סיכום השיעור של חצרוני - פרשת בא.טובי =][=

[הפעם זה טיפה הרבה מבולגן. מקווה שתסלחו לי. רמת הריכוז שלי לא הייתה בשמים. 

ותודה למישי אחת מתוקה שעזרה לי להשלים פערים.

שבת שלום. ]פרח

 

בפרשת השבוע, עמ"י עוזבים את מצרים. וגם מי זה, כרגיל יש מה ללמוד.

בתחילת הפרשה, ה' אומר אל משה: "ואמר ה' אל משה, בא אל פרעה". ה' מגיע יחד עם משה, לפרעה.

זה לא שמשה חושש, ומבקש מה' לבוא עמו. אלא ה' בעצמו מזמין את משה לבוא עמו.

 

וגם לנו, יש את הפרעה הפרטי. המצרים הפרטית. היצר הרע הזה, שמשגע אותנו לגמרי.

אבל בעצם, היצר הרע יש בו גם טוב. מבלעדיו, לא הייתה לנו את נקודת הבחירה. כי בלי יצר הרע, אין משיכה לכיוון השלילי. אבל גם אין משיכה אל הטוב.

בעצם, התפקיד שלנו איתו הוא לבחור לא להיות חברים שלו. להתנגד אליו.

 

"ברוך אתה ה' אלוקנו , ואלוקי אבותנו". קודם האלוקים שלנו. ואז שאר השושלת.. אלוקי אברהם, יצחק ויעקב.

התפקיד שלנו, הוא לבחור לעבוד את ה' מעצמנו (!!) לא כי אבאמא שלי דתיים.. אלא מתוך נקודה של עבודה. הבנה בעצמנו.

ומה עושה היצר הרע כדי להקשות עלינו? הוא מנסה להרחיק אותנו מנקודת הבחירה שלנו.

הוא מייאש אותנו. הוא יודע שהיכולת לבחור, היא יכולת מדהימה. שיכולה להרים אותנו. לכן, הוא גורם לנו להתייאש. ומבהיר לנו כל הזמן שאין מצב. שאין סיכוי. ולא כדי.

הוא גם יודע שאנחנו מחפשים את הריגוש. החוויה. את הכאן ועכשיו.

 

וכאן, ניכנס פרעה. שמייאש אותנו. והחכם הזה, לא נמצא רק אצל 'הלא דוסים'. הרצון לריגוש הזה. הוא לא נימצא רק בדברים שכולנו יודעים שהם רעים כמו סמים ואלכוהול. גם לעצב יש אנשים שמתמכרים.

יש בו מעין ריגוש כזה, ודרך יעילה למצוא צומי..

ולבד, אין לנו סיכוי להתמודד איתו. לכן, "בוא אל פרעה". ה' עם משה. כי ללכת לבד, כנגד היצר הרע, בלי ה' יתברך זה לא אפשרי. לכן, הוא תמיד שם איתנו.

והרבה פעמים, זה מבאס אותנו שה' איתנו גם במצב הזה. כי אז אי אפשר להנות עד הסוף. יש יסורי מצפון.

אנחנו ממש הופכים להיות צדיקים. "הולכים באמונה תמימה לרע" לא שואלים שאלות.

וכן.. לפעמים קשה להגיע אל הטוב. לרצות להגיע אליו. כי אם נשאל שאלות, נחקור - נמצא שהמקום שאנחנו בוא הוא לא משו. ושצריך לשפר.

לכן, הרבה פעמים אנחנו מעדיפים להישאר ברע..

 

וגם לעצב, יש כוחות. גם אליה אפשר להתמכר.. והיצר הרע, לא נותן לצאת..

והוא גם ממש ממש חכם. הוא יסביר לנו בצורה דוסית, הוא ישים כיפה ויסביר לנו כמה אנחנו דפוקים. וכמה ה' שונא אותנו.

כי בואו תקשיבו.. "אני מדברת לשון הרע" , "כיבוד הורים לא משו" , "ולא תמיד אני מצליחה בהכל. ולפעמים נופלת.. אז ברור שה' שונא אותי".

אפילו כשאנחנו חוזרים בתשובה, שה' סולח לנו - אנחנו הרבה פעמים לא מסוגלים לסלוח לעצמנו.

[וזאת גאווה! מה, אנחנו יותר מאלוקים?! הוא סולח, ואנחנו לא?!

 

ונחזור לעינין..

כבר אמרנו שפרעה, הוא סוג של יצר הרע. והוא רצה לייאש את עמ"י.

אז מה הוא אומר למשה ואהרון על הבקשה לצאת ממצרים?

"וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, יְהִי כֵן יְהוָה עִמָּכֶם, כַּאֲשֶׁר אֲשַׁלַּח אֶתְכֶם, וְאֶת-טַפְּכֶם; רְאוּ, כִּי רָעָה נֶגֶד פְּנֵיכֶם".

פרעה יודע שה' הגיע עם משה ואהרון. אבל הוא רוצה לייאש אותם!

אז מה הוא אומר להם? תראו, אני מרשה לכם ללכת. אבל שתדעו, שה' לא סלח לכם באמת.

אתם במ"ט שערי טומאה. ה' לא סולח לכם. הוא פשוט רוצה למצוא שיטה יעילה להרוג אתכם. במדבר.

אז אתם תצאו.. ה' כביכול סלח לכם, אבל בעצם במדבר הוא יהרוג אתכם.

פרעה מנסה לייאש אותם!

וככה הוא בא גם אלינו. תקשיבו, אין מצב.. ה' לא סולח לכם. תשארו ב'דאון', כי אין מצב לעלות.

קשה לנו לקבל את החסרון.

 

אנחנו מחפשים רק תוצאות. תוצאות. תוצאות.

התרבות היום אומרת, שכל מה שהוא לא פרפקט - הוא דפוק.

אבל ביהדות. זה לא ככה. ובכל דבר. במה אפשר

בתרבות של היום, הדרישה שלנו היא תוצאות, וכמה שיותר.

אנחנו לא מחשיבים תהליך. עבודה. רק תוצאות מעשיות.

אבל בעצם, החסרון הוא כלי קיבול לכוחות עוצמתים שלי שמתגלים דרכו.

כמו שבשביל להכין כוס תה, צריך כוס ריקה- חסרה. לא מלאה.

 

אנחנו צריכים להתחיל להבין את חשיבות התהליך. היום, הפכנו מאנשים שבונים בעצמם כוחות, עובדים על עצמם - למכונת לקיחת כדורים.

קשה לי בלימודים - רטלין. אני לא נרדם - כדור שנה. דיכאון - כדורים.

בסופו של דבר, אנחנו נהיים תלותים בכדור. בורחים אליו במקום להתמודד. כי הכל צריך להיות פרפקט, ומהר.

כל העסק הזה של תוצאה בלי תהליך זה דבר דפוק שסיגלנו בתרבות של היום.

הפתרונות טמונים בתוכנו! אנחנו רק צריכים לחפש אותם..

כי בלי כשלון, אין הצלחה. בזכות הכשלון, אני בונה בעצמי כוח חדש.

די, בואו נפסיק לדרוש תוצאות. הן לא המטרה. הדרך היא המטרה.

[והלוואי שאת זה יפנימו שם במשרד החינוך שאנחנו לא מכונות לחרישה, ושאם אנחנו לא 100 במבחן אנחנו דפוקים.]

 

המדרש מספר לנו שלפני שהיו משליכים את הילדים ליאור - היו עושים להם ברית מילה.

ולמה? למה?  זה לא יעזור. לא תהיה תוצאה. הילדים ימותו.

אבל מה העינין? הם ימותו כיהודים. וכי ככה ה' אמר. ומה המצרים אמרו? אם לא תמולו את הילדים, נוריד בעול העבודה. תהיה לכם תוצאה! זה יהיה שווה את זה. ובכל זאת היהודים לא הסכימו. למה? כי ה' אמר. ככה.

"אשרי העם שככה לו". עובד כי ה' אומר, ולא כי תהיה לו תוצאה טובה מיזה.

הבעש"ט בשם הארי הקדוש אומר שראשי תבוא של ככה- כתר כל הכתרים! זאת המעלה הכי גדולה.

זה לא אומר שלא צריך לחקור ולהעמיק. אבל גם אחרי שנעמיק - אנחנו צריכים להבין שאנחנו לא מבינים כלום. קצה קרחון של הסיבה האמיתית. לומדים שנים, כדי להבין שאנחנו לא מבינים.

 

הנסיונות, והשאלות באות כדי לראות אם אנחנו עובדים אותו באמת. כי זאת האמת. ולא בשביל התוצאה.

 

כמו אהבה.

מהי האהבה הכי גדולות? האהבה של 'ככה'. בלי סיבה.

כי אם יש סיבה. אם האהבה באה בגלל דבר מסוים, בטל דבר - בטלה אהבה.

וככה עם ה'. הלוואי ונגיע למצב של עבודת ה' אמיתית. עשיית רצון ה' כי הוא אמר, וזה טוב לנו.

 

אמונה- בתרבות של היום אמונה זה דבר שהוא מתחת לשכל.

לא הבנו משו, אז אנחנו מאמינים בו. [אלא אם כן, השכל יוכיח אחרת.]

 

ביהדות - האמונה היא מעל השכל! אני מבין, שאני לא מבין בשכל האנושי שלי. כי זה גבוה מימני.

אמונה לא מקטינה, אלא מגדילה אותי.

 

שבת שלום.

 
וואי תודה לך!משהו בעולם הזה
שימחת אותי ממש! (:
מדהימה..תודה רבה זברה בלי פסים
בדיוק עכשיו ישבתי אנתו מחוץ לזולהאברי
הזיה של בנאדם! פשוט איש טוב ומדהים! כל אחד/ת שלא מכיר/ה אותו מפסיד!
יאא תודההה! אשרייך שבת שלום!מקום אחר
אין עליך!!!.........תודה ותודה ותודה.........shira cohen
אני אוהבת לקרוא את הסיכומים שלך!
תודה תודה תודה!מתחברת=)

מדהים

קפיצה אחרונה. צדיקים וצדיקות.טובי =][=

ותודה למפרגנים! אתם לא יודעים כמה זה נותן חשק להמשיך ולכתוב. 

תמיד כייף לקרוא את זה!! תודה רבה!בן של מלך
בעניין הריטלין [מנצל"שת מעט..] (יצא ארוך..)מישי' מאפושו'

אני מסכימה עם הטענות שדוחפים ריטלין ליותר מידי.

מקובל עליי שזה לא לעניין לאבחן ילדים פופציקים וחצי.

אבל,

האם נכון לשלול ריטלין??

 

נכון, אם בנאדם גדל על כדור. אם בנאדם חושב שהכדור מביא לו שכל, שבלי הכדור הוא כלומניק.

אז כן, התרבות שמחדירה בו את זה דורסת אותו והכדור מעלים את האדם.

 

אבל אם תיקח ילד שהכדור הזה יכול לעזור לו, ולא תיתן לו.

תגיד שכל מה שהוא צריך זה זמן, וסבלנות [מה שנכון] אבל תשאיר אותו במערכת הזאת,

הוא בכל זאת יידרס!

 

 

ועוד נקודה,

תנסו לתפוס את הריטלין כמו משקפיים. לא כמו סמים שמעלים לרובינו מחסום מיידי..

בנאדם שצריך משקפיים יכול להסתדר בלי. הוא יכול לעשות תרגילים וכו'.

אבל בנתיים, כשהוא צריך לעקוב אחרי מה שקורה בכיתה ולשמור על רצף ושכל מתפקד, המשקפיים עוזרות לו!

משקפיים הן לא במקום תרגילי עיניים. וגם לא נותנים משקפיים לכל פופציק שיש לו רבע מספר.

ואם המשקפפור ישכיל להשתמש במשקפיים רק כשהוא צריך אותן, כשהן עוזרות לו. ויימנע משימוש מיותר - המספר עתיד לרדת ואף להעלם.

 

נורולוגית אחת חכמה אמרה לנו פעם [לנו= אמא שלי ואחותי. אני הייתי בת שנתיים] שהריטלין לא יעזור ללמוד! אם הבחורה רוצה לסרוג בשיעור, הריטלין יעזור לה לסרוג יותר טוב! אבל אם היא רוצה ללמוד, הריטלין יעזור לה.

 

 

הבעיה- גילו שריטלין עוזר גם למי שלא צריך. ככה שכל אחד שלוקח מצליח יותר. חושבים שריטלין מביא שכל.

ובמצב כזה זה באמת "לא הוגן" שאין לכולם. במצב כזה זה גם דורס את האנשים.

המצב הזה מביא לדיבורים על אסירת ריטלין, וזה יידרוס את אלה שבאמת צריכים. [שוב- צריכים כמו שתלמיד צריך משקפיים..]

 

 

אני נגד ריטילן ביסודי.

צריך לתת בנאדם לחיות.

צריך לאפשר לו להכיר את עצמו.

לפתוח לעצמו הרגלי למידה.

ללמוד את התפקוד שלו.

אבל במערכת העל יסודית, כשהציפיות גבוהות כ"כ ומדודות ע"י ציונים וגם המורים חסרי אונים מול הצורך להספיק,

כאן יש מקום לעזור לתלמידים שגם עם הכדור צריכים מנת יתר של עקשנות.

 

 

 

אני מעידה על עצמי,

אני יודעת ללמוד.

כן, לפעמים אני יכולה לשבת ולהתרכז שעות גם בלי ריטלין [עם עזרים חיצוניים כמו נשנוש, הליכה, עמידה, נדנוד, ציור, סריגה, וכו'..] על משהו שאני רוצה לעשות.

אבל זה קשה לי, קשה מאוד. כי המסננת במוח שלי לא עובדת כמו מסננות של אנשים אחרים.

רמת הריכוז שלי גבוהה, אבל היא מתפצלת לעשרות נקודות קשב.

 

ומצד שני,

גם עם ריטלין אני יכולה שלא ללמוד.

גם עם ריטלין אני יכולה לאבד ריכוז ולקפצץ עם הקשב למקומות שונים ומשונים.

 

הכל עניין של בחירה.

 

 

אני בחרתי להעזר בריטלין בשנות התיכון.

אני בחרתי לקחת ריטלין לפני טסט. לא כל פעם שעליתי על רכב.

אני משערת שיהיה צורך להעזר בו גם בשביל פסיכו'.

אבל לא לחיות עלייו.

אני לא אקח ריטלין בכל יום שיש לי קצת עומס, אני לומדת את הדרכים שלי להתמודד.

 

התעודת בגרות היא לא של הריטלין! כמו שהיא לא של המשקפיים!

היא תעודת הבגרות שלי.

כל מילה בסלענפתלי הדג

ובאמת מעצבנת אותי ההתייחסות הזו לריטלין.

אבל אחרי מה שהיא כתבה. כ"כ נכון וכ"כ מושלם- באמת אין לי מה להוסיף.

 

 

רק דבר אחד- דיברתי פעם עם גיסי. הוא אמר לי שלדעתו יש הרבה אנשים עם הפרעות קשב וריכוז שבגלל עלצנות לא מתקדמים ולא מצליחים. שהם לא משקיעים מספיק ולכן... אז אמרתי לו שאני לוקח ריטלין.

הוא היה המום- והוא לא יגיד את זה שוב.

 

התפיסה הזו, שיש אמת ביסודה היא לא רק פוגענית ומרושעת- היא בעיקר מיאשת ומתסכלת. החיים עם בעיות קשב וריכוז הם לא הכי קלים בעולם (למרות שאני באמת לא דוגמא- אני קל יחסית) והיהירות הזו שאומרת 'אנחנו יודעים טוב יותר שאתם בעצם עצלנים קטנים ובורחים מהתמודדות' באמת לא עוזרת בהתמודדות.

 

ושוב- התגובה הנ"ל היא מושלמת. יישר כח.

איזה כיף Look Smile
"היא" זאת אני או טובי?מישי' מאפושו'

רגע של קישור הקשרים והסברת הסברים כדי שהמבינים יבינו-

נושא הריטלין עלה בשיעור של חצרוני.

 

הוא אמר שהכל עניין של עבודה ובנאדם יכול לחיות יפה מאוד בלי כדורים או עזרים חיצניים בצורת בעלי מקצוע למיניהם.

הוא הסביר שהגענו למצב שהמערכת והתרבות דורסת אנשים.

בסופו כבר לא צריך להספיד אנשים..

צריך להספיד את הריטלין על השכל

את הכדור נגד דיכאון על השמחה

וכו' וכו'

 

ושוב אני חוזרת ואומרת,

יש פה נקודת אמת גדולה.

גם בטענה שכל עצלן לוקח ריטלין יש אמת.

 

מה שאני אומרת, זה שלא כל מי שלוקח ריטלין עצלן.

ושכדאי למחוק לאנשים את המחשבה שריטלין נותן שכל.

 

 

פעם חשבו שזה עוזר רק למי שצריך, ומי שלא צריך זה לא משפיע [ואפילו מרע]

היום יודעים שזה אחרת.

שזה עוזר גם למי שלא באמת צריך.

והעולם שלנו נגרר אחרי זה.

אחרי המרדף לתוצאה.

לתוצאה טובה יותר.

ציונים מגדירים בני אדם,

כבר לא רק את רמת ההתמצאות שלהם בחומר הנלמד.

 

סיכומו של עניין, בהשראת השיעור,

התשובה האמיתי, גם לדעתי וגם לדעת חצרוני, היא לשנות את המערכת.

אבל כרגע עוד אין לנו איך לעשות את זה.

ההבדל ביני לבין חצרוני הוא התשובה לשאלה איך מתמודדים מול המערכת הקיימת.

 

 

 

 

 

וסליחה ומחילה אם ההרצאות שלי חוזרות על עצמן או מעיקות על מישהו,

הנושא הזה בוער בי.

את כמובןנפתלי הדג

אני לא בטוח לגבי התשובה הסופית שלך.

אבל הדרך היא נכונה.

(כמה זה מוריד בבגרות? )

זה לא מוריד בבגרות.מישי' מאפושו'

זה רק מדגיש את החינוך.

זה מעלה בגרות נפשית, לא רק ציונים.

 

ואם לא לשנות את כל הממסד, אז המינימום ההכרחי הוא לדאוג שמורים, הורים ובעיקר רופאים ומאבחנים יסבירו לתלמיד [ולכל שאר הנוגעים בדבר] מה הוא, מי הוא, מה שונה במוח שלו ממוח של אחרים. מה זה הכדור הזה, מה הכדור עושה ולמה אחרים לא צריכים את זה.

 

שילד לא ירגיש לרגע שהוא לא בנאדם נורמאלי. שהכדור יתקן אותו.

 

תלמידים הם לא מטומטמים. גם כשהם ילדים..

ילד שם לב שהכדור משנה אותו.

וצריך שהוא יידע למה ולמה.

 

 

 

ובעזה"י עוד אמצא דרך לפרסם את זה.

בלנ"ד אדאג לקרדיט לבמה שאתם נותנים לי פה [אבל אני לא מבטיחה לזכור]

כל מילה!שטות
מסכימה איתך!! תגובה יפה ממש.טובי =][=

-מה שסכמתי בנוגע לשיעור, זאת לא דעתי האישית על כל פרט שם. זה סיכום של אדם שמדבר, ושכתובו לאחר מכן.  

כך שלי יש רק תוספות וההערות קטנות, אבל לא מעבר. - 

 

ואני בהחלט מסכימה אתך שהזלזול הגורף בשימוש ברטלין ודומיו לא נכון. 

כנ"ל תרופות פסיכיאטריות. אומנם יש על אדם לעבוד על תהליך הרצון. ההתמודדות שלו. אבל לשלול באופן גורף זה לא נכון. 

וואו תותחיתצבי-ליזציה
רק הערה - לפעמים נהיים עצלנים בגלל הכישלון שהיה בהתמודדות עם המערכת, ורק אז מתחילים לקחת ריטלין
למה ביסודי לא לקחת?כישוף כושל

אם זה באמת מועיל למה לא להיעזר בזה כל הזמן?

ילד שיכול להצליח ובגלל ש'נותנים לו להכיר את היכולות שלו' נכשל

גדל עם דימוי עצמי נמוך

 

אני באמת שואלת כי אני לא מבינה

 

בגלל הצד הרגשי הבעייתינפתלי הדג

אף אחד לא אומר שזה לא גורם ל...רגשות שונים במקצת..

העניין הוא שבתיכון אפשר להתמודד עם זה וזה פחות יפגע לך באישיות ובחברה.

ביסודי לעומת זאת קשה לילד להכיל את ההשפעות האלו.

חוץ מזה המערכת היסודית יכולה להכיל יותר טוב ילד היפראקטיבי מאשר המערכת העל יסודית.

נקרא כשיהיה כוח... תודה צדקתמבשרת שירה
וואו. באת לי פשוט בזמן. מהמם..!!*בננית*

איזה שיעור יפהה.

 

ואוהבתותך

ואוו הרבה חומר למחשבהכישוף כושל

קשה לי לקבל את הקטע שהעיקר זה הדרך ולא המטרה

איך זה בדיוק נכון?

 

כל החיים אנחנו בדרךמבשרת שירה

וזה נושא באמת עמוק שצריכים להבין אותו...

יש לי מלא מה להגיד בנושא הזה.....מתחברת=)

באישי?חצי חיוך

 

כי הדרך לא נגמרת. לפחות לא בעולה"ז..מישי' מאפושו'אחרונה

גידול תדירי. [עוד המלצה חמה על הספר פיסת שמיים של איתן זימן]

יש לנו מטרה.

בכל שלב בחיים יש מטרה.

אבל המטרה אפעם לא סופית..

ואחרי שעוברים ומתקדמים כמה שלבים פתאום רואים שהמטרה שחשבנו שהיא העליונה ביותר, היא רק חלק מהדרך.

 

ניקח לדוג' ילד קטן, תינוק שכזה.. כי אצל ילדים הכל יותר ברור לנו, אנחנו מסוגלים לבחון הכל בפרספקטיבה רחבה יותר.

תינוק בן כמה חודשים לא חושב על ללכת בטח שלא לרוץ או לקפוץ. כל מטרתו בחיים [מעבר ללהוציא מאנשים חיוכים ולהעיר את ההורים בלילה..] היא להתגלגל. בטן גב.

כשהוא גדל קצת, איפשהו בסביבות גיל חצי שנה הוא מתרומם על 6. וגם אולי זוחל קצת על הגחון.

עם הזמן הוא כבר ירוץ בזחילה. ואז הוא ייקלוט שבעצם כל העולם על 2 חוץ ממנו ומהכלב. והוא לא ממש כלב.. אז הוא ינסה לעמוד. עוד לא ללכת. אבל לעמוד. המטרה הנעלה ביותר מצידו היא לעמוד על 2 רגליים כמו אבאמא.

ואז גם ללכת. ולרוץ ולקפוץ. ולקפוץ על רגל אחת..

 

אם תינוק בן חודשיים יהיה מודע ליכולת שלו לרוץ וינסה לעשות את זה - הוא לא יצליח. הוא יינסה ויינסה, אבל היכולת הזאת כל כך רחוקה מהמקום הנוכחי שלו - שהייאוש ינצח אותו. זה גם ייפגע בהתפתחות התקינה..

 

לתינוק יש מטרה, והיא מאוד ברורה לו. היא גם בתחום האפשרי מבחינתו.

אבל עוד כמה שנים הוא יראה שבעצם המטרה הנעלה הזאת היא רק שלב בדרך.

 

 

וכך גם אצלינו, העיקר - המטרה.

אבל למטרה הכללית של מהותינו בעולם, לשם אנחנו לא מסוגלים להגיע כרגע..

אז יש לנו עיקר אחר, העיקר הוא להתקדם ולהגיע למטרה הנוכחית.

רק לדעת, לזכור תמיד, שהיא לא סופית.

שהמטרה הזאת היא בעצם הדרך.

 

 

מה שהסביר איתן, עם טיפטיפה פרשנות שלי

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך