פרעה,האותות,יאוש וצרות נוספות חצרוני-סיכום שיעורטובי =][=

אנחנו כבר בספר שמות.. ולכל אחד יש את הפרעה שלו

הפרעה המרגיז הזה, שלא מפסיק להגיד לך ש'פה' 'רע', שהכל רע. שהחיים קשים ושאין שום מצב שתצלח/י להתגבר. שהתורה, המצוות, הטוב בכללי הוא רע. ולכן, כמה נחמד הוא מפתה אותנו להגיע ל'חופש' להגדרתו, למקומות המשוחררים. כי חלאס, התורה חונקת, והדת, והדוסים האלה סתם חונקים ומפריעים..

 

ופרעה, ונסיונות באופן כללי זה לא רק דברים ענקים, או ח"ו סמים. אלכוהול. התמודדות יכולה להיות גם כלפי המצב שלנו עם עצמנו.. היצר הרע הזה שיודע לאכול אותנו יפה מאוד. ולספר לנו אט אט ובשיטתיות עד כמה אנחנו פשוט דפוקים. ועד כמה אנחנו באמת לא שווים כלום.

והוא, הוא חכם. הוא גם יכול להתחיל בצורה חיובית. יראה לנו כמה ה'רע' הוא בעצם 'טוב', כמה הבריחה היא חיובית. היא נוצצת. וכן, מבחוץ באמת ניראה לפעמים שנניח ניקח כדוגמא את העולם החילוני - הוא נוצץ מבחוץ.

אבל אז, בבום הקושי יגיע. היצר הרע מתחיל ב'פה' 'רך' ועובר מהר מאוד לפרך. אנחנו משתעבדים אליו, במצרים הפרטית, שנוצרה רק בשבילנו. [והציניות תקפה אותי הערב, עמכם הסליחה.]

 

הנעם אלימך [רבי אלימלך מליז'אנס] אומר שמצרים, זאת הנקודת קושי הפרטית שלי, שכבר התחלנו לדבר עליה.. וכמה נחמד, אבל הרבה פעמים ההתמודדות עם הקושי, גורמת לנו להרגיש רע. להיות מבואסים.

אחנו ממש מרגישים שאנחנו מתים בתוכה.

[וזה כמובן, בגלל המשוואה הנחמדת והילדותית שלנו. טוב = קל. רע = קשה. אז זהו, שלא. ]

התמודדות בעצם, צריכה להוביל אותנו למקום טוב יותר. כן, מותר שיהיה לנו קשה.. אבל לא צריך להיות רע. אנחנו לא צריכים להרגיש מתים בגלל זה.

מיעקב אבינו, אנחנו לומדים שגם את הקושי - ניתן להעביר בצורה טובה. "ויחי יעקב בארץ מצרים".

לא וימת. גם במצרים. גם בקושי - יעקב אבינו היה חי! והוא היה במצרים 17 שנה. 17 זה גאמטריה של טוב.

אפשר, צריך שיהיה לנו טוב! אם נצליח להבין את זה, באמת יהיה לנו קל יותר.. גם בקושי.

 

חז"ל אומרים שרע, זה בסכ"ה טוב, שהתרחק מהשורש שלו. מה'. כי השורש, הבסיס הוא טוב.

דוג- אבא יביא לילד שלו כסף. כסף זה דבר טוב. אבל הוא בוחר מה לעשות איתו. הוא יכול להשתמש בו לקנות בגדים, לקנות אוכל, ואז זאת תהיה ברכה. והוא יכול להשתמש בו לקנות דברים רעים, שידפקו אותו. ואז בסוף, הוא יכול להאשים את אבא שלו, "למה נתתי לי את הכסף המקולל הזה". אבל בסופו של דבר ה ו א בחר במה להשתמש בו.

 

אז כן, גם כשקשה לי.. גם כשלא הולך. צריך לזכור שהשורש, שהנשמה שלי טובה. שהקושי הוא זמני, וניתן לחיות אתו. ואולי, אולי אפילו לחיות ולחייך. כן. זה אפשרי.

 

ופרעה הרשע, גם הוא ידע שהשורש של עמ"י הוא טוב. ולכן, הוא דאג לדאוג שעמ"י יפסיק להאמין בשורש שלו.

הוא רצה שעמ"י יפסיק לגמרי לדעת שהוא טוב. להעז לחשוב על זה בכלל.

ולכן, "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו".

 

אז בואו נפתח את זה. למה להשליך אותו דווקא ליאור? למה לא סתם להרוג את הילד, מה זה משנה?

כי היאור, היאור זה מים חיים. מים חיים, שכאשר יצחק ירד למצרים - הוא ברך את היאור. שהמים יעלו וישקו את הגדות. היאור הוא ברכה. הוא מלשון 'אור'.

פרעה רצה שהתינוקות ימותו דווקא, דווקא במקום שיצחק בירך. דווקא בברכה. במים החיים.

ולמה? כי זה דרך להרוס את עמ"י. תחשבו שניה, הברכה - היאור הופך לקללה. התינוקות נהרגים בו. השורש הטוב, מתורגם פתאום אצל היהודי כקללה.

אז גם אם הטוב, הוא בעצם רע. הוא סתם דבר שזוייף לטוב, אז מה הטעם לחיות?! אז אין טוב. ואין רע. ואין תקווה. זהו. זה מביא למצב של יאוש מוחלט. וזה, זה מה שרצה פרעה לעשות לעם ישראל.

וגם מי הייתה צריכה לזרוק את הילד ליאור? אמא שלו. מי שצריכה להעניק לו את מקור החיות. אז זה גם מתורגם לזה, שאין אופציה לתת אמון באנשים. כי אם אין טוב בעולם, וגם האנשים הטובים הם בעצם רעים - אז באמת אין סיבה לחיות..

 

תחשבו, עם היה לכם קושי, ואתם יודעים שיש תקווה. שבסוף יהיה טוב, אז יש תקווה .. יש למה להתמודד.

אם לא - אז אין למה לחיות.


 

לכן, כאשר ה' מבקש ממשה ללכת להגיד לעמ"י שהוא יגאל אותם. הוא עונה לה': "והם לא ישמעו לי".

משה אומר לה', עמ"י ביאוש מוחלט. מבחינתם הכל רע, ואין טוב בשום מקום. למה שהם יקשיבו לי שאני אצליח לגאול אותם?! הם יגידו לי שאני סתם מדמין. וזה סתם טוב מזויף.

למה שהם יקשיבו?! פרעה יאש אותם לגמרי. לא סתם יצאו רק חמישית מכל עמ"י ממצרים.

ולכן, ה' עונה לו שיעשה שלוש אותות. שמהם, ניתן ללמוד על דרכי התמודדות.

האותות:

1. לקחת את המטה, לזרוק אותו על הרצפה - יהפוך לנחש.

ימשוך בזנבו ויחזור למצב המקורי.

2. משה מכניס ידו לחיכו, והינה היא מצורעת כשלג.

מכניס שוב, הוא נהיית רגילה.

 

3. משה לוקח מים מהיאור, והם הופכים לדם.

 

ושימו לב, בשתי האותות הראשונים יש חזרה למצב הרגיל. ועוד משו, האות הראשונה היא חיצונית, והשניה היא במשה עצמו. פנימית.

ואלו שתי דרכי התמודדות של בני אדם עם קשיים. האם הקושי הוא חיצוני לי, או פנימי.

ניקח שתי סטואציות. יש שני דתלשים .

אחד חושב שהוא לעולם לעולם לא יחזור בתשובה. הוא חלוני לגמרי.

השני, יוצא עכשיו לעולם החילוני. יוצא להנות.. אבל מרגיש, וחושב שביום מין הימים. כאשר ירצה - יחזור.

 

השני, מסתכל על החטא בצורה חיצונית. היא לא שלו..

הראשון, חושב שלעולם לא יצליח לחזור. החטא הוא גם בתוכו. שהוא דפוק לגמרי, ואין סיכוי. שבשורש, הוא כבר חילוני לגמרי ..

 

כל אחד מהם מסתכל אחרת לפגם. אחד בצורה חיצונית, ואחת כפנימית.

ואם חשבתם שאחת מהם יותר טובה, אז זהו שלא.

שתיהן גרועות. גם ההוא שעוד חושב שהוא יכול לחזור, עם מי הוא מתעסק? עם נחש. הנחש הוא ערמומי, והוא לעולם לא חזר בתשובה. אסור לאדם להכניס את עצמו למצב כזה של אחטא, ובסוף אשוב.

אבל גם אם הוא כבר כן במצב כזה, אפשרי לצאת. אפשרי לצאת ולהפוך את החטא למטה אלוקים!! לטוב.

וגם האדם השני, גם אם הוא מרגיש שאי אפשר להשתנות. שהוא דפק לגמרי, גם הוא - יכול להשתנות. לחזור למצב המקורי כמו היד המצורעת כשלג.

 

ובואו נסתכל על האות השלישית.. בא, אין דרך חזרה. הדם, לא הופך שוב למים.

ופה יש עוד חידוש מתוק

לפעמים, אנחנו במצב שקשה לנו.. וניסינו, וניסינו, ותיקנו. ופשוט, כ ל ו ם לא השתנה. המצב נשאר בטטה.

לפעמים, אנחנו פשוט לא רואים איך הדם, הרע - הופך בסוף לטוב. הקושי ממשיך.

אבל אם נקפוץ שניה כמה פרשות.. מי הציל את הבכורים במכת בכורות? הדם! הדם ולא אפחד אחר

ההוא שהיה קללה, ולא נהפך לטוב. הוא זה שבסוף הציל אותם.

 

אז צריך לנסות לזכור, שגם הרע - גם שממש לא הולך- בסוף זה למטרה טובה. זה בא לקדם אותנו. גם אם אנחנו לא רואים את זה קורה.

 

ואם בכל מצב ה' איתנו, ומגן עלינו. אז זהו, אסור להתייאש. כי כל מצב הוא לטובה .

 

שבת שלום! סחטיין עלכם עם הגעתי עד לפה. ואני מתנצלת שמשבוע לשבוע, העסק מתארך. סורי.

ותודה לכם.

תרשום תרשום:

"אין חכם כבעל הנסיון" לא אומר שאנחנו חייבים לנסות כל דבר, כדי להיות חכמים, ולהמנע מימנו.

אם אנחנו רואים שאחרים ניסו וטעו - ואנחנו בכל זאת רוצים לקפוץ לנסות זה לא חכם במיוחד.

זה טיפשות.

 
כרגיל.. ממש טוב!!בן של מלך
עבר עריכה על ידי בן של מלך בתאריך כ"ד בטבת תשע"ד 05:31
ב"ה
אין על חצרוני
תודה רבה טובי,
למה אין שיעור לבנים..
יאא חיכיתי.. תודה צדיקה! שבת שלום!מקום אחר
מקסים!! תודה לך (:משהו בעולם הזה
וואוו נהנה לקרוא כל פעם מחדש סיכום מעולה Look Smile


איזה צדיקה את, תודה רבה!!כל פעם מחזקת יותר!!!שב"ש.יצור הודי
אין. אין עליך! |נזכרת באסמס| תודה!להבה=)
בדיוק בזמן מחיה אותי כל פעם מחדשמתחברת=)

תודה רבה!!

סופסןף הייתי השבוע!!אחרי מלאא זמן שלא...ננח=)

וזכיתי להכיר את טובי=] המקסימה שכותבת לה במרץ כל השיעור...חיוך גדול אשרייך צדקת! את מזכה את הרבים..

 

ובאמת היה שיעור מהמםם הפעם!! (כמו תמיד..) לפחות עד הקטע שבו יצאתי מכלל ריכוז...מוציא לשון

 

 

 

 

ת-ו-ד-ה-!-!מישי' מאפושו'אחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך