המתת חסד
האם כשהורגים חרק זה בסדר משום:
הבא לעוקצך השכם להורגו?
דעת ראשונים טוענת שלא, מפני שאי אפשר לדעת
שהחרק בא לעוקצך ובספק אסרו להרוג.
אך אחרונים חלקו עליהם בטענה, שבמשך כל הדורות
מהראשונים עד אליהם הם למדו על בשרם (כמשמעו)
שהרוב כן זוחל/הולך/מעופף/או גם וגם
בדרך לעקוץ/לנשוך/לעשות לך 'בזז'(ה'בזז' צריך להיות
על פי שיטת סאלח שבתי) ולכן כן אפשר להורגם, ובשבת כמובן בשינוי.
אך קמו תינוקות בית רבן(או הלשונינו המודרנית 'תינוקות תנו לחרקים לחרוק, לרמשים לירמוש ולשרצים לשרוץ')
ןזעקו זעקה מרה ושאלו על החרקים שבכול זאת לא עושים המריעין בישין כדלהלן.
וענו להם חכימנו שהולכים לפי הרוב,
אך הזכירו להם תינוקות בית רבן המוזכרים כלדהלן
שמספיק צדיק אחד בסדום
טענו חכמינו שהרי הם אותם חרקים צדיקים חפים מכול הירהור עקיצה ועוון, עליהם מוטלת
האחראיות לא להצטרף לקורח הזבובה השחורה
ולעדתו, להקת יתושי הבר.
לאחרונה נפתחה סוגייה זו לעיון נוסף,
והדיינים מסעירים את מוחותיהם.

))))