אני עוד לא בטוח שראיתי אותו כמו שצריך, ושהבנתי אותו כמו שצריך, אבל הוא בהחלט פתח לי את הראש, ומקווה שלטובה.
אם יש למישהו לינק לאתר פחות שונא ישראל אשמח. אבל זה סרט שווה צפייה, בעיקר לבנים.
[אפשר לפתוח דיון. ביינישים - מותר לקלל את יוצרי הסרט גם.]
אני עוד לא בטוח שראיתי אותו כמו שצריך, ושהבנתי אותו כמו שצריך, אבל הוא בהחלט פתח לי את הראש, ומקווה שלטובה.
אם יש למישהו לינק לאתר פחות שונא ישראל אשמח. אבל זה סרט שווה צפייה, בעיקר לבנים.
[אפשר לפתוח דיון. ביינישים - מותר לקלל את יוצרי הסרט גם.]
וזה שהוא צולם בישיבת בית אל זה עוד יותר נהדר

.לנו יש רימון וזה לא עשה פירסומות
ד"א
לא הבנתי ת'קטע של הסרט.......
אבל בכיתי.
מתחברת=)|בייני"ש בנשמה|
גיברת פלסף.מיד אחרי שהסרט הוקרן, הביאו אותו להקרנה בישיבה הגבוהה בבית אל. עם המפיק שלו.
בקיצור, הקרינו אותו ואז נתנו מקום לשאלות וכאלה...מלא חבר'ה הקשו קושיות, חיפשו תירוצים, ולמרות שקיבלו - ממש לא נרגעו...
אז ככה. קודם כל - יש בעיה רצינית בסרט הזה. כמו בכל סרט אחר (תרגעו, אני מסביר..)
סרט תמיד ידגיש נקודות קטנות(בעיות/הצלחות) הרבה יותר ממה שהן באמת(מכירים את המשפטים המדהימים האלה בסרטים שנשמעים כאילו הגרילו אותם מאיזה פרופסור? זה גם דוגמא..). כשזה בא בסתם סרט זה בסדר. כשזה מגיע לסרט תיעודי - זה גורם לאנשים להבין את המציאות לא נכון. וזה בעיה קשה.
קחו לדוגמא - את הנקודה של הבחור המסכן שהחברותא המבוגר שלו צול'ר מפחיד שרק עושה לו פרצופים..
אנשים שרואים את זה אומרים - מה זה היחס הזה לתלמידים בישיבות?? למה לא מודעים לצרכים שלהם?(וכו' וכו'..)
וודאי, לכל הדעות(ואני מעיד על זה בתור חברותא צעיר של אברך, וחברותא בוגר של כמה אחרים) שזה ממש לא נכון. אבל מה משתמע מהסרט?
ועוד דוגמא - הרב הזה. איזה מלחיץ ציירו אותו? הבחור כבר חולם עליו בלילה... כמעט עשו לו כובע של מכשפה...
אז אחרי הסרט כמה רמים ממש טענו שזה סרט מזיק. אבל אולי למי שידע באמת להתבונן, וזה הנקודה החשובה שרציתי להבהיר פה:
סרט הוא סרט. הוא לא מציאות. מי שמבין את זה לוקח את כל מה שהוא ראה - ברמה של סרט ולא כדבר אמיתי במציאות. במציאות - הישיבה היא מקום נפלא, יותר ממה שאתם מעלים בדמיונכם.
בהצלחה בכל
(לכל המקשים קושיות בע"מ, לא יודע מתי אוכל להגיב. אולי יעדכנו אותי ואז אקפוץ)
)alezish
)סתם סרט מאוד מוזר וחסר פואנטה. בתור בייני"ש אני אומר את זה...
אין עלילה מוגדרת. התחושות שהוא מעביר בתיאור המשבר - מאוד נכונות. אבל חוץ מזה?!
סתם בלבול בשכל.
מאז שראיתי את סרטו של שולי רנד "האושפזין"
לא זכיתי לראות יצירת מופת ישראלית ברמה שכזאת!
השחקנים,ההפקה,הגימור,התפאורה,המוזיקה
פשוט ואוווו!!!
בכנות אני לא חושב שאי פעם הבנתי משהו כל כך חזק ועמוק
כמו שהבנתי את הסרט הזה...
רק מי שהיה שם וחווה את הנקודות שהועלו בסרט
יוכל באמת להבין לעומק את כוונתם העמוקה של יוצרי הסרט
ואת הנקודות ה"קטנות" שהועלו בסרט
וכן,אף אני הקטן מצטרף לדעת חברי ורעי
"זר לא יבין זאת"
פרגן,מה אכפת לך?
(המנהל...זה לא מתאים לך.)
איזה יופי.. אז לבנים בישיבה יש שם לדיכאון הלא מוסבר הזה של כולנו. משבר.
בס"ד
חוץ שמהדברים הכללים מסביב, אבל אותם תחושות
אם הסרט בא לנגח את עולם הישיבות-זאת בעיה.
יותר תיאור מצב (שקורה, א"א להתעלם).
סרט מעולה. מצחיק ומאוד מאוד איכותי.
הופתעתי מאוד לטובה..נראה לי הסרט הראשון שאני רואה של דוסים שבאמת ראוי להיקרא סרט.
משחק מעולה. טקסט שנון. משחק לא מוגזם מדי. שימוש נכון באפקטים. צילום איכותי (מצלמה לא רועדת!!)
כן ירבו.
(למרות שהסרט גרם לי לפחד..או חיזק לי אותו..)
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...