חצרוני פרשת יתרו - הלב.טובי =][=
עבר עריכה על ידי טובי =][= בתאריך ט"ז בשבט תשע"ד 00:31

השבוע נדבר על הלב

כי השבוע, פרשת יתרו - ישראל קבלו את 10 הדברות. את התורה. את לב העולם..

ה'נתיבות שלום' אומר שלכל פרשה יש את הכוח המיוחד שלה, ואת אותו כוח אנחנו יכולים לקבל לעצמנו.

(כמו שבוע שעבר שלמדנו על קריעת ים סוף בתוכנו.) רק שלרוב, אין לנו מושג איך לקבל את אותו כוח.

אנחנו פתוחים לקבל רק דברים אחרים. אנחנו יכולים להתרגש חופשי מישירים, סרטים, אבל כשזה יגיע לתורה - פתאום אין לנו כוח לשמוע. אין לנו יכולת לקבל. אנחנו באנטי.

 

ו10 הדברות, עליהן מושתת העולם. אם אין אדם אחד שלומד תורה בעולם - אין עולם. הכל נחרב. "לולא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". בלי תורה - אין עולם! זה הבסיס. זה היסוד.

זה לא סתם ספר חוקים, הוראות שימוש שמי שרוצה - ילך על פי הן. ואם לא אז לא.

ולמה אנחנו לא מבינים את זה? כי ה' עושה הכל כדי שלא נגיע למצב של חורבן מוחלט של העולם. תמיד יש אדם שלומד תורה. אומנם חווינו שואות, פיגועים, קטסטרופות - אבל חורבן העולם מעולם לא ראינו. וטוב שכך .

ומה עמ"י אמרו בעשרת הדברות?

נעשה ונשמע.

קודם נעשה, ורק אחר כך נשמע. קודם עושים. גם כשלא מבינים!! הנקודה הזאת, של העשייה למרות חוסר ההבנה. שאני לא מבין למה צריך את זה. אבל בכל זאת עושה - יכולה להביא אותי למדרגות גבוהות גבוהות. כי בטלתי את השכל שלי. לא הצבתי את השכל שלי כתנאי לעשיה וקבלה.

היום אנחנו מציבים תנאים. מה שאנחנו מבינים, אנחנו מבצעים. מה שלא, לא. אנחנו שמים את השכל שלנו מעל הכל. לא קולטים שבעצם אנחנו לא מבינים כלום..

א ס ו ר לנו להפוך את ההבנה שלנו לתנאי. וההתבלטות, באה מאהבה. מהשמת הלב במרכז. אני אוהב, לכן אני עושה. ואני לא גאוותן שמציב תנאים.

אני אוהב בלי תנאי. בלי שכל. בלי להבין. אבל למה? לא כי אני מתחת לשכל, אני לא מבין ולכן מאמין. אלא מעליו! אני מבין שזה מעלי.

לא אהבה שתלויה בדבר. לא כי. כמו אהבה בין גבר לאישה. אדם שאוהב את אשתו רק בלי התכונות שלה, רק כי היא 'מדהימה' - אז עד קמה שהוא עמוק שמעריך את התכונות שלה, מה יקרה אם היא תעבור תקופה קשה ותשתנה קצת? הוא יפסיק לאהוב אותה ?!

אהבה האמתית היא אהבה של ככה. בלי סיבה.

התכונות, הדברים שמקסימים אותי באדם השני הם מפתח. הם שבלונת פתיחה. אבל לא הסיבה האמיתית. כי האהבה האמיתית היא החיבור של הנשמות..

 

אני משליך את השכל שלי, לא כי אני אהבל. בימנו, זרקת ת'שכל - אתה אדיוט.

אבל סתכלו שניה.. כשאדם משליך חפץ. החפץ מתחתיו או מעליו? החפץ מתחתיו. אני מעל השכל!!

ההשלכה של השכל זה לא כי אני מתחתיו, טיפש שלא מבין. אלה כי אני מעליו! אני מעל השכל .. אני לא עובד את ה' בזכות שכלי האנושי שהבין שזה נכון. ממש ממש לא!! אלא כי ככה. כי זה הנכון. אני לא מבין. אבל זה נכון.

 

השכל, והלב. זה כמו עם ומלך. השכל - המלך. הלב - העם. אומנם צריך את שניהם, אבל אין מלך בלי נתינים.

אין שכל, שאומנם צריך לשלוט - בלי 'עמך' בלי עם. ולא סתם אצל עמ"י המלך האנושי הוא לא אידאלי. שמואל לא רצה לתת בתחילה לעמ"י מלך ככל הגויים. המלך נועד לשרת את העם. להיות למען העם. השכל הוא בשביל העבודה של הלב, ולא הפוך.

כמו שאדם חכם, זה אדם שמבין שהוא יודע דברים בשכלו, אבל שהוא לא יודע הכל. שהוא לא גאוותן.

אדם שיגיד שהוא יודע הכל, בשניה שאני אוכיח שיש דבר שהוא לא מבין - אז הוא בעצם טיפש. זה לא חכם אמיתי.

 

ונחזור לנושא השיעור - הלב. ♥

בטו' בשבט, שנגמר היום, ע"פ הסוד מתפללים על האתרוג. ולמה דווקא אתרוג? למה לא בפסח, בר"ה.

מה סוכות באמצע טו בשבט?!

אז מה העינין.. בזמן בריאת העולם, ה' אמר לאדמה להוציא עץ פרי עושה פרי. ומה האדמה הוציאה? פרי, אך הגזע לא בטעם הפרי. אבל - חוץ מהאתרוג. הוא היחיד שטעם העץ כטעם הפרי. למרות שבסופו של דבר, זה לא ככה. לכן החתם סופר אומר שטעם הקליפה כטעם הפרי.

הבחוץ, החיצוניות היא כמו הפנימיות. זה בא ללמדנו על זה שאנחנו צריכים להיות אמיתים. שפינו וליבנו יהיו שווים.

אבל לא רק במובן החיצוני של פיו וליבו שווים, ולא אחד בפה אחד בלב - כי אדם שקרן. אדם שלא הולך עם האמת - אין לו לב. אין לו את השימוש הרוחני של הלב. יש לב טכני, לא מעבר.

לא סתם יש את הביטוי "אדם חסר לב". אם תעשו לו ניתוח, תמצאו לב. אבל הוא בלי לב, הוא בלי התפקוד הראוי ללב.

 

לכן, כשאברהם היה אצל אבימלך. אברהם אומר לאבימלך: "אם אין יראת אלוקים במקום הזה ויהרגוני".

ומה אבימלך עונה לו: "שמע, אחי! מה ניראה לך. למה לא אמרת שהיא אישתך?! אם ידענו שהיא אשתך לא הינו נוגעים. חלילה לנו. " למרות שאברהם יודע שאבימלך הוא חרטטן. הוא פלספן צמרת. הם היו הורגים אותו, ולוקחים אותה בדרך הכשרה. מה, הם צדיקים גדולים. הם רוצים לחסוך מימנו את העוגמת נפש של לראות את אשתו נלקחת. הם היו הורגים אותו קודם.

 

וקבלו משו יפה-

רבי נחמן אומר שאנחנו צריכים לרחם על עצמנו. ומה זה לרחם על עצמנו? זה לא להיות כל היום ברחמים עצמים ולרחם על עצמנו. זה לבדוק שאנחנו לא מזיקים לעצמנו! לרחם על היצור הזה שניקרא 'אני'. גם לא מגיע!! אנחנו צריכים לבדוק שאנחנו לא דופקים ת'צמנו. לא מזיקים לעצמנו טכנית או נפשית. שומרים. מרחמים על עצמנו. מפסיקים להיות אויבים של עצמנו.

אחד הפלוספים אומר, ש"האדם הוא האויב הכי גדול של עצמו". ואותו פלוסוף צודק רק בהנחה שלא מדובר על אדם שומר תורה. [באמת! לא דתי טכני. דתי שעושה עם עצמו עבודה עצמית. דתי שחי את מלוא החיים]

דתי כזה, חי באמת. לא רק טכנית. ועל פי התורה הוא לומד לעשות לעצמו טוב! לחיות נכון. לא רק לעשות את מה 'שמרגיש' לי נכון.. את כל מה שהתאוות שלי מנחות. אני לא 'מבלה' את החיים. בילוי זה מלשון בלאי. שחיקה. בזבוז.

