חצרוני פרשת משפטים - הכוחות שלנו.טובי =][=

השבת, פרשת 'משפטים' אבל אנחנו נתחיל בכלל בפרשה הקודמת .

יתרו היה כהן ע"ז. לא הייתה ע"ז שהוא לא התנסה בה.. הוא היה אלוף בזה. זאת אומרת, יתרו ירד למקומות הכי דפוקים שיש.. ויתרו, יתרו היה מאלה שכשהם הולכים על משו, אז זה עד הסוף. עם כל העוצמות והכוח.

 

הוא היה נגד היהדות ממש, את כל הכוחות הפנה נגדה, ומי זה אותו יתרו? יתרו זה מי שאחר כך משה רוצה שיבוא לעזור לו להנהיג את עמ"י. האדם שהיה במקום הזה..

"בעל הטורים" אומר שהגאמריה של יתרו, זה כמו הגמאטריה של "כומר היה לעבודה זרה".

[ובדקתי. זה 616 ]

וכמה מפתיע, יש עוד מילה בעלת גאמטריה זהה - התורה.

באדם אחד, יתרו יש שני ניגודים ענקים. את התורה, ואת הכומר לעבודה זרה. וכומר זה לא סתם אדם. כומר זה אדם שלא רק שמאמין בדרכו, הוא עוד משפיע על אחרים. הוא אדם שחוקר, שבודק.

ואיך, איך באדם אחד שני ניגודים כ"כ גדולים?!?!

 

אבל בעל הטורים אומר שזאת בעצם לא ניגודיות. שהכוח הוא אותו כוח. גם לעבודה זרה, וגם לתורה. לעבודת ה'.

כי אדם שהולך בקיצוניות, עד הסוף לרע - יכול להגיע באותה קיצוניות. עם אותו כוח - גם לטוב.

 

והי חברה, גם אנחנו .

כמה פעמים נפלנו, ואנחנו נופלים ואז מחליטים שזהו? שאין מצב. ושאני בכלל מלאת פיצולי אישיות.

כי מצד אחד ממש בא לי על הטוב, אבל מצד שני הכי כייף לי גם ברע ואני צועדת לזה בכל הכוח..

הכוח הוא זהה. העוצמה היא זהה!! דווקא יתרו, שהיה במקומות הכי דפוקים - הוא זה שיכול לעזור לעמ"י. משה רבנו אומר לו- "והיית לנו לעינים". דווקא אתה, תוכל לעזור. כי במדבר לא חסרו קשיים, קורח ועדתו, חטא המרגלים - דווקא אתה שחוית קושי תוכל לעזור.

כי באותי מידה שסחבת אנשים לרע, תוכל לסחוב אותם עכשיו לקדושה.

 

הנפילות, לא הופכות אותי לאדם דפוק! הם מעידות על זה שאני חי. שאני זז.

מי שלא עושה, לא טועה. מי שלא הולך - לא נופל. אבל הוא בעצם כבר לא חי. רק מתים לא נופלים.

 

וסתם שתדעו שמקום נמוך זה לא רק אלכוהול וסמים. זה גם האמונה בה', אמונה בעצמי.

כמה אנשים יכולים להיות דוסים מבחוץ, אבל להרגיש זבל עם עצמם?!

והאמת, לפעמים לצאת ממידות רעות בנפש הרבה יותר קשה.

לסמים יש מרכז גמילה.. תוך שנה שנתיים אתה נקי. ראיתם פעם מכון גמילה מכעס? לא. כי זה עבודה לכל החיים. זה נקודות שהולכות עם הנפש שלך, ולא רק כשהן קיימות לפעמים כמו סמים.

 

כמה אנשים יבואו להרצאה מטורפת של מישהו שהיה בהודו, נפל למקומות הזויים ובסוף חזק בתשובה.

מי יבוא להרצאה על עבודת המידות?! הרבה פחות..

 

אבל כל אחד צריך לקחת את המקום שקשה לו, ולדעת שעם אותו כוח שיש לו לרע- הוא יכול להגיע לטוב!!

זה עוצמות, שהן לא ניגודיות! הן לא הופכות אותך לפצל"ש של עצמך. דווקא הניגודים האלו, יובילו אותך גם לקדושה..

 

ובפגישה מה משה אומר לפרעה?

וַיֵּלְשָׁלוֹם; וַיָּבֹאוּ, הָאֹהֱלָה.צֵא מֹשֶׁה לִקְרַאת חֹתְנוֹ, וַיִּשְׁתַּחוּ וַיִּשַּׁק-לוֹ, וַיִּשְׁאֲלוּ אִישׁ-לְרֵעֵהוּ שלום ויביאו האוהלה".

רבי נחמן אומר שכשכתוב במיקרא 'איש', מדובר על אדם רציני. כמו "ומשה איש ענו" גם על המרגלים אומרים שהם היו 'אנשים'. וואלה, הם לא שמפנזות.

מה שבעצם נאמר פה שאנשים זה אנשים חשובים. ורעהו, מוסיף חשיבות גם ליתרו.

הפסוק בעצם אומר שמשה רבנו ויתרו שווים בגודלם. ואה?! ?! יתרו! כהן העבודה זרה שווה למשה רבנו? מה הקשר. אבל רבי נחמן אומר שבגלל שבאותו זמן ליתרו היה רצון להתגייר, הוא היה שווה במדרגתו של משה.

שימו לב כמה ערך מקבלת נקודת הרצון!! כשאדם רק'רוצה, הוא במדרגה כ"כ גבוהה.

כן גם אם אדם רוצה, ולא הולך לו, והוא שוב נופל, וכבר מתחיל להרגיש דפוק - ה' מעריך את זה מאוד.

אז בואו נפסיק להתייאש מעצמנו כשאנחנו לא מצליחים! הרצון חשוב כ"כ בעיני ה'.

 

ועוד דבר אומר רבי נחמן -

"ליבבתני אחותי כלה, לבבתיני באחת מעיניך". רבי נחמן אומר שפסוק זה משיר השירים נאמר על עמ"י במעמד הר סיני. עמ"י היו הכלה, וה' החתן. אבל איך לבבתני? באחת מעינך.

[כמו בסרטים של דיסני. שכשאוהבים העניים הופכות ללבבות ]

אבל פה זה רק עין אחת, והי- איפה השנייה? השניה למרבה הצער, היתה כבר בחטא הרגל. כבר בחתונה, עין אחת פה עין אחת שם.

ולמרות הבגידה, מה אומר ה'? "לבבתיני באחת מעיניך". גם במצב כזה אני אוהב אותך..

גם כשאת במצב כזה!!

 

וגם אנחנו.. לפעמים אנחנו אכולים בעצמנו ממש. מצד אחד רוצים ממש את ה', ומצד שני בו זמנית - שונאים אותו.

שתי ניגודים בבת אחת. ואז אנחנו מתחילים לחשוב שאנחנו טפשים עם פיצולי אישיות, ומתחילים לשנוא ת'צמנו.

תראו כמה חבר'ה שלא ניראים דוסים כלפי חוץ, ישבו וישירו שירי נשמה וכיסופים לה'?!

רגע, לפני שניה לא אמרתם שאתם שונאים אותו?

 

אבל גם במצב הזה. של הבלבול. ה' אומר לנו " I ♥ YOU" גם ככה אני אוהב אתכם.

כי גם העין הזאת, שעוד לא שם - בסוף היא תגיע לה'. בסוף היא תאהב את אלוקים.

אומנם בהתחלה, ה' ניראה כמו יצור מזוכיסטי משו. הוא אוהב אותנו מציקים לו, במקום להרוג אותנו.. אבל בעצם ה' בניגוד אלינו, לא מסתכל על החיצוניות. הוא מסתכל על הפנימיות. על השורש! הוא יודע שבפנים אנחנו טובים. אז גם עם בחוץ יש פגם, זה לא פוגם בשורש.

אז אולי כבר כדי שנתחיל להסתכל ככה גם על עצמנו? [היום אני קרציה ]

נאהב ת'צמנו גם עם מכלול הניגודים והחסרונות?!

 

ועכשיו סוף סוף - לפשרה שלנו. פרשת משפטים.

משה רבנו, בונה מזבח על יד הר סיני.

כד,ד וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה, אֵת כָּל-דִּבְרֵי יְהוָה, וַיַּשְׁכֵּם בַּבֹּקֶר, וַיִּבֶן מִזְבֵּחַ תַּחַת הָהָר; וּשְׁתֵּים עֶשְׂרֵה מַצֵּבָה, לִשְׁנֵים עָשָׂר שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל.כד,ה וַיִּשְׁלַח, אֶת-נַעֲרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וַיַּעֲלוּ, עֹלֹת; וַיִּזְבְּחוּ זְבָחִים שְׁלָמִים, לַיהוָה--פָּרִים.

ואת מי הוא שלח להיות נציגי העם? את הנוער. ולכאורה, צריך את הזקנים. את אלה שיודעים תורה טוב. אבל את מי שולחים? את הנוער. דווקא את אלה שנלחמים. שהם בסרטים. שלא בטוח שהם מאמינים בלב שלם, ומי אמר שגם מחר הם יאמינו וישמרו תורה ומצוות?! דווקא אותם. שאין להם הכל! שלא סגורים על עצמם.

 

למרות שהם נאבקים. כי תכלס, כמה זקנים הופכים להיות דתלשי"ם, וכמה נוער? בתקופה הזאת זאת תקופת המאבק.

ה' נותן אותם, הם המתנה. הם הנציגות לה' כי ה' אוהב את הקושי הזה! את הבלבול. את זה שעובדים אותו, למרות שקשה. כי הנוער הוא שמוביל הלאה! הוא זה שימשיך את העם. ההוא שנאבק. יש לו עוצמות גדולות.

 

כן. ה' אוהב אותנו! למרות הרצונות השלילים.למרות כל הרצונות הלא טובים בדרך. ה' מעריך את הרצון להתקרב אליו.

כי זה הזמן הכי עמוק של עבודת ה'.. לא כשאנחנו ילדים, ולא כשאנחנו מבוגרים. נ ו ע ר. במצב המבולבל משו.

כי מה שלומדים מלמטה, ומהקושי - הוא זה שנותן את העוצמה אחר כך. כמו אצל יתרו.

ובואו נעריך ת'צמנו למרות הנפילות, ונקודת הנער לא מסתיימת בגיל מסוים. נער זה המצב של המאבק, המרד. גם בגיל שישים זה יכול לקרות. צריך לדעת שבזמן הזה. כשקשה - ה' עוטף אותנו באהבה ענקית ענקית.

את הקושי הזה, הוא רוצה כקורבן המובחר בפרשה..

 

ושלא יצא מפה שכדי ליפול כדי להשיג כוחות. ממש ממש לא.

אין טעם ליצור מלחמות, אבל אם הם באות - לא לפחד מהם. לא להבהל. לעמוד מולם. וכל אחד בנקודותו..

הרב קוק אומר שכאשר יש מלחמה בעולם, רוחו של משיח צועד בצעדי ענק.

ואם נבין את זה , שה' אוהב אותנו גם כשאנחנו מבולבלים - נוכל יותר לעבור את הקושי ולזכות לגאולה פרטית וכללית.

הוא אוהב אותנו ככה. בלי תנאים. בכל מצב. אין לו עינין במות הרשע, כי שישוב מדרכו וחיה. הוא אוהב אותו גם מצב של הרע, לא שונא אותו. כי גם הוא היה שונא אותו, הוא היה חפץ במותו.

 

ובשביל להיות במקום טוב, צריך לקבל גם את החסרונות שלנו.. אהבה לא מתחילה בקשר לזולת, אלא בקשר שלי עם עצמי. בקבלה העצמית למרות החסרונות.

וההבנה שאני אותו אדם גם לטוב, וגם לרע. זה אותו כוח.


שבת שלום מתוקים.

חזק חזק חזק!!!!!!...shira cohen
אין על הסיכומים שלך ולא יהיו!!!........אין פשוט כתבת חחחחזזזזזקקקקקקקקקק.......אין עעעללליייךךךךך!!!
(ואת לא קרציה היום אלה את נשמה......)..........

(אני מחכה לראות את הסיכום הבא.........)
וואו מדהים! תודה רבה לך!! (:משהו בעולם הזה
תודה ענקית!!מתחברת=)

כל פעם מחדש זה עושה טוב על הלב.....

אין אין אין על הסיכומים האלו! אשרייך אהובה! דניאלה .ד.אחרונה

תודה רבה!!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך