עם מילים שהם בסדר?
יש איסור בלשמוע שירים לועזיים>>נשגבת מבינתך
לא יודעת אם יש בעיה. אבל מה רע בשפת הקודש?
גיברת פלסף.
הבעיה רחבה יותרשואף לאור
א.יש מי שאומר שיש בעיה לשמוע שירים מזמר שאינו ירא שמים.
ב.הבעיה רחבה יותר,משיר אחד עוברים לשיר אחר פחות טוב של אותו זמר או של זמר דומה ואפשר להתדרדר בקלות רוחנית ונפשית,ויעידו אין ספור מקרים כאובים שכאלה.אגב,קשה להבין את זה כאשר זה הדרגתי כ"כ אלא שמסתכלים בדיעבד איפה היית ואיפה את לאחר שירים כאלו ח"ו רואים פער גדול,מפליא.
ג.גם עצם הקביעה מילים שהם בסדר היא בעייתית,לפעמים קשה לזהות מאחר וזו שפה זרה או מדובר בלירקה מוסוות,או שבכלל כאשר מגיעים לשמוע שיר לא מנתחים אותו במידה שצריך כדי לזהות בעיות,אבל בכל השירים הללו רווי הלך רוח מערבי,חשיבה מערבית,ופילוסופיה מערבית.
אם זה אהבה,זו אהבה מערבית זולה(לאו דווקא בוטה,אלא נמוכה),אם זה חיים,אז אלו חיים בהשקפה מערבית וכך הלאה..
היה ראוי לציין דווקא כהקדמה שהכלי הפשוט ביותר לשטיפת מח,במכוון אך אפילו שלא במכוון הוא ע"י מוזיקה,מוזיקה נצרבת עמוק בתודעה (ומי לא מכיר שיר שנתפס בראש ?,כמה הוא משפיע עלינו ?) לוקחת מקום בנפש ומשפיעה עלינו רבות,מימלא אם יש אפילו שמץ של חשיבה לא יהודית בשירים הללו הם בהחלט ישפיעו,ובאופן רגיל יש בשירים הללו הרבה הרבה יותר משמץ,הם רוויים בזה.
וכן יש בעיות רבות שמשפיעות על התודעה והנפש מכאן ועד הודעה חדשה והיה אפשר להוסיף עוד הרבה סעיפים,אל תכנסי לזה,תחפשי שירים כשרים של אנשים יראי שמיים שתאהבי,ואדרבא תשמשי בכלי העוצמתי הזה להתעלות רוחנית ולהתקרב לאבא שבשמים.
הרבה הצלחה !
אבל אני לא מוצאת עינין בשירים דתייםנשגבת מבינתך
אולי כדאי לנסות לראות אם יש דברים שלא נחשפת אליהםשואף לאור
אולי אנשים כאן יכולים להציע
לא יודעת אם יש איסורגזר סגול סוואג
אבל אני שומעת גם דתי וזה לא הכי יפה בעולם.נשגבת מבינתך
השאלה למה את שומעת מוזיקה בכלל,די"מ
מוזיקה צריך לשמוע בעיקר בשביל להתקרב לה' יתברך ולשמוח בקדושה אז המוזיקה צריכה להיות בהתאם,ולכן מוזיקה צריכה להיות בעיקר תפילה.
כאן לדוגמא יש הרבה שירים שהם בעצם
אם תוכלי להשיג את החוברת הזאת כדאי לך מאוד לקרוא את ההקדמה.
בכל מקרה אני לא חושב שאסור לשמוע אבל זה לא נכון,
אפשר לשמוע מדי פעם אבל זה לא העיקר,העיקר זה להתקרב לה' יתברך ולשמוח בקדושה.
רוב האנשים שומעים שירים כי הם נהנים מזהחופשיה לנפשי
בעייה.די"מ
חוץ מזה שזה לא צריך לסתור.
נכון שזה לא אמור לסתור,חופשיה לנפשי
אבל לא כל השירים שאני אוהבת ואפשר לומר שרובם הם לא בעברית.
ואלה שכן בעברית לא ממש של יוצרים דתיים חוץ מכמה בודדים.
מה גורם לך לאהוב שיר?די"מ
לא יודעת,חופשיה לנפשי
זה כמו לשאול אותי למה אני אוהבת את חברות שלי, אני אוהבת את כל המכלול שבהן.
נשאל את זה קצת שונה,די"מ
איזה סוג שירים את אוהבת?
אני גם לא מתחברת לדתיגזר סגול סוואג
אז למה כן?די"מ
אין כזה דבר "דתי" יש שירים מסריחים (סליחה)בחורצ'יק
שהחליפו להם את המילים,ושר אותם אדם עם כיפה שחורה וחליפה..אלו שירים קדושים אה?!
אם השיר הוא עדין,עם מילים נקיות,(ואם הזמר יר"ש עוד יותר טוב) אז אפשר לשמוע.גם בלועזית.
וכן יש שירים מאוד 'דתיים' כמו של בני ישיבת ישל"צ,גם יר"ש וגם תוכן טוב..לדוגמה
כןא , ב
יש בעיה לשמוע שירים לועזיים גם אם המילים בסדר, וגם יש בעיה לשמוע שירים עבריים עם מילים לא בסדר.
אם את רוצה, הרמב"ם כותב על זה באריכות למה אסור ואיך זה לא טוב ופוגע..
אולי תביא ציטוט מהרמב"ם?די"מ
לפי מה שהבנתי אם את לא מבינה את המילים גם אם ישחופשיה לנפשי
קללות זה בסדר.
אבל יש כאלה שאומרים שהמוזיקה עצמה משפיעה על האדם ולכן אסור בכל מקרה
לא חושבת שיש איסור חד משמעישוקו =)
אם היה כזה היינו שומעים עליו...
כל השאר זה דעות
לא.יותר בעיה נירא"ל בעברית עם מילים לא בסדר..בחורצ'יק
זה לא הלכה.. זה רוח ההלכהbatsheva100
ורוח ההלכה היא שעדיף שלא.
הבעיה היא לא בשיר אלא ברגש של המחבר/מלחיןאבייאחרונה
המחשבות שלו כשהוא כתב את השיר היו... לא הכי צנועות ונקיות בעלות טוהר המידות.
אז מה?
הבעיה היא כשהוא מנגן והרגש היפיוף הזה עובר לו דרך האצבעות למנגינה שחודרת לך ללב ביופי כובש שאת אפילו לא מודעת לארס שהוא מכיל.
זה בעיקרון מה שגרם לי לרדת מלועזי בהרבה!!!
אני עם עניין במוזיקה וההבנה שלי אומרת שיש המווווווווווווווון צדק בדברים הללו.
אני חושבת שזה גם הכוונה של הרמב"ם.
אם את לא מבינה את המילים יש בזה פחות חשש.
אבל זה לא רק המילים אלא המנגינה, הזמר והכלים.
ועד כמה שזה נשמע מגוחך זה נכון לצערי.
מקווה שעזרתי.
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...