חאלקהimosh30

אז ככה הדרדס הבכור גדל לו.. ועוד 3 חודשים בערך היומולדת 

בגדול חשבנו לעשות אצל הרשב"י או אצל הבאבא סאלי

ל2 המשפחות ואם יבואו חברים קרובים בשמחה

אך מה התוכן להעביר ומה לארגן לאותו היום?! זקוקה לעזרתכם

בנוסף חשבנו לפני לעשות בוק צילומים לפני הפרידה מהשיער 

ממ.. אשמח לרעיונות עצות לחגיגה על ספר מתנות וכו'

 

תודה

אמא מרוגשת 

 

לגבי התוכן וכו'אהבה של אימא

אני לא יודעת לייעץ לך.. אבל כן הייתי רוצה להמליץ לך להכין את הילד עד כמה שאפשר...
האירוע הזה מאוד מאוד מלחיץ אותם.. ילדים ממש בוכים ונכנסים להיסטריה ולא נהנים בכלל מכל החגיגה...
אז עד כמה שאת יכולה להכין אותו, נראה לי שכדאי לך להשקיע בזה מאוד (אני כמובן לא מכירה את הבן שלך, ואולי הוא ממש יזרום עם זה, אבל אני מדברת ממה שקורה בהרבה מקרים).
לפני חודש בערך סיפרנו את הבכור שלנו, וחיפשתי ספר על "חלאקה" כדי להכין אותו לזה.. ולא מצאתי.. ופתאום בשבוע שעבר כשהסתובבתי באותה חנות - ראיתי שיש שם ספר על זה, נראה ממש חמוד!! אני ממליצה לך לקנות לו...
כשאני לא מצאתי ספר אז הראיתי לו ביוטיוב סרטונים של חלאקה שעשו לילדים אחרים, כדי שידע מה הולך להיות (רק שימי לב כמה הילדים שם מבוהלים בסרטונים האלה..). זו הייתה באמת הכנה מעולה, והוא הבין בערך מה קורה.. הראיתי לו בעיקר סרטונים של ילדים במספרה כי זה מה שתוכנן בשבילו (אנחנו החלטנו לספר אותו במספרה, בלי דודים ובלי סבים וסבתות, כי הוא מאוד רגיש ולא רצינו שתהייה לו חוויה שלילית מהלחץ).

בקיצור, ההמלצה שלי היא בעיקר להכין אותו לכל זה..

 

ב"הצלחה, ומזל טוב!

נ"ב: גם אנחנו עשינו לו צילומים לפני התספורת, זו חוויה למי שאוהב את זה אבל הוצאה לא קטנה.. (אצלנו זו הייתה מתנה מסבתא..)

את זוכרת את שם הספר או באיזה רשת ראית אותו?imosh30

 

תודה על ההמלצה אי אמת אחשוף אותו לסרטון בכדי שיבין יותר

מבחינת דיבור אני מסבירה לו והוא יודע לענות מה יעשו לו ביומולדת..

ויש ילד בגן שכבר מסופר והוא החזיק צמה של חבר מוחשית ביד 

שם הספר פשוט "חלאקה"אהבה של אימא

עם תמונה (ציור) של ילד עוד לא מסופר, שלובש ציצית שכתוב עליה "אני בן שלוש". לא יודעת מה ההוצאה.. ראיתי אותו בחנות יודאיקה..
זה מעולה שיש לו כבר ילד מסופר בגן.. אצלנו הוא הגדול ואין עוד אף אחד שהסתפר.. עד היום קשה לשים לו את הכיפה על הראש ושישאר איתה.. כי הוא היחיד ולא מבין מה הקטע

יש את הספר נרי מסתפרי של אמילי עמרוסיעיצובית

^^תודה על הלינקimosh30
כמה דברים:אורית**

גם אנחנו ראינו יחד סרטונים, אבל הקפדתי דווקא לא כאלה שמראים ילדים מפוחדים... דווקא את הזורמים והשמחים יותר...

נראה לי הכנה מעולה.

גם הראנו לו איך אני מספרת את אבא, ושזה ממש נעים לו בראש... (נכון נעים לך אבא?...)

בחלאקה עצמו היו לנו המון תכנונים, חצי מהם קרו בסוף. מה שנראה לי צריך, זה לבוא עם המון המון זרימה, כי באמת מה שחשוב שזו תהיה חוויה טובה לילד.

אם רוצים ללכת לרבנים - לא יותר מידי, שלא יעמיס על הילד.

ובטקס עצמו, הילד החזיק סוכריות, וכל אחד גזר לו תלתל וקיבל סוכריה. ובסוף סיפרנו אותו.

יש גם חוברת של הרב מנחם בורשטיין על חלאקה, לא יודעת איך להשיג אותה.

ובעיקר - המון תפילות, שיהיה לילד טוב ושמח, שישתף פעולה, ושיחרט לו כדבר חיובי וירבה בליבו אהבה לתורה...

כמובן שלא הראיתי לו את הילדים המפוחדים!!אהבה של אימא

כן?!

רק הסבתי את תשומת לבה לעניין..

מה שאנחנו עשינותות

סיפרנו אותו בלילה שלפני... סתם כי טכנית זה מה שהתאפשר, בדיעבד ממש שמחתי מזה. ילדים נוטים הרבה פעמים להילחץ מכל הרעש וההמולה, ואז לא להסכים להסתפר...אז אם אתם מתכננים לעשות מסיבה גדולה, כל אחד גוזר תלתל וכו, ואז הולכים לספר - קחי בחשבון שזה עלול להיות לו קשה. אני מכירה מישהי שעשו לילד מסיבה גדולה בערב, ורק למחרת סיפרו אותו "באמת"... יכול להיות רעיון טוב לנתק בין ה"בלאגן" והמסיבה. (אפשר גם למשל להתחיל את הטקס רק עם מי שגוזר תלתל - סבא, רב וכד' - ואז ללכת להסתפר. ורק אח"כ לעשות את המסיבה).

אנחנו הכנו אותיות  מבצק על עוגה בצורת ספר תורה. מרחנו לו עליהן דבש והוא ליקק (אפשר גם פשוט לעשות אותיות עם קרם על עוגה) - שיהיו אותיות התורה עריבות לפיו. הוא לבש ציצית - פעם ראשונה -ובירך. וקיבל מתנות מדודים וחברים והיה אוכל טעים... זה היה מאוד מרגש.

עשינו בשבט חאלקה לבננומשיח עכשיו!

היה מהמם. הלכנו לרשב"י, ושם הוא קרא את האותיות. טוב, לא ממש קרא, אבא שלו אמר "א' קמץ- אה" והילד חזר אחריו, ככה את כל האותיות.  ובכל אות טיפטפנו לו דבש על האות והוא ליקק אותה (הא ממש התלהב) . האותיות נכתבו על דף מנוילן.

אצלנו, בחבד, גם נוהגים להדפיס ולניילן את הדף הראשון של ספר התניא, ולמרוח דבש והילד מלקק אותו.

 

ואח"כ גזרנו לא את השיער (היינו בערך 15 אנשים), והלכנו למסעדה בצפת.

 

אם את רוצה פירוט אני אשמח לעזור

אני אשמח למקורות אם יש לך...עיצובית

מקור למה? זה מנהג חב"ד...משיח עכשיו!

שכחת לצייןאושר תמידי
שהמנהג של ליקוק הדבש מהאותיות הוא ע״מ לחבב על הילד את אותיות התורה..
וועוד תיקונון...טאבולה ראסה
הדבש הוא על האותיות מהמסורת,

על התניא זה כשמתחילים לקרוא לאתר את האות א' בדף.
לא זכור לי בכלל שמלקקים גם את התניא...
ככה זה אצלנומשיח עכשיו!

בקשר לתניא- התבלבלתי. התניא היה ביום כניסה לחיידרמשיח עכשיו!

בחלאקה הוא ליקק את האותיות ו'קרא' אותן

ולמחרת, בטקס כניסה לחיידר, הוא ליקק גם את הדף הראשון בספר התניא.

 

כדאי כבר מעכשיו לטפטף לו שהוא מעט יהיה גדול ויגזרו לו את השיער ("כמו של אבא"). ורק לילדיחם גדולים גוזרים את השיער וכו' וכט'

לא יודעת מאיפה המנהג של התניא+mp8

ללמוד אותיות ראשונות מספר התניא- זו סגולה ליראת שמים.

דבש שמים על אותיות הא"ב- וזה מנהג כללי ולאו דווקא של חב"ד.

כנראה מישהו החליט לשלב בין השניים- כי אין לכך מקור.

תניא לחוג מסוים,שאחרים ילקקו יביע אומר ואגרות משה?שירתיה

ראאkht,

אנחנו לקחנו את בננו אז בזמנו להרב מרדכי אליהו זצ"ל וצילמנו תמונות ותאמיני לי זה התמונות שהילד שלי הכי שמח שהוא ראה אותם ולא סתם תמונות שהוא בן  שלוש באיזה אלבום גדול מיקרופון

תוכןמומין אמא

נראה לי בעיקר זה ההכנה הנפשית מראש לילד , שזה יום חשוב כי הוא כבר גדול ויכול לעשות הרבה מצוות

אנחנו הראנו לבנים שלנו איך מספרים אמא מספרת את אבא וכמה שזה סבבה.

לבנתיים תמיד עשינו בבית ככה שזה במקום מוכר- אז אני לא יודעת איך זה עובד כשנמצאים אצל קברי צדיקים.

דבר חשוב שנראה לי שהיה טוב לבנים שלנו- אצלנו הילד עומד על כסא ואז כל אחד במשפחה בא לגוזר מעט שיער והילד מחזיק קערה עם ממתק ונותן מעט למי שגוזר.

פעם הכנתי עוגיות בצורת א"ב עם אבקת סוכר וזה היה ממש נחמד.- את העוגיות או חלקן אפשר להכין ביחד עם הילד וזה מעיין הכנה.

חשוב שהמספרים יהיו מספרים לשיער- אחרת זה כואב כשמספרים!!!

ממש חשוב מי שמשאיר פאות-לעשות קוקויות מהאזסור שיער של הפאות כדי שלא יגזרו בטעות ע"י אחד מהמשפחה כשגוזרים עם המספרים.

אנחנו גם מלקקים את האותיות בדבש, כתבתי את הא"ב בצבעים צבעוניים וניילנתי - ככה שאפשר לשטוף וזה טוב לעוד פעמיים לילדים הבאים.

קניתי ציצית שכתוב עליו אני בן 3 והוא בירך ולבש אותו.

וכמובן עוגת שוקולד בצורת ספר תורה.

מתנות- יש ספר על החלאקה כמו שכתבו כאן ממש מתוק בכל חנות ספרים של דוסים...אפילו בספריה העירונית אצלנו ראיתי

קיבלנו מסבא וסבתא את הבובה שימעל'ה שאומרת ק.שמע ומודה אני ואת הספר שלום לך אורחת

 

מזל טוב מזל טוב

המון הצלחה

 

 

אנחנו770מ

הכנו הרבה זמן קודם את הילד בערך חצי שנה קודם והסברנו של(שםשלו..) "כל הדודים יקחו

 

מספרים ויגזרו קצת מהשיער שלך ובבית בעזרת אבא יעשה תספורת על כל הראש כמו שתמיד

 

אבא עושה לעצמו וכמו שסבא עושה לעצמו "וכו' והילד ממש נהנה ביום השמחה הוא ממש לא פחד!

 

והיה מאושר שכל אחד ניגש וגוזר לו משערו והכנו עוגה יפה בצורת ציצית ואמרו פסוקים וקיבל מתנות וכמובן כיפה על הראש וציצית והיה ממש נחמד!!

 

הטקס עצמו היה פשוט צילמנו כל אחד שגוזר פלוס ברכת ציצית פעם ראשונה פלוס פסוקים של הרבי

 

וחילקנו מזונות ושתיה!!

 

טיפים:

 

כפי שציינתי לספר מוקדם על הטקס זה מעודד את הילד לשיתוף פעולה!

 

לא לשכוח להשכיב את הילד מוקדם זה נותן הרבה לטקס שהילד עירני בארוע עצמו!!

 

ניתן לחלק חוברת או סיפרון לכל אחד מהבאים המדבר על הארוע וחשיבותו (יש ספר המאגד את התספורת והן את ההכנסה לחידר. בספרון אחד ומסביר מה הטעמים והמנהג הקיים!!)

 

אפשר לעשות סעודה אחרי מן "שבת אחים גם יחד"!! או חלוקת מזונות ושתיה!

 

ניתן להסריט את האירוע בווידאו או לצלם !!

 

שיהיה בשעה טובה ובשמחה!!

תודה לכל העונות כמה שאלות..imosh30

 

 770מ  לגבי הספרון מה שמו והיכן ניתן להשיגו

אנו אכן מדברים ומספרים מה יהיה 

אך אני לא בעד שכ"כ הרבה ידיים יגזרו אלא רק הרב חתיכה ואח"כ תספורת במספרה 

אשמח להמלצות איפה יש מספרת ילדים מומלצת..

לגבי האותיות הוא ילמד רק שנה הבאה בתלמוד תורה והוא לא מכיר אותם כרגע בשביל לשתף פעולה

אך ללקק דבש מדף אכיל נשמע מאוד נחמד

לגבי הספרים אלך לחפש אותם

מומין אמא - מה זה שלום לך אורחת?

kht,-תמונות אצל צדיק מאוד חשוב בעיני ואכן זכיתם.. אצלנו מרן עובדיה זצוקללה היה הסנדק שלו ולכן מאוד חשוב לנו להתברך ע"י צדיק

ואולי זה באמת יהיה ביום נפרד

רעיונות לעוגה אולי ספר תורה אולי ספרת 3 זה לא מלחיץ אותי אני יצירתית גם ככה..

ועיצובית - שיהיה במזל טוב גם לכם

עוגה- עשינו בצורת ציצית, היה קל ומקסיםא.........לף

פשוט עוגה מרובעת,

חותכים קצת בפינה ולמעלה באמצע לצאורון, מכסים בקצפת לבנה,

ציציות אפשר עם חוטים בפינות.

 

-יש כל מיני תפילות שאומרים,

אבל הכל- רק מנהג, ומה שתעשו יהיה מצויין!

אנחנו הלכנו לרב, וזה היה העיקר,

ועד היום הוא זוכר מי הרב שגזר לו בחלאקה (הרב שמואל אליהו שליט"א)

ובכל פעם שרואים אותו הוא מזדהה ומאד גאה

 

הספרון נקרא770מ

 אפשערנעש תרגום מאידיש -  תספורת ואפשר לקנות אותו בבתי חב"ד באזורך או

 

הנה לך לינק מהאינטרנט: http://chabadshop.com/?template=prod&prod_id=5561

 

מדבר בשפה ברורה ונעימה וכמובן בעברית רק הכותרת באידיש. (יש גם תמונה של הרבי מליובאויטש על הכריכה)

 

לגבי תספורת מספר זה קצת בעיתי אלא אם כן הילד לא מפחד "מהמכונה" ה"איומה" של הספר!!

 

ילדים בדרך כלל מפחדים מהמכונה הזאת ולא יודעים איך זה עובד וכו'. אז לפי דעתי זה קצת יפחיד את הקטן במיוחד אם הוא מישהו זר ולא קרוב משפחה כמו אבא או דוד. וגם פעם ראשונה כו'.

 

אך גם מאד תלוי גם לפי האופי של הילד!!

 

לגבי ליקוק דבש בדרך כלל  עושים זאת בהכנסה לחידר ולא בתיספורת לילד!חיוך !

 

בהצלחה רבה ! אם יש עוד שאלות ואוכל לענות בשמחה אני כאן!

רק לגבי התספורת עצמה -אהבה של אימא

לא חייבים בפעם הראשונה לספר ממש עם מכונה... אפשר רק עם מספריים.. שיהיה כמעט כמו קצוץ, רק קצת יותר ארוך...
ואם את חוששת שהילד באמת יילחץ מהרעיון אז תדעי שיש מספרות לילדים.. אנחנו לקחנו אותו לספרה של ילדים, זה ממש ידידותי!!! אם תרצי אני אפרט לך.. ואת גם יכולה לחפש על זה בגוגל וביוטיוב... אנחנו ממש שמחנו שלקחנו אותו לשם.... הייתה אווירה רגועה ונעימה

שלום לך אורחת של רבקה אליצורמומין אמא

זה ספר שאני גדלתי עליו כשהייתי קטנה

יש בו שירים קצרים וסיפורים לפי חגי השנה

יצא גם דיסק לצפייה לפני כמה שנים שמבוסס על חלק מהשירים שכתובים בספר

אני אוהבת מאוד את הספר

 

ולגבי האותיות הוא לא חייב לדעת אותם אפשר להגיד אות והוא חוזר ומלקלק

הרעיון שהא"ב הם אותיות קדושות של התורה הקדושה

ועכשיו הוא מספיק גדול כדי להתחיל ללמוד את התורה הקדושה ולקיים את מצוותיה

ושבעז"ה תמיד התורה תהיה לו מתוקה כדבש

 

מאיזה אזור את ?באזור המרכז יש מישהי מתוקה שמספרת בביתה ואני מכירה הרבה בנים שהגיעו אליה לתספורות ראשונות.

אצלינו אחרי שהאורחים עוזבים בעלי לוקח את הילד לחדר בצד ומספר עם מכונת תספורת וישר למקלחת

רק הצד הנשי בבית יודע מה זה ספריתמלך

אמן שרק נזכה במתיקות להחדיר בהם קיום מצוותimosh30

נשמע מעניין אבדוק גם לגבי הספר הנ"ל 

הרעיון עם האותיות מאוד נחמד בע"ה נקיים

 

ההורים של בעלי מהצפון הרחוק 

הוריי מהמרכז

ואנו דרומיים

 

העדיפות שמישהו יעשה לו את התספורת הראשונה בכדי שתהיה מסודרת

ואח"כ בפעמים הבאות בעלי יוכל לספר אותו עם מכונה בבית

 

לגבי התספורת- כדאי לומר שיהיו לו פיאותא.........לף

 דוס

כמו ליהודיכאילו מוציא לשון

חוץ מזה שיהיה כמו אבא עם שיער מסופר קצר....

אנחנו עשינו כך:אומנותי

נניח רגע בצד את ההכנות הנפשיות שהרבה מהבנות פה כבר הציעו לך.

מבחינת הטקס עצמו, אנחנו הגענו למערת המכפלה וכך גם בני המשפחה, פתחנו שולחן (צריך לזה איור בטחוני מראש) - מזנון חלבי מושקע...

פרסנו מחצלות וכסאות והכנתי פוליגל עם רכבת שכל קרון עשוי מחומר שנקרא "מפל". 

הידקתי והדבקתי אותו רק בצדדים ובתחתית כך שיווצר כיס.

בכל אחד מהקרונות שמתי פריט אחר והסברנו לבן שלנו שזו רכבת מצוות ושמעתה יש הרבה מצוות שהוא יכול לקיים.

כך הוא עבר מקרון לקרון וכל קרון חיכה לו משהוא אחר- 

כיפה חדשה

ספר תורה קטן

דף מנוילן עם אותיות הא'-ב' שעליו מרחנו דבש 

ציצית וכו'

באחד מהקרונות חיכו מספריים והוא ישב על אבא במרכז וכל אחד מהנוכחים גזר לו תלתל (תוך הקפדה שלא לגעת בפיאות כמובן....)

כל אחד מהאחים שלי הראה לבן שלי את פאותיו הארוכות וכמה אנו שמחים בהן....

כל אחד מהנוכחים קרא פסוק מסויים מנוסח שמצאתי באינטרנט 

ולסיכום הוגשה מנה אחרונה- עוגה עם עוגיות דבש בצורת אותיות...

יום המחרת בעלי לקח את בננו לרבנים ביישוב ומשם לספרית ביישוב.

והם היו שמחים ומרוצים.

ב"ה הבן שלי לא מוריד את הכיפה ומתהדר בפאותיו...

יש לי חברה שהכינה ספרון לבן שלה שבה הוא מככב.

 

אומנותי כשמך אכן שיחקת אותהimosh30

אשמח לתמונות או הסבר מפורט על הרכבת מצוות ממש אהבתי את הרעיון

 

לגבי הפאות לכולם ברור שיהיו לו

אך לבעלי אין ואין לנו מישהו במשפחה שישמש כמודל עצוב

לא יודעת אם חבר בגן זה מספיק להסבר עבור דוגמא להמחשה

תראה ל- x יש וגם לך יהיה כזה בע"ה..

אומנותי אהבתי מאד את רעיון הרכבת!! ולאימוש770מ

לאימוש30 :

 

אולי תלכי מראש אל חברה (שיש לה בן שילדך מכיר) בעת תיספורת הילד וכך יראה איך זה נעשה?

אין כאלה שלנו הכי גדול בחברים ובעלי לא מסתפר בביתimosh30
אין ילדים גדולים בשכונה בכלל?770מ

או שאין ילדים המסתפרים כלל? פשוט מעטונינת להבין!

 

או שרק בגיל הילד? אם יש נסי משהוא גדול מאחת הכיתות שילדך מכיר כאשר עושה תיספורת סתם כך בביתו.

השכנים חסידיים או חילוניים ככה שאין לו קשר איתםimosh30

 

אנחנו מוגדרים חרדים ספרדיים

בגן שלו יש רק ילד אחד מסופר

מבחינת החברים שלנו הבן שלי מהבנים הכי גדול

מבחינת המשפחה הם לא שומרי תורה ומצוות

והוא הבכור שלי..

הבנתי חבל...770מ

אולי אם אתם נוסעים לידידים לשבת נסי שם??? (כמובן או ביום שישי או מוצאי שבת!)

 

בסך הכל מנסה לעזור....קורץ.

 

מקווה שהועלתי!

770מ אין לי ספק שזה רק מרצון טובimosh30

 

ננסה לחשוב על משהו או מישהו..דוס

כתבתי תפילה לחלאקהמאבנים טובות

20140212113516.doc

 

בס"ד

 

בקובץ המצורף

שאתם יכולים לשנות ולהשתמש בה.

 

אמרנו את התפילה כולנו יחד בקול.

אנחנו גם אפינו עוגיות בצורת אותיות (מתכון של "עוגיות ירח") שאפשר ליצור ביד או באמצעות שבלונה.

מרחנו עליהן דבש והוא ליקק חלק, וחלק חילק לכולם.

תוך כדי הגזירה כל אחד מברך אותו והוא מחלק לכולם סוכריות, ככה שהוא נשאר רגוע ועסוק.

 

בהצלחה, מזל טוב!

 

הרב ליאור לא משתתף בחלקה כי זה קשקוש שבא מערביםשירתיה

ברור שיש מנהג ערבי מוסלמי שכזה לספר שערות של ילדים בקברים.  ואמרים שלפני מאות שנים יהודים למדו מהם את זה וכך זה התפשט אח"כ גם לאשכנזים.

 בטח שניסו למצוא לסזה כל מיני סיבות וכשלט צוצאים אומרים זה משהו עמוק בקבלה.

 באמת יש כאלה שרואים בזה לא סתם שטות.

האר"י הקדוש לקח את בנו לספר בקבר רשב"י+mp8אחרונה

וזה מקור המנהג.

 

עדיף לא לקשקש סתם כשלא מכירים את המנהג.

-- מפורט.נסיכים

אנחנו השקענו מאוד... ערכנו סעודה מיוחדת ל40 איש( משפחה קרובה)

ערכתי הכל כתום לבן בשולחנות שמתי בלוני הליום כתום לבן.

עשיתי בר עם מיחם קפה תה סוכר עוגיות, מרשמלו על שיפודים מצופים שוקולד וסוכריות ועוגה בצורת טלית ושקיות ממתקים.

מזכרות עשיתי לכל משפחה מגנט למקרר עם התמונה של הילד וברכת הבנים( שאומרים ביום כיפור) עטוף בצלופן עם פרחים יבשים. שמתי לתצוגה גם את האלבום דיגיטלי עשיתי לו בוק מהמם.

מוזיקה ברקע.

 אחי העביר לי טקס מהמם. הילד ישב בני לבן בעלי וכולם מסביב. הוא אמר אתו את האותיות עם ספר מסורת אחרכ הוא אמר כמה פסוקים מהספר מסורת וכולם חזרו אחריו. הוא ליקק דבש מהאותיות כל זה שיש מעליו טלית פרוסה( כמו בחופה) אחרכ הוא רקד וכולם אחריו. היה מהמם. וכל אחד מהסבים שם לו כיפה ציצית וכל אורח גזר חלו קצת מהשיער.

אבל אני השקעתי כי אני אוהבת את זה וגם נולד לי אחרי הרבה זמן אז בכלל הייתה חגיגה משפחתית.

אה... והכי חשוב לפני זה הלכנו איתו לרבנים וקברות צדיקים.

 

באמצע החלאקה בעלי לקח אותו לצד סיפר אותו שאף אחד לא שם לב ואז הוא הביא אותו על הכתפיים מסופר כולם היו בהלם.

נסיכים אכן השקעת מה זה הספר מסורת?imosh30

 

לקחתי ממך גם את הרעיון של הטלית כמו בחופה..

קונים את בחנות ספרים תןרנית זה ספר לימוד אותיות.נסיכים

תודהimosh30
אשמח לעוד רעיונות נוספים..imosh30


מחפשים קהילהאבא פגום

אנחנו הורים ל 7 ילדים גרים היום בשכירות ברמלה, בגרעין התורני ומחפשים להשתקע במקום עם קהילה תורנית אבל לא לוחצת. בגלל שאני עובד בבני ברק, מחפשים מקום שמצד אחד המחירים עדיין שפויים ומצד שני לא רחוק מידי מהעבודה. חשוב לנו קהילה תורנית שמשקיעה בילדים ונוער.

נשמח מאד להמלצות ☺️

ילגים מפרק א וצוואהיל 000

לא מצאתי פורום מתאים מקווה שפה אפשרי

שלום  בעלי נפטר יש לו ילדים קודמים

לנו משותפים

הכל היה בסדר לא ראיתי את זה בא

סעדתי את בעלי בזמן שילדיו קודמו בעבודות


אימא שלהם הילה חכמה הגיע חטפח בו בבית חוליל לגבות טת הילדים מול המשפחה שלא תראה שלא באים

ואני לא יכלתי לעבוד

כי גם לא רציתי בעלי קודם להכל


מבעל חזק שלא היה חולה  אף פעם לא ראיתי אותו שוכב עם חום או משהו דומה לא כדורים כלום

עובד פיזית קשה כל חייו

לא יכולה לפרט הכל

שמר הכל בפנים עד שהגיע למחלה ומהר הלך

ילדיו רצו מידע על כל  דבר

על עורך דין שמטפל אפלו אני ובעלי לא התענינו

לא הבנתי מה ילד שבקושי רואה את אבא שלו מתענין בקצבה

מאשים אותי שאני יודעל אל כל המידע

אין לי תו ירודה לא נותנים מידע  גם לאישה

אבל הם בשלהם


עכשיו הכל מובן הכינו את הקרקע

ילד שכל חייו לא הספיק לו מה שנתן רצה עוד

עגשיו מרגיש שיכול להכניס לי

אני לא בתחרות


הם יושבים מולי ומחלקים  את הבית

החלק שהם לא הבינו שאטאמטית הבית נאשם על שמםץ מי שמדריך אותם מהמשפחה לא מבין ולא אמר להם

הם אמרו לא נוציא אותך מהבית


לא בטוב לב,בהתנשאות

פה שתקתי


שאני רצתי עליו בעלי עבד ואני נלחמתי לקנות אותו כן מפרנבס עיקרי

כי לא היה שעות בבית וכל עול הבית היה עלי עד שהתמוטטתי בעבודה


ועבדתי פחות

לא היה לו עזרה משום צד

המשפחה שלו ידעה על מצבו הקשה

ולא באו לבקר פעם אחת

לא יצאו לקפה או שהבאו אליהם

רק רצו שנפכש במסעדה פעם בחודשים

 אבל הוא לא יכח רצו לעשות וי

התנהגו אלי לא מכבד בבית חולים

קראו לי בשמה של,גרושתו


ולא אמרתי כלום

בעלי גוסס והם אבים איתי מולו

שתקתי

אבל הילדים שלו איתם יד ביד

אז גם אני שינתי את גישתי ואהיה בקשר עם משםלתן גם לי יש,ילדים

אימא שלהם השחקנית הראשית פה

הראתה לי שהיא איתי

ותקעה לי סכין בגב חיממה את הילדים שלא מבינים הרבה

על התערבות בכל נישא


לקחה את הפיקוד על משפחת בעלי לא ידעתי שהיא כל יום מדווחת עלי היתה מגיעה כאלו לעזור

ומדווחת הכל לא הבנתי למה המשפחה שלו לא מתיחסת

אלי

אני איתו בכל הטיפול והם  לא מתיחסים אלי רק לגרושתן אפלו קוראים לי בשם שלה


בשבעה היא לא יכלה לראות שברים חברים של בעלי הכל  רצתה לדעץ להתערב


 היום הילגים שלו מתנהגים אלי כאלו זהו

הוא מת את כלום

רוצים את חלקם לא  מוותרים על כלום


אני לא גרה בבית ויש להם פה זכות


הכי כאב לי שהם התנתקו מאחים שלהם

ובקשר טוב עם המחה שלא ביקרה את האבא כי הם בדיור כמוהם

לא הבנתי איך אני הרעה פה

מה עושים אין לי עורך דין כל מי שהגעתי אליו לא היה בטוח במצב

חיבת עורך דין שיתן לי בטחון

אין פה מיילוינים אבל יש לי ילדים קטנים ואני לא בריאה מצבי לא ממד טוב נםשי פיזי


מצטערת לשמוע על בעלך ועל המורכבותנעמי28אחרונה

תפני לעורך דין.


לחוק לא אכפת מרגשות ומי מסכסך.

אם מגיע להם, מגיע להם, מה ששלך יהיה שלך בעזרת עורך דין טוב שישיג לך אותם.

פרסום הנסחן120

שלום וברכה,

חשוב לי מאוד לשתף בנס עצום שנעשה לנו.

לביתי הקטנה חולשת שריר בעין הגורמת לפזילה, לאחרונה הפזילה החמירה ונוירולוג מומחה הפנה אותנו לבדיקת הדמיה של המוח בהרדמה.

הילדים הם האוצר הגדול ביותר שלי והתפללתי לבורא עולם שיעזור לי לחזק את הביטחון והאמונה ולהילחם בפחד ובחששות שהרי הכל מאיתו יתברך מאבא מלך העולם.

ב"ה הבדיקה חזרה תקינה וקיבלנו את התוצאות מבלי להמתין את כל זמן ההמתנה המקובל.

"הודו לה'כי טוב כי לעולם חסדו" תודה רבה ריבונו של עולם,

כמה חשובה ויקרה הבריאות , כלום לא מובן מאליו .

בתפילה  לבשורות טובות ישועות וחיזוק הביטחון והאמונה והקשר התמידי לריבונו של עולם והבנה והכרה בכל הטוב שבורא עולם עושה איתנו.

עבודה סמינריונית על ליקויי למידהEva

שלום רב,

שמי חוה.


 

אני בהחלט מבינה שהפורום הזה לא בנוי לשליחה של שאלוני מחקר, אך אני לא יודעת לאן עוד אפשר לפנות.


 

אני והשותף שלי לכתיבת עבודה סמינריונית מפצים את השאלון מחקר שלנו כדי לסיים בהצלחה את לימודי התואר הראשון באוניברסיטה הפתוחה.

אנחנו מחפשים אנשים עם ליקויי למידה אשר מתבטאים בדיסלקציה או בדיסגרפיה או בדיסקלקוליה, אשר מילאו להם 18.  


 

אנחנו צריכים עוד 21 תשובות של אנשים עם ליקויי למידה לשאלון שלנו, אשר בוחן את ההשפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית.


 

האם יש בקרבתכם אנשים שיש להם ליקויי למידה ומעוניינים להשתתף במחקר או שאתם עצמכם עם ליקויי למידה שפירטתי בשורה למעלה?

אולי אתם מכירים מקומות לאן אפשר להפיץ את השאלון שלנו?


 

אם כן, אנחנו נשמח לכל עזרה אפשרית.


 

השאלון אנונימי וקל. אנחנו נתנו זמן מענה עליו עד 30 דקות, כך שלא צריך למהר לשום מקום ולהילחץ מהגבלת זמן.


 

קישור לשאלון: השפעה של לקות למידה על תפיסת מערכות יחסים מקוונות (משפחתיים / חברתיים / תעסוקתיים) שנוצרו ברשתות חברתיות ובדידות חברתית


 

תודה רבה לכם בכל מקרה.


 

יום טוב ונעים לכולם.

 

עוד הרבה ועוד קצת בבת אחתEvaאחרונה

אנחנו צריכים עוד 20 תשובות מאנשים שיש להם לקויות למידה המתבטאות בדיסלקציה, בדיסגרפיה או בדיסקלקוליה!


תעזרו לנו לסיים בהצלחה את תואר ראשון.


תודה רבה. יום טוב.

השבת אבידה - כלבי האסקי סיבירייהודיה מא"י
שני כלבי האסקי סיבירי נמצאו בהר כביר ביום שישי האחרון (חוה"מ פסח)

מי שיש לו רעיון למי הכלבים שייכים שיפנה אלי בבקשה באישי

אמהות לבנים עם אטופיק- יש תקווה לשרוול קצר בקיץ?שיח סוד

עד היום לבש ארוך בקיץ,

מסכן שכל החברים בגן עם קצר מרענן - הוא חם לו עם ארוך.

אבל כשהוא עם קצר בשרוול/במכנס הוא מתחיל לגרד כי זה נגיש…

עם השנים למדנו יותר להתנהל עם האטופיק ועכשיו ההתפרצות במצב סבבה

מפחדת לקנות לו מלאי של קצר ולהתבאס (מה שקרה קיץ אחד שפשוט מלא כסף הלך לחולצות שלא השתמש…)

לא יודעת להגיד כי כל החורף סתיו לבש ארוך


בקיצור, באיזה גיל כבר יכלתם לשים להם קצר בקיץ? אם בכלל…

משהו אחד- במזגנים בקיץ לא כזה חם....יעל מהדרום
לק"י

לילדים שלי היה, אבל לא זוכרת שגירדו הרבה.


ומציעה לך לשאול בפורום הו"ל, שהרבה יותר פעיל.

ואפשר לקפל לו את השרוולים ולבדוק איך זהיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

אם העור בסדר והוא לא מגרד, לקנות לו גם קצר.

משפחה תורנית מחפשת יישוב קטן, קהילתיbula

עם קליטה פתוחה ודירות להשכרה

אשמח לרעיונות

באיזה אזור?פתית שלגאחרונה
מעון/משפחתון תורני מומלץ בהדר גניםאושי 9
בננו הבכור יהיה בספטמבר הקרוב בין שנה ותשעה חודשים. אנחנו אמורים לעבור להדר גנים, פ"ת. יש למישהו המלצות על מעון/משפחתון תורני ואיכותי?   הרף המינימלי, שתהיה למקום כשרות בשרית למהדרין. 
יש ברחוב בגין מעון חסידימתיכון ועד מעוןאחרונה
שנראה לי די מוצלח, המינוס העיקרי זה שיש בו המון ילדים, מנהלת ממש משקיענית ואכפתית

אולי יעניין אותך