בס"ד
אדם שטעון דברי שקר ,שהערבים היהו פה לפננו ובלה בלה ...
כיצד היית מגיב לאדם כזה, שאינו שומר תורה ?
שאלו את שאלה זו את חבר טוב שלי ,הוא לא ממש יודע להסביר והאמת כשאני חושב על זה אני גם לא חושב הייתי יכול להסביר .
בס"ד
אדם שטעון דברי שקר ,שהערבים היהו פה לפננו ובלה בלה ...
כיצד היית מגיב לאדם כזה, שאינו שומר תורה ?
שאלו את שאלה זו את חבר טוב שלי ,הוא לא ממש יודע להסביר והאמת כשאני חושב על זה אני גם לא חושב הייתי יכול להסביר .
שהארץ נכבשה ע"י הבריטים,והיא נתנה ליהודים על ידם.
כיום יש מקום לערבים בישראל וגם לאיסלאם לצערנו.
זה שחלקם (לא כולם בכלל אגב,הרבה הגיעו אחרי) היו כאן קודם לא הרבה משנה.
בנוסף, האמירה הזו מסכנת את חייו של האומר. אם הערבים ישלטו במדינה יהיה להם "פיתרון" נהדר עבור היהודים, בצורת הגבול המערבי של מדינת ישראל...
יש ספר של הווארד גריף שיש שם הוכחות משפטיות (בכלל לא מבוססות על התנך) שהארץ שייכת ליהודים..אני לא זוכרת איך קוראים לו..נראלי שהוא כתוב באנגלית..
יש מספיק הוכחות היסטוריות שהיינו לפני הערבים
Resiste
נפתלי הדגקראתי רק את הכותרות כי לא היה לי זמן וכח להתעמק...וזה יצא מאוד משעשע...
Look Smile
המומינים חמודים! 
נצטרך לספח את הגדה.
ואז, פתאום, כשנגלה שעלינו לקבל מיליוני פלסטינים למדינתנו "היהודית" ולמעשה ניצור מדינה דו לאומית אני אזכור לפתוח כאן שרשור "בוקר טוב".
וכמובן, אומר "אמרתי לכם" כי הרי... אמרנו לכם! מיליוני פלסטינים הם לא הזייה או אשליה, הם באמת קיימים.
אז אגב, אם לא היה ברור, צחקתי. אני לא מאמין שהשטח הזה שייך ליהודים/פלסטינים מבחינה היסטורית/דתית.
אני פשוט מבין שיש כאן שני עמים שרבים על שטח, והפתרון היחידי שבו יש מדינה יהודית-דמוקרטית ומדינה פלסטינית הוא - שתי מדינות לשני העמים.
ראי ערך: עובדות, נתונים ותכלס - מציאות.
ככל הערבים נהים מודרנים הקצב גידול שלהם יורד
ואנחנו לעומת זאת במגמת עליה
אנחנו נהיה הרוב
לעיונך
אם כיום אנחנו שישה מיליון יהודים, יש 1.6 מ' פלסטינים עם אזרחות.
1.7 מ' בעזה ו2.3 מ' בגדה.
מתמטיקה פשוטה...
שישה מ' מול 5.5 מ' (ועוד עיגלתי לטובתנו)
בקיצור, רוב יהודי כזה הוא לא משמעותי, אפילו היום שבערך 22% לא יהודים אנחנו לא במצב נהדר.
לגבי שיעור ילודה -
יש ירידה בקרב היהודים והערבים, אך הערבים מביאים הרבה יותר. אגב, בגדה הריבוי הטבעי הרבה יותר גבוה (לצערי)
אין עלייה בשיעור הילודה במדינת ישראל!!!
(בסרטון התעלמו מעזה, אי אפשר לספח את הגדה ולהקים בעזה מדינה פלסטינית מן הסתם... והפלסטינים בגדה+ישראל שווים ל3 מ'? איזו מתמטיקה הזויה!)
