להשתכר בפוריםרגילה,כמו כולם

מה דעתכם-טוב או רע?

להשתכר או רק להתבשם?

בנים או גם בנות??

 

חשוב לי ממש לדת

 

תודה ממש

לבנים-לא הרבהבחורצ'יק

כאשר יש מי שמשגיח ולא עושים שטויות אלא הולכים לישון..וכמובן לא לנהוג..ולא להפוך את החג להוללות זולה..

זה שאלה הלכתית,די"מ
מאוד לא פשוטה (כי אין פשט מתקבל על הדעת בגמרא...)


יש את שיטת הרמ"א לשתות קצת יוץר משרגילים וללכת לישון.
ויש את הרמב"ם לשתות ולשתות עד שנרדמים מרוב שכרות,תשאל פוסק שמקובל עליך בנחלט שאלה הלכתית לא פשוטה.

כמובן שאם אתה יודע שתעבור עברות אין להשתכר.

בקשר לנשים למרות שאף הן היו באותו הנס וחייבים בכל מתוות החג נהגו ישראל שנשים לא משתכרות אז וודאי שאין חובה.
טוב. ככה הגמ' אמרה.אני77

אין הבדל בין להשתכר ללהתבשם, הגיע הזמן ללמוד ארמית.

בנים.

 

יש דברים טובים שהם מסוכנים, כמו לצאת למלחמה, וכמו להשתכר בפורים.

(והאמת שזה מאוד דומה מבחינה מהותית, ועוד הערה-לא כל אדם רשאי לצאת למלחמה כידוע וד"ל.)

לכן מבחינה הלכתית-מעשית, עיין דברי די"מ.

לדעתי זה טוב, מביא לרוממות קצת אבל אם מישהו יודעozd

שהוא יעשה שטויות אז עדיך שבכלל לא ישתה...

 

ולבנות זה נראלי די אסור

 

(כתוב בגמרא שאם אישה משתכרת היא יכולה להגיע לביזוי גדול וד"ל)

אין איסור ואין מצווה...איש_בנימין
לא ראוי בכלל מבחינת צניעות...ועוד שכתוב שהשמחה של נשים היא לא ביין אלא בבגדים חדשים...
לשתות זה טוב השאלה כמהLook Smile

בס"ד

 

לשתות זה מוסיף הרבה לאווירה השמחה,

בגדול לשתות זה בסדר כל עוד אתה שותה ,אולי משתקר אבל לא אחר כך מקיא וכו .

 

אם אתה יודע שאתה תשתקר אתה תקשקש הרבה ,עדיף שלא.

 

לגביי בנות לא נראה שזה שייך שבנות ישתקרו ,זו לפחות דעתי .

 

בקיצור:לשתות זה בסדר ,העיקר בטעם שאתה תהנה וגם כך הסביבה שלך

צריך לשתות במידה ,ולא עד כמה שאת יכול .

 

 

מאיפה הבאת את זה?די"מ

זה שאלה הלכתית זה נחמד ויפה מה שכתבת אם היית כותב את זה בתור חילוני על האם להשתכר במעודון,

להשתכר או לא בפורים זה שאלה הלכתית ויש שיטות שונות.

וכתוב בגמרא שבן שמשתכר יכול לרצוח.די"מ


היין מוציא את מה שבלב האדםב.ש.

כל אדם מכיר את מידת טוהר ליבו ויודע אם כדאי להוציא את זה החוצה או שלא כדאי.

שזה דרך אגב מה שמאוד מקשה להבין את פשט הגמרא.די"מ

הרי כשבן אדם משתכר הוא נהיה עוד יותר אמיתי ולא להיפך.

ולכן למה שהוא יתבלבל בין ארור המן לברוך מרדכי?

 

(ואני מדבר על הפשט,לא הצלחתי מעולם לשמוע הסבר מניח את הדעת בפשט גמרא)

מה זה משנה הרי כולנוטוביה2
אנשים אחים נחנו

וברצינות. יש שיעור יפה מאוד של הרב יצחק גינזבורג שמביא הסתכלות 'המנית' מה הפנימיות של התפיסה הזו ובהתאם לכך מה כוונת הממירה הזו
הפשט: כשמתקרב ללא להבחין בין המן למרדכי- שיפסיק!שירתיה

זה לא הפשטדי"מ

הפשט זה כשהוא כבר לא מבחין,ולא כתוב שחייבים להפסיק אלא שזה מה שחייבים,

 

 

 

אבל הבעייה בפשט הזה,זה שכמשתכרים זה בדיוק ההפך,

נופכים להיות יותר אמיתיים,לא פחות מבחינים עוד יותר בין הטוב  לרע ולא פחות.

שמעתי פשט יפהשמואלג

דווקא בגלל שרואים את המציאות בצורה אמיתית יותר כשמשתכרים,

אתה מבין שהסיפור פה זה לא המן ומרדכי, הרוע לא בא מהמן, והטוב לא בא ממרדכי,

הקב"ה מסובב מלמעלה, הוא זה שמחליט.

 

(וההקשר לפשט היה מגניב )

זה הסבר יפה אבל זה לא פשט.די"מאחרונה
לא!! ממש לא טוב!בייניש בדרך

בס"ד

 

אצלי בישיבה כל שנה אנשים משתכרים והדברים אף פעם לא מתגלגלים משם לכיוונים חיוביים..

אז אולי האנשים האלה צריכים לתקן את עצמם.די"מ

נכנס יין יצא סוד,השאלה היא  מה הסוד,

אני חושב הכל עניין של טעםLook Smile

אם השתכרות לא מזיקה לו ולסובבים איתו לא חושב שיש בעיה .

 

צריך להבדיל בין שמחה אמיתית כמו פורים לבין שמחה סתם ... למשל של מסיבה.

 

כמה דברים להרחבה:

http://www.meirtv.co.il/site/article/?id=617

http://www.kipa.co.il/jew/holidays/purim/11130.html

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/7441

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/272397

 

(לא קראתי את הכל)

 

אני לא יודע את הנושא.

יש הרבה דעות ... אם מישהו באמת רוצה לדעת שישאל רב .

 

זה נחמד מה שאתה חושב,אבל צריך מקור שאומר כך.די"מ
אני יכולה לבקש גם את דעתכם,ולא רק את ההיבט ההלכתי?רגילה,כמו כולם
אבל ההיבט ההלכתי הוא הדעה של אדם דתי, לא?*בננית*
של חלק מהאנשים הדתיים, וזה לא המרכיב היחיד צבי-ליזציה
אז זה בעייה,ויש אנשים דתיים שלא שומרים נגיעה,די"מ

או שמסמסים בשבת,אז מה,זה לא בסדר.

 

 

 או שמותץר או שאסור או שצריך או שלא צריך,אם אין שום בעייה (לכאן או לכאן) תעשה מה שבא לך.

אני רק יכול להגיד לכם שלהשתכר זה ממש לא הדבר הכי כיף בחיים....

אני בת..מקום בעולם

ככה שעצם היותי בת מהווה הרבה מהדעות שלי על זה..

 

זה מגעיל לדעתי. ממש מגעיל אפילו.

הייתי ליד כמה חברים שלי פורים שעבר, אנשים טובים, יראי שמיים,ממש לא קלי דעת. ואחרי הפורים הזה קשה לי להסתכל עליהם כמו שהסתכלתי העבר.

זה מביא את האדם למקומות שאפילו הוא לא חשבו שיגיעו אליהם. בנאדם שעמד בערך מטר ממני כל פעם שדיברנו פתאום עמד סנטימטר ממני ורק הייתי צריכה לקחת צעדים אחורה כל פעם.

אחרי זה הוא הצטער כ"כ,אבל את מה שהרגשתי וראיתי אי אפשר לשכוח כל פעם שאני רואה אותו.

 

מצד שני,הייתי במסיבת פורים, ואחד מהחבר'ה השתכר ממש,ועלה לבמה ואמר את הדבר תורה הכי יפה ששמעתי עד אז!

 

ככה שיש לעניין המון צדדים, אבל אני נגד כשזה לא מבוקר ובנאדם לא רגיל לשתות..

הרב חיים נבון - האם יש מצווה להשתכר בפורים?ברווזה
עבר עריכה על ידי ברווזה בתאריך י' באדר ב תשע"ד 21:21

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/272397

ולבנות אסור יותר מכוס ורק כשהן בנות בלבד, בלי בנים. כמו שנאמר: "כוס אחת יפה לה."

 

...דאמר רבי אלעזר אין פוסקין יינות לאשה... שנאמר ותקם חנה אחרי אכלה בשילה ואחרי שתה, שתה ולא שתת... מיתיבי, רגילה נותנין לה, רגילה שאני... תנא כוס אחד יפה לאשה, שנים ניוול הוא, שלשה תובעת בפה, ארבעה אפילו חמור תובעת בשוק ואינה מקפדת. אמר רבא לא שנו אלא שאין בעלה עמה, אבל בעלה עמה לית לן בה... (שם סה א, וראה שם עוד)     כתובות  סה א

זה לא שבנים לא עושים לפעמים שטויות כשהם שיכורים. כל מה שהגמרא אומרת, זה הניוול וחוסר הצניעות שאשה שיכורה עלולה להגיע אליו הוא גדול יותר מאשר איש, כי היא אשה ומעצם טבעה יותר צנועה ועדינה בד"כ. ולכן הניוול בשיכרות אשה גדול הרבה יותר. קיצר בנות תשמרו על עצמכן. אתן בנות מלך.

 

אני חושבת...ש!למ*ת
עבר עריכה על ידי ש!למ*ת בתאריך י' באדר ב תשע"ד 22:19

מסכימה קצת עם אותר 11
תקשיבו יש בנים שהם משתכרים הם נמצאים במקום טןב יותר והפימיות הטובה שלהם מתגלה.ואז זה סבבה שלהם משתכרים.
לדוגמא יש אצלנו בחור שחזר בשאלה ובפורים הוא אמר שהוא מאמין בה' ורצה לקיים את המצוות שלו....צדיק
אבל יש בנים שהם משתכרים אז הם מתחילים להשפיל ולבזות את עצמם ואת הסוביבים אותם
לדוגמא אחד השכנים שלי אמר לאחותי כל מיני דבר עלי ועליה. ואני לא חושבת שלזה חכמים התכוונו שאמרו לבנים שמותר להשתכר אז זה מאוד תלוי...

חוץ מזה בנים כדי לכם לזכור שאתם לא היחידים בעולם אומנם רובכם לא זוכרים מה אמרתם בפורים אבל יש בנות ששמעו אתכן ולפעמים מה אתם אומרים יכול מאוד לפגוע בהן אז תזהרו....
 

ולגבי בנות זה מגעיל שבת משתכרת אני חושבת שזה יכול ממש לבזות אותן  ...
חברה שלי פעם השתכרה והינו צריכות לשמור עליה שלא תגיד שטויות וזה היה קשה מאוד.
 

בנים -בסדר בנות- ממש לא!!!!יוהו!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך