[בעקבות דיון שהתחיל בחד"ר]
מה דעתכם על ההתנהלות של הצבא במלחמה? האם הוא נלחם כמו צבא יהודי או שמטרתו הכללית היא "לשמור על שקט באזור", הן מצד היהודים והן מצד הערבים?
תגובות, בבקשה, בנחת. בלי כעס..
מי יודע? אולי נצליח לשכנע קצת אחד את השני...
[בעקבות דיון שהתחיל בחד"ר]
מה דעתכם על ההתנהלות של הצבא במלחמה? האם הוא נלחם כמו צבא יהודי או שמטרתו הכללית היא "לשמור על שקט באזור", הן מצד היהודים והן מצד הערבים?
תגובות, בבקשה, בנחת. בלי כעס..
מי יודע? אולי נצליח לשכנע קצת אחד את השני...
זה לא היה הדיון על זה שהצבא מתנהל באופן זוועתי גם אני מסכימה
השאלה האמיתית שהייתה היא אם בגלל ההתנהגות של הצבא צריך להשתמט
והתשובה שלי לזה היא לא!
זה עיניין של גישות בחיים
אתה בצד המתלונן
או בצד שקם ועושה משו
כי כדי לשנות את ההתנהלות של הצבא צריך להיות בו
ולא לשבת עם חברים ולהגיד שהוא גרוע
זה המסר שניסיתי להעביר שם
אז המחתרות שפעלו בזמן הבריטים היו פסולות?
הרי הם היו צריכות להצטרף ולשנות מבפנים, לא?
מצטער, לשנות ניואנסים קטנים עוד אפשר מבפנים- כשהצבא הוא לא צבא יהודי מהשורש זה כבר שונה לגמרי..
הצבא הזה לא הוקם כדי לכבוש את כל א"י השלמה, הוא חתום על אמנת ז'נבה שסותרת בכל דרך אפשרית את היהדות, הוא לא נותן העדפה ליהודים, הוא לא רואה בערבים אויב, הוא לא פועל בשביל להעיף מפה את כל הגויים, הוא מסכן חיים של חיילים יהודים בשביל מה שנקרא "חיסול ממוקד", הוא לא נלחם בדרך התורה וההלכה. ובנוסף להכל- בצבא הזה נלחמים גם גויים.. רוב הגששים הם בדואים, המג"ד של גולני הוא דרוזי, וכו'...
אז במילים פשוטות- זה לא צבא יהודי.
אז אפשר לנסות להיכנס ולשנות מבפנים, אבל זה לא לשנות, זה להקים משהו אחר, יהודי, ע"פ התורה..
אפשר תמיד להגיד על מי שמתלונן שהוא סתם מתלונן, והוא לא באמת עושה משהו, והוא יושב ומתבטל, או מקפץ מגבעה לגבעה במטרה להציל את העולם וכו'- אבל אז אתם סתם משפילים את האדם ששואל את השאלה.. תתיחסו לשאלה, לא אליי. תענו תשובה.. אל תצחקו על אורך הפאות שלי ועל איפה שאני גר, זה לא כבוד..
זה נכון שזה לא צבא שמתנהל ברוח יהודית. ויש לי המון ביקורת על הצבא.
אבל זה צבא יהודי מהבחינה שרוב מוחץ של המשרתים בו הם יהודים בהגדרה.
וזה ההבדל בין המחתרות לצבא. שהצבא הבריטי הוא צבא גוי, וצה"ל מורכב מיהודים.
ולכן היחס הוא שונה, כי אנחנו מאמינים (לפחות אני) שצריך לגרום בסופו של דבר לאחדות העם. ושצריך להגן (לפחות באופן חלקי) על העם, גם אם בצורה לקויה, עדיף מאשר כלום.
וקבל ח"ח על הגישה של השרשור..
אם זה שרשור רציני שלא ירד לפסים אישיים, וכל מטרתו להגיע אל האמת - אשמח לקחת חלק בדיון
הסכמתי עם הפסקה האחרונה.
ולא, זה אולי "צבא שיש בו רוב יהודי", לא צבא יהודי..
כנ"ל המדינה..
אז אולי זה לא כמו הבריטים, אז אני לא אלך לרצוח חייל- אבל שימי לב לשאלה ששאלתי קודם.. האם זה צבא יהודי?
כמדומני שהתשובה היא לא..
אז מי אמר שבשם ה"אחדות" אני צריך לעבור על התורה?
לא יותר מ-2%).
צבא שמתנהל בצורה מוחלטת עפ"י היהדות? ממש ממש לא.
אבל יש בצבא עידוד של הדת (רבנים אנשי חינוך וכו').
זה לא צבא חילוני לחלוטין.
וחוץ מזה - ששינוי יכול להיווצר פשוט מאחוזי התגייסות דתיים גבוהים ושינוי בהרכב הצבא (וזה לאט לאט קורה - אחוזי ילודה גבוהים יחסית בציבור הדת"ל לעומת החילוני).
עם הזמן ההרכב יישתנה.
ובעקבות כך גם המצב בצבא.
אני רואה את עצמי כשותפה במדינה, לא כאורחת. ולכן כל התייחסות שלי זה איך לשנות את המדינה מבפנים, ולא רק לבקר אותה מבחוץ.
אבל אני מסכימה שהרבה מהתנהלות הצבא היא פסולה. ולכן באים לשנות.
וזה ממש לא אומר לעבור על התורה.
לא הבנתי מה בדיוק כוונתך...
הצבא הוא לא דתי,נכון שיש רבנים בצבא אבל זה בשביל לדאוג שיהיה אוכל כשר ושתוכל להתפלל,לא בשביל שהמוסר לחימה שלך יהיה על פי התורה.
לספק לחיילים אוכל כשר?... לא.
לא להשמיע שירת נשים בכל מיני טקסים משוני?... לא.
לגרום לכך שכל חייל יוכל לקדש על יין בשבת?... לא.
אה, נזכרתי!! המטרה של הצבא הוא להילחם..
אז אם כך- כשאני מסתכל על הבעיתיות בצבא, פחות מעניין אותי מה רמת הכשרות, יותר מעניין אותי איך הוא נלחם.
צבא שחתום על אמנת ז'נבה, שמשווה בין חיים של יהודי לחיים של גוי, שלא נלחם כמו שצריך להילחם- [רוח רביעית, קריאה לשלום, הצבת תנאים וכו'..] (ע"ע תורת המלך..) הוא לא צבא יהודי.
שוב, אם לו יצוייר שכל החיילים בצבא באמריקה יהיו יהודים, זה הופך אותו לצבא יהודי? לא.
צבא אמריקה, שיש בו רוב, אולי רוב מוחץ, של יהודים.. אז מה?
ברגע שהצבא מהשורש מושתת על ערכים "דמוקרטים" וכל מיני כאלה ואחרים- הוא בעייתי. מאוד.
חוץ מהעובדה שהצבא בישראל לא נותן עדיפות לחיים של אזרחיו, כמו שכל צבא אחר עושה, אלא מטרתו העיקרית היא לשמור על שקט באיזור.. ואם בגלל זה יפגעו כמה יהודים? נו שויין, עוד כמה יהודונים, למי כבר אכפת?
הוא יהודי במובן שהבן אדם הוא יהודי כי יהודי תמיד נשאר יהודי.
אבל זה לא צבא יהודי!
צבא יהודי הולך על פי חוקי היהדות שהם התורה!
אולי הוא הורכב מיהודים,זה לא הופך אותו לצבא יהודי.
אולי זה "צבא עם בני הלאום היהודי"
אפשר להתווכח עד מחר.
מבחינתי יהודי זה מי שבעיקרון משתדל לעשות רצון ה' (יש נפילו וירדיות,אבל בגדול).בן אדם שהוא "יהודי ביתו וגרמני בצאתו"אמנם הלאום שלו זה הידות,אבל אם עושה משהו זה לא מתוך הידות ולכן זה לא יהודי.
אפשר להתווכח עד מחר על הגדרות,זה לא מדע מדוייק.
אמריקה זה לאום.אז ברור שהצבא האמריקאי הוא אמריקאי.
הצבא היהודי אולי שייך ללאום היהודי אבל לא לדת..
וזה מה שאמרתי.יהודי הוא יהודי.אבל המעשים זה עניין אחר.והצבא הוא לא יהודי כי הוא לא בנאדם ולא הולך על פי היהדות.
חוסר כאב ראש.
דפוק את מי שקל ותעזור לחזק.
היא אחראית לדאוג לאכול כשר ולצרכים של החיילים הדתיים.היא לא דואגת שכל דבר בהתנהלות של הצבא יהיה על פי התורה.
אלא על דברים כמו מוסר לחימה לדוגמא.
הוא לא מוסרי זה עניין אחר.
אני חושב שלא מוסרי להפקיר חיילים בשביל לא ליפגוע ב"חפים מפשע"
מוסר ליימה נוגע לכל חייל וחייל.ואני לא הולך לוותר על העקרונות שלי בשביל להנחיל מוסר מעוות .
אין סיכוי שייתנו לי להנחיל אתה המוסר שלי לחיילים ואין סיכוי שאני יגיע למכ"ים(או בכלל לצבא) אם הדעות שלי. אולי לכלא....
אותך בצה"ל.
אלא על מה שלומדים ברמב"ם ובשאר הפוסקים.
לא צריך לשמור על כבוד המדינה,צריך לשמור על כבוד ישראל!ושלא ייפגעו יהודים!
ההלכה נודעת לכל חלקי החיים,וכן גם למלחמה.
אין הבדל בין מצוות המלחמה לבין שבת או תפילין בכולם צריך את ההלכה.
זו דעתך בסדר.אבל אל תכפה.אתה קובע לעצמך.זכור לי שאמרת שאין לך רב.ואתה הרב של עצמך.מה גם שיש לך טעות בהגדרתך,בחינתך,ל'מי יהודי' ,כתבת :"מבחינתי יהודי זה מי שבעיקרון משתדל לעשות רצון ה' (יש נפילו וירדיות,אבל בגדול).בן אדם שהוא "יהודי ביתו וגרמני בצאתו"אמנם הלאום שלו זה הידות,אבל אם עושה משהו זה לא מתוך הידות ולכן זה לא יהודי. "
וזו טעות.יהודי זה מי שהוא נולד לאם יהודיה.יהדות זו לא דת.גם אדם שאיננו שומר תורה ומצוות-אם הוא יהודי דהיינו שאימו יהודייה-הוא יהודי.
הצבא גם אם זה לא נוח לך,הוא יהודי.המדינה,יהודית.ולא תוכל לשנות זאת. אבל זה גם לא אסון כ"כ גדול,משום שהמדינה והצבא הם לצד היהודים,כי הם יהודים.
מי שאמא שלו יהודייה הוא יהודי,אין ספק.
אבל צבא/מדינה וכד' הם לא אדם ואין להם אמא,ולכן השאלה מה המעשים שלהם.
אע"פ שהלך נגד רצון ה' וריחם על כמה עמלקים.אתה לא תקבע מי יהודי,לא איזה אדם,ולא איזה ארגון.
אבל בגדול הם הקשיבו לה'.
"היהדות אינה דמוקרטיה"..
זה היה הרב כהנא..
שוב, זה שיש פה הרבה יהודים בצבא הופך אותו ל"צבא שיש בו יהודים", לא צבא יהודי..
בעקבות תרגום ספר מאנגלית שהרב כהנא כתב אחרי שהוא נפסל מלרוץ לכנסת,והוא לא בדיוק האמין ב"לשנות מבפנים" כי אם ככה הוא היה עושה משהו בכנסת חוץ מלהגיש הצעות אי אמון בממשלה.הרב כהנא הלך עם האמת שלו עד הסוף,והאמין מאד בחשיבות של אמירה,אני לא מאמין שהרב כהנא היה מצביע ל"עוצמה לישראל".
והרב כהנא בשונה מהציבור הדתי לאומי לא ראה במדינת ישראל "אתחלתא דגאולה" אלא "קידוש השם"זה מאד שונה ויש לזה לא מעט נפקא מינות.
הוא שינה את דעתו,חוץ מזה שלא התייחסת לכל שאר הדברים שכתבתי.
ומה בדיוק הרב כהנא אמר? המשפט שהבאת זה משפט שאבא שלך אמר עליו,לא שהוא אמר.
בקשתי שתענה על הטענות.
אבל מה זה קשור?
ואני יודע מה תלמידי הרב קוק אומרים,לא אמרתי שלא דיברתי על הרב כהנא.
והטענות האלה:
והוא לא בדיוק האמין ב"לשנות מבפנים" כי אם ככה הוא היה עושה משהו בכנסת חוץ מלהגיש הצעות אי אמון בממשלה.הרב כהנא הלך עם האמת שלו עד הסוף,והאמין מאד בחשיבות של אמירה,אני לא מאמין שהרב כהנא היה מצביע ל"עוצמה לישראל".
והרב כהנא בשונה מהציבור הדתי לאומי לא ראה במדינת ישראל "אתחלתא דגאולה" אלא "קידוש השם"זה מאד שונה ויש לזה לא מעט נפקא מינות.
תלמיד של מישהו שנפטר לפני 23 שנה לא בהכרח ממשיך את דרכו,ויש תלמידים שלא מסכימים עם בן ארי.
לא מעניין אותי מה אכפת לך,יש הבדל האם הסיבה שהרב כהנא אמר אמר הלל ביום העצמאות זה בגלל
."אתחלתא דגאולה" או קידוש השם" ואתה בעצמך הבאת את הסיבה למה זה משנה
.אפילו שאני לא בטוח שזה מה שהמדינה שלנו מקרינה כרגע.
מתי אמרתי שמעניין אותי תופעת החילון?
ודרך אגב אני לא תלמיד של הרב כהנא.
לא מחייב.לא אמרתי שאין סיכוי אבל יש מחלוקת כמו שבין תלמידיו של הרצי"ה יש מחלוקת.
יש לי מליון דברים אחרים שאני צריך ללמוד.
ברור שהמדינה בזמנו עשתה יותר קידוש השם (או יותר נכון לומר עשתה פחות חילול השם).
אמנם אני לא תלמיד שלא,זה לא אומר שאני לא מסכים איתו בהרבה דברים. ואני יכול לצטט כל אחד. מה זה קשור ללהיות תלמיד שלו?
(עלאק מחר זה כבר היום...)
(פתאום אנשים קמים בבוקר לראות דיון שאתמול הוא היה 20-30 הודעות ורואים שהוא הפך ל100+
)
אבל אני בהחלט יכול להביא מקור שהוא ראה במדינה קידוש השם ולא ידוע לי על מקור שהוא אומר שהמדינה היא אתחלתא דגאולה.
אפילו טרחתי להביא ציטוט:
"מדינת ישראל קמה מעפר, מאפר המשרפות, לא משום שאנו היינו ראויים לה, אלא משום שהגוי היה ראוי לה - משום שהעונש והזעם הנורא של הקב"ה הוכנו להמיטם על עולם שלעג והשפיל וביזה את ה', אלוקי ישראל. ומאד יתכן, ואל תבוז לעֱנוּת עני זה, שאותה מדינת ישראל שקמה לפני כארבעים שנה (הרי לא נדע אם הקב"ה מדקדק במספר זה עם חלשים כמונו, ומאד יתכן שהארכה לא תהיה דוקא ארבעים שנה, אך תהיה קרובה מאד למספר הזה) היא לא רק אתחלתא דגאולה, אלא גם התחלת הארכה שזכינו לה. כמה סבירה היא מחשבה זו שהקב"ה, אב הרחמן, ברחמיו וטובו כי רבים, נותן לנו בזה את ההזדמנות הסופית והמתחננת להפוך סבל מיותר לגאולה נהדרת ומיידית. לא לחינם אמר רבי אליעזר (סנהדרין צט.): "ימות המשיח ארבעים שנה, שנאמר (תהלים צה:י): 'ארבעים שנה אקוט בדור'...". ואמנם ממשיכים חז"ל שם ואומרים: "ראב"ע אומר: שבעים שנה... רבי אומר שלשה דורות", אבל מאד יתכן שאורך הארכה נמצא בין שלשת הזמנים, בין ארבעים שנה לבין שלשה דורות. מכל מקום, לא נותר זמן רב לישראל לפשפש במעשיו ולאחוז במצוות על דרך אמת ואין כושל בם."
טעיתי.
הוא הקים את מדינת יהודה, הוא אמר אז שמבפנים אי אפשר לשנות..
וסלח לי- כל ההתנהלות של הרב מאז ומעולם לא הייתה "להשפיע מבפנים", נכון?
אם אבא שלך כהניסט- שאל אותו למה הרב במלחמה למען יהודי בריה"מ לא "השפיע מבפנים" אלא יצר לחץ חיצוני?
למה הליגה להגנה יהודית לא "השפיעה מבפנים"?
למהועוד מלא מלא דוגמאות.. הרב כהנא לא האמין בדרך הזאת, הוא אמר בפירוש שהיהדות אינה דמוקרטיה- אם כך, איך אתה יכול לבטל את הדמוקרטיה בדרך דמוקרטית?
שתלמד אזרחות תבין עד כמה זה פרדוקסלי..
"...מלכות הזלה שטוב סופה מקיומה..." והוא מדבר שם על המדינה.
מוזמן ללמוד את ספרי הרב כהנא במיוחד את אור הרעיון בו תלמד מה היתה תפיסת עולמו של הרב כהנא
תתן רק לשמולאנים של רמת אביב ג' לבחור זה מה שיהפוך את המדינה ליותר טובה על בטוח
<צ>
ואין צורך להגיב אני מדירה את רגלי מהשירשור הזה
אני אפילו לא רואה פה טיפת הגיון להתווכח מולה
וזה היה אמצעי שפל להשגת רצונך
אבל |צפוי עד כאב|
סורי שאני מדברת ככה
לנסיונות לפני שיחסימו אותי מפה
בכל מקרה יש המון מהמטופש בקטע הזה
לא להצביע זה לא להשפיע
ואם גמככה מצב של מדינה בקנטים אין לזה כל הגיון
בכל מקרה אני מבינה לגמרי את העייפות מהדיון המיגע הזה לכן לא אצפה לתשובה
זה להגיד שאתה לא מאמין במערכת.כל פעם מדווחים כמה אחוזי הצבעה היו ומתעסקים בזה הרבה ומחפשים לזה פתרונות.חוסר הצבעה זה הבעת חוסר אמון במערכת.).את יכולה להגיד שזה לא מספיק חשוב ועדיף להפריע אבל יש אנשים שחושבים שלאמירה יש השפעה גדולה מאד.
(גילוי נאות:אני הצבעתי בבחירות האחרונות ועד היום אני לא סגור על עצמי אם טוה עשיתי)
הנסיון הוכיח שממשלה ימנית זה ממש אבל ממש לא ערובה לשמירת ארץ ישראל.
עדיף להצביע למפלגה שיש לה הכי הרבה סיכוי מול הליכוד אם כבר מצביעים (כמובן חוץ מ"עוצמה לישראל" או הכי טוב "כולנו חברים")
ואחי תלך ללמוד היסטוריה דחוף.
מה שרשמת היה ממש גיבוב של שטויות.
ז'בוקנסטי האמין שצריך לאמן חיילים יהודים להילחם אבל גם היה לו עניין לעזור לבריטים.
דיברנו על המטרה,לא על מה הם עשו.
(אלא אם כן תביא מסמך רשמי שזה היה הכוונה).
שנלחמו בעוז על מנת להביא תחמושת ונשק לעם היהודי היושב בציון-
פוצצו את אנטלנה...
אז הגיע הזמן שתבין, שבנאדם אחד, או 2, או 100 נכנסים לתוך מערכת כדי לשנות אותה מבפנים- במקרה הטוב הם יצליחו להזיז מילימטר, במקרה הרע- המערכת פשוט תבלע אותם..
וזה מה שקורה היום, אנשים נכנסים לצבא כדי לשנות מבפנים ובסוף מי שמעיז לדבר נגד הצבא הקדוש שלהם חוטף מבול של צעקות.. מה אתם צועקים?? בסה"כ הבנאדם אומר את מה שרציתם לעשות לפני הגיוס, לא?
תראה את אריק שרון ימ"ש, מנחם בגין, ביבי נתניהו- את כולם לא הכרנו כאלה שמאלנים, אז מה קרה פתאום?
כי שאתה נכנס למערכת, היא משפיעה עלייך- ואתה לא יכול לפעול בצורה דמוקרטית נגד הדמוקרטיה, אתה לא יכול לפעול ע"פ אמנת ז'נבה נגד אמנת ז'נבה, אתה לא כיול לפעול ע"פ התקנות של האו"ם נגד התקנות של האו"ם...
המון פעמים המפקדים הכי רשעים הם דווקא דתיים.
הדתיים עושים עבודה מצוינת בצבא, יש כשרות יותר טובה, פחות שירת נשים, פחות פריצות אצל ביינישים, יותר קדושה..
אבל לגבי המלחמה של הצבא?? הם נלחמים כמו גויים, לא כמו יהודים.
שי פירון, נפתלי בנט, בן דהן... לא חסר..
וכן, ימח שמו.. דבר המלך אמר "אויבי יאמרו רע לי מתי ימות ואבד שמו" זה מדבר על יהודי...
גם בגמרא שכתוב שר"י זה על יהודי.. מצטער להודיע, זה שבנאדם נולד לאמא יהודיה לא תונן לו חסינות לעשות את מה שהוא רוצה..
בטח גם את כפות רגליו של רבין הקדוש היית מנשק כי הוא יהודי??
לא.
שאת זה לא אמר הרב כהנא זצוק"ל ,אלא מייסד המדינה,דוד בן גוריון.
מנחם בגין במובהק לא היה שמלאן,אלא לאומי ימני.זכר צדיק לברכה.
ביבי נתניהו הוא גם כן ימני,אבל נכון , כמו שאמר חנן פורת זצ"ל "זה לא זה".
שרון-טעה.אבל גם היה גיבור ישראל,שהציל רבים,בניהם את כצל'ה כפי עדותו.
מה שבטוח מה שאתה עושה,לכתוב נגד יהודים ,שמסרו ומוסרים את נפשם למענך ולמען כלל ישראל,לא יועיל לנו נגד מאות מליוני אוייבינו.מה כן? ריבוי אהבה ואמונה,ריבוי תורה ומצוות,גיוס לצה"ל וכשבעז"ה תהיה הרמטכ"ל אני בטוח שתהיה רמטכ"ל 'טוב ליהודים'.בהצלחה!
בדיוק כמו שאין לי עיניין להיות רה"מ..
המדינה אולי לא תמיד הקשיבה לאו"ם שמום, אבל היא תמיד הייתה מדינה דמוקרטית, ובגבולות הדמוקרטיה אתה לא יכול להפלות אדם על רקע לאומיותו, לדוגמא..
היהדות אינה דמוקרטיה, ואי אפשר להקים פה מלכות ישראל הראויה בצורה דמוקרטית..
אם אתה אומר ככה, למה שבג"ץ לא יהווה תחליף לסנהדרין? אם הצבא יכול להוות תחליף לצבא יהודי, רק בגלל שיש בו הרבה יהודים...
במדינה דמוקרטית לא יכול לעבור חוק שאוסר על יהודים וגויים להתחתן..
ואל תנופף לי עכשיו בסטטוס קוו- שזה בסה"כ כמה חוקים נזילים וניתנים לשינוי, לזרוק עצם על שמירת שבת אבל להשאיר פה גויים..
כאילו מה?? בחו"ל כולם מסביב היו מחללים שבת, ופתאום זה מה שאכפת לנו שאנחנו חוזרים לארה"ק?? אמור להיות הרבה יותר חשוב ביהמ"ק, או לכבוש את כל א"י, או להעיף מפה את הגויים...
אני מחפש לקיים את רצון ה'.
ימני שמאלני כל ההגדרות האלה הם חראטה השאלה מה התורה אומרת.
משום מה שרשורים מהסוג הזה מעוררים הרבה פעמים כעס אחד על השני ודברי פוגעים אחד בשני וכו'
לכן אני מבקש מכל המשתתפים, לנהל את הדיון בצורה בוגרת,
ולכבד את הדעות של כולם, גם אם הם מאוד מנוגדות לדעות שלכם.
אנחנו נתייחס בחוסר סבלנות לתגובות קטנוניות ופוגעניות בשרשור הנוכחי.
בתומ"ר - ישי.
דיון מהנה ופורה.
עד כמה שאפשר
..
ובשביל המרגש
אריאל דלת אתה לגמרי צודק
איך לא הבנתי את זה עד עכשיו??
ואללה טעיתי ואתה צדקת
גאון עולם!
<ר>
ועדין בגלל החוסר ראליות של להקים צבא חדש
אני בקטע של התגיסות
דעתי היא- הצבא, כמו כל דבר בעולם, הוא כלי.
כלי שמשמש את העם שלנו להגן על עצמו.
וכמעט בכל כלי, שבני אדם ממציאים-יש תקלות.
אז צה"ל לא מושלם.
ומי שמפעיל אותו, בעצם כובל לו את הידיים בהרבה מובנים ומקרים,
ויותר גרוע, משתמש בכלי הזה לדברים רעים.
מכאן-הבעיה היא בעיקר במפעיל. יעני בדרג העליון, ובשר הביטחון.
אבל, אסור לשכוח שצה"ל הוא-צבא הגנה לישראל!
ובלי ההגנה שלו, היינו בים עכשיו.
אני לא צריכה אפילו ללכת רחוק מדי אחורה כדי להזכר במלחמות שלנו.
לפני שנה היתה לנו מלחמה.
וצה"ל תקף!! והגן עלינו!
מצד שני- אותו צה"ל שמגן, גם נשלח מדי פעם לעשות משימות כמו פינוי בתים והריסת מאחזים וכל זה.
זה החלק הדפוק שבו. אי אפשר להתעלם מזה.
חיילים שמוכנים להרוס חלקים מארץ ישראל, יש להם משהו דפוק בשכל.
עם כל התירוצים של מעגלים, וזה לטובת העם וכו', זה עדיין דפוק!
אז מה אני אומרת בעצם?
הצבא הוא כלי מצוין.
אם מי שמוביל אותו ידע להשתמש בו נכון-על פי חוקי התורה-
בעז"ה נוכל לכבוש את כל הארץ המובטחת ויותר מזה.
אם מי שאחראי עליו חושב שכל המטרה היא לשמור על השקט,
גם במחיר של דם יהודי, ושל חבלי ארץ קרועים-אז הוא הבעייתי!
ומול זה צריך לפעול.
לא ללכת בקטן, חייל חייל, אלא להגיע לראש.
להיות פוליטיקאים. בן ארי, בן גביר, הם בדרך הנכונה לדעתי.
אני מחכה ליום שיהיה צבא שכולו עפ"י תורה, ואז גם החרדי הכי שקדן ישוש להתגייס..
ובינתיים, אני אומרת להתגייס לגדודים החרדיים. כמו נצח ושחר.
אבל זה כבר עניין אחר, של בעיות אחרות. אז לא נכנס לזה עכשיו.
אני אמרתי כמה פעמים שצה"ל לא מושלם.
יותר נכון, שמנהיגים אותו בצרה לא מושלמת.
אבל זה לא שהוא לא נלחם.
וכן המיגון הזה מרגיש הכי ילד כאפות שקיים.
אתה ממש צודק עם זה.
אבל הגבתי למה שהוא שאל.
אבל כמו שר שמעון אמר על הרומאים צריך להסתכל על המניע שלהם,והמניע הוא לו מה יהיה טוב ליהודים,אלא מה יגרום לשקט,לפעמים זה טוב ליהודים לפעמים זה טוב לערבים.
שהצבא לא יפריע לי לשמור על עצמי,
ושני הדרישות הראשונות:1.שלא יפריע לי להשיג נשק. 2.שלא יפריע לי להשתמש בנשק נגד האוייב הערבי.
לבטוח בה'!
הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב!
זה לא מלחמת אזרחים,זה מלחמה בין היורשים החוקיים של הארץ לבין הפולשים.
ולא רק שאני רוצה להילחם עם הערבים בשטחי מדינת ישראל,אלא גם עם ירדן חלקים מסוריה ומצרים ולכבוש את כל ארץ ישראל.
לבטוח בה' זה לעשות השתדלות ואת השאר להשאיר לה',אבל לעשות משהו נגד רצון ה' זה לא השתדלות!
צבא שמערב בין המינים.
צבא שמחלל שבת(כשלא לצורך).
צבא שמעדיף את חיי האוייב על פני היהודים.
צבא שלא הורג את מי שמנסה להרוג יהודים.
הוא לא צבא יהודי!
אתה התייחסתצ רק לנקודה אחת.
ובכל מקרה בקשר לחילול שבת,מחסומים זה חילול שבת אין שום סיבה שיצטרכו מחסומים אם ידאגו שיהיה הרתעה.(או יותר טוב אם לא יהיה פה ערבים)
לא אני לא הולך להתגייס ולהיות הרמטכ"ל ואז לשנות,להשפיע מבחוץ הרבה יותר יעיל מלהשפיע מבפנים.
ואני לא רוצה להיות חלק מגוף בעייתי שכזה,גם אם אני אישית לא בחלק הבעייתי.
תקים צבא חדש? בדיחה!
תלחם בו? יש לנו מאות מילוני אוייבים וצה"ל מכה אותם שוק על ירך ברוך ה'.אנו לא רוצים עוד אוייב ועוד יהודי חלילה! ועוד יהודי עם כוונות טובות-חס וחלילה! אבל ..זה לא רעיון טוב!!
לסמוך על אמריקה ועל האו"ם זה לסמוך על הנס!!!
וזה הרב כהנא אמר!! אתה, שמחזיק מעצמך איזה תלמיד שלו...
יהושע סמך על הנס, הוא נלחם מול 7 עמים, גדעון סמך על הנס, הוא יצא עם 300 חיילים למלחמה! מתיתיהו סמך על הנס, הוא רצח מתיוון והתסיס את כל מלכות יוון נגדו!
אז זה לסמוך על הנס???
אחרי שנהיה פה כמו בתקופת שלמה, ונכבוש את כל א"י השלמה ונשב לבטח על אדמותינו, ונבנה בית מקדש- אולי אז יהיה אפשר לקיים יחסים דיפלומטים עם מדינות אחרות.. כמובן לא שאיזה ג'ון קרי יבוא ויגיד לנו איך לפעול..
אף אחד מאיתנו לא אמר לא לעשות כלום.
אבל לא לסמוך על אמריקה ולחשוב מה יאמרו הגויים.
ואם אתה נמאס לך לשמוע ציטוטים מהרב כהנא,אז נצטט את בן גוריון:"לא חשוב מה יאמרו הגויים חשוב מה יעשו היהודים".
צריך לעשות את ההשתדלות, אבל לא צריך להתחשב בגויים..
ולידיעתך- שלמה לא ביקש מג'ון קרי לעזור לו לפתור את הסכסוך עם הפלישתים.. גם דוד לא, גם שאול לא, ובעצם שאני חושב על זה עוד לא מצאתי מלך אחד שהיה כפוף לגחמות של אומות ומעצמות אחרות..
גם לא אחאב.



אריאל דל"תורק כשיהיה לנו נביא בדרגתו של יהושע אתה תצטרף אליי לכבוש את הארץ, ורק שיהיה לנו נביא בדרגתו של שלמה, אתה תצטרף אליי לבנות את ביהמ"ק, ומה לגבי משיח? הוא יצטרך להיות יותר גדול ממשה רבינו!!!!!
כבר אמרה הגמרא- דור דור ודורשיו, פנחס בדורו כשמואל בדורו...
ואם אתה לא תלמיד של הרב כהנא, למה אתה מצטט אותו בתור הוכחה?
וגם אם כן- אבא שלך היה ממקורבי הרב כהנא, בטח אתה מבין יותר מכולנו- אז אולי תענה על הציטוטים שמביאים לך פה?
[אני לא יודע מי זה אבא שלך, אתה מוזמן לשמוע שיחות של הרב בינימין כהנא ולהבין מה הייתה דרכו של אביו פחות או יותר..]
במיוחד חב"דניק וחרדי יודע שעם ישראל כשיש השפעות רעות צריך להסתגר בגטו יהודי.ולא - כמו שדי"מ אמר-להיות "יהודי בביתך וגרמני בצאתך" (למרות שאין לי מושג מי אמר משפט כזה.וכן אם מישהו יאמר כך הוא עדיין יהודי בשונה ממה שדי"מ בהגדרתו החדשה ל"מיהו יהודי" אמר.)
ואני לא אמרתי שזה הופך אותו ללא יהודי במובן "ההלכתי" שלי מילה,אבל אי אפשר ליטועון שהמעשים שלו הם מעשים של יהודי.
ולא צריך להסתגר בבית בשביל לא להיות גרמני בחוץ."היה יהודי בביתך ויהודי בצאתך".
יצחק וסרלאוף
"שכחו אותי באושוויץ"-
שבת נכנסה בירושלים. כהרגלי בקודש מזה עשר שנים, שמתי פעמיי לכיוון הכותל הקטן למניין הקבוע, קבלת שבת נוסח קרליבך אל מול פני השכינה.
ביציאתי מהכותל. מרחק של כ 150 מטר משער אבטחת הכניסה וכ150 מטר בערך מהכותל הקטן. מחזה מוזר. התקהלות. אני מסתכל ורואה נער חרדי בגיל 17 לערך מוקף בחבורת ערבים טרופי דעת, כאשר בעל הבשר מביניהם אוחז בחליפתו השחורה של העלם וידו מונפת להכותו.
ניגשתי לזירה. ניגשתי לערבי בנחישות מהולה בפחד מוות: "מה אתה מרים עליו יד?" "תוריד ממנו את היד". הערבי עזב את היהודי החרדי בדחיפה קלה וניגש "לטפל בי". ביהודי שמעז לצייץ לכיוון, בניגוד לאחרים שעברו ברחוב והמשיכו בשקט...
תוך כדי שהוא מדביקני לרכב B.M.W שחנה שם, הצלחתי עוד להעז למלמל לעברו "אל תאיים עליי". אבל שניה אח"כ זה כבר לא היה איום. אגרופים. בעיטות. ויריקות עפו לכיווני מארבעה רוחות השמים. אני מוצמד למכונית. לא מוצא את עצמי. ידיי רפויות. ראשי חדל מלחשוב. מין מערבולת ותערובת לא מסודרת. בן מלך שמנסים בכוח לרצוע את אזנו ואם אפשר את שאר חלקי גופו במשקוף דלתו של רכב האדון, כאחרון העבדים הנרצעים. אל תקרי נרצעים אלא נרצחים.
השניות כנצח. ללא מנוס וללא מוצא. ולפתע, כמו ברק משמים. כמו מלאך עם בגדי זברה של איזו חסידות, אוחזת בידי ומושכת אותי בכוח ממעגל "השלום". והיא, הוא, החסיד עם מדי הזברה מתחיל לרוץ איתי לכיוון הכותל הקטן תוך כדי שהוא אוחז בידי בחוזקה. הסתכלתי עליו ואמרתי "תודה רבה. איך קוראים לך" הוא מלמל משהו. ואז שמתי לב שמהרגע שהוא תפס אותי הוא לא הפסיק למלמל בקול דברים ולרוץ קדימה. כשהתרחקנו וחלפה הסכנה הוא שחרר אותי, נתן חיבוק קל והלך לו תוך כדי שממשיך לשנן דברים בפיו בהתלהבות רבתית. אני פניתי ימינה לכותל הקטן. שוטר ומגבניק עמדו שם. ניגשתי אליהם מיד. גוללתי במהירות את אשר אירע לפני שתי דקות. השוטר מג"ב עלה בקשר: "יש פה איזה לבן שטוען שבן מיעוטים תקף אותו בצומת הכותנה". "תמתין" הוא אומר לי. המתנתי. חמש דקות. הגיע צוות של שני שוטרים. "מה היה?" הם שואלים אותי. ואני מסביר שוב: "זה קרה לפני כמה דקות. אולי הם עדין שם כדאי שתבואו איתי מהר". השוטר: "בחור. קודם כל תרגע. אתה רוצה לעלות לתחנת הקישלה להגיש תלונה?"
אני: "ברור. אבל בא נלך קודם כל לזירה אולי הם עדין שם ואוכל לזהות".
הנה, סוף סוף מתחילים ללכת. יש להם זמן לשוטרים האלו. הגענו למקום. זיהיתי שניים מהבחורים שהיו שם. השוטר: "אתה בטוח שזה הם נתנו לך מכות?" אני: "יש מצלמות אבטחה. אני לא ראיתי מי נתן לי מכות. היה בלאגן. עשו לי אמבוש. אבל אני בטוח שהם היו כאן. אני זוכר אותם". השוטר: "טוב. אני לא יכול לעכב סתם כך אנשים. תלך להגיש תלונה ונטפל בזה". אני: "יש לכם שוטר גוי בתחנה?" השוטר: "כן כן. יש". השוטר השני: "אתה לא חייב להגיש היום את התלונה. אפשר גם מחר אפילו מחרתיים."
הלכתי הביתה. לא חשבתי על התלונה הזאת. זאת תהיה עוד תלונה של כלב שנשך אדם.
אבל התחלתי להרהר בדרך על השבוע האחרון. חשבתי על ניסיון הלינץ' בקוצרא. ועל התקשורת שצהלה משמחה. חשבתי על הסטטוס של עקיבא נוביק תחת הכותרת "שכחו אותי בקוצרא". ונזכרתי בוויכוחים עם חבריי ששאלו אותי "למה הם הלכו לשם בכלל". ו"שיגידו תודה שלא עשו להם לינץ'".
אחיי, חברים, מכרים, שותפים לדרך, יהודים יקרים: בין הלילה של שישי לשבת, נשאתי תפילה ותקווה לבורא עולם שיוציאנו כבר מהגלות הארורה הזאת, מהפחד ללכת ברחובות בשכונתנו, מההשפלה והביזיונות בראש חוצות. ושיחזירנו לארצינו, ארץ ישראל, ונקים מדינה משלנו וצבא חזק שייתן שוק על ירך לכל אויב שירים ראש על יהודי. זו התקווה. זה החלום שמחזיק אותי.
שטף של דמעות פורץ ממני, גופי רועד ולבי מהדהד. יצחק, אתה כאן. אתה בארצך. יש לך מדינה יהודית. יש לך צבא חזק. אבל, לא, אני אוטם את אזניי ממאן לשמוע, זה לא הגיוני, אני באושוויץ. שכחו אותי באושוויץ. למה כולם שמחים בחוץ? למה קוצרא הגיע לכאן? משהו לא מסתדר. וזה הגיח מתאי הזיכרון הפנימיים. נזכרתי. נפל לי האסימון: "יהודי מסריח" הוא פלט כשהחלתי נסוג עם "המשיח" שהגיע עם "הזברה". וזה בהבזק אור הצליף בדם שבי. שבכולנו. חצה את קווי ההפרדה בין חומות גטו תל אביב לנוער אש קודש. בין אתר הקול היהודי, לאתר שאינו יהודי על ידי קולם של אנשים יהודים.
לבת ההיסטוריה עולה אף היא כעדות בלהבות השנאה הערבית אלינו, והיותר גרוע, בשנאה היהודית העצמית אל עצמה.
נותרתי בביתי. בגרסא דינקותא דאוושויצא, תשאל השאלה: למה הלכתי לשם בכלל?
הנה אלו הם שהשלימו עם הגטו החדש. ממשיכים לעמוד בפתח הגלות כעבד נרצע ואומרים תודה על הלינץ' שלא נעשה.
היכן הגבורה שלהם? היכן "הגיבורים" המופיעים בהמוניהם באלותיהם, בכתבותיהם, ובאולפניהם מול הנערים הגבעונים פורצי חומות הגיטו המודרני. נעלמים הם מהאופק מול קלגסי הזרים. כאשר מדובר בזרים ניתן למוצאם מתחבאים מאחורי חומה גם בגיטאות. האם כבר השלימו לחיות בגיטו החדש? כאשר השלימו עם מסירת הקרקעות לאויב הבדואי בנגב? כאשר השלימו עם שחרורם של רוצחי עמינו צמאי דמינו?
אך אל ישמח אויב לנצחונו זה.
על אף הכל, לא יהא גיטו במולדת העם היהודי.
האויב עוד ישלם גם על הטלת הגיטו הזה, גם על נזקינו ברכוש וגם על קרבנותינו בנפש.
אנו נמשיך ונצעד. וכל צעד שלנו יגרור אותם אחורה לתהום.
ממני, יהודי.
חרותיקאני מקווה שהוא בסדר
ואני איתו, בכל מילה!
צה"ל הוא צבא הגנה לישראל,רק בלית ברירה נלחם,מגיב.
ישנן הערות ודברים טעונים שיפור,אבל בוודאי שזהו צבא יהודי,ב"ה זכינו לאחר אלפי שנים,הרב אבינר אומר שאנו ככבשה בין שבעים זאבים,הזאבים נשכו ורדפו,אך עתה הכבשה קנתה רובה,והיא מגנה על עצמה,עובדה אנו חיים בין שבעים זאבים,ו"שורדים לא רע" מסביבינו צרות,מלחמות אחים,אלפים נהרגים ביום,תוך זמן לא רב כמה וכמה הפיכות מסביבינו,מנהיג אנטישמי שונא ישראל נהרג ע"י עמו,אחר הועמד למשפט בשלטון החדש,תוך זמן לא רב הצבא ביצע הפיכה נוספת ועשה משפט לנשיא החדש והכריז על מפלגתו כארגון טרור,מאות מליוני אוייבים,וב"ה וגם בעזרת ה',אנו עושים חייל.הצבא מגן על עמו וארצו.
(כמובן שעניתי לא רק על השאלה הספציפית אבל ברור שהיא נכתבה בגלל תחושות מסויימות לכן כתבתי גם כללית ולא -כן\לא.)
לא צריך להכניס אותו בכוח לכל דיון..
בכ"מ- גם כוח או"ם היה מגן עלינו במקרה הצורך, גם כוח או"ם היה מנסה לשמור פה על השקט, אבל זה לא צבא יהודי..
מצידי שהכבשה תקנה נשק, קסדה, אר.פי.ג'י, אמ-16, ו3 טילי לאו, כל עוד היא לא נלחמת כמו שצריך, זה לא צבא יהודי...
אני רוצה לראות צבא שמציב לעצמו 3 מטרות ראשונות- להילחם בכל האויבים, לכבוש את כל א"י השלימה, ולא להשאיר פה שום גוי, גם לא בתור גר תושב, לפחות עד שיהיה לנו יובל.
גם בבג"ץ יושבים מלא שופטים יהודים, זה עדיין לא הופך אותו לסנהדרין, נכון?
[אולי מעוז ומגדול אומר שכן, אני לא..]
ואני הוספתי.זה לא ציטוט מדוייק.אז (תחשוב ש)אני אמרתי זאת,בסדר? ומדוע אסור לי לכתוב את דעתי ,ולצטט ממה שאמר? היית רוצה שיאמרו לך שלא חייב להכניס את דעותיך לכל דיון?
ולגבי הסוגריים,הרב לא אומר שכן,לא שמעתי.אבל דעתך לא משנה.גם אם קראת הרבה תהילים,ובנית הרבה סוכות.
מעניין זה מה שהתורה אומרת.
ולפי התורה צריך לגרש מפה את הערבים.
ובמלחמה חיי יהודים קודמים לחיי האוייב(וגם לחיי הנשים והילדים של האוייב).
בדיוק אתמול שמעתי את אבא שלי לומד עם אח שלי למבחן בתנ"ך על מה קרה למלוכה של שאול כי הוא ריחם על אגג הבקר והצאן.
זה בעייה!
וזה בדיוק הבעייה שהצבא לא דתי.
מלשון "יהדות".
מה זה יהדות?
הפעם הראשונה שזה מופיע זה אמנם אצל מרדכי "היהודי" אבל היום מקובל לקרוא "יהודי" למי ששיך ללאום ה"יהודי" הבדל בין הידות לשאר האומות,שזה גם לאום וזה גם דת.
יהודי שהולך כל יום ראשון לכנסייה ומנשק את הצלב,הוא יהודי?כן!
אבל מה שהוא עושה זה לא מעשה יהודי.
לכן צבא יהודי זה צבא שמתנהג על פי הדת היהודית.
אבל זה לא הכוונה כשאומרים את זה היום.
אז אתה מכיר כהן שיגיד שהוא לא יהודי כי לויוי?
וזה גם דת לא רק לאום.
כמובן שצריך קודם כל להציע להם לעזוב מרצונם.
אם הם לא ירצו...."כופין אותו לומר רוצה אני".
וחוץ מזה אני צריך נשק גם להגן על עצמי כל עוד הם פה ואין לי את האפשרות לגרש אותם,אני עדיין צריך להגן על עצמי מפניהם.
בדיוק בגלל מה שכתבתי פה.
אני לא בקשתי מהצבא שיחלק לי נשק,אלא שלא ימנע ממני להשיג.
ואני מספיק גדול בשביל לדעת שהורגים עם זה בנאדם,זה בדיוק הסיבה שאני רוצה את זה.
הוא לא רוצה אותי ואני לא רוצה אותו.
גם דוד המלך היה רוצח.
שנזכה להיות רוצחים כמו דוד המלך,שמשון,יהושע וכל שאר גיבורי ישראל.
זה הכותרת שאני רוצה לראות.
אבל הציבור הדתי לאומי היום מחפש חותמת כשרות מהצבא, המשטרה, המדינה, השב"כ, בג"ץ, התקשורת השמאלנית, חברי כנסת, רבנים חרדים, ומה לא??
אז כמובן, שאתה מתרפס ונופל על הברכיים כדי לקבל גושפנקה לכל מעשה שאתה עושה, אל תתפלא שדורכים עלייך, הרי זה אתה התכופפת..
אז קודם כל אני גם רוצה להצטרף למצעד האיחולים שלך,ולאחל שתקלע בטעות לאיזה כפר ותראה את החיילים מגיעים אבל לא מצליחים להגיע אליך כי זורקים עליהם בלוקים איזה 100 ערבים,והם במקום לירות מסתובבים ובורחים.
אמרתי לך משהו גשמי זה נשק וכד' אבל אנחנו לא צריכים להיסתמך על אומות העולם רק על עצמנו וה'.
השתגעת? באמת היית רוצה לראות אותי בפרעות קישינב?
ואח"כ תצעק לי "אהבת ישראל" וכו', נכון?
אז בוא תקשיב- אם אתה עוד לא יודע, רוב העולם שונא אותנו, זה לא חדש, וזה לא הולך להשתנות בזכות כמה כאלה שילכו ללקק לג'ון קרי..
אנחנו צריכים לעשות את מה שה' אומר, ואם ה' נתן לנו צבא כנראה שאנחנו צריכים לעשות איתו משהו.
למה אתה מפחד שהעולם יצא נגדנו בגלל שחייל צה"ל יהרוג ערבי- אבל זה שערבים טובחים בנו בלי סוף העולם לא יוצא נגדם??
יש לנו כוח, ה', ומי שלא מאמין בזה כנראה יש לו בעיה באמונה....
כבר קראו עליהם לשלום מליון פעם, הם לא הסכימו.. אבל ברגע שילחמו בהם, תמיד צריך לתת להם רוח רביעית לברוח.. [חוץ מהעיניין של הנקמה, ששם לא צריך לתת להם לברוח לשום מקום..]
הדרך לגרש אותם הוא להציב להם אולטימטום של פרק זמן סביר לקחת את מיטלטליהם ולברוח, [ההגדרה של המדינה לזמן סביר- 7 דקות.., אולי אנחנו נהיה יותר לארג'ים, אולי לא..]
מי שלא יעשה את זה וירצה להישאר להילחם- יצטרך ללמוד מה קורה למי שנלחם עם עמ"י, ולא, הוא לא ישלים תעודת בגרות ודוקטורט בכלא..
הוספות הרמב"ן לספר המצוות של הרמב"ם מצוות עשה ד.
כי העיקרון המנחה שלו היה התורה, ולא אמנת ז'נבה..
אז היו טעויות, שאול לא הרג את אגג- אבל הוא לא פעל על פי חוקים שונים ומשונים של כל מיני גויים, לא היה אצלו את המושג "זכויות אזרח" במקרה של עמלק, וגם לא "חפים מפשע", אני חושב שאפילו אם עמלקי היה זורק את הנשק שלו ומרים דגל לבן, הוא היה הורג אותו, נכון?
אז זה ההבדל.
היה לו "נפילה" אף אחד לא מושלם,זה כמו להגיד שבגלל שמישהו מדבר לשון הרע הוא לא דתי,זה לא נכון אם הוא מבין שזה לא נכון ומנסה לעבוד על עצמו,אז בגדול הוא דתי,עם נפילות.."נופל וקם בראש מורם" כמאמר הפסוק...
אם אתה לא מגרש אותו כי אתה לא יכול,כל תרוץ שיש,מספיק בשביל להתנהג בתקיפות.
אני לא אומר שבכל הזדמנות שיש לך אז ללכת ולתת לו בעיטה, אבל לפחות המטרה שצריכה להיות מול העיניים שלך זה העובדה שהוא פורץ וצריך להעיף אותו מפה..
וזאת לא המטרה של הצבא..
וזה בכלל לא הלכתי מה שאמרתי עכשיו, זה טבעי ואנושי- כל עם אחר שהיו טובחים בו כך היה מגיב, רק יהודים נהנים להפיל את האשמה על עצמם..
בערבים,זה לא בגלל ביטחון/נקמה וכד' גם כמובן,אבל בגלל שאנחנו רוצים לגרש אותם מפה.
.צריך לא לייפות את זה
וחשוב לי להגיד אותו פה, כדי שכולם ישמעו-
לא תמיד המטרה היא לשכנע את מי שמתווכח מולך בדיון..
תאמין לי שיש הרבה חבר'ה שעוד לא סגורים על עצמם שקוראים את הדיון הזה ויכולים להשתכנע לכאן ולכאן, זאת המטרה שהדיון ציבורי, ולא פרטי..
כנראה שאני לא אשכנע אותך ואתה לא אותי- אבל אולי אני אצליח להזיז איזה משהו בלב של מי שקורא את זה מהצד...
אין לי שום עניין לשכנע אותך אישית דווקא.
יש לי עניין שאנשים שלא סגורים על עצמם יראו את הצדדים לכאן ולכאן ויגיעו למסקנות הנכונות בעז"ה.
חוץ מזה שויכוח תמיד עוזר לעצמך להבין את השיטה שלך יותר טוב.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...