ספר ציביליזציות גוועות בנושא.
אני אגיד לך בוקר טוב.
וגם אציע לך לקנות איזה כבש או שנים בתור קרבן תודה.
ולא, אני לא אגיד "אמרתי לך", כי זה ה' אמר..
אתה יכול לומר שאתה רוצה שיהיה בית מקדש, אך לא שיהיה בעוד כמה שנים. זה לא מציאותי.
אני אמנם, מאוד מאוד רוצה שיהיה שלום. פחות או יותר, באותה מידה שאתה רוצה בית מקדש. אולי אפילו יותר.
אני לא מנותק מהמציאות כמוך, אני מודע לכך שככל הנראה לא יהיה שלום בקרוב.
יש סיכוי, אבל כנראה מאוד שלא. למרות שאני מאוד רוצה ושואף לכך.
זהו ההבדל ביני לבינך, אני מכיר במציאות. אני פועל למען מטרה מסוימת, אך לא מתעלם מעובדות ומהמציאות הקיימת.
ואני טבעוני, אז רצח בעלי חיים בתור "תודה" נראה לי די....
אני ממש לא נגד צחמחונות (ואני אפילו מגדיר את עצמי "צמחוני בלב")
אבל אם אתה לא אוכל בעליי חיים כי אתה חושב שזה "רצח" אז המוסר שלך מעוות.בטח על פי התורה.והתורה זה המוסר!
אבל כל מה שפה הוא לאדם בלבד ,גם החיות .
אך התורה מיחסת אך לשחות כיצד לתנהג אלהם ועד הרבה .
לאכול אין בעיה .
אבל נניח להתעלל או לפגוע בחיה או בטבע זה ללא ספק אסור .
לא יודע אך הנשוא הזה הגיע לפה ,זו לא מוטרת השרשור .
שונמיתהוא מצטט את גארי יורופסקי.
לא חשבתי שזה יבוא ממך, אבל שיהיה ![]()
מהחולה נפש הזה.
כבודו מונח במקומו מפאת פועלו למען בעלי החיים, אבל חוץ מזה הוא אדם אלים.
מאוד קשה לי להבין כיצד אדם שמקדיש את חייו למען מטרה כה נעלה, ומתנגד לאכזריות כנגד בע"ח, מסוגל להיות כל כך אלים וגס רוח כלפי בני אדם.
חוץ מההרצאה המפורסמת שלו, כל פעם ששמעתי אותו מדבר הוא איכזב ואפילו הגעיל אותי.
הצורה בה הוא דיבר אל אותו עיתונאי ישראלי הרגיזה אותי, ועוד להשתמש באלימות...
אני לא תופס ממנו, אבל גם לא מאלה שמבקרים אותו.
אני בתור טבעוני, יכול לקרוא לו אלים.
אבל אם הייתי רוצח כמו רוב בני האדם, ואוכל בע"ח, אז לא הייתה לי שום זכות לבקר אותו משום שאני הייתי אלים בעצמי.
Resisteאדם יכול לגלות חמלה כלפי אנשים מסוימים, ולהיות אכזרי לאחרים.
המון טוענים שהיטלר היה צמחוני, מעולם לא ראיתי הוכחה לכך.
פשוט גרי ספציפית, קצת הזוי.
אבל זה מאוד דומה לסיפור המבול שציינת, אלוהים בעצמו העניש רוצחים וקבע ש"לא תרצח" יהיה אחד מעשרת הדיברות, אך הוא השמיד את כל האנושות. (חוץ מאדם וחצי ועוד כמה חיות.)
אני מניח שאנשים לא מסוגלים להיות מוסריים 100%, ולאלים יש חוקים משלהם. "נאה דורש, נאה מקיים" לא חל על ה' כנראה...
אגב, מתי בדיוק אלוהים אמר ש"אנחנו" (היהודים זה אנחנו? חעחעחע) לא בדרגה מספיק גבוהה בשביל זה?
יש תשובה לשאלותיך אבל אתה לא מראה על עצמך שאתה רציני כאשר אתה מרשה לעצמך להתבטאות בצורה כזו
הרי ברור לי שיש מיליוני היתרים להרג בע"ח לפי הדת, אבל שורה תחתונה לא תרצח זה לא תרצח.
הם בעלי ח י י ם, ואנחנו לוקחים להם את ח י י ה ם, מכאן - אני רוצחים. (כמובן אנו בני האדם, בכלליות, אני אסרב לפגוע ביצור חי)
ולגבי ההשמדות שבוצעו ע"י אלוהים, כמו סדום ועמורה או המבול - שום תשובה לא תספק.
זה כמו לומר שבמסגרת כיבושי יהושוע זה בסדר לטבוח, כי זה כיבוש הארץ.
אבל לא תרצח מסתכם בלא תרצח, לצערי יש על זה המון המון היתרים לרצח.
לוחות הברית, כמה מוסר ואנושיות!
חוץ מארבעת הראשונים, שאר הדיברות הם למעשה ציווים מוסריים.
חבל שכל מני פירושים וכו' שינו זאת, כמה פשוט "לא תרצח" - לא לקחת חיים של אחר/ת. פרה, כלב, תרנוגלת ואדם.
אם אתה לא מוכן בכלל לתאר לעצמך שיש מציאות שישנה תשובה לשאלה שלך,אז אני לא יודע אם יש מקום להשיב,משום שלא נשאלה כאן בעצם שאלה,אלא הצהרה ללא הכרה של הנושאים הללו מכמה בחינות ביניהם הבחינה תורנית
אתה לא מתייחס לכך שתבטאת בצורה שלא מכבדת את יושבי הפורום ביודעין שזה מקום דתי.
(קראתי שוב, ויכולתי להגיב בצורה פחות צינית, זה יצא "לא מכבד", על אף שזו לא הייתה הכוונה בכלל.)
ויש שאלות מסוימות שהתשובות לא מספקות, זה הכל. לא אמרתי שאין.
מימלא צריך לשאול מה הן,אך הגישה צריכה להיות כזאת שמקבלת כאפשרות שיש תשובות,אחרת המהלך נפגם ונעשה עד כדי גדר שלא נשאלה באמת שאלה
עוד מעט תגיד שאסור לגנוב כי כתוב בעשרת הדיברות "לא תגנוב".(באמת אסור,אבל זה בגלל "לא תגנובו")
המוסר האמיתי זה מה שה' אומר,והוא אמר שמותר להרוג בשביל לכבוש את הארץ.
לא תרצח לא רק שהוא לא מדבר על בע":ח אלא גם לא מדבר על גויים(שגם אותם אסור אבל זה מסברה)
"מוסר ואנשיות" זה לא מה שאתה חושב אלא מה שה' אומר.
הוא מגיע לאלימות הזאת.
לאכול בע"ח זה לא אלימות.
התורה מתירה במפורש להרוג בעלי חיים על מנת לאכול אותם או להכין תפילין ס"ת ומזוזות.
אלא מה?
התורה נתנה לנו כללים איך לגדל אותם ואיך להרטוג אותם,ובאמת הדרך שמגדלים היום עוף(פרות זה פחות בעייתי) היא זוועה וצער בעלי חיים. ההריגה עצמה בכמשחטות כשרות ברוך ה' היא בדרך כלל בסדר ובמשחטות לא כשרות באמת זוועה.
לפי המציאות כבר לא הייתי אמור לחיות, אחרי מלחמת ששת הימים, מלחמת השחרור, השואה, הגלות, וכו' וכו' וכו'.
אבל לא, אני לא מציאותי, ואני גאה בזה.
*בננית*ויטען שזה שלו.תחלוק את הבית שלך?
אם לא (ומי שאומר כאלה שטויות בדרך כלל זה המצב) במקרה הטוב יתעלם וביותר טוב יתופס טרמפ על הזדמנות ויריץ צחוקים על חשבונו.תלוי במצב הרוח ובמצב הזמן.
את הבית שלו וישלם להם דמי שכירות על השנים שהוא גר בהם
"ואם אתה לא מאמין בתורה, מה אתה עושה פה? לך לאוגנדה.."
תורה. הבסיס המוסרי והערכי שבשלו אנחנו טוענים שהארץ שלנו, מושתת על התורה. וכמו שאמר רש"י: "כח מעשיו הגיד לעמו, לתת להם נחלת גויים".
.הם באו בהצעה של תוכנית החלוקה-על אותו סגנון של 2 מדינות לשתי עמים
,היהודים הסכימו לתוכנית
.אבל הערבים אמרו שהם לא מסכימים והם רוצים את כל א"י
הערבים הם אלו שרצו את מלחמת העצמאות,כי היו בטוחים שהם ינצחו.
אבל מה לעשות והיהודים ניצחו וגם הצליחו להקים מדינה.
ככה שזה אשמתם המלאה של הערבים שלא הסכימו לתוכנית החלוקה ואכלו אתה כשהפסידו במלחמת העצמאות.
אם האו"ם יחליט עכשיו להעביר את כולנו לגרמניה ולהביא את המדינה פה לערבים אז נצטרך לעשות את זה?
את ה'קושאן' התנ"ך,ולסתימת פיו אפשר לנפנף בזה,לא יודע אם זה פסול.
אבל לא נוכל לבוא אחרי זה בדרישה שיתנו לנו את גרמניה,
כנ"ל על הערבים,הם לא היו חיבים להסכים להסכם החלוקה,
אבל עכשיו הם לא יכולים לדרוש את א"י.
אנחנו כבר 3500 שנה כאן . הערבים כמעט כולם חדשים לגמרי . נכנסו לארץ שלנו במאה עד מאה חמישים השנים האחרונות ממצרים , צפון אפריקה ,תימן, סוריה אפגניסטן ועוד המון מקומות
את הערבי לא מענין מה עשית בארץ לפני 3500 שנה מענין אותו מה לפני 500 ויותר.
ואת הערבי לא מעניין בכלל כל מה שאתה אומר שמעניין אותו. הערבי מתמצת את שאיפותיו במשפט קצאר : איטבח טלך יאהוד" - שחט את היהודי.
את הערבי לא מעניין שבקוראן שלו כתוב שארץ ישראל כולה כולל ארץ ישראל המזרחית היא של היהוןדים. . ככה בקוראן:
סורא 7 137:
אללא: "וניתן ירושה לעם אשר נחשב לחלש את מזרח הארץ ואת מערבה. ויבוא כתומו דבר אלוהיך אשר דיבר טוב על בני ישראל ... " .
לא מענינת אותם העובדה שהם מהגרים חדשים כאן , שבאו במאה - מאה וחמישים השנים האחרונות .
למה צריך לעניין אותנו מה הם אומרים ?
ם בכלל שמים עלינו ?
הגיע הזמן שנחשוב אך ורק כמו אנחנו ולא כמו שונאינו.
יש מבין ?
רובם הגיעו לכאן במאה שנים האחרונות,כאשר התיישבות יהודית בארץ ישראל שמרה על רצף תמידי,מה גם שאם אוכלוסיה מסויימת מגיעה לאזור מסויים זה לא אומר שהאזור שייך לה,בכל תחום אחר במציאות אנחנו לא טוענים שניתן לקנות קניין של בעלות בצורה כזו.
לו היה טוען שאבא שלי זה בעצם אבא שלו.
לפי הרש"י הראשון בתורה.
אני מאמינה בתנ"ך ובאלוקים.
אלוקים ברא את העולם,
ולו יש זכות על מה שקורה פה,
ולמי כמובן כל ארץ שייכת.
אלוקים החליט להביא לנו את הארץ,
לא משנה מי היה פה לפני,
ומה היה פה לפני.
זה שלי.
מאלוקים.
ברגע שאלוקים ירצה לקחת ממני את הארץ,
זו לא תהיה ארצי.
כרגע, הוא לא החליט את הדבר הזה.
מי אמר שאנחנו חייבים בכלל להסביר לו ?
יש אצלנו מין תחושה שחשוב נורא למצוא חן בעיני אלה ששונאים אותנו ומנסים לעצבן בכל מיני שאלות , לא בשביל לדעת אלא רק בשבילך לעצבן.
ולעצם הענין אם בכל Zאת מישהו רוצה לענות לאיש כזה. הייתי אומר לו שזה ממש לא נורמלי שבן אדם חושה לכיוון של האויבים שלו ושעשו ושועשים כל מאמץ בשביל לשחוט אותתו ואת האמא שלו ואת כולנו .
הייתו אומר לאיש הזה שהערבים סייעו להיטלר בתקופת השואה. ושאצלם לרצוח זה כלום ובטח שלשקר זה כלום אצלם. וללכן כל מה שהם אומרים לא שוה להתיחס לזה בכלל . הם משקרים ומשקרים בלי הפסק. .
שיקרא את זה משלשום:
***
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/269378 22.1.2014
התיעוד ברור יותר מאי פעם: ערבים כורתים עצי זית של עצמם, כותבים 'תג מחיר' ורצים לכלי התקשורת.
שייראה שטיבי שיקר בכנסת כאילו לח"כ ערבי שישב על ידו אין מים וחשמל בכפר שלו . כשהראו אחר כך צילומים שהח"כ המסכן גר בבית עם מים וחשמל וכביש רחב.
הכל אצלם שקר.
היחידים שבאמת אנחנו צריכים להתייחס עליהם זה איך אני כלפי ה' יתברך.
אף פעם לא ! רק מלכלכים ומתייחסים כאילו שיהודי שבעד התורה ובעד הארץ שלנו הוא משהו מגעיל .
רק תראו צה אמרה שולמית אלוני שכולם שם רואים בה שיא השיאים של כבוד האדם .
הנה ראיון של אחימאיר, קבוצת דיון טלויזיה בערב, 1 מאי 2001 :
נציגת יהודי חברון אומרת לשולמית אלוני שהרובים שנתנה לאש"ף יורים בנו ורוצחים אותנו, ושבגללה יש טרור בכל ערי ישראל , ו "את פועלת למען האויב" . אלוני פונה לאחימאיר בתקוה שיסתום את הפה ליהודיה. ואז אומרת אלוני ליהודיה מחברון "יש לך שלשול בפה".
אתם מבינים מה הולך כאן. היהודיה מדברת על זה ששולמית אלוני עזרה לתת רובים לערבים שיהרגו את היהודים בחברון ובעוד מקומות , והערבים באמת הורגים יהודים ברובים האלה .
שולמית אלוני חושבת על תשובה ? בכלל לא ! היא רק אומרת שליהודיה יש שלשול בפה !
כה זה אצלם ואצלנו מחפשים תמיד מה להסביר להם , כאילו שאנחנו חייבים להם משהו.
אז זה בעיה שלנו שכבשנו??
יש מוסלמית מצריה, שפועלת לשלום ע"י הוכחה למוסלמים, מהצד הדתי(מוסלמי!) למה א"י שיכת לעמ"י. כתבה מלאה- עולם קטן של השבוע
הוא לא בא להתעניין . הוא בא לבלבל במוח.
שילך לערבים שלו וישאל אותם שאלות : מה יש לכם לעשות פה בכלל ? למה אתם רוצחים כל הזמן ? למה אתם משקרים שאתם רוצים מדינה כשכל מה שמעניין אתכם זה לרצוח יהודים ? וכו' וכו' .
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...