גם 'בא לי'. בא לי, זה אותיות 'לב', רק בהפוך. בלבול. בא לי.

ותכלס, אין דבר כזה : "אני עושה חיים, אבל שומרת על עצמי" איך את שומרת על עצמך?! תכנסי לעזה לעשות קניות, ותגידי שאת שומרת על עצמך. ממש הגנה והצלה.

אז אנחנו צריכים לרחם על עצמנו! לא להזיק לעצמנו. לא לפגוע בגוף שלנו, בכבוד שלנו, בנפש שלנו.

 

לכן, דווקא בטו בשבט מתפללים על האתרוג.. שהוא שווה מבפנים ומבחוץ. כמה אנשים החיצוניות והפנימיות שלהם לא שווה. לאחרים הם יהיו אחלה, אבל לעצמם לא?

 

ועל מה מתפללים באתרוג? לא שיהיה יפה נטול פגם חיצוני. אלא גם מבפנים.

מתפללים על עצמנו. מתפללים שה' יתן לנו לב חדש. לב אמיתי. שמרגיש באמת! בלי פגמים.

 

ובואו נסתכל שניה על 4 המינים - אפשר ללמוד מהם על התפילה.

הדס- הדס כנגד הענים. לעלה של הדס יש צורה של עין. כשאנחנו רוצים להתחבר באמת לפנימיות שלנו, אנחנו עוצמים את העיניים. לא סתם בק"ש עוצמים את העיניים. כי אנחנו רוצים לקבל את עול מלכות שמים באמת. בפנימיות. בחיבור אמיתי, ולא חיצוני.

ערבה- ערבה כנגד השפתיים. גם הדיבור שלנו, גם הוא מביע את הפנימיות. את האמת. לא סתם, כשאדם שר, מדבר, ורוצה להתכוון - הוא עוצם עינים. כדי להתחבר.

לולב- כנגד עמוד השדרה. הוא עומד זקוף. ובתפילה, אנחנו בתנועה. עומדים. יושבים. משתחווים.

ואם חס וחלילה חסרות חוליות - אי אפשר לזוז.

לכן, התורה מלמדת אותנו שיהודי תמיד צריך להיות בתנועה. לנוע! להתקדם בעבודת ה'. לא להיות במקום.

אתרוג - כנגד הלב. שיהיה שלם מבפנים ומבחוץ.

 

והלב, הוא המרכז של העולם הפנימי. לכן, לא סתם אתרוג זה "טעם העץ כטעם הפרי".

הדרך, היא חלק מהפרי. מהממטרה עצמה! זה לא שהדרך מקדשת כל אמצעי, ולהפך. גם הדרך וגם המטרה צריכים להיות מכוונים לאמת.

 

ולנו כבנ"א לפעמים קצת קשה עם האמת.

אבל למה אנשים משקרים? כי תהיה להם תועלת מי זה. הינה, הסתכלות חיצונית של רווח והפסד.

ואדם יכול להיות פלספן. השכל יכול למצוא אלף סיבות למה להצדיק את הרע את השקר.

 

מה זה אדם אמיתי? אדם שגם יפסיד למענה.  

אחד התנאים, דן עם תלמידים על "מהי הדרך הטובה שילך בה האדם".

אחד אומר עין טובה, אחר אומר חבר טוב..

אבל מה עונה לבסוף הטנ"א? לב טוב. כי בלי לב טוב - אין כלום. לב טוב. שלא משקר.

וגם לא לב טוב כי הוא עשה דברים ספסיפים, ולא בשביל איזה רווח. אני לא טוב בשביל השכר, אלא כדי להיות עם 'לב טוב'. זה השכר. זה הטוב.


שבת שלום. אוהבת.

והפעם, שדרוג! גרסת הבינישים. גרסה מקוצרת.טובי =][=

כי הסיכום הזה ארוך טילים, ויש אנשים נטולי יכולת לקרוא את האורך המלא.

אני באמת מרחמת עלכם כל פעם מחדש

,. 

אשמח שתגידו לי אם גרסה מקוצרת נצרכת.. הארוכה באמת יותר שווה, אבל זה באמת מורכב יותר לקרוא.. 

 

מוקדש למשהי מהימה שבקשה . מקווה שלדבר כזה התכוונת. 

 

גרסת הבינישים

-התורה היא לב העולם. עליה מושתת הכל. ואם לא היה את התורה, העולם חרב.

הדברות, עליהן מושתת העולם. אם אין אדם אחד שלומד תורה בעולם - אין עולם. הכל נחרב. "לולא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". בלי תורה - אין עולם! זה הבסיס. זה היסוד.

זה לא סתם ספר חוקים, הוראות שימוש שמי שרוצה - ילך על פי הן. ואם לא אז לא.

בזכותה אנחנו כאן.

 

-ב10 הדברות עמ"י אמרו 'נעשה' ואז 'נשמע'. גם כשלא מבינים, צריך לעשות. וזאת מעלה גדולה יותר. אדם יכול להגיע ככה לגבהים של הבנה, שלא היה מבין אם היה עושה רק בגלל ששכלו אומר. למה? כי הוא ביטל ת'שכל. הבין שהוא לא מבין כלום. שיש דברים מעליו.

לכן, בואו ניקח חפץ כמשל. כשאני זורק אותו, אני מעליו. לא מתחתיו. גם כשמשליכים את השכל, ועובדים את ה' בלי להבין. זה לא בגלל שאנחנו אהבלים, אלא כי אנחנו מעליו.

אהבה בלי תנאי. של ככה. בלי סיבה.

 

-השכל והלב זה כמו עם וממלכה. אין תוקף למלך, אם אין עם. המלך הוא בשביל. למען העם. לכן השכל הוא בשביל הלב, ולא הפוך.

 

-בטו בשבט סגולה להתפלל דווקא על האתרוג. כי האתרוג בניגוד לאדמה, לא חטא בחטא האדמה של "עץ פרי עושה פרי". כליפת האתרוג, היא כטעמו. וכך גם אנחנו צריכים להיות. פינו וליבנו שווים. כי אם לא, הלב הוא לא לב. הוא לא משממש במטרתו.

 

-רבי נחמן אומר, שצריך לרחם על עצמנו. ולרחם על עצמנו זה לא להיות מסכנים, שמרחמים על עצמנו.

אלא לשמור על עצמנו. לא להזיק לעצמנו וכו'. התורה עוזרת לאדם לא להיות האויב של עצמו. היא מדריכה אותנו איך לנהוג עם עצמנו באמת ולא ללכת אחרי התאבות שלי. [לכן, תסתכלו על המשפט 'בא לי', זה בדיוק הפוך מלב. 'בל' במקום 'לב. כנ"ל לבלות. לבלות זה מלשון בלאי. לשחוק. להרוס. ]

 

-ולמה דווקא אתרוג? אנחנו רוצים לב שיהיה בלי פגם. שיאהב, שירגיש באמת.

ו4 המינים כנגד התפילה.

הדס-ענים.ערבה-שפתיים. לולב - עמוד שידרה. אתרוג - לב. כל האברים שעובדים בתפילה. מחברים לפנימיות..

 

"עץ פרי עושה פרי" - גם הדרך. גם העץ הוא חלק מהמטרה. הוא חלק מהפרי. הוא קדוש.  

תודה. לייק לגירסת הבינישים Look Smile

בס"ד

 

תודה רבה לך ,כל פעם מחדש אני נהנה לקרא !

רק שלפעמים אני לא זמן \ כוח לקרוא את הכול ... (זה לא קרה הרבה )

גירסת הבינישים מאוד עוזרת ,לדעתי זה רעיון טוב !

אם זה מקשה עליך תעשי מדי פעם .

 

תודה חושף שיניים

תודהה!מקום אחר

ואני נראלי אשאר נאמנה לגירסה הארוכה. אם לא עכשיו-

 

תמיד יש זמן לקרוא את זה

 

תודה שפיצית! געגועיי!

כמו תמידמבשרת שירה

מחזקת!!!

וכותבת מדהים ואמיתי.

שכויח עצום!רותם333
תותחית
טובי - תודה תודה תודה!!מתחברת=)אחרונה

חיזוק שבועי

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך