הורים מנוסים וגננות, בבקשה עזרו לי!משיח עכשיו!

הבן שלי בן שנה ו7 חודשים. הוא היה בתינוקיה עד לפני שלושה שבועות ועבר עכשיו למעון. היום הגננת שלו התקשרה אליי ואמרה לי שהיא מעוניינת לשוחח איתי על כמה דברים. לדבריה:

1. הבן שלי לא יודע להדביק מדבקות. הוא לוקח את המדבקה מקמט אותה, אח"כ מקמט את הדף ומתחיל לבכות. שאלתי אותה למה הוא בוכה היא עונה שללא סיבה (?!). שאלתי אותה אם היא יכולה להביא לו במקום מדבקה צבע, היא אמרה שהיא לא יכולה לתת לילד אחד צבע ולשאר לא.

2. הבן שלי מרביץ ונושך ילדים אחרים. ביקשתי ממנה שתעקוב אחריו ושאם תזהה טריגר למצב אלים, שתנטרל אותו. [מה בכלל עושים במצב כזה? הרי אין מה להעניש בגיל הזה.... אציין שגם בבית הוא לפעמים מרביץ לאחיו הגדול. שאלה בפני עצמה... מה עושים?]

3. בשעת הריכוז הבן שלי קם. הגננת מבקשת ממנו לשבת, וכך כמה פעמים ובסוף הוא בוכה. שאלתי אותה למה הוא בוכה והיא אמרה כי הוא לא רוצה לשבת אבל הוא מוכרח. שאלתי אותה כמה זמן השעת ריכוז היא אמרה לי שבין 20 דקות לחצי שעה. הסברתי לה שבתינוקיה הוא לא היה רגיל אפילו ל5 דקות של שעת ריכוז ואם אפשר להביא לו מכונית (הוא מאד אוהב) ושיישב איתה בזמן הריכוז או שבכלל תשחרר אותו מלהיות בריכוז. היא אמרה שזה לא אפשרי. שאלתי אותה אם יש אפשרות שהוא פשוט רוצה צומי, היא אמרה שהיא לא יכולה לחבק אותו או להושיב אותו עליה בשעת הריכוז.

 

הסברתי לה שמעולם לא למדתי גננות ואין לי פתרונות להציע. אין לי מושג איך גורמים לילד לשבת לריכוז. וכל האפשרויות שהצעתי הם מהמותן ובאמת אני לא יודעת מה עושים במצב כזה. היא אמרה שהיא תתייעץ עם המנהלת של הגן ושאני גם אתייעץ ונדבר בהמשך.

 

אני פשוט מיואשת ולא יודעת מה לעשות....

אנא, עיזרו לי

מנסה לעזורהרל

ראשית כל ייתכן והוא מתקשה להסתגל למעבר בין התינוקיה לקבוצה החדשה.

 

הגננת שלו מנוסה? נשמע כי לא ממש.. ילדים בגיל כזה לא מסוגלים כלל וכלל לשבת יותר מ10 דק במפגש. איך היא רוצה שהוא ישב 20-30 דק? תמוה בעיני ואף גובל בהתעללות בילד לדעתי הוא אינו מסוגל לכך וסתם חווה תיסכול מדיי יום כשדורשים ממונ זאת ועל כן עליך לבקש ממנה בפרוש שלא תכריח אותו לשבת יותר מ10 דק או כמה שהוא מסוגל

 

לגבי המדבקות גם נשמע תמוה משהו.. כל ילד וההתפתחות שלו, היא יכולה לשבת איתו ולעבוד איתו על מוטוריקה עדינה אבל זה צריך להיות ממקום נעים וחיובי ולא כי הוא חייב

 

ואם הוא מרביץ.. אז מה, זו דרכם של ילדים להביע עצמם בגילאים כאלה

 

בקיצור לדעתי תקחי אותה את לשיחה ותעירי אותה קצת

 

המון הצלחה לך ולילד

תודה, גם אני חשה כך.משיח עכשיו!

העניין הוא שזה כמעט בדיוק מה שאמרתי לגננת הזאת. והיא ענתה לי שאין לה אפשרות , במיוחד בריכוז.

אני מבינה אותה, יש לה קבוצה של עשרה ילדים, והיא לא יכולה לשים לב גם לבני וגם לשאר הקבוצה. השאלה: מה עושים??

 

 

אגב, המעון מגיל שנה וחצי עד שנתיים וקצתמשיח עכשיו!

הבן שלי היה בתינוקיה הכי גדול, ועכשיו הוא הכי קטן (יש רק עוד ילדה אחת בגיל שלו והוא ילד אחד גדול ממנו בחודשיים). השאר כבר בגיל שנתיים.

ציפיות לא ריאליותמתעלה אליו

הילד רק בן שנה ו רק עכשו עבר לכיתת הפעוטות וכבר מצפים ממנו שידביק וישב??? ואין לגננת פיתרון?למה היא למדה חינוך??נשמע שהוא עוד לא בשל לכיתה הזו,יש אפשרות להחזיר אותו לתינוקיה?

הייתי מדברת עם הצוות ומסבירה שהילד צריך זמן להסתגל ויש מקום לגמישות....אפשר לתת לו לא לשבת,אפשר לתת לו צבע,גננת טובה אמורה לדעת איך להתנהל במצבים כאלה

לדעתי היא סתם הלחיצה אותך...~א.ל

קודם כל, ילד לא חייב לדעת להדביק מדבקות בגיל הזה. 

ומעבר לזה- יכול להיות שהוא דווקא כן יודע, אלא שהדרישות במסגרת הגן לא מתאימות לו ולכן הוא מוותר מראש..

למשל: אם מבקשים ממנו להדביק על גבול תחום, או בטווח זמן מסוים- לא לכל ילד זה מתאים, ולא כל הילדים מסוגלים לזה באותו שלב. אם את ממש לחוצה לגבי זה, נסי להתאמן איתו על זה בבית

 

אם הוא מרביץ, לדעתי אפשר להעיר בגיל כזה. לא להעניש- אלא להעיר. לומר: לא מרביצים, זה כואב/ לא נעים, תעשה "טובה". (אפילו להדגים)

 

ולגבי השעת ריכוז גם לי נשמע מידי זמן, שלי בת כמעט שנתיים, והיא לא מסוגלת לשבת כמה דקות רצופות, אז עד חצי שעה? המון..

אם היא הייתה שואלת לדעתי, הייתי ממליצה לה לחלק את זמן הריכוז לשתי קבוצות: קבוצה אחת עוסקת ביצירה/ קריאת ספר וכו' עם הסייעת,

וקבוצה אחרת: בריכוז, 

ולאחר מכן: מתחלפים. כאשר סך הכל זמן הריכוז לשתי הקבוצות הוא חצי שעה. כלומר כל קבוצה רבע שעה..

וראיתי שעושים כך בהרבה גנים.

 

מסכימה לגמרי, מה זה הציפיות האלה?בת 30

זה עלול לגרום לו תסכול מתמיד שהוא לא מצליח לעמוד בדרישות.

אם יש איזו יועצת או מפקחת שאפשר לדבר איתה, אולי כדאי. נשמע שהגננת לא מתאימה את הפעילות לגיל של הילדים.

20 דקות בגיל שנה ו7 חדשים? הזוי לגמרי. למה בכלל הם צריכים לשבת? אולי לשמוע סיפור, אבל בסך הכל הם מעסיקים את עצמם יפה בגיל הזה במליון דברים.

זה לא גננת - זו מטפלת בגיל הזה.ד.

ההתנהלות שלה - גם עם המדבקות וגם עם ה"ריכוז" - מוטעית לדעתי.

 

ובכלל, ממתי יושבים עם תינוקות לפני שנתיים 20 דק' עד חצי שעה ב"ריכוז"?...

 

אני מדריך רבני גנים בגיל 4 לשבת עד 20 דק'..

 

גיל 5  - 25 דק'...

תשאלי אותה אם הפעוטון שלה עומד בדרישותהלוי מא

המועצה להשכלה גבוהה

 

ואם הוא עדיין לא פותר משוואות דיפנציאליות רגילות

ואם הוא לא מצליח לגזור פונקציות פולינומיות ממעלה 7 ומעלה

 

ייתכן שגם לדרג מטריצות מסדר 12 יהיה לו קשה בשלב הזה

 

ולחשב יעקוביאן וטור טיילור לקירוב פונקציה מעריכית 

 

 

אם הוא מתקשה בכל הנ"ל שתשלח אותו לאבחון דידקטי ייתכן והוא דיסלקט

 

 

היא חיה בסרט! תשאלי אותה אם הוא מקבל את כל החום שילד בגילו צריך

האם הוא שומע אנחנו אוהבות אותך לא רק מאמא בא חמוד שב לידי?

 

 

 

 

פשוט תוציאי אותו משם לגן אחר.את הגננת לא תשניגלעיני
מאד היסכמתי עם לעולם חסדו!!770מ

קודם כל זו מטפלת בגיל הזה וצורת הגישה צריכה להיות אחרת לגמרי מגננת

 

אצלינו בגנון משנתיים עד שלוש היה גג ריכוז וכל דבר שהוא עד 15 דקות כל פעילות כולל ריכוז!! אז עד שנתיים מוגזם

 

ילד במיוחד קטן אין לו יכולת לשבת כל כך הרבה זמן זה מוגזם ובצדק שהילד בוכה וקם כל פעם!!

 

זה פשוט לא בשבילו ולא בשביל כל ילד הנמצא שם!!

 

לעולם חסדו הציעה רעיון נחמד חלק בריכוז חלק במשחק כך שהילדים הממושמעים ש'אולי' יכולים

 

לשבת יפה ישבו ויקשיבו למטפלת וכל השאר או לפי חלוקה מי שלא יכול לשבת שישחק במשחק ,

 

קרוב לאזור אבל יש בכך מינוס אם אין שום משגיחה על הקבוצה השניה אלא אם כן יש באזור עוזרת

 

למטפלת שהיא בזמן זה יכולה להשגיח!!

 

לגבי ההדבקה כל ילד והקצב שלו וצריך להתחשב בכל אחד גם אם הוא איטי הם לא רובוטים מתוכנתים כל ילד הוא עולם ומלואו

 

ובקצב שלו ובענין זה בקשי שלא יכריחו אותו בכלל אלא לתת לו לשבת בשקט ולאט לאט עם הזמן הוא כבר ירצה מעצמו מלמידה

 

מהסתכלות על איך ילדים אחרים עושים!!

 

לגבי הכאה יתכן וזה בא מתוך תסכול שהוא לא משתלב עם כולם כמו למשל בריכוז ויצירה נסי לעודד אותו בבית ולהוציא ממנו מה

 

קורה אפילו סתם לשוחח איתו אם הוא לא בשלב זה מדבר!!

 

הצלחה רבה בכל הענין ומקווה שהועלתי !!

 

 

לא יודעת מה לעשותl666

אבל נשמע שגננת לא מקצועית בכלל

אף אחד מילדיי לא ידע להדביק מדבקות בגיל הזה

ולשבת 20 דקות בריכוז- הם רק מתחילים לדבר בגיל הזה

אולי להחזיר לתינוקייה כי דרישות מתאימות לבני שנתיים + 

סליחה אבליטבתה

ילד בן שנה ו-7 חודשים לא אמור לשבת חצי שעה! יש לגננת הזאת ממש בעיה רצינית! זה ממש עוול לילדים..

שנית, זה גיל שהם נושכים, הם מגלים מודעות לצרכים שלהם ומכיוון שבגיל הזה קשה להם לבטא את עצמם מילולית הם מגנים על עצמם כך, (הוא לא יכול לבוא ולומר לגננת "הוא הרביץ לי" אז הוא מטפל בעצמו.

מה שהיא יכולה לעשות זה לומר לו לא נושכים ולהזיז אותו מהילד שננשך, כמובן להיות יותר ערנית לידו לחזק אותו- יופי שלא חטפת ליהונתן! ילדים תראו איך יוסי משחק עם יאיר!- זה מעצים אותו ומחזק אותו להתנהג יפה.

בגיל הזה אין הרבה מה לעשות- רק למנוע ולהיות ערניים.

לגבי המדבקות- איזה גודל?, היא צריכה להיות מציאותית ולתת לו קודם מדבקות גדולות!

שנית את יכולה לעבוד איתו בבית על אחיזת פינצטה- שזה חשוב על מנת לאחוז משהו בשתי אצבעות ולא בכל היד-

לתת לו להשחיל קיסמים/ גפרורים למשל לקופסא קטנה של הסוכריות הצבעוניות שמפזרים על העוגה עם החורים הקטנים, מכירה?

לשים אטבים סביב קערה.

ולתת לו בבית עם מדבקות גדולות- תקני ממש גדולות- כדי שיחווה תחושת הצלחה ויכולת ולהראות לו איך להדביק- סביר להניח שהכעס נובע מהתסכול של חוסר ההצלחה.

 

בהצלחה!!!

ותזכרי, הוא נחשב תינוק- פעוט, אין לך ממה להילחץ!

ועוד משהו, לרוב במעון זה מטפלות ללא הסמכה אז הן לא תמיד יודעות מה מתאים ומה לא, או שאם ילד לא מצליח משהו אז הוא לא בסדר וזה לא נכון.

נו אז מתי את נכנסת בצל קורתינו? ~א.ל
מסכימה עם כולכן ומוסיפהחלושי

"היא לא יכולה לחבק אותו... בשעת הריכוז" למה? זה ילד מאוד קטן שעבר לקבוצה חדשה הוא בהחלט זקוק ליותר חום ותשומת לב. ראיתי גם מורות בחטיבה צעירה (א,ב) בכיתה של 30 תלמידים ששמות לידן ילדים שזקוקים ליותר חום במהלך השיעור, ובפעילויות פתוחות יותר אף ממש על הברכיים שלהן.  

תודה לכולם על התגובות התומכותמשיח עכשיו!

שלחתי לה הודעה שאני מודעת לכך שייקח לבן שלי זמן לדעת להדביק מדבקות ועוד יותר להתרגל לריכוז ושאני מצפה ממנה לעזור לבן שלי בהתאקלמות . התשובה שלה הייתה: העברתי להנהלה את השיחה והנתונים. החזרתי לה הודעה שבה שאלתי אותה איך הם החליטו לעזור לבן שלי להתאקלם וביקשתי שתעדכן אותי. היא עוד לא חזרה אליי.

 

אוף, היא כזאת מעצבנת. אם הייתי יכולה הייתי מעבירה אותו עכשיו מהגן הזה

אל תדאגייטבתה
פשוט תהיי עקבית!
תשאלי כל יום איך היה, איך התקדם, במה היא רואה שיפור, במה לדעתה עוד צריך לחזק.
היא גם צריכה לחשוב על הדברים ולאאגן לה מעין 'תוכנית עבודה' עם אותו ילד.
תשימי לב להתקדמות, וכמובן אל תראי ששכחת מכל מה שאמרה ולכן תקפידי לשאול ולהתעניין
זה גם יתן לה מוטיבציה/ צורך לשים לב ולעבוד איתו וגם היא תראה שהיא לא לבד ושאת רוצה לעזור לבן שלך ולה
(יש הורים שמאשימים בהכל את הגן והגננת ולא אכפת להם מכלום לכן הגננת פחות חדורת מוטיבציה לסייע אבל כשמראים נכונות זה אחרת)
הצלחות!
תודה, רעיון טובמשיח עכשיו!

מפגש 20 דקות בגיל הזה??.??נסיכים

הלו.... להתעורר זמן הקשבה של פעוט היא גג 10 דקות....

והגיוני שבגיל זה הוא לא יודע מה עושים עם מדבקות... לכן הוא במעון לקבל את החשיפה הראשונה והוא ילמד...

 לגבי אלימות.. יתכן שזה נובע מתסכול שלא מבינים אותו שימי לב לכך...

מצטרפת לכולם....44444

אבל...

למה בכלל הוא עבר מהתינוקיה לכיתה האמצעית (אם הבנתי נכון)?

הגיל שלו בתקופה זו של השנה מתאים לתינוקיה.

מפגש של20-30 ד' לגיל שלו ואפילו שנתיים זה המון!!! לבן שלי בן 3 לא יודעת אם יש מפגשים של חצי שעה. המפגש אצלו נראה לי 20 ד' בערך.

זו דרישה בכלל לא הגיונית.

לגבי המדבקות הבן שלי ידע בערך בגיל הזה להדביק מדבקות אבל המטפלות והמנהלת ציינו את זה בהתפעלות (הוא היה הכי קטן בכיתה האמצעית). אגב, אני מדברת על מדבקות בינוניות וגדולות לא קטנות.

סביר להניח שבתינוקיה לא מלמדים להדביק מדבקות. צריך ללמד אותו.

בקשר לנשיכות הייתי מעירה ופשוט מרחיאה אותו מאחיו. כנ"ל במעון. בגיל הזה פשוט מעירים (אומרים שאסור לנשוך) ומרחיקים אותו מהילד שנשך אותו.

יכול להיות שהוא נושך כי הוא נמצא במקום שדורש ממנו דברים שהוא לא יכול אז הוא מתנהג בצורה כזו.

אגב, בגיל הזה הסתגלות לדברים חדשים כמו כיתה חדשה היא קשה וארוכה. אני רק מהסיבה הזו לא הייתי מעבירה: עוד מעט פסח (שינוי גדול לילד בגילו), אח"כ הרבה חופשים קטנים, אח"כ הוא כבר מסיים את הכיתה הנוכחית ועובר לכיתה חדשה.

 

בהצלחה....

את באמת חושבת כך?משיח עכשיו!

העברתי אותו מהתינוקיה בגלל שהוא היה גדול משמעותית מכולם שם... היו שם תינוקות בני חודשיים והכי גדול חוץ מהבן שלי בן שנה. לא הייתה שם פעילות שמתאימה לבן שלי.

 

אגב, התינוקיה והמעון זה באותו מתחם ותחת אותה הנהלה. המעבר בא מרצון שלנו ההורים ושל ההנהלה (כולנו הבנו שהתינוקיה לא מתאימה לצרכים של הבן שלי...). אני מניחה שאם נתעקש,הוא יחזור לתינוקיה, השאלה אם כדאי...

זה ענין של בשלות בכמה פרמטרים....מתעלה אליו

ריגשית,מוטורית וכו,כדאי לעשות שיכלול של כל הנתונים ועל סמך זה להגיע להחלטה שהיא לטובת הילד והשם בודאי יודע שאתם תחליטו החלטות טובות שהרי הוא נתן לכם את  הילד

לא זה חבליטבתה
טוב שעשיתם שהעברתם אותו.
רק שהמטפלת צריכה להתאים את הדרישות לגיל.
גם לשאר הילדים בפעוטון איתו לא מתאים מפגש ארוך.
טוב אם ככה אצלכם זה אחרת.44444

אצלינו את הכיתה האמצעית מתחילים בגיל שנה +4.

את התינוקיה מתחילים בגיל 3 ח' (בדר"כ אין מתחת לחצי שנה ואף 9 ח').

לא מוסיפים ילדים באמצע שנה כך שהקטנים ביותר בתינוקיה בתקופה הזו של השנה הם בני 9 ח'.

 

איך יש במעון תינוק בן חודשיים? תמ"ת לא מקבל בגיל כזה....

עם איזה ילדים הוא התחיל את השנה?

באיזה כיתה נמצאים בני שנה עד שנתיים?

 

אם התינוקיה אצלכם זה כ"כ קטנים באמת הייתי שמה אותו בכיתה הבינונית אבל מבקשת מהמנהלת שייקחו בחשבון את גילו וידרשו ממנו בהתאם לגילו. בגדול אצלינו כל כיתה מחולקת, פנימית, ל-3 קבוצות אז אפשר שבקבוצה הקטנה יהיו קרובים יותר לגילו.

אגב, במעון של הבן שלי (שנה שעברה) ילדים בגיל כיתה אמצעית שלא רצו להשתתף במפגש "העלימו עין" ונתנו להם להתעסק בדברים אחרים (נראה לי שהם נתנו לקטנים שלא עולים לגן עיריה).

 

זה גן פרטי- לא תמתמשיח עכשיו!


שאלה: מה גבול מספר הילדים על מטפלת אחת?משיח עכשיו!

לפי משרד התמ"ת בגיל של הכי גדולים על כל 11 ילדיםבטוב
ובגיל שנה וחצי- שנתיים?משיח עכשיו!

החילוק הוא כך:אור כחול

מי שהיה בראשון לספט' בן שנה ושלושה חדשים ולא מתעתד לעלות לגן נחשב "גמול" והתקן הוא 9 או עשר ילדים בקבוצה.

מי שהיה צעיר משנה ושלושה חדשים נחשב "תינוק" והתקן לתינוקות  הוא 6 ילדים. בקבוצה מעורבת בד"כ יהיו כשבעה ילדים או סיוע של שעה ביום. 

זה פחות או יותר מה שאני יודעת מהמעונות אצלנו. 

תודה על הפירוט, עזרת מאדמשיח עכשיו!

בתור גננת לגילאי שנה וחצי שנתייםאנונימי (פותח)

חצי  שעה  זה  המון  אני  לא יודעת  איך  היא  בעצמה  לא  מתחרפנת.  אני  עושה  בין  5  ל10  דקות  אלא  אם  כן  הריכוז  משולבת  בפעילות  של  הילדים  ואז  זה  יכול לקחת  יותר,  אם  הם  משתפים  פעולה.  

מדבקות  צריך  ללמד  להדביק.  או  ששמים  על  פרק  היד  ואז  הילד  לוקח  ומדביק.  או לשים  לילד  את  המדבקה  ביד  ולהדביק  איתו  עד  שהוא  לומד.  הם  בד"כ  לא  יודעים  לעשות  את זה  לבד  בהתחלה.  אבל אחרי  שמלמדים  אותם  הם  עושים  את  זה  מקסים.  

בקשר  להרבצות,זה באמת  לא  קל.  אבל  זה הגיל.  מה לעשות.

קצת  מצחיק  שהיא  מדווחת  לך  על  כל  הפרטים  אני ממש  לא  מדווחת אם  הילד  לא  יושב בריכוז  או  מקמט  לי  את  הדף.  מה  אמא  שלו  תעשה  תעניש  אותו  בבית  תגיד  לו  להתנהג  יפה,בגן  תשלח  אותו  לבדיקת  קשב  וריכוז. כולה  תינוקים  בני  שנה  וחצי.  יש  לה  בעיה  כי זה  מפריע  לשאר  הקבוצה.  שפשוט  תתמודד.

 

האמת שגם אני לא הבנתי בהתחלה על מה היא מדברת...משיח עכשיו!

היא אומרת: "תראי , את חייבת לעזור לי. הבן שלך לא יודע להדביק מדבקות". לא ידעתי אם לצחוק או לבכות...

לצחוק, בוודאי...אור היוםאחרונה

הבת שלי הדביקה מגיל 1.9, והסתכלתי עליה בשמחה והערכה שהיא מצליחה.

הציפיות של הגננת הן גבוהות לדעתי. אז חשוב להסביר לה למה הקטן מסוגל ולמה לא, ולהוסיף שבד"כ, פעוטות בגיל הזה מסוגלים למה שהוא מסוגל, ולא ליותר מזה.

יוגה עם פרשת שבוע לילדי מילואיםאיתי פ

אהלן, הכנתי סרטון של יוגה להורים וילדים לפרשת השבוע.

הוא מעולה לילדי מילואים/קבע כי יש בו המון מגע, עיטוף, הענקת ביטחון. ומתאים כמובן לכל משפחה, לא רק מילואים.

תהנו

יצירתי!תהילה 3>אחרונה
בהצלחה
אולפנה או תיכון בירושליםאילת אלישיב

מחפשת בירושלים אולפנה או תיכון דתי לבת שלי, מקום טוב וחם עם רמה לימודית טובה וחינוך טוב.

כן שמאפשר טלפון חכם ולק ג'ל. 

מציעה לך לשאול גם בפורום אמהות. בהצלחה בחיפוש!יעל מהדרום
אולי אולפנת חורב?הרמוניהאחרונה
אירועי תרבות בקהילה- מה הכי אהבתם?טליולה

קיבלתי תפקיד חדש יו"ר ועדת תרבות בקהילה שלנו

התקציב דיי דל 🤧

אשמח להמלצות למפעילים באירועי קהילה שהייתם בהם!


תודה!

מקסיםזיויק
באיזו קהילה?
אני אוהבת ערבי נשים שיש זמן לפטפט ולהכיריעל מהדרום
לק"י


יכול להיות יצירה קלילה, סתם ערב שכל אחת מביאה משהו טעים, אוכלים ומדברים.

ומציעה לך לשאול בפורומים פעילים יותריעל מהדרום
סיורים בגינות וחורשות קטנות מקומיות עם מדריכים,ירושלמית טרייהאחרונה

זה נקרא סיורי טבע עירוני. מגלים צמחים ובעלי חיים.

פיתות על הטאבון ביער..

זה עולה מעט כי זה רק תשלום למדריך.

סעודות שבת - קטסטרופה אבא פגום
עבר עריכה על ידי אבא פגום בתאריך י"ח בחשוון תשפ"ו 16:30

אני סובל בשבתות, פשוט סובל, כל סעודה היא סיוט. יש לנו ב"ה 6 ילדים מגיל 3 עד 17 וכל סעודה היא בעיקר הקנטות בין הגדול לכולם. אני מכין דברי תורה, חידונים, סיפורים (כן, ניסיתי גם את "עושים עניין" של הרב יוני לביא) ופשוט לא מצליח להחזיק יותר מ 20 שניות. אני רק פותח את הפה הגדולים על הספה במקרה הטוב קוראים עלונים, או בחדר, נחים מחוסר עזרה בשישי.. אני מרגיש מועקה גדולה, תחושת כישלון, אפילו הקטנים לא מקשיבים לסיפורים.

יש למישהו עצה מלבד תפילה?

אני עובד עצות..

לצערי מוכר גם ליליפא העגלון

החלטתי בשלב מסויים להגיע לסעודה מתוך גישה פנימית: אין לי ציפיות מאף אחד. אני לא אחראי על אף אחד. אני מתחיל שלום עליכם אחרי הודעה מספקת, מי שלא רוצה שלא יהיה. אני מקדש - מי שלא נמצא שיקדש לעצמו או שלא יקדש בכלל. אחרי כל כך הרבה סעודות שבהן ניסיתי להחזיק בכוח, לשלוט בסיטואציה, להשליט ''צורה של שולחן שבת'' - חלאס, זה לא שווה את הכעס.

אלה ילדים גם של הקב''ה ומנקודה מסויימת שייקח אחריות... או כמו שרבי נחמן אומר: ''וכן כשמגיע שבת או יום טוב, אזי אני מוסר כל ההתנהגות וכל הענינים והתנועות של אותו השבת או היום טוב להשם יתברך, שיהיה הכל כרצונו יתברך. ואזי איך שמתנהג באותו השבת ויום טוב שוב אינו חושב וחושש כלל שמא לא יצא ידי חובה בהנהגת קדושת אותו היום, מאחר שכבר מסר הכל להשם יתברך וסמך עליו יתברך לבד''


בקיצור, לשחרר וזהו. לאורך זמן השחרור הזה מביא לשיפור במצב. 

תתרכז אולי בשירים וחוויה.זיויק

שיחות משפחתיות, צחוקים ודאחקות.

אולי התוכן מועבר בצורה מעיקה?

שיטה טובה, עובדת אצלנו:חירטטתי
להתחיל לשיר שירי עונג שבת, מניסיון זה מושך את אלה שעוד נשאר בהם קצת ניחוח של שבת ואלה שלא, כבר בעיה אחרת
מטורףזיויק
שחרר אותם…רינת 24

זה נשמע מאד מעיק.


למה לא פשוט לאכול ביחד, לפטפט ולספר חוויות מהשבוע שחלף?

אני מבינה את האידיאל שאתה רואה לנגד עיניך אבל נשמע שזה עושה יותר נזק מתועלת

מאוד מבינה אותךשם פשוט

מאוד מאוד מבינה אותך💔

מאוד כבר אמרתי?

אבל הכי חשוב שתהיה להם חוויה טובה משולחן שבת.

אל תכביד עליהם

תקליל

שישמחו בשולחן שבת, שיהיה כיף, קולות של צחוק, טעם מתוק וזכרונות טובים

א כלהעני ממעש

צריך שילד יזכור חוויה חיובית משבת , שולחנו, וכלליותו .

תשחרר

שיעור כללי תעביר במקום אחר

בנוסף שים לב יש לך טווח גדול של גילאים

אולי לא צריך ארוחה כל כך ארוכה?משה
יש דרך!!!אוצרי

יש דרך!! בגישת "שפר" להורות תוכל למצוא דרך לשפר את סעודת השבת, לשפר את מערכת היחסים בתוך הבית, להבין את הדינמיקה שבין הורים וילדים ומכאן, השמים הם הגבול. חבל לסבול כשאפשר ליהנות מגידול הילדים. גישת שפר, המפתח להורות אחרת. 

פרסומת?זיויק
לא מתאים לכל הורה, לא מתאים לכל ילד.טויוטה
מגפה כלל יהודיתטויוטה

אם כי ידיעה זאת, לא עוזרת במיוחד...

קח ממנו כמה טיפים. מנסיון.

 

1) תעלה נושא עם אמוציות לדיון, והם המדברים. ולא הקהל. אתה מנהל הדיון. 

 

2) תציב דרישה וציפייה, שאין שלילי בסעודה. רק חיובי !

 

3) תגרום לחוויה בשולחן, שירה חידונים וכו'

 

4) תעשה קואליציה עם שניים מהילדים בשירה או בדיון, השאר יצטרפו בהמשך.

 

5) תעשה קידוש מיד, אנשים רעבים הם אנשים עצבנים.... גם אתה.

 

6) תהיה אתה רק בחיובי ולא בשלילי.

 

8) תנמיך ציפייה, ותוציא מראש את כל התמונות והסירטונים והתיאורים מהידברות וכו' ששולחן שבת יש אוירה מדהימה ומשפחתית... לרוב זה לא כך, כל מה שבא ברוך הבא.

 

9) מסתבר שרוב הריבים הם על אותם דברים פחות או יותר כל שבוע, אוכל, מקום, וכו', תשב עם עצמך או אשתך ותפתור את הבעיות לפני שבת. [כגון חלוקת מקומות שונה]

 

10) בד"כ יש ילד אחד או שניים שהם עושים את הבלגן - תבודד אותם... בעדינות כמובן. ובלי לפגוע.

 

11) אם יש לך ילד עם הפרעת קשב ריכוז שייקח ריטלין גם בשבת.

 

12) אם יש לך הפרעה קח ריטלין לפני הסעודה ..... זה עובד. [וגם אם אין לך הפרעה.... זה עושה את העבודה...]

 

אם תרצה עוד, פנה אלי באישי.

 

כמה מוכר...arlan

לגבי ההקנטות- האם הן ממש מעליבות? האם ילדים יוצאים פגועים? אם כן זה (ורק זה) מצריך ומצדיק מלחמת חורמה. אם כולם בסבבה, תזרום.

לגבי זה שהילדים קמים- אנחנו מאוד קיצרנו את הסעודה תמורת זה שהם לא קמים.

 

משהאחרונה
לא מבין..יהולב

יש לך אחריות על דברים מסויימים, ולילדים יש אחריות על דברים מסויימים (כמו כל דבר בחיים).

נראה שאתה עושה את מה שלדעתך מוטל עליך.

אתה לא יכול לשלוט על אחרים (קדרא דבי שותפי..)

תזרום עם הדברים הטובים שאתה עושה ואל תפנה למקומות שבהם אין לך ממילא שליטה

כמה דברים:תהילה 3>

1. תדאג שלך ולאשתך יהיה כיף וטוב בשולחן. תיהנו, תאכלו טוב, תפטפטו בכיף, תספרו דברי תורה.

אנשים רוצים לבוא למקום שטוב בו, ושולחן שבת צריך להיות עונג, לא מטלה.

תנסי לשכול מכל שאר ההגדרות ופשוט לדאוג שיהיה לכם כיף, וכל השאר מפסידים...

2. אפשר להוסיף דברים שכיפיים לבני הבית, ואפילי לשאול מה אוהבים..

סבב של מה היה טוב השבוע, שירה ב2 קולות/סולו של שירים כיפיים והווי משפחתי.

3. לגבי הגדול שמקניט, זה בדרך כלל ככה או רק בסעודה? התנהגויות של הצקות או מריבות על מקום בשולחן זה מגיע מחיפוש מקום במשפחה, מתחושת מצוקה מול המקום שלי וכו.

כן כדאי לנתב אותו למקום שירגיש משמעותי, ושיש לו מקום ומשמעות במשפחה. אפשר לבקש ממנו להכין דבר תורה, לשיר איתך איזה שיר, לעזור בהגשה, או סתם לפרגן לו על משהו.

בכללי לשים לב שהוא בטוב, ומה קורה לו.

ילד שמציק זה ילד שמשהו מציק לו.

4. כמובן תפילות!!

מחפשת מטפל רגשי מומלץ מנסיוןבננה צהובה

הבן שלי בן 16. מתוק, אבל  עם חרדה חברתית ודימוי עצמי נמוך.
מחפשת מטפל רגשי ממש טוב באיזור פתח תקווה והסביבה.
אשמח להמלצות!
תודה רבה!!

מציעה לך לשאול גם בפורומים נוספים ופעילים יותריעל מהדרום

לק"י


אמהות

הריון ולידה

ועוד

אפשר דרך השרות הפסיכולוגי של פתח תקווהמתיכון ועד מעון

יש שם פסיכולוגים גברים מצוינים, אבל לא דתיים אם זה חשוב

עניתי לך בפרטי, אם עדיין רלוונטיחירטטתי
מה טעות?חירטטתיאחרונה
כמה עובדותאריק מהדרום

1. כלכלת ארהב היא כרבע מכלכלת העולם כולו.

2. כלכלת סין היא הבאה בתור עם כ-17% מכלכלת העולם כולו.

3. אחריה כלכלת גרמניה בפער משמעותי של כ4.3% מכלכלת העולם כולו

4. שלוש הכלכלות האלה יחד לבדן מהוות כמחצית מכלכלת העולם כולו

5. כשמונים אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במדינות G8 שהן היום G7 בתוספת רוסיה שממודרת כרגע מהמועדון.

6. 86 אחוז מכלכלת העולם מתבצעת במועדון G20 שהם 19 המדינות החזקות כלכלית בעולם והאיחוד האירופי שנחשב לחברה בפני עצמה (כלומר יש נציגות גם למדינות אירופאיות נחשלות באיחוד)

7. כל שאר העולם מתחלק ב14 אחוז הנותרים

8. ישראל איננה חברה בG20.

9 סדר גודל של התלג לנפש בישראל הוא סדר גודל של תלג לנפש של גרמניה

10. אנחנו לא כמו גרמניה כי אין מספיק נפש, לא כי אנחנו לא מוכשרים או חכמים מהם אלא כי אין מספיק נפשות.


מסקנה שלי, הביאו ילדים זה טוב לכלכלה, שאו ברכה.


(זה איננו פוסט כלכלי ולכן לא נכתב בפורום חיסכון השקעה וצריכה, אני יודע שאני משקר ביודעין שקרים לבנים למשל לגבי התלג לנפש של סין ולא אכפת לי ואני לא נכנס לדיון על כח קניה כי זה לא פוסט כלכלי, רק שורת המסקנה חשובה לי פה וכל השאר לא מעניין אותי)

תמיד נהיה עם קטן יחסית לאומות העולם, "כי אתם המעטקעלעברימבאר
מכל העמים". אף פעם לא נהיה 70 מיליון כמו גרמניה, ולא בטוח שיש מספיק מקום בארץ ישראל המורחבת להיות כמו הסינים.


אף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם כי אנחנו עם קטן.


לכן הנביאים אומרים שבעתיד הגויים יסייעו לנו כלכלית כמו שהאומן והמניקה עוזרים לתינוק קטן "והיו מלכים אמנייך ושרותיהם מניקותייך"

ישראלאריק מהדרום

היא המדינה המערבית היחידה שהאוכלוסיה שלה מתרבה בעוד שאוכלוסיית המדינות המערביות האחרות צונחת.

ישראל היא מדינה שיש סיכוי לדור שלנו להזדקן בה בכבוד כי יש לה צעירים שישלמו מיסים למחלקת הרווחה.

כבר היום ישראל יכולה לקיים את התעשייה שלה ללא מהגרים (ברוב ענפי התעשיה, יש עבודות בבניין ובמוסכים ובסיעוד שזה יותר קשוח).

ישראל צפויה להגיע ל24 מליון נפש עד שנת 2100 ויש הערכות שזה יקרה עוד לפני כן.


בקיצור הבאת ילדים לעולם זה ברכה לישראל.

מסכים איתך שזה ברכה, פשוטקעלעברימבאראחרונה

לא נראה לי שיום אחד נהיה מליארד כמו הסינים.

 

ואם מתישהוא נמנה מליארד, אז הסינים ימנו 500 מליארד (ויגורו בכוכבים אחרים או לא יודע מה יהיה. ובכלל השאלה אם ארץ ישראל יכולה הלכתית להתפשט על כל העולם, או שהטבעים ישתנו בעתיד או הטכנולוגיה בעתיד הרחוק תאפשר לנפח את כדור הארץ או לא יודע מה יהיה). בכל מקרה תמיד נהיה עם שמהווה אחוז קטן כמותית מהאנושות, ואף פעם לא נהיה המעצמה הכלכלית של העולם

קראווניםיוני21

עד כמה ילדים זה מתאים


עם 2 ילדים איך זה?



כמה המחירים היום לקראוון בברוכין?


מערב השומרון



תודה רבה

תלוי בגודל של הקראווןעזריאל ברגראחרונה

אנחנו נכנסנו לגור בקראוון כשהיו לנו שני ילדים, ועברנו ממנו עם שלשה ילדים, והיה סביר.

לא זוכר כמה מ"ר הוא היה, אבל היו בו שני חדרי שינה - אחד לנו ואחד לילדים, שהיה בו מקום להשכיב את שלשת הילדים במרווח.

והיתה חצר גדולה שהילדים שוטטו בה בכל זמן שמזג האוויר איפשר את זה....

הבת שלי שאלה אותי. אבא למה יש לך קוויםאדם פרו+

היא מתכוונת קווים בעור.

אני חושב שאלו קמטים.


מה עונים לה?

אולי יעניין אותך