לפינימסטיות שבינינומופים

ובמיוחד לארוון שלומדת עכשיו על הנושא

 

אולי שמעתן על התארגנות איפה שהוא של פמיניסטיות לבטל את ההפרדה בדיקדוק של זכר\נקיבה

 

לדעתי זה מנציח את האפליה כי

א. יש הרבה לאנשים שמקטלגים  מקצועות לבנים\בנות, והחלוקה בדקדוק גורמת שכל פעם שהם מדברים על רופא, ברור לשומעים שהם מדברים על גבר בגלל הדקדוק, וזה משפיע באופן לא מודע על כולם

ב. בדקדוק כשמדברים על ציבור מעורב של גברים ונשים, אומרים הם ולא הן, וכן בפניה אנונימית לאדם פונים בד"כ בלשון זכר.

זה לדעתי נובע מההרגשה הפטריאלית שבת מקומה בבית, וברשות הרבים רק הגברים מדברים, וזה מנציח את זה

אז היום מנסים להכניס כל הזמן את כל ההטיות (אני החתום\מה מטה וכדו'), אבל אין לזה סיכוי, כי בציבור לא מדברים כך, היה עדיף לבטל לגמרי את כל ההפרדה הזאת בדקדוק

 

 

(ונא לשכוח את דעותי האישיות על פמיניסטיות, אני מדבר עכשיו לפי צורת המחשבה שלהן, ושואל ברצינות בלי שום כוונה לעשות מהן צחוק)

על מרב מיכאלי לא שמעת..יוני

אשריך! 

 

 

הסבר?מופים
סתומה אחת, ח"כית.יוני

מדברת בערבוב זכר ונקבה.

למשל: "תגידי לי, אתה הולכת או רץ?"

מה? נועם ה
לא שמעתי על זה...
היא מדברת על אלוקים בנקבה!!חיה וקיימת

אלוקים ציוותה אותנו... וכד'

 

היא צודקתמעיין טוהר

אלוקים צריכה להיות גם זכר וגם נקבה!

לא פר שיש רק מלך ואין מלכה!

מופים! תביא את הפטיש!!יהושפט
קיבלתי על עצמימופים

לא להרביץ לנשים למשך 40 יום

אני אעדכן אתכם אם רואים מזה ישועות...

שלום בית בוודאי יוצא מזהמינימאוס2
מופים

נראה לך?

אני בספק!

לא מאמיןיהושפט

המום יש כאן פמיניסטיות שמסתובבות בלי השגחה? 

אל תדאג הן מחוסנותיוני

השאלה האם אנחנויהושפט
מצווה למחות את קליפת עמלק!שום וחניכה
ברור!מופים

אבל מה הקשר?

חושב

 

מה לא הבנת?שום וחניכה

הן הן אותה קליפה מסיטרא דדינא קשיא. בחינת עשו בחינת עמלק בחינת

ערב רב בחינת אדום בחינת רומי בחינת גרממיא.

ועדיין הן מקרקרות ביננו ונפישי מינן וקיימי עלן כי כסלא לאוגיא.

 

תפתח שירשור חדשמופים

של קללות לפמיניסטיות

ברוח ימי הפורים "מאי האי דשדר לם פשיטא אפילו קרחא בביתיה פרדישכא להוי"

 

אבל אני כאן מדבר לשיטתן, ואני שואל לפי דעתן הנפסדת

וקיבלתי על עצמי לא לצחוק עליהן כאן בשירשור הזה!

 

אין כאן קבלות.שום וחניכה

הכל בא מהתרבות וההגות והגרמנית ימש"ו.

הפמיניזם יונק מהפילוסופיה של היידגר ניטשה וכל

הרשעים הללו שונאי ישראל יישחקו עצמותיהם.

מי שהולכת בדרך הארורה הזאת הולכת בדרכיהם.

אנטישמים ארורים רשעים חבלנים פושעים רוצחים

גנבים מפוצצי נפצים מפריעים בין 2 ל-4 יורדי גיהנם.

שום! לא שותים בערב! המצווה זה מחר!לשם שבו ואחלמה
הוא מהמחמיריםנקודה טובה
יונתן פרץ לשום!מופים

מנהלים!!!

הצילו!!!

יוני
גנבת לי! זה היה לי על קצות האצבעות
או, כיוונתי לדעת גדולים!
חיקוי עלוב.יונתן 1

מי שעשה את זה הוא פושטק, חצוף, חסר רגש מוסרי,

ו __________ (השלם כרצונך).

 

יונתן יש רק אחד (1).

הי הי!לבי ובשרי
מי *זה*?
בדיוק קראתי על זה מאמרארוון

וזאת הבעיה בדקדוק,

כביכול לשון הזכר הוא גם החיובי, וגם הנייטרלי, כלומר כשאין מין אנו נבחר בצורת הזכר.

דיבור שכזה, כלומר צורת הלשון המקטלגת את מה שאין לו מין כזכר יוצרת מצב שלפיו ישנה מעין "הגמוניה" גברית.

כלומר הרוב הוא הגברי, ומה שנשי הוא האחר, השונה. ומכן גם השלילי.

כך שיש בעייתיות בצורת הזכר/נקבה בעברית.

בעייה חמורה מאד!!!יהושפט
נו, ובמאמר הציעו פיתרון לבעיה החמורה הזאת?מופים
עבר עריכה על ידי מופים בתאריך י"ג באדר ב תשע"ד 23:30

חשבו לבטל את ההפרדה הזאת?

 

לא שמעתי עדיין שפמיניסטיות מדברות כל הזמן על כולם בלשון זכר (או אולי כולם בלשון נקבה? נראה לי יותר מסובך...)

חוץ ממירב מיכאלי ההזויה למעלה, והיא סתם עושה מעצמה צחוק, כי היא מערבבת ולא החלטית

 

יש איזה מקום שכן התחילו לדבר כך?

האמת שהמאמר עסק בנושאים אחריםארוון

של מרחב ופריפריה בעיקר,

וזאת הייתה רק נקודה שהבאתי אותה כדי להסביר מאיפה זה מגיע...

לי אין פתרון...

דוקא הפיתרון שלי נשמע לי טובמופים

פשוט כל הפמיניסטיות יתחילו לדבר בלשון זכר גם על בנות

 

(וזה גם יעזור לנו, כך נוכל לדעת מראש מי פמיניסטית, ולא נצטרך לנחש)

מה טוב בזה?ארוון

אתה שוב יוצר הזדהות חזקה עם "הגמוניה גברית"....

כל עוד רק הן מדברות ככה לסמנטיקה הזאת יש משמעות, שוב הכול זכרי....

 

(מה אכפת לך מי פמיניסטית?)

יש משהו במה שאת אומרתמופים

אבל הסיבה שלי לא בגלל שהגברי הוא העיקר, אלא מבחינה טכנית הרבה יותר קל להחליף הכל לגברי מאשר לנשי

כיון שרוב האנשים בימינו מדברים בד"כ בגברי, זה שינוי יותר קטן.

 

(ובטח שאכפת לי, אני אמנם נשוי, אבל צריך לדעת עם מי לא לחתן את הילדים שלי...)

ולכן שינוי כזה הוא בדיוק מה שלא יעילארוון

בנוגע למי לא לחתן את הילדים שלך, אז להשכלתך:

במחקרים שבדקו הזדהות של נשים עם עקרונות ויסודות פמיניסטים כמו שוויון, יחס לנשים, מעמד האישה, אפלייה ואלימות כלפי נשים נמצא שרוב הנשים הביעו עמדות פמיניסטיות.

לאחר מכן שנשאלו הנשים מי מהן פמיניסטית רובן הביעו רתיעה מלהגדיר את עצמן ככאלה.

יש לכך סיבות וגם על כך עשו מחקרים.

[הנשאלות היו חילוניות,מסורתיות דתיות , וחרדיות, היחידות שבהן היה אחוז נמוך של הזדהות עם עמדות פמיניסטיות היו החרדיות...אבל גם אצלן הן היחידות שהיה הלימה בין הזדהות להגדרה... בכל השאר המגזרים הייתה הזדהות גבוהה והגדרה נמוכה].

למה לא יעיל?מופים

אז מה אם בחרנו בנוסח הגברי? בסופו של דבר זה יצור שיוויון בשפה

 

וברוך ה' שלפחות החרדיות לא צבועות

זה לא עניין של צביעותארוון

אלא של תהליכי חיברות שמשפיעים על מה מצופה מאישה, ואיך פמיניזם נתפס בחברה...

[אם תרצה ארחיב, אבל לא בא לי לייגע את הפורום בזה...].

 

וכרגע הנוסח הגברי מזוהה מן הסתם כגברי, בנוסף הפרדה היא לא דבר רע.

אבל כאשר הסמנטיקה היא כזו, והזכרי מיוחס לנייטרלי וחיובי ונשי לא, זה מה שיוצר את הבעיה.

 

אם זה נראה לך כל כך בעיהמופים

מסתבר שידהו איתך הפמיניסטיות יותר

בכל אני לא פמיניסט

אז טוב, שיחליפו הכל לנשי!

תקראו ככה גם בתורה?מינימאוס2

נראה לי שלא יוצאים ידי חובה 

 

וכן התורה שלנו ממש לא שויונית , אבל אין מכבדת ממנה

כל אחד מקבל את מלוא הכבוד למרות ועם השוני 

ובגלל זה לדעתי החרדיות פחות תמכו בפמיניזם. הן לא צריכות את זה 

אשה חרדית היא מלכה 

ואשרי מי שבעלה ת"ח - אין בעלים מכבדים כמו ת"ח 

 

ההפךארוון

תהליכי החיברות בחברות חרדיות המתאפיינות בד"כ במשפחה גדולה, שבה ההורים זקוקים לזוג ידיים נוספות לניהול המשפחה יוצרים מצב של "אמא" קטנה, והבן עוזר לאבא.... זה בדיוק תהליכי חיברות שמושרשים בנו כבר עמוק בילדות, אך בחברה חרדית מקבלים חיזוק על ידי התהליך הזה.....

החברה החרדית עוברת חיברות?מופים

זה משהו כמו ביות, שמאלפים חיות?

כולנו עוברי תהליכים כאלהארוון

במקרה של עיצוב תפקידי המגדר זה מתחיל מילדות, אפילו מהלידה.

לדג' בנות ילבישו בורוד ובנים בכחול, לבנות נקנה בובות ולבנים מכוניות, בהמשך הילדים ילמדו מההורים, המורים ומחברת השווים שלהם מה מצופה מהם להתנהג, ומה כביכול ההתנהגות הנורמלית למגדר שלהם.

זה מתעצם בחברה החרדית בתהליך שתיארתי.

כן, אני יודעמופים

יש חברות שלא עוברות את זה כל כך, ואז נוצרות סטיות... (אבל לקרו לזה "חיברות" נשמע לי אילוף חיות קטנות, וכנראה מי שהמציא את המילה באמת חושב שאנחנו סוג של חיות מפותחות)

 

אבל בוא לא נגלוש, לא ענית לי, מה הבעיה להפוך את השיח לנקבי

כרגע זה נשמע בעיקר כמו בדיחהארוון

אבל כן, בלשון הערית בהחלט יש אנדרוצנטריזם ומה ששונה הוא הסטייה מהנורמה.

 

ובנוגע למינימאוס ששאלה האם נשי הוא שלילי או שמדובר בנחיתות,

אז כשמדובר בסטייה מהנורמה, בשונה שזה האישה מדובר בתשליל.

לדוגמה אדם- זכר, למרות שמקובל לחשוב שאדם הוא גם זכר וגם נקבה, תחשבו מה נשמע הגיוני ומה מוזר:

-אדם קם בבוקר ואשתו מכינה לו כוס קפה.

-אדם קם בבוקר ובעלה מכין לה כוס קפה.

כלומר אפילו צורה בסיסית של אנושות מיוצגת בזכר...

רוב המושגים מתוארים על ידי הזכר ולכן זכר הוא גם חיובי וגם הנייטרלי....ואת האישה לא מגדירים כשלעצמה אלא ביחס לגבר.

תהפכו את זה למציאות!מופים

כל הפמיניזם נשמע כמו בדיחה אחת גדולה!

בכל זאת אתן ממשיכות עם זה, אז מה אכפת לכ שיצחקו עוד קצת?

 

"ולא יתבייש מפני המלעיגים עליו"

למה הפמיניזם נשמע לך כמו בדיחה?ארוון

שאלה טובה באמת!מופים

ברוח הימים האלה

כשאומות העולם קיבלו את המכתב "להיות כל איש שורר בביתו", הם חשבו שזה בדיחה והמלך משוגע, הרי זה פשוט, בשביל זה לשלוח מכתבים?

אז אני חי בעולם של פעם...

 

את לא יודעת שבשבילינו כל הפמיניסטיות היא בדיחה לא מוצלחת?

בוקר טוב אליהו

אז בוא תסביר לי מה הבדיחהארוון

כי לא הבנתי...

 

[אגב, חכה עוד לא הגעתי לשיעור של נשים בחברה החרדית- אז יהיה מענייןשטן

ולכל מי שחשב- לא, אני לא לוקחת קורס בפמיניזם]

והן עוד חושבות שזה טוב .שבויות לגמרימינימאוס2

אז איך אפשר לכלול אותן בועדה?

את יודעת מה ראשי תבותמופים

פדלחושית?

 לך תסביר מה מצחיק במישהו שנלחם בטבע האדם, 

 

אבל לדעתי אין סיכוי שתביני

 

ואני ממש לא מחכה במתח, בטוח יהיה שם מאמרים אנטישמיים מלאים זלזול על האשה הרדית הפריטימיבית.

מה לעשות שאני לא נלחץ ממאמרים מדעיים, ההילה של המדע לא מרגשת אותי...

אתה סתם מלא סטיגמותארוון

במיוחד עלי ועל פמיניזם נראה ליצוחק

 

דווקא אחלה מאמרים, יש שם מאמר על המראה החיצוני אצל נשים בתולדות אהרון[מישהו אמר קרחת?]

אולי, ואולי לאמופים


כיון שכל אחד כבר דוחף כאן את דעתו על פמיניזםיהושפט

התנועה הפמיניסטית באה ואומרת (אני מדבר עוד בתחילתה):

יש תפקידים גבריים -לעבוד, להלחם.

יש תפקידים נשיים - לבשל, לנקות, לגדל ילדים.

כמובן שאין מי שמכחיש שגגברים נלחמים יותר טוב וכדו'

                             ושנשים מטפלות יותר טוב בילדים וכדו'

אלא שכיון שלדעתן הנחיתית \ שוביניסטית - גברים הם יותר טובים מנשים

הן צריכות להוכיח שגם הן יכולות להיות גברים.

עצוב, לא?

כל זה בגויים \ חילונים, אצל יהודיות דתיות זה הרבה יותר עצוב כי זה גם לעולם לא יצליח לגמרי,

התורה במובהק א-פמיניסטית אולי הן תגרדנה הישג קטן פה והישג קטן שם.

איזה יופי שאת החלטת מה אומר הפמיניזםארוון

בלי שבדקת לעומק.

 

אני אפתיע אותך, אני מאוד בעיד נשיות, טיפוח, עובדת באחד המקצועות שתמיד תוארו כנשיים ואפילו "צווארון ורוד", בעד תפקידים נשיים ועדיין בעד פמיניזם....

אז כנראה שלא בדקת את זה לעומקו של דבר.

 

אז את סתם בבלבול מסוייםיהושפט

זה פמיניזם

אולי לך יש תזה אחרת - זכותך

אבל למה לקרוא לעצמך פמיניסטית?

זה לא פמיניזםארוון

הפמיניזם מדבר על לתת לנשים הזדמנויות שוות, אבל הוא לא עומד בסתירה עם נשיות ולהיות אישה.

בנוגע למחקרים שכתבתי מקודם- גילו שכנראה הבעיה שבגללה נשים מפחדות להגיד שהן פמיניסטיות היא הקונטציה של המילה פמיניזם שנשמעת שהיא סותרת נשיות ולהיות אישה.... אבל זה לא נכון.

 

ולמה הכוונה שוויון הזדמנויות?

ידעת שנשים מופלות לרעה בשוק העבודה בגלל שהן יולדות ילדים ומטפלות בהן, ישנן משרות שמראש מתאימות לאיך שמצפים מגבר לעבוד- שעות ארוכות, לעתים מהבוקר עד הלילה, משרות אלה מסתמכות על התפיסה שהגבר מפרנס והאישה שלצדו תדאג לילדים ושעבודת הגבר בניגוד לאישה היא רציפה.

זה גם פוגע בגברים היום, מה קורה היום כשגבר רוצה ללכת למסיבת גן של הבן שלו והמעסיק לא מבין בכלל למה, שהגבר רוצה גם שעות עם הילד בגינה לפעמים וגם לממש את אבהותו...

בגלל הגישה שלפיה נשים עובדות פחות עקב ילודה, הן נתפסות כלא אמינות, לא רציניות ומחויבות פחות לעבודה.

גם כשאישה תעשה את הבחירה שלה וכן תחליט להשקיע בעבודה היא תתפס כאימא רעה, מצפים מהאישה להיות לא רצינית והיא עושה את המצופה ממנה מתוך הבנה שממילא לא תקודם בגלל איך שתופסים אותה.

למה היום כשגם בתוך הבית דברים משתנים ויש גברים שנוטלים חלק בטיפול הילדים, שעוצרים את העבודה מסיבות אחרות[לדג' טיפול בהורה זקן] עדיין נוצר מצב שאישה גם תופלה לרעה וגם תרוויח פחות עקב מציאות זו?

אפשר להתחיל לעשות משרות שמתייחסות לאותו ותק ורציפות אצל נשים וגברים.

אגב, בגלל שגם אישה לא לוקחת חלק ב"תרבות הפרוזדורים"[מה שקורה בפרוזדורי העבודה, הקשרים הנרקמים בן עובדים וקולגות] עקב יציאה מוקדמת הבייתה, לילדים וכו' והיא מפספסת הזדמנויות להגיע לעמדות בכירות.

 

בנוסף עניין השכר אם נכנסנו לשוק העבודה, למרות שהיה חוק עוד בשנות ה60 שדיבר על שכר שווה לגבר ואישה, בשנות ה90 שונה החוק לתפקידים בעלי ערך דומה, מדוע? כי אנו מודעים למציאות שקשה למצוא נשים גברים שעובדים בדיוק באותה משרה, אבל הרעיון הוא להתחשב ב"ערך" של העבודה, ולא להחליט מראש שכל תפקיד נשי/צווארון ורוד וכו' הוא פחות ומגיע לו פחות בשכר.

 

כבר ציינתי שאני עובדת ולומדת מקצוע שמזוהה כנשי.. אז קצת מניסיוני האישי במקצוע שהוא שוב נשי, בראיונות עבודה על משרות מצומצמות, נשאלתי כמובן אם אני נשואה/יש ילדים- יודע מה התגובות שקיבלתי לתשובה שלי? היו אנחות רווחה, נשמעו תגובות התלהבות ומילים כמו "מעולה!" ו"איזה מזל!" נשמעו.

וזה לא רק לי, בחורה שמתחתנת שומעת לא פעם במקצוע הזה הערות ותחקורים לגבי כוונות הילודה שלה, ומקבלת הערות מהאחראים[שלרוב הן בעצמן נשים].

וזאת המציאות שאני רוצה למנוע, ההתייחסות הזו לאישה, אי קבלת אישה שיש סיכוי שיהיו לה ילדים לעבודה ואם כן, למשרה הפחותה יותר, גם שחושבים שהיכולת העיקרית שלי היא זה שאני לא נשואה ולכן אהיה נאמנה לעבודה יותר זה דבר שלא מועיל לנשים בעיני. אי היכולת להתייחס ליכולות של נשים אלא רק לזה שהן אימהות.

 

לא כל הפמיניזם מדבר על דמיון מוחלט לגבר, לא כולנו פמיניזם רדיקלי.

אבל יש יסודות שהרבה נשים יכולות להזדהות איתם.

אני מבינה שהרדיקליות היא מה שנתפס חזק בתקשורת, אבל יש מעבר כמו הנקודות שהעליתי..

[ויש עוד!]

 

בכל מה שקשור לעבודה אכן הפמניזם חשוב מאודמינימאוס2

זה מה שאלית - האם חוץ מהעבודה והזכות לבחור ולהבחר יש לזה עוד משמעות בחיים שלי

ולימודים? לדעת קרוא וכתוב?ארוון

לא היה לך את זה היום בלי קידום האישה...

זה לא כזה נורא בעינימינימאוס2

העניין של העבודה חשוב יותר לטעמי

מכל עניין ההשכלה לא ברור לי עד לרגע זה אם כנשים הפסדנו או הרווחנו

 

 

 

 

[אומרת ובורחת. כאן אמור להיות סמיילי מתגונן]

מה הפסדת בזה?ארוון

ידע זה כוח.

ידע מניע את העולם.

חוסר הידע של נשים הוא זה שאפשר שליטה גברית.

הרעיוןיהושפט
עבר עריכה על ידי יהושפט בתאריך כ' באדר ב תשע"ד 20:48

של מאבק בין נשים לגברים

הוא מופרך מהסיבה הכי פשוטה:

האדם הקרוב ביותר בחיים לכל גבר היא אשה.

והאמא של כל גבר היא אשה.

וכן להפך, זה פשוט מצחיק!

פחח...ברוך מאמסטרדם
עבר עריכה על ידי ברוך מאמסטרדם בתאריך כ' באדר ב תשע"ד 22:04

אם רק היית יודע איך אנשים תפסו את מושג הזוגיות... ואיזו רומנטיקה הייתה פעם... הייתה מבין כמה אתה טועה.. אלא מה? אתה חושב שמה שקורה היום (ביחס בין בני זוג) - היה כך מעולם... (טרחת פעם לקרוא, ולו את הבסיסי ביותר? כגון "שעבוד האישה" של ג'ון סטיוארט מיל? הרשה לי לנחש שלא. הייתי אפילו מהמר שאתה לא יודע מי זה.. אבל לא אגזים, כי אינני מכירך).

 

חוץ מזה (לו יהי כדבריך) - אחזו שהן מטומטמות. מה לא ברור?.

 

ולכן, דווקא אתה מצחיק...

ידידי החכםיהושפט

א. התנועה הפמיניסטית נמשכת גם היום, אז מה אתה מחזיר אותי להיסטוריה.

ב. גם אם חשבו שהן מטומטמות, טוב שזה השתנה אבל זה לא מצדיק את כל

    האידיאולוגיה הזוועתית הזו.  בכל מקרה ביהדות ידעו "חכמת נשים בנתה ביתה"

    ו"בינה יתירה ניתנה בנשים" גם לפני ג'ון סטיוארט מיל שלך.

ג. תשתדל להביא נתונים וטענות, ולא לספר לנו כמה ספרים קראת.

אוח...ברוך מאמסטרדם

א. התנועה הפמיניסטית משלימה יעדים שעליה להשיג. אני מראה לך שזה לא מובן מאליו. כי אתה טענת - שהרי לכל אחד יש אישה... אז הראיתי לך שזה טענה שטותית. (ואני מתבטא ככה, כי אתה כתבת בכזה זלזול, להיא שענית לה...).

 

ב. איזו אידיאולוגיה זוועתית?? אתה יודע בכלל מהו פמיניזם? אתה יודע שבמקורו הוא פעם לשוויון זכויות לשחורים?. למדת פעם אפילו "מבוא לסוציולוגיה"?.

 

אל תזלזל ב"ג'ון סטיוארט מיל שלי". זה לא עושה אותך יותר חכם. (היה מגדולי הפילוסופים של המאה ה- 19).

 

אתה מצטט מקורות בלי קשר (להראות שחז"ל ידעו עוד לפני "ג'ון סטיוארט מיל שלי" כדבריך). אז גם אני אעשה כך (ונראה חזלי"ם שלא מפיצים לציבור...):

 

תחילה אדגיש, כי כל המעוניין יוכל לראות מה המקור של המאמר, ע"י חיפוש פשוט בגוגל... לכן לא טרחתי לציין... אבל הכל חז"ל כבר אמרו לפני "ג'ון סטיוארט מיל שלי" - כמו שאמרת...

 

לא תרבה שיחה עם האישה, שכל שיחתה של האישה אינה אלא דברי ניאופים

 

אישה מעדיפה קב ותיפלות מאשר עשרה קבים ופרישות

 

מַרְבֶּה נָשִׁים - מַרְבֶּה כְשָׁפִים

 

נשים דעתן קלה

 

אמר רב נחמן: מנוח עם הארץ היה שנאמר (שופטים יג, יא) 'ויקם וילך מנוח אחרי אשתו'...אחרי דבריה ועצתה

 

אמר רב כל ההולך בעצת אשתו נופל בגיהנם

 

ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים

 

רוב הנשים אין דעתם מכוונת להתלמד, אלא הן מוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן. אמרו חכמים כל המלמד את בתו תורה כאילו למדה תפלות

 

אישה לא תקרא בתורה מפני כבוד צבור

 

אין יופי לאישה אלא לישב בזווית ביתה, שכך כתוב: 'כל כבודה בת מלך פנימה'.

 

והמוצלח ביותר: נשים שערן ארוך, ודעתן קצרה

 

ג. זה טוב שאתה לפחות מבין שיש להתבייש בבורות

המקור החמישי ('אמר רב נחמן') הוא סילוף.שום וחניכה
עירובין י"ח ע"ב.ברוך מאמסטרדם

למה אתה טוען שזה סילוף??

 

ומה עם כל השאר... חח

(בין השאר) עיינת שם?שום וחניכה
כן. מה לא נכון?. (ולמה זה לא באישי?)ברוך מאמסטרדם

אם (רק אם..) היית מראה לי שזה לא נכון - הייתי חוזר בי.

בבקשה:שום וחניכה

בתחילה רצה רב נחמן לדרוש מהפסוק "וילך מנוח אחרי אשתו" כי מנוח היה עם הארץ, משם שהלך פיזית, בפועל, אחרי אשתו. רנב"י הוכיח לו מפסוקים אחרים כי המינוח של "הליכה אחרי פלוני" אין משמעותה דווקא הליכה פיזית אלא הליכה אחר דבריו ועצתו, ומשכך יש לפרש כך גם את הנאמר לגבי מנוח, ושוב אין הוכחה שעם הארץ היה. ולא כמו שהשתמע מההודעה שההולך אחר עצת אשתו הוא עם הארץ.

(וגם בדברי רב שהובאו, הושמטה העמדת הגמרא בב"מ שם).

נו באמת...!ברוך מאמסטרדם

נכון שלמסקנה - הביאו ראיה ממקום אחר, שהליכה אחרי אישה איננה הוכחה לטיפשות.

 

אבל לא סתרו את האינטואיציה הראשונית, שיש להביא ראיה ל"עם הארץ" - מזה שהלך אחרי אישתו.

 

כיצד חלקו על רב נחמן? האם אמרו לו: "אין קשר בין הליכה אחרי אישה, לבין עם-הארץ"? - לא! אלא הביאו פסוק אחר בו זה לא מתאים!.

 

האינטואיציה של רב נחמן הייתה להביא ראיה שמנוח היה עם הארץ - רק כי הלך אחרי אישתו!!

 

ואת זאת לא תוכל לשנות.

מהודעתך משמע שההוכחה היא מכך שהלך אחר דעת אישתופיבו

אבל ההוכחה היא מכך שלא הכיר את הדין שלא הולכים מאחורי אישה.

והדחיה של הגמרא שאין הפירוש שהלך מאחוריה אלא בעצתה ולכן הוא לא עם הארץ. 

ברוך???שום וחניכה

חשבתי שיש לך עבר ישיבתי. תמה אני על ההסתבכות המיותרת בפשט גמרא.

 

כתבת:

"נכון שלמסקנה - הביאו ראיה ממקום אחר, שהליכה אחרי אישה איננה הוכחה לטיפשות".

 

ושתי טעויות בדבר:

א. למסקנה הביאו ראייה ממקום אחר שהלשון הליכה אחר פלוני משמעותה הליכה בפועל ממש, ולא כפי שכתבת.

ב. מעולם לא עלה על הדעת לומר שהליכה אחר אשה, גם במובן הפיסי מסמלת טיפשות, אלא עמארצות, דהיינו בורות.

 

וגם התואר "עם הארץ" לא ניתן אלא למי הולך אחרי אישה בפועל, ולא למי שהולך אחרי דבריה, כפי שלא עלה על הדעת לקרוא לאלישע עם הארץ ח"ו...

אתם צודקים לחלוטין!! (לגבי המקור הספציפי הנ"ל).ברוך מאמסטרדם

ככה זה כשמצטטים סוגיה מהזיכרון...

 

ציטטתי מקורות כלליים (שאסף ככל הנראה אדם שלא שנה..) - ולא דקדקתי...

 

וכעת עברתי על הסוגיה שוב עם ראשונים - ואכן זה לא תואם אף פירוש.

 

אני חוזר בי מן המקור הנ"ל. (אם כי די בשאר המקורות כדי להבהיר את מה שרציתי להבהיר למי שעניתי לו...).

תגובה לב',את שאר הדברים לא קראתישואף לאור

ניתוק של אימרות חז"ל מהקשר,אין להוסיף בזה, מי שלמד תורה יודע זאת נקודה.. לא ברור לי אם באת לומר שגם זה מנותק מהקשרו שהרי כתבת "...שלא מפיצים לציבור" כיאלו יש כאן איזה סוד

 

נכון.ברוך מאמסטרדם

זו בדיוק היה הנקודה - שהוא ציטט מימרות בלי קשר.. אז הראיתי לו שאפשר גם הפוך...

 

חוץ מזה, יחס חז"ל לנשים היה מה שנהוג אז - נשים היו אינפנטיליות, חשבו שזה טבעי, והיחס היה בהתאם.

לצערייהושפט

אני חייב לעוף, ואגיח לכאן רק בשבוע הבא. (כמו תמיד)

אז בקצרה:

א "משלימה יעדים" ??

אמרתי ברור, היו דברים שהיו טעונים תיקון וטוב ששונו

אבל האידיאולוגיה בבסיסה, ובודאי הטירוף שאליו הגיעו היום

      - מוטעים לחלוטין.

ב לא חשבתי לרגע שחז"ל היו פמיניסטים, מה שברור שהם לא חשבו שהן

מטומטמות, הגישה שלהן יותר מורכבת לנושא מעמד הנשים מהשטחיות

והעיוות של הפמיניזם.

וכפי שהוכיח שום היקר אתה גם מסלף מאמרי חז"ל, וזה בטח לא חכם.

אבל הכי קל כשהדברים קצת מורכבים, 'לשבת באמסטרדם', להגיד

"שלום עלי נפשי" ואז לזרוק סיסמאות שטחיות, בלי מחויבות לכלום.

זה ודאי לא חכם במיוחד.

ירדת לפסים אישיים ושקריים. ולא ענית לכל הטענות....ברוך מאמסטרדם
לא שיקרייהושפט

זרקת טענות פרובוקטיביות, אני מתנצל על הביטוי "מסלף".

   אבל בהחלט, מכיון שאני מניח שאתה כן רואה עצמך מחויב לחז"ל,

אני מניח שאתה סתם מעורר פרובוקציות ולא באמת חושב כך.

תקן אותי.

בקצרה:ברוך מאמסטרדם

א. משלימים יעדים = את הפערים שעדיין קיימים בין גברים לנשים בכל התחומים (שכר שונה למשרה שווה - זו דוגמא לפער לא שוויוני).

 

ב. אתה כותב שוב:

אבל האידיאולוגיה בבסיסה, ובודאי הטירוף שאליו הגיעו היום

      - מוטעים לחלוטין.

 

ולא ענית - מה מטורף בה? אתה באמת יודע מהו פמיניזם?.

 

ג. קראת לי: "מסלף" (מזה כבר חזרת בך, אז בסדר). וכן טענת שאני "זורק ססמאות שטחיות" "ולא מחוייב לכלום".

לאיזה טיעון לא?יהושפט
בודאי לא חשבו שזה טבעי..שואף לאור

הוספת גורם ששינה את כל ההבנה של דבריך..

 

ישנן מימרות רבות,שניתן ללמוד אותן סוף סוף בצורה מסודרת עם הקשר שמפריכות לחלוטין טענה מוזרה שכזו,ואילו מהמימרות הנ"ל גם מגיעים לאותה מסקנה כאשר לומדים אותן.

 

 

אתה טוען שמעמד האישה ביהדות הוא גבוהה ומכובד??ברוך מאמסטרדם
ודאי שכן,התמיה שלך מעידה שאינך מצוי בדבריםשואף לאור

אני יוצא מן המחשב להיום,כל טוב ולילה טוב

תקשיב ידידי...ברוך מאמסטרדם
עבר עריכה על ידי ברוך מאמסטרדם בתאריך כ"א באדר ב תשע"ד 00:53

אני מכיר את השטח הזה היטב... אין לי כח לוויכוחים שמתחילים מזה שאתה פשוט מניח שחז"ל נקטו בגישה נאורה וליברלית כנהוג היום. - כי אתה פשוט בטוח שלא ייתכן אחרת.

 

אביא לך דוגמא אחת, ודי.

 

רצית "הלכה" נכון?.. אז הנה מה שכותב ברמב"ם, בספרו (ההלכתי!!!) המשנה תורה:

 

"כל אישה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה, אפילו בשוט".

 

- מדובר שם באישה שמסרבת לעשות דבר שהיא "חייבת" לבעלה (כגון - לרחוץ פניו ידיו ורגליו...).

הבנת? - בעלך צריך להכות אותך בשוט!!

 

הראב"ד, חולק על כך, ואלו דבריו:

 

"מעולם לא שמעתי יסור שוטים לנשים, אלא שממעט לה צרכיה ומזונותיה עד שתכנע"

 

שמעת?.. לא מרביצים לה עם שוט, אלא, ממעטים לאישה את צרכיה ומזונותיה (!!) עד שתכנע!.

 

(אתה יכול לפתוח "משנה תורה" בעצמך. זה בהלכות אישות, פרק כ"א, הלכה י'. תקרא שם, ותחכים..).

 

אז מתי תפסיקו לשקר לעצמכם?.

ידיד,אם אין לך כוחות אל תתנסח כךשואף לאור

האם אמרתי שיש לי הנחת יסוד כזו ? מנין לך שמכאן אני בא לסוגיה ?,אתה מניח בעצם דבריך ששומרי מצוות לא מודעים לכך ולא למדו את הדברים ולכן יכולים לדבר כך.. טעות. הקביעה שלי נובעת מלמידה של ההלכה והתורה ולא כי כך נח לי לחשוב כפי שכתבת במילים אחרות.

 

לגבי מה שכתבת,זו אי הבנה יסודית של שיוך הדברים ושוב הוצאה מהקשר.

הרמב"ם מפרט במקום הנ"ל את המחויבות של אשה לבעלה,בתור "עזר כנגדו",מהי המחוייבות במערכת הנישואין של אשה לבעל,והגדרה של מהו הגדר של עזר לבעל.

 

הבאת את עניין רחיצת פנים ידיים ורגליים,יש לשאול האם זהו דבר שחיובו שייך בעיקר לתקופה ההיא וראה את הסיבה לכך בדברי בהמשך.האם הנוהג כיום שבדר"כ אישה לוקחת באופן טבעי את מלאכות הבית כמו נקיון והכנת אוכל מביא איתו טרוניה כזו שהאשה מרגישה שהיא מחויבת להיות משרתת ? או שאלו חיים זוגיים מתוך אהבה ואחוה ושיש גם מחוייבויות לכל אחד מהם ? (כמובן שהבעל צריך לעזור,בודאי בתקופה בו נשים נוהגות גם לעבוד,לעומת תקופות קודמים שרוב המלאכות היו פיזיות טרחניות ונעשו ע"י גברים,ולכן הם בעיקר שעבדו).

 

לגבי ההכאה,לפי ניסוח הדברים לא נראה שמדובר כאן בכלל על הבעל,מדובר בבית דין,כפי שגם יש דברים שבית דין יחייב את הבעל ויעמיד כהרתעה את עניין ההכאה,זה לא קשור לנשים כלל !!.

 

דבר נוסף,האם לא חשבת מה פתאום הוא זקוק לכך שאשתו תרחץ את ידיו ורגליו ? האם לאורך זמן לא יהיה זה מהיר ופחות מסובך שהוא יעשה זאת לעצמו ? (מבחינת אינטרס אישי).. אלא שזה אולי מתקשר לדברים הקודמים,בתקופות קדומות בעל שחוזר לביתו היה תשוש ובאפסות כוחות,הוא חזר מיום עבודה של מלאכות טרחניות של עידן משולל טכנולוגיה,מימלא הדבר הזה היה אולי בפשטות עזר ומחויבות של האשה כלפי בעלה.

 

בקיצור נמרץ מכיון שזו לא הסוגיה אדגיש,לא יוצא מכאן שהמחויבויות של האשה הן רק במלאכות הבית,מעיקרי חובתה הוא חינוך הילדים,ולמעשה היא מעמידה את הדור הבא ואת העולם כולו.

ואגב בעניין זה,חז"ל אף הדגישו את החיוב של אשה להיות מחנכת ילדיה,אם דבריך שח"ו חשבו שאשה פחותה שכלית באופן טבעי ויסוד היו נכונים כיצד לדעת חז"ל נמסר חינוך הילדים דווקא לאשה ????

אבל זה רק הדגש אחד,ישנם הרבה מקורות שניתן להביא ולהוכיח בקלות שזהו לא יחס חז"ל לנשים כלל !

 

תשאל אז למה יש רק לאשה מחוייבות(אגב בכל הדברים זהו רק סוג אחד של מחוייבות שנפרט ההסבר לגבי מהם גדריו),איפה מחוייבותו של הבעל,אבל כאן אך לא הבאת את דברי הרמב"ם על המחוייבויות הרבות מאד של הבעל כלפי אשתו והזכויות שלה המעוגנות בהלכה,זו למעשה רק חצי תמונה שלא הובאה בצורה הוגנת.

 

ואודה למי שיוכל לתת מראי מקום מאחר והגעתי להלכות הנ"ל מהציון שציינת,ולא ציינת ציונים למחויבויות הבעל במשנה תורה..

 

אנחנו לא משקרים לעצמנו,בפשטות.. לך לכל משפחה יהודית תורנית,ובפרט משפחות בהן הבעל הוא רב ויודע היטב את ההלכה וראה מה היחס כלפי האשה,איזה נועם וחום יש במשפחה הזאת,ורוב האנשים יודעים את זה ויצא להם לראות איזו משפחה יהודית שומרת מצוות,בין בתוך ביתם בין מחוץ לו.

מהתיאור המוטעה שנפרש כאן היה אפשר לחשוב שמתנהל טרור בבית.זהו עיוות גדול מאד

 

יום טוב,וכל טוב

בבקשה בבקשה, תפסיקוחרדי מקורי
להאכיל את הטרול הזה!!!!!!
די!

לכל טענה שהוא מעלה יש תשובה, יכול להיות שהוא מודע לזה ויכול מאוד להיות שלא.
כל מי שרוצה תשובה רצינית מוזמן לשאול אחד מהת"ח פה באתר,
ושוב, לכל אחד מטענותיו יש תשובה!
חחהרועה
אני אוהב ויכוחים אינפנטילים
הבהרה. אין קשר בין מה שכתבתי לשואף לאורחרדי מקורי
טעות בשירשור

לא היה בכוונתי להוריד ממה ששואף עושה

(שירשרתי לא נכון)
בזאת אני מסיים.ברוך מאמסטרדם
מדברי הראב''ד ברור שזה דבר שהבעל עושה.

לא טענתי שהיום מתייחסים כך לנשים. אלא טענתי שהיחס היום אינו ביטוי לגישה המקורית.

נכון שיש גם לגבר חובות, אבל אני דיברתי על 'זכותו' להכות ולהרעיב.

וזו רק דוגמא אחת מיני רבות.
תגובהשואף לאור

זה לא מה שכתוב,מה שהבעל עושה לפי הראב"ד הוא רק לגבי מזונות..

 

ב.לא ענית למה שהועלה כלל,כל התגובה הייתה על כך שבדבריך אינך מבין את המקור ואת מוצאו ומימלא הטענה על כך שהיחס היום אינו מייצג נאמנה את המקורות הוא משולל יסוד,והדברים הורחבו כבר

 

ג.כפי שאמרנו לא לומדים מכאן שיש לבעל רשות להכות(ומה עם הלכות שאסור לבעל להכות את אשתו ?),ואף אין מדובר כאן על הרעבה,אתה מקצין את הדברים.

כפי שכתבתי בתגובה היחס שאתה מנסה לייחס לדברים איננו נכון,ומדובר בגדרים של יחס ומחויבות בין איש לאשתו,וישנם גם דברים שבית דין משתמש בהרתעה או בפועל (אין עניין להגיע לזה בפועל הרי,לא לאיש ולא לאישה) לגבי הכאת הבעל ועל זה לא הגבת,דבר שמוציא את כל היחוס של הדבר הזה מנשים בכלל.

 

ד.אינני יודע במה הלכה נפסקה כרמב"ם אבל בכל פנים מה שהיה חשוב להראות זה שמדובר כאן בגדרי מחויבות הדדיים ושדברי הרמב"ם לא באו מתוך יחוס נחות למי מהמינים,על שזו אינה מערכת יחסים של טרור !,ובכלל עניין זה הוא במקרי קיצון שהרי הנוהג הוא שכן מתקיימים דברים אלו וכן שגם לבעל יש מחויבויות,וכן על דברים שהובאו בצורה לא הוגנת בדבריך.

 

גם בדוגמאות האחרות שאתה מציין בודאי יש תשובות,ואף אינני מתיימר לכך שהבאתי את התשובה המלאה ביותר

 

כל טוב

יש נושאי כלים שחולקים עליךהרועה
איזה באסה זה להקדיש פרק זמן ענק לכתוב יצירת מופת אדירה שכל אחד מורח אותה בשביל שתסתדר לו.
תכתוב על מה מדובר אם תרצהשואף לאור

את ההערה בפנים לא הבנתי,זה מופנה כלפי ?

לרמבם המדובר יש נושאי כליםהרועה
ומה שאתה כותב כמובן מאליו לא פשוט להם, גם בויכוח עם כופר אין סיבה לעקם הלכות.
תפרט מה בדיוקשואף לאוראחרונה
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך כ"א באדר ב תשע"ד 14:57

אני מסכים שאין "סיבה",אבל מה שנראה לך כעיקום לא היה נראה לי כעיקום מן הסתם.

אם המשפט "איזה באסה זה להקדיש פרק זמן ענק לכתוב יצירת מופת אדירה שכל אחד מורח אותה בשביל שתסתדר לו." היה מופנה לעניין זה ואלי אני תמה עליך ועל הצורה שאתה מתבטא כלפי אדם אחר,נראה לך שישבתי וחשבתי אך לעקם זאת ? אני מצפה שתחזור בך מצורת הביטוי הזו..

 

תחלוק,תגיד שלדעתך לא הבאתי כראוי את מה שהפנית אליו.

 

בכל אופן עיקר הדברים היו על משמעות הדברים ומאיפה הם באים.

 

בעקבות תגובה ובדיקה קצרה בשו"ת נתקלתי בתשובה שממצה את הנושא ומסבירה את הדברים לאמיתם וודאי על זה דיברת,וכל תוספת שלי רק תגרע:

 

http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=44710

נשים עבדו זה לא תופעה חדשהמינימאוס2

הדבר החדש הוא הזכויות:

חופשת לידה, שויון בשכר וכל אלו הם הדברים החדשים

בעבר אשה יכלה לפתוח מכולת אם רצתה ולעבוד בכך או כל דבר עצמאי אחרי

הצורה של משרד עם שכירים לא הייתה מקובלת אז 

 

קודם כליהושפט

שוויון הזדמנויות בעבודה הוא רק פרט אחד מתוך כל העניין.

וגם העניין הזה עצמו קצת מצחיק.

אם הנשים טובות יותר בטיפול בילדים.

  ואם הנשים (לפי מה שידוע לי) הן אלו שיולדות.

     ואם לידה וגידול ילדים פוגעים בעבודה רציפה.

        אז באמת עבודות שדורשות רציפות, לא מתאימות לנשים, זה לא "נתפס כך"

             זה באמת כך.

  אא"כ את רוצה שהבעל יגדל את הילדים למרות שהוא פחות טוב בזה,

     - ואז את מעדיפה את הקריירה ע"פ המשפחה והילדים,

                               וזה לא טוב.

בכוונה ציינתי באיזה סוג מקצועארוון

אני עובדת.

שגם בו יש אפלייה לרעה, ואם זה הגיע גם למקצועות נשיים יש פה בעיה...הנה,בראיון אחד הגדילו לעשות וחקרו אותי גם אם יש זוגיות כרגע/חתונה בקרוב, כדי שחלילה לא אזכר בזה אח"כ... אם אני מתקבלת/לא מתקבלת לעבודה על בסיס מצב אישי ועוד בעבודה המותאמת לנשים, ולא במקום קרייריסטי יש כאן בעיה יותר רצינית שאתה מתעקש להיות עיוור אליה!

 

ואם יש אישה אישה שכן בוחרת בקריירה? זאת בחירה שלה!

 

ושוב, זה פוגע גם בגברים שרוצים לקחת חלק בגידול ילדיהם- לבוא למסיבת גן, להוציא אותם לטיולים וכו', למה גבר שרוצה לא יכול להשתתף ולקחת חלק פעיל בגידול הילדים?

 

זה כבר לא ימי הפרברים שכל אישה היא עקרת בית...

ולא לכולן יש בכלל את האפשרות הכלכלית להישאר בבית, היום קשה עד בלתי אפשרי לחיות ממשכורת אחת. ואם הציפייה שאישה תלך לעבוד יש לתת לה אפשרות לשיוויון מקסימלי.

 

זה לא קשוריהושפט

זה קשור לאפליית נשואות מול רווקות

      ואמהות מול רווקות

לא קשור לנשים מול גברים הרי זה מקצוע לנשים, לא?

לא רק לנשיםארוון

אלא מזוהה כנשי.

ועכשיו כשיש גברים שגם מועמדים לאותן משרות, תבין לבד שנוטים לקבל את הגברים הרבה יותר.

הרי למה לקבל גם רווקה, שחס ושלום עלולה לרצות בטעות ילדים כשאפשר לקחת גבר[כמובן החס ושלום בציניות..].

במיוחד שמדובר במשרות מצומצמות, אז מה אם זה מזוהה כנשי, עכשיו נכניס גברים לכל משרה שהם ירצו דווקא עקב זה.

עוד כסטודנטית שעבדה שמעתי את האחראית שלי דורשת שיביאו לה רק סטודנטים לעבוד... כלומר גם מקצוע כזה, כבר נכנסת תפיסה שעדיף גבר על אישה.

חבל.

לפי מה שאמרתיהושפט

זו לא תפיסה - זו המציאות.

לריב עם המציאות זה לא חכם.

עוד לא ענית למה שכתבתי קודם.(קודם כל)

אין הרבה דתיים שמדברים נגד פמיניזםמופים

שמתכוונים לחלק הזה של הפמיניזם

 

לי אישית יש תפיסת עולם קפיטליסטית, שמנגדת למה שאת אומרת מסיבה אחרת:

 

אני מרגיש שאת בעצם מחייבת את המעסיק לדברים שהוא לא מעוניין בהם

כשבעצם זכותו להפלות לדעתי מכל סיבה שהיא

גם אם הוא מפלה בין חרדי לחילוני, ולא מוכן לקבל חרדים לעבודה, כי אין לו כוח לראות שחור מול העיניים, הוא אנטישמי, אבל אני מרגיש שבעצם זכותו. זה מקום העבודה שלו, וזכותו להפלות בין אנשים מכל סיבה שהיא. 

למה שנכריח אותו לקבל עובדים שהוא לא רוצה? נכון שהם מסכנים, אבל זה לא אשמתו! שיסתדרו בעצמם, למה אני אחראי עליהם?

 

אני מניח שאת יודעת שמה שהמציאות שאת מתארת לא חוקית בעליל, אבל למעשה החוקים האלה לא מיושמים.

כנראה אנשים מרגישים כמו שאני אומר, אפילו שיש חוק נגד זה

התחלת להחיל לשון נקבה על זכריםמינימאוס2

או שזה היה בטעות?!

וואלהארוון

חשבתי שהוא בת...[וזה בלי קשר לניק.. פשוט חשבתי..]

פגוע עד עמקי נשמתייהושפט

ולעניינינו?

רימונים....יהושפט

אבל באמת היום התנועה הפמיניסטית היא סתם תנועה לאומנית למען הנשים.

ע"ע הניסיון להשוות בין זכויות הגברים לחזקה על הילדים במקרה גירושין, או יותר נכון - להחליט שהכול תלוי בטובת הילד. אבל לדעת פמיניסטים\ות שונים\ות יותר חשוב לתת קלף 

מיקוח לנשים כנגד הגברים, כיון שמעמדן חלש יותר בעימות הגירושין.

זכויות הילד? הצחקתם אותן.

בסוף יתברר שאני יותר פמינסטית ממךמינימאוס2

עובדת במקצוע שהוא בהחלט לא נשי ובהחלט לא צוארון ורוד

 

נפחית, סבלת, טנקיסטית?יהושפט
בסדר. אדם זה צורת זכרמינימאוס2

ומה בגלל זה נהיה שלילי באשה?!

זה לא שלילימופים

הקב"ה ברא קודם את האיש כדי לעבוד אותו, את האשה הוא ברא כדי לעזור לבעלה

כך שמי שמוטל עליו התפקיד לתקן את העולם הוא האיש, והאשה נבראה לעזור לו בזה

אין כאן שום דבר שלילי, אבל פמיניסטיות זה מקפיץ

ברגע שהוא ההגדרה למשהוארוון

ומה שההפך ממנו הוא מעין תשליל לו, סוג של בינאריות.

אגב תחשבי איזה מילים בעברית דווקא מאוד מזוהות עם נקבה....

סתם הגדרות. אפשר גם לקרוא לזה הפכיםמינימאוס2


כל הנושא הזה מצחיק אותילבי ובשרי
הפמיניסטיות (בשורוק) היא שגורמת למציאות להיות כביכול שובניסטית.
אז מה אם החליט מי שהחליט שהברירת מחדל יהיה הזכר ולא הנקבה?
אז מה?
אז זה אומר שבגלל זה אנחנו נחותות?!
מי שירצה לראות את עצמו נחות יראה גם אם הוא ידבר בעברית עילגת.
כי זה מדיר אותך אפילו בשפהארוון


איזה פחדדדדד. ממש הדרת נשיםמינימאוס2

ועכשיו יש לי שאלה: לו יצוייר שאני ובעלי שאנחנו בעלי השקפות שובניסטויות (נראה לי )

נחליט להיות פמיניזטים. מה אני ירוייח מזה ומה שיתנה בגלל זה אצלינו בבית?!

 

 

מה לעשות, "המדינה המפרנסת" לא נותנת מספיקמינימאוס2

מ 400 שקל אי אפשר לחיות 

 

לך קרא את הגאון מוילנא, הוא חושב אחת ממךמינימאוס2

ונשים מפרנסות זו מציאות עתיקת יומין ממש , כבר מזמן הגמ' 

טוב נו, דברתי עכשיו עלימינימאוס2

אם אני ובעלי נהיה "פמינסטים" מה יצא לי מזה?!

הי הימופים

מי שלא פמניסט שלא יתערב!

אני מדבר עכשיו לדעת הפמיניסטיות

 

בתורה נקרא כמו פעם לפני שהנאורות והקימה הגיעה, מה לעשות שהתורה ניתנה בעידן חשוך ופרימיטיבי

 

אני מדבר על השיח של האנשים ברחוב, לא על הספרים העתיקים

ומכאן*ארוון

הדרת נשים!!!לבי ובשרי
בושה!
הנשי זה השלילי?! סתם נחיתותמינימאוס2


רק תיקון לגבי ציבור מעורב -ותן טל

ע פי החלטת האקדמיה אם ב"פורום" מסויים ( כלומר, כל התכנסות אנשים לצורך כלשהו - הרצאה, וכו') - יש 51 אחוז בנות - כאשר פונים לכלל הציבור, יפנו בלשון נקבה.

 

בעבר, אכן, אם היה גבר אחד באולם, נגיד, אזי היו צריכים לפנות בלשון זכר למרות שכל השאר בנות. כיום זה לא ככה.

 

לגבי הדקדוק - נו באמת, זה מה שיש לי להגיד.

 

מי שרוצה להרגיש רגשי נחיתות - רחמנות עליה. אני מכיר מספיק נשים שבטוחות בעצמן ויודעות שהן מספיק טובות גם בלי להתבכיין כל הזמן. אם יש פערים - זה לא הדרך להוכיח שאתן שוות - תראו לנו שאתן שוות! אל תבואו בדרכים של להתנגח, של להראות למה העולם מתאכזר אליהן "דווקא".

 

מצטער, אני לא מקבל את ההנחה שבנים צריכים להיות שווים לבנות.

 

אני חושב שכל אחד ואחת יש להם תפקיד בעולם וצריכים לממש אותו - וניסיון "להוכיח" ש"אני שווה לא פחות מגבר" - יכול לפגום בזה. תהיי מי שאת, לא משהו אחר.

ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך