סיפור מצחיק שהיה לי - לכבוד פוריםלשם שבו ואחלמה

לפני שנים רבות (12, ליתר דיוק)

שיחקנו "חפש את המדריך" בקניון.

העניין היה מתואם עם הנהלת הקניון.

הבעיה התחילה כשהחלטתי להתחפש לערביה. 

 

לבשתי ג'לביה של ערביות והתכסתי ברעלה כמו באיראן וראו לי רק את העינים. 

וכך הסתובב לו בקניון גבר (1.78 מטר)

שנראה כמו גבר אבל עם בגדים של ערביה. 

הטלתי אימה ופחד סביבי, אנשים קפצו בבהלה כשעברתי לידם,

חלקם פלטו "אימל'ה!"

 

עד שאחד המאבטחים תפס יוזמה

הוא סימן לי לעצור

אני עצרתי, וכל הקניון עצר את נשימתו

הוא התקדם לעברי

ואז לחצתי על הכפתור 

סתם

וביקש ממני להוריד את התחפושת.

אז הורדתי אותה. 

 

את הסיפור על התחפושת שהיתה לי בשנה שלפני נשמור לפעם אחרת 

רק ארמוז שהיא כוללת תחתוני בוקסר וכפכפים מוהההה

אתה הזוימאמע צאדיקה

פעם ראשונה שהלכתי באיזור ת"מ באר שבע- וראיתי בא מולי כזה גוש שחור... 

איך קפצתי!! 

עד שקלטתי שזה סתם אישה בדואית... 

 

 

אני בטוחה שזה היה התחפושת הכי טובה- כל החניכים ישר זיהו"הנה מדריך!" 

אני ראיתי גוש שחור כזה, במזרקת טרווי, ברומאדינה ל.

איך נבהלתי...

שם הייתי כל כך מנותקת, כל כך לא בראש ישראלי-ערבי...

ופתאום מגיח לו פרגוד שחור מהלך, צמוד לגבר בעל חזות סופר-ערבית. איזה הזוי זה היה

ושאר התיירים והמקומיים מסביב בכלל היו בשוק של החיים שלהם.

מזכיר לי כשהלכתי לפני שנים רבות במרכז המסחריניל"ס

עם חברה, ועברו מולנו שתי נשים מבוגרות והיא אמרה להן שלום והמשכנו.

בהמשך היא עידכנה אותי שאלה שני חבר'ה מהסניף שלההמום מי ידע?

אתה מה זה מקורי!!חרדי מקורי
הא! גם אנחנו עשינו חפשת'מדריךאלנטריס
לפני כמה שנים!
אני התחפשתי לקבצן, וישבתי באיזושהי פינה בקניון וניגנתי במפוחית להנאתי |עושה לעצמו קצת אאוטינג|.

והקטע האדיר - מרוב שהתחפושת הייתה טובה (מוכשר שכמוני) החניכים תרמו לי כסף!

היה מצחיק לראות את הפנים שלהם בסוף כשחשפתי את זהותי האמיתית...
אז אני התחפשתי לאשהאלעד
היה אחלה, אף אחד לא גילה אותי...
חוץ מהקטע בו יצאתי משירותי הגברים :‏D
רק מלהזכר בפרצופים שלהם אני נקרע!
וסיפורי שלי בעניין:ותן טל

פעם שיחקנו בישיבה התיכונית שלנו חפש את החמשוש - אנחנו החמשושים עשינו משחק לכל החברים. בעיר העתיקה בצפת (כן, השקענו בנסיעה...).

 

קיצור, אני התחפשתי לאישה עם עגלת תינוק (ניסיתי להשאיל את התינוק של הרב שלי לצורך המשימה, משום מה הוא לא הסכים...חושב). חבר שלי הסטייליסט איפר אותי, שמלה ארוכה, עגילים בכאילו...משהו מגניב בקיצור.

