^!^!^-אבל מי יותר צדיקה? אסתר או ושתי?-^!^!^אאלעד

נו, מה אתה דפוק? ברור שאסתר!

 

צריך להבין למה! הרי לכאורה, ושתי לא רצתה שגברים אחרים יסתכלו עליה..ממש צנועה, לא? ואסתר - דווקא הלכה לחיות עם המטונף-אחשורוש!

 

אז תקשיבו. יש פה יסוד עננננק.

 

ושתי הייתה 'צנועה'. אבל היא לא ב א מ ת הייתה צנועה. היא פשוט - לא רצתה להיות השפוטה השפחה של אחשוורוש. אבל מבחינתה, בשביל הכבוד שלה - היא הסכימה ללכת עירומה מול כווולם! זה לא מה שהפריע לה!

 

ומצד שני:

 

אסתר הלכה לבית המלך. היא הייתה עם אחשורוש. אבל בפנימיותה - היא סלדה מכל הגועל שהיה שם! היו לה אידיאלים! היא ידעה שהיא עכשיו מצילה את ישראל. את כ-ל ישראל.

 

וגם בימינו

 

לצערינו, יש נשים שכל היום מדברות שלא ישתמשו בגוף שלהן,  אבל כשלרגע יתנו להן מקום באיזה פרסומת - פתאום הגוף שלהן יהיה מפורסם לכל וזה הרי 'חופש ה...' וזה רק בשבילן..

 

מה אני בא לומר? אנחנו צריכים לברר היטב את המניע לכל מעשה שלנו. לא לוותר. זה בפשטות מה שה' רוצה מאיתנו!

 

שנזכה לגלות מתוך הה(א)סתר את האמת ולהתקרב לה'

יפה! תודה.יצור הודי

תודה. ו-שאלה..מישי' מאפושו'

אסתר ידעה שהיא מצילה את כל ישראל?!

היא הייתה צריכה את מרדכי שידחוק בה "אולי לעת כזאת הגעת למלכות" שינגן לה על המצפון "את ובית אביך [כלומור - אני, מרדכי..] תאבדו"

 

אני לא באה לזלזל ח"ו באסתר, ברור שהיא הקריבה המון מעצמה למען עמה וכו'.

אבל את זה אנחנו יודעים, אחרי שקראנו את סוף הסיפור..

אבל היא, היא חיה בכלוב זהב. בראיה נורמאלית ולא בפרסקטיבה של שנים.

 

במקום מסויים, מבחינתה זה היה אסון, ילדיה יגדלו כגויים, אולי בכלל לא ידעו על יהדותם.

אבל האם היא חיה בארמון בתחושה של שליחות?! לא נשמע ככה..

כתוב בגמרא מגילה-זיפזיפ

וכאשר אבדתי, אבדתי-הכפילות מלמדת שכאשר אבדתי בהתחלה באונס והייתי פטורה(ומותרת לבעלי-מרדכי),עכשיו אני הולכת אליו מרצוני ואאסר למרדכי,אבל בשביל כלל ישראל מותר ללכת לאותו רשע.

ועוד כתוב,שדריווש בנה נולד לא מאחשוראש אלא ממרדכי והיה רק מאומץ אצל אחשוראש.

 

רציתי לכתוב את הגמרא הזאת גםאאלעד

תשובות לגוף השאלה - 

1. כל אדם, אפילו הכי אידיאליסט בעולם, נשחק בשלב מסויים. הוא צריך שיתנו לו כוחות. במקרה הזה - המצב היה כ"כ חמור שמרדכי הוסיף מעל החיזוק גם אזהרה. אזהרה שמטרתה לקדם את אסתר למטרה - הצלת עמ"י.

 

2. יש מהמפרשים שאומרים שפשוט מאוד, אסתר העבירה את התשדיר למרדכי, אבל בגלל תחלופי השליחים בדרך('ותגד להתך'- 'ויגידו למרדכי') , המסר שהגיע למרדכי היה שונה. הוא פשוט לא הבין אותה, ולכן היה תוקפני לכאורה.

 

3. אסתר הבינה את החשיבות אבל היה לה מהלך טקטי אחר (לחכות יותר זמן ולא לפרוץ אל המלך ולעצבן אותו). מרדכי הסביר לאסתר שלא, המהלך שלה פחות נכון ובראיה רחבה שלו - היא דווקא צריכה להקשיב לו.

 

 

 

שכוייעך!

יישר כוח! תודה רבה!נחמה בין החוחים =]
יישר כח! תודה. פורים שמח לכולםעץ על מים
יישר כח פורים שמחreut13
שכוייח תודה!*בננית*
אמן !! וואיי יפה מאוד תודה !!!!!מיכל =>
תודה רבה! פורים שמח צבי-ליזציה
^^^אאלעדאחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך