חצרוני פרשת בשלח - איך לצאת מהיאוש. ויוסף הצדיק.טובי =][=

"ויהיא בשלח פרעה את העם". מפרשת השבוע אנחנו לומדים על נקודת העקשנות, והרצון.

 

בפרשתנו יש את קריעת ים סוף, ולכל אחד ואחת יש גם את הקריעת ים סוף הפרטית שלו.

כל פעם שאנחנו עושים שינוי בנפש, אנחנו בעצם קורעים מעצמנו נקודה. משנים משו.

וזה קשה לנו.. מאוד. לעשות שינוי, הקטן ביותר. זה מוביל אותנו לפעמים למקום של יאוש.

כי עד שהים נקרע, יש תהליך. ושום דבר לא קורה. לא הולך. וזה באסה לא קטנה.

 

וכך היו בני ישראל.. לא סתם מתחילה שירת הים "ויושע ה' ביום ההוא.. ויאמינו בה' ובמשה עבדו".

רק אז, הם הגיעו לנקודה של אמונה.

כי לפני זה הם היו בנקודה של יאוש מוחלט. היה להם את כל הסיבות להתיאש.

-הם היו משועבדים נפשית ופיזית.

[ובנוגע לנידון, הרבה יותר קשה להפסיק להשתעבד נפשית מאשר פיזית. לפעמים דברים מתקבעים עמוק עמוק בתוכנו. יותר קל להוציא אותנו פיזית, מאשר להוציא לנו את הדבר שהשתעבדנו אליו מהראש.. ]

עובדה, שעמ"י שקצת היה להם קשה במדבר, הם פתאום נזכרים בשומים והאבטיחים שהיו במצרים.

פתאום נזכרים שבמצרים הכל היה פיקניק.

 

וגם אנחנו. כמה פעמים אנחנו נכנסים לתהליך עם עצמנו, ופתאום חושבים על זה שתכלס, לפני זה לא היה משו. אבל היה יותר רגוע.. לא היו בעיות. היה פחות קשה.

ולמה קשה יותר בתהליך? כי פתאום צריך להתמודד עם דברים שהדחקנו. פתאום זה צף ועולה מולנו. לכן הרבה יותר קשה לנו למרות שאנחנו אמורים לדעת שזה טוב לנו..

 

ותחשבו שניה על אדם מיואש. כשהיאוש משתלט, למי יש כוח לעשות תהליך? לזוז בכלל?

לכן איך משה הוציא את עמ"י ממצרים? בחפזון. הוא לא נתן להם זמן לחשוב. לא נתן להם זמן לבחור.

כי אם הם היו חושבים, לא בטוח שהם היו רוצים לצאת ממצרים.

 

אבל גם עם עצמנו, לפעמים אנשים מבחוץ מכריחים אותנו לעשות מהלך. ולמרות שזה טוב לנו, זה הרבה יותר קשה.. כי אם לא בחרתי בזה, יש לי עוד אלף סיבות להתלונן למה החיים קשים. ומה פתאום כל ההתמודדות הזאת נפלה עלינו.

 

וכמה יצאו ממצרים? 60,000. שישים אלף חברה מיואשים. זה לא רק יאוש שאוכל בן אדם אחד, זה בית חרושת ליאוש. כ"כ הרבה אנשים שבטוחים שהעולם דפוק, ובכלל למה הם יצאו ממצרים?! הם באו למות במדבר. להיט.

פרעה דאג להטביע בהם שהרע הוא רע, והטוב - הוא עוד יותר רע. הוא רע מזוייף. בתחפושת של טוב.

לא סתם האמהות זרקו את ילדהם ליאור. שהן ירגישו הכי דפוקות בעולם. רוצחות את ילדהם, במקום להחיותם.

[והרחבה על העיניין. שיעור קודם. ]

 

וגם היום. לא חסר לנו יאוש.. הבעיה שלנו כיום, היא שהגדלנו את מרחבי הבריחה.. קשה לנו להודות בזה. הם לפחות הודו. אנחנו מוצאים אלף דרכים לברוח מימנו. יש סמים, יש סרטים, יש הכל. כולם משחקים אותה גברים.. אבל מחילה, אדם נורמאלי באמת לא יפגע בגופו או בנפשו. אנחנו סתם ברחני צמרת שלא מודים בזה..

 

אוקי. די סגרנו את נקודת היאוש. נמשיך הלאה.

 

הליקוטי מוהרן אומר, שעמ"י זכו לקריעת ים סוף בזכות עצמות יוסף.

ואה? למה עצמות יוסף. ועוד שאלה, למה יוסף לא ביקש שיעשו לו לוויה כמו ליעקב אבינו. תקברו אותי בארץ, וחזרו למצרים. אבל מה, ביוסף טמונה הנקודה הזו. הנקודה של היציאה מהיאוש.

עצמות - עצמיות. מהות. שורש. יוסף - הוספה. תוסיף עוד ועוד ועוד ותגיע לשורש.

אז בואו נחזור שניה ליאוש. מה היאוש גורם לאדם?

היאוש גורם לנו לא לעשות כלום. בנאדם מסוגל לשכב במיטה שבועות, בלי יכולת לזוז.

לא סתם 4 חמישיות מעמ"י לא יצאו. ובחישוב מהיר, 60000 כפול ארבע, שני מליון וארבע מאות ועשרים אלף איש מתו במכת חושך. מתו ביאוש שלהם. הם היו ביאוש כ"כ מוחלט, שהם לא יכלו לצאת ממצרים .

 

אז תחשבו שהחמישית שנותרו, גם היו מיואשים, וגם קברו תוך שבוע יותר משני מליון איש. [כל מכה היא בערך שבוע]. זה יאוש מטורף!

 

אבל מה היה תפקידם של אלו? הם החזיקו את עצמות יוסף. למרות שלא היה להם כוח לזוז, למרות שהם היו בדיכאון מוחלט - הם פסעו. הם הלכו. וזה מה שיוסף מלמד אותנו. הוא אומר לנו: "שמעו, חבר'ה. כשקשה.. שבאמת דפוק, העיקר הוא לפסוע. ללכת. למרות שהיאוש אומר לכם להשאר. תזוזו! לא בקשתי שתתפללו, שתחזרו בתשובה. העיקר היא ההליכה".

המון פעמים אנחנו נוטים לזלזל בחשיבות ההליכה. בחשיבות הפסיעה הקטנה. אבל כן! הפסיעה הכי קטנה בנפש משנה. והמון. היא נותנת כוח להתגבר על היאוש.

כי בשביל אדם מיואש, פסיעה קטנה זה כמו לטפס את האוורסט. הפסיעה, יוצרת נקודה של חיות. כי אדם שזז - חי!! כשאתה מוסיף, אתה תגיע לשורש.

 

עוד פסיעה. ועוד פסיעה. לא חזרה בתשובה, רק הנקודה הכי קטנה של ח י ו ת. לחיות!!

כשבני ישראל רואים את המצרים מתקרבים, הם צועקים אל ה'. אבל מה ה' עונה למשה להגיד להם? "מה תצעק אלי. דבר אל בני ישראל ויסעו" מה זה ויסעו? יסעו זה תלכו! תמשיכו ללכת. כן. המצב דפוק, ושום ישועה לא צומחת. אבל תלכו. תמשיכו. אל תצעקו, אל תתפללו. פשוט לכו. ועכשיו זה הליכה עוד יותר מסובכת, לכו לתוך הים. והם מיואשים, וממשיכים ללכת. והמים מכסים אותם, והיא בכלל לא עוזרת. הינה הם הולכים, ולמה זה יוביל ? הם יטבעו בים.. ועוד שניה כבר המים יגיעו לאף. ואז מה? נבקע הים.

מתי בוקע הים? כשהמים מגיעים לנקודת הנשימה- נשימה זה נשמה. פלוס י'. י' של שם השם ושמו של יוסף הצדיק. בזכותו הם נצלים.

בזכות זה שהם הלכו, עד שהגיעו מיים עד נפש - ואז נבקע הים.

ואומר המדרש, שבזמן שהם הלכו בים. ראו את הנס, אבל בכל זאת כבר חשבו על העגל שהם יעשו. וזה היה העגל של ספר מיכה. הם ירקו לאלוקים בפרצוף, במקום להגיד לו תודה. ולכן, שר הים התמלא חימה. רצה להטביע אותם בים. להראות להם מה זה.. אבל מה? ה' העריך להם את צעד הפסיעות הקטנות. הפסיעות למרות הכל.. והחימה, נהפכה לחומה. המים עמדו כחומה והגנו על עמ"י. ומאיפה הו'? ו' של יוסף. ושל שם ה'.

 

אז י- נשימה. ו- חומה. נשאר לנו סף.  

ומה זה סף? סף זאת דלת הכניסה. מימנה ניתן גם לצאת. וגם להכנס. אם אנחנו באמת מוכנים לפסוע, לצעוד למרות הכל - ה' יציל אותנו. למרות שעמ"י הגיע לו למות, ה' זכר לו את שכר הצעדים למרות הכל..

בסף, אתה תוציא את המציאות הרעה. את היאוש. ותכניס את המציאות הטובה. הבריאה. הזה הכניסה והיציאה של ה'סף'.

 

ואז מה יהיה ? "שירת הים". "אז ישיר".. ישיר זה בעתיד לבוא. לא שר. כי גם בדור שלנו, בתקופת הגאולה יש קשיים. יש יאוש. אבל גם היום צריך להמשיך לצעוד! להמשיך ללכת למרות הכאב. כי עוד צעד. ועוד צעד. ולמרות שקשה, ומבלבל, ולא רואים כלום - בסוף נצא מהיאוש.

ואז "שירה חדשה שיבחו גאולים". די לזלזל במעשה הקטן. לצעד הקטן יש המון משמעות.

שבת שלום!!

תודה רבהמתחברת=)

בדיוק בזמן

חבל שלא הייתי בשיעור הזה...עץ על מים
טובי- תודה!
תודה רבה!! אשריך(=בן של מלך
ישש. הרגעע שלי. תודה צדיקית! שבת שלוםמקום אחר
איזה יופי זה תודה רבהכישוף כושלאחרונה

|מוציא לשון|

 

אמרתי לך שאני אקרא!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך