מה דעתכם-טוב או רע?
להשתכר או רק להתבשם?
בנים או גם בנות??
חשוב לי ממש לדת
תודה ממש
מה דעתכם-טוב או רע?
להשתכר או רק להתבשם?
בנים או גם בנות??
חשוב לי ממש לדת
תודה ממש
כאשר יש מי שמשגיח ולא עושים שטויות אלא הולכים לישון..וכמובן לא לנהוג..ולא להפוך את החג להוללות זולה..
אין הבדל בין להשתכר ללהתבשם, הגיע הזמן ללמוד ארמית.
בנים.
יש דברים טובים שהם מסוכנים, כמו לצאת למלחמה, וכמו להשתכר בפורים.
(והאמת שזה מאוד דומה מבחינה מהותית, ועוד הערה-לא כל אדם רשאי לצאת למלחמה כידוע וד"ל.)
לכן מבחינה הלכתית-מעשית, עיין דברי די"מ.
שהוא יעשה שטויות אז עדיך שבכלל לא ישתה...
ולבנות זה נראלי די אסור
(כתוב בגמרא שאם אישה משתכרת היא יכולה להגיע לביזוי גדול וד"ל)
בס"ד
לשתות זה מוסיף הרבה לאווירה השמחה,
בגדול לשתות זה בסדר כל עוד אתה שותה ,אולי משתקר אבל לא אחר כך מקיא וכו .
אם אתה יודע שאתה תשתקר אתה תקשקש הרבה ,עדיף שלא.
לגביי בנות לא נראה שזה שייך שבנות ישתקרו ,זו לפחות דעתי .
בקיצור:לשתות זה בסדר ,העיקר בטעם שאתה תהנה וגם כך הסביבה שלך
צריך לשתות במידה ,ולא עד כמה שאת יכול .
זה שאלה הלכתית זה נחמד ויפה מה שכתבת אם היית כותב את זה בתור חילוני על האם להשתכר במעודון,
להשתכר או לא בפורים זה שאלה הלכתית ויש שיטות שונות.
כל אדם מכיר את מידת טוהר ליבו ויודע אם כדאי להוציא את זה החוצה או שלא כדאי.
הרי כשבן אדם משתכר הוא נהיה עוד יותר אמיתי ולא להיפך.
ולכן למה שהוא יתבלבל בין ארור המן לברוך מרדכי?
(ואני מדבר על הפשט,לא הצלחתי מעולם לשמוע הסבר מניח את הדעת בפשט גמרא)
הפשט זה כשהוא כבר לא מבחין,ולא כתוב שחייבים להפסיק אלא שזה מה שחייבים,
אבל הבעייה בפשט הזה,זה שכמשתכרים זה בדיוק ההפך,
נופכים להיות יותר אמיתיים,לא פחות מבחינים עוד יותר בין הטוב לרע ולא פחות.
דווקא בגלל שרואים את המציאות בצורה אמיתית יותר כשמשתכרים,
אתה מבין שהסיפור פה זה לא המן ומרדכי, הרוע לא בא מהמן, והטוב לא בא ממרדכי,
הקב"ה מסובב מלמעלה, הוא זה שמחליט.
(וההקשר לפשט היה מגניב
)
בס"ד
אצלי בישיבה כל שנה אנשים משתכרים והדברים אף פעם לא מתגלגלים משם לכיוונים חיוביים..
נכנס יין יצא סוד,השאלה היא מה הסוד,
אם השתכרות לא מזיקה לו ולסובבים איתו לא חושב שיש בעיה .
צריך להבדיל בין שמחה אמיתית כמו פורים לבין שמחה סתם ... למשל של מסיבה.
כמה דברים להרחבה:
http://www.meirtv.co.il/site/article/?id=617
http://www.kipa.co.il/jew/holidays/purim/11130.html
http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7441
http://www.inn.co.il/News/News.aspx/272397
(לא קראתי את הכל)
אני לא יודע את הנושא.
יש הרבה דעות ... אם מישהו באמת רוצה לדעת שישאל רב .
צבי-ליזציהאו שמסמסים בשבת,אז מה,זה לא בסדר.
או שמותץר או שאסור או שצריך או שלא צריך,אם אין שום בעייה (לכאן או לכאן) תעשה מה שבא לך.
אני רק יכול להגיד לכם שלהשתכר זה ממש לא הדבר הכי כיף בחיים....
ככה שעצם היותי בת מהווה הרבה מהדעות שלי על זה..
זה מגעיל לדעתי. ממש מגעיל אפילו.
הייתי ליד כמה חברים שלי פורים שעבר, אנשים טובים, יראי שמיים,ממש לא קלי דעת. ואחרי הפורים הזה קשה לי להסתכל עליהם כמו שהסתכלתי העבר.
זה מביא את האדם למקומות שאפילו הוא לא חשבו שיגיעו אליהם. בנאדם שעמד בערך מטר ממני כל פעם שדיברנו פתאום עמד סנטימטר ממני ורק הייתי צריכה לקחת צעדים אחורה כל פעם.
אחרי זה הוא הצטער כ"כ,אבל את מה שהרגשתי וראיתי אי אפשר לשכוח כל פעם שאני רואה אותו.
מצד שני,הייתי במסיבת פורים, ואחד מהחבר'ה השתכר ממש,ועלה לבמה ואמר את הדבר תורה הכי יפה ששמעתי עד אז!
ככה שיש לעניין המון צדדים, אבל אני נגד כשזה לא מבוקר ובנאדם לא רגיל לשתות..
...דאמר רבי אלעזר אין פוסקין יינות לאשה... שנאמר ותקם חנה אחרי אכלה בשילה ואחרי שתה, שתה ולא שתת... מיתיבי, רגילה נותנין לה, רגילה שאני... תנא כוס אחד יפה לאשה, שנים ניוול הוא, שלשה תובעת בפה, ארבעה אפילו חמור תובעת בשוק ואינה מקפדת. אמר רבא לא שנו אלא שאין בעלה עמה, אבל בעלה עמה לית לן בה... (שם סה א, וראה שם עוד) כתובות סה א
זה לא שבנים לא עושים לפעמים שטויות כשהם שיכורים. כל מה שהגמרא אומרת, זה הניוול וחוסר הצניעות שאשה שיכורה עלולה להגיע אליו הוא גדול יותר מאשר איש, כי היא אשה ומעצם טבעה יותר צנועה ועדינה בד"כ. ולכן הניוול בשיכרות אשה גדול הרבה יותר. קיצר בנות תשמרו על עצמכן. אתן בנות מלך.
מסכימה קצת עם אותר 11
תקשיבו יש בנים שהם משתכרים הם נמצאים במקום טןב יותר והפימיות הטובה שלהם מתגלה.ואז זה סבבה שלהם משתכרים.
לדוגמא יש אצלנו בחור שחזר בשאלה ובפורים הוא אמר שהוא מאמין בה' ורצה לקיים את המצוות שלו....צדיק
אבל יש בנים שהם משתכרים אז הם מתחילים להשפיל ולבזות את עצמם ואת הסוביבים אותם
לדוגמא אחד השכנים שלי אמר לאחותי כל מיני דבר עלי ועליה. ואני לא חושבת שלזה חכמים התכוונו שאמרו לבנים שמותר להשתכר אז זה מאוד תלוי...
חוץ מזה בנים כדי לכם לזכור שאתם לא היחידים בעולם אומנם רובכם לא זוכרים מה אמרתם בפורים אבל יש בנות ששמעו אתכן ולפעמים מה אתם אומרים יכול מאוד לפגוע בהן אז תזהרו....
ולגבי בנות זה מגעיל שבת משתכרת אני חושבת שזה יכול ממש לבזות אותן ...
חברה שלי פעם השתכרה והינו צריכות לשמור עליה שלא תגיד שטויות וזה היה קשה מאוד.
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...