 

אממה, רוב הזמן הסתובבתי באיזור בית כנסת אבוהב, ומידי פעם הייתי נכנס לבית הכנסת לנוח קצת (זה בית כנסת תיירותי אז כל הזמן נכנסים לשם גם בנות לעזרת הנשים...והוא היה כמעט ריק). היה שם עוד חבר שלי שהתחפש לבחור ישיבה (מקורי ביותר, אה? ) והגבאי. אני לעיתים נמאס לי מהפאה והעגילים אז הורדתי אותם לזמן מה ואז החזרתי. לאחר כמה פעמים כאלו וכשאני יוצא לרגע לחצר, בא אלי החבר שלי ואומר לי שהגבאי אמר לו "יש פה אישה ממש מוזרה - פעם היא אישה, פעם היא גבר..."

 

ועוד באותו מקרה - היו פעמים שהייתי צריך לעלות ולרדת במדרגות של צפת עם עגלת תינוק. אז אני לא אישה מחונחנת - תפסתי את העגלה בשתי ידיים, כמו גבר אמיתי, הנפתי אותה ועליתי/ירדתי. אנשים שהיו מסביב והסתכלו בטח חשבו שאני משוגעת. 

 

ולפתע מישהי מאחורי שואלת אותי "תגידי, את יודעת איפה זה XYZ" - ואני לא ידעתי איפה לקבור את עצמי, ידעתי שאם אני פותח את הפה יהיו לי פאדיחות רציניות. אז פשוט סימנתי עם הראש לא וגמרתי עם העניין...

 

וואי, היה מאוד משעשע אז

"להשאיל את התינוק של הרב שלי"הלליש
הרסת עם העגלה שהרמת במדרגות יטבתה
חחח פעם היא אאישה פעם היא גבר... הודעה
קורע!!!!!!!!!!מעיין טוהר
אל תזכירו לי את זה חרותיק

בתור מדריכה התחפשתי לחרדיה.

השיער היה אמור להיות פאה

אבל משום מה הוא לא היה נראה ככה.

חברה שלי היתה בעלי. והיא היתה מחופשת היטב.

היא באה ונתנה לי צ'אפחה ושאלה מה נשמע?

אני קפצתי שם מרוב בהלה שחרדי לא מוכר ככה מתייחס אלי

 

האמת שלא זיהו אותי מיד, הן קצת התלבטו לפני שבאו אלי,
ואני כבר לא יכולתי להפסיק לצחוק

 

בתור חניכה-התחפשנו חברה שלי ואני לאמא ותינוק.

היא שכבה בעגלה ואני התאפרת ושמתי מטפחת.

היה סיוט

ורק אני הבייניש הטרחןמופים

לא מבין איך מותר להתחפש לאיש\אישה

 

מה עם לא ילבש?

 

זה היה בפורים?

(שאז יש מתירים, אפילו שאני זוכר שהרב עובדיה אוסר)

חחח ומה עם זה שמשחקים עם הבנותלשם שבו ואחלמה
ועוד בעיות רבות.
בגיל הזה לא תמיד מודעים ולא תמיד אכפת
גם אני חשבתי על זה |מצטרפת לפינת החפרנים|מאמע צאדיקה
אוףמעיין טוהר

בגלל זה לא הסכמת שאני אחפש את הילד לבת...

חסרות תחפושות לבנים?בקטנה
אויש. גם בעלי כזה.. |מזדהה|ספגטי מוקרם

מגניב

ועדיף ככהמאמע צאדיקה

לדעתי חשוב שבגילאי הרכים של גיבוש זהות- 

יהיה ברור לבן שהוא בן (גם אם יש לו קוקו!) ולבת שהיא בת (אפילו אם הלבישו לה מכנסיים!) 

 

 

אבל אני בכלל נגד תחפושות בגיל צעיר מידי לזה... 

אז נו 

|חפרנית| |כבדה| 

בגל שנה?? מה הבעיה?ספגטי מוקרם

אני מתארת לעצמי שבן השנתיים וחצי ג"כ לא יסכים להתחפש לבת..

(זה בצבע אדום? זה של בנות!!!)אוהב

אבל שנה שעברה?

אני לא מכריעמופים

אבל יש דבר כזה שיהיה אסור לעשות עבירה גם בילד קטן בן יום

אמנם חינוך לא שייך כמובן בגיל כזה

אבל אסור גם בגיל הזה לתת לו איסור בידיים (בלשון חז"ל ספיה בידיים)

ויתכן מאד שלהלביש תינוק בגדים של אשה יש בזה בעיה.

 

אבל יש בעיה טכנית! איך אפשר בכלל לחפש לבת בגיל הזה?

תשימי לו בגדים של אמא שלו שישחה בתוכם?

 

לא נראה שבגד ורוד יחשב "בגד של אשה", וגם לא נראה לי תחפושת ראויה לשמה...

בקיצור, אני ממליץ לחפש לאפרוח, ולשים מקור מקרטון על המוצץ.

מה הבעיה?אלמונית 0

אחים שלי לבשו שמלה ורודה מתוקה לגמרי, אם גרביונים ונעלים ורודות (מבד)

וסרט בשיער

הם בהחלט נראו בנות, למרות שהם היו בגיל חצי שנה בערך

אהבתי את המקור מקרטון! מאמץ!חרדי מקורי
לאישיות גברית מותר?ארוון

למה יש לי כבר תחפושתשטן

מותרמופים

כל עוד את לא לובשת בגד של גבר

 

אבל נראה לי שהתכוונת שאת מתחפשת כך כל השנה

שטן

חצוףארוון
אני לא גברית!

השנה אני מתכננת מכנס דמוי עור עם ז׳קט/ וסט תואם...
אין לי מושב מה אתמופים

לא מכיר אותך

 

ואת לא תקראי לי חצוף!!!!!

פטיש

בסוף אני אביא את הסמיילי ההוא, מהחתימה שלי....

 

 

 

 

(את אשכרה שמה מכנסיים?? המוםהמוםהמוםהמוםהמום)

 

התחפושת שליארוון
בהחלט מחייבת מכנס כזה
מה זה משנה?מופים

הרי ברור שלא תתירי לעצמך ללכת עם מכנסיים רק בשביל תחפושת

(או שאולי כן? המום)

 

 

ואיך ידעו למה התחפשתי?ארוון
אז לא ידעו!מופים

תהיי מוכנה לשלם 20,000 שקל בשביל שיבינו את התחפושת שלך?!

זה כזה חשוב?

 

ולעבור עבירות זה לא יותר חשוב מ20,000 שקל?

 

על לא תעשה אדם צריך להוציא את כל ממונו ולהישאר ערום ועריה

אם נשרף לאדם בית חרושת בשבת, וזה מקום נידח שאין שם אנשים כך שאין פיקוח נפש, אסור אפילו לומר לגוי שיכבה את האש

(מותר רק לרמוז לו, ואם הוא אהבל ולא מבין רמזים - אסור)

אפילו אם הוא היה תומך תורה, מחזיק ישיבות, בונה בתי כנסת, ועכשיו הוא ישאר עני מרוד

 

הלכה זה לא "כבקשתך", צריך לוותר לפעמים על דברים בשבילה

נכון גמני מוחה. נא לשמור על כבוד הת"ח של פורוםמינימאוס2

(ת"ח = תלמידי חכמים ברבים לא ביחיד. יש כמה )

אוח, גאד...דינה ל.

זה לא "לא ילבש" למען ה', כי הוא לא "לובש" את זה. לכן זו נקראת "ת ח פ ו ש ת". זה לבוש לא אמתי, לא יומיומי, ומשרת אירוע מסוים.

 

סה-טו.

 

 

 

זה היה ניסיון לנהל דיון הלכתי?מופים

זאת אומרת את חושבת שהטענה הזאת מועילה להלכה?

אני מצטט פסיקה.

את מתיימרת להתווכח איתה?

 

(יתכן שיש מקום להסביר בערך כך את מי שהתיר להתחפש בפורים לבן\בת, אבל זה לא משנה את זה שזה מחלוקת, והרב עובדיה אוסר גם את זה)

במקרה יצא שהיא אפילו כיוונה לדעת גדוליםאלעד

על דינה נאמר "אם לא נביאים הן, בני נביאים הן"!

מי הם הגדולים הנ"ל?מינימאוס2

(רוצה לחפש את הקטן שלי לבת ומתלבטת אם מותר)

אבל הדגישו פה שיש לכל רב פסיקה שונה מעטאלמונית 0

כך שהכי טוב לברר מול בעלך מה הרב שלו פוסק, לא?

(ועד כמה שידוע לי עד גיל מסויים- גיל חינוך- זה בסדר)

שתי שניות בגוגל:אלעד

פסק הרמ"א: "מה שנהגו ללבוש פרצופים בפורים, וגבר לובש שמלת אשה ואשה כלי גבר, אין איסור בדבר מאחר שאין מכוונין אלא לשמחה בעלמא." (שו"ע, או"ח, תרצו, ח).

 

נראה מדברי הרמ"א שבפורים מותר לגבר ללבוש בגדי נשים וכיוצ"ב, שהרי פסק שאין איסור בכך.

 

יחד עם זאת בדרכי משה, כתב הרמ"א: " כתב מהר"י מינץ... על דבר לבישת הפרצופין שנוהגים בפורים, אם יש לחוש בזה משום לא ילבש גבר שמלת אשה... והמנהג פשוט ואין מוחה... ולפי זה כל שכן דאסור ללבוש הפרצופין אמנם דחזינן דפשט המנהג ואין מוחה נראה לי ליישב המנהג... דכי אינו מתכוון ללבישה שרי... אבל טוב להחמיר ולעבוד את ה´ בשמחה ולהיות גילה ברעדה" (שם).

 

יוצא מדברי הרמ"א שאף על פי שהוא מתיר, לדעתו ראוי להחמיר. 

זה לא מדויקמופים

דינה העלתה בהמשך טענה שנשמעת כמו:

תפסיקו לעשות עסק! תבינו את המסר הכללי ואל תיתפסו לפרטים קטנים.

וזה לא נכון! בעיקרון!

הקב"ה נתפס לפרטים קטנים. גם אם זה לא מוצא חן בעיני דינה. וכיון שאנחנו לא עושים את המצוות כי בא לנו, אלא בגל שהקב"ה אמר. אנחנו נדקדק בפרטים קטנים ונדון בכל פרט ופרט ובכל מעשה ומעשה.

 

גם על זה יש לי מה לומר אלעד

אבל רק באישי, ברשותך..

 

אבל ודאי שהלכתית אתה צודק.

את אחי הוריי חיפשו לרקדנית בלט כשהיה בן שנתיים +דינה ל.
עם תלתליו הג'ינג'ים זה היה מחזה שובה לב.
ומדובר במשפחה חרדית...


בכל אופן, זו הוצאת ההלכה מפרופורציה באופן קיצוני.
הרי ברור לכל בר דעת שהיא באה להורות לגבר להתלבש כגבר ולאשה כאשה. מכאן ועד לאסור על הורים לחפש *בפורים* את הדרדק שלהם שלהם למין השני! מתקבל על הדעת?!
(אני מנסה להבין מה השורש, חוששים שיתפתחו נטיות הפוכות?!)
סליחה על הנצלוש..לבי ובשרי
מה זה בפומ?
בפועל ממש.משיח נאו בפומ!
ראית מה זה?דינה ל.
במשפחות הכי טובות.......
חחמשיח נאו בפומ!

אבל את לא חרדית. נכון?מבולבל

 

משיח לא ענית ללבי ובשרי וגמני במתחמינימאוס2


ענתה גם ענתהאלעד
מוזר...נקודה טובה
עד שלא אמרת ענתה הייתי בטוחה שמשיח זה בן...
את(!?) לא מכירה את הר"ת??משיח נאו בפומ!
מה זה משנה מה השורשעוגי פלצת

- "לא ילבש גבר שמלת אישה"

 

- אבל זה בצחוק! לא התכוונתי ממש ללבוש!!

 

היינו מפעילים סברה שכזו בכל דיון הלכתי?

או לגבי כל מצווה?

 

 

האם לפי ההבנה שלך,

היה פוסק הרמב"ם ש:

"המלקט שערות לבנות מתוך השחורות מראשו או מזקנו

משילקט שערה אחת לוקה מפני שעדה עדי אשה"?

כי כשאתה מבין מה השורשדינה ל.
אתה לא יוצא מפרופורציות,
כמו לאסור על עולל "לשנות מינו" מבחינת לבוש, ביום כמו פורים,
ונמנע מלעשות מה שאסור (כשמדובר בבוגר)
השורש לא רלוונטיעוגי פלצת

ההלכה כן

 

(ובפועל - יש שיטה הלכתית לאסור גם אז.)

 

 

יש פה רעיון מאוד פשוט שמי שמצוי במדעים ייקל לו להבין:

 

כל ביקורת מדעית, חייבת להשתמש בכלים של אותה דיסציפלינה

ותחום דעת, שבתוכם מתבצעת הביקורת.

 

 

 

כמו שלא שייך לבקר תיאוריה פיזיקלית בכלים פילוסופיים או סוציולוגיים -

 

כך לא שייך לדון על הלכה בכלים לא הלכתיים/פסיקתיים.

^^מופים

והדברים פשוטים וברורים.

ואני מתפלא שצריך לדון עלזה

מזדהה עם תחושותיך...דינה ל.
טוב, אז כאן אני חולקת עליךדינה ל.

אם אני מבינה את שורש ההלכה, זה משנה מאוד.

כאן למשל, אני מבינה את שורש ההלכה, כמו שציינתי לעיל,

ומבינה שזה לא רלונטי לגבי תינוק.

 

ולענין מה שטענת: השכל ושיקול הדעת שלי הם הכלים להתמודדות עם הכל.

וגם אם איני בקיאה בכל פוסק שחי אי פעם, ומה דעתו לגבי הסוגיה שעלתה כאן, זה לא משנה לשיקול דעתי האישית.

(אלא שיש כאלו שתצילינה אוזניהן למשמע זה שלאדם הפרטי יש בינה ומותר לו להתשמש בה... מה חבל.)

 

אשמח לשמוע אותך אומרת אותו דברעוגי פלצת

כשאני משתמש בשיפוט שלי ללגלג על ממצאים מדעיים

(שנראים מופרכים במבט ראשון!)

 

בינה משתמשת בכלים, היא לא מייתרת אותם.

 

 

___

 

כאן את כבר משנה כיוון בדיעבד.

 

את הצגת פירוש מאוד פשטני למילה "ילבש",

ובפסקנות קבעת אותו כמחייב.

 

זה המהלך שעשית.

אני נדהם ממש.ברוך מאמסטרדם

ולמה נדהם? - כי זה מדהים לראות אדם שכותב דברים כל-כך לא נכונים, תחת מעטה של בקיאות והבנה בנושא הפסיקתי.  מה-גם, שאתה כותב זאת לבחורה, תוך ידיעה שייקשה עליה להשיב לך בפן הלמדני. כך שאני רואה בכך גם ניצול של חוסר הידע שלה.

 

לעצם העניין: כיצד אתה יכול לומר "השורש לא רלוונטי"?. הרי זה המימד המשמעותי ביותר בפסיקת ההלכה. זו כל הסיבה של לימוד התלמוד בעיון בשיבה. בלי להבין את השורש של ההלכה, לא נוכל כלל לדון על מקרים חדשים שלא היו בעבר... כיצד פסקו בנושא חשמל בשבת? או בכל נושא שלא היה?. - רק מתוך ההבנה של יסוד הדין!. ללא הבנת יסוד הדין, כל מי שהיה יודע "קיצור שולחן ערוך" היה "רב" (בעיקר עם אישתו..).

 

כך שלמעשה, "דינה ל", ענתה לך באופן אינטואיטיבי, את מה שאתה אמור להבין גם מהשכל, וגם מהיותך *גבר* דתי (לא למדת בישיבה?).

 

אתה ניסית להוכיח את דבריך, וכך כתבת:  

"  האם לפי ההבנה שלך,

היה פוסק הרמב"ם ש:

"המלקט שערות לבנות מתוך השחורות מראשו או מזקנו

משילקט שערה אחת לוקה מפני שעדה עדי אשה"?  "  -  עד כאן דברי כבודו..

 

והאמת היא, שאתה יורה לעצמך ברגל... כי אכן הרמב"ם פוסק שאסור להסיר אף שערה אחת, משום שזה "לא ילבש". אבל, מכיוון שיסוד הדין הוא שאין לעשות מעשה אישה, מתירים הפוסקים לבחור צעיר לצבוע/להסיר שערות לבנות. כי הוא אינו מנסה אלא להדמות לבני גילו.  קפיש??.

 

בנוגע לעניין התחפושות, אני מצטט כאן ריכוז נחמד של המקורות, מתוך תשובה של הרב אליעזר מלמד (לא איכפת לי אם אתה "שם עליו" או לא. אני רק רוצה שתראה את המקורות, ואז תבין שרבים וטובים נהגו היתר בדבר).

ושים לב, שכל תשובתו של הרב הייתה על מבוגרים! לא על ילד בן שנתיים!!, שאולי על תינוק הוא היה מתיר לכתחילה..

 

הנה: 

שאלההאם מותר בתחפושת פורים להתחפש לבן המין השני, שבן יראה כבת ובת כבן?

תשובה: נחלקו בזה הפוסקים. מהר"י מינץ כתב (תשובה טז) שנהגו בבתי גדולים וחסידים באשכנז, שהיו מתחפשים, וגברים לבשו בגדי נשים, ונשים בגדי גברים. וכתב שאין להרהר אחריהם, ובוודאי אין בזה חשש איסור, משום שכל איסור "לא ילבש" הוא כאשר מחליפים את המלבושים למטרת ניאוף ופריצות, אבל כאשר המטרה לשמחה, אין איסור.

וכתב הרמ"א (תרצו, ח) שכך המנהג. אולם לדעת רוב הפוסקים, אסור לאיש להתחפש לאשה, ואסור לאשה להתחפש לאיש (ב"ח יו"ד קפב, ט"ז ד) ועל פי זה כתבו הרבה אחרונים, שיש למחות ביד הלובשים בגדי המין השני (כנה"ג, של"ה, ברכ"י). ויש אומרים שאם החליף רק בגד אחד ומשאר בגדיו עדיין ניכר מינו, אין למחות בידו (פמ"ג).

למעשה, ראוי להחמיר שלא להתחפש לבן המין השני, והמיקל בזה אין למחות בידו שיש לו על מי לסמוך.

(פורסם במעייני הישועה, גליון ת"צ (490), פרשת ויקרא ו' באדר ב', התשע"א, 12 במרס 2011)

 
 
אני מוחה על כבוד התורה!מופים

זה דבר ראשון

ודבר שני

אתה לא קולט את הויכוח כאן.

זה שיש מקום לדברי דינה, אף אחד לא חלק על זה.

כולנו הבאנו את דברי מהר"י מינץ, וכולנו יודעים שיש מקום לומר כך.

 

הפריע לנו הטענה שאם היא מבינה כך את ההלכה - אז זאת האמת! ומי שיחמיר הוא סתם "יוצא מפרופורציות" והיא יודעת מה לעשות לבד "אדם הפרטי יש בינה ומותר לו להתשמש בה"

 

והמילה "שורש" כאן היא יותר גישה שלה, ללכת אחרי רוח הדברים של התורה, ולא אחרי החוקים הטכניים שלה

ברור שצריך ללכת אחרי יסוד הדין, אבל יסוד הדין לא נלמד מהרגשות בטן, אלא נלמד מהגמרא והראשונים, ומדיוק לשונם, לא מסברות של אדם שלא למד שום דבר, וחושב לעצמו לבד.

ולכן ברור שאשה לא יכולה לומר הלכות מהבנתה האישית, וודאי לא להכריע כהם

(אלא אם כן היא טוחנת את הסוגיא, ואז נכנסים לדיון של נשים למדניות...תפלי אישה)

 

למוחה שלום.ברוך מאמסטרדם

מסכים שאין מקום לסברות כרס. אבל אתה אולי לא שמת לב ש"עוגי משמו.." ענה לה שהמקור לא רלוונטי, ועל זה הגבתי.

 

על מה אתה מוחה בדיוק??

על כבוד התורהמופים

של עוגי מה שמו

(צחינא\קיש)

שהוא חברותא של אחד ממיוחדי הדור, ת"ח עצום ששוקד על התורה ביום ובלילה, מלבד הזמן שהוא מבזבז על האינטרגיוועלד

^^^ צידי אילן כאילן!!עוגי פלצת
אוהו... אתה מפרגן לעצמך... אבל לצערךברוך מאמסטרדם

לצערך, אינני מחשיב אנשים רק כי הם "צידי אילן".. - לא עבד טוב עם גחזי.. אה?

כי לא היתה לו התבטלות! הוא רצה להיות האילן!עוגי פלצת

לית לי מגרמאי כלום!

(כדבריך )

זה לא משנה.ברוך מאמסטרדם

אתה באמת מצפה שאתייחס למישהו כאדם בר-מעלה, רק כי הוא חברותא של?.. הדיון הזה מדרדר...

מופים

אתה לא מכיר את עוגי 

 

החברותא המדובר הוא אני!  בכבודי ובעצמי!

 

הכרזתי בפורום הסגור על עוגי בתור חברותא וירטואלי

 

ואנחנו פה צוחקים לנו.

 

(בגלל זה כל הסמיילים המחייכים חושף שינייםחושף שינייםחושף שיניים)

 

חח, מאיפה לי...ברוך מאמסטרדם
טוב נו, אז אל תתייחס עוגי פלצת
אין לך מה למחות, לא "העלבתי" אותו קשות.ברוך מאמסטרדם

וזה לא מעניין אותי מי החברותא שלו.

 

העמדתי דברים על דיוקם.

 

אם כבר, אני מכבד את זה שהוא עצמו אמר שלא התנסח היטב. והבהיר את דבריו. כך שכשאתה כותב לי שאני "לא קולט את הדיון" - אפילו חברך, "החברותא של", הודה שלא התנסח היטב.

 

חסוך ממני להבא תגובות שלא ממין העניין.

 

הבה נסיים כידידים.

מודה, הייתי צריך להתנסח אחרתעוגי פלצת

אבהיר את דבריי:

 

העלאת השערות פרשניות ספקולטיביות,

אין בהן בכדי לעשות את מה שבפועל, יש בדבריה -

דילוג על השיח ההלכתי הקיים.

(שמה לעשות, מכילים גם מרכיבים אחרים, בנוסף לסברה)

 

חתירה לסיבת הדבר היא חיונית, כשהיא בתוך השיח ההלכתי.

 

 

ולא השתמשתי בביטוי אחד שנשגב מבינתה של הניקית המדוברת.

"תוך ידיעה שייקשה עליה להשיב לך בפן הלמדני" -

היא ההנחה (התלושה והמקוממת!!) שלך בלבד.

ההבהרה התקבלה.ברוך מאמסטרדם

מסכים שאין מקום לסברות כרס.

 

"בתוך השיח ההלכתי" - אכן. אבל צריך לדעת להגדיר אותו. הן רבים יטענו שהרב סתיו והרב שרלו (סתם זורק שמות) הם מחוץ "לשיח ההלכתי" - ולכן המושג הזה לעיתים משמש לצרכים אישיים.

^^^ ובאשר לרמב"ם:עוגי פלצת

כוונתי היתה,

שהיות ודינה טענה ש"ולא ילבש" - לבישה ולא תחפושת,

אז אוכל לטעון שלבישה ולא הסרת שיער...

 

היא מוזמנת לדון בכך בתוך בית המדרש,

לא לוותר עליו בכוח השערה.

דינה אמרה שזה לא רלוונטי לתינוק! לא לעוות.ברוך מאמסטרדם
עכשיו תקרא שוב את ההודעות מההתחלה.עוגי פלצת
קראתי. ציין הודעה לפי השעה שלה. לא תמצא.ברוך מאמסטרדםאחרונה
אוי ויי זמיר דינה ל.

מחכה לסיפור השני!

תבואי למפגש פורום ותקבלילשם שבו ואחלמה
הלכתי לעזור לחברות שלי בחפש ת'מדריך בגן חיותמרב.

הייתי צכה להיות זאת שהחניכות שנאבדות באות אליה

אז לבשתי חולצתנועה, ובאתי לבושה כיאה וכיאות למדריכת "אריאל" חסודה.

 

מפה לשם,

היו חניכות שחשבו שאני חלק מהמשחק וביקשו חתימה על הדף שלהן

 

 

התחפשתי פעם למכשפה. אחותי הייתה אז בת חצי שנה. היא לא הסכימה לבוא אלי עד פסח מרוב שהיא פחדה..

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

אולי יעניין אותך