה מסובך?

ישבץ? פעולת חבב? די להחמיר סתם זה מותררררמאיר.
???מופים

זה היה עברית?

 

וזה שמאיר אמר שזה "מותררר", וזה להחמיר סתם לא יכול לשנות את ההלכה.

 

יש לך טענה - תטען אותה! תפתח את הספר, תלמד את הנושא, ותחזור לכאן, אולי תשתכנע לבד, אולי יהיה לך תשובה.

אבל סתם לומר "זה מותר" לא יעזור שום דבר, הבאתי שולחן ערוך, אתה חולק? יופי! אתה באמת חושב שזה משנה?

מכיר את הספר "היצר הלב והאדם" תקרא אותומאיר.

באמת שאין לי שום דבר אישי אחי

 

לא מכירמופים

לא יודע מי זה, ולא מאמין שהוא יכול לחלוק על השולחן ערוך!

 

וודאי ששום דבר לא אישי. מותר לנו לחלוק!

הוא לא חולק זה ספר של הרב אלי שיינפלדמאיר.

דמבאר הכול בצורה יפה

חיפשתי קצת בגוגלמופים

וקראתי את המבוא.

 

נשמע כמו ספר מחשבה שמבאר שלא צריך להתייחס לנושאי בינו לבינה כאילו הם מפלצת, ולא לחשוב שזה דבר טמא, אלא זה דבר קדוש.

 

אבל זה לא קשור לענייננו! אנחנו מדברים על התרחקות מאשה שאיננה אשתך, לא על "נושא המין" באופן כללי.

 

ואי אפשר לחלוק על שולחן ערוך שצריך להתרחק מנשים!

לא צריך להרחיק עד לשם יש משנהמאיר.

אבל אין איסור אולי זה לא הכי טוב אבל מותר ורצוי בגיל מסוים

 

לא הבנתימופים

מה רצוי? משהו שהוא לא הכי טוב?

 

יש זמן שאדם מחפש אישה, ואז מותר לו לנסות לדבר עם בחורה שיתכן שהיא מתאימה. (זה סעיף ב או ג שם בשו"ע לגבי הסתכלות)

 

וכשהושו"ע כתוב שצריך להתרחק, הוא לא אומר "רצוי להתרחק" או "טוב להתרחק".

 

והמשנה מדברת על שיחה נצרכת, שגם בזה צריך לא להרבות אפילו עם אשתו (בפרט בזמן שהיא אסורה) לא על דיסקוסים של חברות

היהכי יפה בגן

קצת מוזר לי כל הוויכוח שהלך כאן! במיוחד אתה מאיר מאיפה לקחת את ההלכה לידיים והחלטת כל  מיני דברים? ההלכה מאוד מחמירה בכל העניין הזה של קרבה בין נשים לגברים ובכלל יש בעיה גם ב"שחוק וקלות דעת" בלי לדבר בכלל על נגיעה ושירה יש איסור להרבות שיחה עם האישה-תחשבו שהאיסור הזה מדובר על אשתו אז משהי אחרת?! ועוד הרבה הרחקות ואיסורים אז תחליטו עם מי אתם רוצים ללכת עם הרב נח או עם ההלכה? ולך קוקוס אני ממליצה לעזוב את הסניף ומהר! את עוד תשמחי על הצעד הזה זה יקדם אותך המון!

שיחות מעמיקות? כאילו ישב"צים?משהו בעולם הזה
>>משהו בעולם הזה
אנחנו לא מחליטים שום דבר על דעת עצמנו כאן,
הר' נריה זצ"ל אישר את המעורב בבנ"ע, הר' דרוקמן מאשר ואפילו הר' קוק זצ"ל אמר ש"בני עקיבא זה קודש"
אז מי אנחנו שנצטדק ונגיד שזה איסור חמור שגובל בעריות?!?


*ד"א כל מה שכתבתי מתייחס לחברה מעורבת ששומרת על ההלכה ועל רוח ההלכה בנושא הזה..
ממה שידוע לימופים

הרבנים שהזכרת לא "התירו" אלא אמרו שזה פחות גרוע, ולמעשה זה קודש כי זה מציל מדברים יותר גרועים.

 

מפורש בגמ' שאם נשים וגברים שרים יחד  במקהלה, זה פחות חמור כשהגברים שרים ראשונים כדי שלא יקשיבו בהתבוננות לנשים, ואם אי אפשר לבטל את המקהלה, לפחות לדאוג לזה.

 

השרידי אש מביא את הגמרא הזאת כדי להסביר למה הוא תומך בבני עקיבא.

 

זה לא הופך את זה למותר, אלא פחות גרוע מהשאר.

מצטער לומר אבל עבדו עלייךגבעוני מצוי

לפי מה שאת אומרת - מעורב בבני עקיבא זה דבר שהוא לכתחילה (כפי שכתבת " כל מה שכתבתי מתייחס לחברה מעורבת ששומרת על ההלכה ועל רוח ההלכה בנושא הזה.."). הדבר הזה הוא חידוש של הרב שרלו. 

הרב נריה זצ"ל והרב דרוקמן שיבדל"א, מעולם לא טענו שזה לכתחילה, אלא ההיפך. הם אמרו שזה בדיעבד, אבל זה מחוסר ברירה, ותמיד תמיד הסתמכו על תשובתו של ה"שרידי אש" שהתיר תנועה מעורבת בחו"ל כדי למנוע התבוללות.

 

אך זו ממש לא דעת הראי"ה קוק, שהיה דווקא קיצוני מאד נגד עירוב בנים ובנות, ולפי מיטב ידיעתי הוא גם לא אמר על בני עקיבא מעולם שהיא "קודש" אלא קרא להם "יקירי לבבי" וכו'.

תראי מה הוא כתב:

* "מה שהוא נעלה מכל ספק הוא, מה שהרשו לעצמם כעת מנהלי הגימנסיה, לקבץ את שני המינים יחד, צעירים וצעירות, בבית-לימוד אחד, ובמושב אחד, בלא שום הגדרה של צניעות ודרך היהדות, שהיא ג"כ דרך התרבות האנושית ברוב הארצות הנאורות, וראשית חטאת החלה בבתי הספר של המושבות. ד' יודע איזו תוצאות של קלקלות מוסריות תביאנה הנהגות כאלו" (אגרות הראי"ה חלק א' אגרת שטז)

 

* המינים, הבנים והבנות, צריכים להתבדל במחלקות מיוחדות. אין שיעור להקלקלה החינוכית, הבאה ע"י איחוד בלתי-טבעי זה בבתי-ספרינו, לקטנים וגם לגדולים (שם חלק ב, נא-נב)

 

ודברי הרב צביהודה:

* וכמובן כל זה להליכה לטיול של בנים לבד ובנות לבד, ובשום אופן לא בערבוביה של בנים ובנות ביחד. ואין שום היתר של מצוה-הבאה-בעבירה ללמדם דברי תורה ביחד. ושומר ישראל ישמרנו ויגוננו בחסד זכותו… וכל השם של 'תנועה' מעורבת הוא נורא ומזעזע. ומדוע לא לבנים לבד ולבנות לבד?" (תחומין חלק ג' עמ' 386)

 

לתנועה דתית מעורבת אינני ידוע שום צד היתר. אם בכדי 'לתרום לטובת המצב שם', צריך להתייעץ עם מבוגרים גדולי תורה ויראת ד' טהורה באמת (שם עמ' 383)

 

 

המעט שאני יכול לעזורהמדריךהאידיאלי

לא יודע מה שיכנע אותי פתאום להגיב

כבר שנתיים שלא כתבתי בפורומים כאן

 

אולי זו הנקודה עם הסיפור על ההליום שאף אחד לא התייחס אליה..

אני חושב שלפי ההבנה שלנו (תלמידי הרב והרצי"ה) דווקא אין שום עניין לסבול בשביל הקב"ה

השם לא רוצה שללא סיבה נקריב לו את מה שיקר לנו. לא זו עבודת השם!

אדרבה אין שום דבר רע בלאהוב בלוני הליום ואולי אפילו היה צריך לחנך את הילדה הזו לא לעשות כך כי לפי הדרך הזאת לאורך הזמן הקב"ה מצטייר בעיני האדם כדמות מאיימת שתמיד דורשת קורבנות פיזיים ורגשיים, ולא כך צריך להתייחס אליו...

אנחנו כן מאמינים שיש דברים שהם מעל ההנאות הרגעיות ומעל החומר

ובשבילם אנחנו גם מוכנים לסבול, אבל צריך להבין שיש הבדל בין הדברים...

 

בואי נביט במקרה שלך

כאן הקושי הוא בעצם הפער בין "הכיף והנעים" לבין גבולות ההלכה.

וכאן את מבינה שאת נדרשת להחליט בין החשק לנעימות שבחברה מעורבת (ושלא תחשבי שסתם הקב"ה ברא שיהיה לבנים ובנות נעים ביחד...) לבין הדברים שאת מבינה שהתורה דורשת ממך...

 

אז בואי נבדוק את גבולות ההלכה:

מכל הציטוטים שהובאו למעלה יוצא שצריך לתפוס מרחק גדול בין בנים לבנות ולמה? והרי בתורה כתוב שלא "לחיות ביחד" איש ואישה שאסורים זה על זה? אז איך הגענו לכל הדינים והסייגים?

אלא שזה נובע מחלק אחר שחכמים הכניסו ב'הלכה היבשה' וזה ההנחיה כיצד לחיות חיים של קדושה, כללים שמביאים את האדם לחיים הכי עמוקים ועשירים שהוא יכול להגיע אליהם (בדיוק כמו שלא לאכול ממתקי גומי! זה כלל שמביא לחיים בריאים גופנית

 

ולכן את צריכה להבין לעומק איזה דרך את בוחרת לעצמך ולהרגיש כמה טוב יש בה

ואחרי שהחלטת (בבחירה העמוקה אני מקווה) אני חושב שראוי שלא תוותרי לסביבה שלך ותנסי להשפיע גם עליהם (בנועם ובעדינות) לנסות גם הם לחיות בקדושה

 

לסיום, שתדעי שמנסיון חברה נפרדת בונה את האדם בצורה הרבה יותר עמוקה משום שהוא לא נמצא בחברה לוחצת חברתית וקצת חיצונית ומוחצנת (כי ככה זה תמיד...)

 

בהצלחה גדולה

אשריך !!שואף לאור

כדאי שתשאלי רב שאת מכירה באופן פרטני להדרכה אישית לגבי הסיטואציה הזאת ותספרי לו על היתרונות שבזה ועל הרצון שלך להתחזק כך נראה לי שתינתן התשובה הנכונה והשקולה ביותר(אין הכונה להשוואות בין הנאה מהסניף לבין התחזקות בנושא שהרי ברור שההתחזקות היא גבוה יותר ונוגעת במשמעות שלנו בעולם,אלא שלפעמים אולי כדאי להתקדם בדרך מסויימת ועוד..,ולכן כדאי לשאול רב שגם מכיר את המציאות (תספרי לו) וגם יכול להיות לו נסיון בנושא וכלים הלכתיים להדריך אותך לעשות את הישר),ישר כח !

צודקחוזרת בתשובה

איאפשר לסמוך על אנשים שעונים פה בפורם זה באמת לא רציני תשאלי רב כמו שכתוב "תעשה לך רב" רב ירא שמיים שאת יכולה להתייעץ איתו בנושאים שונים לאנשים פה יש כוונות טובות אבל כל אחד/אחת יש דעה שונה זה סתם מבלבל ולא מוביל לשום מקום 

בהצלחה

נראלי שעדיף שתישאריozd

ממש לא כדאי להתנתק מהחברה ביישוב, זה פשוט לא יגרום לך טוב.

וחוץ מזה אם אתם דוסים זה לא נראה לי נורא, לא המצב האידיאלי אבל הרבה יותר טוב ממצבים אחרים..

כמובן שצריך לראות שלא מגיעים למקומות לא טובים ואולי פשוט תשתדלי לא להישאר עם הנוער אחרי שעות מסוימות לדאוג לא להיות עם חברה שהרמה ירודה וכו'...

 

בהצלחה!

חוששני שאיננו פוסקים ובמקרה כזה עדיף לשאול רב.חפרנית גאה=)
תודה שפיציים!!מיני קוקוס

ממש תודה, כיף שמשקיעים ובודקים מקורות וזה... 

נראה לי שאני באמת אשאל רב.

תודה רבה!! מוציא לשון

כל עוד אין אוירה שלנענע בחסה

"קלות ראש" זה בסדר

בדיעבד גדול מאדשפת הנחל
דווקא לא..איש_בנימין
כמו שכתוב 'אל תרבה שיחה עם האישה שכתוב באבות אינו אלא דווקא בשיחה בטלה' בשות של הראשלצ עוזיאל זצל
דברי הרב צביהודה הכהן קוק ודברי הראי"ה קוקגבעוני מצוי

לתנועה דתית מעורבת אינני ידוע שום צד היתר. אם בכדי 'לתרום לטובת המצב שם', צריך להתייעץ עם מבוגרים גדולי תורה ויראת ד' טהורה באמת (תחומין חלק ג עמוד 386)

 

.וכמובן כל זה להליכה לטיול של בנים לבד ובנות לבד, ובשום אופן לא בערבוביה של בנים ובנות ביחד. ואין שום היתר של מצוה-הבאה-בעבירה ללמדם דברי תורה ביחד. ושומר ישראל ישמרנו ויגוננו בחסד זכותו... וכל השם של 'תנועה' מעורבת הוא נורא ומזעזע. ומדוע לא לבנים לבד ולבנות לבד

(שם בעמוד 383)

 

"המינים, הבנים והבנות, צריכים להתבדל במחלקות מיוחדות. אין שיעור להקלקלה החינוכית, הבאה ע"י איחוד בלתי-טבעי זה" (אגרות הראי"ה חלק ב)

צריך להיות בקיא בהלכה לא לזרוק סתם ככה תשובהחוזרת בתשובה

לפי מה את/ה אומר/ת את זה ? סתם ככה לפסוק לה באמת זה מצחיק 

סליחה מראש אם אני ישירה מידי

אמנםהרוזן!אחרונה

אמנם הוא מתייחס להדרכה, אבל אני חושב שמתאים בכל זאת:

http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=8554&cat_id=4074&html5mp4stereo=1

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך