האםם אדם שנדר מלאכול דברים שאינם ירקות ופירות (צימחוני/טבעוני בלע"ז) מותר באכילת פירות ים? האם בתר שם אזלינן או בתר גידול אזלינן וכן האם ברכת שעשה את הים הגדול פוטרת או שמברכים בורא פרי המים??
פירות ים -נחשון מהרחברון
בעניין שאלת כבודו על פירות יםהרב שליטאזצ"ל
נראה לי להשיב ע"פ דיברי רבנו כ"ק אדמו"ר שליט"א שפירש בסיפרו הק' "אכילת איסור" על הפירות הקרויים פירות ים וז"ל הק'
"וכבר נשאלתי ע"י חותני ז"ל בדין ברכה על איסור כגון פירות ים ציזבורגער וכד' האם המברך עליהם הוא בגדר ברכה שאינה צריכה או שמא אסור להנות מהעולם הזה בלא ברכה וכל הנהנה כאילו מעל בקודשי שמיים וע"כ נ"ל לענ"ד שכיוון שהאוכלם נהנה חייב בברכה שלא יהיה כמועל בקודשי שמיים אך צריך לשבת תענית כפרה על אכילתם
ובעניין ברכתם נ"ל דציזבורגער ברכתו שהכל ולאחריו צריך לשמוא 12 שעות עד שאוכל כל מאכל אחר
ולעניין הקרוי פירות ים נראה שבירכתו היא בורא פרי הים הגדול שהרי גדלים פירות אילו בים הגדול דייקא ולא בורא פרי המים כי איניו גדל על כל מים" עכ"ל הק'
ומתוך רוח דברי רבינו ניתן לראות שהמודר הנאה מגידולי האדמה יכול לאוכלם כי אינם גדלים באדמה אבל האדם המכונה צמחוני אינו מיכול לאוכלם כיוון שאינו אוכל אלא גידולי אדמה וזה אינו
אומנם השיג עליו הרב המישיגע ואמר שגם המכונה צימחוני יכול לאכול מפירות הים מכיוון שכל אי אכילתו בשר היא מישום נוטל חייחם מהבהמה ממנה נלקח הבשר אך כאן הפירות כבר טבעו בים וכידוע אין שחיטה אחר טביעה
ע"כע נראה לסכם דעבד כמר עבד עבד ודעבד כמר עבד
רק להבהרת דיברי כבודונחשון מהרחברון
פירות ים = שרימפסים למיניהם צדפות רכיכות וסרטנים
אכן כךהרב שליטאזצ"ל
אין שחיטה אחר טביעה??אחיתופל
הרי כל דבר שגידולו במים חיותו תלויה במים ולכן אין במים משום טביעה
ההיתר היחיד הוא משום מי נוח
כיוון שבזמן נוח הם לא סבלו אזי אין בהם משום צער
ולכן כל אחד יברך על פי מידת קירובו למים
הרחוק ממקור מים חיים שאין להם סוף יברך ברכת שעשה את הים הגדול ואז בורא פרי המים או שהטעים לי כל מזונותי
מי שבקרבת מקום מים חיים אך שיש להם סוף מברך בורא פרי המים וברכת שהים הגדול (רק היא) ללא שם ןמלכות
ומי שגר על שפת מקור מים חיים ללא סוף יברך בורא פרי המים או שהטעים לי כל מזונותי
כל אחד לפי הרב שלו
נפסק לפי הרב אשר-כל מה שטעים כשר ולפי רבנו טרזן
אין שחיטה אחר טביעה!!!הרב שליטאזצ"ל
לכבוד כמוהר"ר בעל העצה הידוע הרב אחיתופל שליט"א יע"א
נלענ"ד שכבודו לא הבין נכון את הציור של שחיטה לאחר טביעה
כבודו אמר שדבר שגידולו המים חיותו תלויה במים ואכן כך.
אבל ידוע ומפורסם שכשם שהגדל על האדמה טובע במים כך רעו הגדל במים טובע באוויר.
ע"כ כאשר מנתקים את הנ"ל מהמים הוא טובע באוויר ומת ולכן אי אפשר לשוחטו לאחר טביעתו.
לעניין מי נוח:
כבודו כתב שההיתר הוא משום שלא סבלו במי נוח
אך כידוע דור המבול נענש ברותחין ומשום כך גם פירות הים סבלו במי נוח
לכן נראה שהתירוץ המתקבל יות הוא התירוץ של הרב המישיגע עיקר
בברכת שהכול נהיה בדברי
הרב שליטאזצ"ל
האם קיים כאן אין איסור חל על איסורמינימאוס2
ובגלל שעובר על נדר לא יקרא שעבר על לא תשקצו?!
נייר עמדה בנושא מאת הביסמדרש-יוניברסיטיהרב ד"ר
קריאת קודש
ונייר עמדה
מאת מרנן ורבנן רבאיינן ודוקטורינן שליט"א
לאחרונה הננו עדים לתופעה מזעזעת בדמות דיונים הלכתיים בנוגע לאכילת מבקשי מקלט בים
התיכון.ובשיאם פרסום ספר השנאה 'תורת הכלב(-ים)-הלכות אכילת דג' . הרינו מגלים
בזאת דעתנו כי דיונים כאלה וספר זה הינם פצצת אטום למרקם הדו קיום בין יונקי היבשה לעם
הים-תיכוני אנו בקריאה באים בקריאה לרשות אכיפת החוק למצות את הדין עם אותם רבנים גזע
-ניים,חתירה להקמת שתי יבשות לשני זנים לאנושות וליונקים המימיים,על בסיס קווי 0.ולסיום הכיבוש.
בכבוד התורה והאינטליגנציה
הרב ד"ר ירחמיאל ווילאם הלוי ג'קסון רבנים למען זכויות רכיכות ארגון תג-ימי
נשיא הביסמדרש-יוניברסיטי
rabbi doc.y.w.h.jackson
הרב בת-הים פישמן כ"ק הליוויתן (ממפרץ) מסטוצ'טהאס
rabbi a.fishman
קושיתא אלימתא בההוא עניינאמ.א.צאחרונה
האם המודר הנאה מן החי שרי לאכול הפטריות הגדלות על הרגלים -
מהו דתימא דאסיר דהא כל דאתי מן החי - נאסר, והכא נמי אתי מן החי,
או דלמא פטריות שאני דהא גדלות על כל מים (כאתרוג הגדל על כל מים ולכן אינו רק פרי אלא גם דינו כירק) הכא נמי פטריות גדלות בכל מקום מים- משום הליחא, ואין זה משוםן דאתי מן החי?
לכבוד החשובים שכאן, שאלה קשה באה לפיתחי-שדמות בחולות
הרמב"ם כתב שיש לשלב פעילות גופנית למען בריאות הגוף והנפש,
מהו ענף הספורט המומלץ ליושבי מחשב / מושב נסיעה.
העונה להגדרות הצניעות ?
פילאטיס מכשירים לנשיםפ.א.
לפי פריינטה הדרשןדורין השמיני
אפשר פילאטיס ולא זומבה
גם לגברים וגם לנשיםשדמות בחולות
כמובן.
ואם יש משהו מותאם לזוגות כרעיון לחיזוק בית של תורה ואמת - זה יהיה נהדר
הרעיון הטוב ביותר במחשב הוא הליכוןשמיניסט באמ"ש
לזוג, הליכון זוגי
נמכר ב3000 ש''ח להליכון ו4900 לזוג
בריכהelicoאחרונה
האם להגיד הלל כל יום(פירוט למטה)שמיניסט באמ"ש
הרי כל יום אנו צריכים להודות שכ"מ ביבי שליט"א יצא למבצע נגד מ"ה איראן ימ"ש
הרי לכאורה נראה לענ"ד שצריך להגיד הלל כל יום, שהרי כל יום אנחנו ניצלים מחדש מאותה אימה שהייתה יכולה להרוג בנו רבים וטובים
בין כה וכה אנו דשים את ההלל,אז מה הבעיה להוסיף?שמיניסט באמ"ש
אבל אז מה יעשו בתפילהדורין השמיניאחרונה
של הרב מרדכי אליהו לקום כל יום ותיקין זה קשה
למי שלא מעודכן בעולם הישיבותדורין השמיני
יש שאלה שממש עולה בזמן הזה בכול עולם הישיבות (התיכוניות) ומה שמתחתיהם
האם כשסופרים ספירת הגומר סופרים גם ימי חופש או לא
על כן הגעתי אל כבוד תורתכם על מנת שתדונו בשאלתי ותענו לי תשובה המניחה את הדעת
מה הדיןקעלעברימבאר
לִכְאוֹרֶה לאדורין השמיני
כיוון שזה טבעי שבשמינית נהיים בני שמונה עשרה על כן הם קרויים שמיניסטים
אבל האם שמיניסט שעשהדורין השמיני
בגרויות חורף פטור מלספור
כשם שמי שעושה פסח שניקעלעברימבאר
ומה עם השמיניסט שלא עשהשלג דאשתקד
כנראה שלא כי זה כמו פסח שנידורין השמיני
האם סופרים שמונה שמיניות בספירת הגומר?קעלעברימבאר
אין גוזרים גזרות שהציבור לא יכול לעמוד בהםדורין השמיני
והרי אם כשסופרים ספירה אחת מתבלבלים קל וחומר בשתיים
וגם שמצינו בדוד המלך שכאן זה עדיין ספירת העומר ואין מערבין ספירה בספירה
וכי מתבלבלים מאי הוי?125690
שמיניסטים לא סופרים125690
יא עוקץדורין השמיני
אנחנו נשארים אחרי היסודי
אבל כשאתה סופר ספירת העומר אתה מכוון גם על הגומר
יכול להיות שכיוון שישדורין השמיני
בזמן הזה גם ככה אווירת סופא דקורסא ואם היית פוטר את החופשים היית יכול גם לפטור הכל
על כן צריך לספור הכל
הרמוניהאחרונה
אתם שטוניקים גאוניים
עוד פעיל?קעלעברימבאר
שבירכת אותי ביומולדתאני:)))))
וואי נכוןןמפוצלשת(:
איזו תקופהאני:)))))
פעם היינו חברות;)
נכון ואז נטשת אותי😪מפוצלשת(:
בואי, אנחנו יודעים מי באמת נטשה..אני:)))))
סתם.. אבל מסיבות טובות לפחות🤭מפוצלשת(:
זה כן.אני:)))))
העלאה באוב אסורה מהתורהזיויק
כן, אבל יש לעיין אם גם העלאה באוב דיגיטלי125690
האמת דנו בזה במשפחהאני הנני כאינני
מצד מה שהיה בטקס המשואות השנה, שהעלו באוב את חיטמן וכו'.
מה היה שםדורין השמיניאחרונה
בשביל הלא מעודכנים
תרצו שנעיר פה את הפורום הזה?שדמות בחולות
יש לכם ממנו זכרונות טובים?
יש שרשורים שחקוקים לכם עמוק עמוק בראש?
תשתפו אותי (החדשה שבא לה להכנס ל"חבורה")
אני ארצה למרות שלא הייתי פהקעלעברימבאר
כנ"ל125690
...שדמות בחולותאחרונה
@משה תספר לנו מה היה פה ואיך מעירים פה ת'עניינים?
נשאלה שאלהשמיניסט באמ"ש
למה שלא יחשב?אניוהוא
הוא לא במים ואם לא במים אז לא נחשבשמיניסט באמ"שאחרונה
שאלה רבתיקופת חיסכון
אם אתה יושב לך על חוף הים, ולפתע פתאום אתה רואה לא פחות ולא יותר- את אבו מאזן טובע! כן, בהחלט שווה! אבל כעת עומדות בפניך שתי אפשרויות, או להציל אותו או לשבת על פסק זמן ובירה. מה היית בוחר גולדסטאר או מכבי?
פסקזמןלא סתם מישהי
הייתי הולך לעזור לואניוהואאחרונה
שאלהשמיניסט באמ"ש
לא125690
זאת מחלוקת ר' מאיר וחכמים אבל להלכה, אם אתה מעביר חפץ מרשות היחיד לרשות היחיד שלא דרך רשות הרבים אתה פטור, אני לא רואה סיבה שזה יהיה שונה במקרה הזה.
יותר מעניין לשאול מה הדין במקרה של שיגור למרחק של יותר מד' אמות ברשות הרבים עם משהו שיש בו כדי הוצאה ביד
מה הדין בשיגור מרשות היחיד לרשות היחיד שרחוקההוד444
בעיקרון השאלה היא איך מתבצע השיגור125690
אם החלקיקים של האדם עוברים באוויר ומתחברים מחדש בנקודה אחרת (ע"ע צ'רלי בממלכת השוקולד) נראה שזה אסור. אם זה לא כולל מעבר בשטח שבין המקומות אני חושב שזה מותר. כמובן שבמקרה כזה יהיה מותר למשתגר ללכת רק ד' אמות מהמקום שאליו הוא שוגר.
אני חושב שברשות היחיד השאלה לא רלוונטית, אני לא זוכר בדיוק את הכללים אבל נראה לי שלפחות לרוב, המדידה של אלפיים אמה מתחילה מקצה רה"י, אם זה נכון, מה שכתבתי נכון רק כשמדובר על רה"ר
אוקי מגניבהוד444
מה הדין במנהרת קוונטים?ימח שם עראפת
עברת ברה'ר מעל י' טפחים או מתחת לי טפחים?אניוהוא
מסתומא אם הוא נזרק,ימח שם עראפתאחרונה
זה היה מעל עשרה טפחים, כי דרך בני אדם כשהם זורקים זה מגובה החזה בדרך כלל, ובהנחה שאנחנו לא עוסקים כאן בילדון אלא בבחור, יש לשער שהוא זרק מעל עשרה טפחים.
))))