חצרוני - פרשת פקודי. לרחם על עצמנו באמת טובי =][=

עדיף מאוחר, מלעולם לא.  

הסיכום של השבוע. זה ממש יפה, ממליצה לכם לקרוא למרות שזה ארוך.  

תהנו

 

 

השבת, פרשת 'פקודי' ואת המילה פקודי ניתן להבין בכמה מובנים.

פקודי - לשון ספירה. "אלו פקודי בית ישראל לאבות"

פקודי - לשון פקודה. "פקוד יפקוד".

 

חזל אומרים, שכל הצרות הם חלק קטן שבהם ה' משלם לנו על חטא העגל. פוקד אותנו. "וביום פקוד יפקוד- ופקדתי" ..

אך לאומת זאת, אצל יוסף הצדיק - הפקידה היא אחרת. "וביום בו יפקוד אתכם.. והעלתם את עצמותי"

כאן הפקידה היא לשון גאולה.

 

ויש בכך רמז לכולנו לא סתם המילה 'פקודי' ברבים ולא 'פקוד'. רמז על שתי האפשרויות. על מצב של חושך, ועל מצב של גאולה. ובמי זה תלוי? בנו!

האדם יוצר לעצמו את הגלות והגאולה. ה' נותן את הנסיונות, אך היכולת לבחור לצמוח או ליפול מהן תלויה אך ורק בידנו.

 

וגם בפרשה.. נאמר:"אלו פקודי המשכן, משכן העדות". המילה משכן כתובה פעמים. במקום לכתוב "אלו פקודי משכן העדות" וחזל אומרים שהכפילות הזאת נועדה לתאר לנו את משכן בבנינו, ומשכן בחורבנו. המשכן - קיים. אנחנו לא יודעים היכן, גם כשהוא חרב, וגם כשהוא קים. גם כשהמשכן חרב הוא ניקרא משכן, הוא קים!

 

וככה זה גם אצלנו, גם כשטכנית אנחנו נמצאים במצב של חורבן - בואו נזכור שהנשמה שלו קיימת. היא לא נעלמת. הטוב שבנו נשאר.

 

~

 

והשבת, גם שבת מברכין. מברכים את ראש חודש אדר ב'. החודש שיוצר 13 חודשים בשנה. במקום 12.

והוא לא סתם החודש ה13.. יש בו כוח אחר. מעבר לכוח של אדר רגיל..

 

מה עוד יש 13?

-יג' מידות רחמים. שלוש עשרה מידות שדרכן ה' מוריד רחמים לעולם.

ורבי נחמן לוקח את המקום של רחמים, למקום של רחמים על עצמך.

לרוב, בתרגום חופשי שלנו למושג רחמים, אנחנו מתרגמים את זה לרחמים עצמיים, למסכנות.

 

אבל, לא! זה לא רחמים בכלל. זה ההפך מרחמים, זה אכזריות. זה לקחת את המקום של 'אני מסוגל', 'אני יכול' ופשוט לדרוך עליו. זה רחמים זה? זה להרוס.

אומנם אתה יכול לקבל תמורה לרחמים העצמיים האלה ויתורים מעצמך, מהסביבה אבל זה אכזריות.

חזל אומרים שכדי באמת להיות שמחים, באמת להתקדם - תרחמו על עצמכם באמת! תפסיקו לוותר לעצמכם..

להגיד שאנחנו מסכנים, ולא יכולים.

 

השורש  של המילה 'רחמים' - ר.ח.ם. כמו המילה רחם. רחם של אישה..

דרך הרחם, נוצרת המשכיות. המשכיות של האמא, של העולם.

כשאני מאמין בעצמי, אני נותן לעצמי כוח של המשכיות. שכאני מיתמסכן אני בעצם עוצר את העובר מלהתפתח. מלגדול. זאת הפלה. זה רצח!!

 

מי באמת מרחמת על העובר? מי שלמרות שקשה לה. ובאמת קשה לה. - יולדת אותו.

מי שעושה הפלה, אולי מרחמת על עצמה עם תרוצים של "מסכן, הוא מגיע לעולם רע שלאמא שלו לא יהיה כסף ללכת למכולת" לא יעזור כלום - היא רוצחת אותו. [פרט למקרים מסוימים שהפלה מותרת הלכתית]

 

ככה גם אנחנו.. אנחנו רוצחים את היכולת להתקדם, כי 'אנחנו לא יכולים' , 'אנחנו לא מסוגלים', 'וכן, אנחנו סתם פיקשוש ביצור של ההוא למעלה'.

בואו נפסיק עם המשואה הזאת.

מסכנות והתמסכנות אלו לא רחמים. רחמים זה אהבה. זה אמונה. זה המשך למרות שקשה.

 

בחודש אדר ב', יש לנו את היכולת לצאת מהמקום המסכן הזה, שהוא בסופו של דבר אכזרי ממש כלפי עצמנו ולרחם על עצמנו באמת.

לרחם על עצמי כי אני מסוגל, כי אני יכול. אנחנו יכולים להיולד מחדש. לתת לעצמנו סיכוי.

 

-13 זה גם גאמטריה של המילה אהבה. בכדי להתקדם, אנחנו צריכים לאהוב את עצמנו (!!), ולזכור שה' אוהב אותנו. לזכור שהניסיונות לא באו בכדי לשבור ולהרוג אותי, אלא כי אני יכול להמשיך הלאה. להתקדם. אני מסוגל.

בגלל שאנחנו לא מתרגמים את זה ככה, אנחנו נופלים המון פעמים.

 

-ו13 זה גם גאמטריה של המילה אחד. הנשמה שלנו אחדותית עם הקב"ה. הנמשה שלנו אלוקית.

לכן, אם ה' איתנו אנחנו בטוח בטוח יכולים. כשאני אומרת שאני לא יכולה - אני בעצם אומרת שאלוקים טועה והוא בעצם לא יכול.


 

בנוסף, השנה היא שנה מעוברת. כמו אישה בהריון.. ומי הולד? אדר ב'.

אדר ב' יכול להוליד מחדש את הנשמה שלנו . אנחנו יכולים ליצור בעצמנו מציאות חדשה של לידה בנקודות הקשות לנו. וזה תלוי בנו!

כי כדי ליצור, להוליד בעצמנו מציאות חדשה- אנחנו חייבים לאהוב אותו, ולדעת שה' אוהב אותנו! ושאנחנו אחד איתו..

בואו ניתן לעצמנו צ'אנס ונפסיק להפיל ת'צמנו. אנחנו תמיד טובים. תמיד משכן. השאלה אם בבנינו, או בחורנו.

 

ואם ה' אוהב ואחדותי איתנו, אז גם אם נפלנו הוא מרחם עלינו. הוא אוהב אותנו.. רחמים אמיתים.

 

ונחזור למילה 'מעוברת'. בתוך המילה הזאת מסתתרת המילה עבר.

לבני אדם יש נטייה להישאר שקועים בעבר. לא להצליח להתקדם ולהמשיך הלאה.

ההבדל בין שני המילים היא האות ו' שבעברית ו' מסמלת חיבור. כשאני שקוע בעבר, אני לא נותן לעובר, לעצמי לגדול ולהתפתח. אני בעצם מפיל את עצמי..

 

אז מה צריך לעשות עם העבר? בשינוי ניקוד המילה עוּבר הופכת לעוֹבר.

מה צריך לעשות עם העבר? לתת לו לעבור! להעביר אותו.. להתשחרר מימנו. להמשיך הלאה.

כי לשקוע בו זה פשוט לא יעיל. עד כמה שאנחנו צודקים, ויש לנו את כל הסיבות לשקוע בו כי הוא היה לא פסדר.

 

כי עבר רע, משכפל את עצמו.

כמו מפקדים בצבא שכשהם היו טירונים, הם אכלו הרבה זבל. אז מה הם עושים כשהם נהיים מפקדים?

יש שתי אפשרויות.

- או מאכילים את החיילים שלהם זבל, כי הם סבלו ולמה מה קרה שהם יסבלו פחות. אז יופי, הם נוקמים באחרים, כי היה להם קשה בעבר.

-או שהם מבינים שנכון, העבר היה רע. היה לא בסדר. ולכן הם מתקנים אותו. ומתנהגים יפה לחילהם.

הם מתקנים את העבר, נותנים לו לעבור במקום להתבוסס בו.

 

אם לא מטפלים, ונותנים לעבר לעבור, הוא לא יעבור לבד. הוא פשוט ישכפל ת'צמו להווה ולעתיד.

את העבר ניתן להפוך לכלי של צמיחה, זאת הדרך היחידה להעביר אותו. כי אם לא, הוא ישאר וישקיע אותך בהמון 'רחמים' שיקרים .. שהם האכזריות הכי גדולה.

 

ובמילה 'עובר' מסתתרת עוד מילה - 'עבֵר'. - צד.

לפעמים קשה לאדם להתנתק מהעבר.. אז אם קשה לך להעביר אותו, חכה - אל תעביר. פשוט תניח אותו בצד, כדי שלא יפריע לך להתקדם.

ואז כשהוא מונח בצד, תוכל להתסכל עליו באופן אוביקטיבי. תוכל להיתסכל מחוץ לקופסת הרגשות שלך, ולראות מעבר. להתסכל רחוק יותר.. לאן המצב הזה הוביל אותך, ואז לנסות לצמוח מימנו.

 

די, די לשקוע בקופסא הבינונית הזו של מה שקרה לי. נכון, אתה צודק. קראו דברים לא בסדר בכלל.

אבל אתה סובל בגלל שאת צודק. אתה בעצמך יוצר את הקבר.

המציאות יצרה את הנסיון, ה' יצר אותו - אבל ההחלטה לשקוע ולכרות לעצמך קבר - זה כבר אתה. והכל בשם הצדק, והרחמים הקדושים.

 

וזו עוד נקודה של אדר ב'. לקחת אחריות על עצמך, להפסיק להאשמים את כולם ובכך להרוס לעצמך את החיים.

 

כי הבחירה מה לעשות עם העבר תלויה בידנו. האם לשקוע בו, או להתסכל איך צמחתי מימנו. הקושי בעצם מחשל אותי.

 

אז בחודש הזאת יש לנו אפשרות לרחם, לשנות, להוליד, לצמוח, לחדש, לדעת שה' אוהב אותנו באמת!

 

ודבר אחרונצ'יק. בין המילה משה, לבין המילה משיח חסר 13.

משה - 345 משיח-358. תוסיפו 13 למשה, תקבלו משיח.

 

ומשה רבנו לומדים את היכולת להושיע, להיות משיח. הוא נולד במציאות של קושי. נזרק ליאור..

ומה קרה בסוף? הוא הפך להיות הגואל של עמ"י! כי הוא לא שקע בעבר..



שבוע טוב. חודש טוב.

הגעת עד לפה, תפרגן בתגובה. כדי להקפיץ, וכי סתם בא לי לדעת

קפיץ קפוץ קפיץ...חחחחאניאוהבתשוקולד

יפיפה!

תודה רבה Look Smile
תודה רבה,מהמם כרגילהילושית
לא מסוגלת לקרואיצור הודי

מדהים.בא בדיוק בזמן.תודה רבה!mehapeset
מדהיםשרוטאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך