בקבוק יין
שוכב על הצד, ריק
חי דרכך
לכבוד פורים
בקבוק יין
שוכב על הצד, ריק
חי דרכך
לכבוד פורים
אבל שוב- תספור הברות. 5-7-5!!!
זה הרבה יותר קרוב.
נגיד בקבוק של יין יענה יפה על הדרישה..
בקבוק של יין לא עונה על הדרישה, בקבוק של וויסקי כן.
|ילד כאפות| ![]()
חרותיק
הרהורקודם כל, התמונה נהדרת, ממש הייקואית אבל מודרנית, ללא עונה. שמחתי מאוד לראות אותה.
לפני התייחסותי להייקו עצמו, הייתי ממליצה להתחיל בכתיבת שירים מסורתיים -- עם קיגו (מאפיין עונתי) ותיאורי טבע ורק אחרי שאתה מרגיש שיש לך שליטה מספקת, לזלוג להייקו ללא עונה ובתמונות אורבניות.
ולהייקו הזה:
מבחינת ההברות, חסרות לך כמה:
בק|בוק י|ין = 4
שו|כב על ה|צד, ריק = 6
חי דר|כך = 3
(הייקו הוא ב־5/7/5)
השורה האחרונה שוברת את התמונה וחבל, הייתי מוסיפה איזה אובייקט, תיאור השולחן, תיאור איזו טיפה של יין -- משהו שיתרום לריקות של הבקבוק. אולי לריקות של הבקבוק מול הרגשת השיכור.
בהצלחה! 
וברצינות, טקסט כזה הוא גם ככה מאולץ, כתבתי את זה רק בשביל האתגר, אני נגד זה (למרות שהאילוץ מחייב יצירתיות כפולה ואני בעד זה..
)
השורה התחתונה היא בעצם השורה הראשית בקטע הזה ובעצם פה קבור הכלב (מבחינת הייקו). רציתי לתאר את הרגשתו של השתוי, הוא מסתכל על הבקבוק הריק ומבין שהבקבוק אומנם ריק, הולך לפח, אבל הוא בעצם חי יותר ממה שהוא היה חי כשהוא היה מלא כי עכשיו הוא חי דרכו.. (אגב, כתבתי את זה בזמן שבקבוק יין שכב על השולחן מולי
)
ובעצת חרותיק שורה1 שונתה
ובשביל 7 אני משנה גם את שורה 2
ובשבילך את שורה 3
בקבוק של יין
מרוקן מתוכנו
טיפה נוטפת
^^^זה כבר לא השיר שלי!
ואם כבר, זה יותר מעניין לדעתי- http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t620882#6870691
הרהורבהייקו יש חמש קיגו (אזכור של עונת שנה) – הארבע הקלאסיות וראש השנה.
לגבי שאר הדברים שאמרת, אני לא כל כך יודעת מה לומר... עבודה על שיר לא גורמת לו בהכרח להיות 'לא שלך' או מאולץ. ראה זאת כחלק מהאתגר ושנה אותו כרצונך. אבל נראה שהייקו לא כל כך נוגע בך ואני מניחה שזה חלק מהעניין 
(חלק מהאתגר הוא גם להעביר את ההרגשה בלי לדבר עליה ישירות, בעזרת תמונה חיצונית)
פורים
באמת, אם עלה יבש מתאר את הסתיו ופריחת השקד מתארת את האביב אז בקבוק יין ריק מתאר את סוף החורף/ פורים. 
בקבוק יין ריק כסוף החורף זה מקסים.הרהור
תודה!יוניאולי יצא לי להפגש עם הייקו גם לפני אבל רק כשזה התחיל עכשיו בפורום נפגשתי עם זה יותר לעומק. שאלתי פה וגם בפורומים אחרים וחיפשתי בגוגל כמובן וויקיפדיה..
בויקי הביאו בתור דוגמה את ההיקו הזה:
- |
ובאמת. אני חושבת שבארצות קרות בקבוק יין יכול להיות קיגו מצויין של חורף.
בן-ציון
הרהור
חרותיקאחרונהעשיתי לי חשק לשכתב, אבל אני לא אנצל"ש לך.
תודה 
משפחה יקרה!
ראיתי אותו רץ
בדמי חייו, אחרי כלנית או כלב שובב
מנסה לחזר למרות המשבר
מצא אהובה בתוך הכאב
ראיתיו שטוף בזיכרונותיו על חבריו שאין הם עוד כאן
ולך אימא רציתי לומר
שאיתך אני אבלה
קרעתי את הדש
וישבתי על שרפרף
הלב שבור
שתיים מדם
ועוד אלפים, אלפים מהאומה הגדולה
ישבתי, ובכיתי, ונקרעתי לגזרים
את הלב שלי אפחד כבר לא ישלים
כעסתי, את העולם שברתי.
איתך אבא כבר לא דיברתי
דיברתי כמו אומללה
מה נראלך? אתה משוגע? אתה בכלל לא מבין מה לקחת!
רציתי לשבור אותך בחזרה
את הלב שלך. שלי. בעוצמה.
לנקום על מה שנלקח ולא אקבל לעולם
אבל נמשכתי אליך בחזרה
אל הלב של אבא
למרות שלקבל ממך כבר לא יכולתי יותר
אז רציתי לספר שהלב נשאר שבור. מרוסק לחתיכות.
גם אם את זה קשה לראות
אבל מה לעשות שכבר אמרת
"אין דבר שלם יותר מלב שבור"
אז אבא שתדע שלמרות הכל אני סולחת'ך
גם אם מה שעשית לא צודק
כי מה לעשות אתה חכם פי אלף.
נב. אז אותך מדינה, עליך עדין חולמת.
בך אקים משפחה לתפארת.
אך תמיד אשאיר בך חותם
שעליך נקבר אהובי ולא חזר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מחפש מוצא, אולי איזו דרך
פתחתי פתח, האם יש בזה ערך?
שוב נפלתי, מי יקימני?
וכל כך התחננתי, פניך אנה ממני
מאמין בהסתר, בכל התפאורה
ואין עם מי לדבר, לזרוק בו מרה
ואם אשבר, כבר לא נותרה בי צורה
וכיצד אתחבר, אמצא כנגד עזרה
נזרקתי בבור, אין פנים אין אחור
רק עקרב ונחש, מעורפל מהשחור
שדים וקליפות, פרשת אחרי מות
מול עדשת מצלמות, תופפות עלמות.
והנפש במנוסה, מאלקים התביישה
המרחק שוב כיסה, ערוותה הלבושה
והוא קורא לה שובי, זהו שמה (מ)מכבר
שכחה זהותה, בשטטה במדבר.
ראיתי כופר אחד, מת באיוולתו,
קרבן על מזבח מולדתו.
שורות שורות באו לסופדו ולבכותו.
"זה העלם! הצעיר בשנים – בכיר בניו של ריבון העולמים!
והוא כתכשיט בהיכלו! קדוש יאמר לו!"
ואני מהרהר...
הרי בחייו היה כה שחור,
ובמותו – הרב אומר: "אין כמוהו צחור!"
"אם פשע וסרח – כעת הריהו מלאך!"
"מותו – כפרתנו, מותו – כפרתו, ונפלאית נחלתו"
ואני??
אלוהים, יודע תעלומות
– האין אני כופר, פושע וסורח??
ומה לי בעולם כזה להיות גורלי כאורח
בשבט עברתך מזדעק וצורח?
אם גם למעלה יש ניסים ואנשים הופכים לקדושים
בגופה מחוללת
– לכזאת נפשי מייחלת.
ואם על כל פשעים יכסו חיים המשתתקים
– הנה כל סעיפיי משתוקקים.
אלוהים אתה ידעת,
גופי ונפשי – כבר שבורים...
אך רוחי ונשמתי עדיין רק אליך הם עורגים,
קח אותי אליך! כאותם ההרוגים.
אם זו המשמעות, להיות רק שלך,
טהור, נקי, דבוק בשלימות
– אני כבר לא יכול לחכות למות...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הספר:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
והפחד.
הפחד מהריק הזה.
הדבר הריק הזה שרוצה שאהיה כמוהו.
שאבלע בתוכו.
שאבלע את עצמי.
הפחד שיחזור.
הפחד שהוא שם.
אורב. עדיין מחפש אותי.
איזה נאמנות.
אנשים כל כך רוצים נאמנות כזו אה?!.
ואני רק רוצה שייתן לי. ייתן לי להישאר אני.
ייתן לי מקום. ישאיר אותי אני.
והפחד הזה נמצא שם.
ואני מרימה את הראש.
וממשיכה.
לתפוס מקום. שאני אני.
תודה.
תלחץ על עריכה, תלחץ על בחר הכל, העתק ואז תפתח שרשור כאן.
(אל תעשה גזור כדי שלא יימחק לך בטעות)
אחר כך אתה יכול שוב לערוך שם ולמחוק את התוכן
הידית עולה אט אט ובסיבוב יורדת מטה. ועוד סיבוב: למעלה במאמץ ודחיפה חזקה למטה.
היא מתנשפת, אבל לא פוסקת. זוהי מלאכתה ואין לה אלא לעשותה בלי להתלונן. כל יום היא כאן, ניצבת על המשמר. דוחפת, מסובבת, מסיעה את הידית שוב ושוב על צירה בסיבוב.
כל תנועה שלה, כל דחיפה ולו הקטנה ביותר מקדמת עוד ועוד את המנוע, כל סיבוב וחצי סיבוב, מניע את העצם. בסוף כל יום היא מאשרת, אכן נראית התקדמות. היא סוקרת בעיניים מצומצמות את המרחק בין המקום בו היתה בתחילת היום לבין המקום בו היא כעת לאחר עבודה של יום תמים. אז היא מתמלאת סיפוק ונחת. אז היא יכולה לפרוש לנוח, להרוויח בביתה עם היקרים לה ולדעת כי עשתה את מלאכתה להיום.
ישנם ימים שהכל חלק והסיבוב פשוט הוא, כאילו מעצמה מסתובבת הידית. לעומתם יש ימים שהידית שחוקה וקשה לה לאחוז בה, שהיד האוחזת עייפה, או שהגלגל כבד עד מאד. לעיתים קרובות קורה שידיים נוספות בוחשות איתה בקלחת, ומסובבות ידיות הפוכות. אבל כל אלו, כמו אינם נוגעים לה, היא מגיעה בכל יום בשעת בוקר מוקדמת, מתייצבת בעמדתה ומסובבת, והידית נעה, והסיבוב מניע.
היא לא מנסה להיאבק, היא לא מוכיחה לאיש דבר, היא נוכחת ומסובבת ומניעה. אף כוח בעולם לא יוכל לה, אף כוח בעולם לא ימנע ממנה למלא את תפקידה במסירות. אף כוח בעולם לא יעצור אותה מלסובב ולהניע.
ויש התקדמות, וישנה תנועה.
תמיד ישנה תנועה.
° ° °
אלוקי, נשמה נתת בי, והיא אינה פוסקת מלסובב ולקדם אותי.
אתה בראתה, אתה יצרתה, ונפחתה בי והיא מניעה אותי אליך.
כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך עליה.