איפה עובר הגבול בין עדינות לביטחון עצמי?*בננית*

ידוע שהיהדות דוגלת בעדינות.

מצד שני יש ערך לביטחון ולדימוי עצמי.

 

איפה עובר הגבול? בין השקט והעדינות לבין להיות בתוך החבר'ה עם אלה שעושים צחוקים (כמובן לא בצורה רדודה..) וכו'?

מבינים את השאלה? אם לא אסביר יותר מפורט.. היה טיפה קשה לנסח

יאוו, גם אני תהיתי לעצמי אותו דבר בימים האחרונים..מקום אחר

מצטרפת. מבולבלת..

תומ"ר..

תאהב את עצמך*חזרזיר*

כי יש בך המון!
תאמין בעצמך, כי יש בך המון!

אבל תזכור, שה'המון' הזה נברא בשביל שתוסיף ותעשה טוב בעולם.
שתעשה את רצון ה'.
וכאן נכנסת הענווה והעדינות.
בחבר'ה - אתה במקום מאוד טוב, ושל צחוקים וכ'ו - תמיד תשים לב מה קורה עם האחרים, מסביבך.
(אולי דווקא בשביל לשים לב אליהם אתה במקום הטוב הזה?)

וכמו הסיפור הידוע -
האדם הולך עם שני פתקים בכיסים -
בפתק אחד כתוב 'בשבילי נברא העולם'
בפתק השני כתוב 'אנכי עפר ואפר'...

מקווה שנתן כיוון.
אשריך.

תודה*בננית*

ואני בת

 

אני מנסה לאזן בין השניים, אבל זה קשה אם עוד לא ביררתי לעצמי מהי המציאות האידיאלית.

כנראה איפושהו באמצע, כמו שאמרת ברעיון עם הכיסים.

אהבתי

חזק מאוד את כותבת יפה...להבה=)
עונה..נערת טבע

יכולה להעיד על עצמי שהייתי בין העדינות בשכבה.

אחת שלא תרים יד בחיים, גם לא ב"צחוקים",

לא מוכנה להיות קולנית או להיקרע בשאגות צחוק על דברים שלא הכי נעמו לאוזניי.

 

מצד שני, היו דברים שסימנתי לעצמי כ"קווים אדומים", למשל-

* אם יש סיטואצייה חברתית שאני מרגישה שרומסים מישו/מדברים באופן לא ראוי, אני אמחה ואפילו אקום ואלך בהפגנתיות.

 

* לא מוכנה לדבר על דברים שלא הולמים את השקפתי הדתית, למשל בענייני צניעות למיניה.ודי לחכימא..

 

מהניסיון שלי, דווקא כשאתה מוגדר כעדין, אנשים מבינים שאפ אתה מתפרץ בכל דרך שהיא, חיובית או שלילית, זה ב-א-מ-ת.

אם אתה שואג מצחוק,אם אתה בוכה, אם אתה צועק או הולך בהפגנתיות.

 

אצלי, בגלל שלרוב הייתי נותנת לאחרים לדבר, ורק בסוף אומרת את דעתי, אנשים למדו שאני מדברת רק כשיש לי משו אמיתי ומשמעותי לומר, וככה הם מעריכים יותר את דברייך.

 

מקווה שלא חפרתי מידיי ושהובנתי.

 

 

 

וואי יפה.*בננית*
בכלל לא חפרת.
תודה! לקחתי..
הוצאת לי את המילים מהפה! פשוט שאלה שמעסיקה אותי..בצל ירוק
עדינות זו תכונה בנפש.שונמית

היא לא מכריחה להיות שתקנים או מכונסים או חלשים.

עדינות זו רכות, זו רגישות, זו גישה מחושבת לחיים. גישה עמוקה.

 

ביטחון עצמי זה לדעת את הכוחות שקיבלתי מהקב"ה. להעריך את עצמי. לכבד את עצמי.

 

בקיצור, עדינות זה ההפך מגסות. זה ההפך מאלימות. זה התבטאויות שחושבים עליהם טיפה, שנזהרים לא לפגוע. זה דרך רכה וטהורה לחשוב ולהתנהג. זה רגישות חברתית.

לדעתי זה לא סותר בכלל השתלבות בחברה שעושה צחוקים ומכייפת. זה פשוט דורש לא לאבד את הראש. לא לפגוע. לאמץ הסתכלות טהורה וטובה על העולם ועל אנשים.

בקבוצה אנשים כאלה הם רק מבורכים. ומנסיון, אני מכירה המון בנות מעוד עדינות בנפש שלהן (ושוב, עדינות היא לא חולשה! ), שהן ממש בעניינים וממש זורמות ומכייפות וצוחקות.

צריך להבחין בין אדם למקום לבין אדם לחברוסוג'וק
יכולהיות שכשאנחנו עדינים כלפי המקום אז נהיים חלשים לעומת החברה. כי החברה במהותה בגלל התרבות המערבית איננה הכי עדינה.. אבל זו רק החברה ולאו דווקא האנשים שמרכיבים אותה. לחברה יש נטיה לצאת מהמקום התמים כמו שאמר החכם באדם "אשר עשה אלקים את האדם ישר והמה ביקשו חשבונות רבים" - היציאה מהמקום התמים היא בהשפעת החברה בה נמצאים. לכן חשוב לשים לב לשמירת האמונה התמימה העדינה בתוך החברה ולזכור שכל מה שהוא בין אדם לחברו שורשו הוא מתוך בין אדם למקום! להיות עם האמת שלי גם בחברה בהכרה שהבטחון והדימוי וההערכה והאהבה והכל אינם מהחברה או מאנשים אלא מה' ומכלל ישראל - "בנים אתם לה' אלוקיכם"

ועוד משו
דוד המלך כונה עדינו העצני - שמתוך המקום של העדינות ידע להיות גם קשה כעץ כשצריך כי חלק מהעדינות זה לדעת מתי לא להיות עדין בעיקר מול אנשים ומצבים שמצריכים עזות דקדושה
איזה שרשור יפה! כל התגובות פה מהממות..טובי =][=אחרונה

תודה לכולכם.. חדדתם גם אצלי את הנקודה הזו

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך